Deníček (32)
Filmový rok 2024 - přehled
TOPKA 2024:
Nevešlo se (5):
Kinonávštěvy 2024:
Argylle: Tajný agent; Duna: Část druhá
Filmy kterým IMHO velké plátno nejvíce prospělo:
Duna: Část druhá
Skrz 3D brýle viděno:
-
Jen jedna návštěva nestačila u:
-
Celkový počet návštěv:
2
Sledované seriály 2024:
Monarch: Odkaz monster; Fargo (5 řada); Percy Jackson a Olympané; Modrooký samuraj; Scavengers Reign; Avatar: Legenda o Aangovi
Filmový rok 2023 - přehled
TOPKA 2023:
Dungeons & Dragons: Čest zlodějů
Mission: Impossible Odplata - První část
Spider-Man: Napříč paralelními světy
Nevešlo se (5):
Leo; Jawan; Rocky Aur Rani Kii Prem Kahaani; Zabijáci rozkvetlého měsíce; Suzume
Kinonávštěvy 2023:
Pathaan; Ant-Man a Wasp: Quantumania; Dungeons & Dragons: Čest zlodějů; John Wick: Kapitola 4; Tři mušketýři: D'Artagnan; Strážci Galaxie: Volume 3; Super Mario Bros. ve filmu; Rychle a zběsile 10; Spider-Man: Napříč paralelními světy; Flash; Indiana Jones a nástroj osudu; Mission: Impossible Odplata - První část; Oppenheimer; Jawan; Stvořitel; Tonda, Slávka a kouzelné světlo; Chlapec a volavka; Tři mušketýři: Milady; Wonka
Filmy kterým IMHO velké plátno nejvíce prospělo:
Spider-Man: Napříč paralelními světy
Skrz 3D brýle viděno:
-
Jen jedna návštěva nestačila u:
-
Celkový počet návštěv:
19
Sledované seriály 2023:
Willow; The Last of Us; Mandalorian (3 řada); Silo; Tajná invaze; Star Trek: Podivné nové světy (2 řada); Ahsoka; Futurama (8 řada); One Piece; Já jsem Groot (2 řada); Kolo času (2 řada); Loki (2 řada); Scott Pilgrim jde na věc
Filmový rok 2022 - přehled
TOPKA 2022:
Nevešlo se (10):
Predátor: Kořist; Matilda Roalda Dahla: Muzikál; Pinocchio Guillerma del Tora; Válečnice; Ztracené město; Fabelmanovi; Zpívej 2; Weird: The Al Yankovic Story; Krotitelé duchů: Odkaz; Vražda v Londýně
Kinonávštěvy 2022:
The Batman; Seveřan; Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství; Top Gun Maverick; Jurský svět: Nadvláda; Rakeťák; Elvis; Thor: Láska jako hrom; Black Panther: Wakanda nechť žije; Avatar: The Way of Water
Filmy kterým IMHO velké plátno nejvíce prospělo:
Top Gun Maverick; Elvis; Avatar: The Way of Water
Skrz 3D brýle viděno:
-
Jen jedna návštěva nestačila u:
-
Celkový počet návštěv:
11
Sledované seriály 2022:
The Book of Boba Fett; Cuphead na scénu!; Peacemaker; Poslední království (5 řada); Vychováni vlky (2 řada); Moon Knight; Obi-Wan Kenobi; Stranger Things (4 řada); Banda (3 řada); Star Trek: Strange New Worlds; Ms. Marvel; Já jsem Groot; Zámek a klíč (3 řada); Sandman; Pán prstenů: Prsteny moci; Rod Draka; Monstrum; Star Wars: Příběhy rytířů Jedi; Cyberpunk: Edgerunners; Andor; Wednesday; Na seznamu smrti; Angličanka; Kabinet kuriozit Guillerma Del Tora; Včela na mušce; Jeho temné esence (3 řada)
Filmový rok 2021 - přehled
TOPKA 2021:
Nevešlo se (10):
Shang-Chi a legenda o deseti prstenech; Život v Heights; Eternals; Zelený rytíř; Duše; K zemi hleď!; Poslednij bogatyr: Koreň zla; Nezha; Válka zítřka; Rozhněvaný muž
Kinonávštěvy 2021:
Luca; Rychle a zběsile 9; Snake Eyes: G.I. Joe Origins; Shang-Chi a legenda o deseti prstenech; Není čas zemřít; Myši patří do nebe; Duna; Rozbitý robot Ron; Poslední souboj; Poslední noc v Soho; Eternals; West Side Story; Spider-Man: Bez domova
Filmy kterým IMHO velké plátno nejvíce prospělo:
Duna; West Side Story
Skrz 3D brýle viděno:
-
Jen jedna návštěva nestačila u:
-
Celkový počet návštěv:
13
Sledované seriály 2021:
Vikingové (6 řada); Expanse (5 řada); WandaVision; Pacific Rim: Země nikoho; Falcon and the Winter Soldier; Castlevania (4 řada); DOTA: Dračí krev; Loki; Vládci vesmíru: Odhalení; Star Wars: The Bad Batch; Star Wars: Visions; Hra na oliheň; American Horror Story (10 řada); American Horror Stories; Zámek a klíč (2 řada); Nadace; Arkane; Kovboj Bebop: Lovec odměn; Ztraceni ve vesmíru (3 řada); Zaklínač (2 řada); Hawkeye; Kolo času; Expanse (6 řada)
Filmový rok 2020 - přehled
TOPKA 2020:
Doktor Spánek od Stephena Kinga
Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga
Nevešlo se (10): Frčíme; Díra; Ludo; Chlast; Emma.; Vojenská pilotka; Greenland: Poslední úkryt; Love and Monsters; Výjimeční přátelé; Dora a ztracené město
Kinonávštěvy 2020:
Na nože; Mizerové navždy; Králíček Jojo; Birds of Prey; Frčíme; Tenet
Filmy kterým IMHO velké plátno nejvíce prospělo:
Tenet
Skrz 3D brýle viděno:
-
Jen jedna návštěva nestačila u:
-
Celkový počet návštěv:
6
Sledované seriály 2020:
Ztraceni ve vesmíru (2 řada); Zaklínač; Expanse (4 řada); Zámek a klíč; Star Trek: Picard; Tales from the Loop; Hollywood; The Last Kingdom (4 řada); Gangs of London; Penny Dreadful: Město andělů; Dragon´s Dogma; Raised by Wolfes; The Boys (2 řada); Castlevania; Lovecraftova země; Dámský gambit; Fargo (4 řada); Mandalorian (2 řada); Jeho temné esence (2 řada); Star Trek: Discovery (3 řada)
Filmový rok 2019 - přehled
TOPKA 2019:
Nevešlo se (10): Toy Story 4: Příběh hraček, Pašerák, Chhichhore, Baazaar, Star Wars: Vzestup Skywalkera, Zelená kniha, Joker, War, Aladin, Teefa in Trouble
Kinonávštěvy 2019:
Asterix a tajemství kouzelného lektvaru; Raubíř Ralf a internet; Skleněný; Alita: Bojový Anděl; Jak vycvičit draka 3; Captain Marvel; Dumbo; Shazam!; Hellboy; Avengers: Endgame; John Wick 3; Aladin; X-Men: Dark Phoenix; Spider-Man: Daleko od domova; Lví král; Slunovrat; Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw; Toy Story 4: Příběh hraček; Tenkrát v Hollywoodu; To Kapitola 2; Ad Astra; Ovečka Shaun ve filmu: Farmageddon; Joker; Bitva o Midway; Le Mans '66; Ledové království II; Jumanji: Další level; Star Wars: Vzestup Skywalkera
Filmy kterým IMHO velké plátno nejvíce prospělo:
Avengers: Endgame; Lví král
Skrz 3D brýle viděno:
Alita: Bojový Anděl; Jak vycvičit draka 3; Dumbo; Avengers: Endgame; Jumanji: Další level
Jen jedna návštěva nestačila u:
-
Celkový počet návštěv:
29
Dosledované seriály 2019:
Řada nešťastných příhod (3 řada); Gotham (5 řada); Star Trek: Discovery (2 řada); Dračí princ (1 - 3 řada); Hra o trůny (8 řada); Černobyl; Soumrak templářů (2 řada); Good Omens; Stranger Things (3 řada); Bažináč; Legion (3 řada); The Boys; Temný krystal: Věk vzdoru; Watchmen; Jeho temné esence; The Mandalorian; American Horror Story (9 řada)
Filmový rok 2018 - přehled
TOPKA 2018:
Nevešlo se (10): Ready Player One: Hra začíná; Avengers: Infinity War; Bohemian Rhapsody; Ant-Man a Wasp; Šíleně bohatí Asiati; The Ballad of Buster Scruggs; Aquaman; Raazi; Gauguin; Beyond the Clouds
Kinonávštěvy 2018:
Největší showman; Coco; Labyrint: Vražedná léčba; Black Panther; Pračlověk; Rudá volavka; Cesta za králem trollů; Tomb Raider; Pacific Rim: Povstání; Rampage Ničitelé; Avengers: Infinity War; Tiché místo; Psí ostrov; Deadpool 2; Solo: Star Wars Story; Jurský svět: Zánik říše; Ant-Man a Wasp; Úžasňákovi 2; Mission: Impossible - Fallout; MEG: Monstrum z hlubin; Predátor: Evoluce; Alfa; Venom; První člověk; Čarodějovy hodiny; Bohemian Rhapsody; Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny; Creed II; Aquaman; Spider-Man: Paralelní světy; Bumblebee
Filmy kterým IMHO velké plátno nejvíce prospělo:
Tiché místo; První člověk
Skrz 3D brýle viděno:
-
Jen jedna návštěva nestačila u:
-
Celkový počet návštěv:
32
Filmový rok 2017 - přehled
TOPKA 2017:
Zahrnuty jsou filmy viděny v roce 2017, pouze novinky (premiéry v kinodistribuci, na DVD atd). Dohnané resty a starší věci neuvádím. Seřazeno abecedně.
Nevešlo se (10): Král Artuš: Legenda o meči; Rangoon; Kong: Ostrov lebek; John Wick 2; Paddington 2; Blade Runner 2049; Mlčení; Mukti Bhawan; Světlo mezi oceány; Jagga Jasoos
Kinonávštěvy 2017:
Pasažéři; Velká čínská zeď; Assassin Creed; xXx: Návrat Xandera Cage; Rozpolcený; LEGO® Batman film; Mlčení; John Wick 2; Logan; Kong: Ostrov lebek; Život; Kráska a zvíře; Ghost in the Shell; Rychle a zběsile 8; Strážci Galaxie 2; Král Artuš: Legenda o meči; Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta; Vetřelec: Covenant; Wonder Woman; Mumie; Spider-Man: Homecoming; Valerian a město tisíce planet; Válka o planetu opic; Dunkerk (2x); Baby Driver; Temná věž; To; Blade Runner 2049; matka!; Thor: Ragnarok; Všechno nejhorší; Vražda v Orient expresu; Liga spravedlnosti; Paddington 2; Star Wars: The Last Jedi; Jumanji: Vítejte v džungli!
Filmy kterým IMHO velké plátno nejvíce prospělo:
Mlčení; Dunkerk; Blade Runner 2049
Skrz 3D brýle viděno:
Kong: Ostrov lebek; Král Artuš: Legenda o meči; Liga spravedlnosti; Star Wars: The Last Jedi
Jen jedna návštěva nestačila u:
Dunkerk
Celkový počet návštěv:
38
Filmový rok 2016 - přehled
TOPKA 2016:
Zahrnuty jsou filmy viděny v roce 2016, pouze novinky (premiéry v kinodistribuci, na DVD atd). Dohnané resty a starší věci neuvádím. Seřazeno abecedně.
Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti
Nevešlo se (10): Saulův syn; Sairat; Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny; Fan; Odvážná Vaiana: Legenda o konci světa; Rogue One: Star Wars Story; Bohové Egypta; Macbeth; Doctor Strange; Komorná
Kinonávštěvy 2016:
REVENANT; Creed; Deadpool, Bohové Egypta; Zootropolis: Město zvířat; Ave Ceasar!; Kung-fu Panda 3; Čarodějnice; Batman vs Superman; Ulice Cloverfield 10; Orel Eddie; Kniha džunglí; Lovec: Zimní válka; Captain America: Občanská válka; X-Men: Apokalypsa; Alenka v říši divů: Za zrcadlem; Želvy Ninja 2; V zajetí démonů 2; Warcraft; Hledá se Dory; Den nezávislosti 2; Legenda o Tarzanovi; Jason Bourne; Mělčiny; Star Trek: Do neznáma; Sebevražedný oddíl; Obr Dobr; Sully; Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti; Deepwater Horizon; Kubo a kouzelný meč; Anthropoid; Inferno; Jack Reacher: Nevracej se; Doctor Strange; Arrival; Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny; Fantastická zvířata a kde je najít; Odvážná Vaiana: Legenda o konci světa; Anděl Páně 2; Rogue One: Star Wars Story
Filmy kterým IMHO velké plátno nejvíce prospělo:
Kniha džunglí
Skrz 3D brýle viděno:
Kniha džunglí; X-Men: Apokalypsa; Hledá se Dory; Doctor Strange
Jen jedna návštěva nestačila u:
-
Celkový počet návštěv:
41
Filmový rok 2015 - přehled
TOPKA 2015:
Zahrnuty jsou filmy viděny v roce 2015, pouze novinky (premiéry v kinodistribuci, na DVD atd). Dohnané resty a starší věci neuvádím. Seřazeno abecedně.
Café. Waiting. Love (Deng yi ge ren ka fei)
Star Wars Episoda VII: Síla se probouzí
Nevešlo se (10): Last Knights; Haider; Mission Impossible – Národ grázlů; Malý princ; Hacker; Uttama Villain; Jurský svět; Pohádka pohádek; Krycí jméno U.N.C.L.E.; Brothers
Kinonávštěvy 2015:
Sedmý syn; Hacker; Velká šestka; Kód Enigmy; Jupiter vychází; Kingsman: Tajná služba; Asterix: Sídliště bohů; Píseň moře; Chappie; Popelka; Rychle a zběsile 7; Ovečka Shaun ve filmu; Noční běžec; Avengers 2; Ex Machina; Šílený Max: Zběsilá cesta (2x); Země zítřka; San Andreas; Sedmero krkavců; Jurský svět; Terminator Genisys; Ant-Man; V hlavě; Mission Impossible – Národ grázlů; Nesmrtelný; Krycí jméno U.N.C.L.E.; Labyrint: Zkoušky ohněm; Everest; Marťan; Pan; Purpurový vrch; Muž na laně; Sicario; Spectre; Hunger Games: Síla vzdoru 2; Hodný dinosaurus; Most špiónů; V srdci moře; Star Wars: Episode VII (2x); Krampus
Filmy kterým IMHO velké plátno nejvíce prospělo:
Píseň moře; Šílený Max: Zběsilá cesta;
Nuda v kině, aneb filmy kterým ani velké plátno nepomohlo:
San Andreas; Labyrint: Zkoušky ohněm
Skrz 3D brýle viděno:
Velká šestka; Šílený Max: Zběsilá cesta; Jurský svět; V hlavě; Pan; Hunger Games: Síla vzdoru 2
Jen jedna návštěva nestačila u:
Šílený Max: Zběsilá cesta; Star Wars: Episode VII
Celkový počet návštěv:
42
Filmový rok 2014 - přehled
TOPKA 2014:
Zahrnuty jsou filmy viděny v roce 2014, pouze novinky (premiéry v kinodistribuci, na DVD atd). Dohnané resty a starší věci neuvádím. Seřazeno abecedně.
Nevešlo se (10): Godzilla; Lucy (Guilty pleasure roku); Metro Manila; Captain America: Návrat prvního Avengera; Oculus; X-Men: Budoucí minulost; Paddington; Snowpiercer; Dobrodružství pana Peabodyho a Shermana; 12 let v řetězech
Vzhledem k vysokému počtu viděných indických filmů (164!!) budou mít tyto filmy žebříček samostatný, taktéž abecedně seřazený. Indické filmy neomezuji jen na novinky.
Indický film:
Nevešlo se (10): Queen; Cocktail; Chillar Party; Laaga Chunari Mein Daag; Guru; Ek Hasina Thi; Special Chabbis; Ek Tha Tiger; Tere Naam; Hasee Toh Phasee
Kinonávštěvy 2014:
47 Róninů; Vlk z Wall Street; Zlodějka knih; Cizí oběd; LEGO příběh; Robocop; NON-STOP; Kráska a zvíře; 300: Vzestup říše; Grandhotel Budapešť; Pompeje; Noe; Dobrodružství pana Peabodyho a Shermana; Captain America: Návrat prvního Avengera; Transcendence; Amazing Spiderman 2; Godzilla; X-Men: Budoucí minulost; Zloba - Královna černé magie; Na hraně zítřka (2x); Jak vycvičit draka 2; Transformers: Zánik; Úsvit planety opic; Hercules; Strážci Galaxie (2x); Lucy; Expendables 3; Želvy Ninja; Tři bratři; Sin City 2; Dárce; Labyrint: Útěk; Equalizer; Zmizelá; Drákula: Neznámá legenda; Škatuláci; Interstellar (2x); John Wick; Hunger Games: Síla vzdoru 1; Železná srdce; Tučňáci z Madagaskaru; Hobit: Bitva pěti armád; EXODUS: Bohové a králové; Paddington
Filmy kterým IMHO velké plátno nejvíce prospělo:
Noe; Godzilla; Interstellar;
Nuda v kině, aneb filmy kterým ani velké plátno nepomohlo:
Transcendence; Sin City 2;
Skrz 3D brýle viděno:
Amazing Spiderman 2; Hercules; EXODUS: Bohové a králové
Jen jedna návštěva nestačila u:
Na hraně zítřka; Strážci Galaxie; Interstellar
Celkový počet návštěv:
47
Filmový rok 2013 - přehled
TOPKA 2013:
Zahrnuty jsou filmy viděny v roce 2013, pouze novinky (premiéry v kinodistribuci, na DVD atd). Dohnané resty a starší věci neuvádím. Seřazeno abecedně.
Za letošek bylo potěšující, že se urodilo docela dost čistých sci-fi, stejně tak zajímavých malých filmů, které překvapily. V tomto směru se povedl hlavně konec roku - podzim a začátek zimy nabídly nejvíc překvapení.
Enderova hra - nečekal jsem to, ale je to seriózní, inteligentní sci-fi. Překvapení roku.
Gravitace - ve 3D asi nejsilnější zážitek letoška, audiovizuálně pozoruhodná, mnohovrstevnatá pecka.
Hobit: Šmakova dračí poušť - lepší než první Hobit, tučná porce kvalitní a nerutinní fantasy zábavy.
Chennai Express - hitovka z Bollywoodu, velmi zábavná, vtipná a okouzlující tím způsobem, jaký umí jen Indové.
Kapitán Phillips - spolu s Gravity nejnapínavější snímek z tohoto seznamu. Tom Hanks rules!
Muž z oceli - má svoje mouchy, ale Supermanský mýtus je v tomto provedení boží.
Nevědomí - old-school sci-fi s překrásným designem a celkovým provedením. A ta akce!
Osamělý jezdec - klidně mě mučte, ale toto je pro mě nejzábavnější velkofilm léta. A i nejvtipnější.
Rivalové - Formule mi nic neříkají, ani osobnosti, ale přesto mě tento film dostal.
Stoker - režijně neuvěřitelně vypiplaná psychárna, Park se naztratil ani v Americe.
Nevešlo se (10): Velmistr; Bídníci; Star Trek: Do temnoty; Croodsovi; Ledové království; Hunger Games: Vražedná pomsta;
Velký Gatsby; Velká nádhera; Hon; English Vinglish
Kinonávštěvy 2013:
Bídníci; Nespoutaný Django; Gangster Squad; Nic nás nerozdělí; Konečná; Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic; Mocný vládce Oz; Smrtonosná past 5; Croodsovi; G.I. Joe 2: Odveta; Jack a obři; Vedlejší účinky; Pád Bílého domu; Nevědomí (2x); Iron Man 3; Rychle a zběsile 6; Velký Gatsby; Star Trek: Do temnoty (2x); Muž z oceli; Univerzita pro příšerky; Osamělý jezdec; Pacific Rim; Světová válka Z; White House Down; V zajetí démonů; Wolverine; Kick-Ass 2; Elysium; Zataženo občas trakaře 2; Gravitace (2x); Rivalové; U konce světa; Enderova hra; Thor 2; Kapitán Phillips; Ledové království; Hunger Games 2; Hobit: Šmakova dračí poušť; Walter Mitty a jeho tajný život
Filmy kterým IMHO velké plátno nejvíce prospělo:
Nevědomí; Pacific Rim; Gravitace
Nuda v kině, aneb filmy kterým ani velké plátno nepomohlo:
Smrtonosná past 5; Kick-Ass 2; Zataženo občas trakaře 2
Skrz 3D brýle viděno:
Mocný vládce Oz; Croodsovi; Star Trek: Do temnoty; Muž z oceli; Gravitace (2x)
Jen jedna návštěva nestačila u:
Nevědomí; Star Trek: Do temnoty; Gravitace
Celkový počet návštěv:
42
Ještě jeden film musím letos vidět!
Už jsem chtěl pomalu začít sepisovat žebříčky toho nejlepšího za letošní rok, ale když vidím ty pochvalné kritiky u nás, asi si ještě počkám až uvidím tento film, mohla by to být taková příjemná tečka nakonec. Snad mě nezklame!
Goodbye TOP50!
Jelikož profilová TOP 50, kterou jsem cca 5 roků udržoval a jen občas aktualizoval, mi už nevyhovovala a stávala se s přílivem dalších a dalších shlédnutých filmů příliš omezující, rozhodl jsem ji přetranformovat jen na jakýsi soupis oblíbených, žádnou číslovkou omezených filmů, doplněný něco obrázky a roztřízený podle žánrů nebo původu vzniku.
Alespoň mi odpadá přemýšlení, když uvidím nějakou ukrutnou pecku, na které místo v žebříčku ji pošlu a který chudák bude mít tu smůlu a vyklidí pozici úplně. Hurá. :)
Tímto i zdejší CSFD stránka "Oblíbené filmy" nebude reflektovat první neměnou desítku, ale prostě jen filmy, které mám zrovna teďka jako nejoblíbenější. Ikdyž myslím že takový Blade Runner nebo Mononoke tam stejně zůstanou napořád.
I tak to bude flexibilnější.
Filmový rok 2012 - přehled
TOPKA 2012:
Zahrnuty jsou filmy viděny v roce 2012, pouze novinky (premiéry v kinodistribuci, na DVD atd). Dohnané resty a starší věci neuvádím. Seřazeno abecedně.
Rok 2012 vidím jako nejsilnější na svém začátku a na svém konci, kdy přišly do kin ty největší pecky. Léto bylo spíše slabší a nabídlo jen minimum blockbusterů, které by byly véc než sezóní pobavení. Listopadové a prosincové pecky ještě bohužel nemám tak zažité, či ujasněné jejich hodnocení (Raubíř Ralf nebo Pí a jeho život), zato některé dřivější jsem viděl i několikrát, proto zde neuvádím žádné pořadí.
Nejvyšší počet repríz čili největší šanci dostat se do mé Síně slávy má Sněhurka, Eega, možná i Hugo nebo Atlas mraků.
Atlas mraků - možná nejodvážnější film letoška, ve všech ohledech strhující
Avengers - prvoplánový letní popkorn, ale v blockbusterové lize tu nebylo nic zábavnějšího
Až vyjde měsíc - skautský tábor ala Wes Anderson, komedie roku
Eega - indická zběsilost s mouchou v hlavní roli, jeden z nejzábavnějších filmů poslední doby
Hobit: Neočekávaná cesta - návrat pořádné fantasy, a také návrat do Středozemě, díky Petere
Hugo a jeho velký objev - srdcovka co má co říct
Koupili jsme zoo - film do pohody a dobré nálady. Feel-good film roku
Raubíř Ralf - jediný letošní animáč ze kterého jsem byl nadšen, za to můžou ty odkazy na videohry
Sněhurka - výtvarně zajímavá pohádka, která dokazuje že to jde i jinak. Ale taky nejméně doceněný snímek letoška
Válečný kůň - velkofilmová a dojímavá podívaná jakou dnes umí snad jen Spielberg
Nevešlo se (10): Pí a jeho život; Temný rytíř povstal; Chata v horách; Rozchod Nadera a Simin; Skyfall; Take Shelter; John Carter; Sinister; Prometheus; Killer Joe
Kinonávštěvy 2012:
Sherlock Holmes 2; Muži kteří nenávidí ženy; Kontrabant; Hugo a jeho velký příběh; Kronika; Válečný kůň; Tohle je válka!; John Carter: Mezi dvěma světy (2x); Hunger Games; Hněv Titánů; Sněhurka; Prci, prci, prcičky: Školní sraz; Koupili jsme zoo; Bitevní loď (2x); Piráti; Avengers (2x); Temné stíny; Diktátor; Útěk z MS-1; Sněhurka a lovec; Prometheus; Amazing Spider-Man; Temný rytíř povstal; Bourneův odkaz; Rebelka; Total Recall (2012); Expendables 2; Resident Evil: Odveta; Divoši; Looper; 96 hodin - Odplata; Skyfall; Sinister; Raubíř Ralf; Atlas mraků (2x); Legendární parta; Hobit; Pí a jeho život
Filmy kterým IMHO velké plátno nejvíce prospělo:
Hugo a jeho velký příběh; Prometheus; Pí a jeho život
Nuda v kině, aneb filmy kterým ani velké plátno nepomohlo:
96 hodin - Odplata
Skrz 3D brýle viděno:
Hugo a jeho velký příběh; Resident Evil: Odveta; Pí a jeho život
Jen jedna návštěva nestačila u:
John Carter: Mezi dvěma světy; Bitevní loď; Avengers, Atlas mraků
Celkový počet návštěv:
42
Eega - i moucha může být akční hrdina (draft)
S bollywoodskou, potažmo indickou kinematografií nemám prakticky žádnou zkušenost, viděl jsem snad jen u nás před několika lety uvedenou Bouřlivou svatbu, která se mi hodně líbila, ale nic zásadního.
Jenomže nedávno jsem dočetl McDonalovu knihu Řeka bohů, což je britská science fiction o indii (blízké budoucnosti), jednak jsem se podíval na britský snímek Trishna zajímavého režiséra Michaela Winterbottoma odehrávající se v indii. Namlsán těmito příběhy jsem chtěl zkusit čistý bollywood.
Nedávno jsem měl tu čest vidět indický snímek Eega, jehož story je o klukovi, jež byl zavražděn a reinkarnován do malé mouchy, aby následně se coby mrňavý poletující hmyz mstil svému vrahovi, který se snaží přebrat mu holku. Zhruba takto, je to nehorázný nářez. Vynalézavý, energický, skvěle ohudebnělý, exotický, nabízející plnou mísu zábavy od začátku až do konce. Až poté jsem se dočetl, že to vlastně není bollywood, ale přesto něco takového může vzniknout jenom v indii.
Doufám, že indie má podobně povedených filmů více, určitě zkusím podívat se na zoubek i jiným snímkům. Problém může být že se blbě shánějí, často chybí titulky a tipy na co se zaměřit. Tak uvidíme ...
Cloud Atlas approaching
Někdy nedávno vyšla první ukázka na ambiciózní (jak jinak) film bratrů Wachovských Cloud Atlas, který slibuje netradiční a řádně epickou podívanou, která tu snad ještě nebyla. Jsem si vědom toho že u podobných ambiciózních látek se může snadno něco pokazit a vzniknout tak paskvil, ale uklidňují mě jména na post režisérů a to, že jde o adaptaci zajímavé knižní předlohy, na různých databázích vysoce hodnocenou, kterou bych si před filmem taky mohl konečně přečíst.
Ukázka mě dostala, a řadím tak tento snímek mezi nejočekávanější tituly tohoto (snad) roku.
Link: http://www.hd-trailers.net/movie/cloud-atlas/
Mirror Mirror
Druhá ukázka je oproti první moc fajn. Do kina zajdu ... btw, vsadím vlastní boty že Tarsemova Sněhurka bude podobně nedoceněný film jako Válka Bohů... Osobně (na základě trailerů) momentálně více fandím této verzi, přijde mi kouzelnější, ovšem nic proti holkám v brnění :-)
Filmový rok 2011 - přehled
Kinonávštěvy 2011:
TRON: Legacy (podruhé); Zelený sršeň; Tři dny ke svobodě; Na vlásku; 127 hodin; Černá labuť; Opravdová kuráž; Správci osudu; Rango; Světová invaze; Sucker Punch; Neznámý; Zdrojový kód; Thor; Rychle a zběsile 5; Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna; Pařba v Bangkoku; X-Men: První třída (2x); Transformers 3; Hanna; Strom života; Harry Potter a Relikvie smrti; Captain America; Zrození planety opic; Green Lantern; Kovbojové a vetřelci; Barbar Conan; Super 8; Drive; Nákaza; Tři mušketýři; Tintinova dobrodružství; Vyměřený čas; Ocelová pěst; Válka Bohů (2x); Mission Impossible 4
Filmy kterým velké plátno nejvíce prospělo:
Strom života; Drive; Mission Impossible 4; Tintinova dobrodružství
Nuda v kině, aneb filmy kterým ani velké plátno nepomohlo:
Green Lantern; nový Conan; Zelený sršeň
Skrz 3D brýle viděno:
Transformers 3; Green Lantern; Tintinova dobrodružství
Jen jedna návštěva nestačila u:
X-Men: První třída; Válka Bohů
Celkový počet návštěv:
38
TOPKA 2011 (zahrnuty jen novinky) :
Ender´s Game Movie
Zřejmě se bude točit film na motivy Enderovy hry. Režírovat bude průměrář Gavin Hood, tak to jsem zvědav co z toho nakonec vzejde, obsazení je naproti tomu luxusní. Pořádnou adaptaci by to ale chcelo, minimálně to aspoň víc proslaví ty knížky...