Bernhardiner

Bernhardiner

Zbyněk V.

okres Rychnov nad Kněžnou
Sarastros Nachfolger

homepage

15 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 18.7.2019  23:05

    Mám za to, že v Sovětském svazu mnoho romantických komedií nenatočili, toto je má první viděná a u mě dopadla velmi dobře. Ano, nevyhýbá se klišé typu on miluje a ona nenávidí a naopak, ale není to tak do očí bijící jako u západních analogů. Scénář navíc spáchal Emil Braginskij, který do příběhu zařadil mnoho poznatků ze své novinářské praxe a to hlavně, co se úřednictva v tehdejších časech týče. Výborný je i policejní výslech. Žanna Kapustina v podání Taťjany Dogiljevy je prostě k nakousnutí a Jurij Bogatyrjov je ten správný úředník, pro kterého jsou všichni dědicové nenažraní. Vynikající je i přeslazený hudební doprovod (ano, přesně takové miluji). Celý film popisuje odvěkou pravdu, že štěstí ani lásku si za peníze, v tomto případě zděděnou pokojovou uměleckou galerii, nekoupíš. Už jen pro to, že se o to budeš bát. 85 %

    • 18.7.2019  22:34

    Vítejte v domě, jehož dřevěnou existenci by snadno mohla vyřešit jedna škrtnutá zápalka. Máme tu čtyři sestry, které zrovna neměly moc štěstí na rodiče. Jejich otec byl chlívák obecný a matka tuto skutečnost jaksi neunesla, proto je ponechala svému osudu. Nejstarší sestra je asi tak vřelá jako sestra Ratchedová, přičemž se peleší s ženatým doktorem, druhá je k zulíbání s příchylností na zkrachovalé chlápky, kteří ji využívají jako živou peněženku, a navíc se ráda napije, a třetí si stále sveřepě zachovává svou dětskou duši. A tyhle z té čtvrté udělají ožralého Messiho. Kdo čeká snímek plný děje, bude zklamán. Zde se střetávají různé názory na to, jak žít svůj život a jak vycházet s těmi okolo. Myslím si, že na tenhle film by měl být divák trochu melancholicky naladěn. Je to vlastně neskutečně příjemný film plný pozitivní nálady a rozzářených úsměvů, ale také film, ve kterém se možná až příliš moc umírá. 100 %

    • 18.7.2019  21:54
    Farmlands (2018)
    ****

    Lauren Southern je trochu víc než jen obyčejná mluvící hlava. Byť je mi sympatická asi jako plastová bárbína za výlohou hračkářství, jisté schopnosti na poli dokumentární tvorby se jí vytknout nedají. Vybrala si téma, o kterém se tolik nemluví, přesto je mnohem závažnější a bolavější než mnohá narušování tzv. lidských práv v našem státě tolikrát prezentované v našich médiích. Cením si i toho, že si Lauren dala tu práci a popsala i historický vývoj na jihu Afriky. No nic, (ne)těším se na její informace v její další dokumentární tvorbě, předpokládám, že Borderless bude aspoň stejně kvalitní. 85 %

    • 18.7.2019  21:39
    Na vlastní Čočík (TV pořad) (2018)
    *****

    Čočík je jeden z velmi mála českých jútúberů, kterého lze sledovat. Jeho posedlost létáním již prověřuje nejeden psychiatr, jeho přístup k penězům ("Nebral jsem nic drahýho" - 200 EURO/noc) vzbuzuje u mnohých závist, přesto se mu nedá upřít vytříbený smysl pro humor a inteligenci vyšší než je na YouTube běžná. Jeho krátká videa pro Mall jsou sice dobrá, jeho mnohdy celovečerní tvorba však má mnohem vyšší úroveň. Osobně nelze než doporučit jeho na YouTube sledovat, dlouhá videa v sestříhané a nepříliš zajímavě hudebně předělané formě ztrácejí podstatnou část svého kouzla. Jeho výběr hudby je totiž velice osvěžující na rozdíl od té pseudoromantické bezpohlavní hudbičky, která se line ze všech ostatních koutů toho znamenitého videoportálu. 80 % pro verzi na Mall / 100 % pro verzi na Youtube

    • 30.12.2018  17:42
    Neoneun pet (2011)
    **

    Tenhle film jsem viděl před více než 5 lety, tehdy jsem to pouze ohodnotil a neokomentoval. Jenže co čert nechtěl - pořád mi ten film v hlavě vězí nebo chcete-li, neustále se mi tento film připomíná v podobě nočních můr. Proto jsem se rozhodl cestou komentáře s tímto filmem zúčtovat jednou pro vždy. Pustil jsem si ho proto (za pomocí rychloposuvu) znovu a zjistil jsem, co se mě na tom vlastně pořád tak straší. Rozhodně to není Kim Ha-neul, krásná a talentovaná herečka. Není to ani celkem originální námět, ani sterilní romantika (tolik příznačná pro většinu korejských romantických komedií) a ani to nejsou muzikálové vložky. Vadí mě na tom jedno - tohle se přece nejmenuje Fucking Amal ani Fucking Soul nebo cokoli jiného z...propadeného. Tohle není romantická komedie o dvou lesbách! A přesto, když se na Jang Geun-suka dívám, jsem na pochybách. Takhle zženštělého chlapa snad nenajdete ani ve filmech pro čtyřprocentní dospělé. Vlastně ho celkem lituji, zřejmě ho tvrdě pohltil svět modelingu, jemuž se věnuje od pěti let (dobrovolně?), a proto se chová, jak se chová, a vypadá, jak vypadá. A víte, co je největší bizár? Že jsem tomuhle hlavobolu kdysi napálil čtyři hvězdy (horším hlavobolem je jen Jim Carrey ve filmu Cable Guy, ale ten se mi podruhé fakt pouštět nechce). 40 %

    • 30.12.2018  16:38

    Pierre Richard funguje nejlépe v komediích, které mu na tělo napíše někdo jiný (až již Claude Zidi nebo Francis Veber). Tohle vypadá víceméně jako sled oddělených komických scének, které nějakým řízením osudu na sebe navazují. Nápad je ucházející, ale Pierre se musí před kamerou fakt hodně snažit, aby dokázal napravit to, co napáchal jako scénárista a režisér. Díky Bohu se mu to (i s přispěním hvězdných spoluhráčů) celkem povedlo. 70 %

    • 30.12.2018  16:25
    Spjaščije (TV seriál) (2017)
    *****

    Kde se vzal, tu se vzal, do Moskvy dorazil šéf revolucí lásky a porozumění v nejrůznějších zemích světa a okamžitě aktivoval spící i naprosto probuzené milovníky státu horkého čokla. Z toho aby se jeden utopil ve vodce! Faktem je, že se jedná o dobrý studijní materiál i pro české bezpečnostní služby (pokud nejsou ideologicky zaslepené nebo Česko vůbec nereprezentující), poněvadž jsou zde skvěle ukázány způsoby majdanizování společnosti. Nutno podotknout, že to vypadalo velmi reálně, až na pár lehce nevěrohodných situací (Sokolovův konec) těžko hledat jakékoli námitky. Je zkrátka vidět, že na scénáři se podíleli i lidé, kteří toho v reálu zvládli víc než jen čtení špionážních románů. Pasáže, v nichž hrdinové řeší své vztahové problémy, se zdají být trochu nudnějšími, nicméně vcelku vhodně dokreslují morální úroveň jednotlivých postav. Co se herců týče, nemám vůbec žádný problém, vyzdvihl bych hlavně Alexandra Rapoporta jako architekta revolucí a zároveň si mi vždycky líbila hudba znějící snad pokaždé, kdy se objevil na scéně. Ano, je to typický souboj dobra a zla, nic nového pod sluncem. Je ale podán nepřijemně a syrově, zkrátka tak, jak to má být, navíc myšlenkově jsou mi zdejší kladní hrdinové blíže než jejich západní analogy. Vzhledem k tomu, že v topce seriálů mám poloprázdno, nemám problém tuto osmidílnou sérii do ni zapracovat. Není divu, že se točí už třetí řada, autoři zdá se mají námětů na rozdávání. 95%

    • 25.2.2018  17:15

    Napíšu to takhle - tenhle snímek celkem slušně vyjadřuje dnešní společnost (a dle Ferreriho to v té době zřejmě nebylo o moc lepší). Pořád žereme, prdíme, ukájíme se, vybuchuje nám kanalizace a ti, kterým to není úplně jedno zemřou na půli cesty. Ostatní nemění své chování, protože to tak podle nich asi má být. Povinný film pro všechny, kteří si stále myslí, že konzumní způsob života nás dovede ke světlým zítřkům. To, že je to film veskrze nechutný, je věc podružná, i když mnohé odpuzující. 95%

    • 25.2.2018  17:08
    Hwanyeo (1971)
    ****

    Druhá Ohnivá žena od Kim Ki-younga se minimálně vyrovnala té první, a v mnohých ohledech ji ještě překonala. Týká se to jednak obrazové stránky - Kim Ki-young si nyní mohl hrát s barvami, do kterých patrně zabalil určitou symboliku. Týká se to i herecké stránky věci - tak výraznou herečku v roli služky původní film neměl. Ta její mimika, ty její kradmé úšklebky, ta celková organičnost a síla její postavy, do toho se prostě nejde nezamilovat. To je navíc něco, co v dnešních cudných korejských filmech nalézáme jen velice zřídka.Scénář je velmi podobný prvnímu filmu, avšak nyní se to celé odehrává na kuřecí farmě a máme tu i příběh obou kamarádek. To by mi vůbec nevadilo, avšak zde máme i linii s policejním vyšetřováním, které už mi tam sedí méně, neboť díky tomu snímek působí dost překombinovaně. Nu což, uvidíme, jak na tom bude třetí díl, který je ještě o 20 minut delší. Jinak... řekl už někdo Korejkám, že bez plastických operací jsou mnohem hezčí? 85%

    • 25.2.2018  16:47
    Mistři gagu (1985)
    *****

    Film o tom, kterak komik tvrdý chleba má. Možná mnohými opovrhované troškoviny daly scénáristům více přemýšlení než rodinná dramata, romantické příběhy a přepříliš umělecké filmy, kde je hlavní motivací postav prokopat se k vnitřnímu já poté, co lidstvo vymře a které existují jenom proto, aby měla elita co žrát. "Umělecký" konec filmu mi trochu připomněl Nebezpečně výbušnou trhavinu, byť si nemyslím, že její autoři se inspirovali přímo tímto kouskem. Jsem také rád, že jsem našel Serraulta v poloze, která v sobě nemá ptačí úchylnost a podivnou bezvýraznost jeho dřívějších postav. Claude Zidi tímhle filmem vlastně poctil žánr, kterému sám hodně dal (Bažanti apod.), a zároveň mu dal poslední políbení. Ztřeštěné komedie plné gagů, a přitom ne pitomé a vulgární, potom už nikdo nenatočil (vyjma snad kromě Richardova Nalevo od výtahu), alespoň co se Francie týče. 100%

    • 25.2.2018  16:24
    Kudy kam? (1956)
    **

    Já jsem také nevěděl kudy kam, tenhle film se nepodařilo napoprvé zhlédnout celý. Prostě to nešlo. Ano, témata manželských neshod jsou nosná a s tímto emancipačním nádechem mohlo vzniknout něco opravdu zajímavého. Jenže, a netušil jsem, to někdy napíšu, zde to totálně zaznívá role Jiřího Sováka. Do zhlédnutí tohoto filmu jsem netušil, že Sovák někde hrál debila. S takovými egoistickými postoji týkající se mytí nádobí a jiných domácích prací jsem se asi dosud nesetkal. Chtěl jsem konečně zase někde vidět Natašu Gollovou, která to vzala asi proto, že v té době pro ní přestávalo být v českém filmu místo. Nemyslím si, že by jí role zrovna dvakrát sedla, jakožto komička by mělo hrát v nějaké komedii a ne v tomhle paskvilu, který se nazývá komedií jen proto, že to tvůrci chtěli. Nu, hlavně, že to dobře skončilo, všichni se udobřili, všichni diváci to (snad) přežili, tudíž mi nezbývá nic jiného než tenhle film zavrhnout a dál jít jinými cestami. I když bych byl docela zvědav, jak tohle fungovalo v divadle. 45%

    • 25.2.2018  16:07
    Hroch (1973)
    ***

    Tenhle film je jasným důkazem toho, že na zdejší hodnocení se nedá vždy spolehnout. Jako určité vodítko lze místní procenta vzít na vědomí, ale pokud se jedná o diváku blízké téma, je vždy lepší si film pro jistotu pustit. Vypnout se to dá vždycky. Nejedná se o nejhorší, ani o nejtrapnější a ani o nejnesnesitelnější film, protože česká a československá tvorba ve všech těchto kategoriích, alespoň dle mého subjektivního názoru, nabízí nemalé množství horších případů (kupříkladu Dovolená s Andělem). Je pravda, že bez zdejšího obsahu bych možná nepřišel na to, že se jedná o satiru na dění v roce 1968, avšak ve výsledku to tak nějak zapadá do sebe, i co se nelogičností týče (od Hrocha v hrochovi přes brýle na hluchotu až po rádoby demokraty). Oproti populárním Vorlíčkovým fantastickým komediím je tento film natočený bez nadhledu a s přílišným tlačením na pilu. Herci jsou spíše průměrní a méně známí, ze všech nejvíc tam vyčníval Eduard Dubský v roli profesora Fibingera. Koneckonců i Helga Čočková si (u pánského publika) dokáže vysloužit určité sympatie. Ano, je to film těžce politický, tedy přesně takový, jaká byla objednávka, ale jenom proto přece není nutné hned film zavrhovat - jistá nápaditost tomu neschází. Těšil jsem se, že se tomu dosyta vysměju a ono mi to jaksi nejde. Omlouvám se. 65%

    • 25.2.2018  10:33
    Facka (1974)
    **

    Ano, chtělo by to tady trochu profackovat. První facka by mířila na scénáristy filmu, o nichž vím, že jsou schopni vyplodit něco lepšího než jen povrchní škvár, kde se všechny postavy chovají nelogicky, přičemž nejhůře si vedli v případě hlavní hrdinky, jejíž motivaci v milostných hrách a problémech v soužití s otcem by těžko dokázal rozklíčovat i takový Sigmund Freud. Druhá facka míří na herecky dosud nevyzrálou a zde naprosto nepřirozenou Isabellu Adjani, která do film dodává i jakýsi otravný element (herecky nezkušená Sophia Marceau byla ve Večírcích v podobné roli podstatně lepší), koneckonců, nemyslím si, že Adjani je vhodná herečka do komedií, ve vážných rolích je zkrátka mnohem věrohodnější. Třetí facka by na všechny ostatní, kteří jsou příliš dobří na to, aby si mohli dovolit na něčem takové podílet (Ventura, Girardot, Perrin). A profackovat by bylo záhodno i tvůrce českého dabingu, který poslal svým uměním snímek o třídu níž. 45%

    • 25.2.2018  10:03
    Tung tae (1983)
    **

    Japonci ho odtáhli na kus skály uprostřed moře, kde jim sloužil jako most, židle či jako boxovací pytel. Přesto všechno se do tohoto kamenného kusu země zamiloval natolik, že odmítl jakékoli stěhování, ať již za milovanou ženou či za vyšší funkcí než jen strážce majáku. A tam šťastně prožil celý svůj život srdnatě bojujíc za velkého Kima. Věru originální téma, to se tomuhle kousku fakt upřít nedá. Jenže to je téma tak na čtvrt hodiny, nemyslíte? Propaganda z tohoto filmu čpí na míle, ovšem to, co mi na tom vadí nejvíc, je nebetyčná nuda. Takže vlastně jen sběratelský kousek pro takové magory jako já, ostatním vidět netřeba. 30%

    • 16.7.2017  01:07
    Starý včelár (TV film) (1981)
    *****

    Film o starém muži, jenž se řídí svým svědomím. A taky o lidech, kteří o svědomí přišli a pro které je tenhle starý děda jen přítěž v jejich hlouposti. Je vidno, že ke kvalitnímu snímku není třeba mnoho. Stačí vlastně jen kvalitní herci, nějaký ten statek a dobrý příběh. To stačí. Tenhle příběh je tak pravdivý a tak syrový jak slovenské hory samy. Škoda, že se takové malé velké snímky dnes moc netočí, literaturu Slováci kvalitní evidentně mají. Jenže holt je jiná doba, moderní divák chce vidět něco bombastičtějšího. 90%

    • 16.7.2017  00:55
    Dechovka (1958)
    ****

    Celkem přijatelná hudební komedie, byť se nejedná o nic originálního a velkého. Je to zkrátka Romeo a Julie přenesená do Holandska padesátých let. Nebo Knoflíková válka, která je tomu taky celkem blízko. Taky tam však najdete pár logických nesrovnalostí, párkrát si scénárista ulehčil práci - třeba když nevěděl kudy kam, vykouzlil motorku. Na jeden příjemný věčer to však stačí bohatě. 70%

    • 16.7.2017  00:47
    Svět podle Putina (TV seriál) (2017)
    ****

    Putin je politik profesionál, který rozhodně posunul Rusko pozitivním směrem a nikdo mě zatím nepřesvědčil o opaku. Myslel jsem si, že Stone, byť jsem od něho neviděl zatím vůbec nic, je také profesionál. V tomhle je trochu problém. Samozřejmě, na některá témata jsem již Putina mluvit slyšel, na některá ně, a tudíž bylo zajímavé dozvědět se něco nového. Oliver Stone mi však, promiňte, příjde v mnoha ohledech jako amatér. Ne snad ani tím, jak klade otázky nebo jak používá starší materiály (projevy jiných politiků, opilecké výstupy Jelcina), ale tím, jak zároveň míchá v různou dobu natočené pasáže dohromady, což činí dokument velmi nepřehledným a také kamerou - na nějaké záběr z podpaží nějakého přísedícího opravdu nejsem zvědavý. Je vidět, že si s tím úplně dobře neporadil. Musím říct, že třeba Kondrašovův dokument Krym - cesta domů je v tomto ohledu udělaný mnohem lépe, byť Putin není zdaleka jediným, koho Kondrašov zpovídá. Zkrátka, z tvůrčího pohledu je to celkem propadák a jen množství zajímavých informací zachraňuje tento dokument od horšího hodnocení. 70%

    • 16.7.2017  00:35

    Kdysi jsem od Vachtanga Anajana četl román Zajatci pardálí soutěsky. Byla to poměrně tlustá kniha, která mě však bavila. Tenhle film mě moc nebavil a obává se, že za to může scénář. Neznám Na břehu Sevanu, vypadá to, že tahle kniha zatím do češtiny nebyla přeložena, ale patrně by vydala na víc než něco málo přes hodinu. Pozitivní vyznění filmu je báječné a vždycky mě to potěší, problém je však v tom, že film trpí nesourodostí. Když si to tak vezmeme, třeba epizodka o tom, kterak maminka jednoho z chlapců vyndala nějaké poklady zpod jeho postele a vyhodila ho do auta, jehož řidič náklad vysypal do jezera (!!), přičemž se ten kluk spolu s partou snaží to auto dohonit a následně loví svoje poklady v jezeře, mi přijde naprosto zbytečná - nemá na výsledek žádný vliv, navíc ta maminka se tam jindy snad ani nevyskytuje. Myslím, že bylo lepší, kdyby na téma téhle (údajně) povídky natočili několikadílný seriál. A rád bych viděl v seriálové podobě natočené Zajatce pardálí soutěsky. Není to špatný film, je však celkem nezáživný. Vykročení pohádkáře Alexandra Roua za jiným žánrem se zkrátka moc nepovedlo. 60%

    • 16.7.2017  00:14
    Okja (2017)
    *****

    Pravidelní návštěvníci vepřových hodů se, zdá se, začali bát, že v supermarketech už nenajdou svoje oblíbené piliny ochucené vepřovou kůží v libovolných cenových relacích. Protože jako tento film může označit jako vegetariánskou agitku snad jen ten, co ho neviděl. Nevyskytuje se zde jediný vegetarián, i Mija nemá problém s rybami. Podstata tohoto filmu je totiž mnohem hlubší. Lidstvo vypouští do vzduchu a vody kilometry krychlové jedů, geneticky modifikuje ostatní organizmy a většině lidí je úplně jedno, že se k sobě a ke okolním prostředí chováme jako prasata. Jen proto, aby elita zůstavala elitou a dále sbírala nezasloužené zisky a dav byl spokojený s tím, jak se mu skvělě žije (především co se euroatlantické civilizace týče). Vždyť tento film je, byť možná dovedenou do extrému, úkazkou, o čem dnešní svět je. Nikdo si neuvědomuje, že hrátky s genofondem můžou dovést lidstvo ke katastrofě, stejně tak jako chování lidstva ke okolnímu prostředí a životu i k sobě samotným. Vždyť co dnes znamená člověk? Spotřební jednotku a lidský zdroj. Obojí přináší zisky. Až se lidé stanou Lidmi, u kterých bude hrát hlavní roli svědomí, bude na světě krásně. A chci se toho dožít. Tento Bongův výtvor přináší podobná témata jako Mijazaki. A závěr filmu, kdy SPOILER Mija vede Okju z masokombinátu a obří prasata za plotem je pozorují mi hodně připomněla závěr právě MIjazakiho Naušiky. Je to možná naivní snímeček. Ale je lidský, na rozdíl od Ledové archy i srozumitelný a stejně jako Mutant i dost protiamerický. Herecké výkony jsou dobré, a to jak na straně zla tak na straně dobra, jen dost dobře nechápu účast Jakea Gyllenhala. Přišel mi tam nějak nadbytečný. 90%

    • 17.4.2017  20:46

    I dobří lidé někdy trpí. Přesto však nechtějí, aby kvůli nim trpěli druzí. Špatní lidé však často netrpí, neboť jejich skutky je netrápí. Žijí svým kazisvětským způsobem a to, že se kvůli nim stanou špatné věci i druhým, jim nevadí... Tenhle snímek mi připomněl mnou dříve viděný Skandál. Stejně jako tam se zde jedná o souboj morálky s pokušením a pravdy se lží. A Kurosawa je navíc toho názoru, že pravda je někdy příliš krutá na to, aby ji někteří lidé slyšeli. S tím by se možná dalo polemizovat, nicméně si musíme uvědomit, že snoubenka čekala celou válku, aby si ji mladý doktor vzal a teď... by měla čekat další roky než se mladý lékař uzdraví..? Kurosawa skvěle vykreslil jednotlivé postavy a herci (především Mifune a Šimura) je perfektně ztvárnili. Tento a jemu podobné Kurosawovy filmy jsou skvělé v tom, že jsou stále aktuální, podobná morální dilemata řeší dnes a denně, například, zda dát přednost životu před smrtí (potrat). 100%

    • 17.4.2017  20:20

    K tomuhle pokusu o komedii se dá napsat jen velice málo. Snad jen, že téměř všechny mnou dosud viděné francouzské komedie byly mnohem lepší. Zde veškerá legrace začíná i končí u dělící čáry, což je na komedii velice málo. Pro mě dosud neznámý Marc Camoletti trestuhodně nevyužil hereckých es, která měl k dispozici. Co (možná) funguje v divadle, nemusí fungovat i na plátně. O další filmová zpracování děl Marca Camolettiho jsem tedy ztratil zájem. 50%

    • 17.4.2017  20:04

    Jin Jang je stále ve formě, tomuhle snímku neschází k dokonalosti moc. Není to film, u kterého byste se váleli smíchy po zemi, avšak to se od tohoto tvůrce ani neočekává. Je to velmi milý film, který je prostoupen lehkým humorem, který dokáže udržet diváka v dobré náladě. Setkání pastora a šamana je samo o sobě celkem originální, nutno však říct, že zbytek příběhu je vlastně "jen" road movie doplněna obvyklými jihokorejskými filmovými ingerdiencemi, především životními traumaty z minulosti. Naštěstí je to podáno velmi citlivou a nenucenou formou. Nutno však poznamenat, že herci mě až tak nezaujali, hlavní herecká dvojice postrádala potřebné charizma, jaké by představitelé dvou velmi rozdílných bratrů měli mít. 70 %

    • 17.4.2017  19:31
    Mistři volantu (TV pořad) (2014)
    **

    Na Youtube najdeme hromadu videí s agresivními, debilními, opilými, zfetovanými či jinak postiženými účastníky silničního provozu. Richard Cacák a jeho tým nedělá nic jiného, že tři videa na základě tématických požadavků pořadu spojí a náležitě okomentuje, přidaná hodnata je tedy minimální. Orientace na Rusko je úplně zbytečná, debilové jsou zkrátka všude, hromada kanálů z nejrůznějších koutů světa na YouTube je toho důkazem. Ale na občasné bezpracné pobavení, proč nakonec ne... 40 %

    • 17.4.2017  19:19

    Ano, je to neuvěřitelně cool, je to taky náležitě emo a je taky hrozně sexy. Ale taky je to strašně debilní paskvil. Tvůrci budují atmosféru, až se z nich kouří, patrně proto, aby zakryli duchovní prázdnotu celého projektu. Scénárista nepsal scénář k tomuhle v příčetném stavu nebo z té mangy nic lepšího vycucat nemohl. Herci se snaží hrát, ale není to zřejmě jejich herecké nadání, které je předurčilo k rolím v tomto filmu. Mám tušení, že zde slouží jen jako jakési sexuální objekty. Tak například démon bude oblíbený u většinově orientovaného dívčího obecenstva a pár odlišně orientovaných chlapců, zatímco Kijoharu bude oblíbený u sexuálně nerozhodnutých dívek. Pro většinu pánů tam máme tetku a služku. Ať mi nikdo netvrdí, že tenhle film dodíval jen proto, aby zjistil, jak to s těmi seschlými lidmi je a koukal na to, jak náš vlasatý démoník čachruje s tabletami a likviduje zlořády. Navíc příbeh není dokončený, tudíž se můžeme (ne)těšit na další dobrudružství bohatého dědice a jeho věrného psa. Nebo snad dokončený je a žádný boj s tím zákeřným syndikátem probíhat nebude? Bůh ví, třeba nám může odpovědět nějaké anime, kterých s našimi hrdiny v zemi vycházejícího slunce už taky pár natučili. 30 %

    • 17.4.2017  00:43
    Hashmatsa (2009)
    *****

    Bububu! Bojíš se? Správně, boj se! Za dveřmi je nácek! A když ne za dveřmi, tak určitě pod postelí! A když ani tam ne, tak co třeba ten polský dědula na lavičce, který nerozumí ani slovičko z toho, co mu izraelská omladina říká, ten je určitě taky nácek, koukni se, jak se tlemí! Nejsou žádné rasově motivované zločiny proti Židům? Hmm... však my něco najdeme, to si pište. Jsme ti nejvíce ponižovaní, zneužívaní, zneuctívaní a vůbec ti nejvíce diskriminování lidé ve Spojených státech a ne jenom tam. Tamten říká, že jsme ti nejbohatší a proto nemůžeme být diskriminovaní. Nácek jeden! A nácek je i tamten Žid, co řká, že je to celé zmanipulované. Co je to? Nacista přece, vždyť se na něj podívejte, ten je už od pohledu jasný... Mrazivý dokument o znaužívání židovského holokaustu pro manipulaci Židů i neŽidů. Psychologická příprava vybraných izraelských studentů pro cestu do Osvětimi je šílená - je to vlastně proces převýchovy lidí, kterým je to celkem ukradené ve vlastence fňukajícími nad plynovými komorami. Samozřejmě jsou dokonale chráněni, co kdyby je někdo napadl (nehledě na to, že potkat je na ulici, klidně bych je mohl považovat třeba za Španěly). A ten holokaust, je to s něčím v lidských dějinách porovnatelné? Samozřejmě, že není. Nějací Ukrajinci (byť si o těch, co se v dokumentech objevili myslím svoje) můžou chcípat jako mouchy, stejně jako ostatní Slované, Peršani, Arméni, Indiáni, Aboriginci, Japonci, Korejci, Němci a příslušníci jiných národů umírali v posledních stoletích ve velkém. Ale když umírají Židé, to je asi jiná. 100%

    • 16.4.2017  23:51

    Docela pěkný animovaný film o nekonečné válce dvou nesmiřitelných sester s velice originální animací. Vytknul bych dvě věci. Za prvé, zatím jsem se nevšiml, že by ve světě zrovna pravda nakonec vítězila. Nu což, ještě na to má snad dost času. Za druhé, zmínka o chemtrails mi v tom celkem anonymním videu přišla až příliš konkrétní. 75%

    • 16.4.2017  23:33

    //Tento a mnohé další neznámé korejské skvosty můžete zhlédnout s anglickými titulky na kanálu KoreanFilm na YouTube// Příběh o třech lidech, které nouze donutila snížit své morální zásady někam k bodu mrazu, je vlastně docela obyčejný. Co ho však neuvěřitelně posiluje, je celým filmem prostupující optimizmus, který cítite i v momentech, kdy hlavní hrdinové neúspěšně zadržují slzy. Příznačné je to pak obzvláště v momentě, kdy naši hrdinové rozezpívají a roztancují celý pohřeb. Poté ta korejská zima... husí kůže Vám prostě naskakuje, aniž byste to chtěli a když vypukne sněhová bouře, jdete si přinést deku, abyste nenastydli. A v neposlední řadě herecké výkony. Panové jsou dobří, ale osoba, která tam doslova zaří, je Mun Suk, snad nejtalentovanější korejská herečka, kterou jsem kdy viděl, jež zde ztvárnila holku od baru, se kterou se život nemazlil. ČSFD tuto dámu bohužel nezná a další čtyři filmy, které stihla v sedmdesátých letech před svou emigrací do USA natočit, tu také nenajdete (do Koreji se však vrátila a hrála teď například ve filmu Vnitřní krása). 95%

    • 4.12.2016  20:50

    Zkrátka taková normální severojihokorejská rodinka, která je spolu držena jinak než příbuzenskými pouty. Vítejte na hřbitově prakticky mrtvých. Každý rozkaz je třeba splnit, pokud chcete přežít. A pokud plníte rozkazy, třeba se dočkáte i vyznamenání. Od Kim Ki-Duka jsem v tomhle filmu čekal větší kolizi severokorejského fanatizmu a západního konzumu. Zatímco to druhé je ukazováno spíš jen ve chvilkových náznacích, severokorejská oddanost Kimovi ničí duše i těla našich hrdinů. Rakovina nikde není tak nebezpečnou nemocí jako právě zde. Nehledě na to, že severokorejský fanatismus prohraje válku s lidskostí. To pak ani vlastní iniciativa, v KLDR něco nevídaného, těžko může zvrátit. Brilantní... jak scénář a režie, tak i herecké výkony prakticky neznámých herců.100%

    • 4.12.2016  20:49

    Původně režisér a scénárista v jedné osobě natočil na stejné téma i kraťas a je to dost znát - množství nápadů ve scénaři obsažených by na krátkometrážní film bohatě stačilo, jenže na film, jehož stopáž se blíží dvěma hodinám, je to trochu málo. Ale uznávám, že téma bylo velice originální, byť se výsledek se tváří jako recyklace již vícekrát použitých nápadů z romantických filmů. Nehrát tam takoví herečtí velikáni, film by stačil sotva na průměr, naštěstí Jeong Woo-seong a Kim Ha-neul jsou natolik zkušení herci, aby si poradili s mlhou ve scénáři. Poprvé jsem ale viděl Kim Ha-neul kouřit, což snad ještě nikde jinde nepředvedla, nu což, všechno je jednou poprvé. Doufám, že ten její nový byznyschoť má aspoň takové charizma jak Jeong Woo-seong. 75%

    • 4.12.2016  20:47

    Mno... Oliver Mascucci se podobá Hitlerovi asi jako banán bramboře, nicméně jeho herecký projev byl pro mě celkem snesitelný. Horší je to se Sawitzkým, jehož postava mi přišla silně nadhodcená a její představitel nevhodný. Nevadí, jednoho hereckého neumětela přežiju, avšak trochu tápu nad tím, co nám chtěl režisér sdělit. Nebo jestli nám sdělil to, co chtěl. Chtěl nám snad sdělit, že v každém z Němců je kousek Hitlera, protože mají obavy z množství přistěhovalců do Německa se valících, ať legálně či méně legálně? Nebo snad chtěl naznačit, že je čas na změnu, že obyčejní lidé, kteří se tu před kamerou ukázali, mají také v něčem pravdu? Osobně si myslím, že první možnost je správná - jinak by ke konci nevyobrazil Marine Le Pen a Wilderse mezi výstupy neonacistů. Ano, v něčem s nimi nesouhlasím, ale to neznamená, že to jsou noví hitlerové. Osobně bych se podepsal pod větou, která zazněla na konci - "Potřebujeme trochu sebevědomí“. Ano, strašení Hitlerem zřejmě způsobilo to, že téměř jakýkoli hlas proti masové imigraci do Německa brán jako nacistický a rasistický a velká část lidí se má z toho důvodu strach se ozvat. Hitler tedy v konečném důsledku způsobil, že si německý národ přestal vážit sám sebe. Doufám, že to nedojde... k novému Hitlerovi. Snad si Merkel aspoň v koutku duše uvědomuje. Zkrátka film, který vyvolává mnoho otázek... možná jiných, než režisér zamýšlel. 80%

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14