Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor
  • Krimi

Recenze (2 707)

plakát

Stvořitel (2023) 

Gareth Edwards mi nebavil s Godzillou z roku 2014 a naopak mi velmi bavil s Rogue One. Nechápu, co proti Stvořiteli všichni mají, určitě nejde o nějakou žánrovou revoluci, ale jako autorské sci-fi Edwardsův snímek šlape na plné obrátky s parádním vizuálem a technicky lahodně nasnímanou akcí. Nastíněný svět a jeho konflikt je divácky atraktivní a i když projekt do tématu A. I. nepřináší mnoho nového, stále bych film označil jako poctivou filmařinu s mladým Washingtonem. V kinech film kasovně propadl, protože na podobné autorské sci-fi snímky, za kterými nestojí známá IP, se přestalo chodit do kina. A nejen na ně i na mnoho jiných žánrů. 4*

plakát

Okno do ložnice (1987) 

"Throwback Thursday #120" - V roce 1987 Curtis Hanson natočil neo-noir thriller s komikem Stevem "Mahoney" Guttenbergem o celkem netradiční zápletce, kde je starší milenka mladého architekta Guttenberga svědkem pokusu o vraždu a Mahoney jí z toho chce vynechat a chce svědčit místo ní. Tím se dostane do mnohem větších problémů, než si kdy dokázal představit. Zápletka je rozhodně zajímavá a film kvůli ní stojí za to vidět. Guttenberg je netradičně v nekomediální roli a hraje celkem jistě. Zajímavá je i postava Elizabeth McGovern nebo Mahoneyho milfky Isabelle Huppert. Kdo je naopak celkem nevyužit je Paul Shenar, známý svojí rolí Sosy ze Scarface. Závěr filmu je trochu cheesy, ale to je pro podobné thrillery z té doby celkem typické. Shlédnuto na ČT2.

plakát

Vymítač ďábla: Znamení víry (2023) 

David Gordon Green zkurvil už tu halloweenskou trilogii a po drahé akvizici práv na Exorcistu (Universal zaplatil 400 milionů $) se rozhodl že dokurví i Vymítače ďábla. Jeho Halloween trilogie šla dolu postupně od skvělého prvního dílu, přes hroznou dvojku až po tragikomické vyvrcholení v podobě Halloween Ends). The Exorcist to schytal už v prvním díle a tragická pouť kiny a ještě horší ohlasy diváků a kritiků zazdily další pokračování. Green byl odejit a bude reboot. No a jaký The Exprcist: Believer je? Za a) je o posednutí, není o vymítání, b) extrémně se vleče, c) hloupý scénář a dialogy, d) postrádá hororovou atmosféru, e) nesympatický cast a trestuhodný treating s původní matkou z jedničky Ellen Burstyn, f) zcela chybí gradace finále, g) finální plot twist je predictable a neskutečně hloupý. Kdyby v roce 2023 nevyšel amatérský Winnie the Pooh, tak by titul nejhoršího roku měl právě nový The Exorcist.

plakát

Blue Beetle (2023) 

První latino superhero do kina moc diváků nepřilákal, Blue Beetle totiž nikdy nepatřil mezi ty úplně nejoblíbenější a nejznámější superhrdiny. Divák má totiž vibes, že jde Iron Mana z wishe s nálepkou DC. Hlavní hrdina je extrémně nesympatický, jeho rodina zase celkem otravná a záporáčka Susan Sarandon k smíchu. Nezachrání to ani záporák Carafax nebo akce. Podobně jako Black Adam má tato adaptace problém, že je prostě špatná a extrémně nudná. 2*

plakát

Úsměv 2 (2024) 

Po delší době jsem v Cinema City uplatnil volňásek za získané body a volba padla na Smile 2. A musím říct, většinu času se film líbil, a to hlavně tím v hororech dost neokoukaným prostředím showbyznysu, které je příjemným zpestřením proti matce od dětí nebo teenagerů…Úvod má koule a s 3/4 stopáže filmu jsem byl spoko. Ten finální twist jak z pera Stephena Kinga byl trochu overkill a to závěrečné vyznění je fakt strašně hollywoodské. Druhá věc, která mi zamrzela, byla ještě menší snaha tvůrců vysvětlit origin nebo smysl toho zla, jako tomu bylo např. v sérii IT. Takže mytologie se v podstatě nehla z místa a celý konec byla jednička přes kopírák, jen víc hollywoodská. Celkově jde pořád o zajímavý horor, ale potřetí by už měli trochu hlouběji jít do mytologie a zkusit látku uchopit trochu jinak. Jo a Naomi Scott je můj crush už od Aladdina.

plakát

Christine (1983) 

“Throwback Thursday #119” - S Kingovými adaptacemi to bylo odjakživa jako na houpačce, jedna je masterpiece, další je totálně nudná, další zase totálně nahovno. Naposledy když jsem viděl Kinga, shodou okolností taky v rámci throwbacku (Cujo), tak jsem měl problémy ho dokoukat, protože ten film byl totálně hloupej. Námět Christine zní taky strašně cheesy, ale s převedením knihy na velké plátno si dal Carpenter práci a Christine je zajímavý thriller o tom, kam až může zajít posedlost. Příběh je trochu šmrcnut duchařinou. Divák sleduje uťáplého nerda, který je bullied a až když najde staré “prokletý” Plymouth Fury pojmenovaný Christine, stane se z něho ultimátní čůrák, na kterého má auto bad influence. V první půlce je scénář postaven na postupném odhalovaní “posedlosti” auta, kdy je zlomem samoopravovací scéna, pak film trochu víc sklouzne do béčkových vod, ale celkově jsem byl spokojen. Ústřední dvojice je taková nemastná neslaná, Robert Prosky je jako majitel vrakáče toxickej zmrd a polda Harry Dean Stanton naopak klasicky vlídný člověk. Hororových prvků tu moc divák nenajde, protože auto nepůsobí moc děsivě, ale zase Carpenter dokázal akci s auty natočit zábavně a scény s hořícím autem a finále jsou na svou dobu slušná filmařina. Celkem jde tedy o netradiční “horor”, který je určitými lidmi považován za kultovní, čemuž se já nebráním a mohu potvrdit, že jde o zajímavý snímek pro milovníky 80’s filmů, aut i hororů. Viděno na Amazon Prime. 4*

plakát

Scooby-Doo o Halloweenu (2022) 

Letošní Halloween sem pojal víc halloweensky, tzn. koukal jsem na věci související s Halloweenem. Program odstartovala tématická halloweenská epizoda Datla Woodyho, následoval můj oblíbený díl Scooby a Scrappy-Doo, pak přišel na řadu tenhle Scoobyho halloweenský film a celé to uzavřelo několik epizod Treehouse of Horror ze série Simpsonů. Tento Scoobyho film o Halloweenu byl nejslabším článkem celého večera, děj ač se snažil být originální, nebyl příliš zábavný. Honiček bylo poskrovnu a ještě z Velmy udělali lesbu, která má crush na hlavní záporačku. To bych asi přežil bez újmy, ale že film postrádal téměř úplně atmosféru Halloweenu, to už jsem snášel hůře. 2*

plakát

Mlha (1980) 

“Throwback Thursday #118” - do projekce filmu jsem žil v domnění, že Carpenterova Mlha a Darabontova Mlha jsou na základě stejné předlohy - Kinga. Ale byl jsem vyveden z omylu, protože kromě husté mlhy spolu filmy vůbec nesouvisí. Carpenterova Mlha je založená na atmosféře a budování napětí, zatímco Darabont natočil invazi emzáků prostřednictvím Mlhy. Carpenterovo filmu hrozně dlouho trvá, než se rozjede, ale posledních 25 min je zajímavých, přesto mám z filmu dojem, že to mohl být masterpiece, ale takhle to skončilo jen průměrem. Kasovně byl film velmi úspěšný a dokázal vložený milion dolarů rozmnožit na 25. Shlédnuto na ČT2. 3*

plakát

Mauzoleum (1982) 

“Throwback Thursday #117” - Vcelku neznámý horor, kde se hodinu nic neděje a v posledních 20 minutách oživnou loutkové “zombies”, kteří nechodí, ale sunou se dopředu, a to všechno v tom stejném mauzoleu, kde se natáčel i Phantasm. Pozitivem je asi Meg Tilly a ta blondýna v roli vůdkyně sesterstva. Atmosféru má film pěknou, ale děj kulhá a udá se toho opravdu málo. Shlédnuto na Amazon Prime. 2*

plakát

Gran Turismo (2023) 

Gran Turismo ač byla moje oblíbená série na PS1 a PS2, v které jsem strávil na zš stovky hodin, z filmu jsem měl obavy, a to hlavně po příběhové stránce. Technicky film funguje na jedničku (Blomkamp no), ale on překvapivě funguje i po příběhové stránce, sice jde o přepis všech klišé sportovních filmů, ale příběh je zajímavý a věrohodně pracuje i s postavami. Co mi malinko vadilo, byly klišé typu “zlý pilot”, který jde za hranice fair play nebo CGI spektakulární nehody jako z Kobry 11, občas se sice stanou, ale zde to scénář podává, jakoby to bylo každý třetí závod. Takže sum-up je, že jde o zajimavý biopic, který k úplné dokonalosti v žánru (Rivalové, Le Mans ‘66) chybí lepší emoce. 4*