BigBang

BigBang

Jara M.

okres Praha

homepage

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
    • 13.4.2018  19:48
    Válka skladů (TV pořad) (2010)
    ****

    Neuvěřitelné, ale tahle reality show je zábavná a současně by člověk i uvěřil, že není nahraná. Sice nevěřím žádné reality show, ale tohle je zábavné i jako sitcom. (Ale pečlivě si rozmyslím, komu bych přiznal, že se na tuhle odpolední blbost rád dívám.)

    • 7.4.2018  07:42
    Cromwell (1970)
    ***

    Něco mezi velkofilmem a shakespearovským divadlem. Z dnešního pohledu je vždy osvěžující absence počitačové grafiky v exteriérech a bitvách. Hlavní protagonista je napsán a ztvárněn dosti koženě, spíš jako ztělesnění anglického nacionalismu. Herecky je zajímavá asi jen postava jeho odpůrce; scény soudu a popravy krále jsou výtečné a jsou hlavním důvodem, proč se na film dívat. Poznámka: zarazilo mě, že král chodil vlastně v klobouku, ale je to přitom zcela logické.

    • 27.3.2018  23:00

    Výborný film pro dospělého diváka. Do příběhu dvou mužů vstupujeme v okamžiku, kdy jsou na vrcholu, ale samozřejmě to netuší. Pak se díváme, jak to vypadá za zenitem.

    • 25.3.2018  08:16
    Naši furianti (divadelní záznam) (1983)
    *****

    Na inscenaci jsem se podíval díky komentářům tady na csfd a hra je provedená opravdu pěkně. Zajímalo by mě, jestli publikum o sto let dříve, když byli Furianti sepsáni, bylo srdečnější, ne tak chladné a upjaté. Zdálo se mi, že hra je původně psána tak, že počítala se živějšími reakcemi diváků, které by celkový zážitek ještě pozvedly. Časté záběry do publika jsou zábavně svérázné - díky jim mi z této inscenace asi nejvíc v paměti utkví pohled na pána uprostřed, který měl v divadle brýle se zatmavenými skly.

    • 18.3.2018  23:32

    Další adaptace, krátce následující po té s p. Suchetem. Zrychlená verze pro nedočkavé. Poirotovi nejde o víru, ale jen o styl. Vražda v O.E. je už mýtus, všichni ji známe, snese různá přepracování.

    • 16.2.2018  01:28

    Docela dobrý akční film s p. Willisem z doby, kdy policie byla ve filmech ještě kladná.

    • 12.2.2018  07:43

    Výjimečný film. Sociální podhoubí organizovaného zločinu na Sicílii. V relativně moderních kulisách žijí lidé v archaických strukturách mimo dosah státních institucí.

    • 5.2.2018  20:11

    Zážitek mi pokazila česká verze, v níž zcela hloupě změnila českou národnost pachatelů (za Rusy).

    • 4.2.2018  20:00

    Docela hezký TV zážitek, byť na hodně provařené téma. Nedovedu úplně posoudit výkon p. Atkinsona; není to určitě průšvih. Byť byl jedním z nejvýraznějších komiků TV historie vůbec, je vidět přinejmenším jeho lidský formát. Spíše bych ale řekl, že jiní herci asi hráli p. Maigreta lépe. Celkové vyznění je hodně nasládlé, ale vedle slavného obličeje hlavního protagonisty má film i několik silných bodů: vydařilo se nové pojetí pí Maigretové, též se mi líbila pečlivá režie (drobné výměny pohledů apod.).

    • 3.2.2018  08:15

    Skvělá scifi.

    • 29.1.2018  07:19
    Řím: Impérium bez hranic (TV seriál) (2015)
    ****

    Zajímavý styl průvodkyně, která nijak nezastírá svůj věk. Velice hezký dokument, díky tomu, co obsahuje i co neobsahuje. Co v něm (ku prospěchu věci) není: vložené scény s herci, digitálně namalovaná města, banality. Co v něm je: výborný výběr krásně nasnímaných lokací, soustředění na podstatné otázky, mnoho svěží podání, množství poutavých detailů, jež ikustrují velký koncept.

    • 29.1.2018  06:32
    Spy Game (2001)
    ***

    Dobrá TV zábava se dvěma áčkovými hvězdami v hlavních rolích. Těžko najít lepší film k ilustraci moudrosti "nepouštěj si hubu na špacír, ani v maličkostech". Lze mít výtky k věrohodnosti procesů v CIA; operaci takového typu by šlo nejspìš sotva spustit způsobem dle filmu.

    • 24.1.2018  22:35

    Třetí díl i v případě tohoto páru nezklamal; nečekal bych, že i zde se až v pokročilejším středním věku věci dávají do pohybu. Jednak vidíme úspěšnou investici do nového velkého rodinného domu na pražské periferii. Za tím sice stojí určitá míra stálé nervozity a boj. P. Antonín si však zachovává svůj celoživotní pozitivní pohled a vyrovnanost. Neviděl jsem ještě Strnadovy, ale z ostatních pěti párů je p. Antonín jediný, kdo rozšafně do kamery reflektuje svou účast v dokumentu pí Třeštíkové, děkuje jí a přeje si pokračovat. I přes různé nálady pí Mirka nikdy natáčení definitivně nevylučuje; i když nerada, přesto se nakonec nechává natáčet i po letech a při prohrách. Třetí pokračování rozvíjí podněty k různým sociologickým a psychologickým úvahám; proč některá rodina i ze skromných poměrů vybuduje majetek a jiná ne? Jak se má materiální blahobyt k pocitu štěstí? Lze vychovat dítě při plném nasazení ve vlastní kariéře? Uvědomujeme si širší souvislosti našeho současného relativního blahobytu? Jedinou výtkou k etudám by z mého pohledu bylo, že si autorka na počátku možná neuvědomila plně, jak fantastické dílo začíná vytvářet. Byť se snažila o sociální rozvrstvení svých protagonistů, díky motivu svatby na staroměstské radnici vytvořila spíše sociální moderní historii Prahy, než celé země. Když se budeme dívat zpět s výhodou znalosti toho, co pí Třeštíková ve svých časosběrných dokumentech dokázala, tak přeci jen zmeškala příležitost ukázat syrověji i realitu menšího města či vesnice někde mimo dohled hlavního města.

    • 24.1.2018  22:22

    I u tohoto páru ve druhé sérii dává autorka mnoho podnětů k zamyšlení. Třeba: oba manželé se v devadesátkách zkusili postavit na vlastní nohy. P. Antonín se nakonec uchytil jako zaměstnanec firmy, má svou práci rád, považuje za přirozené a správné trávit tam hodně času. Pí Mirka, přestože se vrhla do života mateřstvím ihned po vyučení v 17 letech, též pracuje sama na sebe jako kadeřnice. Na příkladu dcery sledujeme opakování motivu finanční nespokojenosti v kontrastu s relativním hmotným blahobytem (auto, pěkné bydlení, drahé dovolené). Ve druhém plánu se občas mihne syn, na kterého nemá nikdo čas.

    • 24.1.2018  22:17

    Další zajímavý pár pí Třeštíkové. Hned v prvním dílu autorka rozehrává téma rozporu mezi soustavným stěžováním si na špatné finanční poměry a relativním blahobytem. P. Antonín je výraznou postavou díky svému osobitému klidu a optimismu.

    • 18.1.2018  09:28

    I u tohoto páru se třetí pokračování vydařilo a rozvinulo příběh zajímavým směrem. Nečekaně nakonec rezonuje silné téma traumatu z dětství, které dává divákovi možnost poopravit si interpretaci celého předchozího děje. Je mi líto hlavního protagonisty, který pozval pí Třeštíkovou na několik chvil, které považoval za vrcholy své kariéry, a za to dostal sestřih života v méně než hodině, kde to celé působí jako neupřímné povrchní panoptikum. Ještě bych připomněl skvělý humor autorky v motivu "Z deníku playboye".

    • 18.1.2018  09:20

    Opět zajímavý díl, jinak než předchozí. Vladimírův příběh ukazuje - na maličko extrémním případě - společenské trendy 90. a první půlky nultých let. Zvláštní svobodu, pocit neomezených možností, kariéry budované bez velké přidané hodnoty prodejem teplé vody, pocit mnoha z nás, že jsme zajímaví rebelští intelektuálové atd. Obdivuji p. Vladimíra, že na sebe vzal tu nutně nevděčnou roli nechat se filmovat ve svém nutně klopýtavém živobytí umělce na volné. Ano, jeho ego působí monstrózně - ale jak jinak chcete přežít jako fotograf na volné noze?

    • 17.1.2018  07:45

    Opět vynikající epizoda. Při sledování jsem si uvědomil, jak velice obdivuju protagonisty jako je p. Standa. Aktivní, pracovitý a hlavně šikovný pán, který něco dokázal. Kam se na něj hrabu! Stejně tak však obdivuju sílu i těch neúspěšných protagonistů - vidět sám sebe, jak se mi nedaří, jak jsem nabral kila, jak se uhýbám problémům - v takové situaci jsem se styděl jít i na třídní sraz, natož abych se nechal natáčet na kameru. Jsou to obyčejní, zranitelní lidé a nemají nic z toho, že je někdo natáčí a jsou "slavní"; z toho důvodu bylo myslím správné rozhodnutí, že paní Zuzana už v tomto díle nevystupuje. V epizodě po 25 letech bylo vidět, že v jejím případě by natáčení toho, jak se dívá v obýváku na telenovely, bylo čirým voyerstvím a bezohledností. Litoval jsem, že se v díle neobjevila dcera, protože to asi znamená, že se jí nevede dobře. V epizodě po 25 letech jsem dceři fandil, je to klidná, pozitivní a sympatická osoba. Ještě poznámka spojená s premiérovým uvedením epizod po 35 letech: dokument se mi drobně propojuje s realitou, je to fakt zábavné. Třeba v díle o Ivaně a Pavlovi jsem viděl bývalého kolegu z vedlejší kanceláře, jak postává na slavnostním otevření kulečníkového baru p. Pavla. V tomto dílu zas kolegyně v práci říkala, že se blížce přátelí s rodinou, do níž patří děti, které pobíhají u p. Standy na zahradě. Na serveru idnes.cz běží ke každému premiérovému uvedení epizody krátký článek; v diskusi pod článkem k Zuzaně a Stanislavovi jsem si všiml, že tam na čtenáře reaguje syn p. Honza - velice zábavné a příjemné:-)

    • 11.1.2018  22:23

    Víc o životě už v TV asi vidět nemůžeme, než v sérii pí Třeštíkové.

    • 11.1.2018  00:23

    Ano, ten film má jistě slabiny, ale líbil se mi a rád jsem se na něj koukal. Odehrává se z velké části v exteriérech nádraží Žatec-západ, ale i jinak ukazuje realitu české maloměstské (post)průmyslové krajiny. Typickým motivem je, že po skončení akce se kamera vzdálí a ukáže z výšky kus nádraží, kde se scéna odehrává, nebo jiný kus krajiny (lom s rypadlem, kde se protagonisté koupají, komíny na pozadí hor apod.); to je dělané moc hezky, včetně romantické hudby. Postavy filmu byly myslím psány s velkou snahou, aby to nebyli hloupí lidé. Tento prvek je posilován na příkladu dvou postav, které si libují v poměrně intelektuálním vyjadřování, jež bychom u nich nečekali. Zaujalo mě, že jeden z nich modeluje svůj život dle teosofa p. Steinera. Možná by se v návaznosti na to dalo říct, že jako jsou waldorfské školy, zde je něco jako waldorfské nádraží.

    • 10.1.2018  13:54

    Zajímavá studie zcela nezralého páru, který by rozhodně rodinu zakládat neměl.

    • 9.1.2018  23:39

    Výtečné pokračování už tak výborného projektu. Je pozoruhodné, jak až v pokročilém středním věku oba hlavní protagonisté změnili své životy. Neznám jiný český film, který by se byť jen přiblížil tomu, jak pí Třeštíková ukázala současného podnikatele: jakou aktivitu a energii vyžaduje samostatná existence, byť vidíme, že často mají tyto vlastnosti i odvrácené stránky. Psychologický portrét hlavního protagonisty je bohatý a propracovaný: vidíme na jedné straně nezpochybnitelný lidský formát, ale i slabiny. Krásný je též ženský pohled na protagonistku: cítím zpočátku nedůvěru a nepochopení, co mají znamenat pro dámu ta vojenská vozidla. Po čase však vidíme pochopení - chechtal jsem se záběrům, jak pí Ivana prohání bojové vozidlo, na kterém hrdě vlaje český praporek, jako pozitivní symbol toho, že i v těžkých podmínkách překonala životní ztroskotání, i když to na první pohled tak nemusí vypadat.

    • 9.1.2018  08:01
    Kat (2004)
    **

    Zcela komoditní film na téma "padouch zavraždí rodinu úředníka konajícího povinnost, úředník sám vymlátí mafii". Slabším aspektem jsou vložky německého humoru, je jich naštěstí málo.

    • 27.12.2017  01:06
    Tlumočnice (2005)
    ****

    Účelem filmu může být i zachycení krásy nějaké herečky pro budoucnost, třeba pí Kidmanové, když jí bylo 38 let. Ano, vím, že filmový obraz je iluze vytvořená týmem odborníků, že by tak nevypadala, kdybych ji potkal v metru; ale i tak... Mimochodem: skvělý dabing, tak dobrý dnes nemají ani nejdražší blockbustery.

    • 27.12.2017  00:14
    Protiúder (2002)
    ***

    Jak píší předřečníci, průměrný akčňák, tj 50%. Za pěknou hlavní postavu hasiče se přikloním ke 3 hvězdám.

    • 26.12.2017  18:59

    Viděl jsem poprvé v pubertě někdy kolem r. 1987 jako první film, který jsem viděl u známého na VHS. Od té doby jsem to neviděl, až zase letos, po 30 letech. Svěží komedie, uteklo to rychle a bavil jsem se dobře. Osvěžující je hlavně absence počítačové grafiky.

    • 26.12.2017  13:53

    Nevím, proč jsem si v době, kdy film šel do kin, myslel, že je to nějaký slabý young adult odvar. Přitom jde o nejméně nudnou epizodu, která mě u televize přikovala do křesla. Nejlepší film hvězdoválečné franšízy! (Viděl jsem zatím epizody 1 až 7.) Bohužel dabing je slabší, jak je poslední léta pravidlem.

    • 26.12.2017  01:10
    Specialista (1994)
    **

    Panečku! Tomu filmu je už 23 let. Viděl jsem ho až teď, ale pamatuju, když šel tehdy do kin. Je hloupoučký, ale při koukání na krásnou mladou ženu v minisukni čas běží tak lehce...

    • 25.12.2017  08:21

    Osmdesátkový vizuál ještě nezestárl natolik, aby se ztratila nemodernost a zůstala jen nadčasová stará krása. Kdyby takovýto vážný špionážní thriller byl o 10 nebo 20 starší, byl by ještě krásnější. Ale čas to napraví...

    • 2.10.2017  07:08

    Asi o něco lepší než dvojka; přesto nemusím tento film vidět znovu, obsahuje příliš smutných a hluboce znejisťujících motivů (polidštěná zvířata, bezvýchodnost výzkumu nemocí stáří).

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace