Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Akční
  • Krimi

Recenze (255)

plakát

Podfu(c)k (2000) 

PRO MUŽE:Historky z podsvětí vypiplané do brilantní komedie narvané hromadou filmových hvězd a hlášek. Přiměřeně akční, výborný spád i hudba, až prach usedá suchý, britský humor. Fenomenální výkon Brada Pitta v netradiční roli cigoše – škoda, že blbečka v dabingu nenapadlo přidat romský přízvuk v češtině – Pitt ho v angličtině válí jak cikorka z Chánova. Příliš dobré na to, to nevidět.         PRO ŽENY A *CITLIVÉ* MUŽE: Pěkný multi-kulti mišmaš, madame, to je. Na tapetě jsou nejen cigoši, negři, Židé a Rusáci, ale i další mozkovydlabanci všeho druhu. Většina entit plachých vůči běžné práci bývají individua sice ducha mdlého, leč mazaná. Mazaná na to, jak přijít za co nejmenší námahy, k co největším prachům. Finále končí tím, že si jedny a ty samý prachy (zlato, diamanty) kradou mezi sebou. Zábavné, vtipné a místy i šílené. Vřele doporučuji.          HLÁŠKA:Katolická víra je založena na chybném překladu. Není důležité, jestli je to pravda,nebo fikce, lidé rádi věří.// Boris-břitva, křivej jak sovětskej srp a tvrdej jak kladivo, co ho kříží. Toho hajzla prej nejde zabít.//Tvrdší než hřebík z rakve.//Myšlení tě může dostat do pěknýho průseru, moc to s ním nepřeháněj.// Potřebuju zbraň? Nepotřebuješ, poupátko, potřebuješ mě.// Rusáci, mazaný antisemitský kozácký kurvy.

plakát

Ples upírů (1967) 

PRO MUŽE:Brilantní upírská parodie s mnoha pitoreskními obrazy malebné zimní krajiny. Jeho Excellence hrabě von Krolock je tak přesný, že bych přísahal na zmrtvýchvstání Bely Lugosiho. Profesor Ambronsius z Kurníksburgské Univezity pro změnu vypadá jako Albert Einstein po lehčí mrtvičce, dokonalý vědátorský pošuk. Sám Polanski si s gustem střihnul jeho mladého asistenta Alfréda. Zbytek castingu snad měla na starost samotná Madam Tussaud. No, neskutečná ptákovina. Barvotiskové kulisy jak z ruských pohádek a přesto dokonalé. Stopy po zubech jak z maxiděrovačky, zkrátka autoři nevynechali nic, z čeho bylo možné si utahovat. Pro milovníky parodií vřele doporučuji.         PRO ŽENY A *CITLIVÉ* MUŽE: Chcete-li se, madame, pobavit a nevadí vám typicky šedesátkový film, chutě do toho. Pro pány s nivým pohledem mandlových očí mám ve snímku jedno parádní překvapení. Pokud je mi známo, toto zde je vůbec první ztvárnění homoupíra v dějinách filmu a že je to pěkně slizký štramák, Herbert jeden. To víte, hoši, my heteráci nedokážeme dokonale ocenit ztepilou postavu a ladné pohyby mladého muže s lehce ženskou grácií. Ale povedl se, kluk jako buk. Alfréd nevěděl, co si má dřív chránit, jestli krk,nebo prdel.          HLÁŠKA:Co je to? Co to vyvádíš? Jdu si lehnout. Co tě to napadlo? Jdi si do své postele! Sám?

plakát

Den poté (2009) (TV film) 

PRO VŠECHNY:Uplynul už drahný čas od dob, co Fat a Little Boy rozzářili japonskou oblohu a dodali tak místnímu obyvatelstvu notnou dávku energie a nová generace požíračů horkých psů má všechny důvody k zamyšlení nad tím, že kdo s čím zachází tím také schází. USA už od poloviny padesátých let, kdy jim vypršel monopol na jaderné zbraně vypracovávají krizové plány pro případ, že se ucho utrhne. Amíci samozřejmě vědí, že jsou v celém širém světě, kam až oko Alláhovo dohlédne nesmírně populární pro svou milou povahu a mírovou politiku. Sami sice také poztráceli poměrně dost vlastních jaderných zbraní a neobtěžovali se s jejich hledáním, (protože výroba byla o dost levnější), ale při kolapsu říše zla, kdy ruský stát zapomněl na výplaty vědců i strážců sil, zmizelo tolik materiálu, že si přece jen musí dělat vrásky a botox na ně nepomůže. Od doby, co fotbalově řečeno, Usralmá Ládik s Kulajdou 11. září 2001 přenesl hru i na druhou půlku hřiště, se i hamburgeroví umaštěnci začali ptát, kterápak z třípísmenkových organizací tak brutálně zachrápala a co vlastně s tím? Ve filmu se celkem na férovku přiznává, že existuje dost mentálů s motivací posvítit si na Amíky tisícem sluncí, jak se někdy eufemisticky nazývá atomová bomba. Přiznávají, že i materiálu se po světě toulá dost a dost a samotný návod občas visí i na netu. Hranice je neprostupná pro teroristy se štěpným materiálem asi tak, jako pro drogové kartely s kokainem. Kontroluje se jen 5% dovážených kontejnerů atd. Dokument ukazuje od prvních vteřin výbuchu (jako první cíl se předpokládá Washington 9,30 ráno v pracovní den) následky exploze, její postupné dopady na obyvatelstvo. Paralelně s tím je vidět aktivace jednotlivých složek krizového plánu. Od hasičů po armádu, od přesunu prezidenta a vlády – nebo toho, co z nich zbylo, po evakuaci části obyvatel až k odklízení ostatků. Vyčísluje ztráty, vyjmenovává nutná a okamžitá opatření v přesně stanovené posloupnosti. Ví, co dělat, ví také, že je mnohem lepší, aby podobný plán nikdy nemuseli použít. Za Reagana se řešil masivní jaderný útok z cizí země a záchrana Spojených států jako takových, dnes útok na vlastním území teroristickou organizací. V důsledku takového útoky by se nejspíš změnila jednou provždy nejen Amerika, ale celý svět. Doporučuji.         PRO DENVER Ano, chyběli tam přesné údaje kudy a kam budou odvážet prezidenta, kde přesně bude sídlo vlády a přesné lokace krizových štábů. Zkus si o tyto chybějící informace, chytrolínku, napsat a možná vyhraješ super ubytování zdarma na Guantánamu. Moc bych ti to přál.

plakát

Lantana (2001) 

PRO MUŽE:Krásná práce, nadčasová ukázka mnoha typicky ženských vlastností, kvůli nimž tolik mužů zůstává dobrovolně singl. Kam jdeš? Kdy přijdeš? Kdes byl? Vím, už jsem tam volala.. Už spolu moc nemluvíme.. Miluješ mě? Dívej se mi do očí , dívej se na mne .. (požadavek přespadesátileté těžce vyžilé ludry při sexu! Jak má pak chlap nechat makat fantazii, co mu drží stojáka, bůh ví). Potřebuji tě..(pouze ve chvíli, kdy zboří auto). “Nešlo by o to, že spal s jinou ženou, ale o to, že mi to neřekl. To by byl podvod – tak na tento fígl, pánové bacha, velkej bacha! Přiznání v těchto souvislostech nikdy není polehčující okolnost a to ani v situaci kdy má dámička sama hroudu másla na hlavě. Snímek sice vynechává hysterii, vyžírkovost, vyděračský pláč, ale jinak je tam strašidelných vlastností až hanba. Celkově je to příšerně zdlouhavé, venkoncem i nudné. Zajímavá pointa se zapadnutím všech dílů mozaiky krimi příběhu, o který prvnoplánově vůbec nešlo. Vřele doporučuji všem mladým i starším mužům odhodlaným do toho prásknout. Jeden z vhodných filmů, který pomůže se ještě včas probrat. No, a my ostatní se na to klidně můžeme vybodnout.         PRO ŽENY A *CITLIVÉ* MUŽE: Tak tady si, madame, budete rochnit. Několik manželských víceúhleníků, sem tam ňáká tragedie v minulosti, permanentní hrabání ve vztazích a pocitech. Muži otrávení z žen, ženy řešící kvadraturu kruhu, všechny dámy ve věku, kdy nehumanoidi už jsou dávno na odstřel. Pro hošíky dilema muže, který dělá vrbu i vagínu ženatému muži a ještě si chodí plácat játra k psycholožce, která jeho vyprávění není s to rozchodit. Psychohrátky na všech frontách. Pomalé tempo s malinkou gradací k pozoruhodnému závěru. To je film o ženách a pro ženy. Vřele doporučuji.          UKÁZKY:Důvěra je pro lidské vztahy stejně důležitá, jako pro život dýchání, ale je i stejně prchavá.//Milovat se s ní, je jako chtít naplnit vyschlou studnu.// Jestli poděláš manželství uříznu ti koule a dám je na šňůru mezi ponožky a trenky. Jasný?!// Objednali jsme ti jídlo, ale snědli jsme ho.// Snadný je jít a někoho si najít, těžký je to neudělat.

plakát

Železná lady (2011) 

PRO MUŽE:Pro milovníky akce je Iron Man, nikoliv Iron Lady. Margaret Thatcherová. Žena, která měla větší koule než většina mužů v jejím dalekém i blízkém okolí. Žena, která měla vizi a šla si za svým s buldočí sveřepostí. První premiér Velké Británie v sukních, noční můra odborářů, kladivo na labouristy a další zasranosociály(isty). Tato osobnost přímo vyzývá k natočení třeba i kontroverzního životopisného filmu. Proč to ale Syphilida slepovala jako mozaiku záblesků senilní mimózy, která se štěká s mrtvým manželem, ví bůh. Takové téma, taková šance a ta neuvěřitelná p*ča to tak zprasí. Maggie, nasaď zubní protézy a trhééj, to sis vážně nezasloužila. Co přijde příště? Režisér A. Ids natočí Reagana v čepičce Santa Clause a v plných pamperskách? Proloží to nějakým tím majáles s mužem se skvrnou na čele? Jděte do prdele s tímto úhlem pohledu, natočte co dokázali a jak ovlivnili svět, natočte i jejich odchod ze scény. Na rozklad jejich osobností v terminálním stádiu jejich nemocí není nikdo zvědavej.         PRO ŽENY A *CITLIVÉ* MUŽE: Bezmocnost mocných je smutná záležitost. V jedné chvíli vládnete nad zemí, ovlivňujete kolo světových dějin a za pár let vám, madame, bubáci v makovici udělají ze života neřešitelný rébus. Jakýsi Němčour vám schovává věci, denně vidíte nové lidi, i když jsou to ti samí jako včera, před rokem... Každý, kdo zažil roky někoho, komu kvapem ubývají fyzické a především dušení síly musí být, madame, tímto snímkem naprosto konsternován. Střídání chvil zapomnění a padání do minulosti se světlými okamžiky, kdy se zdá, že železná lady ani trochu nereziví. Z hlediska zachycení momentů zašlé slávy a pozorování postupné změny psychiky ve všech jejích projevech – vynikající film. Z hlediska zmapování významné dějinné éry a vůdčí osobnosti té doby – strašidelná sraˇ*ka a bezdůvodné zneuctění paní Thatcherové. Neskutečný výkon Meryl Streep po zásluze oceněný Oskarem za hlavní ženskou postavu ve filmu, který kdyby byl o málo známé baronese v letech, tak smekám a tleskám. Takhle, takhle mám chuť vraždit.          UKÁZKY:Co je zdrojem životní síly společnosti? Přece obchod. Žádné velké firmy, ale malí živnostníci.// Tenkrát nám šlo o to, něco dobrého dělat, dnes jim jde o to, něco znamenat. //Moc se v minulosti nevrtej, nikdy nevíš, co najdeš.//My, konzervativci chceme dát lidem svobodu a příležitost naplnit svůj vlastní potenciál. Nepředstíráme, že jsme si rovni, nejsme stejní, nebyli jsme a nebudeme.// Chcete-li tuto stranu změnit, veďte ji, chcete-li tuto zemi změnit, veďte ji.// Jsem přesvědčena, že právě růst malých podniků ve větší společnosti je pro budoucnost Británie rozhodující. Pouze tak vytvoříme nová místa, novou práci, která vydrží.// Odborové hnutí likviduje místa a sráží tuto zemi na kolena.// Naše politika je možná nepopulární, ale je správná

plakát

Casino (1995) 

PRO MUŽE:Mafiánská epopej o cestě falešného hráče až na vrchol do křesla šéfa casina. Když se daří, je to dobře sehraný orchestr. Přidat geniálního dirigenta s invencí a casinu může konkurovat snad jen FED s vrtulníkovým Benem. Mohavská poušť je zase ideálním místem pro vyřešení potíží, jen si jeden musí trošku máknout, aby problémy nevyhrabali na světlo boží kojoti, nebo federálové. Chce to kapku praxe, jinak by se člověk ukopal k smrti. Sem tam se dílo zvrtne a pak přijdou ke slovu i vyhrnuté rukávy, kladivo, svěrák, nebo baseballová pálka. A Sharon tu je naprosté zlatíčko. Po celou délku filmu jsem měl chuť jí přeříznout. Jako nejvhodnější nástroje se mi k tomu účelu jevily Husquarna 560 XP a Stihl MS 362. Fenomenální výkon Pesciho, který na mafiánské bullteriéry a chřestýše v lidské kůži má snad patent. Precizně předvádí, že na velikosti nezáleží, ale na zabejčenosti takového zmrda rozhodně ano. Perfektní režijní prácička na nejvyšší úrovni. Pro fajnšmekry povinnost.         PRO ŽENY A *CITLIVÉ* MUŽE: Dva vypravěči s téměř dokumentární přesností a smyslem pro detail ukazují praktiky a pozadí výrobníku prachů jménem casino. Dokonalá dojná kráva, madame, takový podnik, ale muší ho vést machr. Brilantní DeNiro je muž na svém místě a aby to neměl jednoduché, tak kromě psychopatického parťáka dostal do vínu ještě manželku z říše horrorových snů. Upřímně, klobouk dolů. Sharon Stone sice tentokrát neukázala bobra, ale dokázala úžasně předvést jaký je život s podrážděnou p*čou. Ne, že by to mnohý chlap neznal z domova, ale tak nějak nás těší vidět, že i schopný chachar si ve vlastní domácnosti může těžce naběhnout. Samozřejmě její projev utvrdí všechny hošššánky v jejich hnědopišných prioritách, protože něčeho takového chlap není schopen, ani když je buzinková svlečna. Zlatá klícka holt není pro každou a vážnost či postavení – pokud není od pasu dolů - nemá pro všechny kikiny stejné kouzlo. Vracejí se nejen dobří holubi, ale i černé ovce k svému pastevci, vlastně pasákovi. Drama, které slušně odsejpá a nenechá nikoho na pochybách, že tohle je přesně to, co Scorsese umí. Vřele doporučuji.          UKÁZKY:V poušti je spousta děr a v nich je pohřbena spousta problémů. Ale musíte vědět jak na to. Díru je potřeba vykopat předem, než se tam objevíte s nacpaným kufrem, jinak vám to zabere půl až třičtvtě hodiny a nevíte, kdo tam mezitím zavítá. S takovou, abyste kopali další díru..// Casino je jako prodávat sny za hotové.// Smyslem jejího života byly prachy.//Proč krademe, když nás někdo okrádá? Jakej to pak má smysl?//Šéfové nemaj rádi, když si parťáci navzájem šukaj manželky. Není to dobrý pro obchod.

plakát

Mzda strachu (1977) 

PRO MUŽE:Chlápci, co mají minulost jak fángli pestrou a v ní pár temnějších momentů občas mění bydliště. Pro sichr i kontinent. Terorista, bankovní defraudant, lupič, pohostinná náruč jihoamerické džungle, přijme mnohé hříšníky a zbytečně se neptá. Nová země, nový život, nová identita. Selanka v kakovém oku kontinentu. Policie krade přiměřeně a nebýt toho malérečku s vrtnou plošinou, mohli hoši ve svém strachu vegetovat dál. Prácička na hranici sebevražedné mise za těžké love. Kdo by odolal, v pekle už jsou. Fuckt hustá jízda. V době před digitálními triky si museli i herci pěkně hrábnout na dno. Na sedmdesátkový film, dokonale syrové, dobrý scénář bez hluchých míst a slušně šlapající režie s hvězdami tehdejšího hereckého nebe a kupodivu i výborná hudba. Scéna na lanovém mostě nad rozbouřenou řekou – vyslovená, nekašírovaná, filmová lahůdka. Mohu jen doporučit.         PRO ŽENY A *CITLIVÉ* MUŽE: Snímek z doby, kdy chlapi měli koule a nehráli si na slečinky. Hošíky asi odradí ta spousta špíny, hnusu i krve, ale vy byste to, madame, měla zmáknout. Odměnou budiž vám dáno herecké mistrovství Roy Schneidera i Bruno Cremera ve vrcholné formě. Je to sice ryze chlapský film, ale tak dobrý, že by mohl čapnout za ohambí i vás.          HLÁŠKA:Zastřelis kněze pro 70 tisíc dolarů. Zač stojím já? Za hovno, ty zkurvysynu!//

plakát

Hájili jsme hrad (1969) 

PRO MUŽE:Smrtelně vážný román, u kterého se místy můžete chechtat těžko utišitelným smíchem, Sydney Pollack zrežíroval celkem vzato věrně, jen při tom vyvanulo vše, co tu knihu stavělo na piedestal válečné literatury. Napětí, hrůza, vtažení do děje, pohled na válku očima každé postavy a brutální humor. Do filmu se tak nedostala většina z nejlepších a nejšílenějších scének zachycených v románu. Ale i ten zbytek je sakra povedenou koláží osudů osmi ztracenců, kteří ve jménu budoucnosti za pár hodin zničili to, co jiné generace po staletí budovaly. Doporučuji.         PRO ŽENY A *CITLIVÉ* MUŽE: Hájili jsme hrad od Williama Eastlakea patří jednoznačně mezi mých top 10 knížek, co jsem kdy četl. A i když film je celkem povedený, atmosféru z knížky ani břitkost dialogů se na plátno nepodařilo zcela převést, madame,. a to i přes dobré herecké výkony – asi nejlepší Peter Falk, Při jeho sledování se tím pádem nebudete ani moc smát, ani moc truchlit, protože zůstal pouhou profesionální řemeslnou vizualizací děje, ale přes mé výhrady stojí za to jej shlédnout. (a 100x víc si to přečíst)          UKÁZKY:Jak dlouho trvala stoletá válka? Pokud to mám říct přesně, tak dvěstěpatnáct let.//Kam jedete? Na cvičák. Na cvičák? Jedeme cvičit holky k Červený královně.// Hele, kde je Los (vojín Tři Losí Uši) ? Stojíš na něm.// Rozhovor Amíků: Evropa umírá. Ne, už je mrtvá, proto jsme tady.

plakát

Štíty království českého (2008) (seriál) 

Asi to nejlepší, co se v Čechách urodilo z dokumentů o českém středověku. Zvídavý divák si podobné dílka sám najde a standardního ignoranta to k obrazovce v žádném případě nepřiková. Velmi to připomíná české školství, nikoliv naučný, ale poučující způsob vyprávění, přehlcení fakty, přeskakování mezi tématy i hrady, minimální systematizace předložené faktografie, minimální animace – tj. tam kde se vykládá o stavebních postupech, způsobech obrany i obléhání a kde by byla vysoce žádoucí, není vůbec, použije se pouze k dokreslení hradu v místech, kde jsou dnes jen ruiny. Navrch její úroveň je stejná, jako malířské možnosti Mr. Beana při restaurování obrazu Whistlerovy matky. O rekonstrukci některých událostí za pomocí herců a hraných scének se autoři ani nepokusili. Tomáš Durdík je evidentně odborník na slovo vzatý, ale také brutálně nudný patron a uspavač hadů. Kdosi tu psal, že by měla být delší stopáž, aby to bylo ono. Neměla, usnuli by i ti, které historie baví. Jak na konci, tak na začátku každého dílu jsou stejné, nicneříkající kecy páně Plesla, místo toho by tam mohlo být jedno až dvouminutové opáčko a shrnutí o čem vlastně (na začátku minulý, na konci právě shlédnutý) díl byl. Na historický dokument je formát Kalendária Saskie Burešové poněkud nešťastné řešení, navrch bez časové posloupnosti prezentovaných údajů. Na to, kolik hradů ten kočovný cirkus s natáčením navštívil a kolik to muselo i tak stát, je velká škoda, že televize nedala do projektu víc peněz a nezkusila jednou formát, který by byl schopný i exportu. V Čechách špička, bohužel jen v Čechách.

plakát

Million Dollar Hotel (2000) 

PRO MUŽE:Syn žil mezi pobudy a Indiány, provozoval lehkou atletiku. Skok do dálky na střeše baráku, takže vlastně do hloubky. Papínek to nutně potřebuje vyšetřit jako vraždu, protože pro Žida je sebevražda nejubožejší zločin. Jeho vyšetřovatel by sám súrně potřeboval vyšetření a následně celu s urostlými ošetřovateli, někde stranou civilizace. Jedná s podezřelými jako kdyby byli všichni vinní, magor k pohledání. Barák s vyvanutou zašlou slávou, kde jsou normální snad jen kliky u dveří, vše ostatní je panoptikum z učebnic oboru psychiatrie. TomTom ve filmu tvrdí, že když se řekne hlupák, každému se hned vybaví jeho jméno. Já tvrdím, že když se řekne ztráta času, hodně dlouho se mi bude vybavovat tento snímek. Slušně nahláškováno a příjemně temné (díky obojímu to není odpad), hvězdné obsazení, ale jinak zdlouhavé, pomalé, přiblblé a samoúčelné. Pryč od toho.         PRO ŽENY A *CITLIVÉ* MUŽE: Jedna z postav říká: “To je Hollywood, z gramu sraček upečou celé soufflé.” Tato jedna věta z dvaadvacáté minuty, madame, v podstatě brilantně definuje celý film.          HLÁŠKA:Někteří lidé říkali, že je to jen hloupá děvka, ale já věděl, že hloupá není. Byla to moje životní láska, i když jsme se vlastně neznali.Zatím.// Proč jste říkal, že jsem idiot? Střelil jsem od boku. Trefil jste se.!!// Žid: “Pravdu?! Chachá, moji lidé rozhodují o pravdě v 60ti zemích a v každé z nich je jiná, protože pravda je vysvětlení, na které je ochotna většina lidí skočit.// Škoda, že jste polda, byl byste skvělej pasák