Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Animovaný
  • Akční
  • Komedie
  • Drama

Recenze (486)

plakát

Anděl Exit (2000) 

Vyobrazení feťáckého prostředí je zachyceno skvěle a působí autenticky. Herci jsou výborní a své role ztvárňují velice přesvědčivě (obzvláště Issová). Jen vyprávění je chaotické. Neobvyklé vizuální zpracování nesedne každému (já s ním problém neměl) a postavám zde fandit také nebudete, máte-li ale slabost pro roztodivné filmy anebo chcete do budoucna odradit Vaše děti od drog, tak neváhejte a tohle jim pusťte. Smrt jedné smažky na konci musí poznamenat snad každého :D , ale hledáte-li autenticky natočenou podívanou z feťáckého prostředí, je Anděl Exit rozhodně tou správnou volbou

plakát

Kmotr III (1990) 

Opěvovanou trilogii The Godfather jsem zkoukl několikrát. Coby náctiletého mně to však neoslovilo a ani po letech se můj vztah k této sérii nijak zvlášť nezměnil. Jediné, co jsem s odstupem času opravdu docenil, byly propracované dialogy - obvykle totiž sleduji horory, výplachové blocbustery a telenovely, v nichž je kvalita scénáře pochopitelně mizerná (a nechtěně zábavná!). Tento snímek je z celé trilogie považován za „nehorší", u mne je tomu ale naopak - pomohla tomu zejména romance Vincenta a Mary, jejichž chemie mi připadala funkční (narozdíl od Michaela a Kay), dále postava Joeyho Zasy v podání sympaťáka Joa Mantegny a v neposlední řadě napínavý konec v opeře. Hlavnímu protagonistovi jsem však na chuť nikdy nepřišel, zdál se mi slizký a celkově je mi ona nátura italské mafie poněkud odporná. Jejich „přetvařování" se mi zkrátka nelíbí. V tomto ohledu u mně vyhrávají latinos, asi proto mi byl Pacino naopak velmi sympatický jako Tony Montana - ten alespoň neskrýval to, že je buranem a feťákem. Italští gangsteři v oblecích a s ulízanými vlasy (protože slušní lidé chodí formálně a upravení, že?) pro mně jsou chodícími pokrytci. Před skvělým hereckým obsazením, výpravou a hudbou ale smekám, v tomto ohledu tvůrcům všechna čest. Hodnotit si netroufám. Pokud jste ale Kmotra neviděli, měli byste to napravit.

plakát

Halloween: Zmrtvýchvstání (2002) 

Koukatelná (byť naprosto tuctová) vyvražďovačka se sympatickými postavami a parádním úvodem v blázinci. Vysvětlení toho, jak Michael přežil události předchozího dílu musel sice vymyslet autor nějaké telenovely, ale to samé platilo i pro odhalení, že Laurie je Myersova dlouho ztracená sestra, takže tento sranec i překousnu (za mně lepší varianta než „zombie" Jason Voorhees). Halloweenská trilogie z let 2018-2022 je dle mého větší (a méně zábavnější) tragédie.

plakát

Inferno (1980) 

Kompozice jednotlivých scén, práce s kamerou, nasvícení a vizual - to vše bylo zpracováno na výbornou. Snímek je doslova pastvou pro oči, zaujal mne také i svou „snovou" atmosférou - tolik absurdit, nečekaných rozuzlení a situací, které naprosto odporovaly zdravé logice, nebylo snad ani v Divokých snech Maxipsa Fíka. Skoro až umělecky nafilmované záběry jsou však spolu s originálními mordy (gilotina neměla chybu) to jediné, čím snímek disponuje - sympatické postavy nebo snad nedejbože nějaký ten  děj zde totiž opravdu nenajdeme. Neuškodilo by ani zkrátit dělku alespoň o dvacet minut. Možná ale kvality snímku v budoucnu docením, prozatím bych ohodnotil za 50%

plakát

Return to the Planet of the Apes (1975) (seriál) 

Jako takový rozpohybovaný komiks to koukatelné celkem je. Pochmurnost ve stylu filmové pentalogie zde byla také zachována - na animák pro děcka to vlastně bylo skoro až moc depresivní. Vývojový stupeň opic tentokráte neevokuje divoký západ, ale 50. léta 20. století, což mne velmi zaujalo. Kresba vypadá hezky, zato pohyby postav a celková animace stojí za starou bačkoru (nízký rozpočet je patrný). Dabing naprostá katastrofa.

plakát

Vymítač ďábla 2: Kacíř (1977) 

Znepokojivou atmosféru prvého Exorcisty se zde zopakovat nepodařilo, přesto bych však toto pokračování tak úplně nezatracoval. Dialogy jsou poněkud krkolomné a občas vyznívají naprosto komicky („byla jsem posedlá ďáblem, ale už nejsem"), přesto však film místy působí trochu psychologicky anebo zlověstně a diváka alespoň zajímá, co z toho vlastně vyleze - Heretica bych označil spíše za dobrodružné fantasy s prvky thrilleru, vyloženě „hororová" scéna zde přichází až v závěru. O mnoho zajímavější mi však připadá skutečnost, že úvod je z hlediska vyprávění docela i seriózní a slátanina, ve které nic nedává hlavu ani patu, se z toho stává až v moment první hypnózy (která v ději hraje důležitou roli) - spolu s úplně poslední scénou to ve mně vyvolalo pocit, že se celý příběh mohl odehrávat právě během oné hypnózy (anebo se snažím ospravedlnit to, že je to zkrátka ko*otina). Linda Blair sympatická a Louise Fletcher vynikajicí - kladnou roli jsem ji věřil, těžko uvěřit, že je to ta samá herečka, co v Přeletu nad kukaččím hnízdem ztvárnila sadistickou zdravotní sestru. Technické provedení bombastické, práce s kamerou zrovna tak a speciální efekty byly rovněž na velmi vysoké úrovni - aby taky ne, když měl tenhle horor v době uvedení vyšší rozpočet (14 milionů), než měly první Hvězdné války (ty stály 11 milionů). Důvod, proč mám pro tento film slabost je ten, že jsem jej měl kdysi nahraný na VHS :)

plakát

Pravá tvář vášně (2008) (seriál) 

Tuto telenovelu s prvky akce , thrilleru a science fiction (hlavní hrdinku zde dokonce i naklonovali!) zub času nehezky ohlodal a zatímco kdysi jsem u jejího sledování doslova tajil dech, tak dnes ji beru spíše jako takovou parodii - ostatně, uživatel matthew.17 to ve svém komentáři vystihl naprosto přesně! Natočené je to dosti pofidérním způsobem, akce působí komicky a navíc je to zdlouhavé. Plusové body tak novele dodává hlavně obsazení v čele s charismatickou Elizabeth Gutierrez , která dvojroli agentky Any Lucíe a „přeoperované" Mariany Montielové ztvárnila opravdu na výbornou - opomenout však nelze ani Gabriela Porrase v roli protřelého mafiána, Daniela Luga coby šíleného doktora a vědce (jeho postava jakoby vypadla z nějakého černobílého hororového filmu) nebo Zully Montero , jež se s úlohou babičky psychopatky (zabila 9 osob) taktéž vypořádala bravurně. Samotnou zápletku pak lze také pochválit - premisa o Marianě, která po strašlivé nehodě ztrácí paměť, dostává obličej tajné agentky a poté „nedobrovolně" bojuje proti losageleskému podsvětí, je na telenovelu opravdu netypická. Kdyby to jen nemělo 178 epizod (!!!). Remake tohoto seroše by ale mohl mít grády :) Jo a znělka je parádní. Plné hodnocení uděluji pouze z nostalgie. Za mně 55% a veliká nálepka guilty pleasure - zdejších 44% mi připadá adekvátní.

plakát

El Fantasma de Elena (2010) (seriál) 

Z pohledu současného diváka tento počin vypadá poněkud zastarale a nechtěně komicky, čemuž nepřidává ani celková teatrálnost a laciné studiové kulisy, ale jelikož je pro mne Elenin duch naprostou srdcovkou z dob mého dospívání, tak tyto (a mnohé další) nedostatky s přimhouřenýma očima přehlédnu a vřele tento mix mysteriózního thrilleru a telenovelové romance doporučím každému, kdo se chce naučit španělsky :) Jedná se o remake venezuelského - lehce „hororového" - melodramatu Julia z 80. let, který byl variací na snímek Mrtvá a živá od věhlasného Mistra napětí Alfreda Hitchcocka. Hrdinkou tohoto seriálu je Elena, která je v rezidenci svého novomanžela terorizována přizrakem jeho zesnulé manželky - rozuzlení této záhady přichází překvapivě ani ne v polovině celého seriálu, přičemž pak následuje jakási druhá etapa, která už má těch klasických (ehm, retardovaných) telenovelových vztahových propletenců podstatně víc, koukat se na to však i přesto . Občasná naivita milostných zápletek pak silně kontrastovala se scénami, v nichž hl. hrdinka trpí poporodní depresí a v nichž nebohou a ochrnutou Latoñu surově týrá její vlastní dcera, až mi z toho běhal mráz po zádech, brr. Elizabeth Gutierrez podala fantastický výkon, Ana Layevska roli psychopatky taky zvládla na výbornou a opomenout nelze ani Katie Barberi coby Rebecu - postupný vývoj této postavy z nesympatické hysterky, co autem dokonce přejela malé děcko (!!!), na milující a obětavou matku, působil uvěřitelně. Segundo Cernadas byl sympatický hrdina, Fabián Ríos zase sexy záporák a celkově mi obsazení připadalo velmi dobře vybrané - tedy až na přehrávající a afektovanou Jessicu Mas , ta mně s*ala snad v každé scéně :) Výpravou ani technickým zpracováním pak novela vyloženě neoslní, ale v rámci laciné mýdlové televizní (a přes deset let staré) produkce to zas ani není úplná katastrofa, občasná akce ujde a třeba takový požár haciendy pak něco do sebe i měl. Za mě 80% - objektivně 55% a zde 92% (pamatuji časy, kdy zde svítilo 100%)

plakát

Griffinovi (1999) (seriál) 

Tento animovaný seroš mám rád - i navzdory „záchodovému" humoru a skutečnosti, že většina epizod ani nemá (narozdíl od žluté rodinky nebo i Amerického táty) pořádnou zápletku a je jen jakousi podivnou splácaninou s milionem odkazů a tunou nesouvisejících flashbacků. Inteligentní humor zde nenajdeme, ale jako celek to p*del prostě je! Nehledě na epizody Briana a Stewieho, které jsou vždy perfektní, zábavné a (jakžtakž) i dějově propracované.

plakát

Titanic (1996) (TV film) 

Pro tento televizní snímek mám vcelku slabost - byť (logicky) ani zdaleka nedosahuje velkoleposti Titanicu od Camerona (oproti Oscarovémo trháku za 200 mega měl tento film rozpočet jen 13 miliónů USD). Milostná zápletka mezi Isabellou a Wynnem sice něměla takovou chemii, jako mezi sebou měli Jack a Rose, překosnout se ale dala a potěšilo i obsazení tehdy mladé Catherine Zeta-Jones (ta mimochodem získala roli Eleny ve snímku Zorro: Tajemná tvář poté, co jí producent Spielberg uviděl v tomto tv filmu). Mnohem víc mně zaujala zápletka s „vražedkyní" Alice Cleaver, která tomuto počinu jen dodávala na ponurosti a znepokojivé atmosféře, která k tématu tragického ztroskotání Titanicu perfektně sedla. Výpravou ani efekty film vyloženě neoslní, ale ani extra neurazí -  na lacinou televizní produkci to vypadá docela dobře, a takové kostýmy a kulisy též nebyly z nejhorších. Naprosto vynikajicí je ovšem opening theme a hudba celkově - opět to skvěle podtrhuje onen depresivní tón a onu beznaděj, kterou si prošli pasažeři nechvalně proslulého „nepotopitelného" parníku... 65%