sidonka

sidonka

Česko
knihkupec

22 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 16.8.2017  17:56

    Naděje některých kritičtějších diváků a doufání v to, že poslední dvě epizody nám vynahradí všechny slabší kousky série se nadobro rozplývají. Pořádně rozjet už se může jen poslední epizoda a to je z mého úhlu pohledu poněkud málo. Podle někoho je řešit logiku jednání postav a výstavbu celého děje zbytečné. Hlavně že se tam bude válčit s draky a zima se blíží. Bojové scény prý na pěknou fantasy stačí. Takže pořád je to naprosto úžasné? Ne, opravdu není. Píšu to už asi podruhé: mně tohle NESTAČÍ.

    • 16.8.2017  13:49
    Pýcha a předsudek (TV seriál) (1995)
    ****

    O dokonalém zpracování bych úplně nemluvila, je to spíše lehčí nadprůměr. Díky některým dialogům skvělé. Na druhou stranu je méně přijatelné herecké obsazení některých rolí (například údajně nejkrásnější dcera Bennetových). Od bohatých sídel bych očekávala větší přepych. Největším kamenem úrazu je ovšem takřka nesnesitelná,všudypřítomná, přehnaná karikatura matky Bennetové, která se snaží provdat své dcery za každou cenu. Herečka hodně přehrává. Dokonce i ten její nadabovaný hlas! Přespříliš absurdní postavičky v dramatech obvykle sráží filmy dolů, byť je záměrem zvýraznit něčí nepříliš vhodné chování.

    • 14.8.2017  13:47

    Opravdu nevím jak hodnotit. Poslední dvěma epizodám bych dala jednu hvězdičku, oproti prvním sériím je to propad až takřka do odpadních vod. Jenže seriál pořád sleduji a pořád mě více méně jakš takš baví, i když i o tom by se už také dalo polemizovat. Bojím se, aby se Hra o trůny nezvrhla v sebeparodii. Nebudu vypisovat nelogičnosti, které se vynořují jak se scénáristům zrovna hodí, jenom bych spoilerova a většina diváků si to stejně nějak osobitě zdůvodní. - Nebojím se o mnohé postavy, protože vím, že jsou tací, co zajisté přežijí žár ohně, sebedelší pobyt pod vodou a každý meč na ně namířený bude mířit zaručeně vedle.Nebudu už řešit to, že některé postavy z kraje sedmé řady se nám náhle vypařily do ztracena, však oni náhle zase někdy spadnou rovnou odněkud z nebes. Možná, když se tvůrcům zachce.- Takže závěrem: když přistoupím na to, že koukám prostě na nesmysl, co šel řádově dost dolů, na seriál, co byl kdysi Top a teď je na podstatně nižší úrovni a nebudu ty dvě kvalitativní dimenze srovnávat, můžu dát s klidem tři hvězdy, jen to fikne. Prostě přistupuji na hru, v níž už nejde o trůny, ale hru o to, co ještě snesou skalní fanoušci seriálu. A jak se zdá, my toho sneseme hodně. Koneckonců, furt lepší než nějaká ta Esmeralda, ne?

    • 12.8.2017  22:15
    Amazonka (TV seriál) (1999)
    **

    Béčková blbina, ale má pěknou dobrodružnou atmosféru, náladu a příjemný retro nádech. Amazonský deštný prales krásný na pohled. Místy je to trochu úsměvné a naivní, neodsýpá to tak jak by mělo, ale působí to vcelku příjemně. Navíc tam hraje můj oblíbený herec. Později je to už hodně přitažené za vlasy, přeskakovala jsem. Viděla jsem 1.sérii,pouze do 22.epizody, která je bez konce... Nevím a nemůžu dohledat, jak to nakonec skončilo.

    • 12.8.2017  17:53
    Mrtvý bod (TV seriál) (2015)
    *

    Základní nápad s nalezenou zdrogovanou nahou ženou na ulici s vytetovanou mapou na těle, se ztrátou paměti, bez identity, jíž to někdo udělal, aby FBI pátrala po stopách zločinů a vyobrazených hesel a indícií... její postupně se objevující útržky vzpomínek a střípky vedoucí k řešení kriminálních činů.... začátek byl dobrý. Zpracování špatné. Nezáživné + nelogičnosti v tom, že jí například FBI od začátku bere do party s sebou na nebezpečné akce, nechá jí překládat z čínštiny (i když si pak možná překlady zpětně ověřují) a důvěřují osobě s neznámou identitou... Nakonec se z toho vyklubala neuvěřitelná, nepříjemná blbost.

    • 12.8.2017  14:42
    Anne with an E (TV seriál) (2017)
    **

    První díl ještě ušel. Docela zajímavá nepovrchní poetická Anna s bujnou fantazií, tak trochu malá podivínka, s bohatým vnitřním světem a vděčná za každý projev něčeho milého, vděčná za rozkvetlou alej, nadšená ze stříbrného rybníku, ohromená krásou koní a letem ptáků, za krásu okolního světa... Tyto prosté dary si nechce nechat nikým a ničím vzít, raduje se ze všeho milého a mimoděk ukazuje na drobné životní radosti, které přenáší na ostatní... Je srdečná, recituje ohromeně, okouzleně pasáže z knih, je bystrá, bezejmenným zvířatům a místům dává přiléhavá jména .... Navíc se upřímně snaží zavděčit novým pěstounům, kteří váhají zda se jí ujmout, neboť chtěli dostat místo dívky ze sirotčince chlapce, který by dvěma postarším sourozencům pomáhal s hospodářstvím, na které už vlastní silou kvůli věku sourozenci nestačí. Anna si prožila toho tolik zlého, v jiných rodinách byla neplacenou služkou až otrokem, s níž bylo surově a nespravedlivě zacházeno. V prvním díle jsem s ní musela sympatizovat a líbila se mi její upřímnost a byla jsem si jistá, že jí ta vděčnost a pozitivismus zůstane. - Bohužel od druhého dílu se z ní náhle stává svéhlavej, nevděčnej spratek, který tak snadno něco neodpouští, druzí se o její přízeň musí doprošovat, patrně kvůli přílišnému důrazu na její "hrdost", ztrácí svojí dětskou "diplomacii" a pokoru za to, že nalezla domov... Nevím jestli hned naleznu ty nesprávnější slova. Anna se vzteká, mračí, poroučí, je mnohdy nedůtklivá, nevlídná například k chlapci-konkurentovi, který byl za plat najat na práci, jíž měla původně vykonávat ona, nechá si několikrát dokazovat lásku od svých pečovatelů a dlouho jí to nestačí. Ne že bych byla zastáncem dětské práce, ale když Anna při vstupu do domu, jež je nejhezčím stavením v jakém kdy bydlela, urputně slibuje, že zastane veškeré domácí práce a dokonce i práci na farmě a pak jí vidím převážně, jak se tato původně bezprizorní dívka jen znuděně poflakuje kolem, například s bohatou kamarádkou a nahlas fantazíruje a vymýšlí si prapodivné historky, mám dojem, že se dívám na zcela jinou postavu. Navíc se chová zbrkle a náhle mění temperament a chování, že by se těžko své kamarádce-slečince z lepší rodiny svými zkraty zalíbila. Také chápu, že může být znejistělá svojí pozicí z kraje seriálu, která opravdu nevypadá růžově, ale ta nedůvěra a ujišťování se v něčí lásce je protivně, necitlivě natočeno. Ten přerod (nejenom v této záležitosti u této konkrétní postavy) je tak unáhlený, že mi do příběhu nesedí. Právě kvůli tomuto přerodu ztrácí mé sympatie nejenom " pozměněná" hrdinka Anna, ale vlastně i celý seriál.

    • 10.8.2017  23:43
    Sama uprostřed noci (TV film) (1989)
    ****

    Dávám 4 body z nostalgie. Film poprvé dávali když mě bylo asi jako hlavní dětské hrdince, kterou celkem přijatelně hrála Běla Franclová, která se pak už v žádném jiném filmu neukázala. Konkrétněji, bylo mně plus mínus kolem deseti let, dokonce jsem měla i stejné pyžamo jako herečka!:), což je krásná dobová vzpomínka. Dovedla jsem se s dívčím strachem ztotožnit a vím, že v té době byl film vnímaný jako cosi nezvyklého a dost se tento TV film mnoha lidem líbil. Teď ho koukám naopak strhávají, ale je to skoro 20 let po té a podle mě má film pořád atmosféru,napětí a na tu dobu originální zápletku. Myslím, že by se měla zohledňovat také doba vzniku.- NEZAPOMENUTELNÉ MOMENTY: Pohled z okna na hřbitov. Osamocené dítě, pro ní neznámé město a opuštěný dům bez nájemníků na konci ulice, na jejíž název si zmatená vyděšená holka nemůže vzpomenout a tudíž identifikovat místo činu do telefonu, když chce přivolat pomoc. Zloděj v přesvědčivém podání Davida Matáska nejdřív v bytě, kde dívku přikrytou peřinou přehlídne, pak jako připravený vrah za dveřmi, který chce umlčet dětského svědka činu,který ho viděl škvírkou. Děs, když holka koukne do kukátka a plamínek od zapalovače osvítí zlodějovu tvář... Zoufalé dívčiny náhodné telefonáty neznámým lidem, kdy žádá o něčí pomoc a nakonec se jí snaží pomoci jen ti zdánlivě nejslabší (na smrt nemocná stará žena a menší chlapec)...- Nač tolik kritiky? V mnoha jiných filmech je plno blbostí a nevím, proč by zrovna tenhle měl doplatit na nějaké vady. A například holka byla vyděšená, takže bych jí nelogičnost nevyčítala, v panice nikdo nejedná rozvážně, natož dítě,natož vrah. Po osmnácti letech je to pořád dobrý TV krimi kousek, když budeme trošku shovívavější. Nevím jak bych thriller hodnotila dnes, vidět ho nezaujatě poprvé až jako dospělá, nyní v té úplně jiné modernější době... Ale každopádně dýchá převratným osudným rokem 1989 a už za ono povedené "retro" je pochvala.

    • 10.8.2017  23:25

    Rádoby art na efekt, ale já tam cítím především stylizaci a hru na temný "velký umění". Dovednost a obratnost z mého úhlu pohledu až tak úplně nevidím. Koná se akorát depka bez katarze. Například DIVOKÉ VČELY se mi od tohoto režiséra líbily mnohem víc, ten absurdní humor a lehkost v natáčení... A bylo to o něčem. Za těžkopádnější Čtyři slunce ovšem dávám jen kolem 30%, nakonec se přikláním neochotně ke 3 bodům, které možná časem ještě snížím. - Současné české filmy mi většinou nejsou příjemné. Ani se mi nezdají upřímné. Mnohdy spíše vykalkulované a umělé. A pořád ti stejní herci už mi také nevyhovují (zejména naprosto všude obsazovaná Geislerová, což už je poněkud otravné. Jen na Rodena si nedám sáhnout, ten je můj oblíbený:).

    • 10.8.2017  13:40
    Vrah jsi ty! (TV film) (2003)
    *

    Exteriéry, interiéry i některé herecké výkony by ještě šly, potíž je v tom, že krimi film působí absolutně nezáživně, nepůsobivě a bez tajemna, nevtáhl mě do děje. Sterilní a naprosto odosobněné.

    • 8.8.2017  23:28

    V porovnání s ostatními dosavadními epizodami dávám pouze tři hvězdy a to ještě nerada. Vlastně ještě předposlední epizoda, kde se jen válčilo, byla z mého úhlu pohledu slabá, vadilo mi, že se zapomnělo na plno postav a najednou se věnujeme jen jednomu z hlavních hrdinů, jeho parťákům a samozřejmě především té bitvě. Zacílit a pal, nic víc.- Tady je alespoň zase co se postav týče zase živo a tak to zohledňuji. Jiné díly mně přišly ovšem opravdu silnější.

    • 8.8.2017  23:09

    Nemám ráda filmy, kde se pouze nebo v převážné většině bojuje. Jeden dva silné momenty přišly, ale neberu ten fakt, že se náhle zapomnělo na všechny ostatní kraje, postavy a děje. Poprvé se seriál jednostranně zaměřil jen na jednu, byť velkou bitku odehrávající se na jednom místě a vše ostatní opomněl.

    • 8.8.2017  22:19
    Hra o trůny - Série 4 (série) (2014)
    ****

    Tolik jsem se těšila, až antihrdina Joffrey vydechne naposledy a konečně tenhle s odpuštěním psychopatický, sadistický hlupáček zmizí ze scény. Leč s ním, bez návaznosti na jeho postavu, zmizelo ze scény i určité mistrovství a čtvrtá série byla poslední, která mě opravdu silně zaujala. Zrůdného Joffreyho rázem nahradili další psychouši a od dalších sérií už pak šel seriál akorát tak strmě dolů. Paradoxně Joffreyho svatba a to co se na ní událo, bylo posledním TOP momentem doposud strhujícího, takřka bezchybného seriálu, jeho vymodlený odchod byl bohužel zároveň i umíráčkem za dovedně vymyšleným dramatickým příběhem. Do osmé epizody čtvrté řady ještě dobrý, pak nastal pád.

    • 6.8.2017  19:20

    Po minulé epizodě "Královnina spravedlnost" šel seriál zase dolů. - O čem že to bylo? - O ničem! - Stalo se tam toho tak málo, že jsem měla dojem, že těch 56 minut bylo spíše minut jen pět. - Ještě že se tam válčilo, snad tato vsuvka alespoň chlapce a muže potěší. Mě jste ovšem nepotěšili. Tohle mi fakt nestačí. P.S:: Otázka pro všechny nadšence této epizody: těch 95% mám brát vážně? Zkuste si znovu přehrát celou první sérii z roku 2011, jako jsem to udělala já, a opravdu nenaleznete rozdíl v kvalitě a nevidíte ten propastný rozdíl? Je mi jedno kdo to napsal, jak se nyní seriál drží či nedrží knižní předlohy atd. Ale dříve tam byl důvtip, dramatické napětí, inteligentní konverzace, nepředvídatelnost, logické vyústění děje i vychytané brutálnější momentky... A plno dalších věcí, které tomuhle béčku chybí. Přitom seriál neuvěřitelně svižně odsýpal. Nezlobte se... Já fakt zírám... Neberte to ve zlém, ale opravdu Vás nechápu.

    • 6.8.2017  14:15

    Šikanovaný Lester, zmatený ztroskotanec, kterého nikdo pro jeho nemotornost nebere vážně a otírá se o něho jako o rohožku, dokud mu nadobro nerupne v bedně, byl v prvním díle zajímavou postavou. Rovněž je pozoruhodný psychopatický vrah Malvo, který si zahrává s lidmi a manipuluje s nimi, vstupuje do osudů náhodně potkaných lidí, radí jim, mnohdy se staví do světla, že druhým pomáhá, ale spíše jim poskytuje pochybné rady, do kterých se oběti zamotají a on se pak případně baví důsledky jejich činů... Minimálně tyto dvě postavy by mě měli nutit sledovat seriál s napětím dál, zvláště jak se vyvíjí vztah mezi těmito dvěma antihrdiny, kteří se náhodně střetli v nemocnici. Ale díl působí dost rozvláčně, má pomalé tempo, postrádá správný spád, ostatní postavy mi jsou šuma fuk a než se film dostane k zajímavému momentu, začnu polousínat. Když k tomu přidám brutalitu a že ve mně Fargo vzbuzuje solidní depku, musím konstatovat, že tento úspěšný seriál nebude můj oblíbený šálek čaje.

    • 3.8.2017  00:39
    Stranger Things (TV seriál) (2016)
    ***

    Nepopírám, že mě zajímalo, co bude dál, s mnohými hrdiny se ztotožnila a s napětím si pustila všech 8 epizod za sebou (tedy celou první sérii v jeden den). Nicméně bezvýhradné sympatie u mě seriál nevyvolal, spíše vyvolal ambivalentní pocity. Už pro to, že všechno na téma slintající vetřelci, blemcavá monstra a jiní slizcí paraziti mě neberou. Neřeším zas tak vykrádačku jiných hororů, o kterých se tu někteří uživatelé zmiňují. Mě to bylo i přes to zmiňované napětí, co bude dál, čímsi nepříjemné, ale pak mě to zas něčím lákalo, několik protichůdných emocí zároveň, těžko své dojmy popsat... - Navíc mi seriál příjde poněkud infantilní, mířený spíše na mladičké publikum.U některých epizod jsem byla proto shovívavá a dala za čtyři hvězdy. Napětí a některé jiné aspekty ( například snaha o retro) hodnotím poměrně vysoko. Celkové zalíbení, vyznění a dojem je přesto pouze spíše někde na spodní hranici. Motivace některých postav k určitému způsobu jednání jsou také pochybná, ale nebudu se v tom babrat. Takže subjektivně dávám zatím tři hvězdy a možná hodnocení ještě pozměním. Nicméně naprosto chápu, že se to může mnohým lidem s tím správným apetitem líbit.

    • 2.8.2017  05:10
    Jana Eyreová (TV seriál) (1983)
    *****

    Seriál podle oblíbeného románu, který sedl mé romantické povaze. Neuvěřitelně přesvědčivě, podmanivě natočené. Dobří herci, kterým věříte každé slovo. Nejen že přirozeně hrají, ale předloze odpovídá i vzhled hrdinů. Jana neměla být krásná, což je dost podstatné pro její charakteristiku, přesto jí v jiných zpracování hrají atraktivní herečky. Jak naivně pak z úst nějaké modelky zní slova jako: "vím, že nejsem krásná, nelichoťte mi, buďme k sobě upřímní."Lehce posmutnělá Zelah Clarke je důstojná, budí respekt a je charismatická nejenom díky chování, vnitřnímu půvabu a osobnostním rysům, ale i díky postoji. Žena s hrdými gesty inteligentní pravé dámy, která ví, že není dokonalá, ale je si přesto vědomá své vlastní hodnoty může být svému zaměstnavateli věrohodně sympatická. Se svým protějškem je naladěná na stejnou vlnu a jiskra mezi ní a T.Daltonem se přenáší na diváka. Partnera Rochestera, též osobnosti s vnitřním kouzlem, který tuto silnou, samostatnou, spolehlivou a navíc i milou ženu z jiné společenské vrstvy dokáže ocenit, milovat a chránit, lze filmové Janě jedině přát. Doplňují se, rozumí si a vytváří vyváženou dvojici. Adaptace se dobře drží předlohy a vytváří podmanivou, tajuplnou, romantickou náladu, místy až s decentně hororovým, jindy psychologickým nádechem. - Opravdu nejpodařenější adaptace této klasiky. ( I když tu českou z roku 1972 mám také ráda). K tomu všemu skvělá atmosféra, vhodné prostředí. Odpovídající je anglické panství, nekýčovitá zahrada, neokázalost okolní přírody stejně jako celého díla... - Co já bych za to dala vidět to znovu! Ostatní zahraniční zpracování mi připadají povrchní, nepřesvědčivá a plytká.Dosud jsem na seriál nezapomněla, ač už je to mnoho let, co jsem měla příležitost ho sledovat a už tento skvost asi nikdy neuvidím. Bohužel.

    • 1.8.2017  15:36
    Hra o trůny (TV seriál) (2011)
    ****

    Seriál mám v oblíbených, protože mě místy velmi bavil až strhával, byla jsem nadšená. JEDNOTLIVÉ SÉRIE: Některé epizody jsem hltala a říkala si, že je to jeden z nejpoutavějších seriálů, jaký jsem kdy viděla. I když není zcela bezchybný, nejsem zcela nekritická, zhruba od páté série jde poněkud dolů, i když i předtím měl samozřejmě silnější i slabší momenty, ale byla to jiná úroveň. Dříve byl seriál mnohem uvěřitelnější a vyváženější, první tři série zcela bez výhrad, vlastně až do svatby Joffreyho s Margaery je to na jedničku. Například hlavním postavám byl dán zhruba stejný prostor, nebyly tam nelogické přeskoky v čase, bylo to žánrově vyvážené, vygradované, prostě seriál působil celkově konzistentněji, rozumněji a hlavně profesionálně. Čekala jsem na každou větu, chytré, velice napínavé, dramaticky vygradované, vymakané, prostě perfektní. 1.série: 100%, 2.série: 99%, 3.série: 90%, 4.série: 88%, 5. a 6. série: spíše pouze kolem 60%. Pětka a šestka mě už pomaleji utíkaly a byly mi méně sympatické, množily se chybičky, ale i tak jsem se vcelku bavila oproti jiným seriálům. 7. série: Sedmička jde nahoru a dolů, nevyvážená, v posledních epizodách nastává strmej pád až téměř k odpadu. Tvůrci avizovali svižnější rozjezd a větší spád, ale neřekli, že krácení děje a zdlouhavějších momentů půjde na úkor veškeré logiky a kvality. Sedmička při své povrchnosti působí chladně, odtažitě. Mohlo to být propracovanější, hlubší, něco je vyloženě odbyté, plytké a na úkor rychlosti. Nicméně první 3 epizody by ještě ušly. Pak je to povrchní a o ničem, totální béčko.... A bez urážky...Nekritické fanoušky, kteří nevidí ten rozdíl v kvalitě dřívějších a nynějších sérií a strkají vše do jednoho pytle a obhajují každou nelogičnost nebo vadu, opravdu hluboce nechápu. Podívala jsem se na první kousky a ty současné a kvalitativní propast úplně ve všem je opravdu výrazná. --- MOJE NEOBLÍBENĚJŠÍ POSTAVA je Tyrion Lannister, mám ráda jeho inteligenci, smysl pro diplomacii i vtip, s nímž odráží ponižující útoky a je s ním takřka za všech okolností veselo. Například jeho osvěžující hláškování s žoldnéřem Bronnem je úžasné. Dokáže se vyrovnat s ústrky i posměšky, které nespravedlivě schytává za své tělesné postižení a časem se s touto nepřízní osudu naučí žít. Vůbec jsou mi milé postavy, které to nevzdávají a i přes četné překážky bojují za plnohodnotný život. Nebo alespoň ti opravdu nejpronásledovanější umí bojovat za holé přežití, jako například v prvních epizodách ještě dětská Arya Stark. Dobrá je i vzhledově nepříliš atraktivní rytířka Brienne z Tarthu, loajální a oddaná svým přísahám. Těch dobře napsaných postav je mnoho, dokonce oceňuji i postavy vyloženě sadistických záporáků, z kterých je mi místy až nevolno a z jejich brutality mi je zle, ale nemůžu popřít, že oživují děj a dělají ho originálnější a napínavější. (- Komentář, až bude nálada, rozšířím a upravím).

    • 31.7.2017  13:12

    Zatím nejlepší díl této série. Zvláště první polovina epizody, kde se skvěle hláškuje a je to opravdu vtipné. Tentokrát scénáristé vsadili do části epizody na komediální prvky, což je v tomto seriálu nezvyklé, komediální hlášky se poprvé v tomto seriálu objevují až v šesté či páté řadě a jako by sem i přes vtipnost ani nepatřily. Seriál trpí velkou nevyvážeností a nesoudržností. První dvě série ( všechny díly z roku 2011 a 2012) byly dobře rozvržené, každé z hlavních postav byl věnovaný stejný prostor a čas. Stejně tak byly jasné žánry. Nyní je to -jak to jen říci- poněkud rozpadlé a roztrhané. Jeden díl je vtipný, v jiném se pouze válčí a takřka nemluví, další má jenom dramatický spád a vše ostatní je potlačeno, což je podle mého chyba scénáristů, občas se vytrácí samotná logika a sofistikovanost příběhu. Jako bych sledovala několik seriálů dohromady, ne jeden. Některé postavy mají velký prostor a náhle se v epizodě a dalších dílech už takřka postava na níž byl kladen důraz neobjeví. Většinou vstane z popela a hraje zase podstatnou roli, ale vytratí se na čas přesto úplně ze seriálu, několik dílů o ní není ani zmíňka. Seriál je celkově nevyzpytatelný, nekonzistentní a rozmarný jako aprýlové počasí a to je věc, která mi na tomto oblíbeném seriálu poněkud vadí. Jak říkám, první dvě série byly nejlepší, protože netrpěly touhle roztříštěností a podivnými přeskoky v čase. Postavy, způsob vyprávění a děj se zmítají jako neovladatelná loď v rozbouřeném moři. Nicméně ta roztříštěnost není v sérii 7 zase tak velká, jako ty z předchozích let. Takže: přes to vše dobrý dojem, jsem napnutá a těším se na další díl.

    • 24.7.2017  22:23
    Tudorovci (TV seriál) (2007)
    **

    Jeho veličenstvo Jindřich VIII., významná postava anglické historie, je pro mě osobně už od školních let velice nesympatickou, nectěnou osobou, z níž mám bez ohledu k jeho politickým zásluhám osypky. K lidem a ženám zvláště se choval (až na občasné výkyvy dobré nálady) především surově, krutě jako ke psům a nemám chuť se dívat několik hodin na to jak každých 5 minut neuctivě souloží s jinou dámou urozeného původu (které vždy neumírají přirozenou smrtí). Jak podléhá vrtochům, aroganci, je nestálej, prchlivej a můžu v tomhle výčtu ještě sáhodlouze pokračovat. Moje osobní averze k arogantnímu ctižádostivci a nejvyšším služebníkům zkorumpované, špatností prolezlé církve by nemusela být na závadu věci. Dá se točit o špatných charakterech i smutných událostech, intrikách a jiných nepříjemných věcech poutavějším způsobem. Tohle mě nepřiměje k hlubším úvahám. Neupoutá, neobohatí. Je to nezáživné, bez spádu, tenhle Jindřich prostě nemá šťávu ani pozlátkovou, kýčovitou líbivost. Je to tak nějak o ničem, špatná dramaturgie, která ve mně vyvolává především depku . - Ne, než tohle zpracování Tudorovce, to si dám raději snesitelnější, ač nasládlejší romantickou Bílou princeznu a na slavného Jindřicha se v dalších sériích s chutí vybodnu.

    • 23.7.2017  20:17

    Tento film nemá v sobě banalitu, sladkou nereálnost ani naivitu, jaké melodramata obvykle mívají. Přesto nepůsobí pochmurným dojmem. Někde se o něm píše i jako o filmu smyslném. Je to jeden z mých nejoblíbenějších filmů z tohoto období, protože má v sobě tak akorát nadávkovanou neuspokojivou realitu, z které se divák nehroutí a zároveň skvěle zaujme a pobaví. Navíc zde hraje ještě mladičký Hrušínský, Beneš, Marvan a jiní dobří herci. DĚJ (MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY): Nezkušená chudá Marta doplácí na žárlivost své zaměstnankyně a rozmazlenost její dcerky, je propuštěna z bytu kde pracovala jako chůva. Lítost nad nešťastně poblouzněným vojákem, kterého hraje S.Beneš a který ve filmu žije ve stejném fiktivním posádkovém městě jako Marta, ji vede k poddání se tomuto obdivovateli. Pouze ze soucitu. Sama je nešťastně až chorobně zamilována do jiného ženatého muže (nadporučíka Vargy) a soucítí s člověkem podle jejího mínění v podobné situaci. Ví, jak nevyslyšená láska dokáže bolet. Floutkem "Benešem", který touží spíše po jednorázovém požitku a dobytí ctnostné ženy, je však hned po první noci opuštěná. Končí na ulici. Zneužité kamarádky se ujímá známá z nočního podniku - společnice Kiki (přesvědčivě zahraná Adinou Mandlovou). Kiki nezkušenou dívku, která nemá živobytí, zaučuje v novém prostředí a film nabírá tragičtější ráz. Drama je střídané s pěknými písněmi, přátelstvím mezi dívkami, flirtováním s návštěvníky z lepší společnosti, hranou veselostí večerního barového polosvěta, na kterou si Marta po pár skleničkách a časem zvykne. Nějaký čas dočasně žije jako úspěšná neokoukaná dívka sloužící pro milé rozptýlení zámožnějších hostů. Pronásledování přecitlivělým, nevyrovnaným studentem však nakonec vede k tragédii. Nebo spíše k vysvobození ze života a nešťastného světa, který Marta neuměla žít?

    • 21.7.2017  13:54
    Bílá princezna (TV seriál) (2017)
    *****

    Seriál se mi líbil. Vyvolal ve mně silné emoce . Zvlášť vygradovaný konec působil uvěřitelně, dobová syrovost a drsnost vyplula konečně na povrch. První díl jsem i přes čtyři hvězdy původně spíše strhala jako naivní příběh pro ženy, postavy se tam chovají mnohdy dost naivně a viděla jsem, že se příběh příliš ubírá do fiktivních světů než že by se držel skutečných historických faktů. (Viz můj komentář k první epizodě). Pak jsem přistoupila na hru tvůrců a musela si opakovat, že nesleduji skutečné osudy a intriky Tudorovské dynastie, ale spíše vyfantazírovanou zemi, která si vypůjčila slavné královské jména a vybrané nejzákladnější události. Patrně pro větší sledovanost seriál smazává mnohá fakta a neobjasněné věci nahrazuje domněnkami tvůrců, jak se to třeba mohlo tehdy odehrávat (jako dosud neobjasněné zmizení princů a jejich osudy, atd.). Seriály, filmy ani knihy zcela fiktivní s neznámými postavami totiž nemají takovou odezvu a nejdou na odbyt jako ty co nosí slavná jména historických či současných celebrit. A tak sledujeme zcela jinou Alžbětu, zde oslovovanou jako Bětka a musíme jí brát jako hodně vyfantazírovanou filmovou hrdinku. Pak nám nemusí vadit, že ve skutečnosti milá Alžběta, která podle dostupných faktů absolutně nezasahovala do politiky, byla nekonfliktní a sympatickou osobou, se nám zde v seriálu postupně proměňuje v cynickou mocí opojenou vládkyni, která zapomněla na svůj původ, šla drsně proti vlastní původní rodině, do níž se narodila a pomohla zlikvidovat svůj vlastní rod. Povedl se přerod postavy původně nevyzrálé mladé ženy, která postupně získává postavení a nechce se už nechat manipulovat druhými (zvláště matkou a tchýní). Jde si čím dál bezohledněji za svým vlastním prospěchem, ač morálně pochybnými skutky ukončuje kromě vlastních osobních výhod i vleklé války dvou znepřátelených stran. – Jako některým dalším divákům mi v tomto zpracování také vadí menší důraz na vztah mezi ní a jejím královským mužem Jindřichem, který mohl působivě gradovat. Časové skoky (po dvou drobných příhodách se z vekých nepřátel stává náhle sehraný milující pár, bez období postupného sbližování, bez znatelného vývoje), ale jsou zde i jiné časové skoky. V jednom dílu je například těhotná a má pouze prvorozeného syna Artura, v dalším se najednou bez vysvětlení a bez zmínky o dalším těhotenství objevuje náhle asi pětiletý další syn Jindřich. To, že porodila další dítě vyplývá na povrch poměrně nejasně (sedí u stolu najednou s dvěma chlapci a hrají společně šachy) a divák vyjeveně čeká, zda a kolik dětí se ještě na plátně nečekaně v průběhu seriálu zjeví a kolik jim bude v uvedení na scénu let. Nicméně jak říkám, pokud budu brát příběh jako především fikci o intrikách a boji o postavení a ne jako věrný historický popis událostí, mohu být i přes všechny uvedené výhrady spokojená.

    • 20.7.2017  20:45

    Myslím, že realita je zde notně přibarvená a spíše než věrný popis historických událostí tuto epizodu beru jako červenou knihovnu, na kterou se nám ženám dobře kouká. Nehodnotím to jako historické drama, ale jako romantický film, který mě docela bavil. První epizoda je nevyvážená, chvilku napínavé a věrohodné úseky a pak to zase místy působí až takřka laciným dojmem. Při rozhodování líbilo-nelíbilo, vyhrává první varianta. Ovšem když to člověk nebere smrtelně vážně, ale jako pohádkovou fantazii s několika realistickými prvky. Uvěřitelnost děje je nabourávaná například magií, kouzlením a čarováním, když si něco matka budoucí princezny přeje, většinou si to vyčaruje. Už tato mysteriózní fantazijní nadstavba příběh znevěrohodňuje.

    • 20.7.2017  13:31
    Dunkerk (2017)
    ***

    Jak již jistě víte, válečné drama pojednává o hromadné evakuaci obklíčených spojeneckých britských, francouzských a belgických vojáků, kteří uvízli na pláži a přístavu v Dunkerku. Film je místy točený až téměř dokumentární formou a je v něm samozřejmě poměrně dost akce ( alespoň z mého hlediska). Příběh je upozaděný. Ve filmu se málo mluví, nenoříme se do nitra postav, spíše sledujeme napínavé chvilky, kdy se opakovaně a neúspěšně pokouší dva vojáci dostat z pláže různými způsoby i menšími lstmi, využívají každé příležitosti k záchraně, ale kvůli složité situaci selhávají. Všichni jsou neustále ohrožováni útoky Němců, ač pouze ustupují. Velké lodě určené k evakuaci stovek lidí jsou nepřetržitě bombardovány. Pro svou objemnost jsou snadným cílem, ve vodě jsou topéda a miny, kterým je těžké se vyhnout a navíc je armádních lodí nedostatek. A tak přispěchávají na pomoc četné výletní soukromé jachty a nenápadná malá plavidla obyčejných lidí, civilistů, aby vyzvedávali "uvízlé" vojáky ze souše, lovili trosečníky z moře a pak je spíše jen po desítkách postupně odváželi do bezpečí. Nakonec se navzdory očekávání podařilo i díky četné pomoci civilistů spasit většinu životů. - Děj se také útržkovitě zaměřuje na jednu z jachet a malou posádku v ní, do níž jsou postupně nabírány nám již známé postavy. Svojí roli sehrávají i letecké bitvy. V třetí linii se přerušovaně díváme i na dva bojující letce. ---Mnoho se však toho o postavách nedozvíme, vše je soustředěno primárně na akci, i když dramatickým okamžikům se nevyhneme. --- Doufám, že se Dunkerk s nedotaženým, prázdnějším scénářem a slabšími postavami na příčce "81. nejlepší film všech dob!" dlouho neudrží. Není to vyloženě špatný film, ale další z těch přeceňovaných. --- Osobně mi seděl více válečný film Zrození hrdiny, kde sledujeme postoje jednotlivce a jeho konfrontaci s okolím, vidíme jak si musel složitě obhajovat svůj postoj a vlastní užitečnost v armádě. O rok starší film je více o vztazích, psychologii hrdinů a tudíž má silnější dramatickou nadstavbu.

    • 18.7.2017  12:28

    Přeplácaná fantasmagorie. Podivně zpracovaná.

    • 16.7.2017  14:55

    Měla jsem velká, přehnaná očekávání. Zde na CSFD k dnešnímu datu 82%. Navíc opravdu vtipné trailery. Od zahajovacího filmu 52. festivalu Karl.Vary jsem čekala velké potěšení a duchapřítomnou zábavnost. Pak přišlo zklamání. Kinosál, v němž jsem seděla já, se zasmál snad dvakrát. Já ani jednou. Spíše než komedie mi to přišlo jako romantický filmeček, sladkobolné melodrama, originální spíše jen tím, že muž má pákistánské předky. Bylo zajímavé vidět, jak žijí a jak uvažují pákistánští rodiče trvale žijící v USA, vidět vzdáleně jejich kulturu, dívat se na námluvy předem smluvených manželství. Ale to byla jen vedlejší linie. Zbytek mi přišel - až na malé chvilky- málo výrazný. Celkem nuda. Na to, co se kolem toho nadělalo povyku, slabé. Nemůžu dát ani ne dvě hvězdy, protože ty jsem dala filmům, které mně sedly více a protože tohle měla být podle recenzí fakt jako pecka. - Navíc herec Kumail se pořád šklebí, jako by zadržoval smích, dokonce i v situacích, kdy si myslí, že mu umírá milenka. Moc dobrý herecký výkon podle mého nepředvedl.

    • 16.7.2017  10:01
    Smrt panen (1999)
    ***

    Hezké povrchní obrázky v nesmyslném příběhu. Film, které se mi z důvodu nereálnosti a znuděnosti nelíbil. Totální nevěrohodnost jednání postav a naprosto nesmyslné, přemrštěné chování a reakce na dost málo "trýznivou" událost. Hromadná sebevražda pěti nebo čtyř sester. Zdravých, pěkných, obdivovaných holek! Jenom kvůli tomu, že mají nějakou dobu domácí vězení? Žádné týrání, ponižování, bití, zneužívání dětí v rodině tam nebylo. Ani ti co skutečně brutální chování zažijí, na to nereagují sebevraždou, natož pak pět lidí naráz. Já mám hodně příbuzných. Každý je jiného ražení, temperamentu a kvůli tomu řeší potíže rozličným způsobem. I když máme na nějakou věc stejný názor, každý z nás má jiné řešení a je různě odolný. Jeden by problém řešil útěkem, další emocionálním výbuchem, další by si ono zacházení prostě nenechal líbit ani jako dítě a řešil to třeba přes sociální pracovnici a krizovou linku, další by se situaci přizpůsobil bez újmech na duševním zdraví, další by se na rodiče upnul až do dospělosti a možná by byl pod jejich palcem napořád, někdo by nesmlouvavé rodiče zkoušel chytře a zručně zmanipulovat, ale určitě by jsme se všichni hromadně neodpicli. Boha jeho, to by pak všichni, kteří onemocněli nebo je třeba jenom štípl komár, skočili rovnou z okna a potíž by byla vyřešena. Lidé tak ovšem hromadně nereagují, ani na špatnou výchovu. Možná mi utekl nějaký hlubší smysl, ale pořád nechápu důvod sebevraždy několika lidí. Ani jsem nepobrala to "děsivé" skryté rodinné tajemství, patrně to byla přísnější, ale ještě přijatelná katolická výchova. Přehnané chování několika sester, reakce naprosto neúměrné životní situaci. Kdyby byly alespoň v nějaké sektě a někdo jim to poručil, taková hromadná sebevražda se už v minulosti stala a mnohdy to všichni neudělali dobrovolně, to bych pak ještě chápala. Dívky však v sektě nebyly. - Asi tím film chtěl říci, že nic se nemá přehánět, ani ochrana ctnosti a pověsti dcer. Ale špatným způsobem. Film byl skoro celou dobu nudný, člověk čekal na pointu a kdy se to konečně rozjede, kdy se vnoříme do pořádné psychologické hloubky a ono z toho nakonec vyleze tohle. Ač pěkný vizuál, nějak jsem důvody vysoké líbivosti u diváků nepobrala. - - -Obávám se, že lidé spíše hodnotili vzhled hereček než samotný příběh a myšlenku. Jak by asi film uspěl s otylejšími, postaršími, trochu již odkvetlými pannami, které jsou chlapcům pro smích? Asi by byl důvod k sebevraždě pochopitelnější, ale procenta by šla hned dolů. Je to už nějaká doba, co jsem film viděla, ale vím, že se mi už tehdy dost nezdál. - - - Například režisérčin nejnovější film Oklamaný, o tom se dá mnohem víc přemýšlet a je skutečně k zamyšlení. Je kořeněný černým humorem, nebere se tam vše smrtelně vážně a přesto pořád balancuje mezi modrým a červeným číslem zdejších procent, obávám se, že nespravedlivě klesne až do šedého, nevýrazného průměru. - Dřívější kultovnost Smrti panen, kdy měl jistý čas tento povrchní film kde který divák v oblíbených a dával mu opravdu vysoká procenta, jsou pro mě mnohem větší neznámou, než skryté tajemství jedné praštěné, uzavřené rodiny.

    • 14.7.2017  12:26

    Po všech těch pochmurných dramatech o nemocných, válkách a katastrofách, které jsem v poslední době viděla, jsem si zašla tzv. vypnout mozek a od kina nečekala nic víc než úsměvnou zábavu. Stárnoucí bývalý playboy Maximo, který se snaží oprášit zašlou slávu svých legendárních žlutých plavek a získat bohatou, navíc i atraktivní babičku v podání Raquel Welchové, místy pobavil. Film nemá jiný účel než hollywoodské komedie obvykle mívají. Dá se to vidět, i když některé drsnější vtípky už jsou mírně nejapné a za hranou, až hloupé (viz. invalidi). Kladněji vyznívá to, že si film na nic nehraje, chce jen pobavit a podaří se tam i propašovat dvě tři myšlenky.

    • 14.7.2017  11:23

    Ironický název snímku trochu mate. V psychiatrické klinice nikdo moc šťastný není, až na Beatrice, která happy předstírá a cítí se být nadřazená ostatním pacientům. Často je řídí a usměrňuje, jako by byla jedním z personálu. Zaujme ji nová příchozí, posmutnělá Donatella, která žije vzpomínkami na své odňaté dítě a touží ho znovu vidět. Impulzivní Beatrice s nepředvídatelnými „zkraty“ v chování zinscenuje útěk z léčebny a pouť za příbuznými, známými a velkým kusem země. Společně s Donatellou. Na filmu je dobře vidět stigmatizace duševně nemocných. Zde ve filmu mnozí blázni působí na první pohled normálně, ale po krátké době prožité s postiženými, jen normální lidé kroutí hlavou a pochopitelně poznají, že na nich něco nehraje. Rozhodně to nevypadá, že by je chtěla společnost přijímat do středu své smečky. I když jsou nemocní aristokratického původu či pocházejí z lepší společenské vrstvy, jako je Beatrice, jsou to lidé bez úcty, kteří svým neuváženým jednáním například přišli o majetek. Zkrátka a dobře, celkem zdařile či spíše zajímavě natočený snímek o tom, že švihnuté lidi společnost nepřijme, mají krutý osud a jsou odkázáni na život na okraji či věčném pobytu v ústavu. Trochu komedie, ale hlavně mrazivé drama. Brrr…

    • 12.7.2017  23:13

    Některé dialogy, situace a vtipy opravdu fungují. Hudba skvělá. I když... Objevuje se zde zkreslený a nerealistický pohled na současné migranty, kteří se objevují ve filmech jen v určitých stereotypech ( převaděč pracuje zadarmo, protože za takovéhle věci peníze nebere. Jedna z hlavních postav, migrant, do Finska nechtěl, jen se tam ocitl omylem, protože usnul na lodi v přístavu, když prchal před neonacisty. V uprchlických táborech panuje pochopení, přátelství a nedochází tam ke konfliktům, kdežto na ulici ve Finsku není s místními obyvateli bezpečno). Naštěstí se najde hodný majitel restaurace, který uprchlíku toužícímu pracovat sežene zaměstnání. Dál pokračovat nebudu. Opravdu nic ve zlém. Jen jsem zvědavá, jestli někdy bude natočený i film z trochu jiného hlediska. Všichni víme, že existují lidé hodní, ale i ti méně nevinní. Nemělo by se točit o všech osobnostech? - Naštěstí je ve filmu dosti nadsázek, zvláštních postaviček, absurdit a úmyslného přehánění.

    • 12.7.2017  17:04
    Oklamaný (2017)
    *****

    Osobně mám o čem přemýšlet. Navzdory jisté povrchnosti a chybičkám v dramatu dávám palec nahoru a musím říci, že mě zaujal zejména otázkami vyvolanými po zhlédnutí filmu. Přeji filmu úspěch a doporučuji ho zejména ženskému publiku, neboť z dámského úhlu a pro ně byl primárně natočen. Oklamaný má kromě svých kvalit dvě slabiny. Kámen úrazu tohoto filmu je ZÁMĚRNÝ humor, kteří mnozí rozchechtaní diváci brali jako scénáristickou a režijní chybu. (Ovšem šlo o artové, náročnější publikum, diváci v běžném kině na to možná budou reagovat jinak). Kontroverzní Coppola často rozdělovala publikum na dva tábory a tak je tomu i v tomto případě. Sama ještě před uvedením do distribuce říkala, že natočila černou komedii, žádnej hororovej thriller, ale dramatický příběh o charismatickém vojákovi, který svojí přítomností naruší pořádek v klidném domě, obývaném opuštěnými ženami. Režisérka a scénáristka v jednom zná ženské hrátky, slabiny, rivalitu, žárlivost a dělá si z nich půvabnou legraci. Druhá slabina je, že film nikdy nenabere strhující napětí, prudký spád, pořádnou jízdu ani dramatický var. Jak se při tomhle příběhu podařilo nechat film bez tlaku a nechat ho spíše stále jen pomalu plynout? Právě černý humor zde šel i v nejtěžších situacích úmyslně do nadlehčujících vtípků. Bohužel právě na úkor dramatičnosti a hloubky, což filmu u části diváků zlámalo vaz. Chybičky vynahrazuje například nádherný estetický vizuál, ať už přírody, domu nebo kostýmů. – A i přes ony jisté nedokonalosti film opravdu nezatracujme. Je o moci mezi muži a ženami v extrémních situacích a o tématech, která nikdy nezestárnou a z mezilidské interakce nevymizí. Jsem ráda, když po opuštění kina mám o čem diskutovat a nechat v sobě "prožité události" ještě i druhý den doznívat. Na film půjdu ještě jednou, už pro to, že při druhé projekci si prý všimneme více vrstev a spousty detailů, věcí které jsme možná původně přehlédli nebo jejich význam nepochopili. – Jak už anotace napovídá, děj se odehrává během občanské války…

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace