BigBang

BigBang

Jara M.

okres Praha

homepage

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 18.1.2018  09:28

    I u tohoto páru se třetí pokračování vydařilo a rozvinulo příběh zajímavým směrem. Nečekaně nakonec rezonuje silné téma traumatu z dětství, které dává divákovi možnost poopravit si interpretaci celého předchozího děje. Je mi líto hlavního protagonisty, který pozval pí Třeštíkovou na několik chvil, které považoval za vrcholy své kariéry, a za to dostal sestřih života v méně než hodině, kde to celé působí jako neupřímné povrchní panoptikum. Ještě bych připomněl skvělý humor autorky v motivu "Z deníku playboye".

    • 18.1.2018  09:20

    Opět zajímavý díl, jinak než předchozí. Vladimírův příběh ukazuje - na maličko extrémním případě - společenské trendy 90. a první půlky nultých let. Zvláštní svobodu, pocit neomezených možností, kariéry budované bez velké přidané hodnoty prodejem teplé vody, pocit mnoha z nás, že jsme zajímaví rebelští intelektuálové atd. Obdivuji p. Vladimíra, že na sebe vzal tu nutně nevděčnou roli nechat se filmovat ve svém nutně klopýtavém živobytí umělce na volné. Ano, jeho ego působí monstrózně - ale jak jinak chcete přežít jako fotograf na volné noze?

    • 17.1.2018  07:45

    Opět vynikající epizoda. Při sledování jsem si uvědomil, jak velice obdivuju protagonisty jako je p. Standa. Aktivní, pracovitý a hlavně šikovný pán, který něco dokázal. Kam se na něj hrabu! Stejně tak však obdivuju sílu i těch neúspěšných protagonistů - vidět sám sebe, jak se mi nedaří, jak jsem nabral kila, jak se uhýbám problémům - v takové situaci jsem se styděl jít i na třídní sraz, natož abych se nechal natáčet na kameru. Jsou to obyčejní, zranitelní lidé a nemají nic z toho, že je někdo natáčí a jsou "slavní"; z toho důvodu bylo myslím správné rozhodnutí, že paní Zuzana už v tomto díle nevystupuje. V epizodě po 25 letech bylo vidět, že v jejím případě by natáčení toho, jak se dívá v obýváku na telenovely, bylo čirým voyerstvím a bezohledností. Litoval jsem, že se v díle neobjevila dcera, protože to asi znamená, že se jí nevede dobře. V epizodě po 25 letech jsem dceři fandil, je to klidná, pozitivní a sympatická osoba. Ještě poznámka spojená s premiérovým uvedením epizod po 35 letech: dokument se mi drobně propojuje s realitou, je to fakt zábavné. Třeba v díle o Ivaně a Pavlovi jsem viděl bývalého kolegu z vedlejší kanceláře, jak postává na slavnostním otevření kulečníkového baru p. Pavla. V tomto dílu zas kolegyně v práci říkala, že se blížce přátelí s rodinou, do níž patří děti, které pobíhají u p. Standy na zahradě. Na serveru idnes.cz běží ke každému premiérovému uvedení epizody krátký článek; v diskusi pod článkem k Zuzaně a Stanislavovi jsem si všiml, že tam na čtenáře reaguje syn p. Honza - velice zábavné a příjemné:-)

    • 11.1.2018  22:23

    Víc o životě už v TV asi vidět nemůžeme, než v sérii pí Třeštíkové.

    • 11.1.2018  00:23

    Ano, ten film má jistě slabiny, ale líbil se mi a rád jsem se na něj koukal. Odehrává se z velké části v exteriérech nádraží Žatec-západ, ale i jinak ukazuje realitu české maloměstské (post)průmyslové krajiny. Typickým motivem je, že po skončení akce se kamera vzdálí a ukáže z výšky kus nádraží, kde se scéna odehrává, nebo jiný kus krajiny (lom s rypadlem, kde se protagonisté koupají, komíny na pozadí hor apod.); to je dělané moc hezky, včetně romantické hudby. Postavy filmu byly myslím psány s velkou snahou, aby to nebyli hloupí lidé. Tento prvek je posilován na příkladu dvou postav, které si libují v poměrně intelektuálním vyjadřování, jež bychom u nich nečekali. Zaujalo mě, že jeden z nich modeluje svůj život dle teosofa p. Steinera. Možná by se v návaznosti na to dalo říct, že jako jsou waldorfské školy, zde je něco jako waldorfské nádraží.

    • 10.1.2018  13:54

    Zajímavá studie zcela nezralého páru, který by rozhodně rodinu zakládat neměl.

    • 9.1.2018  23:39

    Výtečné pokračování už tak výborného projektu. Je pozoruhodné, jak až v pokročilém středním věku oba hlavní protagonisté změnili své životy. Neznám jiný český film, který by se byť jen přiblížil tomu, jak pí Třeštíková ukázala současného podnikatele: jakou aktivitu a energii vyžaduje samostatná existence, byť vidíme, že často mají tyto vlastnosti i odvrácené stránky. Psychologický portrét hlavního protagonisty je bohatý a propracovaný: vidíme na jedné straně nezpochybnitelný lidský formát, ale i slabiny. Krásný je též ženský pohled na protagonistku: cítím zpočátku nedůvěru a nepochopení, co mají znamenat pro dámu ta vojenská vozidla. Po čase však vidíme pochopení - chechtal jsem se záběrům, jak pí Ivana prohání bojové vozidlo, na kterém hrdě vlaje český praporek, jako pozitivní symbol toho, že i v těžkých podmínkách překonala životní ztroskotání, i když to na první pohled tak nemusí vypadat.

    • 9.1.2018  08:01
    Kat (2004)
    **

    Zcela komoditní film na téma "padouch zavraždí rodinu úředníka konajícího povinnost, úředník sám vymlátí mafii". Slabším aspektem jsou vložky německého humoru, je jich naštěstí málo.

    • 27.12.2017  01:06
    Tlumočnice (2005)
    ****

    Účelem filmu může být i zachycení krásy nějaké herečky pro budoucnost, třeba pí Kidmanové, když jí bylo 38 let. Ano, vím, že filmový obraz je iluze vytvořená týmem odborníků, že by tak nevypadala, kdybych ji potkal v metru; ale i tak... Mimochodem: skvělý dabing, tak dobrý dnes nemají ani nejdražší blockbustery.

    • 27.12.2017  00:14
    Protiúder (2002)
    ***

    Jak píší předřečníci, průměrný akčňák, tj 50%. Za pěknou hlavní postavu hasiče se přikloním ke 3 hvězdám.

    • 26.12.2017  18:59

    Viděl jsem poprvé v pubertě někdy kolem r. 1987 jako první film, který jsem viděl u známého na VHS. Od té doby jsem to neviděl, až zase letos, po 30 letech. Svěží komedie, uteklo to rychle a bavil jsem se dobře. Osvěžující je hlavně absence počítačové grafiky.

    • 26.12.2017  13:53

    Nevím, proč jsem si v době, kdy film šel do kin, myslel, že je to nějaký slabý young adult odvar. Přitom jde o nejméně nudnou epizodu, která mě u televize přikovala do křesla. Nejlepší film hvězdoválečné franšízy! (Viděl jsem zatím epizody 1 až 7.) Bohužel dabing je slabší, jak je poslední léta pravidlem.

    • 26.12.2017  01:10
    Specialista (1994)
    **

    Panečku! Tomu filmu je už 23 let. Viděl jsem ho až teď, ale pamatuju, když šel tehdy do kin. Je hloupoučký, ale při koukání na krásnou mladou ženu v minisukni čas běží tak lehce...

    • 25.12.2017  08:21

    Osmdesátkový vizuál ještě nezestárl natolik, aby se ztratila nemodernost a zůstala jen nadčasová stará krása. Kdyby takovýto vážný špionážní thriller byl o 10 nebo 20 starší, byl by ještě krásnější. Ale čas to napraví...

    • 2.10.2017  07:08

    Asi o něco lepší než dvojka; přesto nemusím tento film vidět znovu, obsahuje příliš smutných a hluboce znejisťujících motivů (polidštěná zvířata, bezvýchodnost výzkumu nemocí stáří).

    • 2.10.2017  07:07

    Slušná sci-fi, kterou nemusím vidět znovu. Polidštělá zvířata je nepříjemné téma, které znejisťuje mnoho samozřejmostí našeho života. Hezké byly tiché scény opic komunikujících mezi sebou znakovou řečí.

    • 13.9.2017  21:19

    Krásný film, krásní herci - hlavně p. Cain. Historický velkofilm bez vládců, paláců a antiky; namísto nich jednotka žoldnéřů, odlehlá alpská ves a třicetiletá válka.

    • 5.9.2017  00:50
    Samotář (1987)
    ****

    Belmondovka. Zajímavá paralela k českým krimi z perestrojkové doby: i zde vizuálně spìš ošklivé (oproti stylovosti předchozích 2 dekád), i zde pocit hodnotové vyprázdněnosti.

    • 24.7.2017  19:54
    Dunkerk (2017)
    *****

    Nechal jsem se zlákat euforickými recenzemi a po letech jsem vyrazil do kina. Přestože jsem měl vysoké očekávání, nebyl jsem zklamán. Řekl bych, že jde o výjimečné umělecké dílo, které o kousek dál posunulo možnosti kinematografie jako takové.

    • 22.7.2017  17:19

    Koukatelný film. Anglický nacionální patos jen v malé, snesitelné míře; navíc jim můžeme jen závidět, že již v té době se odehrává jejich plnokrevná historie, včetně dochovaných jmen protagonistů a jejich skutků. Strašně zvláštní zobrazení velké historické bitvy, kdy záběr kamery zdůrazňuje, že to byla šarvátka pár rváčů na jinak prázdné louce.

    • 22.7.2017  15:26
    Čingischán (1965)
    ****

    Vydařený oddechový film s vlídným humorem. Podobnost se skutečnými postavami a událostmi však neobsahuje ani v homeopatickém množství.

    • 15.7.2017  15:32

    Žánr: crazy komedie. Místo a čas děje: Samostatný Texas v době připojování k USA. Téma: naivní zhýčkaný greenhorn přichází na drsný Západ. Provedení: není to vtipné, není to ani ubohé. P. Delon obzvláštnil konvenční figuru greenhorna autentickou arogancí.

    • 15.7.2017  15:29

    Důležité je koukání na krásné herce a skvělé záběry. Ostatní je vedlejší: zmatená zápletka, trošičku napětí, kousek psychologického dramatu - vše v rozumné míře, aby nerušilo. Díval jsem se zaujatě, byť film není bez chyb.

    • 14.7.2017  07:13

    Protagonisté konají: někdy plánovaně, někdy impulsivně. Nejsilnější výpověď o životě jsem cítil ve cvhílích, kdy bylo jen otázkou náhody, co s nimi bude. Vidím symbol ve vracejícím se motivu stopování v noční temnotě: netušíme, kdo zastaví a kam jede. Máme nějaký záměr, ale ten nám pomůže jen dát věci do pohybu, dál se dějí věci nepředvídatelně.Protagonisté měli mnohokrát obrovské štěstí, měli párkrát smůlu. Divák má před očima názornou otázku: dá se žít bez konání? Kde je smysl života bez konání? Může být konání bez rizika?

    • 10.7.2017  00:25

    Jak píše správně Ony, hezký, ale morálně hodně pochybný film. Jaký smysl má ukazovat brečení dvou mladých příslušníků "elity", kteří nemají ani tolik charakteru, aby se ctí zvládli malinký problém s bydlením? Myslím, že film je věrnou ilustrací toho, že česká veřejnost očekávala od vlády masivní bytovou výstavbu. Při zpětném pohledu vidíme, že "řešení bytové otázky" bylo významným bodem legitimace socialistického režimu. Ke kladům však patří opravdu vydařené filmové vyznění z hlediska klidného tónu, jasného tématu, úsporného vyjádření, dobrých herců.

    • 10.7.2017  00:08

    Nejspíš objektivně vydařený film. Vím, že násilí a mučení je zde jen lehounce naznačeno - přesto však tvůrci složili thriller, který je pro mě už příliš temný. Mám raději legračnější polohu 007. V tomto díle jsem velice obdivoval eleganci p. Brosnana. Nedovedu ho porovnat s ostatními herci ve stejné roli, ale určitě podal jako 007 dobrý výkon.

    • 8.7.2017  11:15
    Probuzení (1959)
    ****

    Vydařený film s tématikou hledání charakteru. Mnoho dobových exteriérů a zajímavě zachycených tehdejších módních klišé a počínající pop kultury. Připojuji se k ostatním komentátorům, že scéna s rockovým tancem na šrotišti patří do panteonu české pop kultury. Nejvíce upoutají herci: vynikající p. Kostka v pro něj neobvyklé roli agresivního chuligána. Ženská stylizace bohužel stárne rychleji, takže pí Brejchová je zachycena pro věčnost v plném mládí, kráse a talentu, ale přeci jen ideál filmové krásy se posunul - hlavně kolem boků (jsem odporný, omlouvám se...). Bohužel pro p. Šmída se zachoval i jeho špatný výkon kontrastující s mistrovstvím ostatních kolem něj.

    • 8.7.2017  01:57

    Když se pí Morceau objeví na scéně, poklesla mi brada, jak je úžasná. Ale postupem filmu bohužel spíš nudí.

    • 27.6.2017  23:29

    Bond v BMW ve sterilních kulisách Německa: pocitově místy spíš TV seriál než bondovka. Aspoň že padouchové ho stylově honí v Daimleru. Pěkná čínská agentka. Bolestně však chybí jakákoliv dvoumístná vozítka v padouchově centrále.

    • 27.6.2017  23:21
    Zlaté oko (1995)
    ***

    Pěkná bondovka z Ruska.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace