Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Animovaný
  • Akční
  • Komedie
  • Drama

Recenze (486)

plakát

GTA 2 – The Movie (1999) 

Grand Theft Auto 2 jsem sice nehrál, nicméně jelikož je hrdinou tohoto krátkometrážního počinu můj oblíbený protagonista ze třetího dílu, tak jsem snímek zkrátka musel zhlédnout. Jedná se o dynamicky natočenou podívanou s pěkným prostředím a sympatickým hrdinou - Scott Maslen zde ztvárnil mlčenlivého Clauda Speeda na výbornou (nechyběl aní zdvižený prostředníček)! PS. Myslel jsem, že se „futuristická" dvojka odehrává po událostech trojky a že je děj zasazen do Liberty City, nicméně povedlo se mi zjistit, že časové zasazení je dosti nejednoznačné a že hra/film odehrává v Anywhere City.

plakát

Kartel (2008) (seriál) 

Od seriálu, který byl v době uvedení tou nejdražší kolumbijskou televizní produkcí, bych očekával „něco" víc. V porovnání s jinými narconovelami zde sice není tolik romantických scén (ženské charaktery jsou dosti nevýrazné a upozaděné), ale bohužel chybí i nějaká ta pořádná akce, tudíž je divák nucen akorát tak poslouchat debilně napsané dialogy. Chválím ovšem autenticky vyobrazené životy obchodníků s drogami. Dále oceňuji tvůrce a jejich odvahu - kolumbijci zde totiž svou zemi vykreslují jako semeniště narkobaronů, snadno zkorumpovatelných politiků, vrahů, prostitutek a buranů. Herci neoslní ani výkony, ani charismatem, tedy vyjma Robinson Díaze, který si postavu "Caba" zahrál také v několika sezónách El Señor de los Cielos. Kartel je dosti podprůměrnou narconovelou a navíc ještě mizernou filmařinou. Točilo se v Miami, ale připadalo mi, že práce na seriálu byla až druhořadá a štáb si na jihu Spojených států udělal primárně dovolenou (a možná sem i něco propašoval :D). PS. Na začátku každé epizody je sdělení, že seriál je pouze fikce, nicméně opak je pravdou - autor námětu Andrés López byl sám drogovým dealerem a každá z postav má svůj reálný předobraz. Aby ale tvůrci nemuseli nikomu platit za použití práv k příběhu, raději změnili jména a dali tam nálepku „fikce".

plakát

A.I. Umělá inteligence (2001) 

Čas od času si tuto depresivní podívanou s velice pozvolným tempem vyprávění pustím - pokaždé mne ale snímek přestane bavit v okamžik, kdy hrdinové dorazí do Rogue City. Nevím proč. Navzdory tomu film vřele doporučuji, je to totiž jeden z těch počinů, které se Vám doslova zaryjí pod kůži a z hlavy jej jen tak nedostanete. Jen mne poněkud znepokojuje, že za pár let už tohle Spielbergovo dílo žádným sci-fi nebude... No jo, pokrok nezastavíš...

plakát

V náručí ďábla (2009) (seriál) 

Novela Más Sabe el Diablo je k mému překvapení koukatelná i po letech. Disponuje skvělými romantickými scénami (dvojité rande v Hamptons bylo parádní) a sympatickými postavami a obsazením - vyzdvihnout musím charismatického Miguela Varoniho v roli záporáka, Karlu Monroig coby osobu bojující se závislostí anebo Angelly Moncayo jakožto striptérku a SPOILER! transsexuálku. Líbila se mi přeslazená romance, lehký nádech „krimi" a zakomponování LGBT tématiky, které zde nepůsobilo nikterak „na sílu". V porovnání s jinými zástupci pokleslého „mýdlového" žánru mi připadalo věrohodné i vyobrazení nemajetné hispánské komunity žijící ve spojených státech. Co mi ovšem na novele vadilo, byla její přehnaná délka. Papundeklové kulisy jsem vzhledem k roku výroby ochoten přehlédnout, ale proč se k sakru „děj" odehrává v New Yorku, když se točilo v Miami, to mi hlava nebere. PS. Nemohu se pomoci, ale Manuelinu advokátní kancelář bych spíš přirovnal ke vztahové poradně :D

plakát

Malá mořská víla (2023) 

Snímek jsem rozkoukal, ale jelikož muzikály nemusím (čest výjimkám jako např. Aladin z roku 2019), tak jsem jej nedokoukal (a proto taky nehodnotím). Nad obsazením černošské herečky do role Ariel jsem se zpočátku sice také pozastavoval, ale nakonec jsem nad tím mávnul rukou, protože předlohy od Andersena se nikterak věrně nedržel ani původní Disneyho animák - navíc jde o fiktivní postavu, takže v čem je sakra problém? V tom, že na mořské dno nedopadají sluneční paprsky, tudíž se mořské víly nemají jak opálit? Nerad bych někomu kazil iluze, ale existence mořských panen (alespoň takových, jak je známe z filmů) doposud prokázána nebyla. Co se mně týče, tak Halle Bailey s kreslenou Ariel sdílí přinejmenším stejnou mimiku v obličeji - navíc je tahle herečka to nejlepší z celého filmu! Digitálním podmořským světem totiž snímek zrovna neoslní (ačkoli je CGI lepší než jak prezentovaly trailery). Pochválit ale mohu naháněčku se žralokem, která měla celkem grády a dále záchranu psa Maxe z hořící lodi, při této scéně mi málem i slzička ukápla. Jen ta muzikálová čísla mne nudila. Důvod, proč film komentuji je ten, že záplava zdejších rasistických komentářů (pardon, "recenzí") mně naprosto nas*ala. S černou Annou Boleynovou problém mám, ale to byla skutečná historická (a prokazatelně bílá) osobnost, nikoli fiktivní postava!

plakát

1984 (1984) 

Se starými filmy a jejich pomalejším tempem vyprávění problém obvykle nemívám, ale 1984 mne zkrátka nenadchlo. Tento snímek jsem se pokoušel zhlédnout několikrát - asi jsem neměl mít tak vysoká očekávání, každopádně jsem věřil, že se mi osmdesátkové sci-fi z dystopické budoucnosti zaryje pod kůži krapánek víc. Místo toho, abych však začal sundavat ze zdi obrazy a kontrolovat, zda-li se za nimi neskrývá nějaká ta kamera, jsem samou nudou začal usínat. Do hlavních rolí bych si také představoval někoho sympatičtějšího a charismatičtějšího. Odpadem hodnotit nechci, ale bohužel ani nenacházím jediný důvod, proč filmu udělit víc než jednu hvězdičku.

plakát

Flash (2023) 

Skopičiny rychlíka Flashe v alternativní dimenzi zde nebyly zpracovány tak povedeně, jako v animovaném snímku The Flashpoint Paradox , ale koukat se na to i tak dalo. Zejména návrat Michaela Keatona do role Batmana na mne hodně zafungoval a scény s ním jsem si užil na maximum - ani jeho digitální dvojník v bojových scénách mi tolik nevadil (byť nechápu, proč tvůrci neuzpůsobili roli pro herce sedmdesátníka, do akce ho přeci tolik zapojovat nemuseli). Velice mile jsem byl překvapen také výkonem Ezry Millera , jehož Barry (současný i minulý) mi byl tentokráte docela sympatický (skandály herce v potaz neberu). Dále mne potěšilo obsazení Bena Afflecka nebo Gal Gadot , kteří se zde vlastně rozloučili s úlohami superhrdinů v provázaném vesmíru od DC - neštvalo mne ani to, jak málo prostoru zde vlastně dostali. U koho to ale zamrzelo, byli Zod a Supergirl , u nichž jsem dle upoutávek předpokládal, že toho prostoru dostanou mnohem, mnohem víc - nestalo se a konflikt mezi těmito charaktery je podán dosti mdlým a zkratkovitým způsobem. Po technické stránce vypadá film relativně dobře (pominu-li tedy místy odpudivé digitální efekty). Skoro až přehnaná kýčovitost a barevnost pak snímku dopomohla evokovat styl komiksových kreseb. Dále mne nadchlo zpracování akce - záchrana Kary na ruské základně byla stylová. S finální bitvou jsem byl také spokojen, a to proto, že se odehrávala za bílého dne, zásluhou čehož byly souboje velice přehledné. Ano, světlo sice o to víc zdůraznilo odpudivé CGI, ale alespoň bylo vidět, co se děje, a ne jako v drtivé spoustě ostatních komiksovek, kde v závěru spatříte akorát tak h*vno kvůli tmavému nasvícení.

plakát

Jurská vzpoura: Dinokracie (2022) 

Kdyby na konci tu základnu vybombardovali a hrdinové nepřežili, moc by mi to nevadilo (tolik asi k tomu, jak moc mi postavy přilnuly k srdci). Nic světoborného od tohoto počinu očekávat nešlo - prospělo by ale, kdyby se zredukovaly retardované dialogy. I tak mně ale rozhovory postav sraly méně než např. v bijáku Godzilla vs. Kong - ten šel ale (narozdíl od této nízkorozpočtové kraviny) do kin, takže tam už divák nějaké ty „nároky" mít může :D Po stránce vizuálu vcelku obstojné - CGI se logicky nepřibližuje hollywoodské kvalitě, ale na poměry laciného tv filmu to akceptovat lze, jsou i horší (Megalodon Rising). Instrumentální soundtrack mi sedl, ten jediný tu pochválím :)

plakát

Andělská tvář (2001) 

I navzdory plytkému a absurdně naivnímu ději mám tento snímek velice rád. Po vizuální stránce zde není co vytknout - film má dobrou kameru, zásluhou čehož skvěle vyniká velkolepá výprava, hezké lokace nebo krásné kostýmy. Dále Andělská tvář disponuje úchvatnou hudbou. Kladně bych ohodnotil také herecké výkony - pro Kuklovou mám jako pro herečku slabost a to, že nehraje zrovna na Oscara mi nevadí (rozhodně není takové poleno jako afektovaná Morávková), dále Filip Blažek (jeho hlas byl nesmírně uklidňující a příjemný) nebo Vašut v roli právníka. Kupodivu mi ani nijak extra nevadil Jirka Pomeje, i když bych uvítal, kdyby jeho role připadla Blažkovi, a ten by ztvárnil dvojroli, jak se původně plánovalo. No, nevadí.

plakát

Tichá noc, krvavá noc (1972) 

Silent Night, Bloody Night je naprosto famózní hororová záležitost, kterou zbožňuji i navzdory jejímu debilně zpracovanému konci. Snímek má uchvatnou atmosféru a dle mého je mnohem lepším vánočním slasherem než profláklejší Černé Vánoce. Po stránce technického zpracování mohu vyzdvihnout skvělou práci s kamerou a naprosto výbornou retrospektivní scénku z druhé poloviny filmu. Herecké výkony pak spolu s dialogy řadím k tomu horšímu, co snímek nabízí - i na poměry blbé vyvražďovačky je zdejší herectví zkrátka mizerné. Proč se postavy chovají tak retardovaně, pochopí divák až ke konci. Dokonalé to sice není, ale díky dějovému zvratu mi snímek utkvěl v paměti a každý rok si jej v období Vánoc pouštím.