Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (1 902)

plakát

Richard Jewell (2019) 

"Pro dobrotu na žebrotu" v praxi. Jedna z mých nejoblíbenějších eastwoodovin, protože nefér věci beru opravdu těžce. Bonusem budiž (jak jinak než výborný) Rockwell a Kathy Bates.

plakát

Policejní stíhači (2008) (pořad) 

Když vidíte "Policii v akci" (*), a potom tohle, je to jako probuzení ze zlého snu. "Policejní stíhači" mě baví, ale nebudu zbytečně nadhodnocovat, takže to necháme na tom průměru. :-)

plakát

Ad Astra (2019) 

V momentech, kdy by to divák nečekal, je film až překvapivě akční, zato v závěru, kdy by byla potřeba nějaká ta akčnější katarze, je klidný jako okolní vesmír (a to i emočně). Nechápejte mě špatně, "Ad Astra" není špatné sci-fi, minimálně je to pokus zase o něco jiného s OK Pittem, ale... ale.

plakát

Best Interests (2023) (seriál) 

Otec chce (smrtelně nemocné) dceři ukončit trápení, zatímco matka chce bojovat za každý další okamžik - a bude-li to nutné, tak třeba i u soudu. "Best Interests" je velmi kvalitní drama, které nenásilně mapuje oba pohledy a nechává čistě na divákovi, ke kterému z rodičů bude názorově více inklinovat. Thornův scénář navíc dává oběma hlavním protagonistům obrovský prostor, díky kterému mohou ze svých postav vyždímat opravdu maximum. Výsledkem jsou čtyři civilní, uvěřitelné, emotivní epizody, které musejí dojmout i zaryté odpůrce mateřství / rodičovství. (TRAILER)

plakát

Sázka na třináctku (1977) 

Spousta lidí nadává na obsazení Jaroslava Satoranského, který působí v roli detektiva až příliš dobrácky. To je svým způsobem pravda, ale copak musí být každý jako Marvan, Hrušínský nebo Prachař? (Nic proti zmiňovaným pánům, chraň bůh!) Větší problém mám s příběhem, protože i když mě rozuzlení na první dobrou nenapadlo, bylo tak vlažně pojaté, že mě nechalo naprosto chladnou.

plakát

Studnařova dcera (2011) 

Děj tuctový, návrat očekávaný, postavy převážně na pěst, a přesto jsem měla nutkání to dokoukat. Asi kouzlo monologů/dialogů aneb proč to říct dvěma slovy, když to můžete říct patnácti větami.

plakát

Mezi vlky (2011) 

Autor/Scénárista se s tím nese*e. Hned v úvodu nám servíruje děsivě naturalistický pád letadla (klobouk dolů před klidem letušky, když jsem zažila - mnohem menší - technické problémy já, na stevardech a stevardkách bylo sakra vidět, že je něco špatně :-D), po kterém obratem přicházejí vlci. Nejednou mi vytanuli na mysl "Lovci lvů" (*****), příčina mých dětských nočních můr, protože tyhle černé potvory se svítícíma očima jsou taky pěkně neúnavné a krvežíznivé svině.;-) Nebudu lhát, čekala jsem popcorn a dostala jsem syrový survival, u kterého jsem si hned několikrát řekla "tak to jsem teda nečekala". Postavy totiž nejenže neumírají v pořadí, v jakém bych to tipovala, ale jejich život navíc nevyhasíná pouze díky vlkům; příčiny jsou různé. (Plus se tu dá najít pár slušných lekaček, takže nedoporučuji sledovat ve tmě se sluchátky.) Je sice pravda, že film doslova táhne odborník-na-přežití-v-divočině Liam Neeson a ostatní charaktery jsou spíše do počtu, nicméně za finální desetiminutovku se prostě musím přiklonit ke čtyřem hvězdám. Takovýto konec jsem totiž taky nečekala a je to fakt masterpiece.

plakát

V pasti (2020) 

Pozor, komentář obsahuje spoilery! Fascinuje mě, kolik lidí tady považuje Idu za totální blbku, i když k tomu není sebemenší důvod. Tak si to shrňme... Během potápění se utrhne skála a Idina sestra Tuva zůstává uvězněná pod velkým kamenem na dně jezera. Voda je ledová, kyslík dochází, telefony jsou na dvě věci. Náhradní kyslíková bomba, ponechaná na souši, je taktéž zavalená kamením. Holýma rukama se s ním nehne, a tak jde do auta pro hever. Protože jsou zavalené i klíčky, rozbije okénko, ale narazí na problém - nemůže otevřít kufr. (Upřímně, jako neřidič nemám tušení, kde/jak se otevírá zamčený kufr a asi bych zkoušela úplně stejné věci). Po pár marných pokusech o otevření kufru hrubou silou se vydává k nedalekému domu pro pomoc. V domě zrovna nikdo není, pouze pes, kterého v sebeobraně zabije kuchyňským nožem. Během prohledávání interiéru si všimne notebooku, nechytí ale signál, a tak popadne páčidlo a zanechá vzkaz majitelům, aby přivolali pomoc. Když kufr konečně vypáčí, hever tam není. (No nenas*alo by vás to?xD) Vrátí se tedy za sestrou a snaží se ji odcizeným páčidlem vysvobodit z pod kamene... Můžu se zeptat, který z výše vypsaných kroků byl nelogický? Přesně tak, žádný.;-) Plusové body za reálnost, mínusové body za unylost a vůbec nejvíce mínusových bodů ze meh konec. Já tě zachráním! - Ne, já tě zachráním! - Ne, já! Bože proč, takhle to zničit...

plakát

Ztracené město (2022) 

Možná se mi to jenom zdá, ale přijde mi, že si tenhle film všichni neskutečně užívají. Od Tatuma, který už několikrát dokázal, že žádná "ultimate humiliation" pro něj není dost ultimate, přes geniálního Pitta, který si (opět) ukradl film pro sebe, až po stále krásnou Sandru a netradičního, ale překvapivě zábavného, Radcliffa. Je sice pravda, že ve druhé polovině film ztrácí tempo a kloní se více k té romantice (nutné zlo, za které strhávám hvězdu), ale v závěru to zase nakopne, takže v pohodě. Tyhle dobrodružné oddychovky můžu.;-)

plakát

Šmankote, babičko, čaruj! (1998) 

Jsou dobré pohádky, jsou špatné pohádky, a pak jsou pohádky, u kterých by vás upřímně zajímalo, co si cast & crew šlehli. Tahle míra infantilního chování snad nemůže bavit ani ty infanty.