Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (48)

plakát

Já, Frankenstein (2014) 

Před tím, než jsem tento film viděl, jsem na něj narazil v jedné krakovské hospodě na aleji Zygmunta Krasińskiego, kde si ho štamgasti zřejmě pouštěli k pivu. Přemítal jsem, jak je možné, že si něco takového pustí, předpokládaje že Frankie je drsný, obscésní a příliš troufalý. Nyní, když jsem ho viděl, jsem pochopil. Film je sice drsný, ale především je katolický jak poleno. Nevím sice jak se polští přátelé vypořádají s myšlenkou, že i tvor, kterého nestvořil Bůh má vlastní duši, ale když raději sledovali Frankensteina, než aby se spolu bavili, musel je opravdu chytnout. Na rozdíl ode mne. Podprůměrný, nechtěně vtipný, předvídatelný, plytký béčkový film, kterého nad vodou drží jen pěkné akční scény.

plakát

Filosofové (2013) 

Dokud si pan režisér si hrál v prvních dvou třetinách s bezlítostnou logikou v případech apokalypsy, bylo to obstojné, jakmile se pustil do větších emocí a milostné linky, stalo se nevyhnutelné - zhatila se nejen logika, ale i smysl celého filmu. To že záleží více na kvalitě než na délce života by lépe vysvětlil i Bob Marley po 36 jointech; z filmových charakterů by to měl být teoreticky schopen vysvětlit každý levou zadní, namísto toho se toho si sednou k ohínku a následovně se chtějí obětovat jeden za druhého se záminkou "že je to tak prostě správné a hotovo". Takové vysvětlení by mělo podat pětileté dítě, ne student filozofie.

plakát

Pád Bílého domu (2013) 

Naprosto nekorektní, nechutně americký, propagandistický, hloupý, primitivní film - splňuje všechny požadavky abych ho zatratil, jenže pod skořápkou ubohosti nalézám obstojný trash, který svou naivitou působí kupodivu osvěživě, dokáže uvolnit myšlenky a na který se díky jeho jednoduchosti dá bez větších problémů podívat i v samotné angličtině.

plakát

Stranded (2013) 

No ne, zbyly mi po nákupu dva dolary v peněžence! Co s nima budu dělat? Už vždycky sem si přál natočit sci fi film, tak hurá do toho! Tak kdo tam bude hrát? Ha, támhle sedí nějaký chlapík a pije denaturovaný líh - ten se do filmu hodí! Kdo dál? Opodál jde nějaký naštvaný právník, tak co se ho taky nezeptat? Tak rovnou ještě naberu kolemdoucího doktora s těhotnou studentkou, ať toho není málo. A co támhleten odpadkový koš? Dobře, taky ho vezmu, bude hrát zlou obludu. Ale kde to budu natáčet? Tak epický vesmírný scény natočím ve své stavebnici pro děti do 6 let, zbytek natočím třeba v kotelně chemických závodů, kde zrovna pracuju. Hm, většinou se před natáčenim napíše scénář... Kašlat na to, moji skvělí herci něco vymyslí rovnou před kamerou. Většina filmů má aspoň nějaká zadní vrátka, která je zachrání - ať už je to nějaký dobrý herec, efekty, humor... Tento film nemá absolutně nic.

plakát

Hunger Games: Vražedná pomsta (2013) 

Revolucionářská část mého já skákala radostí, když viděla jak autoritářský režim dostává co proto a bezcitní kapitalisté přestávají mít svůj režim pod kontrolou. Zajímalo by mě ale, jak bude v dalších dílech (kdy už bude pravděpodobně systém svržen) vypadat utopický socialismus nastolený lidumilem Katnis - bojím se že buďto další vývoj řešený vůbec nebude, nebo bude tak naivní, že ze série vznikne spíše trpká anekdota. V této fázi série ale je opravdu na čem stavět, hlavně emoce během filmu jsou dobře pospojované a gradované. Zajímavé je, že je to už třetí soudobý hollywoodský blockbuster (po novém Total Recall a Elysiu), kde je hlavní téma založeno na sociálních rozdílech, či potřebě změnit systém na "socialističtější". Mě osobně to nevadí, ale jsem schválně zvědav jak dlouho toto téma v hollywoodu bude populární - či jak dlouho to bude zajímat diváky. 70%

plakát

Očista (2013) 

Film musel vzniknout tak, že zkušený existenciální psycholog přišel se zajímavým námětem, ale zhostil se ho silně sociálně deprivovaný pětiletý sirotek, který celý svůj život nikdy nemluvil s nikým jiným než s omítkou v cele kde je uzavřen. Jinak si nedokážu vysvětlit proč zákledem filmu jsou naprosto stupidní dialogy, nefunkční obraz rodinného života, nelogické či nepochopitelné příčiny i důsledky jednání postav a jejich primitivnost (nemám rád otce své holky, tak ho jdu zabít). Aby se dějové zvraty nějak ospravedlnily, jsou v průběhu filmu nastrčeny různé laciné věci, situace, lidi, které ale činí opak a film spíše zesměšňují (ohořelá panenka přestavěná na robota má v Očistě dost zásadní roli). Jednu hvězdu dostávají herci, druhou původní námět, který ale zůstal využitý jen minimálně.

plakát

Po zániku Země (2013) 

Když tatínek Will po pádu z kosmu velice přesvědčivě říká Na zemi se všechno vyvinulo k tomu aby zabíjelo lidi těšil jsem, že příroda jeho nechutně arogantního synáčka aspoň trochu ztýrá. Bohužel filmaři zřejmě nikdy nebyli venku. Jejich představa krvelačné přírody obsahuje přerostlého ptáka, jedovatýho slimáka a opice, kterým kupodivu vadí, když po nich házíte kamením. To by muselo znít nudně i scénáristům seriálů jako Ulice. Aby tam tedy byla nějaká reálná hrozba, tak aspoň Jadenovi hodí vesmírné monstrum, které si konečně můžou splácat podle svých zvrhlých představ, aniž by si dělali hlavu s tím jak to v přírodě chodí. Co film nabízí dalšího? Odpudivě konformní, elitářskou vesmírnou společnost, zvlášní retro-organickou architekturu, sektářskou (podle všeho scientologistickou) vizi překonávání strachu a kontrolu nad člověkem detektorem lží. Jediné přijatelné byly vizuál a konzistentnost filmu. Měli raději udělat vděčné postapo než tuto podivnost.

plakát

Černobylské deníky (2012) 

Opatrně, spoilery. Připravovali se na 1. máje, slavnosti jara. Pokud si uvědomíme, že se na Ukrajině slaví stejně jako v ČR svátek práce, tak už jenom z této věty lze usoudit, že tento film nebude zrovna sociologickou studií východní Evropy. Černobyl i Ukrajina jsou pouze prvoplánovým tahem filmařu - podle nich žijí na Ukrajině pouze drsní lidé, vojáci mají mnohem drsnější výraz než kdekoli jinde, lékaři jsou bezcitní a tak dále. Stejně tak naivní je představa o zóně a Pripjati - pochopím že se v ní mohou prohánět divocí psi, s trochou skepsí taky, že ve vodě můžou plavat trochu podivné agresivní ryby, ale když na skupinku ve třetím patře paneláku zaútočí medvěd, tak se mohu smíchem popukat. Nemluvě již o zmutovaných lidech, kteří žerou syrové maso. Posledním co mi připadalo vtipné byla nemoc z ozáření, kterému byli naši hrdinové vystaveni - jdou reaktorem, stěžují si že nic nevidí a sem tam jim na těle teče krev. Otrava zářením normálně probíhá tak, že lidé upadnou do kómatu a pak umřou, při menších dávkách dezorientace a pak vykrvácení zevnitř. Naši američtí hrdinové holt asi mají nějak jinak stavěná těla. Tak. To by bylo k tomu, jak se filmařům podařilo vypořádat s prostředím jejich hororu. Nyní k hororu samotnému. To, že skupina lidí jede do Pripjati, tam je jim rozbito auto a pak jeden po druhým zemřou, bych osobně nenazýval dějem. Dialogy dosti nesmyslné (možná to bylo hnusným dabingem), například ve scéně kdy jednomu notně krvácí z nohy (pochybuji že by to přežil) a jeho bratřik se ho ptá, jak se mu daří? Já osobně bych buďto neodpověděl vůbec nebo něco sprostého, ale světe div se odvážný jinoch odpovídá dobře, ale že by se mu prý hodila pomoc. Nádhera. Nuže líbilo se mi vůbec na tom filmu něco? Musím si přiznat, že atmosféra na některých místech byla docela dobrá, bod tvůrci dostávají za to, že jsem nepoznal, že namísto Ukrajiny se to točilo v Srbsku a nejvíce jim hraje do karet, že jsem to neměl chuť vypnout (čemuž sem se po následovném uvažování dosti divil). Takže kluci, za 30%

plakát

Živý v Joburgu (2005) 

Výborná střela proti rasismu, zajímavé předkračování k District 9, bohužel mnohdy řemeslně nedotáhnuté.

plakát

Já, padouch 2 (2013) 

Přivázal se k raketě s žralokem, dynamitem a nechal se vystřelit do jícnu sopky. Většina vtipů mě prostě dostávala ať se týkala žlutých potvor, fialových potvor či mezilidsko-žlutých vztahů. Byly tam i podivné, velice primitivní vtipy, ale menší děti se díky nim samozřejmě v kině dobře bavily, takže myslím že je to výborný letní film, do kterého se vžije snad každý.