Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Fantasy

Recenze (881)

plakát

Hra o trůny - Zvony (2019) (epizoda) 

SPOILERY!!! Když už od Hry o trůny nic neočekáváte, což je při kvalitě posledních dvou sérií celkem nasnadě, tak v rámci zábavy bez logiky, se na to dobře dívalo. Daenerys hráblo, a ačkoli minulou sérii nezaútočila na Královo přístaviště rovnou, aby "nevládla hromadě popela", o sérii později už upaluje ženy a děti zaživa, vojáci Starků a Neposkvrnění jsou rovněž vrazi vzdávajících se civilistů a Cersei zabijou šutry. Arya už od setnutí Neda dělá vše proto, aby zabila Cersei (výcvik v Domě černé a bílé atd.), aby jí pak Ohař v Rudé baště po sedmi letech jednou větou její pomstu na poslední chvíli rozmluvil... Ano, je to padlé na hlavu, ano, je to občas nechtěně směšné a trapné, ale jak už jsem psala výše, rozhodně to nebylo nudné nebo špatně natočené. Atmosféra chaosu a šílenství války tomu navíc přidala na osudovosti. Slabší 3*.

plakát

Černobyl - Please Remain Calm (2019) (epizoda) 

Vím, že jdu proti proudu (zase), ale radiace slábne... Kde byl první díl krutou, téměř hororovou podívanou plnou zmatených, šokovaných postav, tam je druhý díl jednou dlouhou komunistickou schůzí o zamlčování faktů. To, že se Sověti snažili celou černobylskou katastrofu zamést pod koberec (ano, je to strašné a dotyční byli de facto masoví vrazi), ví snad většina lidí, co se o Černobyl kdy alespoň trochu zajímala, takže se v této epizodě nestalo nic moc neočekávatelného. A ačkoli si minisérie i druhým dílem drží slušnou úroveň, padesáti minutám schůzování a třem výborným závěrečným minutám cesty podél černobylského potrubí, prostě pět hvězdiček nedám.

plakát

Hra o trůny - Bitva bastardů (2016) (epizoda) 

SPOILERY!!! Jediný díl Hry o trůny, který jsem ihned po shlédnutí sledovala znovu. Ohromující, šokující, strhující. Samozřejmě se to neobešlo bez pár klišé (armáda jezdců z Údolí zachraňuje situaci na poslední chvíli), ale ty emoce to stejně vše převálcují. Skvělá, špinavá, fyzická bitva plná krve, vnitřností, usekaných končetin, bahna a šíleného zmatku. Když Jon Sníh lapá po dechu a ostatní vojáci po něm dupou, diváci lapají po dechu s ním, když se Sansa na závěr usmívá, zatímco Ramseyho žerou jeho psi zaživa, divák se usmívá s ní... Po Helmově Žlebu v Pánu Prstenů, považuji tohle za druhou nejlepší historickou fantasy bitvu a je kupodivu, že tenhle v pravdě úžasný díl vznikl v sérii, která sama o sobě za moc nestojí. Přesto se tak stalo a Bitva Bastardů se zde skví jako diamant. Krásných 5*.

plakát

Černobyl - 1:23:45 (2019) (epizoda) 

Radiace sálá skrz obrazovku... Naposled jsem se cítila takto "ozářená" po snímku Ponorka K-19 a tomu už je nějaký ten pátek. Jestli vydrží podobná dějovost, napětí a děsivost i v dalších dílech, bude Chernobyl nejlepší minisérií za poslední roky.

plakát

Hra o trůny - Poslední ze Starků (2019) (epizoda) 

Má smysl pozastavovat se nad tím, proč Daenerys nenařídila spálit Greyjoyovy lodě, když byla s Drogonem pár desítek metrů nad nimi? Má ještě vůbec smysl pozastavovat se nad tím, proč se jeden z nejlepších a nejchytřejších seriálů, co byly kdy natočeny, měnil od začátku páté série kousek po kousku ve stupidní limonádu pro teenagery, kde v závěrečné sezóně postavy nejvíc zajímá, kdo s kým chodí a kdo s kým spí? Má ještě vůbec smysl vyjmenovávat všechny chyby, kterých se tvůrci zase dopustili? Nemá. Všichni už na to kašlou. Od scénáristů, přes režiséry, herce, až po kostyméry a rekvizitáře. Sansa má prvních dvacet minut nakřivo paruku a ve scéně s hostinou na Zimohradu je v jednom momentě před Daenerys postaven hrnek ze Starbucks. Kdyby to alespoň střihač pořádně viděl, možná se dal ten hrnek třeba odmazat, když si toho všimli fanoušci po celém světě. Ale, co na tom vlastně sejde? Bez kvalitního scénáře nikdy nenatočíte nic kvalitního a to ani s daleko lepšími režiséry a daleko lepšími herci, než těmi, kteří v GoT zbyli. Pětihvězdičkáři, kteří, zjevně podle jejich hodnocení, viděli jen a pouze tento seriál a nikdy nic jiného, se budou radovat do konce a my ostatní se na to dodíváme ze setrvačnosti. Jsem ráda, že víc sérií nebude.

plakát

Tohle je náš svět (2016) 

Mohl by to být další "feel good road movie" ve stylu výborné Little Miss Sunshine, kdybyste se nad tím ani trochu nezamýšleli. Pokud ovšem takto učiníte, musí vás zákonitě mrazit. Prohlašování nejstaršího syna, že je Maoista, povinné každodenní dětské nacvičování soubojů na nože mezi sourozenci, učení se dlouhých pouček zpaměti a vydávání je za vědění (u sedmiletých dětí), kradení jídla v supermarketech, vymývání mozků hesly a k tomu ke všemu postava "všemocného moudrého" otce s neotřesitelnou autoritou, kterého všichni na slovo poslouchají - všechno tohle mi připadalo až děsivé, natož abych tomu fandila. Přírodnější způsob života mimo město schvaluji, ale sektářská životní filosofie hlavního hrdiny, korunována názvem snímku "Captain Fantastic" (člověk si není jistý, zda je to myšleno vážně, nebo zda je to název ironický), jde opravdu mimo mě. Je to strašně zjednodušené, zidealizované, děti nemají (až asi na dva krátké výlevy) vůli se vzpouzet, myslet vlastní hlavou a otec je, kromě nebezpečného blázna, ještě pokrytec, který kritizuje korporace, zdravotnictví, farmaceutické společnosti, ale sám neváhá posílat členy své rodiny do nemocnic... Všem, kterým se líbil způsob života, jakým žili hrdinové tohoto filmu, vřele doporučuji český dokument "Stále spolu" z roku 2014. Poslouží vám jako skvělá paralela k zidealizovanému "táto-vůdci" v tomto filmu, kterého dobrovolně všichni milují a na slovo poslouchají.

plakát

Hra o trůny - Dlouhá noc (2019) (epizoda) 

No, ehm... bylo to lepší, než předchozí díly této série, (což zas ale není takový výkon), ale jinak celá ta epizoda byla jeden velký zmatek. Tma, rychlé střihy a zmatek. Přirozená posloupnost jednotlivých linií se opravdu těžko hledala, zvláště proto, že se postavy často teleportovaly z místa na místo (opravdový přeborník byla Arya, ale ani Jorah Mormont nebo Jon Sníh moc nezaostávali). Mezi tím zmatkem, změnami tempa a někdy i žánru ("The Walking Dead" scéna v knihovně), občas probleskl sympatický, či originální nebo napínavý moment, nic tam nebylo vyloženě směšné, nebo trapné, zřejmě i díky tomu, že se kvůli boji eliminovala povinná kvóta HBO ohledně minimálně jedné soulože a jednoho vtípku na kastraci za díl, takže se hned dívalo snesitelněji. Znovu však opakuji, především to byl zmatek, scény nenavazovaly na sebe, moc to do sebe nezapadalo, nikde nebyl znát žádný promyšlený vypravěčský koncept. Pár lepších a pár horších scén sestříhaných za sebe + neustálé deus ex machina záchrany od spolubojovníků v poslední vteřině. Byl to díl především na efekt sloužící k eliminaci velké části postav. 2,5*

plakát

Živé terče - Epizoda 1 (2019) (epizoda) 

Neříkám, že to nemá určitou úroveň, ale oproti předešlému Vodníkovi, se jedná o rutinní a obyčejnou záležitost. Standardní průměrná česká detektivka se standardními hereckými výkony, nic, co by extra zaujalo nebo nějak vyčuhovalo z řady.

plakát

Hra o trůny - Rytíř Sedmi království (2019) (epizoda) 

OBSAHUJE SPOILERY! Co jsem na GoT milovala nejvíce? Chytré dialogy a výborné, mnohovrstevnaté postavy. A Knight of the Seven Kingdoms byl jen další z dlouhé řady potvrzení, že obé je v tomto seriálu již v nedohlednu. Prázdný díl, kde nikdo nepověděl nic zajímavého. Chování postav neodpovídá jejich vlastnostem budovaným uplynulých sedm let (a alespoň první čtyři roky budovaným skutečně poctivě). Temný, nelítostný svět podobný středověku, včetně násilí, sexismu, otrokářství atd., je během pár dílů bořen moderními myšlenkami rovnosti, tolerance, feminismu a vzájemné spolupráce. Nevadí, že sedm let byl Jaime Lannister vrah a spíše záporák, který de facto započal celý konflikt mezi Lannistery a Starky, a který ještě v šesté sérii zaníceně tvrdil, že mu záleží jenom na Cersei a všechny by kvůli ní zabil. Teď je to kámoš, Cersei je mu ukradená, protože "se změnil". To samé Tyrion, z chytrého alkoholika a děvkaře se stal průměrně inteligentní mnich, který se hodlá sebe zdokonalovat, protože se také "změnil". Všem bylo vše odpuštěno, ze všech jsou náhle kladné postavy a jejich vzájemné dialogy se stávají z 90% z rekapitulování minulého děje ("Pamatuješ, v jakých bitvách jsi bojoval? Pamatuješ, jak ses choval? Pamatuješ, co jsi říkal?"). No, já si bohužel pamatuji, jaká Hra o trůny bývala na začátku. Když dokázala být zajímavá, strhující a chytrá díky skvělým charakterům, výborným dialogům a charismatickým hercům, ne díky CGI drakům a očekávání CGI bitev.

plakát

Nikdy neodvracej zrak (2018) 

Nevědomá obžaloba uměním... Úplně se vyhnout očekávanému konfliktu (tedy střetu mezi hlavním hrdinou a hlavním záporákem) je jistě originální a nehollywoodské, přesto si myslím, že by ono konvenčnější rozhodnutí scénáristů bylo vhodnější. Přesto si myslím, že by bylo působivější, zábavnější a dodalo by snímku na vážnosti a síle. Po velmi slibném začátku (Elisabethin osud), se s každou "skokovou" změnou v životě hlavního hrdiny (dospělost a zamilování / odstěhování od tchána a tchyně) film stává stále zdlouhavějším a nudnějším. Namísto, aby se zabýval zábavnými postavami a zločiny z minulosti hlavního záporáka, nesmyslně dlouho nám ukazuje ploché kladné postavy a jejich milostný vztah. K dovršení všeho považovali tvůrci za důležité zaměřit se na studenty a učitele Akademie moderního umění, namísto řešení hlavního konfliktu. /// Filmu ale nelze upřít onu výbornou první půlhodinku, stejně jako mu nelze upřít výbornou hudbu a pár silných momentů. Rovněž se domnívám, že lidem s hlubším vztahem k výtvarnému umění, než jsem já, se bude snímek líbit více. I tak je to zahozená šance na obrovské strhující rodinné drama, jen kvůli snaze nebýt očekávatelným, ale přesto zůstat tak trochu sentimentálním a patetickým.