Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (101)

plakát

Velryba (2022) 

Méně je někdy více a to je rozhodně případ tohoto filmu. Základní myšlenka už je sama o sobě dost silná a nepotřebuje k tomu, aby dokázala působit na diváky linku ztracené dcery, jejíž esej inspiruje hlavního hrdinu, ostrakizovaní gayů náboženskou komunitou a různé filozofické hledání upřímnosti a smyslu života. Film je nejsilnější v momentech, kdy je jednoduchý, kdy vidíme morbidně obézního člověka, který má problémy s každodenní činností, který je smutný z toho jak vypadá a který i přes hrozbu smrti nedokáže přestat jíst. V těchto momentech je film nechutný, silný a těžko koukatelný (v dobrém slova smyslu), všechny ostatní vrstvy jsou jen jednoduchá cesta pro plytké a falešné emoce diváka. Až přílišná snaha ždímat emoce z každého záběru vyždímala z filmu realitu, ve které mohl být opravdu extrémně silný.

plakát

Tajemství staré bambitky 2 (2022) 

Tajemství staré bambitky 2 by mohla být lehce nadprůměrná televizní pohádka... Jedná se ale o film, který byl v kinech a česká televize se rozhodla ho zvolit jako hlavní štědrovečerní pohádku. Když tyto dva faktory vezmeme v úvahu, tak celá pohádka působí hrozně lacině. Celý příběh se odehrává v obrovském měřítku dvou království, a tak je nesmírně komické, jak se zde všude dá dojít pěšky během jednoho dne. Film se tak odehrává vlastně na těch lokacích 1) zámek, 2) chaloupka 3) pokoj na jiném zámku. A to nerespektuje se zde jakýkoliv časový posun, večer/noc nastává jen když si postavy říkají dobrou, nebo si zpívají zamilovanou písničku. Nejde nezmínit i opravdu hloupý scénář plný infaltilních vtipů a někdy až neuvěřitelně primitivních... Hláška "kudla" má bejt asi cool, ale je šíleně nevhodná. Je to úplně trapný pokus o nějakou hihi narážku. Naprosto nepovedený je nějaký pokus o přesah do společenských problémů a kritiky politické situace. Tam kde Lotrando nebo tři veteráni fungovali naprosto skvěle dělá bambitka vtipy ve stylu "co mám napsat do vyhlášky o povodních hehe" *říká Tomáš Klus hereckým výkonem automatické pračky*. Postavy nedostanou žádný prostor na jakýkoliv rozvoj a všechny zjištění/zvraty/rozhodnutí jsou tak naprosto komicky hloupé a ploché. Nutno je zmínit také klasickou úchylnou potřebu českých filmařů párovat mladé ženy s výrazně staršími muži. Vetchý je o 25 let starší než jeho filmová partnerka. Asi existuje nějaký důvod proč do role královny nešla obsadit herečka, která by se přibližovala jeho věku, ale stále nevím jaký to je. Tajemství staré bambitky není ničím speciální a nezaslouží si víc pozornosti než průměrné šedé hloupé pohádky v neděli v odpoledne na ČT a absolutně nechápu proč to vedení České televize vidělo jinak.. P.s. I ty písničky byly úplně nudný, nezapamatovatelný a s hloupými texty

plakát

Batman (2022) 

DC znovu ukazuje, že když své superhrdiny umístí do žánrového filmu, mají potenciál Oskarových ambic. Bohužel, narozdíl od Jokera, Batman svůj obrovský potenciál nenaplňuje. Film má v sobě rozhodně nejvíce děje, co kdy v superhrdinském filmu uvidíte. S tím souvisí i jeho opravdu vyčerpávající délka. Avšak víc neznamená vždycky lépe, a tak Batman nedokáže pořádně rozvést a uspokojivě dokončit vlastně ani jednu příběhovou linii. Celý film, tak působí tak nějak na půl. Je to napůl noir detektivka, kde ale chybí opravdová detektivní práce a která se navíc nedokáže odprostit od toho, že superhrdinové prostě musí být akční film. Batman svázaný požadavky na akci se tak nikdy nestane tou pravou atmosférickou Fincherovskou detektivkou, kterou by tak moc chtěl být. Ještě více než akce ho ale svazuje (pochopitelný) PG 13 rating. Chybí krev, surovost a ty "obrovské ohavnosti", které provádí záporáci, tak působí nereálně, slabě a fanouška nevtáhnou do děje. Batman chtěl být nové Sedm ale je to spíše Sedm z videopůjčovny ve slevě. I tak ale Batman je na poměry superhrdinských filmů speciální a ukazuje, že Warner/DC může narozdíl od Marvelu natočit opravdu vysoce kvalitní seriózní film. Jen tentokrát tomu prostě něco chybělo. I tak si myslím, že je to ale správná cesta a tahle žánrovost a osobitost je budoucnost komiksových filmů.

plakát

Mimořádná událost (2022) 

Největší slabina filmu je jeho snažení být něco většího než jen dobrou konverzačkou. Zatímco u Vlastníků se Jiří Havelka snažil (neúspěšně) o přesah do sociálního dramatu, v Mimořádné události se pokouší o politickou satiru. A tím si podkopl nohy. Nejde ani o to, že celá politická linka je nejslabší část filmu. Hlavním problémem je to, že Česká společnost je satirou sama sobě. A tak Jiří Havelka nepřináší humor, který by nějak pojmenovával české neduhy, ale vlastně jen ukazuje reálné události (stejně jako Kancelář Blaník). Divák se tomu sice zasměje, ale relevance takového vtipu v průběhu 20 let bude opravdu velmi nízká. To, že si politik oblékne červený svetr na krizový štáb, což by teda mimochodem vymyslel úplně každý, za pár let už nebude ani vtip. Problém je že takovýchto "aktuálních" odkazů a příběhových linek je ve filmu poměrně dost. V poloze konverzační komedie film naopak funguje skvěle (stejně jako Vlastníci). Havelka se zde sice bohužel nevyhne silně stereotypním postavám (hlavně postava bodrého rasistického myslivce), ale herci je dokáží utáhnout. V konverzační poloze film rychle ubíhá, nedopouští se laciného humoru (až na vyjímky) a dobře vykresluje postavy. Skvěle je v celém filmu používán vizuální humor. Jakmile ale film ztratí kontakt s realitou přestává mít hloubku a stává se jen povrchním sletem scén. I tak je ale Mimořádná událost na české poměry celkem mimořádná. Jen příště by to chtělo krotit ambice a zůstat při zemi. Dát toho divákovi víc není vždy lepší. Jaroslav Plesl byl jako vždycky naprosto excelentní.

plakát

Matrix Resurrections (2021) 

Nikdy mi žádnej film takhle neplivl do tváře a to jsem byl na Star Wars 9

plakát

Ikarie XB 1 (1963) 

Tento film jsem viděl s mým dobrým kamarádem Tondou. Děkuju za tento společný skvělý okamžik. ❤️

plakát

Hrátky s čertem (1956) 

Hrátky s Čertem jsou opravdu jedinečná pohádka a vlastně i film v Českém rybníčku. Jedno z nejlepších obsazení, které se v historii české filmografie dalo dohromady. Josef Bek jako charismatický Martin Kabát, který ve svém příběhu potkává několik Ladovských postav, kdy každá z nich je stejně silně napsaná. Oproti loupežníkovi, princezně a poustevníkovi vyčnívají samozřejmě hlavně čerti. Skvělé komediální dvojici Marvan a Filipovský s těží konkuruje fantasticky zahranému mladému čertovi v podání Josefa Vinkláře. Ten svým rošťáckým podáním dává jeho postavě více života než všechno blekotaní a sloučení v pohádkách Zdeňka Trošky dohromady. Možná na stejné úrovni je herecký koncert Vladimíra Ráže, který oproti vtipnému Marvanovi a Filipovskému, či roztomilému Vinkláři, vtiskl svému čertovi opravdu děsivost. Vše toto zabalené do Ladových kulis dává celé pohádce jedinečný a nezapomenutelný ráz. Zabývání se složitými otázkami o pokušení, spravedlnosti a lidskosti "ty jsi svatej ale nejsi lidskej" v celém příběhu, který je alegorií na boj s fašismem, tvoří příběhovou kostru, která balancuje na filozofické hraně. Naprosto geniální film, kterému by slušela půl hodina navíc.

plakát

Ona (2013) 

Film s tolika klišé romantickými scénami, že by se vám za normálních podmínek chtělo zvracet. Ale v rámci tohoto příběhu všechny ty klišé situace, všechny ty hluboké myšlenky a hovory o vztazích fungují dokonale. Vztah AI a lidské bytosti je zde udělán s neuvěřitelnou citlivostí, něhou a lidskostí. Film nikdy nezklouzne k laciné snaze být "fucked up", jako to dělá několik podobných projektů. Nemůžete se zbavit pocitu divnoty a úchylnosti celé situace a zápletky, jenže film vás do tohoto pocitu netlačí. Žádná z postav není přehnaný lůzr. Hlavní hrdina (Joaquin Phoenix se zde výkonem drží svého neuvěřitelně vysokého standartu) je normální chlápek, který se nachází v části života, ve které se svým způsobem nachází každý. Ale i tak je uvěřitelné, že by dokázal spadnout a sklouznout do situace, do které se dostal. Hlas Scarlett Johansson (výborná volba hlasu) je slyšet bez jakýchkoliv ruchů a vy se tak částečně cítíte, jako byste byli hlavním hrdinou. Film někam nepádí, ale nenudí. Možná, že 15 minut navíc by mu i prospělo. Jeden z nejlepších romantických filmů dekády. Od začátku do konce civilní, úchylné, romantické, smutné a něžné najednou.

plakát

Pokémon (1997) (seriál) 

Všichni ti velcí frajeři, kteří to tu kritizují, to podle mě viděly 1)po dvacítce 2)jeden díl a znechuceně se nad tím ušklíbly a šli hodnotit rovnou na ČSFD. Jenže nikdy nevstávali v šest hodin ráno a nečekali na největší dobrodružství, které bylo v té době v televizi. Sice je to trošku stupidní, úchylné ale tak vám to v mládí nepříjde. Já si pamatuju, to jak jsem koukal na úžasný příběh mladého Ashe, který si plní svůj sen a vždy vyhraje dobro a přátelství. No podle mě jste velmi falešní, přiznejte se kdo se na to z vás koukal jako dítě a pak na to házejte odpady.

plakát

Gotham (2014) (seriál) 

První série Gothamu byla mdlá, laciná a trošku nudná. Zápletky byly o ničem (balónkový vrah), byly tu i světlé momenty (tučňák, mladý Bruce, Harvey nebo Alfred), jenže i tak se jednalo o průměrně natočenou hloupost. Ale pak přišla druhá série. Která už od prvního dílu pálila ostrýma, skvěle natočený, promakaný scénář a úžasné napětí. I otravné postavy z první série dostali charakter, který jim padne jak ušitý. Z otravné Barbary se stává strašně cool Barbara, z protivné Seleny se stává sympatická drsňačka. Pryč jsou jednoepizodní záporáci, ale dostáváme příběh, plný plot twistů a zrad. Podle mě se jedná o v současnosti nejlepší seriál a je vážně povinností i pro ne komiksové fandy.