Cival

Cival

Petr Cífka

okres Brno
Dříč z MovieZone.cz

homepage

4608 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42
    • 19.5.2017  18:30

    Ohromná pecka, v níž Ritchie přetvořil fantasy žánr k obrazu svému. Z hlediska vyprávěcích postupů a střihové skladby nejzábavnější a nejsilnější blockbuster od Šíleného Maxe. Fantastická práce.

    • 15.5.2017  16:15

    Je to lepší než Prometheus, a přesto nejhorší Vetřelec. Co je to? Ridley Scott může na sklonku kariéry točit cokoliv, bohužel se ale rozhodl pídit po podstatě naší existence a ohledávat zázraky zrození... a bohužel tak dělá zrovna skrze vetřelčí sérii. Na ní přitom lidé milovali přesný opak než velké a vzletné filozofické úvahy - právě tu slizkost, ostrost, děsivost, buď syrová akční jatka, nebo hororové peklo s bubákem ve strašidelném domě uprostřed vesmíru, kde vám poldové nepíchnou. Ridley Scott pohříchu nechápe sílu látky, kterou stvořil, a tak se zase noříme do podivné filozofující sci-fi, která je často banální, povrchní a strašně nelogická z hlediska chování astronautů, zároveň je ale řemeslně velmi silná a místy co do krvavosti a sexuálních podtextů slušně oplzlá. Problémem tak nejsou jatka, ale spíš ansámbl plný nevýrazných postav, který zlotřilý Fassy masakruje v jedné z nejméně pochopitelných úloh své kariéry. Nebaví mě ten koncept, nebaví mě tyhle dva filmy a irituje mě, že někdo przní Vetřelce zrovna tímhle směrem, že jsme si za dva Promethey poctivého vetřelčího masakru skoro neužili a místo toho se tu mění různí xenomorfové a licituje se s podivnostmi o stvoření života a světa. Nový Vetřelec není špatný film, Ridley u něj ale strašně plýtvá potenciálem látky i svým vlastním kreativním časem. Škoda i podruhé.

    • 7.5.2017  16:37
    De Palma (2015)
    ****

    Koncepčně hodně blízko knižnímu rozhovoru Hitchcock - Truffaut, jen v rychlejší a light verzi. Projedou se chronologicky všechny zářezy ve filmografii a vyzobávají se z nich detaily nebo přidávají inspirativní dodatky, většinou k roli režiséra, studiovému systému a nejsilnějších vlivech (Hitchcock, Godard...). Pro ctitele De Palmy povinnost. Nejlepší Baumbachův film :)

    • 12.4.2017  12:21

    Poctivá popcornová šleha. Špičková řemeslná práce, která je trikově přesvědčivá, i když se na plátně dějí absolutní pekla, navzdory šíleným dějovým konstrukcím a šachům s postavami celkem fungující scénář, jehož poradce na hlášky by měl dostat extra příplatky, a postavy, jež přesně znají svoji úlohu v týmu a mají charisma i silné momenty. K tomu fajn záporačka a skvělé taky-finále s Jasonem Stathamem a jeho malým parťákem a výsledkem je ulítlý blockbuster, v jaký jsme ani náhodou nedoufali.

    • 29.3.2017  14:07

    Myšlenkově poněkud analogová ozvěna cyberpunku, která je řemeslně bez problémů a hezky se na ni kouká, ale ani s náskokem dvou dekád se na Matrixy absolutně nechytá, a to ani akcí, ani triky (ty komplet CGI scenérie jsou příliš umělé). Scarlett je nepřesvědčivé dřevo s jedním výrazem a ani digitální zeštihlování ji nespasí.

    • 1.3.2017  13:40

    Nejdrsnější, nejsyrovější, nejbrutálnější, nejkrvavější a taky naštěstí i nejpůsobivější Wolverine. Náramná rozlučka s comicsovou legendou, do které dal Jackman zjevně všechno, co mohl. 90%

    • 26.2.2017  16:23
    John Wick 2 (2017)
    *****

    John Wick zůstal svůj, jen přitvrdil. Finále mezi zrcadly a neony je esteticky jednou z nejopojnějších scén v historii akčního filmu. Skvělá práce a rychle trojku.

    • 23.2.2017  11:36

    50% Slabý a zbytečný. Prázdnej a příliš vzpomínkovej derivát jedničky, kterej nepřináší nic moc inspirativního. Hodně sympatický snahy, málo kýženýho efektu.

    • 19.2.2017  13:50
    Chart Show (TV pořad) (2017)
    odpad!

    TV Barrandov na Nově. Peklo nejryzejší povahy.

    • 5.2.2017  19:03
    Mlčení (2016)
    ****

    Náramný snímek pro kina, který je co do filmové řeči precizním opakem Vlka z Wall Street, má ale podobnou sílu a po obrazové stránce se může stát stejnou ikonou. Neokázalé, prakticky bez hudby a pomalé, přesto uvnitř nesmírně působivé spirituální zamyšlení nad vírou a jejím místě v srdci i na jazyku. Inspirativní konverzačka, ve které můžete sympatizovat v podstatě s každou jednotlivou postavou.

    • 8.11.2016  23:25
    Semestr (TV seriál) (2016)
    ****

    Možná nejpůsobivější výpověď o mladejch, co tu kdy vznikla. Navíc podaná supermladou formou. Za těma rozvolněnejma klikačkama po facebooku a skypeu a hanbárnama a gifama je tak kurevsky silnej pocit, jakej jsem nahmatal třeba u Půlnočního kovboje nebo Klipu (ta velkoměstská prázdnota, odcizení, marnost v přetechnizovaný době... a další postmoderní libůstky). Adam Sedlák a spol. zvládli z těch klišé (nebo spíš věčně platnejch vzorců, jak vypadá rozpad vztahu, zvlášť na Erasmu), z jakoby nahodilejch střípků a z nedoslovnejch náznaků vydupat tak hlubokou existenciální výpověď, že jsem to nežral. Pátej díl je opravdovej masterpiece (dokonalý zachycení, jak vypadaj emohovna v roce 2016) a finále drtivý jak Vicky Cristina Barcelona a bezútěšný jak Čínská čtvrť ;) Těším se na další kus.

    • 8.11.2016  21:43
    Příchozí (2016)
    *****

    Příchozí je zatím nejlepší a rozhodně nejpůsobivější Villeneuvova hollywoodská velkoprodukce. Jde sice o sci-fi s pořádně ambiciózním konceptem, který si s kruhy hraje nejen při komunikaci s emzáky... ta matematická propočítanost a klasicky villeneuvovská audiovizuální vypiplanost ale pracují ve prospěch velmi emotivního a místy až nesnesitelně dojemného sci-fi melodramatu o zásadních aspektech života na Zemi. Zatraceně silná, místy až vyčerpávající podívaná, jež suverénně pokračuje v tradici procítěných science-fiction z ranku Kontaktu nebo Interstellar. Zatím film roku.

    • 2.11.2016  13:27
    Polednice (2016)
    **

    Dost slabý rip-off Babadooka (a ani ten mě neuchvátil). Hezky vypadá, slušně zní, ale co do příběhu, postav a hereckého podání jsem tomu vlastně vůbec nevěřil, natož aby mě to vtahovalo.

    • 2.11.2016  13:24
    Soupeři (1977)
    ****

    Výtvarně vypulírovaná historická freska, která dokonale definuje Scottovo vizuální mistrovství.

    • 28.10.2016  01:14

    „Myslím, že některé city nikdy nezmizí. Je to dobře, nebo špatně?“

    • 26.10.2016  23:26

    Nejlepší marvelovský origin.

    • 23.10.2016  22:45
    Kosmo (TV seriál) (2016)
    ****

    První díl je nejníž, nerozjetý, občas slabší momenty a herecká sestava rozháraná. Ale pak to nabere parádní drajv a ve třetím díle už jsem spatřoval znaky čistého scenáristického mistrovství. Vynikající práce, která je místy regulérně dojemná a obnáší vděčné rychlé frky, kousavý satirický přesah i výborné situační gagy. Navíc každá epizoda je výrazně jiná než předchozí, a přesto to drží pohromadě.

    • 23.6.2016  23:09

    Emmerich by už klidně mohl jít na odpočinek. Své si odtočil a bylo by fajné se s ním rozloučit dřív, než přijde o dvě své poslední devízy. Jeho filmy vypadají extrémně draze, trikově vycizelovaně, takže měřítko, ve kterém operuje, trumfuje všechny popcornové blockbustery. A občas se jeho postavám povede fórek. Což jsou všechny klady, které mě na vrub druhého Dne nezávislosti napadají. Jinak jde o klasicky beztvarou nastavovanou kaši, ve které je všeho víc, ale bezvýrazně, hůř, sterilně, zkrátka v tom klasickém tuctově sequeloidním podání, jež víc nudí, než že by bavilo. Parta matných dorostenců nebo nezajímavých navrátilců úplně náhodně (nebo rovnou nesmyslně) čelí ještě větší emzácké invazi, aniž by jejich boj měl hlavu, patu a vypravěčský náboj. Z dvojky je prázdný festival triků bez hlubší podstaty, který je zároveň uspěchaný a zároveň má příliš dlouhou stopáž. Po parádní popcornové palbě, jakou byl první Den nezávislosti, obří úpadek.

    • 7.6.2016  13:49

    Má to rezervy, zejména když jde o trochu infantilní stylizaci, matné vedlejší figury a umělost prostředí, ale celkově moc milé překvápko a spokojenost. Takhle velikášská fantasy tu ještě nebyla, furt se to řeže a nahání, a přitom má příběh stále náboj. Každá z postav má své fajnové osobní momenty, jsou ve vývinu jak během jednoho filmu, tak potenciální ságy. Lepší než Hobit. Nevěřil bych před projekcí, že se budu vyloženě třást na dvojku.

    • 19.5.2016  13:52

    Úpadek. Singer recykluje sebe sama a prověřené ingredience i celé scény servíruje v mnohem povrchnější podobě. Noví mutanti jsou matní a bez charismatu, záporák by zapadl i do Batman a Robin. Digidestrukce destruuje mutantí ságu.

    • 17.5.2016  15:52

    Russoovi drží standard. Poctivě odvedená comicsová týmovka, která v ačkních scénách hýři nápady a geekovskou vynalézavostí, poctivě a přesvědčivě utahuje šrouby příběhu, aby vyvrcholila v opravdu osudově vyhroceném finále. Některé postavy jsou nadbytečné (Scarlet Witch, Vision) a zejména tempo první hodiny kvůli tomu drhne, potěší ale parádní uvedení Spideyho a Black Panthera a celkově řemeslně sebevědomý přívažek marvelovskému vesmíru. Sólovky mě ale baví víc než Avengers.

    • 26.3.2016  12:02

    Povedený restart i pilot k nové nekonečné Star Wars sérii, za sebe jsem ale doufal, že se do toho Abrams víc opře a vpálí nám do kůže poutavější příběh, nosnější emoce i výrazně větší porci atrakcí. Oproti Star Trekům až příliš pietní, místy přímo nostalgicky zbabělé s mnoha WTF veletoči ve scénáři... ale řemeslně samozřejmě brilantní.

    • 24.3.2016  13:22

    Nevkusný fanboy Zack Snyder se pokouší zabít tři frančízy jedním tmavým digibordelem a celkem se mu daří. Slabý scénař se snaží přeřvat burácením a trikovou mlatou, ale je to marnost. 5/10

    • 1.2.2016  11:22
    Zločin v Polné (TV film) (2016)
    ***

    Důstojně zahraná i nasnímaná lekce z dějepisu, která je ale řešená snad až příliš konzervativně a starosvětsky, míněno spíš v negativním slova smyslu (je tam 83 postav, a přesto dovysvětlující voice-over; polopatické zasazování do kontextu a geopolitických reálií apod.). Ale stokrát lepší než Trapasy.

    • 29.1.2016  01:30
    Furiant (studentský film) (2015)
    *****

    Nádherný.

    • 5.1.2016  18:20

    Proč to má proboha tři hodiny?! Glorious 70mm format a proslulý Ennio spláchnuti do hajzlu kvůli těžce nevěrohodné historce (ten plán a jeho realizace snad ani nedávají smysl, ne?), která sice nabere ke konci pořádné grády a aspoň jako intenzivní gorefest zapůsobí i v teatrálním aranžmá, dobrou hodinu prázdných tlachů by ale jakémukoliv jinému jménu škrtli a omlátili o hlavu. Tarantino ale není obklopen producenty, dramaturgy a scriptdoctory, ale jen svými fanoušky, takže tu narcistní dialogovou exhibici může rozjet naplno. Pokud tímhle vzniká napětí, tak hlavně mezi divákem a počtem klimbnutí.

    • 28.12.2015  11:13

    Dobrá šleha. Stylem i koncepcí takovej ekvivalent portrétu Doors, jen míň na fetu a víc v sociálnu. Dre a Ice Cube si postavili super pomník.

    • 27.12.2015  22:50
    Steve Jobs (2015)
    ***

    Sorkin mě neba. Možná je to dialogový virtuóz, ale jeho posedlost verbálnem někdy jde snad až proti podstatě audiovizuálního média zvaného film.

    • 4.11.2015  14:59
    Spectre (2015)
    ***

    Nejdražší, nejdelší... a nejspíš nejunavenější. Nový Bond je po Skyfall hořkým zklamáním, které jde ještě o level dál v ohledávání psychologických, emocionálních a mytologických kořenů, ale bez reálného náboje a nasazení (i důvěryhodnosti). Prachy lítají oknem, strhující scény se ale nerodí - Bond pasivně korzuje vybydlenými lokacemi a tváří se, jak kdyby prožíval nejvypjatější shakespearovské drámo, tváří v tvář tuctovým nástrahám a nevýraznému záporákovi ale přichází jen s mdlou pračkou na peníze.

    • 28.9.2015  00:56
    Marťan (2015)
    ****

    Ridley Scott je zpět. V top formě. Jako prvotřídní řemeslník, který má technickou stránku v malíku, nám servíruje další výbornou žánrovku. Sci-fi mu svědčí, to se znovu potvrzuje, naštěstí hodně brzo po failu s Prometheem. Tentokrát ale nemá tak velké ambice a tak originální vizi ani výrazivo, funguje tu spíš jako vytříbený realizátor, jenž ideálním způsobem rozhýbává moc pěkně napsanou látku. Je to na jednu stranu one-man show Matta Damona, jenž z plátna skoro nesleze a prakticky sám se svými průpovídkami a Scottovými režijními finesami zabaví po víc jak dvě hodiny stopáže. V širším kontextu jde ale o skoro zemeckisovské drama jak ze staré školy o tom, jak se chytrá a odhodlaná lidská duše může popasovat s nástrahami okolního světa. Feel-good scífko a pohodová budoucí klasika, prvotřídní hollywoodské dobrodružství, jež akorát nejde úplně na dřeň.

<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace