Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Akční
  • Animovaný

Recenze (1 142)

plakát

Abbott a Costello potkávají dr. Jekylla a pana Hydea (1953) 

Tradičně zoufale nevtipná (ale opravdu nevtipná, pokud vás nerozesmívá to, že jeden chlap kopne druhýho do zadku. Haha, to je bžunda. Jestli jo, fajn, pak je to film pro vás) blbina s dvěma z nejpřeceňovanějších komiků vůbec. Jedinou hvězdičku si z úcty k jeho osobě zaslouží Boris Karloff, že do tohoto nesmyslnýho podniku vůbec vlezl. Film se navíc pokouší o cosi mezi taškařicí na klasické abbottocostellovské téma, ale zároveň se snaží i jakous takous vlastní verzi Jekylla a Hydea, jenže jen vytahují ta nejhloupější klišé starých variací, čili to nefunguje ani jako potenciální parodie. Nebýt Karloffa, nemá smysl se vůbec dívat.

plakát

Abbott and Costello Go to Mars (1953) 

Ano, jde patrně o nejlepší film s Abbottem a Costellem, který jsem kdy viděl, což ale neznamená, že jde o film jakýmkoli způsobem dobrý. Humor této podivné dvojice mi prostě zůstal utajen a asi tři dobré vtipy za 79 minut dojem z této "komedie" moc nezachrání. První půle filmu, která se odehrává na Mardi Gras, je opravdu k uzoufání slabá a nudná, ty opičárny nemají šťávu a nejsou nijak vtipné, jen napůl nudné a napůl trapné. Nemá cenu hodnotit sci-fi prvky, ale po příletu na Venuši obývanou (jak jinak než) pouze krásnými pin-up girls té doby se alespoň něco zajímavého začne dít. A přestože i pobyt na Venuši slouží jen jako kulisa k nudnému blbnutí těch dvou, alespoň se na to dobře kouká a vylepší to jinak slabý dojem.

plakát

Abbott and Costello Meet Frankenstein (1948) 

Sice čtyři hvězdy, ale zdůrazňuju, že dost slabé (to je ta nevýhoda zdejší příliš úzké hodnotící škály). První polovina mě dokonce vysloveně zklamala, protože humor obskurní dvojice Abbott & Costello mi přijde stejně legrační jako třeba u dalších podivínů Laurela a Hardyho - tedy vůbec. Čím víc jsou ale vidět jednotlivá universalácká monstra, tím je to lepší a lepší, a když dojde k finále s běsnícím Frankensteinovým monstrem, tetelil jsem se blahem jako u původních originálních kousků. A kromě toho mě moc potěšil Lon Chaney jako Vlčí muž (ten jeho smutnej pohled, to je radost) a závěrečný vtípek s Neviditelným mužem. Na druhou stranu: na Lugosim je vidět, že už opravdu nemohl, má i minimální prostor a je na něj už smutný pohled. I proto je tento film z určitého pohledu strašně smutný až nostalgický: jedna éra definitivně skončila...

plakát

Abbott and Costello Meet the Invisible Man (1951) 

Je to příjemné, má to celkem hezkou a klidnou atmosféru, je hezký se zase potkat s Neviditelným mužem - a tím to končí. Není to totiž ani trochu vtipné, a jelikož je to film především Abbottovi a Costellovi a jejich nesmyslných eskapádách, je to trochu problém... našly se povedené scény, třeba když neviditelný muž pomáhá vyhrát zápas v boxu, ale k smíchu to není, což u dvojice komiků považuju za podstatný problém.

plakát

Abbott and Costello Meet the Mummy (1955) 

Divím se sám sobě, že to s Abbottem a Costellem stále zkouším, ale přece jen, komu by se chtělo přejít další setkání s mumifikovaným princem Kharisem? Je to klasická komedie ve stylu A + C, takže vůbec není vtipná a oba hlavní protagonisté jsou velmi nesympatičtí a nepříjemní. Jedno velké plus ale tento film má: atmosféru. Možná za to můžou sice evidentně umělé, přesto krásné egyptské kulisy. Anebo skvělá hudba, ta nejklasičtější, kterou si jen můžete ve filmech o mumii a z Egypta představit. I proto jsem přimhouřil oko před jinak nehumorným pořváváním dvojice hrdinů, jejich zmatenému pobíhání a hloupým záměnám.

plakát

A Blind Bargain (1922) 

Snad u žádného ztraceného filmu mě tolik nemrzelo, že je zničený a už ho nikdy neuvidím nejen já, ale kdokoli jiný. Existuje jen pár dochovaných fotografií, podle kterých je zcela jasné, že Lon Chaney vystřihl další naprosto bezchybné kreatury, tentokrát dokonce dvě: trochu pošahaného chirurga, doktora Lamba, s knírkem, bradkou a cvikrem na nose úchylného už od pohledu, a jeho znetvořeného asistenta, oběť prvního nepovedeného pokusu, opičího člověka se srostlým obočím a animálním výrazem. Chaney byl prostě mistr. Právě tyto skutečnosti (geniální namaskování) promítám ve zdejším hodnocení - film samotný, žel, nikdo zhodnotit nemůže. Film se pokusili v 80. letech rekonstruovat na základě fotografií Philip Riley spolu se známým sci-fi a hororovým fanouškem Forrestem J. Ackermanem (podobně jako jiný Chaneyho zničený film London After Midnight, ale ta rekonstrukce byla zřejmě povedenější).

plakát

Ace Ventura: Zvířecí detektiv (1994) 

Protivný Jim Carrey a jeho odpudivé a protivné grimasy. Jak se jim někdo smát, to mi zůstává záhadou. V porovnání s inteligentním a sofistikovaným Mr. Beanem je třetiligovej trapák nejhorší kategorie... Ale to by bylo na dlouhou úvahu a na tu zde není prostor. Pouze řeknu, že pokud je tohle (po Masce) jedna z nejlepších Carreyho komedií, svědčí to o tom, jaký kvality jsou ty ostatní.

plakát

Afrika aneb Češi mezi lidožravci (2004) (divadelní záznam) 

Asi nejslabší Cimrman. No a co? Pořád je to taková zábava, kterou většina českých "komedií" může jen a jen závidět.

plakát

Agnus dei (2016) 

Kam stoupne sovětský (a ruský) voják, tráva neroste. Dokonce čtyřicet let. Však to známe. Žádný osvobození, jen prostě ve východní Evropě vystřídali Němce, to je celé. A Poláci to taky dobře vědí. Jestli na mě z filmu sedl nějaký dojem, byl to především zmar a beznaděj. Lokace zimního Polska působí neskutečně nehostinně, atmosféra je studená a na všech je vidět, že se ve svých rolích nacházejí proti své vůli. Snaha hlavní hrdinky i přes strach vůči všudypřítomným sovětům místy připomíná sisyfovský zápas. Lou de Laâgeová je navíc skvělá. Situace na hraně i chvíle nudy a stereotypu ve stále stejných večerech na francouzské základně, které zpestřuje jen trocha alkoholu a nezávazný vztah s postarším doktorem, s nímž se stýká ani ne tak kvůli citům, jako spíš aby zahnala strašnou samotu a prázdnotu, kterou všichni cítí, zahrála skvěle a maximálně uvěřitelně. Nicméně... trochu jsem se nudil. Bohužel. Snad za to mohla velká citová odtažitost chladného příběhu, snad motiv osudovosti a vědomí povinností, které jde proti realitě a mě jako katolíka trochu štve, žese matka představená zachovala tak, jak se zachovala, protože by ostatními sestrami musela být suspendována. Na druhou stranu, v situaci tak vypjaté, těsně po válce, která v některých ohledech ještě neskončila, kdo ví, jak tomu ve skutečnosti bylo.

plakát

Ajťáci (2006) (seriál) 

srovnávat veskrze průměrný Big Bang Theory s IT Crowd je jako porovnat Škodu Fabii a Aston Martin: Sheldon a spol. prostě neobstojí. A každý, kdo to vidí opačně, se může směle zařadit do davu prostoduchých fandů "amerického humoru" (sic!). Nejde o žádnou urážku či něco podobnýho, to je prostě fakt. IT Crowd je zkrátka britský humor dovedený k dokonalosti, jímž se seriál může zařadit do velké britské tradice, kde prim sice vždy budou hrát Monty Pythoni, ale Roy, Moss a Jen budou vedle Blackaddera, Black Books nebo Humphreyho Applebyho v závěsu.