Recenze (130)
Děsivá předpověď (2009) (TV film)
Videl som teda už všelijaké blbosti, ale táto bola jedna z najväčších. Nelogický dej, stupídne postavy, fyzikálne nezmysly.
Úplní začátečníci (1986)
Tak zničiť film, ako sa to podarilo tento Filmboxu, je niečo unikátne. Nikoho normálneho nemôže napadnúť predabovať piesne v muzikáli(!) v próze. Tak sme si mohli miesto Davida Bowieho a Sade vypočuť českých dabérov.
Můj nepřítel (1985)
Literárna predloha sa mi páčila viac, ale vcelku dobré spracovanie, samozrejme až na ten záver. Inak príbeh mi veľmi pripomínal jeden film, na ktorý si matne pamätám z detstva. Bol to čiernobiely americký vojnový film, v ktorom sa na tichomorskom ostrove ocitol americký a japonský vojak a tiež počiatočná nedôvera a nepochopenie postupne prerástli v rešpekt a priateľstvo. Tento film niekto z Vás nevidel?
Gryfon (2007) (TV film)
Našťastie pre svoje zdravie som videl len posledných 20 minút, ale stačilo to. Postavy sa správali ako slabomyseľné, triky úbohé, dialógy ako z pomocnej školy.
Mlhy Avalonu (2001) (TV film)
Dopĺňa trojicu vydarených artušovských adaptácií (Excalibur, Merlin). Je dôkaz, že jeden príbeh sa dá spracovať z mnohých hľadísk a každý môže byť zaujímavý. Tento je viac mystický a ženský s pôsobivou atmosférou.
Merlin (1998) (TV film)
Vydarený film. Iný pohľad ako Excalibur, ale tiež zaujímavý. Napriek veľkej úlohe mágie je z určitého hľadiska civilnejší a ľudskejší. Vynikajúci Sam Neill a pre mňa najväčšie prekvapenie Martin Short.
Bojiště Země: Sága roku 3000 (2000)
Nebolo to až také hrozné, bolo celkom pozerateľné. Samozrejme technicky biedne a dej tak naivný až bol zábavný, ale takýto nelogický scenár mal aj nejeden z blockbusterov.
Čas smyslnosti (1995)
Jeden z najlepších historických filmov, ktoré som videl. Veľkolepé vizuálne spracovanie a skvelé vykreslenie akou hračkou je obyčajný človek v rukách tých mocných. Downey je skvelý ako obvykle. Jediným kazom je pre mňa trocha príliš moralistický záver. Jeden odkaz pre niektorých predchádzajúcich komentátorov, doba Stuartovcov (17.stor.) nebol ani stredovek ani renesancia. Bolo to to najtypickejšie baroko a historicky sa počíta do novoveku.
Vetřelec: Vzkříšení (1997)
O niečo lepšie ako trojka vďaka niektorým vydareným momentom, dobrá bola Ripleyová ako hláškujúci superbojovník a niektoré správne úchylné nechutné scény. (Až dodatočne som si uvedomil, že režisér bol autorom Delikates a potom som sa už nečudoval) Po druhom zhliadnutí zvyšujem hodnotenie. Dnes som bol asi lepšie naladený na množstvo drobných čiernych fórikov a absurdných scén.
Vetřelec ³ (1992)
Pre mňa najslabší diel série. Je síce skvele vykreslené depresívne prostredie chátrajúcej väznice, ale dej mi pripadá málo originálny a ulietané neprehľadné scény chytania Votrelca namiesto napätia vo mne vzbudzovali skúr nudu.