Recenze (18)
Láska v hrobě (2012)
K samotnému dokumentu jsem se dostal poměrně zvláštně. Doporučila mi ho snad nejpovolanější postava a to bezdomovec Milan, jenž v úvodních minutách dělá společnost hlavní dvojce(Honzovi a Janě) Počátek dokumentu mě okouzlil neuvěřitelným půvabem samotného místa a Honza na mě působil až bohémským dojmem. Jeho zašlý klobouk a poškrábané dioptrické brýle mě vybízeli ke hledání potenciálu v jeho osobě. V Janě jsem viděl už od úvodu ztracenou a velmi tragickou postavu, se kterou si osud pohrál...tak nějak podle očekávání. Mnohem více mě zklamal osud Honzy, který v průběhu dokumentu opravdu padá na dno neuvěřitelnou rychlostí. Jeho přátelé jsou pryč a dá se říct, že odloučení od Jany je pouze prohloubením jeho alkoholického apetitu. Samotný dokument však dle mého vkusu postrádal pevnější linii(ačkoliv, přiznejme si...u lidí z této vrstvy je jakási struktura opravdu k nenalezení) v neposlední řadě mi také vadily některé naprosto zbytečné pasáže, které atmosféru deformovali. Hudba je zvolena dobře, nicméně neseděla mi v mnoha pasážích. I přes všechny tyto kritické námitky musím samotný film hodnotit spíše pozitivně, i přesto, že zvolené prostředí a aktéři měli přeci jen potenciál na kvalitnější zfilmování...
T2 Trainspotting (2017)
Prvně jsem byl zjištěním o pokračování téhle kultovní pecky mírně zneklidněn. Co když to znehodnotí původní kultovní atmosféru a přetvoří do nevábného amerického podmíráku ? Co když zasazení do dnešní doby nebude fungovat ? Co když příběhová linie bude nedostatečná k zařazení se po bok prvního dílu ? Tyto obavy ve mně při příchodu do kina agresivně sílily. Teprve začátek filmu a hudební klasika známá z jedničky mě pohodlně usadila do sedačky a já moc dobře věděl, že potenciál se nevytratil, že tu stále je a žije ! Viva Trainspotting ! Viva kvalitní herecké obsazení, jenž neztratilo na šmrncu, ba naopak. Skalní fanoušci se rovněž mohli rozplývat nad odkazy k prvnímu dílu, které mě však ke konci mírně obtěžovali při vnímání hlavní dějové linie. Změna povahy Rentona, tedy hlavního hrdiny, je velmi patrná. Už to není ten nevyřáděný klučina, je z něho racionálně uvažující muž se stabilním zaměstnáním- Tedy, alespoň tak se to zprvu jeví. Sick boy je pravým opakem. Neustále uzavřen ve své "prosperující hospodě" a s Bulharskou holkou Veronikou proplouvá rutinním životem i přes velký Veroničin nátlak na razantnější změnu. o Spudovi ani nemluvím, ten na svá drogová léta stále nezapomíná a k jehle se poctivě vrací. Nostalgie ve mně proudila snad intenzivněji než u nového Mad Maxe. Uznávám, je to hoodně vzpomínkové, hodně depresivní, ale proč by ne, proč na tuto kartu nevsadit, když to vyjde ? Proč ne ?
Zelená míle (1999)
Jeden z mála filmů, který dokáže rozbrečet i toho největšího tvrďáka...
Smrtelné zlo 2 (1987)
Taková pitomost , že mě i některé pasáže bavili. Ale že to figuruje v top hororech to mě překvapuje.
Kmotr 1, 2, 3 (1992) (TV film)
N-E-J-L-E-P-Š-Í T-R-I-L-O-G-I-E C-E-L-É H-I-S-T-O-R-I-E K-I-N-E-M-A-T-O-G-R-A-F-I-E !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)
Jmenuji se Max a po delší odmlce jsem zpět. jupíííí. Ale přejděme k filmu- už název této kultovky nemůže zamezit průniku absolutnímu šílenství do tohoto filmu . Max- topící se ve své minulosti, potká partu dívek diktátora, kterým už asi lezla krkem nesmrtelnost velkého bosse citadely a udělají si menší výlet do zeleně. to se však neobejde bey pozornosti vojáku a všeho toho svinstva. Atmosvéra je strhující a přitom si říkáte jak super to je, že je to pouze na plátně. Za vstupné, které je snad každým rokem dražší a šéfíkové si s prachama snad vytírají............no prostě za ty prachy to stálo.
Noční běžec (2015)
Pro mě osobně báječná podívaná. Děj plyne velice dobrým tempem. Musím pochválit především přesuny z jednotlivých scén a přímočarou akci, kterou výborně podtrhuje herecký výkon Liama Nelsona a Eda Harrise. Jejich vzájemný miniduel působí velice efektně. Příběh sice občas působí až moc "zameričtělý", nicméně musím hodnotit kladně.
Těšínské niebo - Cieszyňskie nebe (2008)
Nechápu jak nějaká nula KILLA mohla dát odpad. Killo nejdřív se na to musíš podívat a až pak hodnotit, víš, a nebo mi dej killo a budem si fifty fifty...
Tajemná řeka (2003)
výborný výkon Seana Penna !!!
Kazatel smrti (2007)
Ta jedna hvězda je za zábavu.