sidonka

sidonka

Česko
knihkupec

35 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 13.10.2018  15:14

    Průměrné TV zpracování, které nevybočuje od jiných filmů na podobné téma. Není tam nic zvláštního - ani atmosféra, ani emoční dopad (na to je to příliš odtažité a banální), ani herecké výkony... Asi dvě postavy tam byly zajímavé, ale byly jen povrchně načrtnuté, takže se zase nedostáváme pořádně pod kůži. Hitlerova elita má pár silnějších okamžiků, celkově však na mě film působil spíše laciněji.

    • 6.10.2018  20:45

    Sériovej vrah je taková měkota, že ani neumí říct úsečné sestře policistce, která je mu stále za zády a nepochopila by ho, kdyby jen tušila...aby vysmahla z jeho bytu? Dexter navíc pořád opakuje jedno a to samé - čím to, že jsem se zasekl a změnil jsem se? Snad jen na přechodnou dobu? - Zas takovej zázrak tenhle seriál není, ale chytnout přesto umí.

    • 6.10.2018  18:34
    Dexter (TV seriál) (2006)
    ***

    Seriál má spád, je celkem zajímavej, Mnoho lidé jistě umí dobře zabavit a napnout. Na mě však příliš mnoho rozřezaných končetin, pilek, drátů, igelitů, krve a jiných morbidních nechutností, které nemusím. Mám pak nepěkné sny a to nemám zapotřebí. Spousta seriálů je bohužel z kriminálního prostředí. Proč se masově netočí i jiné žánry?

    • 5.10.2018  20:55
    Na mušce (TV seriál) (2018)
    **

    Místy zábavné, permanentně nesmyslné. Příliš přestřelený paskvil. Všichni se tam chovají jako pomanutí pitomci, což by nebylo nutně na škodu, ale tady se to děje opravdu dost prapodivným a nesympatickým způsobem. Uvěřitelné na tom není už vůbec nic, takhle by se ve skutečnosti nikdo nechoval. Přestřelené karikatury lidí, které si dělají co chtějí, hlavně že jede kamera a je se čemu smát. Tak nevím, nevím, jestli točili parodii nebo thriller, v mém případě jim to s tou zábavou za každou cenu nevyšlo. Je teď nevkusně módní cpát humor i do situací, kam se vtip vůbec nehodí. A ne každému pokus o optimistický nadhled v kriminálkách nebo hororech vyjde. Nyní již klasické krimi Městečko Twin Peaks bylo také okořeněno humorem, ale na správném místě a v úměrném množství. Městečko bylo film.uměním, kde si experimenty mohli dovolit. Tohle je prostě úlet hodně přes čáru. Škoda. První 3 epizody bych ještě brala. Kdo tenhle seriál nebude brát vůbec vážně a nebude koumat nad podobnými podružnostmi, jako je například fakt, že snad všechny zúčastněné různé osobnosti mají podobný smysl pro humor a jedou na stejné vlně nebo že se chce nájemná vražedkyně od jistého dílu mermomocí co nejvíce zviditelńovat , pravděpodobně aby jí poznalo co nejvíc policistů, budoucích obětí a dalších lidí, přisadí si možná pár hvězdiček. O motivu chování některých hrdinů ani nemluvě.

    • 5.10.2018  20:53

    Od páté epizody už je seriál jenom výstřední ptákovinou. Vzletnější komentář si toto "dílko" nezaslouží.

    • 5.10.2018  00:48
    Na mušce - Série 1 (série) (2018)
    **

    Snaha o černý humor udělala z postav příliš velké karikatury. Plno nelogických kousků... Co to bylo vlastně za žánr? Jistá originalita tomu nechybí, ovšem za jakou cenu? Tenhle styl mně příliš nesedl, ačkoli některé hlášky opravdu pobaví. Hrdinky mají v chování jisté osobité charisma, ale nechápu, proč tu padesátiletou Korejku s obrovským podlouhlým obličejem kde kdo v seriálu zkouší balit nebo jí hodnotí jako krásnou, zvláště nevhodné to je, když stojí vedle fyzicky opravdu nadprůměrné dvacítky.. První 3 , možná 4 epizody celkem OK, jsou ještě zajímavé. Pak měl seriál sestupnou tendenci a události byly čím dál méně uvěřitelné. Hodně nadsazené.

    • 4.10.2018  21:03

    Mně osobně se tam ten pokus o humor zdá na mnoha místech dost nepatřičný. Jako by si ze samotného seriálu dělali tvůrci srandu. Vtípky jsou poněkud přehnaný, okatě nahraný a trochu thriller devalvují. Je jistě záměrem seriál něčím oživit, ale tímto způsobem?

    • 16.9.2018  13:56
    Volyň (2016)
    ***

    Je těžké se ztotožnit s některou z postav. Je jich tam tolik a brzo se vytrácí, že občas nevím kdo je kdo. Půl hodiny sleduji z odstupu čísi nepodstatnou svatbu, aby se pak nevěsta o dvě hodiny později objevila už jenom v jednom krátkém záběru, než spoiler - si pro ni příjde smrt. Dozvěděla jsem se něco o folkloru,tradici, mohla si říci:"a takhle idylicky se jim žilo," ale to je asi tak vše, jinak je to patrně vyprázdněný dokument o tom, jak ve Volyni probíhaly svatby. Za to sńatek Zosii tam vůbec není, záběr končí:"vezmeš si muže,kterého jsme ti určili" a pak už jen rychlej střih a je k dotyčnému nastěhovaná. Co se komu honí v hlavě se většinou nedozvíme, psychologie postav a různých charakterů není pro scénář stěžejní. Hlavní ženská postava Zosia je také odtažitá, většinou mlčící, pouze hnětoucí těsto nebo jí vidíme při jiných domácích činnostech a péči o hospodářství, civící před sebe, bez pořádného názoru nebo se její postoj ztrácí v jiných záběrech, je taková nijaká, nekoušu se z ní do ruky a v duchu jí nefandím: "běž holka, to dáš." Což je při tak obrovské historické tragédii, která mě osobně emočně velice zasáhla, docela paradox. Film nemá děj, jen sleduju neosobní sled událostí. Některé události jsou nedořčené a zmatečné, viz záchrana Zosii z vagónu, kdy jsem se domnívala, že její muž, který ve vlaku zůstal, jede na smrt a on se pak objeví jako by nic, přišel odnikud, kde byl? co dělal?, podařilo se mu uprchnout?, nebo jsem ho v tom zmatku postav snad dokonce zaměnila za někoho jiného? Byla jsem z toho místy docela zmatená, Je dobré připomínat ve filmech důležité historické události a poukazovat na to, že když se dá zmanipulovaným lidem do ruku zbraň, slíbí se beztrestnost a ještě jim k vyvražďování požehnají v kostele, u rychlé bezbolestné smrti starých dobrých sousedů to nezůstane, pěkně si tu vražednou moc vychutnají způsoby, z kterých se chce jednomu zvracet. Neříkám, že surovost v sobě ukrývají všichni lidé, ale v populaci je dost psychoušů s latentními sadistickými sklony na to, aby konali od pouhých ústrků a šikany druhých až neuvěřitelná zvěrstva, které si vychutnají a vybijí na čísi bezbranné oběti. Než se zase stanou spořádanými občany s čistým štítem. O lidech obecně nemám valné mínění, těch slušných a vyrovnaných, schopných vcítit se do kůže jiného, je menšina. Jen film o tom všem se zas tak úplně nepovedl Škoda. - P.S. A jak ráda bych válečné drama bez výhrad pochválila!

    • 15.9.2018  19:31

    Pilot v sobě neměl žádný náboj. U hororů mě zajímá atmosféra, prostředí, napětí s mysteriózním kouzlem a spousta dalších prvků. Zatím zůstává naděje, že se vše ještě k něčemu zajímavějšímu obrátí. Tohle je zatím emočně chladné jako studenej nebožtík.Jistý potenciál zde má zatím outsiderovská manželská dvojice, která se cpe mezi zbohatlíky, kam nepatří (že by nastal posléze hon šlechty na malé vyděšené králíčky pro rozptýlení pozvaných sponzorů? Nebo bude stačit, když jen jeden půjde z kola ven?). Zajímavá může být i dívka v sektě, která si svoje obětování na poslední chvilku ( možná ) rozmyslí, ale už nebude úniku, alespoň ne snadného. No, nevím, nevím. Zpracování je každopádně laxní. Zatím to spíše vypadá, že z tohoto tuhého citrónu moc svěží šťávy nepokape.

    • 9.9.2018  13:51
    Útěk z vězení (TV seriál) (2005)
    ***

    1.SÉRIE- 4 hvězdy, to bývavala ještě pecka! Pilot sice nic moc, ale časem epizody diváka velmi strhnou. Vadilo mi, že co věta či situace, to klišé, viz.: "Máš před sebou celej život, tak si ho nekaž." "Někdo chce tvoji smrt." Asi desetkrát je v pilotu v různých variantách zmíněný, že je to na bratra hl.hrdiny narafičený. Herecké výkony obou film.bratrů mizerné, zpočátku nepřesvědčivé výkony i děj (například Michael má celej plán útěku vystavěný na tom, že ho určitě dají do stejné nápravné skupiny a věznice, kde je umístěný jeho sourozenec, aby mohl být s ním, během 3 dnů má jako bažant ostatní zločince ve věznici perfektně zmáknuté)... Přišlo mi to povrchní, docela naivní a po dvou dílech první epizody mi to přišlo falešný jak pětka. Červená knihovna pro muže, která však diváka po pár epizodách chytne a napětím už nepustí. Jako divačku mě výše zmíněné výhrady sice chvilkami zpočátku štvaly, než jsem si na nedokonalost zvykla. Po pár dílech už mi více bavilo sledovat rádoby namachrovaného superhrdinu, kterému vše zásadní vychází podle představ, i když mu neustále nějaké okolnosti či lidé v drobnostech házejí klacky pod nohy a čekala jsem s velkým napětím co bude dál, než dojde k dozajista pozitivnímu závěru. - 2. a 3. SÉRIE: Místo napětí otravné opakování dříve osvědčených situací, které mě držely dříve v napětí, nyní jen štvou neoriginalitou a stálým opakováním téhož. Například za naprosto každým: "Dokázali jsme to!" stojí rádoby "nečekaný" protivník s pistolí,který vítězství zneguje a zařve:" Baf!!! Nedokázali!", neustálé perpetum mobile zatýkání hl.hrdinů, pouštění je na svobodu či útěky, zrady, oběšení, z kterého se sebevražda nekoná, protože se přetrhne provaz apod. Proč to sledovat, když u většiny postav vím, kdo to přežije, že ho stejně pustí na svobodu nebo uteče a že za každým "zatýkáme vás" bude po čase "pouštíme vás zase na svobodu,aby vás mohl někdo jiný zaháčkovat." Štve mě to věčné: "Mají Sáru, musím jí zachránit ..." apod., jenom aby sračka mohla mermomocí pokračovat dál. O jejich: "sice už máme jachtu a peníze, s kterými vystačíme do konce života, ze všech na nás narafičených zločinů jsme osvobozeni, ale jdeme přesto dobrovolně do dalšího nebezpečí, protože buď: 1.Jeden padouch je ještě na svobodě, musí být zastaven a zneškodněn, aby neubližoval lidem, nebo: 2.mají jako rukojmí Sáru,jdu jí zachránit, nebo 3. drží už podesáté mého syna (který bude záhy opět lítat po svobodě, jako by se nechumelilo), nebo třeba: mají mého psa nebo případně mají babičiny muškáty, takže jedu osvobozovat co se dá a vše začíná zase nanovo, s tímto už fakt jděte do háje. Je to směšný. 2.série ještě za 30%, 3.série už spadla do odpadu. Nevýrazné postavy, které jsou mi u zadku, hnusné vězení Sona, které mi nebaví pozorovat, nic co by chytlo nebo zajímalo. A to málo, co ještě vyvolává otázky, bych musela protrpět sledováním tucty ptákovin, kterými jsou obalené kolem dokola. Dále nekoukatelné.

    • 26.8.2018  20:37
    Ghostland (2018)
    ***

    Dům plný mnohdy dosti nevzhledných panenek byl super! Panenky do hororu kouzelně patří. Některé jsou roztomilé, ale i ty hezké jsou za určitých okolností děsivé, zvláště když si je v nadměrném množství shromažďuje nějaká takřka anonymní staropanenská osamělá tetka z pátého kolene. Super byly jak porcelánové panny, tak ty umělohmotné. Nesmím zapomenout ani na ty hořkosladké živé, permanentně traumatizované "panenky" Beth a Veru, stylizované do hraček, s namalovanými pusinkami do srdíčka, oblékané do šatiček loutek, které slouží ke hrátkám dvou úchylů a které jednoho z nich děsí, ač jsou zároveň mučeny svými krutě přerostlými holohlavými zhruba tak padesátiletými "dětičkami", co si rádi podávají všechny panenky na mnoho nehezkých způsobů ... A cukrářské auto plné laskomin, které jednomu musí po čase lézt pořádně krkem, k tomu! To se pak dívky snaží pochopitelně uniknout jak se dá, SPOILER: klidně i do šílenství a rozdvojení osobnosti. Kamarádka je stejného názoru, panenky byly fajn, i když jinak horor hodnotí jako uječený a bez myšlenky. Já bych tak přísná nebyla, atmosféra vyhrává na celé čáře, ale souhlasím, že něco tomu přecejen ještě chybí.Kdyby se děj a fantazie trochu rozjely a štouchlo to hlouběji do psychologie všech postav, případně se nějaké ještě přidaly, mohl to být i horor roku. Horory se mi obecně hodnotí dost špatně, takže dávám nejisté tři hvězdy a nevím, jestli časem po druhém shlédnutí nepřidám nebo naopak spíše neuberu. Lhostejný mi není ani konec, jenž je u hororů tak klišovitě oblíben. Zlo a utrpení buď nikdy nekončí, neumírá a stále se vrací nebo je závěr otevřený s možností více interpretací, případně je možnost dvou konců alespoň naznačena. Já jsem rozhodně pro to, aby trápení alespoň párkrát jednoznačně skončilo. To bych však asi porušila pravidla tohoto žánru. Fakt škoda, že se to nerozjelo do pořádné efektní jízdy a zůstalo to jen u průměrného pomučeníčka. Přidala bych k panenkám více rozmanitosti, příběhu a podprahovosti.

    • 9.8.2018  17:59

    Samo o sobě bylo děsivé v Magdal.prádelnách vůbec skončit, žádné nadpřirozeno k takovému reálnému hororu ani není třeba. Tolik zmarněných životů, krutého přístupu, zneužívání, utrpení, násilí a otrocké neplacené práce, které skončilo jen díky tomu, že lidé už žádné ruční prádelny nepotřebovali využívat, protože byly zavedeny a i nejchudším lidem zpřístupněny automatické pračky. Jinak by prádelny existovaly dosud. Tyto římskokatolické azylové domy měly k Bohu většinou hodně daleko. - Film je ovšem táhlej, schází mu spád a nijak zvlášť nejde do hloubky. Nicméně každá zmínka o zlu a praktikách v prádelnách je dobrá.

    • 1.8.2018  10:14

    Druhá série se mi líbila méně. Z jakých důvodů? Budu trochu spoilerovat: jednak pro to, že vím, že hlavním postavám se nic nestane a tudíž nejsem v napětí zda například nějaký hřích proti Gileádu jistá služebnice přežije či bude řádně a trvale potrestána. Udělá se jí jen ty, ty, ty, aby pak nic čím se vyhrožovalo nebylo dodrženo a příběh měl štastnější konec. Totalitu odnášejí jen vedlejší postavy, jiné mohou libovolně utíkat a zase se vracet, atd. Další věc, která mi dost vadí, je nedodržování zásad a logického jednání postav.Velký spoiler, prosím nečtěte, pokud hodláte sérii dokoukat do konce: Offred se kupříkladu nesmí svého porozeného dítěte ani dotknout, její paní se nemůže dočkat až z domu služebnice vypadne, protože se ty dvě nemusí a protože velitel a jeho paní dovolili Offred až příliš a služebnice jim zvlčila, a když z domu konečně odejde, hned je pod nějakou záminkou Offred vrácena zase zpět jen pro to, aby si mohla svojí dcerku unést za hranice do svobodnější země, dokonce tak dělá se svolením paničky, která přitom na dítěti urputně visela. Podobné obraty, ačkoli mají svůj menší důvod, jsou dost nepravděpodobné a hlavně štvou. TOTALITA FUNGUJE JEN KDYŽ SE TO TVŮRCŮM HODÍ, NAPĚTÍ A STRACH O POSTAVY SE TUDÍŽ VYTRÁCÍ. A nakonec mi vadí i to, jak se série místy vleče. Sledovat v jenom dílu jak hlavní postava běhá ze schodů nahoru dolů a v jiném díle zase hodinu rodí, to mi příliš nebere.

    • 25.7.2018  14:54

    Je pravda, že tempo je velmi pomalé a místy to působí až mírně otravně. Chápu, že někoho může tento způsob zpracování emočně minout, mohlo by se jít více do hloubky a zahrát na struny tajemna. Přesto si mě osobně zatím tento seriál získal a beru ho i se slabšími, vleklými momenty. Všechno to napětí a neporozumění v rodině reportérky Camilly je zajímavé, plus vidím i v jejích postupně odkrývaných slabinách i v reakcích občanů na vraždy, které se udály v městečku. Zatímco se policie snaží sestavit motiv vraha, sama Camille se pokouší hledat stopy, vzpomíná na minulost spjatou s rodným krajem, bojuje s vnitřními démony a pokouší se vcítit do atmosféry města. Zajímá mě i osud její mladší nevlastní sestry. Jen pochybuji o tom, že na tak malém místě by se jí podařila před matkou ututlat pravá osobnost a všechny ty rebelské kousky. Maminka v ní vidí nevinnost samu, poslušnou holčičku s mašličkou ve vlasech, ale věřím, že dobří sousedé by jí rádi brzo vyvedli z omylu.

    • 23.7.2018  22:54

    Psychologické atmosferické dílo pro náročnějšího diváka? Těžko. Fakt jsem si od toho slibovala něco úplně jiného a vymakanějšího. Až se vám někdo bude snažit nakukat, že to není film pro mainstreamoveho diváka a kdo tomu nedá plný počet, nepochopil o co tam vůbec šlo, berte ho s rezervou. Během tohoto hororu polovina kina řvala smíchy. Zvláště v druhé polovině filmu, který měl místy až parodické kousky. Některé scénky, věty, situace a reakce by šly sestříhat a vysílat na Silvestra, bez ohledu na myšlenku filmu. Za mě špatné zpracování. Ani na originalitu bych moc nesázela.

    • 26.5.2018  21:38

    První dvě série MTP z 90.let patří podle mého názoru k nejlepším seriálům všech dob a jsem jejich velkou fanynkou. Třetí sérii THE RETURN z roku 2017, na níž jsem se velmi těšila, jsem prozatím zasekla u epizody č.3 a víc než ty tři epizody už asi (alespoň prozatím) nedám. Upřímně přiznávám, že první díl z roku 2017 ještě dobrý, třetí epizodu už mi však hlava nebrala a mám z toho jen chaos, který nemám chuť rozluštit. Čím dál tím větší zklamání, kromě nesrozumitelnosti a špatné návaznosti (například kam se poděl Cooprův šarm a celá jeho osobnost, byť nyní již rozdvojená po návštěvě vigvamu? I když už měl v sobě Boba, byl kdysi i ve svém dábelském počínání a přeladění víc přesvědčivej a uhrančivej než nyní, viz závěrečná scéna natočená před 25 lety - Coopr-Bob před zrdcadlem), příliš mnoho povrchně načrtnutých postav, míst a linií, která jsou zbytečně brzo opouštěna a ....ne, ne, tohle není Městečko TP, snad si jen někdo vypůjčil jeho název. Uvítala bych méně nadskutečna a byla bych raději, kdyby se děj držel více dramatické kriminální linky s příměsí tajemství, záhad, inteligentního humoru, řešil vztahy atd. než se zaměřoval na přespříliš navršené až pózerské surreálné vize. Kouzlo je pryč, místo toho nám Lynch naservíroval podivně poslepovaný guláš s prozatím nepříliš zajímavými postavami a mysteriózností, které alespoň mě osobně takhle předložené netáhne.

    • 13.5.2018  12:00

    Mám ráda roztomilé králíky a ilustrace knih B.Potter. Krásné animace, statek půvabný jako zámeček... V této rovině není co vytknout. Rodinný film pro dobrou náladu. Jen těch bitek mohlo být méně. Prospěly by i propracovanější a silnější dějové odbočky a zápletky.

    • 7.5.2018  15:53
    Pomsta (2017)
    **

    První výhradu bych měla k názvu filmu. Lolitka se v první řadě nechce mužům ani tak příliš mstít, jako spíše přežít. Musí druhé lovit, aby se sama nestala kořistí. Když na začátku filmu vrtí v krátké sukýnce zadkem, může to ještě alespoň mužské publikum bavit. Po pár těžko uvěřitelných zvratech by měla nastoupit alespoň pořádná akční jízda, minimálně alespoň taková jako v námětem podobném kousku "Plivu na váš hrob". Dostává se nám však jen naředěný vývar všeho, co už jsme někde jinde viděli či co si lze snadno domyslet, že bude v dalším záběru. Bosá, nadrogovaná, těžce zraněná dívenka našlapuje v horkém pouštním písku a záhy postupně (spoiler) likviduje zkušené lovce v autech jakoby nic.O biblickém přesahu bych to až tak (jako jeden zdejší divák) neviděla. Náznak myšlenky, že muži si bez špetky soucitu podmaňují přírodu i ženy tu sice jsou, ovšem nečekejte nic většího než primárně pouze bezmála dvouhodinovou procházku pouští se zbraněmi a s litry tekoucí krve, která se za každým táhne jako potůček, jak už to ostatně v akčních filmech bývá. Ne že bych podle komentářů a ukázkách čekala něco jiného, šla jsem na toto béčko pro pouhé pobavení. A bavila jsem se pouze na jednu (a půl) hvězdy.

    • 20.4.2018  18:14
    Hastrman (2018)
    ****

    "Hastrman" se řadí podle mého názoru mezi lepší průměr. Patří k tomu lepšímu, co bylo u nás za poslední dobu natočeno, i přes jistou nejednotnost, slabší děj a jiné nedostatky. Současná produkce se mi příliš nezamlouvá a tak uvítám i takovouto změnu, která není bez chyb a trochu jí schází ta správná šťáva. Uvítala jsem i sázku na některé nepříliš obsazované herce. Herec Dobrý byl dobrej, vnitřní kouzlo mu nechybělo, postavu ztvárnil opravdu působivě, stejně tak Jan Kolařík jako farář s lidskými slabostmi a hříchy. U Katynky (S.Zmrzlé) už jsem měla výhrady, například jí scházely vášnivé pohledy či jinak znázorněná chemie mezi dvěma více než jen flirtujícími a do sebe zahleděnými jedinci, její provokace působily nepřesvědčivě v tom smyslu, že se nepřenesly na diváka, vypadala jako nepříliš zaujatá koketka, ve vztahu pak scházela předepsaná živočišnost atd. Což je škoda zejména pro to, že milostný příběh filmu dominuje a tvoří na rozdíl od vícevrstevné předlohy hlavní dějovou linii. Také mohla být více propracovaná psychologie postav, osamělost hastrmana i faráře, jejich samota v davu početnějších vesničanů. Kameraman byl místy výborný. Předlohu jsem zatím nečetla, přesto nepochybuji, že umělecky převyšuje hodnotu filmového zpracování. Ale i tak jsem ráda, že toto poetické dílko vzniklo. Už pro ten fotogenický důraz na krajinu (kniha má podle Urbana hlavně ekologický podtext, který je ve filmu jinak spíše potlačený a vztah k přírodě se pak zejména projevuje právě vizuálními vjemy, kromě záběrů na soustavu rybníků a přírody kolem ní mě zaujala například vodníkova hra s kapry a užívání si podvodního světa). Uvítala jsem i vsunuté folklórní prvky.

    • 11.4.2018  21:36

    Má to nedostatky, které zde diváci co film shlédli přede mnou uvádějí, ale poselství filmu zvítězilo.:) Vizuální stránka je nádherná. Na film navíc chodí do kina celé školní třídy a mnoho dětí se tak může nejenom něčemu přiučit, ale možná se stát i vnímavější k přírodě, kterou mají za dveřmi nebo třeba přímo nad hlavou v nádražní hale (viz usídlené vlaštovky)...:) Registrovat více zvířata naší krajiny a to i tam, kde by jsme je nehledali...

    • 11.4.2018  20:47

    Předvídatelné, povrchní, v multikinech mívám u skoro každé novinky pocit, že se omylem stále dívám na jeden a tentýž film. Prvních 20 až 30 minut ještě dobré, pěkně to odsýpalo až k získání prvního klíče, pak měl film dost sestupnou tendenci. - Žádné velké dobrodružství, ke konci jsem už nemohla přemoct zívání... K závěru už nebylo na co koukat, další film pro mladá i starší děcka, a to ještě jen některá. ( Další průměrné nic moc. A to jsem efekty viděla ve 3D...)

    • 31.3.2018  11:28

    Nevadilo mi, že horor není více hrůzostrašný. V tomto žánru jsem spíše pro atmosféru starých časů, vychutnání si krásných pokojů, potemnělých chodeb, tajemných zimních zahrad, kde jde především o kouzelnou gotiku a vztahy mezi lidmi šmrncnutou nějakou tou záhadou. Winchester má dvě pěkně zařízené místnosti ( doktorův byt a pracovnu vdovy) a to je asi tak vše co se mi líbilo. Příběh působí skoro nevážně, vše je dost obehrané a na postavách mi absolutně nezáleželo. Přidávám se k zástupu diváků, pro které byl film plný nevyužitého potenciálu. - Ani pro diváky, kterým jde především o děs a hrůzostrašnost, to není. Já osobně se nejvíc bála toho, že po projekci filmu nestihnu poslední noční autobus a půjdu z kina sama pěšky domů. :)

    • 23.3.2018  17:29

    Občas nějakej ten vtípek, místy zábavné momenty. Zbytek dost neinvenční.

    • 3.3.2018  16:50
    Já, Tonya (2017)
    ***

    Příběh například i o tom, jak ctižádostivá nerudná matka vychovala ctižádostivou nepříliš sympatickou krasobruslařku s touhou vyhrát za každou cenu. Jen při tom obě opomenuly, že při krasobruslení se hodnotí nejenom sportovní výsledky, umělecký dojem, kostým a řada dalších dovedností, v neposlední řadě pak i pozitivní charismatické vystupování, které skutečná Tonya opravdu neměla. Ve filmu jsou nepřesnosti: Tonya, ovlivněná skandální kauzou spojenou s její osobou při olympiádě často padala, ve filmu slyšíme jen sebeobhajující výroky T. a z ukázek se zdá, že na olympiádě zajela čistou jízdu. Tonya měla sourozence, ale po shlédnutí tohoto životopisného dramatu s komediálními prvky máte nakonec dojem, že žila s matkou úplně sama jako jedináček, někde v pozadí tam schází další děti. Scházel mně i krátký pohled na věc, postoj a vyjádření napadené soupeřky Nancy, na níž už ve filmu též nezbyl téměř vůbec žádný prostor, má tam jen pár sekund v krátkých prostřizích, kromě jedné zmínky nám uniká i soupeřčina osobnost. Dávám sice průměrné hodnocení, ovšem oceňuji dobré herecké výkony všech zúčastněných.

    • 31.12.2017  18:01

    Docela bych předpokládala, že se na Silvestra všechny ty rozjásané tanečky a třpytky, ohně a ohňostroje padající horem dolem na všechny zúčastněné herce i komparz ke konci roku hodí. A že by z tohoto cirkusového muzikálu měl jít divák rozjařený a příjemně odpočatý. Já sem ovšem trochu vysílená, protože jsem stále urputně sledovala hodinky, kdy že už bude těch bengálů konec. Atmosféru to má, je to takové hezky barevné, ale strašně povrchní a umělé. Nevím jestli dát dvě nebo tři hvězdy, vyložený průser to nebyl, ale že bych tuhle hopsasandu doporučila svým spíše intelektuálněji zaměřeným oblíbencům? Ne, to ani náhodou. Zas tak zábavné to není a autentickou myšlenku tam nehledejte ani omylem. Písničky docela ušly, to zase jo, abych jenom nehanila, ale i ty byly na jedno brdo. Slabší průměr.

    • 10.11.2017  21:19
    Harém (1999)
    *

    Velmi slabé, bez sexuálního napětí a gradování, což při tomhle tématu v tomto prostředí je opravdu na škodu. Film působí lacině, i když kostýmy jsou krásné. V podstatě bez emocí, bez sugestivní erotické atmosféry, film přeskakuje bez potřebných spojovacích mostů,neposkytuje mnoho informací, nedostal se ke mně ani dost blízko.

    • 9.11.2017  15:42
    Pirko (2016)
    ***

    I když si spoustu lidí myslí, že o děti z dětských domovů je dbáno tak,aby se v dospělosti dokázali zařadit do normálního života a po propuštění z chráněného prostředí se většina z nich o sebe uměla postarat, že je připravena na život venku a neocitá se na ulici, v pasti dluhů, neřešitelných situací, které vedou k asociálnímu jednání jako je například prostituce, opak je pravdou. Statistiky mluví jasně. Přečtěte si jakoukoli studii o bezdomovectví či profesionální, erudovaný rozbor sociologů o tom, s jakými životními vyhlídkami většina bezprizorních polodětí končí a jaké mají možnosti nebo spíše nemožnosti (pokud se náhodou miniaturní hrstky šťastlivců neujme nějaká neziskovka) a možná budete mít jasno. Pokud někdo z diváků jako reakci na shlédnutý film řekne, že je příběh přemrštěný a takhle přece lidé v 21.století nežijí, pravděpodobně je to hýčkaný jedinec, který neví nic o reálném, tvrdém životě k těm, kteří měli v životní loterii hodně velkou smůlu. Ano, někdo si myslí že by to zvládnul lépe a kdo chce, může si najít slušnou práci, bydlení a normálně žít. Pokud ovšem takové dítě není nadprůměrně schopný jedinec, s velkou pravděpodobností ve všech těchto oblastech i při snaze selže. A selhal by i ten mudrc, který žije v jiné dimenzi. - Film není obhajobou svobodně zvolené prostituce. Přesto film nepopírá, že někdy je tato profese ještě nejlepší cestou z pekla, jak se v mládí může atraktivní žena v bezvýchodné situaci bez zázemí zajistit a díky finanční podpoře se zařadit do obyčejného života, najít si byt, vdát se za slušňáka... Ale to pochopí jen ten, co pracuje se sociálně vyloučenými nebo někoho takového osobně zná. P.S. Víte kolik je lidí, kteří chodí do obyčejného zaměstnání, ale mají tak nízký plat, že nemají ani na bydlení (komerční nájem je u nás ve městě včetně ostatních poplatků za bydlení už skoro stejný jako nájem v Městském bytě, vyloženě sociální byty takřka nejsou ani pro zdravotně postižené občany s dětmi) a tak žije mezi bezdomovci někde v odstaveném vagónu na nádraží a svoje tajemství před obyčejnými lidmi úzkostlivě tají? Kolik z nich se myje a holí ráno v placených veřejných sprchách, aby v práci nikdo nepoznal, kde strávil noc? Kolik z nich neholduje alkoholu ani nebere návykové látky? A přesto to do zařazení do společnosti pořád ještě nestačí? - Dobře, že se alespoň podobné filmy točí, i když je nepohodlné jim uvěřit. Zvlášť neuvěřitelné se to zdá tomu, kdo má byt v osobním vlastnictví zdarma zděděný po babičce nebo mu rodiče umožnili vystudovat vysokou školu a podporují ho doposud. Já ve svém okolí neznám jediného normálního člověka, který by začal v osmnácti letech samostatně fungovat bez jakékoli podpory buď od rodiny nebo od životního partnera. Pracují, do toho studují, snaží se, ale citové a finanční zázemí a předávání životních zkušeností, aby byl mladý člověk schopný v tom dospělém světě fungovat, jsou přesto ještě v těchto letech nezbytnou potřebou.

    • 8.11.2017  11:15

    Výborné drama, které ani na minutu nedá člověku vydechnout. Je zde dobře viděno, že i vyvrhelové mají mít svá práva (například právo na lékařské ošetření), které se jim mnohdy nedostává. Není to obhajoba nepřizpůsobivých kriminálníků, ale toho, že určitá práva by se měla respektovat za všech okolností a například neposkytnout umírajícímu na rakovinu alespoň anestetika je nelidské, ať se obviněný v minulosti dopustil čehokoli. Nápis na zdi: "Zde v této cele zemřel YX na bolavou hlavu," je sdělení, který ve mě vyvolává soucítění i bezmoc. Stejně tak je pozoruhodný příběh dosud naprosto bezúhonného vězeňského dozorce, který se souhrou nešťastných náhod, ocitl v nesprávný čas na nesprávném místě a zůstane uvězněný v těžce stresující situaci, která se postupně ještě více komplikuje. I ti, co se ničím neproviní nebo se dopustí nesprávného jednání, do kterého je dohnala extrémně tíživá a vypjatá situace vyvolaná agresí někoho jiného, mají právo na slušnější zacházení. Spoiler: Jednotlivci mohou být obětováni, pokud jsou svědky něčeho, u čeho žádní svědci nejsou žádoucí. Jen aby se nějaká pochybení veřejně neprovalila a zůstala navěky zavřená pod poklicí. Aby se nenarušil a uchoval stávající, i když nespravedlivý řád. Aby náhodou někdo neřekl, že se instituce, politici, atd. dopustily omylu, neetického jednání, je třeba odstranit nepohodlné svědky a zahladit stopy. Vše pro to, aby veřejné mínění zůstalo klidné a lidé uvěřili, že špatné věci se dějí jen špatným lidem. Obětní beránek je obětován za zájmy smečky, smečka se zbavuje nežádoucích členů. Nadřazení si chtějí udržet své místo, podřízení i nezaslouženě umírají v nečestném boji o výsostné postavení a v boji za svá potlačovaná práva. A chtít se pomstít za bezpráví nebo jít proti své původní smečce? To je cesta na hřbitov, do pekel, to je prostě konečná.

    • 6.11.2017  22:46

    Dobrý film, ale co naplat, převálcovala ho naprosto dokonalá kniha od naprosto dokonalého spisovatele Jaroslava Havlíčka.

    • 6.11.2017  16:53

    Hrdinka dostane několik příležitostí napravit si karmu, několikrát brutálně zemře, několikrát se znovu probudí do stejného dne a nám je naservírovaný další z nepříliš invenčních, ale pořád ještě stravitelných hororů, které pravděpodobně vymizí z naší paměti nejdéle do druhého rána. Spoiler: Časová smyčka není nic příjemného, pokud však z toho postava vytěží vlastní nápravu charakteru a urovná vztahy s lidmi, nelze jí nic jiného než poblahopřát mnoho štěstí do dalších let a mnoho dalších, poklidněji prožitých narozenin. - Dávám dvě a půl hvězdy.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace