Recenze (176)
Temný případ (2014) (seriál)
První série 5* - skvělé postavy, skvělé obsazení, ponurá atmosféra a povedený scénář. Druhá série 3* - o poznání slabší scénář i postavy a je to celé takové rozhárané. Pořád je to o úroveň lepší než většina televizních kriminálek, ale ve srovnání s první řadou slabota. Celkově to vychází na 4*, ale kvůli skvělé první řadě nechám 5*.
V hlavě (2015)
Nejlepší pixarovka za posledních několik let.
Daredevil (2015) (seriál)
Zatím nejlepší marvelovkou je seriál od Netflixu. Těším se na druhou sérii.
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
Jednoduchá premisa - dvanáct porotců je přizváno k soudu, aby rozhodli o vině či nevině zpočátku zdánlivě jasného případu vraždy a pouze jediný odmítá chlapce poslat na smrt. Hned od začátku je jasné, jak to asi dopadne, ale ve všech ohledech perfektní snímek vás i přesto přiková do sedačky, jak se postupně odhalují jednotlivé detaily případu a střípky z osobního života zůčastněných porotců. Nestárnoucí klasika a ukázka špičkové filmařiny.
Statečné srdce (1995)
Pokud toužíte po lekci dějepisu z Anglie 13. století, vezměte si do ruky raději encyklopedii, protože film je historicky silně nevěrohodný a spoustu faktů přizpůsobuje potřebám režiséra. Nicméně je to skvělá podívaná se vším, co takový "historický" velkofilm má mít - boje (které jsou tu hodně povedené), intriky, láska... Navíc Wallaceova banda je partička sympatických odpadlíků, která divákovi přiroste k srdci... Já mám ten film prostě rád.
Kick-Ass (2010)
Titul dává celkem jasně najevo, jaký film je. Je to prostě kick ass - nářez (a také první film, ve kterém u mě přítomnost Nicolase Cage nevyvolávala zvracení). Na závěr bych si dovolil už jen pár slov: "Fuck this, I'm getting a bazooka."
Fast and Loose (2011) (pořad)
Je to v podstatě novější verze Whose Line Is It Anyway, ale přináší nám nové improvizační hry a Sideways Scene na žíněnce jsou naprosto rozbíjející. A mně osobně přijdou Britové v těchto improvizačních show mnohem zábavnější a nekorektnější než jejich zámořští kolegové.
Sherlock (2010) (seriál)
Čínská epizoda byla slabší, ale vzhledem k tomu, jak mě posadily na zadek zbývající dvě epizody, zůstávám u 5*. Tohle se opravdu povedlo a těším se na další díly.
Hvězdný prach (2007)
Za mě jasných 5*. Nejlepší filmová fantasy pohádka od dob Princezny nevěsty a Robert De Niro ve velmi netradiční roli.
Strážci - Watchmen (2009)
Filmový orgasmus pro fanoušky komiksu, vizuálně dokonalý chaos pro ostatní. Naštěstí spadám do první skupiny a mohu s klidem říci, že Snyder natočil jeden z nejlepších komiskových filmů všech dob. A již úvodní historická sekvenci za doprovodu Dylanovy verze Times, They Are A-changing dává vědět, že tenhle komiksový materiál dostal do rukou ten správný člověk.