Jufonka

Jufonka

Johana F

USA

homepage

24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 29.10.2017  13:29
    11.22.63 (TV seriál) (2016)
    ***

    Mrzí mě, že musím dát jen 3 hvězdy. Jenže tady na to měl opravdu dost silný vliv fakt, že jsem četla knižní předlohu od Stephana Kinga, a to teprve před pár týdny... Možná, že kdyby to bylo pár měsíců, hodnotila bych lépe, a možná, že za pár měsíců i hodnocení změním. Ale teď vážně nemůžu. Miluju americký retro seriály z 50., 60. i 70. let Jenže tady se mi holt kniha líbila natolik (až na závěr), že jsem se od ní při sledování seriálu nemohla odpoutat. Vím, že nejsem objektivní a že film/seriál zřídkakdy může nabídnout to, co knižní předloha. Jo, uvědomuju si to. Ale tady mě prostě tak štvou a mrzí změny oproti vyprávění v knize, že jsem seriál nebyla schopná ani zkouknout celý. Jen pár vybraných dílů. Zkusím to za rok znovu a třeba to bude lepší. P.S.: Teď nad tím přemýšlím a objektivně seriál rozhodně zaslouží 4 hvězdy. Je povedený. Jen já bohužel musím jednu ubrat, ale to je můj problém :). Pokud jste knihu nečetli, určitě se koukněte a zklamáni nebudete.

    • 26.7.2017  19:57
    Atlantida, 2003 (studentský film) (2017)
    *****

    Super! Dost mě to rozsekalo. Těžko napsat delší komentář, abych nespoilerovala, každopádně jsem tenhle studentskej film vidětla na KVIFF 2017 a posledních 5 minut filmu mě překvapilo, šokovalo a hlavně dost zarmoutilo. Obě dvě postavy mi na začátku byly sympatický a dost jsem jim fandila, protože vzhledem k historii ČR, resp ČSSR, nebyl až takovej problém se s nimi ztotožnit. Film doporučuju, rozhodně to nebude ztracenejch 30 minut, naopak.

    • 18.12.2016  13:29
    Vánoční prázdniny (1989)
    odpad!

    Absolutně nechápu zdejší hodnocení. Vím, že to je jen vánoční film, navíc komedie a ještě k tomu z 80. let. Dokonce mám pro tyhle filmy ve vánočnim období docela slabost, jako ostatně skoro všichni. Ale tohle je prostě substance americký filmový trapnosti a nepovedenosti. Dobře, výjimka jsou asi ti, kteří maj tenhle film jako "srdcovku" z dětství - u nich chápu, že film hodnotí jinak, ale 5 hvězd stejně nikdy nepochopim. Nejhorší na tomhle filmu je hlavní postava otce. Jakmile tenhle herec hraje v komedii, můžete se vsadit, že to bude nejvíc trapná a odpudivá role dementního fotra, ze kterýho se vám dělá zle. Což o to, takovýhle postavy jsou v rodinnejch komediích docela často, ale tady u tohodle herce a jeho postavy se nezasmějete vůbec ničemu. Cca od konce první třetiny filmu jsem si říkala "Panebože, už ta kravina skončí?!" a měla jsem pocit, že Vánoční prázdniny maj stopáž asi tak 5 hodin. Bleh... Budu si muset spravit filmovou chuť nějakou americkou vánoční klasikou, kde jsou trapný postavy vtipný a kde mi nevadí Vánoce se Santou. Vánoční prázdniny never more :-). Btw tenhle film mě donutil po snad 2 letech napsat komentář na ČSFD, což mluví za vše :).

    • 19.1.2015  23:29
    Vejška (2014)
    ***

    Jsem z Prahy, stejně tak tu i studuju vejšku a Vorel natáčí většinou filmy na mejch oblíbenejch místech v Praze. Za to má u mě významný plus. Ten film neni nějak extra dobrej. Ale určitym způsobem mě baví právě proto, že jsem rodilej Pražák. A mám pocit, že aby se vám ten film líbil, fakt musíte mít za sebou dětství v Praze. Těžko říct proč, prostě nějaký ty lokality, záběry a tak... to asi člověk ocení jedině, když tu vyrůstal. U Gymplu to teda bylo ještě víc, protože film se natáčel z 80 % na Praze 4, a to je "moje" část Prahy. U Vejšky člověk musí ještě víc přistoupit na celkem unikátní způsob dialogů a hraní. Prostě Vorel a jeho filmy. Jasně, neni to Kouř, ale režiséra byste uhádli už po pár prvních minutách. Co mi přišlo celkem zajímavý, byl výběr škol - VŠE vs. UMPRUM. Můžou bejt víc rozdílný veřejný český školy? Asi ne. Studenti VŠE byli ukázaný dost stereotypně, nicméně se přiznam, že i já o nich mam takovou představu (a teď nemam na mysli úplatky a podvádění, ale spíš oblečení, chování, styl zábavy atd). S tim btw. souvisí další věc, proč je mi film blízkej. Přijde mi, že lidi, co přijdou studovat do Prahy z jinejch měst, si najdou spíš kamarády ze stejnýho oboru, ze stejný práce atd. Což je samozřejmě logický. Zatimco Pražáci, co zůstanou studovat v Praze, maj desítky známejch a starejch kamarádů ve všech možnejch oborech, sociálních vrstvách atd. A tohle přesně je tady hezky ukázaný a vlastně na tom dost funguje příběh - viz přátelství Vorla juniora a Mádla. Co tim chci říct? Že jsem zkrátka přesně v tý cílový skupině, která má ten film mít ráda, že mi to apriori je blízký tim tématem a vztahama mezi hlavníma postavama. Ale přiznam se, že Vejška zas tak dobrá nebo nezapomenutelná nebyla a že Gympl se mi rozhodně líbil víc. Jenže díky těm věcem, co jsem tu popsala výše - lokality, přátelství hlavních postav od dětství v Praze atd. atd. - má pro mě ten film určitou přidanou hodnotu. Ale dokážu pochopit, když mu někdo dá jen jednu nebo dvě hvězdy. Je to zkrátka "Vorlovina" a u ní se ani nepředpokládá, že by se diváci shodli na hodnocení :).

    • 20.11.2014  11:54
    MY 2 (2014)
    **

    Tak tohle vážně ne-e :-). 1. Jana Plodková mi tu byla vysoce nesympatická a navíc mi připadala i děsně ošklivá a furt sem musela přemejšlet, jak to sakra tvůrci udělali, že v tomhle filmu vypadá její obličej, jako by byla myš/krysa, když v jinejch filmech, kde hraje, mi to tak nepřijde. 2. V kinech musíme vypínat mobil, abychom nerušili ostatní publikum, ale napadlo tvůrce, že publiku může vadit i neustálý hlasitý vyzvánění ve filmu? Kdyby to tam bylo dvakrát třikrát, ale proč proboha skoro pořád? A proč si nedala mobil na potichu? Přece by bejvaly stačily záběry na vibrující a svítící mobil, ne? Stokrát jsem měla chuť na ní zařvet "tak si ten mobil proboha dej potichu!" Uf. 3. Film má 99 minut a klidně by mohl bejt zkrácenej tak na 80 nebo i míň. 4. Přehrávání některejch herců (zejména Milena Steinmasslová) bylo do očí naprosto bijící a pochopila bych to u člověka, co studuje první rok DAMU a ještě k tomu hraje v divadle, ale ne ve filmu! 5. S tím ovšem souvisí i slabej scénář filmu, resp. konkrétně dialogy. 6. Mám pocit, že jsem se při jedný scéně dokonce i zasmála, ale vzhledem k tomu, že už si ani nevzpomenu při jaký, tak to o něčem vypovídá. 7. Já chápu, že to je inspirovaný pravdou a že to mělo mít hlubší význam. A věřte mi, mně nevadí romantický filmy a dokonce ani ne filosofický debaty, ale rozhovory hlavních postav pro mě žádnou přidanou hodnotu neměly, chápu o co šlo - ale o tom nemusel bejt film, třeba jen část. A z lítosti, že vím, o co tvůrcům šlo a dovedu si představit, jak si mysleli, že to bude působit, dávám 2 hvězdy, jinak bych dala 1.

    • 16.11.2014  00:05
    Interstellar (2014)
    *****

    Tak tohle byl zas jednou nezapomenutelnej filmovej zážitek. Příběh se mi nějak extra nelíbil - taková americká překombinovaná pohádka s hodně chaotickejma věcma, aneb jak píše POMO... A vlastně s nim i souhlasim. A taky bych dala tak 3 hvězdy, ALE! Jakožto audiovizuální dílo to je něco naprosto geniálního. Obraz a hudba. Na velkym IMAXovym plátně, v jinym kině to asi absolutně nemá smysl vidět. Myslim, že mega plátno IMAXu má na svědomí tak 80 % úspěchu filmu. + jsem strašně ráda, že to bylo 2D. No, ale abych se vrátila k mý chvále - já bych ty vesmírný záběry se Zimmerovo hudbou mohla sledovat klidně i 5 hodin a ne "jen" 3. Navíc jsem po konci filmu měla pocit, že to celý trvalo tak 20 minut a ne 170. Jako by Nolan dokázal tu relativitu času, o kterou ve filmu mj. jde - seděla jsem v sále 20 minut, zatimco venku uběhly 3 hodiny, haha. Moc nevim, co k tomu dál psát. Je to něco, co člověk musí zažít. A to nemam nějak extra ráda sci-fi a filmy z vesmíru... Ale tohle je prostě oslava kinematografie/filmu jakožto úžasnýho média. WOW.

    • 30.10.2014  00:38
    Nevinné lži (TV seriál) (2013)
    ****

    Moc nevím, jak hodnotit, vzhledem k tomu, že zde bohužel není seriál rozdělen na jednotlivý díly, aby uživatel mohl hodnotit zvlášť. Nechápu proč, když u hodně jinejch seriálů, kdy jsou díly v podstatě jednotlivý TV filmy, to jde. Ale OK. Dávám 4 hvězdy, a to proto, že jde přece jen o českou televizní tvorbu, která je z 80 % naprostá žumpa, proti níž i některý mexický telenovely působí jako oskarový snímky, a tak si nadprůměrný tuzemský televizní projekty jako Nevinný lži nebo Soukromý pasti přimhouření oka a podporu diváka zaslouží. Neviděla jsem všechny díly, ale mám to v plánu Takže zatím: Druhý dech: Tenhle díl se mi asi líbil skoro nejvíc z těch, co jsem viděla. Vlastně mě z toho až zamrazilo, člověk si uvědomí, jak se tohle může stát nám všem nebo komukoliv z rodiny. Během měsíce můžete bejt na dlažbě, ačkoliv ste předtim měli vilu s bazénem. Jediný, co mi přišlo až přehnaně sluníčkový, byl závěr. Ale koneckonců proč ne, tak nějak to vyvážilo tu depresi předtim a stejně si nejsem jistá, jakej jinej závěr by se dal vymyslet. Hvězdička: Haha. Nikdy by mě nenapadlo dát dohromady Brodskou a Suchánka, ale ono to fungovalo a vlastně to občas bylo i vtipný. Taková oddechovka. Klukovina: Imho téma spíš pro kluky. Jak se říká - mě to nenadchlo, ale ani neurazilo. Dokážu si představit, že by se to v reálu vážně mohlo stát. Děti dělaj blbosti a vymejšlej si neskutečný lži. Chromozom: Od tohodle dílu jsem čekala trochu víc, chvílema mě to ani nebavilo. Prvotní zápletka nudá nebyla, ale pak mi přišlo, že se ani divák už nemá na co těšit, snad jen na to, jestli si lesba nabrnkne chlapa. Vedlejší příznaky: Celkem reálnej příběh, kterej se může stát komukoliv z nás. Únavovej syndrom je v podstatě docela vážná nemoc, která se mnohdy zaměňuje jen za pouhou lenost, ale když se to spojí s vyhořenim nebo s úzkostí, tak to je asi docela v háji. A co potom, když vám na to cpou anitedepresiva. Byl lásky čas: Jako je Klukovina podle mě spíš pro diváky mužskýho pohlaví, tak bych si tipla, že Byl lásky čas ocení spíš ženy. Mně se tenhle díl líbil dost. Ačkoliv Janžurovou ani Havlovou nemám ráda jakožto osoby, tak je dost obdivuju jakožto herečky. A tady se mi jejich herecký výkony líbily a trochu mi to něčim připomnělo muj oblíbenej Kachyňův film Fany. Ani ten závěr, kterej se dá vykládat víc způsoby (resp. v diskuzi u online recenze od Spáčilky na iDnesu to čtenáři pochopili různorodě), mi nevadil. Moje pravda: Pro mě zatím nejslabší díl z těch, který jsem viděla. Dala bych mu tak 2 hvězdičky. Přišlo mi to spíš jako zfilmovaná povídka z časopisu Rytmus života. Scénář o ničem.

    • 29.10.2014  23:58
    Zmizelá (2014)
    ***

    Musim nad tim ještě hodně přemejšlet. Asi je škoda sem psát něco delšího, protože tak i tak by to prozradilo děj těm, co to neviděli. Takže takhle, modří vědí: Líbil se mi zvrat v polovině. Čekala jsem ho, ale ne takhle, byla jsem upřímně překvapená. Až do cca tří čtvrtin se mi film líbil a uvažovala bych na 4 - 5 hvězdičkama. Jenže pak nastalo to, kdy hlavní hrdince přestal vycházet plán a byla v motelu okradena o peníze. STŘIH. Fajn, proč ne! ALE! Následující děj mi přijde děsně překombinovanej a nereálnej, a to i přesto, že jsem do tý chvíle všechny možný nereálnosti přehlížela s tim, že to je zkrátka "americký drama". Taková pohádka pro dospělý. Ale jak píšu - do tý chvíle mi to nevadilo a vlastně jsem si to i dost užívala. Ale ta poslední čtvrtina jako by zbořila všechny karty, ze kterejch byl postavenej unikátní karetní dům; mělo to bejt eso, který završí celou tu karetní skládačku, ale pro mě to byla maximálně tak nešťastně položená karta esa, která zničila všechno to předchozí snažení. A z vyšetřovatelů se stali ještě větší dementi. Třeba změnim názor, až se kouknu po druhý, ale nevim nevim. Jinak technicky samozřejmě super, k tomu asi neni, co dodat. V tomhle případě hodnotim předevšim dějovou linku. P.S.: Předlohu jsem nečetla.

    • 10.9.2014  00:03
    Zdivočelá země (TV seriál) (1997)
    *****

    Hodnocení 5* dávám za první dvě série (další by zasloužily mnohem méně). Téma, o kterém by se mělo natáčet víc. A ne, tím nemyslím koně, ty mě nebaví. Nýbrž padesátá léta u nás a celkově zrůdnost socialismu.

    • 5.9.2014  13:00
    Roseanne (TV seriál) (1988)
    *

    Pamatuju si, že jsem Roseanne občas sledovala jako dítě u babičky o prázdninách, jelikož ona měla tenhle sitcom ráda. Tehdy mi Roseanne nijak nevadila, dívala jsem se taky a přišlo mi to zkrátka na stejný úrovni, jako třeba Cosby Show, kterou tehdy buď Prima nebo Nova taky vysílala. A tak jsem na ČSFD dala před pár lety, když jsem si na Roseanne vzpomněla, tři hvězdy. Prostě průměr. ALE! Letos (2014) jsem si všimla, že Roseanne asi tak po sto letech Prima zase vysílá. A jelikož jsem jí naposledy viděla někdy tak cca v 10 letech, tzn. asi tak před patnácti lety, řekla jsem si, že se na jeden dva díly podívat. A teď musim hodncení změnit na jednu hvězdu, a to bych nejradši dala odpad, ale nedám, protože asi nejsem cílovka a chápu, že někdy před dvaceti lety seriál asi působil trochu jinak. Jenže když se na něj podívám dneska, chce se mi zvracet. Zvládla jsem asi tak deset dílů, protože jsem prostě furt nemohla uvěřit, že něco tak strašnýho existuje a že jsem se na to v dětsví mohla koukat. Ani tak nejde o to, že by seriál zestárnul. Koneckonců to se stalo i seriálu Krok za krokem, jehož první série dneska působí dost děsně, stáří je na těhle sitcomech zkrátka děsně poznat. Jenže u Kroku za krokem i přes to stáří stále funguje aspoň nějakej vtip (fajn, zhruba tak jeden z deseti, přiznávam), ale prostě k tomu člověk nemá odpor. Jenže Roseanne, bože můj! Ta nechutná odporná tlustá ženská a vlastně celá její rodina! Hrůza! Jejich dům, jejichž život, jejich přátelé, jejich hlášky, jejich zvyky, zkrátka všechno, co se v tomhle seriálu odehrává, je naprosto totální hnus. Korunu tomu všemu dodává naprosto ale totálně příšernej českej dabing, kterej z Roseanne dělá zřejmě ještě větší krávu, než jaká je v originálu. Navíc jsem strávila pár měsíců v USA a od tý doby mám celkem jinej náhled na tyhle maloměstský rodiny ze středu USA a o to víc se mi Roseanne a její rodina hnusí. Tupý bezmozkové, při jejichž sledování si musíte dát pásku přes oči, jinak se vám z jejich vzhledu dělá špatně. Nemůžu si pomoct, ale takovejhle odpor u mě žádnej seriál hodně dlouho nevyvolat. A většinou takovýhle seriály ani nekomentuju, ale tady musim. Protože, jak už jsem psala vejš, jsem byla docela šokováná, jakej seriál jsem to v dětství sledovala a jak čas prohloubil jeho hnusný stránky. Fuj. :)

    • 18.8.2014  00:53
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    *****

    Celkem s podivem jsem informace o tomhle seriálu buď omylem ignorovala, nebo s ke mně doopravdy nedostaly... ale spíš to první. Takže až teď (konec srpna 2014) jsem se o něm dozvěděla a hned jsem si ho stáhla. Atmosféra je super, a to zejména kvůli prostředí. Nedovedu si představit lepší stát USA, kde by se měl příběh odehrávat. Měla jsem to štěstí, že jsem Louisianu navštívila, ačkoliv jen na pár dnů. A jo, v tomhle příběhu je ta přítomnost Louisiany, její historie a celková zvláštnost a unikátnost tohodle státu úplně hmatatelná. A to se mi prostře líbí. Někde v zajímavostech je napsáno, že scenáristi chtěli, aby Louisiana byla po detektivech třetí hlaví postava. Myslim, že se jim to dokonale povedlo. Ani hercum nemám, co vytknout, skvělý herecký obsazení, jediný, co mě trochu štvalo, byly umaštěsný dlouhý vlasy Matthewa v posledních dílech a ksicht s nakrčenym nosem Woodyho Harrelsona, když byl naštvanej. V pár dílech jsem se dost bála, zejména některý scény z finální epizody jsou poměrně vydatný, ale já se bojim u většiny hororů, takže pochopim, pokud se to někomu zdálo v pohodě. No a proč dávám "jen" 4 hvězdy? Přece jen na mě to tempo bylo trochu pomalý. Dovedu si představit, že bych nějaký scény vynechala a nebo aspoň zrychlila. Jo a ten falešnej konec v pátým díle na mě byl až moc přehnanej, v podstatě mi to to tu osmidílnou sérii rozdělilo na dvě poloviny, a to mě trochu mrzí. Ale rozhodně to neni nějaká velká výčitka. No a do třetice - někdo tu už napsal, že mu bylo líto skomírajícího náboženskýho podtextu. S tim naprosto souhlasim. Toť vše. Jo a abych nezapomněla: báječnej soundtrack! září 2014: hodnocení zpětně měním na 5 hvězd.

    • 10.7.2014  01:19
    Stejná srdce (TV film) (2014)
    *****

    [MFF Karlovy Vary 2014] Nepamatuju si, kdy naposled mě v kině film tak dostal. Přes dvě hodiny jsem seděla, skoro nedejchala a hlavně jsem se snažila nebrečet. A když jsem se podívala vedle sebe, tak i ten dvoumetrovej namakanej chlápek držel v ruce kapesník a utíral si oči. Možná je to tím, že jsme měli možnost to vidět na velkym plátně, a to je přece jen trochu jiný než na notebooku. Nicméně pro mě rozhodně nezapomenutelnej filmovej zážitek... Ačkoliv nemám ráda Julii Roberts, tak v tomhle filmu byla perfektní stejně jako všichni ostatní herci. O AIDS jsem se nikdy nějak víc nezajímala, vlastně - po pravdě - ani jsem netušila, v jakejch letech epidemie propukla atp... O to víc pro mě byl tenhle snímek zajímavej. Asi bych už nebyla schopná se na něj znovu podívat, protože mě totálně psychicky vydeptal. Ale na druhou stranu, na takový filmy zkrátka člověk nezapomene. Naposledy jsem tenhle pocit měla u Kůže, kterou nosím.

    • 10.7.2014  01:12

    [MFF Karlovy Vary 2014] Haha. Celkem úlet. Čekala jsem všechno možný, ale tohle fakt ne. Naprosto crazy dialogy a scénář, ale spíš v pozitivnim slova smyslu. Nenechte se zmást názvem, film je zejména o pracovnících prodejny s kobercema. Musíte přistoupit na hru režiséra a hlášky postav si užívat a moc nepřemejšlet nad smyslem filmu. Rozhodně jeden z lepších filmů, který měli diváci letos (2014) možnost vidět ve Varech.

    • 10.6.2014  00:16

    Celkem sladká limonáda, což jsem věděla dopředu, a tak se kvůli tomu na film nejde zlobit. Americký retro z osmdesátek na maloměstě - pro tohle mam zkrátka slabost. Velký káry, domy s dřevěnejma verandama, místní obchody. Jestli tohle prostředí máte taky rádi, rozhodně nebudete zklamaný. Vlastně to určitym způsobem tak trochu připomíná Madisonský mosty. A stejně jako Maryl Streep, tak i Kate Winslet mám děsně ráda, vlastně to jsou moje nejoblíbenější herečky. Jenže v Madisonskejch mostech jsem Maryl Streep její zamilování do Eastwooda během pár dnů věřila. A věřim jí ho pokaždý, když film vidim. Jenže u tohodle filmu jsem zkrátka měla problém uvěřit, že by Kate Winslet začala uprchlíkovi z vězení tak rychle důvěřovat a ještě k tomu by se do něj tak rychle zamilovala... A stejně dávám 4 hvězdy, ani nevim proč. Asi proto, co už jsem popsala na začátku - prostě se mi líbí to prostředí, kde se film odehrává. A asi se na film klidně za rok dva podívám znovu, ale potom už ztěží... Takže objektivně by to byly 3 hvězdy, ale za "osmdesátkový maloměsto" a mojí oblíbenou Kate přidávám jednu hvězdu.

    • 10.6.2014  00:07

    Povinnost nejen pro všechny, kteří se zajímají o fotografii, ale i pro ty, kteří milují "pravý" New York - tím mám na mysli vedlejší ulice a avenues, Harlem, metro atp. Skvělej dokument. Až ho dokoukáte, budete mít chuť si koupit letenku do New Yorku, vzít analogovej foťák do batohu a vyrazit. Já měla to štěstí, že hned tejden po tom, co jsem na dokument koukla, jsem vážně do NY a i s tim analogovym foťákem v baťohu letěla.

    • 19.1.2014  04:29
    Philomena (2013)
    *****

    Skvělej film! A to hned od začátku. Judi Dench v roli matky hledající svého syna předvádí neopakovatelnej hereckej výkon. Ačkoliv nemám moc ráda britský filmy, tady mi atmosféra a prostředí naprosto sedlo. Moc se mi líbily vzpomínky hlavní hrdinky a používání záběrů ze starý kamery... Zkrátka rozhodně doporučuju - jde sice o drama, ale při několika hláškách se i zasmějete. Navíc příjemná délka hodina a půl zaručuje, že se nebudete nudit a koukat na hodinky.

    • 11.3.2013  21:14
    GEN - Galerie elity národa (TV pořad) (1993)
    ****

    Nejlepší česká znělka. Miluju jí. Kvalita dílů kolísá, což je samozřejmé vzhledem k tomu, že každý díl byl "pohledem" někoho jiného. Doporučuju medailony o Jaromíru Jágrovi a Václavu Klausovi. GEN je jeden z nejlepších dokumentárních pořadů České televize.

    • 3.3.2013  13:58
    Babovřesky (2013)
    odpad!

    Jeden z nejhorších zážitků v kině. Vážně. Podívejte se, já mám ráda trilogii Slunce, seno... Dokonce jí mám hodně ráda a většinu hlášek z ní znám nazpaměť. Taky mi nedělá problém si oblíbit nějakej tupej film, komedii, která se jinejm zdá trapná. Ale co je moc, to je moc, a Babovřesky jsou za hranicí všeho. Nejhorší na těch 133 minutách filmu bylo to, že ani 1 (ani JEDEN!) vtip mě nedonutil k tomu, aby se mi aspoň trochu pohnuly koutky rtů. Moment, vlastně tu byla ještě jedna horší věc - lidi v sále se smáli (a to nás bylo tak 20). Smáli se všemu, smáli se hystericky a dávivě, pokřikovali a hejkali. "Bože, bože!!!!" chtělo se mi každejch pět minut zakřičet. A myslím, že párkrát jsem to nevydržela a vážně to řekla nahlas. Ten film byl naprosto totálně tupej, hroznej, nechutnej, trapnej, odpornej, nevtipnej, špatně zahranej, špatně napsanej, špatně zrežírovanej. Kdyby to zachránily aspoň exteriéry, ale zatímco ve Slunce, seno byla vesnice živá, tak Babovřesky vypadaly totálně mrtvě, jak nějaká kulisa, kde chcípla i poslední moucha. Jen pět nebo šest bab (drben), který pozorovaly dění na vesnici. Proboha! P.S.: Sorry, že teď budu vulgární. Ale opravdu vám, co dáváte pět hvezd, přijde normální, že Troška postavil děj filmu na tom, že nějaká drbna má pocit, že vidí mladou holku, jak kouří ptáka svýmu budoucímu šéfovi? Vážně? A vážně je film s touhle zápletkou nejnavštěvovanějším filmem v ČR? To jsme klesli tak strašně hluboko, pod hovna všech hoven veškerejch žump v Čechách? Uf.

    • 11.2.2013  23:27
    Hořící keř (TV film) (2013)
    *****

    Kdyby se mě někdo zeptal, co by se mělo povinně promítat studentům na SŠ, ani chvíli bych neváhala a jednoznačně odpověděla, že Hořící keř. Zvlášť v týhle době, kdy se začínají množit názory, že "za komunistů bylo lépe", že jsme "klíčemi cinkali zbytečně" apod. Zrůdnost komunistické totality je v Hořícím keři znázorněna výtečně. Takovouhle atmosféru jsem čekala od filmu Ve stínu, kterej mě svym scénářem poměrně zklamal. Ovšem naopak Hořící keř bych zařadila mezi 5 nejlepších děl český kinematografie. Nejslabší byl pro mě asi "spojovací" druhý díl, nejsilnější první díl a závěr třetího dílu. Mrzí mě, že se tahle "triologie" nepromítá pro veřejnost v kinech. Jo, chápu HBO, vím, o co jim jde. Ale rozhodli se zfilmovat tohle neuvěřitelně silný téma a zkrátka si myslim, že čím víc lidí ho uvidí, tím lépe. Předplatitelé HBO určitě nebudou ti, kteří by měli Hořící keř vidět povinně... Jinak opravdu excelentní soundtrack, přemejšlim, jestli jsem někdy v českym filmu/seriálu slyšela lepší hudební podkres a nemůžu si vzpomenout, zřejmě ne. Agnieszce Holland patří neuvěřitelně velké PODĚKOVÁNÍ, že se do Hořícího keře pustila. Zkrátka neskutečně silnej filmovej zážitek. Pět hvězd, zaslouženě. Smrt komunismu.

    • 5.12.2012  23:53
    Atlas mraků (2012)
    **

    Je to PODLE MĚ hrozný. Takovej ten film, kterej chce děsně moc působit jako filosofickej rádoby hlubokej snímek, ze kterýho se každej posadí na prdel, ale ve skutečnosti to je film pro určitou část klasickejch diváků blockbusterů, který potřebujou vidět něco, o čem budou moct tvrdit "wooow, joo, poslyš, teď jsem viděl(a) fakt něco skvělýho, promyšlenýho, chytrýho, filosofickýho, skvělýho... blabla bla". Tvůrci si k tomu řekli, že to prodlouží na tři hodiny, aby to byl nekonečnej rádobymysteriozní klenot. Jestli taky máte rádi kinematografii (a fakt nemam na mysli jen intelektuální filmy na čt2, klidně obyčejný "trháky") a už jste toho viděli celkem dost, tak na tohle do kina chodit nepotřebujete. Rádoby velký umění, ale přitom to je akorát tak pozlacenej prd. Ale chápu, lidi si asi potřebujou říct, že právě viděli něco skvělýho, promyšlenýho, co jim právě odhalilo podstatu světa, a přitom to je jen obyčejnej pseudointelektuální patetickej blockbuster. (a abych nebyla tak hnusná, ten příběh z budoucnosti bych ráda viděla jako samostatnej film, stejně tak ty 70. léta v San Franciscu).

    • 15.7.2012  01:13
    Diktátor (2012)
    ****

    Sacha Baron Cohen mě vážně baví a nedovedu si představit, že bych na něco od něj nešla do kina. Bohužel asi jedinej černej humor, kterej v současný době můžeme "legálně" vidět na velkejch plátnech. Přesto to ale nemá na Borata a Bruna, který jsem si hned po Diktátorovi musela doma znova pro porovnání pustit. Diktátor se drží trochu zkrátka, chtělo by to víc vtipů, respektive víc nepředvídatelnejch vtipů. To ale nic nemění na tom, že se mi líbí, jak je proti ženskejm, černejm, žlutejm, teplejm, no prostě proti každýmu. Ať je klidně proti bělochum, proti křesťanům, je mi to fuk. Hlavně ať pokračuje se svym trefnym humorem. Jedna věc je ale opravdu zajímavá a dočetla jsem se jí právě tady na ČSFD mezi komentářema. Cohen si v podstatě vůbec nedělá srandu z Muslimů. Jo, jasně, vystupujou v jeho filmech a sám diktátor očividně vládne nějaký arabský zemi. Ale porovnejte například jeho ostrý vtípky mířený k Židům s Muslimy. 100:1? Přesně tak. Holt i Cohen má hranice, za který nejde, a to mě mrzí. Je vidět, že i on buď musí mít a nebo má třeba i dobrovolně určitým způsobem svázaný ruce. Škoda, škoda. Ale jak jsem psala na začátku - na velkejch plátnech v týhle chvíli drsnější humor zaměřenej vůči všemožnejm rasám a menšinám neuvidíme, tak buďme rádi alespoň za tohle. Věta "a bude to kluk nebo potrat?" mě vážně dostala... :-D.

    • 15.7.2012  01:00
    Cena medu (1986)
    **

    Hrozná a tísnivá deprese. Deprese zatuchlýho socialismu. Atmosférou mi Cena medu trochu přopomínala Dým bramborové natě, ale schází tomu Hrušínský. Vlastně mě tak napadá, že kdyby v tomhle filmu hrál jednoho z doktorů Hrušínský, hned by to bylo o něčem jinym. Za 1. nesnáším jakejkoliv žlutočernej poletující hmyz, takže jsem měla problém už s úvodní scénou, kdy roj na chlapce spadne. Za 2. se celej film opakuje základní problém - najít včelaře s krví AB. Nic novýho, furt stejný. 3. Hrozně nesympatický chování doktorů. Nečekala jsem, že to bude jako v Pohotovosti nebo Chicago Hope, ale tohle je vážně moc. 4. Herecký výkony jsou zde opravdu bída. Suma sumárum chtělo by to víc akce, možná méně deprese (ano, vím, že to je podle pravdy a že na tomhle tématu není nic úsměvného. Také neříkám, že to má bejt komedie!) a zřejmě zvolit jiné herce. Ale stejně ve mně vždycky tyhle socialistický temný filmy něco zanechaj a já na ně jen tak nezapomenu. Určitym způsobem je to podobný i Fany, snad tim chovánim doktorů.

    • 15.7.2012  00:42
    Reality Show (2012)
    *****

    [47th KVIFF 2012] Přemýšlím, jestli jsem za posledních X let viděla nějaký jiný italský film a asi ne... Možná to budu muset změnit, protože film Reality byl vážně hodně dobrej. Ačkoliv jednu připomínku bych měla, i když za to hvězdu nestrhnu: zkrátit o 15 minut a nemělo by to chybu. Děj Reality je v podstatě takovej mix George Orwella se Stephenem Kingem. Snad všichni jsme někdy nějakou reality show typu Velký bratr/VyVolení viděli, takže není tak těžké si představit, co účastníky show čeká. Těžko uvěřit, že se na účast v takové soutěži někdo může tak těšit. Díky tomuhle snímku ale pochopíme. Jedná se totiž o stejný pobláznění mysli, jako když se do někoho zamilujete, když se na něčem stanete závislí apod. Stát se to asi může úplně každýmu. Aniella Arena (postava Luciana) jsem viděla asi poprvý, ale nedokážu si do hlavní role představit nikoho jinýho. Zkrátka skvělá sonda do měnící se psychiky člověka, který touží účastnit se nejznámější reality show a kvůli tomu se z něj pomalu stává blázen. Divák samozřejmě musí trochu přetrpět neustále křičení, řvaní a hádky, ale přece jen - jsou to italové - dá se to čekat :-). Touha po slávě a zejména po vysněném životě, která pomalu ničí průměrného pracujícího člověka a otce rodiny; proměna povahy; klasická italská rodina a její způsob života; ... to vše je Reality. Na jednu stranu nepředstavitelná situace, jenže komu se někdy nestalo, že by si nevysníval vzdušné zámky? A jak tlustá je hranice mezi pouhým sněním a bláznovstvím?

    • 15.7.2012  00:19

    [47th KVIFF 2012] Netušim, jestli se má tenhle snímek objevit někdy i v českej multikinech, ale doufám, že ano. Protože je skvělej :-). Možná je to mou úchylkou na americký retro aneb miluju cokoliv, co se odehrává v USA od 20. let až do 60., ale řekla bych, že to nebude jen tím :-). Země bez zákona sice přináší pár klišé a dokonce i sem tam předvídatelný vtípky, jenže tak nějak to funguje bez trapnosti a hlavně bez nudy. Tři bratři drsňáci v době prohibice samozřejmě vyrábí a pašujou chlast, a to ve velkym a pořádně! A vy máte při sledování filmu pocit, jako byste tam byli s nima a ochutnávali tu čertsvou pálenku, po který vás ještě tři dny bude pálit v krku. Ale naši hlavní hrdinové jí pijou ve velkym a nejsou sami. Jak fungoval zákon a pořádek na americkym venkově ve 20. letech? Pozůstatky divokýho západu? To všechno v Zemi bez zákona. Nechybí tu tajemná kráska, do který se zamiluje ten nejdrsnější ze všech drsňáků, smrt nevinnýho kluka ani pořádný kaluže krve. Tahle gangsterka jednoduše baví a na nic si nehraje.

    • 14.7.2012  23:57

    [47th KVIFF 2012] Poměrně dost mě překvapuje zdejší hodnocení, protože mně se film líbil. A to od začátku. Sice jsem čekala na nějaké výrazné finální a překvapující rozuzlení (nebo spíše řešení), kterého se divák nedočká, ale kvůli tomu uberu jen 1 hvězdu. Celkem dost dokážu pochopit, že mnohým divákům mohl snímek zejména v druhé polovině připadat nudný a "rozplizlý". Mně se však provedení filmu - výpovědi na kameru apod. - natolik líbilo, že mi délka filmu nevadila. Jednu výtku však mám, ale to je možná můj osobní problém. V určitých záběrech nám byly ukázány chronologické spisy a osy (zřejmě policejní) života Joyce, které možná mnohé poodhalovaly (třeba i ono rozuzlení)? Jenže ty jsem velmi těžko stíhala číst (a rozhodně jsem nebyla sama), jelikož se zároveň v pozadí ozýval hlas, který nám říkal další JINÉ důležité informace. A divák, jehož mateřským jazykem není angličtina, může mít v těchto momentech dost velký problém. Proč? Myslím si, že anglicky umím docela dobře, jenže ony policejní zápisy byly psány rukou, a to dost nepřehledně, a divákovi, jehož rodným jazykem není angličtina, může trvat dost dlouho než nápisy rozluští. Do toho všeho - jak už jsem psala - se ale ozývá v pozadí hlas, který nám přináší jiné důležité informace a není prostě a jednoduše možné sledovat informace navzájem. Ale to je snad jediný problém, který jsem u sledování měla. Jinak mi film přišel super. A i ta hlavní myšlenka... Předpokládám, že kolem sebe máte nějakého člověka (kamaráda, ale zas ne úplně blízkého přítele), který je oblíbený, upovídaný, s každým se rád pobaví. Pak ho třeba půl roku nevidíte, ale strach o něj nemáte, vždyť se jedná o toho upovídaného/tu upovídanou... Jenže co když pak zjistíte, že se "vsákl" do koberce? Působí to nechutně? Ano, to rozhodně. Ale to protože to JE nechutné a navíc i reálné. Je těžké něčemu takovému uvěřit, což dokazují i postavy ve filmu. Ale stát se to jednoduše může. Neskutečně originální dokumentární snímek, na který jen tak nezapomenu.

    • 14.7.2012  23:40

    [47th KVIFF 2012] Pro českýho diváka zřejmě tenhle dokument moc zajímavej nebude. Myslim si, že pokud by něco takovýho (a klidně i stejnýho) bylo natočený v Český republice o český záchrance, tak by to mohlo zaujmout. Jenže dívat se 75 minut na Bulharskou záchranku, to zas tak chytlavý není. Možná prvních dvacet minut, ale pak se celkem všechno opakuje. Navíc se jedná o dokumentární snímek, takže se divák musí smířit s tim, že bude celou dobu sledovat obličeje pouze tří záchranářů ze sanitky, z pacientů neuvidí nic. Pouze uslyší, a to opravdu není dostatečný. Nechci tenhle dokument nějak přehnaně hanit, poněvadž rozhodně nemůžu říct, že by byl vysloveně špatně natočenej. Ale mně osobně zkrátka nebylo téma bulharský sanitky blízký. A tím pádem víc než 2 hvězdy asi dát nemůžu. Pokud je tu ale někdo, kdo se o Bulharsko nebo záchranáře zajímá, nechť se na dokument podívá - určitě může takový diváky zaujmout.

    • 14.7.2012  23:30
    Chňapáci (2012)
    ****

    [47th KVIFF 2012] Jo, přiznávám se, kdyby tohle nebyl půlnočňák (a podruhý večerní film) ve Varech, zřejmě bych mu 4 hvězdy nedala. Jenže všichni víme, že vidět něco takovýdleho na velkym plátně je trochu něco jinýho než na notebooku, žejo... Docela mi film připomněl Útok na věžák, kterej jsem shodou okolností taky viděla ve Varech. [SPOILER] Mně se prostě strašně líbí ta hlavní myšlenka, že se člověk musí co nejvíc opít, aby ufounskejm příserám nechutnal (btw. tahle pointa je vlastně docela originální, ne?). Tudíž záběry z hospody, kde se sejde celý městečko a totálně se zlije, byly bezkonkurečně nejlepší. A co teprve slušňácká policajtka, která se opije poprvý v životě. Ruku na srdce, od tohodle typu filmu asi nikdo nečeká důmyslnej horor s nějakym originálnim řešenim. Divák prostě dostane přesně to, co chce a co čeká. Nic víc, nic míň. A to je hlavní pozitivum Chňapáků. A závěr? Ten snad ani nikoho nemohl překvapit, klasickej poslední záběr všech béčkovej komediálních i nekomediálních hororů o nějakejch příšerách, který se líhnou z vajec. Béčkový horory na velkym plátně mám ráda, pokud béčkovej horor očekávam. A jak jsem psala vejš - tady snad ani nikdo nic jinýho čekat nemohl :-).

    • 14.7.2012  23:20
    Bez kalhot (2012)
    **

    [47th KVIFF 2012] Při sledování tohoto filmu byla ve Velkém sále v Thermalu vysloveně skvělá atmosféra - bez ironie. 11 hodin večer /hodně lidí s lahví vína v ruce/, v ČR premiéra a hlavně poslední film ve Velkém sále, tudíž loučení pana "pokladače mikrofonů". Podle mě ani nešlo, aby se divák víc na film těšil. O to větší bylo zklamání... Film v podstatě obsahuje především striptérské show. To by snad ani nebylo tak hrozné, choreografie je poměrně zajímavá a navíc jsou většinou ve filmech spíš striptérky - tady to je konečně naopak :-). Problém je, že příběh obsahoval spoustu nelogických a nedomyšlených věcí. Striptér si podle snímku vydělá za večer více než 200 dolarů, ale následně se 10 000 dolary zadluží na X let dopředu? To byl jen příklad. Další problém je, že děj byl neskutečně předvídatelný. Tedy pokud jste viděli alespoň pár hollywoodských snímků (přepokládám, že ano) a nějaký ten americký seriál pro teenagery (zřejmě alespoň pár dílů také ano). Zajímavé je, že co jsem se tak ptala, tak snímek se většinou líbil generaci 40+ a naopak generaci 20-30 let ne. Čekala bych, že film budou opěvovat především teenageři a všichni starší ho nesnášet. Ale očividně jsem se zmýlila. Celý děj mi přišel vykalkulovaný, předvídatelný a zejména ne moc zajímavý... Možná, že ty striptérské show byly z filmu to nejlepší. Ale abych nekecala - zas to nebyla taková nuda, že bych usínala. To rozhodně ne. Prostě jen průměr, zatímco já čekala nějakou bombu. Drama. Něco WOW. Jenže on přišel americký průměr, na který za pár dnů zapomenete. Stejně si ale budu muset tenhle snímek asi pustit ještě jednou, když tak koukám na zdejší hodnocení.

    • 14.7.2012  23:08
    Guerrillera (2011)
    *

    [47th KVIFF 2012] FILM má bejt spojení obrazu a zvuku. V tomhle případě se jedná jen o zvuk. A i kdyby byl příběh, kterej nám hlavní vypravěčka povídá, sebevíc dojemnej, upřímnej a jánevimcovšechno, tak mi tam schází vizuální doprovod. 20 minut záběru na poličky, uklízení poliček, hadr.... ne, sorry, ale to vážně nepovažuju za film. To by snad bylo i lepší, kdyby vypravěčka seděla na křesle a celou dobu svůj příběh mluvila do kamery. Jestli byl záměr, aby to bylo vizuálně originální, tak se to opravdu nepovedlo. Jako rozhlasovej dokument - OK, s tím bych neměla žádnej problém. Jako audiovizuální dokument? NE. P.S.: Nenechte se zmást galerií tohodle filmu zde na ČSFD. Tahle jediná fotografie je v podstatě i jedinej zajímavej záběr z filmu.

    • 14.7.2012  23:03

    Tak já nevím. Tenhle film jsem chtěla vidět ve Varech, ale nějak jsem se k tomu nedostala, tak jsem si ho pustila po příjezdu domů. Vzhledem k tomu, že se promítal i jako závěrečný snímek v letním kině poslední večer festivalu, tak jsem čekala něco skvělýho a hlavně aspoň vtipnýho. Většina postav mi byla vyloženě nesympatickejch, a to bohužel zejména dva hlavní hrdinové - bratři. Chápu, jaká měla bejt pointa snímku, ale nějak s takovym pojetim světa asi ani moc nesouhlasim. Jediný, co mi celkem přišlo zajímavý (a možná by to stálo za samotnej film). byla postava Susan Sarandon a její neznámý ctitel, resp. ctitelka... Přece jen z její strany asi chtělo velkou odvahu vyjít si se svou kolegyní (ač to nakonec skončilo jen na mostě), když očividně na ženy nebyla. Navíc se mi vůbec nelíbí točení filmů roztřesenou kamerou bez stativu. Vim, že to je teď populární, ale mně je to při sledování filmu nepříjemný. Nevim, jestli jsem se vůbec někdy u tohodle filmu zasmála. Možná jednou dvakrát? Snad ano... Ale to je na komedii dost málo. Suma sumárum mě tenhle snímek ničim nezaujal a znova bych si ho rozhodně nepustila.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace