Cival

Cival

Petr Cífka

okres Brno
Dříč z MovieZone.cz

homepage

4695 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42
    • 6.1.2018  13:48

    Na to jak je to literární, to nepůsobí užvaněně, a na to jak roztříštěné, to má celkem dobrou flow a rytmus. Ale celovečerák by to neutáhlo.

    • 13.12.2017  16:47

    Ty mladý na to bohužel nemaj. A ten často překvapivě vedený příběh, kde se relativizuje Síla a schází ryzí zlo s věrozvěstem typu Dartha Vadera a Císaře, utáhnout úplně nezvládnou. I když máte řemeslně vypucovaný blockbuster realizovaný v maximálních produkčních podmínkách špičkovým filmařem, může výsledek haprovat - když na skladě nejsou hotové (a dost cool) postavy, rozmělňuje se i síla jejich dobrodružství.

    • 4.11.2017  23:50

    Totální imploze Klusákova stylu v bídu, která je neautentická, bez přesahu i nudně repetitivní. Předvádění exota, na konci něhož se sám autor projeví jako duševní mrzák, co kvůli svému filmu hodlá stresovat babičku, co přežila Osvětim, a navíc si u toho honí ego jako Robin Hood. Ještě jednou se týhle šmíře bude tleskat a pobleju se.

    • 13.10.2017  14:21
    matka! (2017)
    **

    Když chceš natočit radikální variaci Felliniho a vyleze ti z toho afektovaná a vyfetlá Žena ve vodě, pardon, v baráku. To přehrocení strnulosti vztahu dvou lidí v celospolečenskou hororovou apokalypsu je místy až parodie. Vyhoněnina biblických rozměrů.

    • 8.10.2017  16:31

    Villeneuvova atmosférická režie pomáhá k tomu, abychom se nedočkali dalšího sequelového failu, ale koncepčně velmi přísného a hudebně, zvukově i výtvarně propracovaného pokračování. První Blade Runner byl ale o level výš, protože jeho nálada byla opojnější a podání energičtější. Pokračování je ale opravdu důstojným následníkem, který posouvá příběh o další level, účelně ho rozpracovává a při úctě k základním motivům do jisté míry relativizuje. Je to dokonale nadesignovaná podívaná, akorát ne s naplno rozehřátým dynamem. Pokud nečekáte zrovna přelomovou sci-fi a nej film roku, může vás i při svém emocionálním chladu a jisté mechaničnosti uspokojit.

    • 8.10.2017  16:28

    Velká škoda, že jeden z výtvarně nejzajímavějších a výpovědí nejpodnětnějších filmů letošního hollywoodského roku, je i jedním z těch nesmyslně nejdelších.

    • 12.9.2017  13:03
    To (2017)
    ****

    Instant classic, jen víc v rámci teen báchorek než mezi horory. Výtvarně a atmosféricky vyladěný upgrade Stand By Me, který je chvályhodně i chytře věrný předloze.

    • 16.8.2017  17:23

    Průšvih. Totální vyprázdnění svěrákovské poetiky ve filmu bez příběhu, který je rozháraným a bezobsažným sledem nostalgických vzpomínek. Scénáře uměl skvěle psát zjevně jen starší Svěrák. A u komických výstupů Vetchého mě fackoval stud.

    • 5.7.2017  00:33

    Ken Loach byl vždycky ohromnej borec, jak za kamerou, tak v civilu. A tahle esence jeho sociálních dramat přesně vystihuje veškerou sílu jeho tvorby.

    • 5.7.2017  00:31
    Odnikud (2017)
    ****

    Diane Kruger je v tomhle filmu neskutečná, famózní, dokonalá. A to jsem o ní nikdy moc extra mínění neměl. Bravo.

    • 5.7.2017  00:29
    Baby Driver (2017)
    ***

    Edgar Wright umí inscenovat akci a stříhat zvukové efekty do rytmu popových hitovek. To z něj ale fakt nedělá režijního génia. Drive pro čtrnáctileté neposedné děti, lesklé na povrchu, prázdné uvnitř.

    • 15.6.2017  11:38
    Zvláštní vyšetřování (TV seriál) (2016)
    odpad!

    Absolutně nechápu jak tvůrci tak skvělejch nebo aspoň podnětnejch věcí jako jsou Český sen (i po letech možná nejlepší domácí porevoluční dokument), Český mír a Český žurnál můžou vyrukovat s takovou rádobyskandální srágorou, která za bulvárním/šokantním titulkem skýtá jen dva potulující se redaktory, co si asi myslí, že rozhovorem s Grossovou příbuznou zmáknou svoji Watergate. Ty polohraný dialogy mezi Slonkovou a Kubíkem ve stylu „A ty myslíš, že nám něco tají?“ jsou jak z blbý parodie, zvlášť při vědomí, že máte x dlouhých minut koukat na sérii rádoby odhalení, z nichž beztak nikdy nemůže nic zásadního vylízt, protože když by vylezlo, už by o tom dávno napsaly noviny i Novinky. Navíc všichni přeci víme, že investigativní žurnalistika není fotogenická, akční, sexy, napínavá, takže dělat dokumentární detektivku na tohle téma je už z podstaty totální blbost. Je to tak maximálně zabíjení těch pár udejchanejch zbytků investigativní žurnalistiky „v přímým přenosu“, odpad v rámci detektivek, dokumentu i týhle seriózně kutací novinařiny.

    • 1.6.2017  10:49
    Wonder Woman (2017)
    **

    Tuctový a nesmyslně dlouhý comicsový origin (když by se vyndalo 45 minut, o nic nepřijdete), který vrcholí stejně přeplácaným finále jako Batman v Superman. Gal Gadot střídá dva výrazy s jednou hrdinskou pózou - představa, že s její hrdinkou uvidím další biják mě upřímně děsí - a akce je zase snyderovským odvarem. Fakt mě to nebavilo, i když Pine zachraňoval, co mohl. 50%

    • 19.5.2017  18:30

    Ohromná pecka, v níž Ritchie přetvořil fantasy žánr k obrazu svému. Z hlediska vyprávěcích postupů a střihové skladby nejzábavnější a nejsilnější blockbuster od Šíleného Maxe. Fantastická práce.

    • 15.5.2017  16:15

    Je to lepší než Prometheus, a přesto nejhorší Vetřelec. Co je to? Ridley Scott může na sklonku kariéry točit cokoliv, bohužel se ale rozhodl pídit po podstatě naší existence a ohledávat zázraky zrození... a bohužel tak dělá zrovna skrze vetřelčí sérii. Na ní přitom lidé milovali přesný opak než velké a vzletné filozofické úvahy - právě tu slizkost, ostrost, děsivost, buď syrová akční jatka, nebo hororové peklo s bubákem ve strašidelném domě uprostřed vesmíru, kde vám poldové nepíchnou. Ridley Scott pohříchu nechápe sílu látky, kterou stvořil, a tak se zase noříme do podivné filozofující sci-fi, která je často banální, povrchní a strašně nelogická z hlediska chování astronautů, zároveň je ale řemeslně velmi silná a místy co do krvavosti a sexuálních podtextů slušně oplzlá. Problémem tak nejsou jatka, ale spíš ansámbl plný nevýrazných postav, který zlotřilý Fassy masakruje v jedné z nejméně pochopitelných úloh své kariéry. Nebaví mě ten koncept, nebaví mě tyhle dva filmy a irituje mě, že někdo przní Vetřelce zrovna tímhle směrem, že jsme si za dva Promethey poctivého vetřelčího masakru skoro neužili a místo toho se tu mění různí xenomorfové a licituje se s podivnostmi o stvoření života a světa. Nový Vetřelec není špatný film, Ridley u něj ale strašně plýtvá potenciálem látky i svým vlastním kreativním časem. Škoda i podruhé.

    • 7.5.2017  16:37
    De Palma (2015)
    ****

    Koncepčně hodně blízko knižnímu rozhovoru Hitchcock - Truffaut, jen v rychlejší a light verzi. Projedou se chronologicky všechny zářezy ve filmografii a vyzobávají se z nich detaily nebo přidávají inspirativní dodatky, většinou k roli režiséra, studiovému systému a nejsilnějších vlivech (Hitchcock, Godard...). Pro ctitele De Palmy povinnost. Nejlepší Baumbachův film :)

    • 12.4.2017  12:21

    Poctivá popcornová šleha. Špičková řemeslná práce, která je trikově přesvědčivá, i když se na plátně dějí absolutní pekla, navzdory šíleným dějovým konstrukcím a šachům s postavami celkem fungující scénář, jehož poradce na hlášky by měl dostat extra příplatky, a postavy, jež přesně znají svoji úlohu v týmu a mají charisma i silné momenty. K tomu fajn záporačka a skvělé taky-finále s Jasonem Stathamem a jeho malým parťákem a výsledkem je ulítlý blockbuster, v jaký jsme ani náhodou nedoufali.

    • 29.3.2017  14:07

    Myšlenkově poněkud analogová ozvěna cyberpunku, která je řemeslně bez problémů a hezky se na ni kouká, ale ani s náskokem dvou dekád se na Matrixy absolutně nechytá, a to ani akcí, ani triky (ty komplet CGI scenérie jsou příliš umělé). Scarlett je nepřesvědčivé dřevo s jedním výrazem a ani digitální zeštihlování ji nespasí.

    • 1.3.2017  13:40

    Nejdrsnější, nejsyrovější, nejbrutálnější, nejkrvavější a taky naštěstí i nejpůsobivější Wolverine. Náramná rozlučka s comicsovou legendou, do které dal Jackman zjevně všechno, co mohl. 90%

    • 26.2.2017  16:23
    John Wick 2 (2017)
    *****

    John Wick zůstal svůj, jen přitvrdil. Finále mezi zrcadly a neony je esteticky jednou z nejopojnějších scén v historii akčního filmu. Skvělá práce a rychle trojku.

    • 23.2.2017  11:36

    50% Slabý a zbytečný. Prázdnej a příliš vzpomínkovej derivát jedničky, kterej nepřináší nic moc inspirativního. Hodně sympatický snahy, málo kýženýho efektu.

    • 19.2.2017  13:50
    Chart Show (TV pořad) (2017)
    odpad!

    TV Barrandov na Nově. Peklo nejryzejší povahy.

    • 5.2.2017  19:03
    Mlčení (2016)
    ****

    Náramný snímek pro kina, který je co do filmové řeči precizním opakem Vlka z Wall Street, má ale podobnou sílu a po obrazové stránce se může stát stejnou ikonou. Neokázalé, prakticky bez hudby a pomalé, přesto uvnitř nesmírně působivé spirituální zamyšlení nad vírou a jejím místě v srdci i na jazyku. Inspirativní konverzačka, ve které můžete sympatizovat v podstatě s každou jednotlivou postavou.

    • 8.11.2016  23:25
    Semestr (TV seriál) (2016)
    ****

    Možná nejpůsobivější výpověď o mladejch, co tu kdy vznikla. Navíc podaná supermladou formou. Za těma rozvolněnejma klikačkama po facebooku a skypeu a hanbárnama a gifama je tak kurevsky silnej pocit, jakej jsem nahmatal třeba u Půlnočního kovboje nebo Klipu (ta velkoměstská prázdnota, odcizení, marnost v přetechnizovaný době... a další postmoderní libůstky). Adam Sedlák a spol. zvládli z těch klišé (nebo spíš věčně platnejch vzorců, jak vypadá rozpad vztahu, zvlášť na Erasmu), z jakoby nahodilejch střípků a z nedoslovnejch náznaků vydupat tak hlubokou existenciální výpověď, že jsem to nežral. Pátej díl je opravdovej masterpiece (dokonalý zachycení, jak vypadaj emohovna v roce 2016) a finále drtivý jak Vicky Cristina Barcelona a bezútěšný jak Čínská čtvrť ;) Těším se na další kus.

    • 8.11.2016  21:43
    Příchozí (2016)
    *****

    Příchozí je zatím nejlepší a rozhodně nejpůsobivější Villeneuvova hollywoodská velkoprodukce. Jde sice o sci-fi s pořádně ambiciózním konceptem, který si s kruhy hraje nejen při komunikaci s emzáky... ta matematická propočítanost a klasicky villeneuvovská audiovizuální vypiplanost ale pracují ve prospěch velmi emotivního a místy až nesnesitelně dojemného sci-fi melodramatu o zásadních aspektech života na Zemi. Zatraceně silná, místy až vyčerpávající podívaná, jež suverénně pokračuje v tradici procítěných science-fiction z ranku Kontaktu nebo Interstellar. Zatím film roku.

    • 2.11.2016  13:27
    Polednice (2016)
    **

    Dost slabý rip-off Babadooka (a ani ten mě neuchvátil). Hezky vypadá, slušně zní, ale co do příběhu, postav a hereckého podání jsem tomu vlastně vůbec nevěřil, natož aby mě to vtahovalo.

    • 2.11.2016  13:24
    Soupeři (1977)
    ****

    Výtvarně vypulírovaná historická freska, která dokonale definuje Scottovo vizuální mistrovství.

    • 28.10.2016  01:14

    „Myslím, že některé city nikdy nezmizí. Je to dobře, nebo špatně?“

    • 26.10.2016  23:26

    Nejlepší marvelovský origin.

    • 23.10.2016  22:45
    Kosmo (TV seriál) (2016)
    ****

    První díl je nejníž, nerozjetý, občas slabší momenty a herecká sestava rozháraná. Ale pak to nabere parádní drajv a ve třetím díle už jsem spatřoval znaky čistého scenáristického mistrovství. Vynikající práce, která je místy regulérně dojemná a obnáší vděčné rychlé frky, kousavý satirický přesah i výborné situační gagy. Navíc každá epizoda je výrazně jiná než předchozí, a přesto to drží pohromadě.

<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace