Petkon

Petkon


1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 14.5.2011  19:40
    Toots Thielemans (koncert) (2008)
    *****

    Nejedná se o koncert, ale o dokumentární film o nejlepším hráči všech dob na foukací chromatickou harmoniku.

    • 30.5.2010  22:01
    Máj (2008)
    ****

    Krásné.

    • 29.4.2010  17:52
    Vyznání Anny Elliotové (TV film) (2007)
    ***

    Slušný film až na přehrávající hlavní hrdinku, která při každém pohledu na Wentwortha otevírá pusu a lapá po dechu jak leklý kapr. Ten závěrečný polibek je taky docela síla.

    • 26.2.2010  15:21
    Noční hlídka (TV film) (1995)
    ***

    Pohodovka, která má docela spád. Standartně dobrý Brosnan v tandemu s krásnou Alexandrou Paul.

    • 25.1.2010  09:05

    Tatiana Vilhelmová by měla odpovědněji vybírat své účinkování a role v podobných filmech.

    • 29.6.2009  07:17

    Vůbec nerozumím místnímu nízkému hodnocení. Já jsem byl nadšen z inteligentního a na konverzaci postaveného humoru a z výtečného výkonu hlavních protagonistů J.Dolanského a V.Preisse. Už dlouho jsem se u české komedie tolik nezasmál.

    • 14.4.2009  09:58

    Průměrný film se slušně hrající Bydžovskou, toporným a nijak neoslňujícím Liškou, výbornou kamerou. Pro mě film na jedno shlédnutí, podruhé bych ho vidět nemusel.

    • 26.10.2008  06:55

    Nechápu, jak taková kravina může mít tak vysoké hodnocení. Čekal jsem nářez, ale byla to ukrutná nuda.

    • 30.9.2008  09:11

    Vždy mě zaráží, proč všichni přítomní kritici / "odpadlíci"/ se dívají na tyto slaďárny, když je tolik nesnášejí. Jednoduchý příběh, nenáročný děj, předvídatelná pohodovka, přesto nic, co by mě nějak uráželo.

    • 20.7.2008  21:47
    Bathory (2008)
    *****

    Po všech stránkách vynikající, zejména režie a kamera, skvělé obrazové ztvárnění. Jeden z filmů, který mě nalákal přečíst si i literární zpracování, v tomto případě Čachtickou paní od J.Nižnanského. Hodnocení mnoha škarohlídů zde i jinde na celé věci nic změnit nemůže. Mnohý divák dnes není schopen strávit větší román natož téměř dvou a půl hodinový film. Pokud někdo tvrdí, že na filmu není co vidět a obdivovat, měl by navštívit očního lékaře případně jiného specialistu. Smekám před výkonem pana Jakubiska. Jasná pětka.

    • 30.4.2008  14:39
    Královna (2006)
    ***

    Vcelku zklamání vzhledem k nevyužitému potenciálu a možnostem, které by film posunuly dále než jen do kategorie více či méně přesné reprodukce události kolem úmrtí princezny Diany, která paradoxně v tomto filmu vyčnívá jako women number one. Film nepřinesl nic nového kolem tragického konce Diany ani nijak zvlášť neozřejmil chladný a poněkud pasivní postoj samotné královny. I přes přesvědčivý výkon hlavní protagonistky jen průměná podívaná, nevybízející k opakovanému shlédnutí.

    • 10.3.2008  14:20
    Grandhotel (2006)
    ****

    Příjemné překvapení, filmařsky velmi zručně a umně natočeno, zajimavý příběh, atraktivní prostředí, nádherné záběry, zkrátka velmi dobré. Jen ta hudba mi vůbec neseděla a na rozdíl od jiných se mi ani trochu nelíbila, jako od člověka, který ani neumí noty a ještě je na to pyšný...

    • 28.2.2008  08:58
    Bestiář (2007)
    ***

    Není to zas až takový průser, dívat se na to dá, pouze to nezanechá bůhvíjak trvalý dojem. Taková nenáročná oddychovka , u které se člověk občas i zasměje na úkor menší či větší trapnosti některých scén.

    • 26.2.2008  14:18
    Once (2007)
    *****

    Tak to teda byla lahůdka. Film Once mě dostal, hned napoprvé, silně a jednou provždy. Pohnutky k jeho shlédnutí byly zcela pragmatické – po vyhlášení Oscarů za rok 2007, jinak bych se k němu dostal asi mnohem později. Film jsem si tedy pustil den po onom vyhlášení a poté, co jsem se teprve den předtím dověděl, kdo že to vlastně je ta Markéta Irglová a ten Glen Hansard. Očekávání bylo tedy značné, avšak výsledek jej ještě několikanásobně předčil. Proč tomu tak bylo, se pokusím vysvětlit. Něco tak prostě a jednoduše natočeného a zároveň s tak silným vyzněním a účinkem jsem už dlouho neviděl. Svým pojetím má film charakter spíše jakéhosi dokumentu, celou dobu jsem měl pocit, že si to ti dva natočili jen tak, sami pro sebe, pro svou potřebu a radost. Film nemá jediné hluché místo. Co mě hned na začátku praštilo do ucha, ten nádherný Glenův sound spojený s prostým zvukem jeho kytary. To by ještě nebylo nic neobvyklého, ale skutečný hudební orgasmus nastal v okamžiku, kdy se ti dva setkají se svými nástroji, začne jeden tón, přidá se další, po kytaře nastoupí klavír, postupně oba zpěváci, vše se najednou propojí a spojí v čirou hudební krásu. toto místo svou intenzitou a krásou je srovnatelné snad jen s proslulou scénou z Formanova Amadea, kdy Mozart diktuje z hlavy užaslému Salieriemu své Rekviem. Od toto setkání obou protagonistů s paní Hudbou začíná celý hudební příběh tak neuvěřitelně gradovat až do strhujícího a vlastně patrně jediného možného finálního rozuzlení. Celý film je provázen skvostnými písněmi, bez střihů, bez krácení, bez doplňujících prostřihů efektních přírodních scenérií apod. To je něco nevídaného. Znějící hudba je unášena ulicemi Dublinu, prodejnami s hudebními nástroji, domácím prostředím i nahrávacím studiem. V tomto studiu se odehraje jedna z nejkrásnějších scén filmu, kdy najatý hudební režisér zvyklý na ledacos, jehož nemůže už téměř nic překvapit, je náhle zcela nečekaně polapen a při svém překvapení zcela pohlcen krásou hudby a uměním náhodně se sešlých muzikantů, kteří mu vytřou zrak do té míry, že s nimi stráví ve studii celou noc až do rána. Další nádherný moment, kdy jeden z hrdinů filmu přehrává tomu druhému svou skladbu, ta pokora a úcta k umění toho druhého, schopnost naslouchání i následná reakce, to se prostě musí vidět a prožít. Neuvěřitelná sekvence, kdy s nedůvěrou zpěvák pozoruje známého, který se mu chystá ukradnout i těch pár těžce vyzpívaných mincí a následně se s ohromující důvěrou obrací na náhodného kolemjdoucího, kterému svěřuje svou drahocennou kytaru. Co tento skvost „udělalo“, byla rovněž dokonalá absence jakéhokoliv předem promyšleného kalkulu na jeho úspěch. Stejně jako oni diváci na ulici a přihlížející tomu pouličnímu zpěvákovi určitě ani tvůrci zřejmě netušili, jaký ohlas hudba a současně film vyvolají, přestože i zpěvákův otec ve filmu prokázal velkou míru předvídavosti ve své reakci na synovu píseň. Právem dostává syn od něj požehnání ke zvolené hudební kariéře. Nutno říci, že úspěch snímku je o to cennější, neboť ukázal, že dílo oproštěné od současné velkoprodukce přeplácané drahými efekty, kostými či filmovými hvězdami má stejnou šanci oslovit a dokonce ještě přidat něco navíc. Pokud má ale v sobě něco silného, poctivého, pravdivého, věčného. Že i za málo peněz někdy bývá mnoho muziky. Tady je jí a nejen jí zkrátka tolik, že k snímku se budu moc rád vracet podobně jako k milovanému Amadeovi.

    • 21.2.2008  10:11

    Lyžařský školní výcvik známe asi všichni z vlastní zkušenosti, což umožnilo tomuto snímku oslovit značnou část divácké obce a současně konfontovat děj s vlastními zážitky. Nutno říci, že tvůrcům se podařilo vystihnout atmosféru dokonale, s využitím téměř všech dostupných nepravostí vyskytujících se u tehdejší mládeže. Místy komedie, místy satira, místy až drama s téměř tragickým koncem. S odstupem času dávám zapravdu jediné zodpovědné osobě, a to profesoru Kardovi. Selhání a obětování se jedince v zájmu většiny i zde selhává na celé čáře, proti němuž je i nakonec ten Karda krátký, neboť je nucen sloužit. Snímek tak na závěr vyznívá docela smutně až téměř pateticky. Alarmující je pro mě scéna nenadálého svévolného útěku onoho "viníka", přičemž výcvik běží dál jako by se nechumelilo. V tomto smyslu viděla zřejmě ne nadarmo tehdejší kritika jakousi symboliku úniku a osvobození se za každou cenu, já ji v tom vidím zcela zřetelně. Film, který i po letech od svého vzniku má co říci. Ne, čistá komedie v žádném případě.

    • 20.12.2007  08:36
    S nasazením života (TV seriál) (1968)
    *****

    Kult.

    • 2.11.2007  22:08

    Zvláštní a do jisté míry i zábavný mix komediálního a hororového žánru, s jednoduchým dějem i zápletkou, jehož tajemné kouzlo po vševysvětlující závěrečné pointě rychle vyprchá. Průměrná věcička na jedno zhlédnutí.

    • 29.9.2007  19:45
    Paša (1968)
    ****

    Skvělá kriminálka, ve které se to hemží loupeživými padouchy, kteří nakonec dojdou svému osudu díky důslednému komisaři Jossovi, ztvárněném výtečným Jeanem Gabinem.

    • 7.9.2007  22:01

    Komorní drama tří postav řešící vztah mezi otcem, dcerou a jejím přítelem, to celé v ponuré až depresivní atmosféře a v téměř klaustrofobickém lodním prostředí. Divadelně pojatý příběh o věčném hledání člověka po smyslu existence a žití ve vztahu k sobě samému i druhých. Greta jako vždy kouzelná, krásná archaická záležitost pro labužníky.

    • 3.9.2007  14:27

    Stupidita non plus ultra. Tím je řečeno vše podstatné, při vší úctě k paní Poledňákové.

    • 9.8.2007  19:07
    Konkurs (1999)
    ****

    Dosti rozporuplný film jak žánrově, tak zpracováním a celkovým pojetím, tudíž lze očekávat i rozporuplné reakce na něj. Zpočátku rozvláčně až dokumentaristicky pojatý romantický příběh o hledání partnerky se ve svém závěru zvrhává do nesnesitelně kruté hororové apokalypsy, v níž se režisér nechal ve své fantazii strhnout až na samotnou hranici srozumitelnosti, ale budiž, ona čára mezi snem a realitou bývá někdy opravdu tenoučká jak struna. Nebojte se, mučící scény určitě nepatří k tomu nejvýživnějšímu, co je možno shlédnout v jiných hororech jako např. v Noci s nabroušenou břitvou, Saw apod., ale vzhledem k předchozímu „vlažnému“ ději vyznívají o to působivěji. Jen ten časový nepoměr působí dosti rušivě, úvodní „předehru“ trvající téměř tři čtvrtiny filmu by bylo záhodno trochu zkrátit. Jinak ale zcela jistě film, nad kterým je nutno se zamyslet i v souvislostech vztahů mezi mužem a ženou obecně, což u podobných snímků nebývá běžnou devízou.

    • 7.8.2007  22:55

    Jednoduše a prostě nelíbilo, tyhle filmy prostě nejsou mým šálkem čaje, tento byl navíc velmi slaboučkým čajovým odvarem, příliš zdlouhavým a nudným, přestože pár dobrých scén bych našel / úvodní honička na jeřábech /. Nedokázal jsem se ani na vteřinu vcítit do pocitů tohoto hrdiny a bylo mi úplně šumafuk, jestli ty koule mu urvou hned nebo až za chvíli. S vypětím sil jsem se dodíval do konce, ale že to byla fuška... Podruhé ? Ani náhodou ! Proboha, už ne dalšího stopadesátého Bonda.

    • 29.7.2007  19:14

    Kdo má rád hudbu G.Gershwina, neměl by si nechat film v žádném případě ujít, neboť je celý proložen ukázkami jeho nejznámějších a nejslavnějších skladeb. Herecká složka je v tomto případě poněkud v pozadí, ale celkově se jedná o důstojnou filmovou poctu tomuto géniovi.

    • 18.7.2007  12:54

    Nejvíce mě překvapila Cate, na níž je opravdu radost pohledět, tolik sexappealu snad dosud v žádném filmu nepředvedla, potom samozřejmě skvělá Judi Dench, ale i všichni další zúčastnění zaslouží absolutorium ve snímku, který má spád, zajímavé téma, vynikající herecké výkony, působivý Glassův hudební minimalismus, navíc kdo z nás nebyl někdy zamilován do nějaké své učitelky, docela jsem tomu uličníkovi záviděl...

    • 17.7.2007  07:15

    Forman nebo Scorsese asi dobře věděli, proč se do toho nepouštět, literární předlohu jsem nečetl, neboť u podobných thrillerů mi už předem naskakuje husí kůže / viz zkušenost s Brownem apod./. Zfilmovatelné to zřejmě evidentně je, což o to, ale co dál? První polovina filmu se až na úvodní efektní pasáž porodu na tržišti neuvěřitelně vleče, sledovat více než hodinu mentálně retardovaného hrdinu, jak navzájem přelévá nejrůznější lahvičky, bylo i na mě příliš. Kratší stopáž by jistě prospěla. Děj dostává spád až ve druhé polovině, ale celé se to nakonec bortí nesmyslným vyústěním, v němž následuje jedna nelogičnost za druhou, na konci zbyde jen nic neříkající závan něčeho, co se stalo něčím, čím pravděpodobně být nemělo - nelogickým blábolem. Shrnuto: vizuálně téměř dokonalé, myšlenkově chudé, poselství nulové, příliš rozvleklé, nudná první půle, nezvládnutý závěr, ale to patrně padá na vrub vlastní předlohy. Fenomenálního pro mě na tomto filmu není vskutku vůbec nic.

    • 15.7.2007  17:27

    O čem vlastně je tento film? Je to celé jen o zkoušce orchestru? Co je vlastně orchestr? Jakou roli v něm hraje dirigent? Jakou vlastnost má hudba? Je posvátná a nedotknutelná? Co je víc, dirigent nebo jednotliví hráči? Který nástroj je důležitější? Jaká interpretace skladby je ta pravá? Co má větší hodnotu, svoboda nebo řízená struktura? Kde končí svoboda a začíná anarchie? Je vůbec potřeba vůdčích osobností? Potřebujeme odbory? Je umělecká profese jako každá jiná ? Je muzikant totéž co dělník či truhlář? Je cennější věrnost nebo možnost promiskuitního způsobu života? Má pravdu mladší nebo starší generace? Jak má správně fungovat společenství lidí různých názorů a přesvědčení? Co je ještě demokracie a co už diktatura? Kde jsou hranice svobody? Je normální zamilovat se do svého nástroje a zasvětit mu celý svůj život? Prožívá i gauner citový život? Má takový člověk vůbec schopnost vnímat krásno? Je schopna většina pozitivně ovlivnit menšinu a naopak ? Žijeme v době obecného ohrožení hudby a kultury vůbec? Je revoluce současně i kontrarevolucí? Může se pozitivní hodnota proměnit nechtěně v negativum? Potřebujeme ke svému prozření katastrofu nebo jiná znamení shůry? Jsme schopni se navzájem poslouchat a domluvit se? Ano, tyto a mnoho dalších otázek klade tento nádherný film a ponechává na každém z nás, jak si na tu či onu otázku odpoví. Mistrovský alegorický kus, nutno vidět a čas od času se k němu vracet. I myšlení podléhá vývoji, takže i odpovědi se mohou v čase měnit. Možná i otázek přibude. „ A kam se poděla hudba, když muzikant přestal hrát ?“

    • 14.7.2007  21:06

    Koncertní duo hereckých hvězd I.Bergmanové a G.Pecka, zajímavé téma, pro autora typické stupňované a přesně nadávkované napětí, excelentní snová epizoda, úlevné rozuzlení, to vše podkresleno odpovídající výbornou hudební složkou ... Co si lze přát více?

    • 14.7.2007  16:11

    Na tento film jsem se těšil příliš dlouho na to, abych o něm napsal jen pár stručných slov. Pustil jsem si jej o víkendu proto hned dvakrát, protože jak říká správně jedno německé přísloví - einmal ist keinmal. Miloš Forman se rozhodl natočit svůj další film trochu jinak, s širším záběrem, složitěji, méně jednoznačně, více komplikovaně, postihnout a ukázat mnoho věcí i myšlenek, přitom si zadal téměř nadlidský úkol vměstnat toto vše do čaového úseku necelých dvou hodin a poskládat to celé tak, aby to drželo pohromadě. Od Formana se zaplaťpánbu už navždy bude očekávat něco mimořádného, něco, co se bude kvalitou minimálně přibližovat některým dílům předchozím. Proto tentokrát asi zvolil jinou cestu, jak toho dosáhnout a jsem pevně přesvědčen, že volil správně. Tematicky film zdánlivě příliš složitý není, ale ve své myšlenkové podstatě velmi, velmi komplikovaný, tudíž jej ani nemohlo zřejmě strávit tolik diváků, což ostatně vyplývá z mnoha recenzí. Forman je příliš inteligentní a geniální tvůrce na to, aby byl pochopen všemi, ostatně o tohle mu zcela jistě nešlo, určitě netvořil dalšího Amadea či Přelet. Nemá smysl rozebírat detailně všechny jemnosti a fajnovosti a krásy tohoto snímku, které si ostatně všímavý divák najde a vychutná sám. Forman natočil film, ve kterém každý, bude-li chtít, objeví pro sebe něco nového, ať už z oblasti historie, dějin církve, inkvizice, malířství, hudby, filozofie atd. , a bude-li chtít, začne si je vzájemně propojovat, až na principu mozaiky z jednotlivých kamínků vytvoří obraz, představu, vidinu, přízrak, chcete-li. Jsem přesvědčen o tom, že máme před sebou další z geniálních počinů, jenž ve své složitosti a nejednoznačnosti, možná i rozporuplnosti / včetně svého přijetí ! / ponechávají nekonečně mnoho prostoru pro vlastní dotvořerní, fantazii, přemýšlení i vlastního sebeobohacení. Uvedu jen stručně další klady fiilmu : vynikající režisérské pojetí, střih, práce se světlem a barvami, přesvědčivé herecké výkony, již tradiční unikátní režisérův výběr neherců a představitelů vedlejších rolí, velmi dobrá hudební složka filmu s jedinou drobnou výtkou / úvodní téma sopránové árie až příliš upomínající na slavnou Händelovu Lascia Ch'io Panga z opery Rinaldo /. Pro mě osobně film roku, ať si všichni výše i níže podepsaní kritici říkají, co chtějí. Udělení méně než 3 hvězdiček považuji ovšem za čiré barbarství a důkaz o totálním nepochopení díla, u českého diváka to navíc vypovídá o mnohém, přestože o falešný patriotismus zde jistě nejde. Ale pro takové se zřejmě Miloš Forman rozhodl již netočit, což v jeho věku chápu jako naprosto opodstatněné a správné rozhodnutí. Bravo, bravo, bravo!

    • 7.7.2007  16:31

    Jen nemnoha tvůrcům se poštěstilo uzavřít svůj umělecký život důstojně a s noblesou. Robertu Altmanovi se to podařilo dokonale. O čem film je? Stačí se pozorně dívat a naslouchat dialogům i textům písní. Ačkoliv to tak na první pohled nevypadá, jedná se o velmi hluboký film určený pro vnímavého a citlivého diváka. Nádherná a skvostná umělecká tečka.

    • 6.7.2007  11:06
    Kanóni (1941)
    ***

    Komedie z vojenského prostředí, ve kterém Laurel a Hardy jako zaměstnanci mladého milionáře procházejí společně se svým pánem různými peripetiemi vojenského výcviku. Film nedosahuje kvalit svých němých předchůdců, jedná se ale o příjemnou, i když nenáročnou zábavu, rozhodně však stojí za to vidět ty dva i ve zvukovém filmu, nudit se určitě nebudete.

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace