woody

woody

Daniel Zeman

okres Brno

1006 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 14 20 26
    • 26.5.2020  23:27

    Extrémně brutální, nepateticky osudové, naprosto nekompromisní. Čelist na zemi.

    • 12.4.2020  14:53

    Člověk zpětně doceňuje třetí díl, protože ten byl nejen v kontextu téhle ságy, ale i blockbusterů skutečně výjimečný. Jen doufám, že tahle hovadina už to celé nadobro uzavřela.

    • 12.4.2020  14:51
    Aquaman (2018)
    *

    Odporné.

    • 9.4.2020  22:18
    The Final Table (TV pořad) (2018)
    *****

    Člověk v tom koukání se na jiné kuchaře nalézá nějakou vnitřní harmonii nebo jsem plně přijal svou normcore osobnost, nevim. A na Netflixu je teď jedna obzvláště vydařená - The Final Table. Dvanáct dvojic profesionálních kuchařů z celého světa vaří pokaždý jídlo jedný daný země. Nejdřív pro porotu složenou z místních celebrit, tři nejslabší týmy pak vaří pro největšího šéfkuchaře té země. Kdo je zase nejslabší, končí. Nic víc. Žádné taktizování, žádné strategie, žádné podrazy, žádný umělý vytváření emocí - čistá procedurálka, profíci ve svým oboru, co se snaží uvařit nejlepší a nejzajímavější jídlo. Jednoduchý koncept tak nechává diváka unášet se na vlnách preciznosti a dokonalosti, šlape to jak švýcarský hodinky a navíc to má obří rozpočet, žádný šméčko. Mindhunter mezi kuchařskými show.

    • 5.4.2020  23:48
    Gentlemani (2019)
    ****

    Hravé a rozkošné. Pokud bude Ritchie sračky jako Aladin vyvažovat podobnými malými dílky pro radost, tak ho vlastně budu mít pořád rád.

    • 20.1.2020  20:43

    Zábavná jednohubka, která se naštěstí nebere moc vážně. Ve správných chvílích ví, kdy má být gore, kdy to odlehčit černým humorem, kdy jít trošku do hloubky, aby se neřeklo. Samara Weaving v hlavní roli velice sympatická, stejně jako zbytek osazenstva.

    • 20.1.2020  20:42

    Ukázkový fan-servis. Návraty starých milovaných postav, výborné mikrozápletky. Pro milovníky seriálu nejhezčí možné rozloučení (že to jde ukázkově posrat ukázaly třeba nové Gillmorky, takže o důvod víc, proč zaleskat)

    • 20.1.2020  20:41
    Irčan (2019)
    ****

    Není to Scorseseho nejlepší film, není to dokonce ani nejlepší mafiánský film - na to by byla potřeba obratnější ruka dramaturga ve druhé třetině (scéna na výroční slavnosti je úděsná)... Nejsilnější je hlavně atypická poslední třetina, kterou člověk v gangsterce úplně nečeká, ale vzhledem k věku hlavních aktérů je to očekávatelný. Pesci nejvíc jako vždycky. Pacino taky krásnej. De Niro hraje klasického De Nira, občas to působilo jako z Přeber si to.

    • 18.12.2019  22:54

    Tak se jim to povedlo. Zabili Star Wars.

    • 15.12.2019  09:21

    Obdivuhodně debilní film od chlapa, který v životě nedokázal natočit jedinou přehlednou akční scénu. Pro boomery dobrý.

    • 6.10.2019  22:41
    Joker (2019)
    ***

    Ve svém jádru nejnebezpečnější midcult posledních let. Herecky naprosto sebejistý, režijně průměrný (to i ve Starsky a Hutchovi měl Phillips více stylu), scénáristicky pak naprosto podprůměrný, vykrádající své vzory od Taxikáře přes Krále komedie až po Network. Na druhou stranu, současný zeitgest (v USA i v Evropě) to zachytilo velice přesvědčivě.

    • 19.8.2019  10:15

    Bylo mi až do breku - z nepochopitelného twistu jedné z postav. Takové věci by se vašim kamarádům z dětství stávat neměly.

    • 15.8.2019  15:19

    Tenkrát v Hollywoodu není Tarantinův divácky nejvtřícnější film. Je hodně osobní, rozvětvený, pro evropské (ale i americké) diváky neznalé kontextu 50s a 60s Hollywoodu nicneříkající. V každé ze 160 minut je vidět, jak je to pro Tarantina velice osobní. V době zavraždění Sharon Tateové mu bylo 6 let a žil v L.A. - a zbožňoval ty béčkové filmy a seriály, jimž dnes vzdává hold. A lze tvrdit, že ho ta událost, extrémně krvavá a dodnes nepochopitelná, trvale poznamenala. Tu éru nostalgicky spojuje se svým dětstvím a postava Tateové to v sobě všechno vystihuje. Nedivím se lakonickému setření novinářky, která ho na tiskovce obvinila, že je v tom filmu jen vizuální atrakce. Není, je to jedna z nejlepších Tarantinových postav, která ukazuje, o jak vyspělého a výjimečně nadaného autora se jedná - zatímco v minulosti všechny jeho postavy mluví a mluví, mnohdy až plácají, Tateová je silná v okamžicích, kdy nic neříká, usmívá se a prostě si užívá onu bezstarostnost Hollywoodu konce 60. let, která ji do jisté míry stála život. Počítání, kolik dialogů měli muži a ženy v tomto filmu, je pak vyloženou debilitou jisté části názorového spektra. Nedokážu odhadnout, zda je potřeba znát dopodrobna historii 50s a 60s Hollywoodu. Sám jsem po projekci spadl do wiki-králičí nory a dohledával si, kteří z těch lidí byli reální, co byly ty seriály/filmy zač a čím byli tak důležití, že je Tarantino ztvárnil. Povědomí o Mansonovi a Tateové má ovšem díky bulváru v podstatě každý, což je asi to nejdůležitější. Všechno ostatní jsou pomrkávání a odkazy pro znalé. Kromě naprosto krásného závěru (vyhýbejte se spoilerům!) mě nejvíce uchvátila sekvence na Mansonově farmě. Tarantino zde dotáhl do extrému svou úžasnou schopnost budování nevědomého napětí, jako to předvedl už u hospody plné nácků nebo to převáděl po celou dobu v Hrozné osmičce. Ta skoro čtvrthodinová scéna je svou gradací a hlavně zneužíváním diváckých očekávání naprostý top a těším se, až ji uvidím znovu. Podobně jako u Hanebných panchartů to bude vyžadovat druhé nebo i třetí zhlédnutí. Nejen, aby si člověk všiml všech nuancí a nápověd, ale aby byl už také připravený na to, co ho čeká. A mohl se tomu plně poddat. (Kolují zvěsti, že by mohl Tarantino na Netflix časem uvolnit o několik desítek minut rozšířenou verzi - sem s ňou, do toho světa se chce člověk prostě znovu vrátit, protože to je krásný svět šestiletého milovníka filmu). PS: Brad Pitt si to dává jako nikdy.

    • 7.8.2019  09:38
    Holmes a Watson (2018)
    odpad!

    Film vtipný jako diskuze na Novinky.cz.

    • 30.7.2019  12:54

    Je to přesně takové, jak jsme doufali - výborně napsané, skvěle zahrané a velmi dobře zrežírované. Jestliže dodnes byla za nejzběsilejší komedii všeobecně považováno Raz, dva, tři, Iannucci nechává Wildera daleko za sebou. Jeho tempo je vražedné, snaha o vládu nad nejvíc nejlepším Sovětským svazem je strukturována jako závod, v níž vítězové berou vše a poražení končí v gulagu - tomu se přizpůsobují i dialogy s kadencí kaťuše. Všechny postavy jsou karikaturami - Malenkov blbý jak tágo, Chruščov úlisný nekňuba, Berja sadistické čuně, Molotov senilní patriarcha, avšak v prostředí, v němž mají absolutní a neomezenou moc a naprosto pohrdají lidskými životy, se stávají především děsivými studiemi rozkladu člověka v totalitním režimu. Navíc zahrané s takovou láskou a precizností, až se tají dech. Dávám 9 z 10 matrjošek.

    • 30.7.2019  12:54
    Wonder Woman (2017)
    **

    Tradičně strašidelné DCčko. První třetina je jako něco, co spadlo Schumacherovi pod stůl při stříhání Batmana a Robina. Jako by si ani nevšimli, že takhle už se dneska comicsovky točit nemůžou, aniž by se člověk nechytal za hlavu. Prostředek ok, blockbuster z 1SV člověk často nevidí... Poslední třetina opět klasický DC digibordel s příšerným záporákem. Chris Pine cajk... Celkově velký špatný, DC by se na to měli už fakt vybodnout.

    • 30.7.2019  12:52

    Jackie Chan jako nasraný čínský důchodce, který mimochodem v minulosti cvičil celý Vietcong. Pierce Brosnan jako protřelý irský politik, bývalý člen IRA. První jde po krku druhému. Fajn mix 96 hodin, Ramba a politických thrillerů. Akce tam moc není, Chan párkrát kopne, hlavně se tam mluví a konspiruje. Za mě spokojenost, mnohem radši uvidím Chana v takových filmech, než v těch propagandistických čínských slátaninách, které teď točí v jednom kuse.

    • 30.7.2019  12:41

    Dětští neherci do jednoho příšerní, dospělé charaktery jen letmo načrtnuté a nerozvinuté, na to, že se vše odehrává za Protektorátu relativní selanka, to už větší drama zažívali i v Dovolené v protektorátu. Velký špatný.

    • 30.7.2019  12:39
    Suspiria (2018)
    ****

    Mnohovrstevnatá předělávka Argentova dnes už notně zastaralého majstrštyku. Původní báchorku o čarodějnicích v taneční škole rozšiřuje snad do všech myslitelných stran, do času i prostoru. Vyžaduje to hodně pozornosti, úlitbu pro 70s horory (stylizací i postupy) a otevřenou mysl k šíleně přestřelenému konci... a člověk bude nadmíru spokojen.

    • 30.7.2019  12:39

    Nový Zahlerův film je hozený trošku jinam než jeho předchozí dva opusy. Klade mnohem větší důraz na sociální kontext (který způsobuje valné většině amerických recenzentů osypky), velice podrobné prokreslení postav a bizarně odosobněnou atmosféru fiktivního Bulwarku. Dialogy jsou absolutně cheesy, jak je u něho zvykem, ale obzvláště v prvních 20 minutách je to over the top. Násilí je tu mnohem méně než třeba v Bloku 99, ale o to více šokuje (scéna v bance, tvl). Zahler dospívá, rozpočty bobtnají, ale pořád si zachovává absolutní kontrolu a autorskou vizi, což se projevuje i takřka tříhodinovou délkou a přímými direkty na divácké očekávání. Natolik se vymyká současné tvorbě, že ho prostě nejde nemít rád.

    • 30.7.2019  12:37

    Dobré romcomy prakticky vymřely, takže velice potěšilo. Chemie mezi představiteli uvěřitelná, sympatické vedlejší postavičky, očekávatelný vývoj, ale nic, co by mě nutilo zarážet hlavu do polštářku trapnosti. A cameo Keanu Reevese nejvíc! A závěrečný rap jakbysmet. Best believe I punched Keanu Reeves - And it was better than any scene - You could see in Speed

    • 30.7.2019  12:36
    Annabelle 3 (2019)
    ***

    Po příšerné jedničce a příjemné starosvětské dvojce jde o pomyslný střed. Má to pár silných okamžiků, ale jako celek to působí hrozně vynuceně. A nejvíc zamrzí ten NEVYUŽITÝ potenciál (to je ostatně problém všech Conjuring filmů, když nejsou od Wana), kdy ožijou všechny ty hrůzystrašné a zlem posedlé exponáty ze sklepa Warrenových, ale jinak neudělají lautr nic. Takový Carpenter v nejlepších letech by je nechal plenit město, Dauberman je nedostane ani ze sklepa.

    • 30.7.2019  12:33

    Ponorkové filmy jsou dneska nedostatkový zboží. Proto i tento 80s relikt, kde by ještě před 35 lety hrál sovětského kapitána Baryšnikov a amerického geroje Stallone, beru jako velice příjemné zpestření. I když je to absolutní hovadina. Butlerova volba rolí mě nepřestává bavit, jen tak dál.

    • 22.2.2019  23:48
    Kameňák - Sto milionů (S01E01) (epizoda) (2019)
    odpad!

    Genocida humoru.

    • 12.8.2018  14:08

    Upřímně, první díl je moje guilty pleasure. Na druhou stranu, ať si kdo chce, co chce povídá, formálně se jedná o kvalitně natočený a vystavěný muzikál. Dvojka je ovšem absolutní peklo - mizerné aranžmá písniček, příšerná choreografie, děsivý zpěváci (ono je rozdíl, když neumí zpívat Pierce Brosnan a když to neumí nějaká druhořadá TV hvězdička). Děj otřesně špatný. Každý muzikál musí více či méně ospravedlnit svůj fikční svět, v němž postavy začínají zničehonic zpívat a tančit. MM2 se o to vůbec nesnaží, přičemž činí tak nestoudně špatně, až je člověku 99 % stopáže stydno - postavy večeří v napoleonské restauraci - Waterloo, jedna postava se jmenuje Fernando - Fernando... Na všech, co zůstali od minula, vidíte, jak ukrutně je to nebaví - hlavně Brosnan a Firth. MM2 bude od teď vyhrávat žebříčky nejzbytečnějších a nejupachtěnějších sequelů... Ačkoliv, i to je v dnešní době obdivuhodný výkon.

    • 2.7.2018  08:38
    Máša a medvěd (TV seriál) (2009)
    *****

    Ruská odpověď na Denise, postrach ulice. Výborný timing gagů, množství originálních nápadů, velmi hezká animace. Jedna z mála věcí, na které se může rodič dívat s děckem a nebude mít pocit, že ho do hlavy řeže úhlová bruska.

    • 2.6.2018  15:26

    Flagrantní nepochopení takřka geniálního originálu. Vtipy čtvrté cenové, nesympatické postavy, mizerný timing. Tady vidím velký špatný.

    • 9.5.2018  20:45

    Unylé rurální drama o natolik pitomých rodičích, že by jim Barnevernet sebral děcka tak rychle, že by nestačili upustit ani špendlík na zem. V době, kdy horory zažívají nevídanou renesanci se vážně nechci koukat na klišovitou přehlídku hloupě jednajících postav.

    • 26.4.2018  22:30

    Kdo považuje za nejlepší marvelovky CAII a CA:CW, bude nadšený. Russovým se podařilo neuvěřitelné - skloubit postavy ze všech 8 sérií, aby to dávalo smysl, bylo to stravitelné, a každý segment má navíc přesně to, co na nich máme rádi - strážci galaxie a Thor jsou vesmírné opery, Strange a Stark sarkastičtí egoisté, Spider Man ukecaný nerd atd. Žádné vysvětlovačky, žádné představování - všechny ty postavy jsme za uplynulých 10 let viděli mnohokrát a víme, co čekat... Největší prostor tak dostává Thanos. Marvel má konečně pořádného ikonického záporáka, který není jen bezejmennou mlátičkou, ale charakterní postavou s motivací, minulostí, navíc skvěle zahranou - po Glumovi asi nejlepší komplet CGI postava. AIII je defacto brána celá z jeho pohledu, což se projevuje zejména na konci, tam se do toho Marvel fakt nebojí šlápnout okovanou botou. Už jenom pro toto neobvyklé rozhodnutí je nutné na nové Avengers koukat jinak než jen jako na spotřební zboží alá DC univerzum (a všechny ostatní komiksovky), ale jako na velice chytrý a v hodně ohledech osvěžujícím způsobem nekompromisní film. Kam se hrabe krotký Logan, a to k tomu nepotřebují ani Rkový rating.

    • 3.6.2017  22:12

    Pozérské, průhledné, vykalkulované... Dílo patnáctiletého mladistvého intelektuála, který to chce celé společnosti vytmavit.

<< předchozí 1 2 3 4 7 14 20 26