Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (1 311)

plakát

Soupeři (1977) 

Výtvarně vypulírovaná historická freska, která dokonale definuje Scottovo vizuální mistrovství.

plakát

Café society (2016) 

„Myslím, že některé city nikdy nezmizí. Je to dobře, nebo špatně?“

plakát

Kosmo (2016) (seriál) 

První díl je nejníž, nerozjetý, občas slabší momenty a herecká sestava rozháraná. Ale pak to nabere parádní drajv a ve třetím díle už jsem spatřoval znaky čistého scenáristického mistrovství. Vynikající práce, která je místy regulérně dojemná a obnáší vděčné rychlé frky, kousavý satirický přesah i výborné situační gagy. Navíc každá epizoda je výrazně jiná než předchozí, a přesto to drží pohromadě.

plakát

Den nezávislosti: Nový útok (2016) 

Emmerich by už klidně mohl jít na odpočinek. Své si odtočil a bylo by fajné se s ním rozloučit dřív, než přijde o dvě své poslední devízy. Jeho filmy vypadají extrémně draze, trikově vycizelovaně, takže měřítko, ve kterém operuje, trumfuje všechny popcornové blockbustery. A občas se jeho postavám povede fórek. Což jsou všechny klady, které mě na vrub druhého Dne nezávislosti napadají. Jinak jde o klasicky beztvarou nastavovanou kaši, ve které je všeho víc, ale bezvýrazně, hůř, sterilně, zkrátka v tom klasickém tuctově sequeloidním podání, jež víc nudí, než že by bavilo. Parta matných dorostenců nebo nezajímavých navrátilců úplně náhodně (nebo rovnou nesmyslně) čelí ještě větší emzácké invazi, aniž by jejich boj měl hlavu, patu a vypravěčský náboj. Z dvojky je prázdný festival triků bez hlubší podstaty, který je zároveň uspěchaný a zároveň má příliš dlouhou stopáž. Po parádní popcornové palbě, jakou byl první Den nezávislosti, obří úpadek.

plakát

Warcraft: První střet (2016) 

Má to rezervy, zejména když jde o trochu infantilní stylizaci, matné vedlejší figury a umělost prostředí, ale celkově moc milé překvápko a spokojenost. Takhle velikášská fantasy tu ještě nebyla, furt se to řeže a nahání, a přitom má příběh stále náboj. Každá z postav má své fajnové osobní momenty, jsou ve vývinu jak během jednoho filmu, tak potenciální ságy. Lepší než Hobit. Nevěřil bych před projekcí, že se budu vyloženě třást na dvojku.

plakát

X-Men: Apokalypsa (2016) 

Úpadek. Singer recykluje sebe sama a prověřené ingredience i celé scény servíruje v mnohem povrchnější podobě. Noví mutanti jsou matní a bez charismatu, záporák by zapadl i do Batman a Robin. Digidestrukce destruuje mutantí ságu.

plakát

Captain America: Občanská válka (2016) 

Russoovi drží standard. Poctivě odvedená comicsová týmovka, která v ačkních scénách hýři nápady a geekovskou vynalézavostí, poctivě a přesvědčivě utahuje šrouby příběhu, aby vyvrcholila v opravdu osudově vyhroceném finále. Některé postavy jsou nadbytečné (Scarlet Witch, Vision) a zejména tempo první hodiny kvůli tomu drhne, potěší ale parádní uvedení Spideyho a Black Panthera a celkově řemeslně sebevědomý přívažek marvelovskému vesmíru. Sólovky mě ale baví víc než Avengers.

plakát

Star Wars: Síla se probouzí (2015) 

Povedený restart i pilot k nové nekonečné Star Wars sérii, za sebe jsem ale doufal, že se do toho Abrams víc opře a vpálí nám do kůže poutavější příběh, nosnější emoce i výrazně větší porci atrakcí. Oproti Star Trekům až příliš pietní, místy přímo nostalgicky zbabělé s mnoha WTF veletoči ve scénáři... ale řemeslně samozřejmě brilantní.

plakát

Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti (2016) 

Nevkusný fanboy Zack Snyder se pokouší zabít tři frančízy jedním tmavým digibordelem a celkem se mu daří. Slabý scénař se snaží přeřvat burácením a trikovou mlatou, ale je to marnost. 5/10