rogerkint

rogerkint

Filip Šula

Česko
Obrazor.cz

24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 11.8.2018  03:10

    Jestli klasické čarodějnické díly byly parodie na horory, tenhle může fungovat jako horor sám o sobě. Už to není ani černý humor, ale humor zabitý mrazivými momenty. Úvod vrcholí totálním zmrazením lehkého úsměvu. V první povídce funguje scéna s posedlým Homerem jako čistě hororová, o to víc, že je to vlastně jediný výrazný moment v jinak ne moc zajímavé parodii na Vymítače ďábla. Prostřední povídka nenabízí zajímavého nic. Poslední příběh a sebekanibalizujícím Homerovi je v podstatě celá složená z tak zvrácených momentů, že se ani nedá smát těm vtipům (a ne jen proto, že nejsou dobré). Celkově je to asi nejznepokojivější čarodějnický díl, který se objevil.

    • 15.5.2018  11:00

    Všechno šlo jak po másle, všichni byli kamarádi, herci skvělí, štáb úžasný, režisér výborný...tak kde je teda sakra ten film?

    • 26.2.2018  22:53
    Pirko (2016)
    ***

    Mandragora pro 10. léta.

    • 3.12.2017  20:58
    Kyborg (1989)
    *****

    Cyborg (oficiální verze) - 4*, Slinger - Albert Pyun’s Director’s Cut of Cyborg - 5*

    • 3.12.2017  01:01
    Chatrč (2017)
    ****

    Je docela úsměvné, jak u filmu s jasnými protikatolickými tendencemi všichni pobuřují, že je to křesťanská agitka :)

    • 4.4.2017  17:47
    Hlupáček (1920)
    ****

    I Take it!

    • 21.12.2016  19:48

    Rogue One výtečně zaplňuje mezeru, kterou v kontinuitě Star Wars zanechala prequelová trilogie.Více zde: http://www.obrazor.cz/par-slov-o-poslednich-dilech-star-wars/

    • 8.10.2016  22:12

    Ultimate Edition

    • 25.8.2016  23:47

    Akta X +Supernatural+ Bourne + Agenti SHIELD.

    • 11.5.2016  17:55

    V podstatě dost nepochopený film, který není zdaleka tak tragický, depresivní a náboženství odsuzující, jak se o něm říká. Více na Obrazoru

    • 9.5.2016  10:48

    Zatím poslední Captain America zásadně posouvá způsob vyprávění marvelovek. Občanská válka je tak mnohem důležitější epizodou, než se původně zdálo. Více zde: http://www.obrazor.cz/captain-america-obcanska-valka-meni-…/

    • 24.12.2015  10:53
    Modern Educayshun (2015)
    odpad!

    Věčný Žid dnešní doby

    • 9.7.2015  11:19
    Kung Fury (2015)
    ***

    Dada zábavička s jednoduchým humorem, která nevyjadřuje ani tak kouzlo/směšnost atributů 90' či 80' popkultury, jako spíš zhulenecké nálady tvůrců. Jestli chcete amatérský film s feelingem osmdesátek, doporučuji spíš Blaster nebo Noc v myší díře.

    • 7.5.2015  10:55

    Jako když se chcete předvést, že máte koule, ale jedna vám chybí.

    • 18.1.2015  07:27
    Noc v Myší díře (amatérský film) (2012)
    ****

    Jako pocta oldschool béčkovým thrillerům je to dobrý - zlo nemá jasnou motivaci, ale ta není pro film ani hrdiny důležitá. Záleží pouze na aktuálním problému a akci. A coolovosti morálně ambivalentního hlavního hrdiny, který pro sličnou děvu neváhá obětovat náhodného bezdomovce (trochu jako v Total Recall, kde Arnold použije náhodného chodce coby živý štít) a není nepodobný Tomovi Codymu z Ohnivých ulic nebo Napoleonu Wilsonovi z Přepadení 13. okrsku.

    • 9.1.2015  17:33
    Rude Boy (1980)
    ****

    Když o punku, tak punkově.

    • 15.5.2014  06:40
    Poznamenaná (1974)
    ****

    Emilio Fernández hrával ve filmech Sama Peckinpaha (například generál Mapache v Divoké bandě) a vliv jeho tvorby je na La Choca hodně znát - falešný machismus, nahlížení na ženy jako na sexuálně provokativní prospěchářské svině, upínající se na nejbližšího alfa samce, ilustrace světa, prodchnutého násilím, potem a chlastem, zpomalovačky při přestřelkách, "peckinpahovská" úvodní montáž, nediegetické vsuvky... plus určitý amatérismus a home invasion či rape and revenge zápletka, přičemž snímek porušuje konvence obou těchto žánrů a vyprávění vždy posune jiným směrem, než obou žánrů znalý divák očekává. Nakonec se však vrací k očekávanému vyústění. Jako se kdyby Sam Peckinpah rozhodl natočit I Spit On Your Grave nebo Poslední dům nalevo. Abych trochu upřesnil text topvidea - nejedná se o matku a dceru, nýbrž o dvě švagrové, jejichž chýši navštíví tři pašeráci poté, co byli zrazeni manželem titulní Chocy.

    • 3.4.2014  23:21
    Skryté vášně (TV seriál) (2010)
    *****

    Trololo

    • 24.2.2014  22:55
    Expozitura (TV seriál) (2009)
    ****

    Dlouho jsem neviděl nic tak cheesy. Pavel Zedníček jako "keyserosozeovský" hlavní záporák (na první pohled strejcovitý a lehce ňoumovský dobrácký polda, ve skutečnosti však chladnokrevné manipulativní monstrum), nucený pronášet věty typu "Můžeme tě kdykoli sejmout", vyhublý Jan Dolanský jako obávaný macho...a voice overy hlavní hrdinky, snažící se napodobit drsnou školu, ale znějící spíše jako něco z Mazaného Filipa ("veškerý pochybnosti se rozplynuly jako kocovina ze včerejší noci."). Navíc je vše vyprávěno z retrospektivy, která nám odhaluje střípky ze situace hlavní hrdinky. Ta situace a všechno, co se překvapivě odhalí, je však zřejmé od samého začátku. Scénáristé, kteří se nejvíce proslavili jako lovci zločineckých senzací, zde uplatňují obvyklou bulvární rétoriku, která tak dobře fungovala v Kajínkovi. Jen mají v oblibě víc kriminálních subžánrů, než Petr Jákl. Guilty pleasure jako prase.

    • 16.2.2014  22:49

    Tematizace existenciální krize, která dopadla nepřekvapivě - borci zůstali ustavenými borci, loseři se ustavili jako borci a padouši se ustavili jako loseři. K tomu fakt špatný humor a představitel Shaggyho, jemuž jsem hrozně toužil amputovat žalud.

    • 6.10.2013  16:05

    Titulek "Provedla Společnost přátel přírody v Praze" je z dnešního pohledu velice vtipný. Jinak souhlas s Trafficem.

    • 30.9.2013  15:41

    Nevím, nakolik je fér dělit tuhle minisérii na tři samostatné filmy, moje hodnocení i komentář se nicméně vztahuje k celé "trilogii" jako celku. Vetřelci a lovci jsou takovým pokusem navázat na seriály typu Pomsta s.r.n. nebo Status: Nežádoucí. Přitom dojíždí právě na to, na čem oba tyto seriály stojí - inteligence scénáře. Zatímco narušený Chapelle z Pomsty a bývalý CIA Michael Westen ze Statusu vymýšleli komplikované manévry k dosažení svého, lovec vetřelců Zahálka se spokojí s anonymním telefonátem, oznamující postavě A, že postava B se jí chystá zradit. Postavu A nezajímá, kdo a proč jí volá, informaci přijme a rozhodne se jednat (zkušený agent Westen přitom dobře věděl, že soupeřem manipulujete nejlépe tak, že mu dáte pocit, že se k informaci dostal vlastní zásluhou a nyní má navrch, čímž byly epizody zajímavější). Navíc jeho plány nemají žádný zádrhel, nepotká je žádná komplikace, vše jde jako po másle (Chapellovi a Westenovi se plány vždy zkomplikovaly v cca 35. minutě, takže epizoda dostala nový spád tím, že byli nuceni improvizovat). Zahálka si zkrátka s ničím nedává moc velkou práci a ve všem spoléhá na to, že protřelí mafiáni, vyděrači a obchodníci se zbraněmi jsou nepochopitelně naivní a uvěří prakticky všemu (jako vážně, jak se ke své pozici dostali? pomocí loterie? dědictvím po choromyslné tetě? kouzla?), případně sami ve vypjaté hádce mezi sebou popíšou celou tu zločinnou konspiraci, na jejímž utajení si dávali tak záležet. Na vině je možná to, že série se více než nějakému scénáři věnuje Renčově posedlosti stylizací, která sice místy vypadá dobře, ale většinou zdržuje děj a proto nejspíš úvod do problému trvá skoro déle, než jeho řešení. Takže na komplikaci, větší interakci postav a chytřejší manipulaci se záporáky zkrátka nezbývá čas. Epizody Pomsty s.r.n. a Statusu: Nežádoucí mají téměř poloviční stopáž a tohle všechno v ní zvládají bravurně. Poslední ranou do koulí je poslední díl Užij si se psem, reflektující známý případ vraždy letušky stalkerem, jehož jediným smyslem bylo zřejmě představit v jednom směšném flashbacku minulost Zahálky. Jinak se zde pro změnu neřeší vůbec nic, kromě toho, že se tu Renč formálně nejvíce vyhoní.

    • 30.9.2013  15:40

    Nevím, nakolik je fér dělit tuhle minisérii na tři samostatné filmy, moje hodnocení i komentář se nicméně vztahuje k celé "trilogii" jako celku. Vetřelci a lovci jsou takovým pokusem navázat na seriály typu Pomsta s.r.n. nebo Status: Nežádoucí. Přitom dojíždí právě na to, na čem oba tyto seriály stojí - inteligence scénáře. Zatímco narušený Chapelle z Pomsty a bývalý CIA Michael Westen ze Statusu vymýšleli komplikované manévry k dosažení svého, lovec vetřelců Zahálka se spokojí s anonymním telefonátem, oznamující postavě A, že postava B se jí chystá zradit. Postavu A nezajímá, kdo a proč jí volá, informaci přijme a rozhodne se jednat (zkušený agent Westen přitom dobře věděl, že soupeřem manipulujete nejlépe tak, že mu dáte pocit, že se k informaci dostal vlastní zásluhou a nyní má navrch, čímž byly epizody zajímavější). Navíc jeho plány nemají žádný zádrhel, nepotká je žádná komplikace, vše jde jako po másle (Chapellovi a Westenovi se plány vždy zkomplikovaly v cca 35. minutě, takže epizoda dostala nový spád tím, že byli nuceni improvizovat). Zahálka si zkrátka s ničím nedává moc velkou práci a ve všem spoléhá na to, že protřelí mafiáni, vyděrači a obchodníci se zbraněmi jsou nepochopitelně naivní a uvěří prakticky všemu (jako vážně, jak se ke své pozici dostali? pomocí loterie? dědictvím po choromyslné tetě? kouzla?), případně sami ve vypjaté hádce mezi sebou popíšou celou tu zločinnou konspiraci, na jejímž utajení si dávali tak záležet. Na vině je možná to, že série se více než nějakému scénáři věnuje Renčově posedlosti stylizací, která sice místy vypadá dobře, ale většinou zdržuje děj a proto nejspíš úvod do problému trvá skoro déle, než jeho řešení. Takže na komplikaci, větší interakci postav a chytřejší manipulaci se záporáky zkrátka nezbývá čas. Epizody Pomsty s.r.n. a Statusu: Nežádoucí mají téměř poloviční stopáž a tohle všechno v ní zvládají bravurně. Poslední ranou do koulí je poslední díl Užij si se psem, reflektující známý případ vraždy letušky stalkerem, jehož jediným smyslem bylo zřejmě představit v jednom směšném flashbacku minulost Zahálky. Jinak se zde pro změnu neřeší vůbec nic, kromě toho, že se tu Renč formálně nejvíce vyhoní.

    • 30.9.2013  13:28

    Nevím, nakolik je fér dělit tuhle minisérii na tři samostatné filmy, moje hodnocení i komentář se nicméně vztahuje k celé "trilogii" jako celku. Vetřelci a lovci jsou takovým pokusem navázat na seriály typu Pomsta s.r.n. nebo Status: Nežádoucí. Přitom dojíždí právě na to, na čem oba tyto seriály stojí - inteligence scénáře. Zatímco narušený Chapelle z Pomsty a bývalý CIA Michael Westen ze Statusu vymýšleli komplikované manévry k dosažení svého, lovec vetřelců Zahálka se spokojí s anonymním telefonátem, oznamující postavě A, že postava B se jí chystá zradit. Postavu A nezajímá, kdo a proč jí volá, informaci přijme a rozhodne se jednat (zkušený agent Westen přitom dobře věděl, že soupeřem manipulujete nejlépe tak, že mu dáte pocit, že se k informaci dostal vlastní zásluhou a nyní má navrch, čímž byly epizody zajímavější). Navíc jeho plány nemají žádný zádrhel, nepotká je žádná komplikace, vše jde jako po másle (Chapellovi a Westenovi se plány vždy zkomplikovaly v cca 35. minutě, takže epizoda dostala nový spád tím, že byli nuceni improvizovat). Zahálka si zkrátka s ničím nedává moc velkou práci a ve všem spoléhá na to, že protřelí mafiáni, vyděrači a obchodníci se zbraněmi jsou nepochopitelně naivní a uvěří prakticky všemu (jako vážně, jak se ke své pozici dostali? pomocí loterie? dědictvím po choromyslné tetě? kouzla?), případně sami ve vypjaté hádce mezi sebou popíšou celou tu zločinnou konspiraci, na jejímž utajení si dávali tak záležet. Na vině je možná to, že série se více než nějakému scénáři věnuje Renčově posedlosti stylizací, která sice místy vypadá dobře, ale většinou zdržuje děj a proto nejspíš úvod do problému trvá skoro déle, než jeho řešení. Takže na komplikaci, větší interakci postav a chytřejší manipulaci se záporáky zkrátka nezbývá čas. Epizody Pomsty s.r.n. a Statusu: Nežádoucí mají téměř poloviční stopáž a tohle všechno v ní zvládají bravurně. Poslední ranou do koulí je poslední díl Užij si se psem, reflektující známý případ vraždy letušky stalkerem, jehož jediným smyslem bylo zřejmě představit v jednom směšném flashbacku minulost Zahálky. Jinak se zde pro změnu neřeší vůbec nic, kromě toho, že se tu Renč formálně nejvíce vyhoní.

    • 27.9.2013  17:03
    Agenti S.H.I.E.L.D. (TV seriál) (2013)
    ****

    Hodnocení prvního dílu: Whedon dospělé postavy prostě neumí. Pubertální humor, neschopnost poradit si s jakýmkoli vztahem, obzvlášť nerd Fitz je patrně Whedonovou další sebeprojekcí, jakou byl Xander v Buffy. Tím by tak výtky končily, protože jako většina toho, co Whedon stvořil, je první díl "Agents" výborně odvyprávěný, totálně sebeironický a s Whedonovými klasickými podrazy na diváka. Mate nás nejen stran dějových zvratů, ale i co se týče postav, s nimiž se má divák identifikovat. Pokud se bude pokračovat ve stejném duchu a trochu se eliminuje ta zastydlá puberta (kterou Whedon propašoval jak do Avengers, kde vystupují supervojáci, tajní agenti a "bohové", tak do Firefly, příběhu party ostřílených kriminálníků, takže tomu moc nevěřím), čeká nás výborný seriál.

    • 30.8.2013  10:32
    Křižovatky života (TV pořad) (2013)
    *

    Rád se koukám na sračky. To proto vždycky vydržím do konce.

    • 29.8.2013  15:04
    Doktoři z Počátků (TV seriál) (2013)
    odpad!

    Novácký pokus urazit obyvatele českých vesnic pomocí všech filmových vidláckých stereotypů. Ještě tam chybí kopulace s ovcemi a zabíjení zbloudilých teenagerů, ale jsem optimista a věřím, že na to taky jednou dojde.

    • 19.7.2013  23:34
    Mutant (2006)
    *****

    Vtipná, mrazivá, komplexní aktuální společensko-politická satira, v níž má titulní monstrum stejně "okrajovou" úlohu, jako příšera z Cloverfieldu.

    • 18.7.2013  22:07
    Sígři ve výslužbě (TV pořad) (2013)
    odpad!

    To nejperverznější z televizního šoustbyznysu 90. let se vrací. Je to Nova. Čemu se divím.

    • 18.7.2013  00:18

    Vtipné, sebeironické, s nezbytným minimem patosu, přímo odkazující na svůj hlavní inspirační zdroj (Die Hard), perfektní akce i práce s větším množstvím postav. Skvělá oddychová práce, o které si těžce patetické a patrioticky nabubřelé Olympus Has Fallen může nechat zdát.

<< předchozí 1 2 3