Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Fantasy

Recenze (881)

plakát

Devadesátky - Sudy (2022) (epizoda) 

Nesrovnávala bych to s Pustinou, jako někteří zdejší uživatelé, ta je přece jenom ještě hutnější a depresivnější, ale i tak jsou Devadesátky velmi dobrým seriálem. Dokonce díl od dílu lepším, atmosféričtějším, syrovějším. Martin Finger a Ondra Sokol to táhli od začátku, posledním dílem se k nim však přidal i dosud ne úplně výrazný Kryštof Bartoš. Kdyby to bylo více o otevírání sudů a méně o poradách policie, šla bych s hodnocením ještě výše. Silné 3*.

plakát

Skandál po anglicku (2018) (seriál) 

Velmi dobří Hugh Grant a Ben Whishaw v příběhu o jednom gay vztahu a jedné kartičce pojištěnce... :D SPOILER! Poučení zní - mocní lidé se známostmi a penězi vždycky zvítězí, ať jsou v právu, nebo ne. Koneckonců to známe z naší republiky (Babiš). Pěkné 3*.

plakát

Devadesátky - Poprava bodyguarda (2022) (epizoda) 

Celkem dobré, zábavné, dobově věrohodné, rozhodně vydařenější, než Stíny v mlze, které ČT dává v pondělí. Oceňuji odvahu poukázat na to, že se Karel Gott, nynější modla národa, paktoval v devadesátkách s kdejakým mafiánem. Co mi ale na seriálu vadí, je to, že se případ nevyřeší za jeden díl. Čekat zas týden na to, jak se případ posune dál, je docela dost otravné. 2,5*

plakát

Tísňové volání (2018) 

Tak - čeští tvůrci, kteří se pořád vymlouváte, že nemáte peníze - dobrý, napínavý film lze natočit i z jedné jediné kanceláře a v podstatě s jedním hercem. Stačí mít kvalitní scénář a kvalitního hlavního představitele. Odtud si vemte příklad!

plakát

Harry Potter 20 let filmové magie: Návrat do Bradavic (2022) (TV film) 

Nostalgické vzpomínání několika herců z filmů Harryho Pottera na časy, kdy spolu natáčeli, které je sice cituplné (možná až moc) a zábavné, z hlediska nových informací však ne příliš přínosné. A je přínosné ještě o to méně, že se tohoto srazu nezúčastnila spousta žijících herců, kteří hráli v HP sérii důležitou roli – Michael Gambon, David Thewlis, Maggie Smith, Emma Thompson, Kenneth Branagh, Julie Walters, Timothy Spall, Imelda Stauton atd. Pozornost dokumentu se tak zaměřuje především na představitele hlavního tria a jejich postavy, bohužel mnohem méně se zabývá dospělými herci, kteří jsou (stejně jako jejich postavy) po všech stránkách zajímavější. Např. o takové Maggie Smith padla v dvouhodinovém snímku jedna věta, o McGonagallové pro změnu ani zmínka. To samé Lupin, Pošuk Moody, Tonksová a překvapivě i Snape. Nejzajímavější, nejpropracovanější a nejrozporuplnější postava celého HP universa, navíc dost oblíbená, a nikdo o něm neřekl ani slovo. Ale o Dracu Malfoyovi, jeho rodinném zázemí, jeho povaze, volbách a chování se tam dohromady mluvilo nejméně čtvrt hodiny. Opravdu nechápu. Zřejmě bylo nějakým způsobem nutné zaměřit se na postavy herců, kteří přišli na sraz, lhostejno jak nedůležitá jejich postava byla v rámci příběhu… Korunu tomu nasazuje fakt, že se srazu po tolika letech nezúčastnila ani tvůrkyně celého světa HP – Rowlingová, protože si dovolila napsat na Twitter, že ženy menstruují. Hlavně, že se v průběhu dokumentu citují pasáže přímo z jejích knih. Na dalším srazu po třiceti letech bude zřejmě chybět i Emma Watson, kterou před pár dny nařkli pro změnu z antisemitismu, takže řady HP herců zřejmě ještě prořídnou a dost možná budeme za pár let předstírat, že žádná Hermiona nikdy neexistovala a její místo zaujme třeba takový Neville Longbottom. :D Abych se vrátila ale zpátky k dokumentu – je zkrátka škoda, že je tento počin tak nevyrovnaný v rámci zmínek o jednotlivých hercích a postavách, a je obrovská škoda, že se tohoto srazu již nemohli zúčastnit Alan Rickman, Richard Harris, Helen McCrory, John Hurt a Richard Griffiths. PS: Nejlepšími řečníky dokumentu byli Jason Isaacs (klidně mohl mluvit déle) a Emma Watson. PPS: Nikdo nikdy dostatečně nedocení Chrise Columbuse za to, jak HP na začátku skvěle, trefně obsadil, a za to, jak poctivě se držel předlohy, a tím vytvořil funkční zázemí pro příští díly, které již spoustu věcí pozměňovaly nebo rovnou vynechávaly.

plakát

Stíny v mlze - Klec (2022) (epizoda) 

U nás se vlastně v současnosti točí vesměs jen dva žánry - stupidní komedie (většinou s Langmajerem, Polívkovou a Hřebíčkovou) a pak detektivky. Prakticky každý nový český seriál je detektivní, a přesto to nikdo neumí udělat dobře. Copak tvůrci nikdy neviděli nic zahraničního? Třeba Most nebo True Detective? Vypadají ty celosvětově uznávané detektivky takhle? Jsou tam unylí, necharismatičtí herci? Naprosto nezajímavé postavy, ničím nevybočující z průměru? Neoriginální, ničím zvláštní zločiny a nudné vyšetřování? Ne. Tak proč si čeští tvůrci myslí, že to bude mít u diváků úspěch? V dnešní době, kdy téměř každý sleduje zahraniční televizní tvorbu? Nechápu... Další tuctová, naprosto průměrná, nudná detektivka o ničem.

plakát

Zaklínač - Série 2 (2021) (série) 

Nelíbila se mi ani první série, ale druhá má se Zaklínačem společný už pouze název. Postavy jsou na tom úplně stejně - tedy s předlohou mají společná jen jména. Geralt je neustále znuděný a otrávený, Yennefer je obyčejná holka od vedle, Vesemir je divnej dědek bez autority, Eskel je debil, Lambert taky, Ciri je nesympatická a namyšlená, Fringilla Vigo je masová vražedkyně, Francesca Findabair má dítě (!) s Filavandrelem (WTF?), Tissaia de Vries spí s Vilgefortzem (WTF!) atd. Jediné dvě postavy, které odpovídají předloze svým chováním, jsou Marigold a Triss. Děj je celý smyšlený (kromě výcviku Ciri na Kaer Morhen), napsaný jako špatná fanfiction slátanina, scénář je nevýrazný a nudný... Zvednout tento seriál ze dna by pomohla už jenom jediná věc - najmout scénáristy z CD Projekt Red. Ti jsou, na rozdíl od tvůrců Netflix Zaklínače, mistři ve svém oboru a udělali by ze série výpravnou, dospělou, zábavnou, dějově skvělou pecku, jakou si zaslouží být. 1,5*

plakát

Zahradníci (2021) (seriál) 

Děje je v Landscapers sotva na jeden celovečerní film, nikoli na čtyři seriálové hodiny, a nebýt Davida Thewlise a Olivie Colman, ani bych se na to nedodívala. Polovinu stopáže zabírají snové "western představy" hlavní hrdinky, které působí směšně a jsou tam jen protože by byl příběh jinak příliš řídký, když je takto nesmyslně natažen. Nakonec tuto částečně sebeuvědomělou (proč?) a částečně úsměvně trapnou (proč?) minisérii nezachránili ani dva skvělí herci v hlavních rolích. 2*

plakát

Francouzská depeše Liberty, Kansas Evening Sun (2021) 

Nekonečná přehršel zbytečných voiceoverů, monologů a dialogů. Nekonečná přehršel zbytečných záběrů, zbytečných scén a zbytečně malicherných maličkostí a detailů. Vše, co bylo na Grandhotelu Budapešť roztomilé a zábavné, je ve Francouzské depeši přehnané, otravné a samoúčelné. Nemá to téměř žádný děj, pouze vyprávění pro vyprávění, střelenost pro střelenost, odbočky z děje pro odbočky z děje a film pro film. Nikoli však pro diváka. 1,5*

plakát

K zemi hleď! (2021) 

Neříkám, že je to úplně špatný film, ale je jen na jedno podívání. Na komedii to není dost vtipné, na drama to zase není dost úderné a slušela by tomu tak o půl hodiny kratší stopáž. Jako alegorie na dnešní tupou a povrchní dobu plnou sociálních sítí, memes, fake news a blbců, kteří jim věří, to fungovalo velmi dobře. Škoda, že po dobrém startu to byla celkem nuda a ne úplně využitý potenciál dobrého nosného nápadu. Herecké osobnosti byly fajn, obzvlášť Leonardo DiCaprio, ale na Vrtěti psem, s nímž to spousta lidí srovnává, to prostě nemá. 2,5*