Recenze (485)
2010: Druhá vesmírná odysea (1984)
Tak takovou šlehu jsem nečekal ! Špičkové sci-fi které nejen že nedělá originálu ostudu, ale alespoň pro mě na něj perfektně navazuje a doplňuje ho. Jak vizuálně, tak hlavně příběhem - závěrečný rozhovor mezi Dr. Chandrou a HALem je regulerní doják. Ještě se to ve mě bude muset uležet, ale řikám si ... proč vlastně neuznat že máme Vesmírné Odyssey dvě .... Dr. Chandra, will I dream?
Osm hrozných (2015)
Paráda ! Na poslední Tarantinovku jsem upřímně zprvu nebyl zas ani tak moc zvědavej .... Django se mi sice líbil ale nijak zvlášť ho neuctívám, stejně jako Bastardy. Od Hatefull 8 jsem čekal dlooouhou konverzačku s přehnaným, krvavým koncem, což se tedy přesně naplnilo ... ale nečekal jsem že mi Quentin takhle vytře zrak ! Tenhle formát vyprávění použil ve všech jeho posledních filmech, ale až tady mi přišlo že fungoval dokonale. V první půlce nám představil skvadru zajímavých postav, každou se svým zprvu neznámým motivem, aby pak rozehráli šokující hru kde nikdo do poslední chvíle neví, kdo je ten hodný zlý a ošklivý. Celé to ale působí poctivě a nenuceně. Asi nemá cenu vypichovat nějaké konkrétní momenty ... ten film jich má tolik, a ty jsou tak skvěle propojené, že výsledek je fakt bomba. Herecky samozřejmě bez výhrad, to je jasný ... pro starýho Samuela je to snad životní role ... konečně hlavní ! Kovbojský klobouk dolu.
Star Wars: Síla se probouzí (2015)
Za mě naprosto skvělý, bez dalších diskuzí. Abrams to dal na 100% a jediný co je na hovno, že musíme čekat rok a půl na další díl. Do Daisy Ridley se člověk zamiluje asi tak po dvou sekundách.
Český žurnál - Matrix AB (2015) (epizoda)
Zklamalo mě to. Klusák podle mě měl fakt málo kvalitního a kontroverzního materiálu, tak sestříhal to málo co měl a výsledek neřekne v podstatě nic. Kdo se aspoň trochu zajímá o politické dění, tomu to nedá nic nového. Maximálně to, že Monika je pořád docela kobra !
Stanley Kubrick: Život v obrazech (2001)
"Still foolin' them" ! ... úžasný dokument o nejlepším režisérovi, kterého znám.
Veni, vidi, vici (2009)
Jednu za kozy
Šílený Max: Dóm hromů (1985)
Černá ovce distopické (teď již kvadrologie). Dóm Hromu je zajímavý tak maximálně prvních dvacet pět minut, a to ještě ani zdaleka tak, jako všechny tři ostatní filmy. Druhá půlka s bandou dětí je výsměch. Obhajobou Millera je to, že do filmu fest zasahovali producenti a on sám neměl film pevně ve svých rukou.
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)
Ultimátní nářez, který hrdě nese vlajku zásadního druhého dílu, a dovádí jí daleko za do dnes známou hranici vizuálních a trikařských orgií. Dědek Miller si napravil reputaci po Maxovi trojce tak, jak asi nikdo nečekal. Mad Max je kult !
Šílený Max (1979)
První a základní kámen špinavé Australské ságy o šílené distopické budoucnosti. První díl na to jde ještě oklikou, kde v nespecifikované době, ještě před apokalyptickou válkou kterou začíná druhý díl, nám George Miller servíruje špinavý příběh o pomstě, o motorkářských gangech, a o tom jak se z policisty Maxe Rockatanskyho stane Šílený Max !
Válka světů (1953)
Musim říct, že napodruhý to na mě už zapůsobilo daleko víc. Líbilo se mi rozdělení filmu do plus mínus třech hlavních částí - zpočátku odlehčenou atmosféru zkoumání spadlého meteoritu a prvního kontaktu s mimozemšťany střídá prostřední nabitá vojenská pasáž, která už zasahuje celou planetu a která vrcholí použitím atomovky ...a závěr, který je už těžce depresivní a ze zprvu srandovních talířů a ufounů se stává skutečně katastrofická ničivá síla. Pro současnýho diváka to asi vůbec není, jelikož efekty už jsou většině lidí asi spíš k smíchu, ale třeba zvuk je vynikající doteď, stejně jako vizuální "barevná" stránka filmu. Celkově jasná sci-fi klasika, kterou si pustím radši než Spielbergův remake.