Kaferano

Kaferano

okres Praha

20 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 6.2.2016  09:55
    Šéf (2014)
    ***

    Příběh celkem o ničem, pár herců na ozdobu to nevytrhlo a není to ani moc vtipné. Ale nakonec je to film o vaření a v tom byl dobrý, bylo na co koukat a sliny se sbíhaly o sto šest

    • 1.2.2016  09:16

    Nevěřím tomu, že top kulinářské delikatesy můžou být dílem vystresovaného kuchařského týmu a do kterých na závěr naprská cholerický šéfkuchař. Děkuju nechci, jako tajemství kuchyně by mi to stačilo. Co se týká zpracování filmu a námětu, tak je to podobné. Když nasypete hromadu koření na fádní jídlo, neuděláte z něj lahůdku. Tady byl nášup vyhrocených emocí na fádním námětu. Ale sem tam se oko potěšilo při přípravě jídel, toho mohlo být klidně víc...

    • 5.1.2016  12:57

    Docela povedená recyklace. Byl zachován duch původních dílů, což mě potěšilo. Nebylo to přeplácané a přetechnizované, na druhou stranu některé scény ve mně nevyvolaly skoro žádné emoce. Například hypnotické vytahování informací pomocí ruky bylo spíš úsměvné. Snad se v té dramatické rovině povede časem vymyslet něco nového, protože rovina vtipu a nadsázky na mě stále působila. Dík Chew a BB8 :-)

    • 22.5.2015  08:41

    Pomalu plynoucí sofistikovaná imprese. Tak by se dal popsat dojem z filmu Jima Jarmusche, který vtiskl novou podobu tak zprofanovanému tématu jako jsou upíři. Ne každý u filmu vydrží, protože jde v podstatě o obraz, kde plynutí času je pozastavené a my můžem pocítit každodenní rutinu dvou zamilovaných upířích bytostí. Tato rutina je zároveň velmi vytříbená a zároveň otřepaná staletími a působí jako tichá bilance skutečných hodnot existence... Celou tuto záležitost velmi podpořila volba herečky Tildy Swinton do role upírky Evy. Tilda Swinton jako žena typu ,, jolie-laide " působila unikátně v roli kultivované milující bytosti, nadané psychometrickými schopnostmi, která po svém chápe esenci života a smrti...

    • 22.5.2015  07:19
    Popelka (2015)
    ****

    Na začátku filmu jsem byla v rozpacích z kýčovitě patetického úvodu, ale ve chvíli, kdy do Popelčina domu vstoupila macecha v podání Cate Blanchett se svými dcerami, pohádka dostala spád a na povrch vypluly všechny emoce, které k pohádkám patří. Přes velmi bombastické vizuální pojetí, zůstává samotný příběh prostý a Popelka s princem myslím dokáží splnit očekávání dětí i dospělých jako správně zamilovaná pohádková dvojice... Co bych chtěla vyzdvihnout je práce módní návrhářky Sandy Powell, která dodala všem kostýmům neskutečný šmrnc, až jsem měla dojem, že se dívám na luxusní módní přehlídku. Ples k tomu samozřejmě vyzývá, ale i mimo ples byly kreace dokonalé. O Sandy Powell se zmiňuji v deníčku...

    • 2.12.2014  18:49
    Zvuk hluku (2010)
    ***

    Základem a stěžejní linkou filmu jsou akustické útoky, které jsou vtipné i originální. Dvě hvězdy za zvukovou i vizuální podívanou. Vzhledem k tomu, že mi všichni muzikanti také lezli na nervy, jsem měla jasné komu fandím. Policajt, který nenáviděl hudbu byl můj favorit a pro mě důvod k další hvězdičce. Škoda, že romantická a kriminální linie byla jen výplní a nedošlo ani k žádné katarzi, která byla v očekávání. Ale i tak film držel pohromadě a pobavil netuctovým způsobem.

    • 16.7.2014  17:40

    Co se vlastně stalo s Baby Jane? To jsem pochopila až na konci a dobře mi tak, jinak by mě film tolik nebavil. Chtěla jsem vidět nějaký film s Bette Davis a udělala jsem dobře, že jsem vybrala tenhle, kde už herečka není idolem krásy, ale naopak ztvárňuje roli, kdy se tyto aspekty jako sláva a hvězdnost dostávají do silné karikatury. Ale líbily se mi všechny herecké výkony a práce kamery. Ještě se pro srovnání podívám na tv film z roku 1991

    • 21.4.2014  19:34

    Nafukovací panna je film, který jsem zrovna potřebovala a budu muset víc prozkoumat asijskou tvorbu.. Doo-na Bae nádherně ztvárnila nafukovací pannu, která vždy po použití, kdy je ponechána sama, ožije a vydává se poznávat svět. Poznává i samu sebe a svou podstatu. Jako každé poznání je radostné i bolestné, tak i tenhle příběh se dostává do fáze prozření. V téhle fázi jsem měla malinko pocit, že příběh neví kudy kam, ale i tak mě zasáhl. Nevím, proč někteří zmiňují v komentářích japonskou zvrácenost, mě film přišel spíš citlivý až poetický. Krásný...

    • 2.11.2013  21:55

    Mám ráda pohádky, ale tahle mě příliš neoslovila. Důvodem je porušení základního prvku, kterým je samotný archetyp Sněhurky. Každý archetyp má v pohádce vystihnout specifický duševní obsah a má vnitřní logiku. Tady se v polovině příběhu mění Sněhurka na Johanku z Arku, což je úplně protichůdný typ. Nevím proč je dnešní pojetí klasických pohádek tak hybridní. Plešaté víly, opilecký polibek a trpaslíci také nebyli podle mého gusta, ale největší nedostatek bylo pro mě obsazení Kristen Stewart, která má do Sněhurky hodně daleko. Líbila se mi Charlize Theron a její masivní koruna, nějaké triky a houbičky s očičkem.

    • 30.5.2013  09:07
    Fitzcarraldo (1982)
    **

    "Tento film vznikl za cenu, která mi dnes připadá vlastně až příliš vysoká" ... Vlastní režisérova slova nezní moc přesvědčivě. Chlapská posedlost tohoto typu mi jde proti srsti. Když se při natáčení vydrancuje kus pralesa, indiáni při natáčení zaplatí životem a místní kmeny zapálí filmový štáb, tak něco neni vpořádku. Tenhle film je dobrej snad jen v tom, že v celé své kráse ukazuje umanutost lidského ega, které jde doslova přes mrtvoly.

    • 30.4.2013  18:25

    Po úvodním pilotu jsem měla chuť se dívat dál a to mě nepřešlo celou první sérii. Možná je to tím, že se na horory tolik nedívám. Ale i tak už jsem všechno, co se tu vyskytlo někde viděla. Naštěstí je to tak vystavěné a rozdělené mezi atraktivně narušené postavy, že mi ani nevadil přetažený konec. No všechno je tam vlastně přetažené, tak mě zajíma, kam to povede a jestli nebudu muset shodit hodnocení. Ta nejistota a náznaky na začátku jsou pro mě v hororu lákavější, než uječené honičky a krvavá řežba...Už v první sérii mě zaujala Jessica Lange, ovšem v druhé sérii se stala naprostou hvězdou a hlavním tahounem. Co se týká druhé série, tak ta je mnohem tvrdší a krutější, ale velmi sugestivní. Je velká škoda, že tvůrci trochu neubrali, protože tady by bylo méně opravdu více. V posledních několika dílech je vidět, že tak velké ambice se nedají utáhnout a muselo se s nimi radikálně zatočit. Ukončení první série bylo neuspokojivé, ale ve druhé se přímo plýtvalo dobrými nápady a postavami, které svojí gradací slibovaly víc, než se na konci ukázalo.. 90%

    • 30.4.2013  17:44
    Šumné stopy (TV seriál) (2010)
    *****

    Celkem chápu, že po tolika dílech Šumných měst někomu už nevyhovuje dramaturgie a veršovánky i v Šumných stopách. Mně to ale naštěstí nevadí a pořad na mě stále působí jako relax, u kterého se něco můžu dozvědět. Líbí se mi použití skic, kterými je každý díl proložený a architekturu v cizích zemích si užívám. Pořad není založený na kritice, naopak dýchá srdečnou povahou Davida Vávry.

    • 30.4.2013  16:43

    Většina těch, co znají předlohu, má výhrady k obsazení Toma Cruise, protože charakterově by Jacku Reacherovi víc odpovídal třeba Arnold zamlada.. Vzhledem k tomu, že předlohu neznám, tak byl právě Cruis pro mě lákadlo, se svým lehce uvadajícím kouzlem a nepatrnou bondovinou. A nejen to, krimi trochu postaru, bez efektů, dobře zamotaná a vyuzlená, to mi vyhovuje. Také se ale přikláním k názoru, že předloha ani film vlastně nepřinesl nic nového. Je to asi ten pravý důvod, proč nemá mé plné hodnocení.

    • 30.4.2013  14:16
    Perníkový táta (TV seriál) (2008)
    *****

    Myslela jsem, že mě námět s drogami až tak nezaujme, ale nakonec se mi zdá pojetí nekonvenční a poutavé. Navíc je skvěle napsaná i zahraná hlavní postava . Po první sérii jsem zvědavá na Walta a jeho vynalézavost a vůbec na to, jak se celá věc vyvine....

    • 30.4.2013  12:06

    Příště budu tahat pořádně, mě se ten serec vždycky přetrhne...... Pustila jsem si to v práci a doufala, že nikdo nepřijde, protože jsem byla dobře napnutá :-D

    • 23.4.2013  08:44
    proStory (TV pořad) (2011)
    ****

    Na začátku seriálu jsem chtěla hodnotit nízko. Nemám ráda dokumenteristy, kteří staví pořady na napětí a konfliktech. Vadí mi, když se z kolemjdoucích i ostatních dělají idioti a po skončení se člověk cítí trapně. Je jasné, že architektura s sebou přináší spoustu problematiky, která není ve výsledku patrná a je dobré se s ní seznámit. S přibývajícími díly je pořad objektivnější a přesto, že ukazuje různé překážky a názory, už se tolik nebabrá v trapných situacích. Osobně jsem si odnesla z pořadu hodně, kolikrát jsem změnila způsob vidění a hodnocení. To, co se mi jevilo na první pohled divné nebo neestetické, jsem začala vnímat s přibývajícími souvislostmi mnohem pozitivněji. Jeden příklad za všechny je rekonstrukce starého pivovaru na Galerii současného umění v Lounech. Dnes jsem schopná vidět krásu v šedém betonovém interiéru. To bych dřív viděla jen jako depresivní studenou záležitost..

    • 23.4.2013  07:41
    Praha, město věží (TV seriál) (2007)
    ***

    Jsem ráda, že tento seriál vznikl, protože zavedl diváka na často nepřístupná místa. Vůbec bych se nedivila, kdyby pan Preiss dostal nějakou holubí nemoc. Kolikrát vystoupal zadýchaný na místa silně znečištěná a obdivuji kameru, která musela být vždy ještě o něco výš.. Po informační stránce jsem si to užila, do doby natáčení nebyla myslím žádná ucelená literatura na tohle téma. Od té doby se pár věcí změnilo, jednak vyšlo několik pěkných knih, kde už můžeme informace najít. Velmi obsažná je kniha Václava Pechy Praha stavěžatá.. A také došlo k nějakým rekonstrukcím, například Libeňská vodárenská věž Mazanka je opravená, sice jsou v ní rezidenční byty, ale aspoň nechátrá.. Ta úvodní píseň mě trochu ničila, je tam příliš často, ale jinak to bylo příjemné setkání s mým oblíbeným hercem Viktorem Preissem.

    • 7.4.2013  11:46
    Vetřelci a volavky (TV film) (2008)
    ***

    Hodnotím vysoko celý projekt Vetřelců a volavek. Svého času mě velmi zaujal a bavilo mě vlastní mapování těchto objektů. Dokument je ale trochu zmatečný a pro člověka, který o projektu nic neví, může být zavádějící. Není tam zcela jasné, kdo se k čemu zrovna vyjadřuje. Jedni mapují a zachraňují, jiní kritizují hodnotu objektů a někteří obhajují nebo vysvětlují své tvůrčí možnosti v té době. To je vždycky trochu vytržené z kontextu. Potěšilo mě, že v pořadu byl vidět dům, v kterém bydlím a obrovská socha, na kterou se dívám z okna a nepotěšil mě David Černý, který se o ní vyjádřil, že je hnusná :-D

    • 7.4.2013  09:58
    Rabbits (2002)
    *****

    Králici jsou asi nejvíc z Lynchovy tvorby mimo kategorii žánrů a také mimo kategorii hodnocení na počet hvězdiček. Buď jsme schopni nebo ochotni je přijmout nebo ne. Je to podobné jako když se nám opakovaně zdá noční můra. Buď se snažíme ji vymazat z běžného vědomí nebo ji berem jako svoji součást a necháme ji promlouvat. Králici na mě působí unikátní lynchovsko - badalamentiovskou atmosférou a beru je tak jak jsou. To jsem vyjádřila pěti hvězdičkami... Také u Lynche zapojuju druhou polovinu mozku, která neni tolik zatížená racionalitou a kauzalitou :-D

    • 5.4.2013  20:41
    Parfém - dotek Francie (TV film) (2013)
    ****

    Pořad ukazuje nelehkou cestu vzniku parfému a důležité aspekty, které určují jeho další úspěch u slavných firem a nakonec i u veřejnosti.. Představuje profesionálního ,,Nosa,, ze slavného centra voňavkářského průmyslu , francouzského města Grass. Tam právě existují instituce, kde se tito profesionálové učí svému umění. Takové studium a výcvik v terénu trvá 6 let. Je zajímavé, že donedávna byla tato profese výhradně doménou mužů, přestože ženy mají podle výzkumů bezkonkurenčně lepší čich. Dnes už je situace jiná, především v marketingu. Vše je útok na smysly a peněženku. Také filmové hvězdy neodmyslitelně patří k reklamě a zde se mi zrovna líbila ukázka setkaní slavného návrháře s herečkou Charlotte Gainsbourg, kterou si sám vybral pro svůj parfém. Ti dva vypadali jak sourozenci :-D . Jedna věc mi v pořadu ale scházela, a to je volba flakónu pro každý parfém. Je to výrazná složka budoucího úspěchu a ráda bych viděla nějaký příběh souznění lahvičky a jejího kouzelného obsahu.. Ale jinak dobrý, mám chuť si něco koupit....

    • 1.4.2013  08:50
    Nájemník (1976)
    ****

    Spíš než mysteriózní je film Nájemník psychothriller. Nemůžu se na něj dívat jinak, než v souvislosti s předchozími filmy Hnus a Rosemary má děťátko. Ještě víc v souvislosti s životními událostmi samotného režiséra. Některé zlé zážitky měl již za sebou a další velmi krutá období ho teprve čekala. To, že do třetice obsadí režisér do hlavní role sám sebe, mě nutí číst mezi řádky.. Filmy jako by předcházely událostem a zároveň naznačují zacyklenost a bezvýchodnost zla. Velká podobnost s Kafkovým procesem. Polanski by byl ideální režisér na Kafkovo dílo. Zde byl hlavní hrdina z nějakých důvodů nucen opustit rodnou zem. Následně se v novém bytě dostává díky různým nechtěným náhodám do situace, kdy cítí, že by mohl být vyhoštěn i z nového bytu. Vnější situace se začne propojovat s vnitřní deziluzí a my brzy vidíme, že Trelkovský už není doma ani ve vlastním těle a vlastní mysli. SPOILERY Je zvláštní, že ve chvíli, kdy se rozhodne být ženou, se terve začne chovat jako muž a začne se konečně bránit. Jeho vlastní já mu uniká natolik, že dokonce i jeho zničení sebevraždou je zacyklené a jeden skok z okna ho vlastně nevyřeší. Obrana paranoidní mysli paradoxně spočívá v tom, že přistoupíme na to, co se po nás chce v domnění, že získáme sílu, ale získáme sílu jen k další sebedestrukci. Jak ďábelské..... Takhle to vidím já, pro někoho může film vyznít jako nudná exibice, kdy se režisér převléká do ženských šatů a cituje slavné filmy jako Okno do dvora, Psycho či Verigo... Pro mě má hlubší výpověď...90%

    • 30.3.2013  19:54

    Skvělá adaptace, která je velmi věrná předloze a zároveň dokázala gradovat svým vlastním filmovým způsobem. Herci splnili mé představy o postavách, především ženy byly výborné. Skoro mi bylo líto, že jsem to četla a celou dobu věděla, kdo je vrah...

    • 30.3.2013  19:38

    Hodně vėcí je zde změněných oproti předloze, což by tak nevadilo, kdyby se mi nevytratil ten zásadní pocit napětí, které jsem měla při čtení. Nebylo to prostě ono...

    • 28.3.2013  20:18
    Gebrian versus (TV pořad) (2012)
    *****

    Většina pražských lokalit, které prezentuje architekt Adam Gebrian je mi důvěrně známá a jeho komentáře a připomínky jsou opravdu trefné a výstižné. Myslím, že je to užitečný pořad, který může nastartovat větší zájem o prostředí, v kterém žijeme a které můžem do jisté míry i ovlivnit.. Také poukazuje na souvislosti, které by se běžný chodec jinak asi nedozvěděl. Doufám, že vzniknou další díly....

    • 18.3.2013  07:42
    Holy Motors (2012)
    ****

    Při sledování Holy Motors jsem si říkala, že je to skvělý nápad , výborně zrežírovaný a byla jsem si jistá vysokým hodnocením. Ve filmu sledujeme určitou rovinu konání jednoho muže a posléze jakéhosi společenství. To celé je podáno velmi napínavě a je jasné, že takováto záležitost musí vycházet z hlubších základů, že musí existovat další rovina, která toto konání umožňuje nebo mu dodává váhu. Tahle rovina může být klidně zamlčená, ale nesmí jaksi chybět. Na konci filmu jsem měla pocit, že autor ani sám nevěděl, kde se to celé vzalo a celou tu skvělou záležitost odvedl do mělkého povrchna. Pocit prázdna a nenaplnění, které na konci čiší z hlavního hrdiny jsem měla bohužel taky jako divák.... 85%

    • 10.3.2013  09:00

    Tenhle francouzský kousek ve mě spíš vzbudil silnou dávku cynismu, tolik naivního dobra a francouzského komična prostě neunesu. No jo natočila to ženská, ale že něco takového ještě vznikne v devadesátých letech? Kdyby to bylo ze sedmdesátých, tak budu shovívavější. A taky jsem na tom pochopila, co některým lidem vadí na filmu Amelie, který je nesrovnatelně lepší. Amelie byla aspoň roztomilá, když chtěla spasit svět . U Nádherné zelené mi bylo trapně, ale párkrát jsem se zasmála, takže 45%

    • 3.3.2013  21:57

    Andělské téma je velmi těžké zpracovat tak, aby nevyznělo jako kýč ( Město andělů, Andělé v Americe ), je těžké se vyhnout zažitým představám o andělském vzezření a riskovat, že nechytne tolik za srdce, jak se od takového námětu očekává. Nebe nad Berlínem je pro mě zjevením právě pro svou civilní klidnou poetiku a andělé v kabátech v neutěšeném Berlíně si mě získali od prvního okamžiku, aniž by vyvolali pocit něčeho přehnaně slznatého. Pro mě nejlepší film od Wima Wenderse...

    • 24.2.2013  07:25

    Nemohla jsem se zbavit pocitu, že se dívám na epizodu Inspektora Colomba. Dojem průměrné kriminálky způsobilo jednak herecké obsazení, obě hlavní dvojice mě byly nesympatické a za druhé celá vizualita sedmdesatých let se svými oblečky a účesy na mě často působí povrchně a lacině. Hororová komedie mi také příliš nesedla, komediální prvky byly spíš trapné a napětí se vypařilo úplně. Přesto jsem se nenudila, tak na 70%

    • 12.2.2013  11:01
    Charly (1968)
    ****

    Námět tohoto typu má u mne zaručený úspěch a dojímá mě. Úspěch filmu pak silně závisí na představiteli hlavní role. Nedávno jsem viděla hru Růže pro Algernon na divadle s Janem Potměšilem a ten byl jako Charly vynikalící. Musím říct, že i Cliff Robertson si mě brzy získal, i když mi připadal zezačátku na roli poněkud starý. Jinak beru ohledy na to, že film je starší a proto mi možná vydily pokusy o modernost. Zvlášť ve scénách, na které se divák obzvlášť těší. Mám na mysli scény, kdy dochází k průlomu Charlyho citů k Alici. Je tu nelogický skok od "primitivního" ataku k oduševnělému sbližování a lásce. Tahle část se mi nelíbila a ještě pár zbytečných scén s pani domácí. Ale i tak 80%

    • 2.2.2013  09:04

    Příběhy dětí mě moc neberou, ale tohle bylo opravdu roztomile hravé. Navíc potěšila přítomnost Bruce Willise. Velmi se mi líbilo použití hudby Benjamina Brittena a následná Desplatova varianta na stejný princip přidávání nástrojů s komentářem v závěrečných titulcích.

<< předchozí 1 2 3 4