sidonka

sidonka

Česko
knihkupec

19 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 27.6.2017  19:26

    Říkám si, že mé komentáře jsou často moc ukecané, rozpitvávající, rozvleklé. Ať tedy za mě dnes mluví jiní. PERLIČKY ZE ŽIVOTA: Přepis náhodně odposlouchané konverzace skupiny diváků stojících u stojánku s kinoprogramem, odkud jsem si brala filmové brožury. Mladý kluk, asi dvacetiletý studentík : „První půlka filmu byla lepší…“. Jedna slečna ho doplnila: „…ale konec byl moc brutální.“ (Abych nespoilerovala, tak dodávám jen, že kromě jiných brutalit například miny na zaminovaném území vyhazovaly do vzduchu stádo ovcí a na zem zpět dopadaly roztrhaná a popálená těla zvířat). Jiný mladík: „Závěr se mi právě líbil nejvíc. To bylo prostě boží! Co proti tomu máš?“ „ Mně se tam líbila krajina, výjevy z vesnickýho života, ten předsvatební tanec …“, dodala zase jiná holka. „Já souhlasim s Míšou. První půlka byla fakt lepší. Druhá půlka byla nuda. No nic, běžím na zkoušku,“ poznamenal pátý studentík.- A TY SE PTÁŠ CO JÁ (NA TO ŘÍKÁM ÚPLNĚ SAMA ZA SEBE)? No dobře: Ze začátku jsem se párkrát zasmála. Ale i zde byla atmosféra nucená, těžkopádná, zdlouhavá, podobným vleklým kouskům říkám poctivě vypocenej film. Statečně dokoukaný do konce. Emirova poetika se mi jinak moc líbí i jeho filmy. Některé scény krásné. Tohle bylo přesto jako celek oproti některým jiným E.počinům chabé. Nevtáhlo, nestáhlo mě to dovnitř. Pověstná zábavná bizarnost vynuceně, neupřímně umělá. Jako více věcí zde jen tak na oko, na povrchní efekt. Až na ten poetický ohňostroj barev, stínů a obrazů na plátně a také na bezvadnou muziku (hudba: Stribor Kusturica) jsem jeho bezprostřední, živelnou filmovou řeč příliš nepoznávala. Promiň, Emire.

    • 26.6.2017  18:37
    Batesův motel (TV seriál) (2013)
    ****

    Ze začátku se mi seriál líbil a vypadalo to zajímavě. Pak to začalo ztrácet na věrohodnosti. První díly slibně vysvětlovaly, jakým peklem si musela matka se synem projít a co je vedlo k tomu, že se zapletly do takové motanice špatných okolností a osudu, že následné snahy se ze svízelné situace dostat nakonec stejně končily nezdarem. I přes zejména matčinu až bojovnou snahu ovlivnit jejich životní nastavení se nezadržitelně řítili do pekel. Pak se ovšem začal řítit do pekel celý příliš natahovaný seriál. Evidentně hysterickou ne už nejmladší matku všichni muži (i ti hodně na úrovni) z města chtějí, pomáhají jí zatajovat důkazy a div se pro ni nerozdají. Normanovo zvláštní chování začíná postupně vyplouvat více na povrch, matkou jsou jeho úchylky omlouvány. Místo aby se tvůrci zaměřili na další gradaci patologického vztahu všeomlouvající matky a podivného syna a na jeho zvláštnosti, které už nemůže okolí přehlížet ani si jich nevšimnout, začnou seriál vycpávat vatou. Matka z toho vychází jako velice milující, samostatná osoba, nikoli jako dusící až vyšinutá krutá žena, jíž měla podle původní předlohy ( i skutečného příběhu) být. Nepůsobí jako ta hrozná matka, která svojí úchylnou výchovou a náboženským fanatismem se přičinila o synovu duševní poruchu, například brutálním strašením malého synka hříchem a popisováním mučení, které čeká hříšníky, jímž dozajista jednou její syn bude. - Pak se ještě objeví velice sympatická a kladná postava Normanova bratra, který se živí jako téměř každý druhý v městečku prodejem marihuany a pohybuje se mezi kriminálníky, ale je velice vyrovnaný a má pochopení mnohdy jako svatý muž, neřku-li o jeho ochotě kdekomu pomoci (viz nemocná dívka, jíž tajně zaplatí operaci). Ten Normanův bratr se mi líbil i jako postava i jako herec, ale že by se takhle převážně kladně a "správně" choval prodejce drog? - Norman je velice zvláštní od pohledu, ale i on má u opačného pohlaví překvapivě úspěch, dokonce nějaký čas i u nejkrásnější a jedné z nejvyrovnanější dívky města, která náhle kvůli jednomu zážitku změní celou osobnost i způsob života a ocitne se (ona atraktivní dívka) na okraji společnosti. Celé to přestává dávat smysl. Objevuje se náhle pro změnu bratr matky Normana, tedy bratr Normy, patrně aby se mermomocí něco dalšího v seriálu dělo. Ten má být za padoucha, člověk čeká kdoví co se nestane, ale on se spíše omlouvá za své dřívější chování a snaží se navázat kontakt s jedním svým velmi blízkým příbuzným. Začalo mě mrzet, že spíše kladněji působící postavy kdeco špatně slíznou a odskáčou a ty záporné jsou spíše omlouvány.- A co Norman? Norman mezitím vším pitvá a vycpává zvířata. Zkouší randit s holkama, má kamarádku, která o něho hodně stojí. Má vidiny. Má chvíle kdy neví co dělá, kým a kde je, ale dlouho to všechno okolí vnímá skoro jako normálku, prostě je jen trochu "citlivej". Norman mezitím postupně vyvraždí skoro celé město, má stále častěji okna, ale pořád mu to všechno nějak prochází. Uvěřitelnější je až konec seriálu, kdy se Norman KONEČNĚ! ocitá v psychiatrické léčebně, kde manipuluje s personálem a přetvařuje se, aby se dostal zase ven na svobodu. První díly bych dala možná do TOPKY, další série někdy až podprůměr. Celé bych to zkrátila, protože je to přeplácané postavami i překombinovaným dějem, jenž zbytečně odvádí pozornost od podstatného, aby se za čas náhle všechno vypařilo stejně zase do ztracena. ... Některé momenty byly nevyužity. Hrdinové se silným dramatickým potenciálem, které v příběhu ještě mohly sehrát zajímavou roli byly odstraněny. Naopak jiným vedlejšákům začali tvůrci vymýšlet až absurdní zápletky, jen aby je udržely viditelněji na scéně. Řekla bych že pak už šlo jen o to udržet co největší počet dílů co nejdéle na obrazovce a scénáristi začali být bezradní. Škoda, mohlo to dopadnout lépe. Slibný temný seriál se postupně roztékal a rozpadal jako zmrzlina na příliš prudkém slunci, s níž bylo zbytečně dlouho a špatně zacházeno.

    • 24.6.2017  22:08

    Na pohled efektní. Dala jsem kolem 20% jen pouze za to že oči se radují, je to nádherná výtvarná podívaná, poezie vesmírných výjevů, barev, planet, královských paláců v galaktických impériích. Do toho všeho ovšem legrační děj (prý pouze odlehčený)! Jako celek to vůbec nefunguje. Navíc je to odtažité a podivně překombinované. Už jen ty recenze na toto sci-fi: "zdánlivě nevýznamná uklízečka, v úvodu filmu nejčastěji zabíraná při uklízení záchodků, je ve skutečnosti královnou vesmíru a má vlastnit snad polovinu galaxie..." Ani se příliš nediví tomu, že jí náhle všichni říkají výsosti... Ruskou uklízečku a královnu v jednom, ženu jménem Jupiter, nejdříve násilně dopraví z matičky Země do hvězdného vesmíru...SPOILER: ... žena jménem Jupiter sice nakonec vlastní celou planetu Zemi, přesto šťastně končí zpět u své pozemské rodiny a v kleče radostně nadále umývá WC. - Ne. Boha jeho! Kdo tohle vymýšlel?

    • 22.6.2017  16:49

    Film je opravdu o celé rodině, nikoli jen o umělcích, což oceňuji. Syn malíře Tomek, podle recenze pouze neurotický jedinec, podle mě totální psycho v nejhorší podobě, jakou si lze vůbec představit, člověk si až říká: "jak může něco takhle bláznivého vůbec existovat?" je nevděčný, rozmazlený a do toho všeho vyšinutý spratek, který se neocitl trvale v ústavu jen díky podpoře rodiny. Se slabšími jedinci většinou soucítím a dokáži jim ledaco odpustit, ale s tímhle nesympatickým mišuge, který jen ničí, soustavně řve a chová se totálně bezcitně k lidem co o něho pečují, zejména k matce, bez níž by nedokázal přežít (a také že jí o moc déle nepřežije) jsem empatii neměla. Je hezké, že se navzdory handicapu stal průkopníkem západní kultury v Polsku, ale bez tlačenky a kontaktů od otce to jistě nebylo, celá rodina se točila jen kolem něho a jeho výstřelkům. Rodiče, které nerespektoval, mu neuměli dát hranice a otec se skrytým, potlačovaným sklonem k sadismu se na něho bál vztáhnout ruku, protože se bál svého druhého temného já. Jedináček Tomek, opravdu nejnesympatičtější filmová postava posledních let! Herec hrál velmi přesvědčivě. - Osobně bych dala ještě větší prostor jeho otci a detailnějšímu seznámení se s jeho působ.,temnými obrazy. - Celkem zajímavé, opravdu ze života, nepřibarvené (snad až na takřka svatou, všeodpouštějící, takřka se vším smířenou, tichou a milou matku, která to se svými muži opravdu mnohdy neměla lehké. Malíř svojí manželku často využíval jako modelku - např.fotografie Sadistův korzet, kde pózovala nahá, omotaná provázky do sítě.... a takřka neustále jí byl v patách a nakonec natáčel na video i její vlastní smrt. Obětavá žena se navíc starala nejen o své narušené muže, ale i o nemohoucí vlastní matku i tchýni, s nimiž bydlela v jednom bytě. Díky ní rodina fungovala, držela své příbuzné nad vodou. Ovšem nepopírám, že i takové ženy žijí ). Depresivní, doporučuji jen určitému druhu publika.

    • 20.6.2017  20:30

    Býčí zápasníci a týrání zvířat si víc než slabší průměr nezaslouží. - Svým způsobem je to zajímavé, příběh svérázný a obraz většinou i vizuálně zapůsobí. Jako hold němému filmu to vyšlo, ovšem přesto nic moc pro mě. - Sněhurka ano, jen jsem pro jiné verze tohoto známého pohádkového příběhu. - Jsem tedy na pochybách zda dát 3 hvězdy? Zlotřilá pečovatelka Encarna nemá chybu, slabošský a kvůli ochrnutí bezbranný otec k politování, Sněhurka je právem obdivovaná, konec překvapující a to nostalgické ohlédnutí za poetikou němého filmu ... No, nakonec dávám za 3 body, perou se ve mě sympatie i jisté antipatie.

    • 20.6.2017  20:03

    Vyjádření se ke vztahům, rozehraným v dobrodružném dramatu: Tento film jsem dříve brala spíše jako lepší průměr. Ten romantický love story Sokolího oka a Cory, kteří se sotva poznali, mě osobně příliš nebral. Tvůrci příliš tlačili na pilu a ta láska na první pohled přišla jako by bůhvíproč a bůhvíodkud a já jí osobně neprožívala, neztotožňovala se s bíločernými postavami: hrozně statečný a dobří, šlechetní muži na jedné straně a hrozní padouši na straně druhé (viz mstiví bojovník Magua, kterému zabrali území a vyvraždili rodinu). Film jsem přehodnotila a "udělila mu lepší prospěch". Do TOP 10 přesto řadím film výhradně kvůli posledním tuším 20 minutám. Vlečení unesených lidí nádhernou přírodou,diskuze mezi indiány dvou kmenů, promluva náčelníka, důstojníkovo: "mě místo ní!", souboj posledního Mohykána s Maguou a do toho všeho všemi právem vychvalovaná hudba... A nakonec jako dosti podstatná třešnička na dortu: dosud bezvýrazná postava dětské Alice, která si film z celého ženského hereckého obsazení náhle urvala ke konci příběhu pro sebe a její nečekané osudové dospělé rozhodnutí. Poslední Mohykán je pro mě symbolem filmu, který mě nutí přemýšlet jak to bylo s hrdiny dál a jak by to mohlo být dál kdyby to dopadlo jinak... Perfektně dramaticky vygradovaný příběh s dobrou, ač nevtipnou, tragickou pointou. Je to i vzdání pocty sebevrahům, kteří nemohou žít dál, vzkaz pro lidi v koncích, že je vnímám a soucítím s nimi. Více o filmu ve dvou úvahách, které jsou i s fotografií z filmu v mém deníčku.

    • 17.6.2017  20:39

    K tomu se dá napsat jediné: tak tohle opravdu ani náhodou. Za mě 0%. Až se divím, co všechno se točí a jak dalece mě některé romantické fantasy míjí. Dvouhodinové kung-fu mlátičky bez uměleckých kouzel mě opravdu neberou. Ukázkovej případ občas přijatelného žánru, který je mi ovšem v tomto chabém způsobu zpracování šumák.

    • 16.6.2017  21:19
    Řím (TV seriál) (2005)
    *****

    Líbila se mi první série a epizody, které končí tím, jak se silný římský legionář ( v podání herce Rae Stevensona) s osvobozenou blonďatou otrokyní (tuším že se jmenovala Eirene- herečka Chiara Mastalli?) dávají dohromady. To je ode mě za 90% - Ty následující části s nepříliš sympatickou Kleopatrou už byly trochu neuvěřitelné a už to zkrátka nebylo ono. Ráda bych zase seriál viděla znovu, je to už přece jen pár let, co jsem "Řím" viděla a už si podrobně nevybavuji všechny větší i menší "podrobnosti". Silný zážitek z první série přesto přetrvává.

    • 16.6.2017  18:18
    Polina (2016)
    **

    Polina je taneční (až polodokumentární formou dělaný) film. Nejprve je téměř výhradně o klasickém, později pak pouze o moderním výrazovém tanci. Z rodinného života a osobních vztahů se moc nedozvíme, jsou zde jen načrtnuté. Vzhledem k tomu, že děj a příběh zde není stěžejní, osobně bych film neřadila do dramatického žánru. Pokud se o balet či výraz.tanec hlouběji nezajímáte, je dost možné, že kolem Vás ladné pohyby proplují bez emočního doteku. Nebo se s moderním tancem naopak rádi seznámíte? Film nese poselství, že dril se vyplácí a každá osoba, ať umělec nebo obyčejný člověk, si musí najít vlastní cestu, chodit po světě s otevřenýma očima k inspirujícím vjemům a využít příležitostí, které se jeho naturelu nabízí.

    • 15.6.2017  19:23
    Lady Macbeth (2016)
    ****

    (Komentář obsahuje spoilery.) Anglický venkov viděný z úplně jiného úhlu a servírovaný mnohem drsněji než jsou obvykle podávané jemné rodinné příběhy realistické, laskavě satirické autorky Austenové. - Musím říci, že toto tragické drama je mi blízké tím, že vykresluje realitu i ve své krutosti a nezapírá, že člověk bez zázemí, ponižovaný a pod nátlakem je schopný značně nelíbivých činů. Estetická dobová atmosféra je zde upozaděna, hlavní role se zde ujímají lidé, s nimiž lze stěží sympatizovat. Sychravá příroda s vřesovišti je jen vzdálenou kulisou, dotvářející celkové ladění filmu. – Co říci k ději? Svým budoucím tchánem koupená Katherine nechce být obětí bezcitných pánů domu, která bude poslušně plnit příkazy odtažitého manžela či nevlídného tchána. Oprávněně uzívaná žena zamčená v domě se z počátku jen rozkoukává, ale od první chvíle slyším lehkovážný až zlomyslný smích, vidím nezúčastněné pohledy ženy, která je v patriarchální společnosti příliš svá a nad věcí. Má divákovo pochopení pro to, že chce uniknout ven. Má porozumění pro to, že hledá únik z domu, chladný muž se jí z nepochopitelných důvodů odmítá dotknout, muži s ní nekomunikují a manželku prý dokonce ani „nemusí zajímat kam a proč odjíždí její novomanžel“, kde je prostě krutě odsunuta do kouta jako kus nábytku, na kterém z kraje filmu celé dny sedává. Ve chvíli, kdy tyrani odjíždí na čas z domu se rozjíždí její pravé já, touha po svobodě a rozptýlení, která se shoduje s chladnokrevností obou mužů. Katherina jako bumerang vrací ostatním – převážně sluhům a nádeníkům to co na ní druzí napáchali a ve svém chování opakuje negativní emoce, reakce, pohrdání a nadvládu, které se jí dostalo (viz: „stoupněte si ke zdi a neotáčejte se obličejem ke mně.“) Nevěřím, že začíná být autoritativní a až na jednu vyjímku (svého milence) je k lidem bezcitná jen kvůli okolnostem a pouze pod nátlakem, cosi chladného je již v ní už od samého počátku. Začne si s údajně hezkým nádeníkem, vůči němuž mám ale osobní výhrady. Sebastian není milovník, který si okamžitě zaslouží silný cit, milenku citově příliš nemiluje, neváží si jí, je protivný, někdy až krutý, nevděčný, jako by ho vztah od počátku otravoval, vzhledově průměrný, v potrhaném oblečení… (Ostatně o tom, že ho milenka sama pronásledovala nakonec před svědky nahlas promluví).V tomto smyslu jsou anotace o nespoutané vášni zcela od věci nebo se spíše jedná o vášeň jednostrannou. Drama začíná působit na diváka rovněž odtažitým dojmem a osobně jsem od té hrané vášně měla značný odstup. Když přijíždí zpátky pánové domu, začíná hra kdo z koho a Kathrin si už nenechá od nikoho nic líbit. Jde si za cílem bez zábran, výčitek svědomí, i ty nejnemorálnější skutky si sama před sebou ospravedlní, jen aby mohla začít ovládat svůj vlastní osud. – Vlastně jsou zde kladné jen dvě postavy. Služka Anna, slabší, submisivní povaha, která se stává nepohodlným svědkem zločinů, odstraňováním lidí a neumí si s nátlakem poradit, která se proviní jen svojí němotou po prodělaných stresech, s nimiž se nedokáže poradit. Nečiní nic proti zlu, bojí se své výše postavené paní, která izolovaný dům ovládá. Nejnevinnější je nemanželský syn, dědic, který má K. rád a citově se k ní připoutává. Bohužel svou existencí ohrožuje její majetek i osobní svobodu po tom, co jí jako vdova konečně nabyla („Kam a za kým teď jdeš? Půjdu s tebou.“). – Je zlo alespoň částečně potrestáno? Konečná scéna kdy K. sedí na pohovce stejně jako na začátku filmu svádí ke dvojí interpretaci. Je královnou na krvavě vybojovaném trůně, která si najme nové poddané? Nebo opět zůstává osamoceným, znuděným vězněm s vyprázdněnou duší v prázdném domě, z něhož všechny lidi vyštvala? - Tento film může některé osobnosti přinutit zamyslet se nad svými selháními, nad svým chováním.

    • 15.6.2017  15:23

    Ještě větší blbost, než ve kterou jsem "doufala." Ale k létu občas blbosti v klimatizovaném kině patří. Dávám něco mezi trapným odpadem a 1 hvězdou za moře, pláže (a také trochu z nostalgie). Nedokonalost, přepálenost, nechtěná, vyjímečně i záměrná vtipnost a naproti tomu líbivé exotické prostředí k Pobřežní hlídce patří. O parodii či pokus o ní si seriál plný nádherných hrdinů říkal už dlouho. - Zde se samozřejmě jedná o jeden samostatný komediální akční film, který si vypůjčuje jen některé atributy ze slavného seriálu. Příliš legrační to vždy není, ne každý vtip vyjde. Ovšem koneckonců, mohlo to dopadnout ještě hůře. Po dohodě se svým partnerem nakonec navyšuji o další hvězdu, ukecal mě.

    • 9.6.2017  17:46
    Gigolové (TV seriál) (2011)

    Viděla jsem asi dva tři díly. Jediného pohledného nebo charismatického muže jsem tam neviděla. Nehledě na to, že dokument má takřka nulovou, pramalou výpovědní hodnotu, může mi někdo vysvětlit, která reálná žena a proč by měla těmto nevzhledným, mnohdy vyžilým případům bez mozku a duše zaplatit za společnost? Zajímalo by mě, jak jsou tito herci z rádoby reality show úspěšní ve skutečném životě? Já bych podobnému týpku zaplatila jedině za to, aby co nejrychleji vypadl z prahu mého bytu, do něhož by neměl přístup. Přitažlivého sexy muže si představuji opravdu jinak. Možná jsem si měla pustit jiný díl a hledat v dalších případných sériích, ale to už bych fakt nedala.

    • 9.6.2017  13:14

    Je to sexy, je to humorné, odlehčené a má to spád. Já dávám čtyři hvězdy z více důvodů, na druhou stranu chápu i ty diváky, kteří tohle béčko pošlou rovnou do horoucích pekel. Co mě na tom upoutalo a o co se tam jedná? Je to erotický horor o amatérské rockové skupině, která se snažila prorazit na výslunní za každou cenu.Protože jsem jednoho egoistického rockera znala,( šel si též bezohledně na ostatní za svým cílem), je mi tento příběh poměrně blízký. Pak je tu ve hře i ctižádostivá fanynka Jennifer (herečka Megan Fox), která si zahrává s těmi, s kterými by neměla. V touze dostat se do světa budoucích celebrit s démonickým zpěvákem v čele, který tajně vykonává satanské praktiky, se kapele sexy dívka vnutí do přízně, už pro to že chce vypadnout z města,městečko se zdá nadprůměrně obdařené dívce malé. Nakonec za svůj sen obětuje život, duši, příčetnost a po rituálu, který na ní kapela vykoná, se dívka promění v hotové monstrum. Hudebníci jí náklonnost opětují, vyhlédnou si jí už na koncertě, vezmou jí k sobě do auta, odvezou do lesa a na oplátku za vykonaný satanský obřad se skupina proslaví po celém USA. No jo, všechny fanynky nekončí zrovna slavně, zůstanou využité, poznamenané, vysáté, sen se změní v noční můru.- A pak je tu ještě třetí strana, pro příběh podstatná. A sice kamarádka Jennifer, tzv. Needy (hraje ji Amanda S.), tichá a zdrženlivá, projevující k atraktivní Jennifer až obdiv a silné kamarádské city, které nejsou zcela opláceny už pro rozdílnost povah. Needy (Amanda S.) si nakonec půjde za pomstou, dovysvětluje příběh ze svého úhlu pohledu a stává se hlavní postavou. - Já tenhle horor s mírnou nadsázkou prostě beru. Už pro to připomenutí starého známého rčení: kdo s čím zachází, s tím také schází. A že někteří, kteří chtějí od života moc, až příliš, nakonec nemají nic. Hlavně je to však odlehčená, mírně pokleslá atmosferická zábava, u níž se bavím - P.S. Zajímavé je, že když jsem část filmu viděla před lety, odsoudila jsem to jako "naprostou blbost" a tehdy to nedokoukala. Tok času a okolností občas moje názory změní.

    • 8.6.2017  17:22

    Romantiku beru,občas všemi deseti. Dramatický western, proč ne? Jenže tohle zpracování mi jako patrně jedné z mála divaček nesedlo. Snažila jsem se tomu přijít na chuť pěknou řádku let, Nicméně mě nikdy nic nepřesvědčilo k tomu, abych měla zájem dokoukat příběh do konce. Viděla jsem tedy film přetrhaně: začátek, o pár let později prostředek, pak zase kousek a vždy to skončilo dojmem: je to o ničem, vykalkulovaná rádoby vášeň co se na mě nepřenesla. Postavy mi byly lhostejné, nevěřila jsem ani slovu. Ani jediné emoci, působilo to na mě až bezduchým dojmem. Prostě nezájem, což se holt někdy stává. Bohužel.

    • 4.6.2017  22:22
    Samsara (2001)
    ***

    Nádherné lokace a drama, které má něco do sebe. Na druhé straně souhlasím s množstvím ostatních diváků, že film se neskutečně dlouze táhne. Téměř každý záběr má sice v sobě působivost exotické krajiny, takže většinou co se vizuálna týče, je na co se koukat... Na druhou stranu i potěšení pro oči při tak dlouhé stopáži má své meze.Čeho je moc, toho je příliš. Zvlášť když jde estetika na chvilku stranou a já se musím pět minut dívat na to jak po tříleté meditaci stříhají mnichovi přerostlé dlouhé černé nehty nebo na běžné denní úkony, což s výpovědní hodnotou nemá nic společného. Vleklé scény jsou koření, které mají nesmírnou působivost pouze ve své ojedinělosti. Když se chce například zdůraznit nějaká myšlenka, pocit, prostě nechat zpracovat informace zadumaného diváka, dát mu čas na přemýšlení apod. Zde mi to přišlo mnohdy bezúčelné a při vší té nádheře s indickými atributy až otravné. Na druhou stranu jsem to nemohla, nedokázala vypnout, zajímalo mě co bude dál.- Se závěrečnou myšlenkou, například zda je správné uchýlit se před světem a hříchem zpět do kláštera nebo zůstat doma a postarat se o rodinu (rozumnou, praktickou i empatickou ženu a malé dítě), které k sobě muž připoutal, souhlasím. Bojovat se sebou samotným, s mnoha pokušeními, který běžný život přináší? Nebo být ukrytý před světem v klášteře a bojovat jen s pokušením jedním? Když však musíte zastavovat DVD a dávat si od filmu činorodější přestávku, je tam něco špatně.

    • 3.6.2017  23:03
    Zelené peklo (2003)
    odpad!

    Místy až neúmyslně legrační film, který vtáhne do děje snad jen velmi shovívavého mužského diváka.

    • 3.6.2017  04:46

    Co k filmu s tolika komentáři od jiných uživatelů ještě připsat? Snad zatím pouze to, že z něho mám dost velký respekt. To byl tak silný a emočně i intelektuálně náročný zážitek, že už dlouho sbírám sílu k dalšímu shlédnutí, ač obrovská chuť by k tomu byla. Film od své druhé poloviny nabízí chvilkami čirý chaotický děs a nedivím se,že v tom sledu problikávajících rychle plynoucích scén, který chvatně přeskupují mozaiku již dříve řečeného do jiných vhledů, realit a souvislostí, do toho všeho nedořčené, v symbolech naznačené skutečnosti, Lynchova ojedinělá práce- tzv.logika snu.... Opravdu se nedivím, že se v tomto temném labyrintu mnozí diváci ztratili a všechno nepobrali. - Je zde plno nezapomenutelných scén, které mě samotnou fakt až panicky děsily. Měla jsem občas pocit, že mi z toho fakt hrábne, je to neskutečná síla. Neříkám že jsem pochopila beze zbytku všechno, to zdaleka ne, k poskládání střípků mozaiky bych ještě potřebovala dvě tři shlédnutí, ale tohle je tak životný mysteriózní film, který mě fascinuje i neskutečně děsí, že ani nevím, kdy k tomu naleznu sílu. Zapůsobil na mě snad nejsilněji ze všech viděných věcí, v pozitivním i negativním smyslu. Považuji to za pravé mistrovství, určené jen vybranému specifickému publiku. Mám k filmu rozporuplný vztah, mám ho ráda, ačkoli mu zcela do detailů nerozumím, je to spíše pocitová, podprahová, ambivalentní láska, která nadneseně řečeno dovede člověka ošklivě potrápit.

    • 2.6.2017  23:10
    Brimstone (2016)
    ****

    Silný thriller, na který pravděpodobně hned tak nezapomenete. Od vyššího hodnocení mě odradily příliš drastické scény na lidech i zvířatech, na což jsem docela citlivá. Postava až příliš zkaženého, sadistického stalkera je částečně uvěřitelná. Mnoho ďáblů se pohybuje v rouše beránčině, někteří kněží kážou vodu a pijí víno, dokážou ospravedlnit své jednání nanejvýš spornými citáty z Bible a když už si svou nemorálnost konečně přiznají, smáznou jí otčenášem. Nicméně vášnivá posedlost narušeného Reveranda, jeho stupňující se násilí a obsedantní zarputilost v pronásledování své oběti už je poněkud za hranou.Vím že se nejedná o životopisné drama, nicméně mi nesedí i chování němé hrdinky, která si posunkovou řečí umí vše vykomunikovat a jíž na Divokém západě kupodivu rozumí obdivuhodné množství lidí. Přesto tato šikovná, nadprůměrná, životaschopná žena neumí sdělit svému muži proč má z rádoby-ctihodného Reverenda takovou (oprávněnou) hrůzu, natož si zařídit, aby jí i její rodinu manžel chránil. Šikovná ženská by manipulaci s manželem zvládla i v "nerovnoprávném" 19.století. Je tam pár nelogičností nebo věcí co mi do sebe nezapadají a když k tomu přidám tu brutalitu, je to na silné 3 (až čtyři hvězdy?). Doporučení ke shlédnutí, neb je o čem přemýšlet a film v člověku ještě chvilku doznívá. Jen citlivým duším radím vyhnout se tomuto obloukem. Viděno na Febiofestu r.2017.

    • 2.6.2017  17:24
    Wonder Woman (2017)
    **

    Hrdinka je vcelku laskavá, ač vytrénovaná princezna Amazonka a vyrůstala na opravdu božském ostrově. Líbila se mi nepříliš původní a mnohdy v různých uměleckých dílech i zde v tomto filmu několikrát opakovaná myšlenka, že si můžeme vybrat dobro nebo zlo, lásku k druhým nebo jejich odsouzení, i když je okolní svět kolem nás krutý, lidé jsou nedokonalost sama, mohou nás nečekaně zklamat a volba je mnohdy těžká. Bojové scény a efekty USA udělat umí, ale co naplat, když jsem během skoků hrdinky do obrovských výšek upadala do mikrospánku a násilně se z něho zase probouzela. Na mně příliš mnoho bitek, výbuchů, skoků, kopanců, všechny ty opakované akční fintičky pořád dokola. Čekala jsem přece jen větší náboj a víc fantasy, něco trochu víc tajemného, co má drive, lépe zpracovaný dobrodružný příběh, v němž budou hrát krásné lokace a dobré hlášky větší a delší roli. Žádnou podmanivou fantasy romantiku v tomto kousku nehledejte, i když si na zamilovanou strunu film místy (poněkud falešně) hraje.

    • 30.5.2017  00:41
    Nadějné vyhlídky (TV film) (1974)
    *****

    Viděla jsem ještě v téměř dětském věku a dojem zůstává mnohem silnější než u chladné, "umělohmotné" verze z roku 2012. Anotaci na novější zpracování jsem uvedla již dříve.

    • 30.5.2017  00:12

    Při prvním shlédnutí v originále tato parodie na slavné i méně slavné horory vtipná, i když někdy trochu až moc černý humor, mírně za hranou (viz drtička-Fargo). Při druhém shlédnutí v českém znění spíše horší dojem,vyznělo to úplně jinak. Takže jsem zase s bodováním na štíru. Ovšem myšlenka nesprávně pochopených situací, kdy si dva prostí chlápci chtějí jenom opravit chatu a studentů, co mají poněkud nešikovné burany za podivné zabijáky s motorovou pilou apod. je originální a směšná. Korunu všemu nasadí část, když se zděšení studenti začnou nešťastnými pády atd. nechtěně zabíjet při úprku lesem za domnělou záchranou nebo začnou bránit v jejich očích zajatou, ve skutečnosti však burany opečovávanou- vlastní nešikovností zraněnou -kamarádku. Burani mají studenty na oplátku za podivínské sebevrahy, kteří se chtějí sprovodit ze světa a pokoušejí se jim ten úmysl dobromyslně rozmluvit. Protože však opravují tu chatu, rozmlouvají jim to během práce na domě se sekerou v ruce a tím mládež vyděsí ještě víc a vede to k dalším chaotickým puberťáckým útěkům, při tom útěku pádům, úrazům, nárazům a domnělým "sebevraždám". Když "zajatá dívka" pochopí, že jí nic nehrozí a začne chlápkům pomáhat hloubit na kraji lesa v zemi sklep, studenti sledující ze křoví onu dívku pracující s lopatou v ruce, dojatě zaslzí nad jejím "smutným koncem": "Koukej. Oni jí přinutili vykopat si vlastní hrob, bídáci!." Tato parodie není pro každého, ale občas se při tom zasmát dá.

    • 29.5.2017  16:09

    Nevyvážená pohádka, která mě v dětství bavila svojí atmosférou a několika působ.kousky - záhadný a temný zámecký restaurátor, z něhož jde strach, strach o koťátka, ples zakletých (či mrtvých?) s desetiletou, přesto dětsky koketní princeznou na trůně... Ale po čase mě přestávala tak uchvacovat a bavit. Viděla jsem před dvěma lety (nepříliš soustředěně) a dost jsem se divila, jak se můj pohled na pohádku změnil. Už se příliš nelíbila. Trochu zmatené, pouze pro dětskou fantazii. Některé pohádky jsou opravdu jen pro děti. Tu dětinskost a podivnou "slepenost několika příběhů, které jako by do sebe nezapadaly", už nevidím například u " Panny a netvora", pohádky, která si vypůjčila některé dekorace architekta Labského a je i pro dospělé diváky.

    • 28.5.2017  19:40
    Vetřelec: Covenant (2017)
    odpad!

    Sebevražedná posádka dělala řadu profesionálních chyb a udělala svými naivními činy snad všechno pro to, aby nepřežila, aby nesplnila zadaný úkol (kolonizovat vybranou planetu a dopravit na ní bezpečně a bez riskování embrya), dělala si v podstatě co chtěla, žádný řád, zodpovědnost, o rozumu ani nemluvě. A ještě přitom nezaujala filmového diváka. A já tímto nepříjemným snímkem zbytečně zabila dvě hodiny času - místo nedělní prosluněné procházky. Brak se slintajícími monstry, který mi nic nedal, ani napětí, ani zábavu, ani potěšení. A nevím, co na tom mělo působit hororově. Všechny činy předvídatelné a okopírované z jiného. Vetřelci jsou fuj! Už si je fakt navždy odepisuju a nikdo mi už nepřinutí na něco takového koukat. - Jediný zdařilejší a skutečně inovativní, řemeslně zvládnutý byl první díl, ale ani ten nebyl mým šálkem kávy. Ale alespoň to byl originál plný napětí.

    • 28.5.2017  12:34
    Netrpělivost srdce (TV film) (1995)
    ****

    Literární předloha je fantastická a má plno zajímavých úvah o nesprávně projevovaném soucitu, který může vést až k tragédii. Je o egoistické zahleděnosti se do vlastních omezení, ochromení, že na druhé, zdravé lidi už není prostor ani chuť ani čas brát ohledy či zřetel.Je i o soucitném lhaní pacientům, kteří svojí situaci vidí realisticky, ale jsou udržování v bludu, že uzdravení není nereálné a důvěry bezradných lékařů, že kde nepomůže současná lékařská věda, pomůže lež a doufání, že víra tvá tě uzdraví. Brodská mi příliš sympatická není a role nervní, rozmazlené až panovačné holky jí dle mého sedla (odpusť, Terezo). Nicméně mně podobná, byť průměrná televizní produkce v dnešní době schází. V televizi jsou buď podřadnější kriminálky ( v lepším případě permanentně opakovaný Kolombo nebo několikrát ročně provařený Poirot) nebo pár stále se opakujících deset dvacet filmů..., naneštěstí ještě přerušovaných množstvím reklam. Už se na Tv téměř nedá dívat. Časy, kdy se točily dramata podle kvalitních knižních nebo divadelních předloh jsou ty tam. Kéž by podobné kousky chtěli po těch dvaceti letech dávat alespoň v repríze. Nebo kéž by veřejnoprávní Tv zase točila nové televizní hry! (Místo nepříliš povedených seriálů)...

    • 27.5.2017  18:25
    Vetřelec (1979)
    **

    Kultovní film s nespornými kvalitami. Bohužel sci-fi filmům o souboji s monstry přisávajícími se paraziticky na člověka, osobně nemůžu a nemůžu a nemůžu přijít na chuť. Všichni moji oblíbení uživatelé prvnímu,originálnímu dílu napálili alespoň 4 hvězdy, já Vetřelce shlédla jednou, spíše nenadšeně, a od všech dalších pokračování utíkám rychleji než napadená posádka kosmické lodi. A to mě chce přítel přemluvit: prý "zítra do kina na nejnovější pokračování, zaplatím ti to i s popcornem." No nevim, když vidím tu slintající hubu hrůzné mimozemské bytosti na plakátě, jestli budu mít vůbec na něco chuť. Ach Bože,proč jsi zplodil Vetřelce, když pro něho nemám pochopení?

    • 27.5.2017  17:59

    Historicky výpravný velkofilm, na nějž si však po dvou třech letech stěží vzpomenete. Zůstane jen mlhavá neurčitá vzpomínka. Měl myslím docela spád, ale asi se jen okrajově držel skutečných historických událostí. Na ty kostýmy a herce se dívalo dobře. Filmu chyběl ten zhoubně depresivní nádech,který na mě dýchá z jiných zpracování o ženách "v milostném ohledu bezcharakterního pacholka" , krále Jindřicha VIII. Mám ráda historická dramata a tento měl v sobě cosi... nevím jak to říct, cosi jako půvabnou roztomilost. Slabší 4 hvězdy, klidně bych se koukla ze zvědavosti podruhé.

    • 27.5.2017  17:46
    Mildred Pierceová (TV seriál) (2011)
    *

    Totálně nevěrohodné, nevtažité a plytké. Jak Popelka s nesnesitelnou dcerou ke štěstí kdovíjak přišla. Některé pohádky mám ráda, ale ne ty co se neopírají v symbolice o skutečný život, nemám zájem o ty co nezrcadlí v symbolech skutečnost. Nebo alespoň ty co nejsou správně ocukrované a sladce - tak akorát - poživatelné.

    • 27.5.2017  17:35
    Osudný případ (TV film) (2013)
    ***

    Vzhledem k současné televizní produkci pořád ještě přijatelný průměr.

    • 27.5.2017  17:21

    Nesmírně emotivní a nepřikrášlený film o lidech, kterým je jen těžko pomoci. Ač se snaží, snaha někdy na tragické osudy nestačí a pak je vysvobozením z nedůstojného života snad opravdu jen smrt. V případě scenáristy Bena bych se však ještě pokusila bojovat o své místo na slunci, léčit se, i když těžko přesvědčit k boji člověka, který už nemůže, který už je na konci sil, který už to vzdal a je pevně rozhodnutý to tady v tom krutém světě skončit. Ač v něm pořád ještě skrytý potenciál k lepšímu životu vidíte. Jako partnerka a citlivá "průvodkyně městem a posledních dnů" se pak nachomýtne jinak oslabená spoluhráčka, v rámci možností citlivá, nelhostejná prostitutka Sera. Provází ho na té krátké zbývající cestě, na těch pár dní a nocí v Las Vegas a on jí přijímá, protože bezproblémová a bolestí neposkvrněná partnerka by s ním do téhle vyčerpávající, dopředu takřka marné a neefektivní jízdy stejně nikdy nenastoupila. Cage hraje moc dobře, věříte mu každé gesto, jeho Sera je také moc fajn a přejete jim z celého srdce happy end. Moc smutná podívaná, která stojí za to.

    • 27.5.2017  16:57

    Z nostalgie. Akční thriller, brak, který mě přesto bavil, což se zas tak často nestává. Již jsem dlouho neviděla, tak je to ode mě jen takové zamávání v mlze polozapomenutí. Tehdy v devadesátkách mi to na akční film přišlo celkem zamilované a milé, těžko říct, co by to se mnou udělalo teď. Podobnou, jen méně intenzivnější vzpomínku mám na Dvojitý zásah, jinak tenhle žánr fakt neberu.

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace