masr

masr

Martin T.

Česko
žiju

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 16.11.2011  17:48
    Vrána (1994)
    *

    Jeden z deseti nejklišovitějších a nejvíc rádobycool filmů filmových dějin. Chyběla snad jen socha svobody a ... a už nic víc.

    • 14.11.2011  17:42
    Štěstí na dosah (2006)
    odpad!

    Sociální kritika po Hollywoodsku zbavena jakékoli hrany, kousavosti či čehokoli, co by mohlo naštvat kteréhokoli ze sponzorů filmu. Výsledkem tedy rozplizlý alibistický film se slzičkovitým dějem, který si hraje na kritiku - přitom je však obludně nechutnou apologií jakéhokoli hovna, které kdy v USA vzniklo. Zítra pod vlivem tohohle "filmu" pravděpodobně vrazím do kanceláře, kleknu na kolena, budu líbat boty šéfovi a požádám ho, aby mi příští rok dával mzdu jen do výše částky, kterou daný měsíc utratil za lízátka pro děti.

    • 24.8.2011  19:34

    Uspěchaná klipovitá kovbojka, pravděpodobný vítěz letošní soutěže o to nacpat co nejvíc děje do dvou hodin. Vhodné spíš pro fandy Transformers...

    • 28.1.2011  18:42
    Cesta (2009)
    **

    Veliká škoda. McCarthyho kniha je výtečná, má neskutečně silnou atmosféru - možná až nezfilmovatelnou. Alespoň tady se to nepovedlo, byť film knihu téměř úplně kopíruje. Takže možná film nepovedený pro nedostatek ochoty a odvahy udělat víc než jen filmový přepis novely.

    • 8.12.2010  22:59
    Sociální síť (2010)
    odpad!

    Naprosto příšerná, nekoukatelně užvaněná slátanina. Tohle mlácení prázdné slámy jsem nedodíval ani napočtvrté. To jsem na Facebooku a ještě jsem prej právník, a o ničem jiným to ani není. Přecenění roku.

    • 16.6.2010  20:11
    Milénium (TV seriál) (1996)
    *****

    První série - doporučuju nekonzumovat tenhle seriál ve vyšších dávkách. První sérii jsem zhlédl asi za týden a ještě několik dní poté mám solidní "depresi". Pustopustá beznadějná temnost; bez jakéhohokoli odlehčení nebo náznaku něčeho pozitivního. Druhá série - skutečný vrchol seriálu a někoho z tvůrců dokonce napadlo, že občas je třeba tu těžkotonážní temnotu odlehčit. Třetí a díkybohu poslední série úroveň neztratila a tím, že je poslední, taky zajistila, že se seriál nerozplizl jako prakticky celá současná seriálová produkce. Celkově: koherentní, krajně temný seriál, na který člověk pravděpodobně nikdy nezapomene.

    • 23.5.2010  19:45

    Možná nejpozitivnější film, co jsem za pár posledních let viděl. Pravda, žádná velká řachtanda.

    • 20.2.2010  07:43

    Všechno filmové neumětelství a souborné vydání extra mizerné příručky teenagerské psychologie dohromady. Pelmel antiky, dementní božsko-polobožské "mytologie", nepřítomnosti otce a vůbec nepochopení dospělého světa, nenávisti prolínající s láskou, oslavy dětinské zuřivosti, naznačeného prvního polibku, mezirasového kamarádství na život a na smrt a ukrutně dementních vtipů. Holt mi není třináct a nemám vyrabováno.

    • 9.2.2010  20:25
    Pád (2006)
    *****

    Pět hvězd. Ne snad za to, že by film byl bezchybný - to ani omylem. Ale jen proto, že mě po snad po dvou, třech letech přikoval k obrazovce a tou nekonečnou hravostí a trochu naivní touhou natočit velký a krásný film už nepustil.

    • 27.1.2010  21:54
    Prostě sexy (2002)
    odpad!

    Jasnej odpad od první vlezlé "cool" minuty, najisto potrvzený ukrutnou scénou v kavárně či kde, v níž mladé "dámy" vyřvávaly, co všechno by se jim kam do jejich děr vlezlo či nevlezlo. Já vím jen jedno - celej vesmír by se jim vlezl do palice, ale pořád by tam bylo monstrózní, zcela reální hovno.

    • 16.1.2010  21:47

    První hodina slušná, dál už jen natahovaná hra na dospělýho Harryho Fotra s debilními zpětnými vysvětlovačkami "co se to vlastně stalo".

    • 1.1.2010  11:45
    Láska mezi superstar (2003)
    odpad!

    Magická hlubina debility a trapnosti.

    • 17.12.2009  15:33

    Po třiceti letech sci-fi startrekovských seriálů ve stylu ´Mirek Dušín a Rychlé šípy bojují vždy čestně proti zlu´ už toho člověk přece jen má dost a rád se podívá na něco jiného. Je to hezké, že už všichni "hrdinové" nejsou kladní vegetariáni se zálibou v klasice a antické poezii, kteří by dvanáctkrát obětovali sebe, než aby jejich kočce Míce emzácký soud nespravedlivě (!) usekl pracku. Bohužel, tvůrci tohohle seriálu si myslí, že situaci stačí inovovat tím, že v každém díle zcela náhodně a bez vazby na předchozí děj udělají jednoho z hrdinů zloduchem. Ten, předtím i potom malý Mireček Dušínů, si holt jeden díl vylosoval, že bude hrát svini. Zcela náhodně, zcela bezdůvodně; prostě proto, že je to v seriálové módě, no ne? Jenže když to děláme takhle, tak nejde o vystižení toho, že všichni občas konáme tak i onak, to není pokus o překonání Mirka "Picarda" Dušína, tohle je akorát zmatený blábol.

    • 24.10.2009  06:05

    Fa......chrrrrr, chrrrrrr. Fascinu.......chrrrrr, chóóó pšššššš. Fascinujícííííí chrrrrrrrrr. Fascinující uspávááááduo, chrrrrrrrr. Ale vážně - tento film je nejspolehlivější preparát pro spaní na světě. Důkaz: po šesti jeho spuštěních jsem stále nedošel dál než do pětadvacáté minuty - a navíc pořád ještě netuším, co se vůbec v tom filmu začalo dít. Jednoduše geniální uspávadlo!

    • 11.7.2009  22:19

    Udělit hlavní cenu festivalu v Karlových Varech snímku, který víceméně jen recykluje spoustu podobných a lepších (rádoby)intelektuálních snímků (Návrat, Déšť, filmy Julia Medema atd.) - to je opravdu mimořádný přehmat.

    • 10.5.2009  21:08
    Gran Torino (2008)
    **

    Možná zajímavější než celý film by bylo vidět, jak museli po kažým natáčecím dnu Eastwoodovi rozmasírovat tvář, aby mu náhodou od toho nekonečného drsňáckýho výrazu nevypadla sanice. Inu, dvě filmové hodiny charakterního ksichtění, to už chce výdrž úrovně nekonečných tvrdoksichtilů Willise a Rena. Ale jen proto má jít o dobrý film? (Řeči o tom, jak moc to popisuje současnou Ameriku, raději nekomentovat...)

    • 20.4.2009  16:40
    Mluv (2004)
    **

    Film jako dělaný přes šablonku. Rodinné šablony: šablona otravná mimózní matka a šablona nestarající se otec. Nepřátelské šablony: 1)šablona nánovitá blonďatá kámoška + její šablonovitá parta + šablona nenávistné nepřející bývalé kamarádky + šablonovitá střední škola, 2) šablona rasistický dogmatický nepřítel svobody - učitel historie, 3) šablona drsnej týpek, kterej nutně něco vyvede a vůbec ho to nebude mrzet. Relativně přátelské šablony: 1) Šablona nonkonformní učitel, který člověka "přivede k sobě", 2) šablona fajn kluka, co se bude bít za to, abyste mohli říkat, co říkáte, byť s tím obsahem nesouhlasí.... Atakdále atakdále atakdále - nekonečná jízda do jednoho šablonovitého království, kde pochopitelně hlavní hrdinka ještě vcelku musí zářit, když všichni ostatní jsou jen jednorozměrně načrtnuté typy....

    • 30.3.2009  20:31
    Chromofobie (2005)
    **

    Chromofobie je bez sympatických postav. To by nevadilo, kdyby alespoň nějaká z nich byla hodná pozornosti, zajímavá, uhrančivá - což se také nestalo. A tak se před očima prezentují nezajímavě předestřené tisíckrát filmařským průmyslem vytěžené problémy (korupce mocných, vztahové problémy zaneprázdněných, přátelství mezi lidmi s odlišnými zájmy, úpadek a pád prostitutky samoživitelky).... Pak už nic nezachrání ani zajímavé barevné ladění a architektonické zarámování.

    • 22.3.2009  07:25
    To (TV film) (1990)
    ****

    Po intelektuální stránce pochopitelně seberecyklační kingovský blábol. Ale na druhou stranu jsem byl z úchylného klauna vskutku řádně podělán - a to už se nějakou dobu nestalo.

    • 22.2.2009  17:08

    Bože, dožiju se doby, kdy nebude antropomorfizace robota v polodementní výskavou kreaturu považováno za "bezva filmík"?

    • 8.2.2009  13:55
    Austrálie (2008)
    **

    Překvapivě dlouhé, nudné a prázdné. První hodina není žánrově mým šálkem čaje (komediální kabaret - snad dozvuky Moulin Rouge?), nicméně nakonec je z filmu tím nejlepším právě proto, že si příjemně dělá legraci z některých filmových stereotypů. Druhá hodina se propadá do nudy utváření a následného vítězství "Společenství kravího prstenu", nicméně je to alespoň jen nudné a ohrané (a la Návrat do Cold Mountain nebo Pokání). Třetí hodina se nese pod hlavičkou dohrání banality až do vlezle postmoderního rozměru (kdo jiný než domorodý šaman přece může za druhé světové války vše zachránit, že?). Kde tedy bere film svou oblibu? Inu, hezké herecké ksichtíky v něm prožívají osudovou lásku, které zabraňují šablonovití zloduchové a to vše na pozadí toku velkých dějin a utrpení malého dítěte... Ale přece jen je nutno dodat - i zamýšlenou banalitu je třeba rozumně dávkovat, aby nebyla nudná...

    • 2.1.2009  12:40

    To by mě zajímalo, kde tenhle film vzal obecenstvo, když do dvanácti let je nepřístupný a nad dvanáct zase nekoukatelný. Přesto jeho shlédnutí přináší dva nezapomenutelné momenty: Prve, existuje ještě otravnější postava rádobyroztomilého dementa než Jar Jar Binks - je jím Jack Sparrow. Za druhé, žánr "akční souboje s úsměvem na rtech a dementními kecy" našel své vyvrcholení v zuřivé bitce, v níž protagonisté mj. stihli uzavřít manželství i s nezbytným dlouhým polibkem.... Odpad!

    • 26.12.2008  09:44

    Po přechodu z teenagerských let se u mě tento dřív milovaný film hodně ztratil... Najednou jej člověk vidí jako utahaný, ubulený film, s poněkud přeromantizovanými charaktery. Kdysi kladně hodnocený komentář starého indiána dnes připadá jako rádobyefektní a rádobymoudré mlácení prázdné slámy; původně strhující hudba dnes připomíná jen neustálé otravování člověka dalšími tklivými a srdceryvnými smyčci (no jo, Horner). Z velkého příběhu o lásce a dějinách se stal nastavovaný příběh o nerudném otci a jeho synech, mezi nimiž si jedna ničím zajímavá ženská pořádně nedokáže dvacet let vybrat. Legenda o vášni je pak pro vás tím pravým filmem, pokud jste naposledy četli Alexandra Dumase - pokud to ale byl Thomas Bernhard, pak už je to horší.

    • 8.11.2008  12:12
    VALL-I (2008)
    **

    Ani pro děti, ani pro dospělé. Ani infantilní, ani dozrálé. Ani veselé, ani smutné. Spíš banální, než myšlenkově zajímavé. Naštěstí alespoň bez nesnesitelné míry dlouhotrvajících animovaných honiček. Nijak zvlášť mi neseděl ani ten až příliš antropomorfizovaný robůtek (vlastně posléze spousta antropomorfizovaných robotů). Vlastně je ten film prázdný. Ale tím ten film stejně od počátku měl být..

    • 20.10.2008  17:53
    Mamma Mia! (2008)
    ***

    Energický, pozitivní, dobíjecí film. Bohužel asi tak spontánní a nevykalkulovaný jako láska slečny v minisukni u silnice E55.

    • 14.9.2008  16:00

    Před deseti lety jsem si myslel, že je to blbý film. A dnes si pořád myslím, že je to tak blbý film s neskutečně vlezlými a trapnými fóry, které nemilosrdně ubijí i těch pár dobrých vtipů. A tak mám pocit - i přes výši zdejší hodnocení - že jde spíš o přímého konkurenta českých Kameňáků.

    • 1.9.2008  19:24
    Gui si (2006)
    *

    A další asijská hrůza. Rádobyfilozofické promluvy mezi stupidní duchařinou, tisískrát prokradená poevropštělá klavírní hudba, charaktery a obsazení plošší než americká lovestory, nekonečný zájem východňárů o to nacpat do toho reálu něco, co by unikalo ze všední reality... Jako vždycky potřeba nějak uprchnout ze stávajícího světa rádobycharismatickým troubou, který má jako vždy neskutečně "originální" teorii života, vesmíru a vůbec... Ostatně, jedním slovem - pokud se film nevěnuje hororovým scénám - příšerné. Přestože jsem za posledních pár let viděl pouhých deset korejských, japonských a podobných filmů, tak tenhle byl jen další kompilát všeho předešlého. Nejhorší ale je, že oni se dnes už i tvůrci hloupých amerických komedií neberou příliš vážně a ví, že tvoří hlouposti pro pobavení; tvůrci hloupých asijských dramat a hororů se bohužel berou neskutečně smrtelně vážně a to je nesmírně trapné...

    • 5.8.2008  23:14

    On by to byl býval bezva film, kdyby z tohohle kousku na sto honů nesmrděl čistý a v této podobě až mrzký kalkul... Nemluvě o předvídatelnosti a šablonovitosti. Nene, tomuhle filmu se jen těžko dá věřit, že se to všechno neodehrává jen abychom se lacině nezasnili a následně šablonovitě nepobrečeli...

    • 2.8.2008  22:56

    Jak bývá hezkým evropským zvykem, film se tváří dostatečně intelektuálně, nepřístupně a odtažitě. Jenže na rozdíl od ostatních zde se vypisujících nevidím na tomto filmu pranic originálního. Je to typická směska rádobyabsurdních a zdánlivě všeříkajících scének, zlomků smutných příběhů a výkřiků zoufalých existencí. Jenže stejně jako pohled na deprese a výkřiky po čase člověka otupí a pak je nevnímá, stejně člověka otupí i fakt, že celých posledních patnáct let se v Evropě točí neustále stejné povídkovo-zlomkovité trudné filmy o životě, chápání života a lidském údělu...

    • 2.7.2008  23:30
    Billy Elliot (2000)
    ****

    Kam se hrabe nekonečně opěvovaná úvodní scéna ze "Zachraňte vojína Ryana" na úvodní momenty tohoto filmu? Tady je vše asi milionkrát levnější, tisíckrát prostější a vposled taky mnohanásobně působivější... Drobný detail na desku, hudba a pak už jen čirá radost z žití. Nekonečně intenzivní, pozitivní radost z něčeho, co má člověk rád. Film, který si diváka naladí už po první minutě na tu správnou vlnu.

<< předchozí 1 2 3 4 5