Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Recenze (440)

plakát

Sázka na nejistotu (2015) 

Nemám rád svět peněz, ekonomiku, burzy, hrabaví kravaťáky a tenhle film mě v tom jen utvrdil. Na rozdíl od Vlka z Wall Street tohle absolutně postrádá humor, který by to nudné žvanění o hypotékách a investicích trochu odlehčil. Ani kokain se tu nešňupe! Ten je přece pro boháče. :D Jediný Christian Bale mi zde přišel sympatický. 40 %.

plakát

Ztracené město Z (2016) 

Místy napínavý film se skvělou atmosférou. Hlavní hrdina/badatel má na takovou roli správné charisma, ale příběh je moc rozvleklý a nakonec toho stejně moc neodhalí.

plakát

Benátský anonym (1970) 

Dojemný italský film s nádhernou Florindou, která si znovu zahrála po boku Tonyho. Už podle popisu to vypadalo na smutný příběh o neuhašené lásce, kterou znovu zažehne Tonyho smrtelná nemoc. Kdybych věděl, že mi zbývá pár měsíců života, asi bych taky uvažoval o sebevraždě, než jen s nejistotou čekat na věčnou tmu. Začátek filmu má celkem pomalý start, ale od okamžiku, co on jí řekne, že je vážně nemocný, pocítíte najednou nad ním velkou lítost a sami jste rádi, že se můžete další den probudit, i když nikdy není nic jisté... Musím určitě pochválit hudbu, kterou se mi hned připomněl mistr Morricone, ale byl to jiný skladatel jménem Cipriani, který bohužel náhodou nedávno zemřel (RIP) Krása, mistře!

plakát

Poslední údolí (1971) 

Výtečný film o šílené válce, který trochu minul zdejší publikum podle počtu hodnocení, což je velká škoda. Nic moc jsem upřímně od tématu nečekal. Nějaká náboženská válka z roku nebreč. Koho to zajímá? Ale k čertu s předsudky. K filmu mě nalákalo právě obsazení Caine, Sharif a Bolkan. Všichni podali skvělý výkon. Poprvé jsem viděl Cainea zamlada a musím říct, že to byl opravdu fešák a role tvrdého kapitána mu padla. Více než samotné postavy mě ale zaujal příběh. Pořád se tam něco dělo. Mělo to prostě kvalitní obsah. Kdybych se začal rozepisovat, asi bych tu byl do rána. Závěr filmu můj dojem ještě víc vylepšil. Malou výtku bych viděl možná v délce filmu. Jinak tento film určitě doporučuji. Lidé slepě věřící v nějakého boha by se měli na tento film podívat, aby pochopili, jakou zkázu je takový náboženský fanatizmus schopný přinést. Nebo ať radši na to nekoukají, aby z nich nebyli ještě ateisté. Když jste byli v této době trošku na hlavu, nemohli jste zajít k psychologovi, ale poslali vás rovnou na hranici upálit jako čarodějnici. Velkým hříchem lidí je to, že čím více lidí věří lži, tím více lidí si myslí, že je to pravda! Dneska to pokračuje, akorát jsme zlou církev vyměnili za média.

plakát

Everest (2015) 

Nemám slov, Everest jsem dlouho odkládal, protože jsem myslel, že půjde o další Vertical Limit, ale zmýlil jsem se. Lituju, že jsem na to nešel do IMAXu, protože tam by mě to ještě víc emocionálně položilo. Opravdu mi bylo líto Roba a je škoda, že se z hory vrátil ten, komu jsem to ani nepřál, ale život je nespravedlivý a Čomolungma neboli matka světa si nevybírá. Nicméně je to každého svobodná volba, zda podstoupí takové riziko. I když nemám horolezecké zkušenosti, vždycky jsem chtěl dokázat něco velmi náročného, ale po tomto filmu už mě celkem přešla chuť zdolat Everest. To radši potřetí zaběhnu maraton třeba v Římě, kde mi nehrozí mrazem zčernalé prsty a jejich amputace.

plakát

Rudá volavka (2018) 

Čekal jsem něco podobného jako je Atomic Blonde, ale Red Sparrow je více komornější a napínavější špionskej thriller, který vás několikrát dějově překvapí. Zatímco AB sází hlavně na brutální akci, tak RS má zase soudržnější a lépe pochopitelnou zápletku. Jennifer mi nevadí v žádném filmu a tady jí to sedne a párkrát si sáhne i na dno (tak náročné to zase pro ni jako psycho Mother! asi nebylo...) Líbí se mi hudba od Howarda, která má furt takovej ruskej nádech. Jeremy Irons jako vždy super herec a Frantu Lawrence mám rád od doby, co natočil Constantina a I Am Legend. Po ne moc vydařené třetí části Hunger Games je toto skvělý návrat do formy! 80 %.

plakát

Halloween (2018) 

Zklamaný rozhodně nejsem. Pokračování Halloweenu má parádní atmosféru i soundtrack, který Carpenter pěkně vylepšil (připomnělo mi to hodně 80's). Samotný Michael i v šedesáti je pořád silný a creepy a "nová" maska se tvůrcům opravdu vydařila. Laurie je správně paranoidní po 40 letech, jelikož nikdy neví, který Halloween si Michael zrovna vybere. Laurie je fakt ready na všechno a má doma hotovou pevnost, kterou náš "Shape" stejně proplíží. Líbí se mi, že úvodní titulky zůstali skoro stejné jako v originále a vůbec celý film pěkně odkazuje, aniž by vykrádal. Zabíjení se také drží při zemi, i když bych klidně uvítal jednu brutální vraždu jako v Zombieho verzi. Halloween byl vždycky nejsilnější v budování napětí, které je ke konci fakt intenzivní. Je tu i jeden zvrat, což docela umlčelo uřvané publikum malých spratků, kteří seděli přede mnou. I když byli 2x napomenutí, tak tu hubu nezavřeli Vřískoti! Sám jsem myslel, že se proměním v Michaela a půjdu je vykuchat, ale měli to štěstí, že jsem si nevzal ani revolver. To by byly krvavé orgie! Jak já tyhle lidi z hloubky svého černého srdce nesnáším. No jo, u nás bylo zase vyprodáno. Kdyby se tato pubertální invaze nestala, užil bych si to naplno. Nicméně je to více než důstojné pokračování a pocta originálu. 80 %.

plakát

První člověk (2018) 

Miluju filmy o dobývání vesmíru, ale po zhlédnutí Kozoroh 1 (1977) a Interstellaru se mi nechce na 100% věřit, že Neil Armstrong přistál na Měsíci. Biografie First Man má trochu potíž v tom, že její konec známe, nebo vlastně neznáme? Je pravda, že tam Amíci skutečně byli a nenatočili to někde ve studiu? Tahle myšlenka mi stále trochu hlodá v mozku, ale moc rád bych chtěl věřit, že lidstvo opravdu něco takového dokázalo. Tak to byly konspirační teorie a teď blíž k filmu samotnému. Je to natočené dost věrohodně, více praktických efektů než CGI, hodně mi to připomíná právě Interstellar. Na druhou stranu kamera věnuje víc času pohledům z kokpitu než zvenku na celé dění. Je občas i dost roztřesená, ale asi to má svůj důvod. Každý let buď v simulátoru nebo v raketě působí hodně intenzivně a v IMAXu si připadáte přímo jako v té klaustrofobické kabině s Neilem, který v tak děsivých situacích umí zachovat klid a tím se dostávám ke Goslingovi. Ten je tu často mlčenlivý, ale Neil byl ve skutečnosti asi také a v klidu byla jeho síla. Naopak jeho žena je protipól plný hysterie, který celý jejich vztah vyvažuje. Ale nehledě na to mezi nimi není skoro žádná uvěřitelná chemie. Neil bere i rodinu analyticky a řekne jim, že je velká pravděpodobnost, že se nevrátí a víc k tomu nemá co dodat. Manželka je zase hodně emocionální a nechápe jeho chladný přístup k možným dopadům na jeho rodinu. Pro Neila je prostě let na Měsíc jen jako další let na Hawaii, pohoda klídek a tabáček... No, Neil je opakem Coopera z Interstellaru, který by pro svou Murph umřel. Jinak bych chtěl pochválit hudbu, která byla nejvýraznější při přistání na Měsíc (samozřejmě) a při startu Apolla 11. Bohužel na Měsíci kamera stráví jen pár minut, uroní se malá slza a zase jsme zpět na Zemi. Mrzí mě, že jsem neviděl epickou scénu návratu na Zem jako v Gravitaci. Čekal jsem i krásné dlouhé záběry na naši modrou planetku, ale to se nekonalo. Je to pojaté hodně komorně a měli byste se spíš vcítit do kůže samotných astronautů zavřených v prťavém modulu smontovaného z prošlého materiálu, než abyste přehledně sledovali celou trajektorii letu. U někoho by ty záběry z kabin mohly vyvolat doslova epilepsii. Jo, tak děsivé to bylo. Šel bych na to znovu, ale kdyby to zkrátili minimálně o půl hodiny. Už tak je tam moc vaty okolo. Ale když přijde na nějaký let, přestanete na chvíli dýchat. Jít na to do 4DX by byla asi výzva. To bych si vyžádal pásy... 60% PS: Doporučuji předem zhlédnout vynikající seriál: When We Left Earth: The NASA Missions (2008) Mnohokrát se mi tento dokument při sledování First Mana vybavil a jeho "znalosti" mi dávaly větší přehled. PPS: slavný motivační proslov JFK nikdy neomrzí - "We choose to go to the moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard, because that goal will serve to organize and measure the best of our energies and skills, because that challenge is one that we are willing to accept, one we are unwilling to postpone, and one which we intend to win, and the others, too.”

plakát

Dokonalý smysl (2011) 

Nic převratného jsem nečekal, ale nakonec mi to sedlo. Mám totiž rád apokalyptický žánr, kde lidstvo konečně dojelo na své hříchy a mezi společenskými vrstvami se mažou rozdíly, přeživší zoufale bojují o poslední zásoby (btw: miluju hru Last of Us...) V Dokonalém smyslu ta katastrofa sice tak vyhrocená není, ale aspoň odhaluje prvotní dopady na náš druh. Na film jsem se rozhodl podívat hlavně kvůli námětu a kvůli mému oblíbenci Ewanovi, který s Evou vytvořil tu komornější linii příběhu a ta vás na konci dožene skoro až k slzám. To je způsobené i díky velmi dojemné hudbě, která vás melancholicky protáhne celým filmem. Na jednu stranu jsem byl s tím koncem spokojen a dojat, tvůrci chtěli ukázat, že má cenu žít dál jakkoliv omezeně, ale na druhou stranu bych radši viděl netradiční smutný závěr (nejsme v Hollywoodu), který lidstvu nedává naději a diváka víc donutí přemýšlet nad poselstvím, které chce film předat a to zní: Lidi, začněte si vážit toho mála, co nám zbylo na této planetě, tu samou modrou kouli s H2O ve stejné vzdálenosti od Slunce jen tak hned nenajdeme. Jo a jsem rád, že to nebyl jen další z filmů jako je např. 2012 nebo Den poté, které sází spíš na CGI akci než na kvalitní drama. Dávám 80 %.

plakát

Freddy versus Jason (2003) 

Na mě tam bylo moc nevhodného humoru. Ke zdejším žánrům by měli připsat i komedii. Posledních 20 minut ale stálo za zhlédnutí. Jinak vždycky jsem měl radši Jasona než Freddyho a úplně nejradši mám jejich "taťku" Michaela Myerse, kterému ten jejich střet ani nestojí za zvednutí nože.