Poslední recenze (640)

Anomalisa (2015)
Naprostý bizár! Od úchylného dabingu, přes připitomělý příběh až po samotný prapodivný závěr. Proč by se na to někdo chtěl koukat??

Sluneční jas (1999)
Když si člověk přečte obsah, dozví se, že hlavními tématy jsou osud maďarských Židů, historie Rakousko-Uherska, zmapování politických režimů a další. Bohužel tohle vše se zdá být nakonec pouze kulisou, prostředkem pro předání toho, co prosakuje opravdu celým filmem a to je myšlenka "za vším hledej ženu" nebo "to, co žena chce, dostane". Schválně si zkuste promítnout jednotlivé doby. Ano, Ralph Fiennes má téměř vždy talent, zápal a morální zásady, a vše se točí kolem něj. Ale ať již to byla Ehleová, Rachel Weisz nebo Ungerová, pokaždé zblbly tohoto v podstatě rovného člověka tak, že kvůli nim pokřivil sám své hodnoty. A jaký byl pak vděk? Skoro vždy ho vlastně nechaly na holičkách (což obzvláště v jednom případě byla tedy nebývalá "kudla do zad"!). No a pokud bychom si položily otázku, kdo je tedy v tomto snímku vlastně onou hlavní postavou, existují dva závěry. Co do hereckého obsazení samozřejmě nemůžeme jinak než označit Ralpha Fiennese. Ovšem pozor! Hlavní postava by měla procházet celým dějem, celým filmem (nebo alespoň téměř celým), neboť o ní to je, ona nás jím provází. A kdo že to je tady? Příchodem koho příběh v podstatě začíná a úmrtím pak končí? Valerie! Od počátku manipulativní, cílevědomá, využívající (když chce) a apatická (když už nechce). Obzvláště posměšná je pak její závěrečná rada Ivanovi, která jen potvrzuje, jaká to je sebestředná mrcha! Bohužel právě tahle obrovská pachuť, která byla s tímto tříhodinovým kouskem dána do jednoho balíčku, jen tak přejít nejde a jakkoliv by se herecké výkony mohli jevit jako nadprůměrné, výsledek není hoden žádné větší pozornosti. Možná tak jako exemplární případ, jak to nedělat!

Brimstone (2016)
Brimstone hned od počátku připomíná snímky Quentina Tarantina. Ať už jde o členění příběhu na kapitoly (i když pravda ne na tak moc) nebo o surovost, s jakou se tu s postavami zachází. Dokonce se tu tvůrcům opravdu daří vystihnout bezmoc, zranitelnost a hrubé rysy doby a prostředí pro "divoký západ" tak typických. Jak už tu je psáno, herecké výkony jsou také bravurní a hlavní podíl na tom má dozajista právě Dakota Fanning. Co ale nelze odpustit a hází to na celý snímek zbytečně stín, to je logika některých činů. Nebylo by dobré, přímo zde rozebírat jednotlivé kroky, ale mnohé události se mohly stát jen díky činům, které sice nebyly pochopitelné, ovšem rejža řekl "nechť se tak stane, potřebujeme to do příběhu". A bohužel z toho se pak divák dá málem na prášky. Škoda toho!