Oblíbené filmy (10)
Mafiáni (1990)
Dnes již dávno klasika nejen mezi gangsterkami a jeden z mých nejoblíbenějších filmů vůbec. Goodfellas jsou neskutečnou a zcela bezchybnou jízdou, jejíž svět vás prostě pohltí.
Nauka o snech (2006)
Jeden z mých nejoblíbenějších filmů vůbec. Surreální hříčka o ňoumovi, co nerozeznává sny od reality, doprovázená skvělými vizuálními nápady.
Jackie Brown (1997)
Opravdu výborný scénář a jeden z mých nejoblíbenějších filmů a zároveň nejoblíbenější Tarantinův, ačkoli (a možná právě proto) to není úplně typický (krvavý) Tarantino a jde více o kriminální černou komedii (s bonusem v podobě úchvatné Bridget Fondy).
Taková zvláštní rodinka (2001)
Neuvěřitelné lehké fantasy (nebo jako popsat Andersonův styl vyprávění za pomoci řady totálně divných postav, z nichž si ale musíte zamilovat i ty, které nechcete) plné do největších detailů promyšlených charakterů, s ještě ne tak vyhraněným vizuálem, jakým se tvůrce prezentuje ve svých novějších filmech, ale již s jasně čitelným rukopisem jednoho z nejoriginálnějších scénáristů současnosti.
Mary a Max (2009)
Dle mého názoru je Mary a Max nejlepším animákem vůbec a to nejen pro jeho neskutečný mimoumělecký přesah (takových animáků je víc). Elliotovo dílo se však může pyšnit (kromě skvěle vyprávěného smutně komického příběhu) také skutečně jedním z nejhezčích a nejoriginálnějších filmových vizuálů (a to především v konkurenci dalších snímků nepocházejících z velkých amerických studií).
Kick-Ass (2010)
Noc na Zemi (1991)
Zlaté časy rádia (1987)
Pro mě osobně dosud nejoblíbenější Allen - vtipný, koncepční, se skvělou hudbou a vypravěčem a ano - sentimentální.
Scott Pilgrim proti zbytku světa (2010)
Scott Pilgrim je jízda. Film se samozřejmě od O´Malleyho “kanadské mangy” v mnohém liší, ale je jednoduše skvělý - kamerou, střihem, parádní muzikou, kvalitním hereckým podáním všech ujetých postav (včetně božské Anny Kendrick) a umnou implantací několika konkrétních obrazů a dalších prvků z komiksové předlohy do filmu.