PanZahadnyCZ

PanZahadnyCZ

okres Písek
Student


17 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 3.1.2020  08:16

    Herecky, dramaturgicky a technicky zdařilý přepis bídníkovské problematiky do stylu klasických francouzských kriminálek s Venturou, Belmondem, Delonem či Gabinem s nádechem westernu a tak trochu Assassin's Creed.

    • 20.12.2019  18:54

    Je spoustu věcí, které tento film činí tak špatným, jaký je. Kamerové řešení má například tyto problémy: většina scén z bojišť je točená dynamicky... ale takovým způsobem, že z „bitvy" vidíte dvě vteřiny, a pak je střih. To zakrývání nízkého rozpočtu bije do očí. Konverzační interiérové scény jsou sestříhány tak debilně, že nikdy nevíte, kde kdo vlastně stojí a na koho mluví. V obou případech tedy chybí velikost záběru zvaná celek. Velká část záběrů se navíc snaží o jakousi poetiku a rozplýváním se nad přírodou a podobně, ale pro to v historickém filmu s touto tematikou a s touto stopáží není místo. Většina záběrů trvá velmi krátce a střih přichází v tu nejméně očekávanou či potřebnou chvíli, těžko ale říci, z jakých záběrů mohl střihač vybírat, třeba poskládal to nejlepší, co šlo. Dalším velkým minusem jsou vizuální efekty. Jsem schopný přimhouřit oči nad tím, že je to televizní film, takže nemusejí být dokonalé, ale film vznikl v roce 2018, sakra. Efekty jsou kvalitativně na úrovni Krále Škorpiona z Mumie 2. Herecky je film taky špatný, skoro žádné z postav jsem nevěřil její existenci a s Karlem Dobrým mám dlouhodobě problém, že z jeho zběsilé kombinace obličejových výrazů vlastně nepoznám, jakou emoci prožívá a chce sdělit. Velmi pochválit musím práci kostymérek a maskérů. To, že spolu všechny postavy mluví česky asi nebudu řešit.

    • 26.11.2019  09:39
    Bez vědomí (TV seriál) (2019)
    **

    Po zrovna ne šťastně strávených šesti hodinách jsem se konečně prokousal do toužebného finále. Řeknu to upřímně, tento seriál mě vůbec neoslovil, a těch důvodů je asi více. Z herectví mám smíšené pocity, dramatické zoomy na konci obrazu mi lezly na nervy a občas jsem měl problém s předvídatelností. Scénář je jedna velká otázka, občas jsme sledovali vyloženě kravinu, a pojmout seriál tak, že Táňa Pauhofová se rozhodne pátrat a hledat pravdu sama, mi připadalo trochu trapné, její postava mě navíc asi nejméně zajímala. Na scénáři ale cením to, že celkový výčet postav je poměrně zajímavý a každá z nich se nějakým způsobem rozehraje, a co je důležité, postupně i dohraje. Navíc jsou všechny tak trochu propojeny. S předchozím Zachariášovým počinem Pustina je to nesrovnatelné, a co se týče dobovky z 80's, rozhodně bych spíše doporučil několik let starý Svět pod hlavou, a konec konců i nedávný, ale už teď zapomenutý pokus Jana Hřebejka o celkem věrné vyobrazení zmatku začátku 90. let, a sice minisérii s názvem Rédl.

    • 27.9.2019  16:26

    Art department a autor ryze osmdesátkového soundtracku velmi shazují jinak celkem dobře vymyšlený film, který jsem zhlédl spíš jen proto, že pro mnohé je to jakási generační záležitost a odvěká klasika.

    • 9.9.2019  17:11
    Parazit (2019)
    ****

    Trošku mě mrzí, že film sklouzl z komedie a vyvrcholil spíše jako hořké drama, ale každý film na pomezí těchto dvou žánrů to má trochu jinak a záleží jen na režisérovi, kterou rovinu chce nakonec upřednostnit.

    • 28.7.2019  17:59
    Osm a půl (1963)

    Vydržel jsem 40 minut. Čus.

    • 28.7.2019  17:58
    Silnice (1954)
    ***

    Overrated.

    • 8.7.2019  16:17

    Dobré road-movie drama, které je pozoruhodné herecky, pohyby kamery a komponováním záběrů, prostředím, a v neposlední řadě chytrou režií - koneckonců veškerá tvorba D. Siegela stojí za to. Včetně tohoto málo známého filmu.

    • 6.5.2019  19:42

    Jednotlivé epizody jakéhokoli seriálu téměř nehodnotím, natož abych je komentoval. Ale tahle epizoda je výsměch. Připomíná mi to situaci, kdy máte na nějaký deadline odevzdat seminární práci, ale necháte ji na poslední chvíli a děláte to den před odevzdáním. Je mnoho GoT epizod, možná většina, kde se vlastně nic moc neděje a předem jasné konflikty se jen oddalují a neustále diskutují, což není nutně špatně, pro GoT je to naopak specifické, o to více pak vyzní daná bitva nebo jiná diskutovaná událost. A pak přijde tento díl, který se vše snaží smrsknout a urychlit do, sice lehce prodloužené stopáže, ale i tak náhle vyřeší všechno to, co by v předchozích sériích řešil v minimálně pěti epizodách. Působí to jako pěst na oko vytváří to dojem traileru a ne napínavé akce. Herecky je to sice pořád na skvělé úrovni, ale dramaturgie, a zdá se mi, že i výprava, jde do prdele. Velký rozpočet této sérii velmi škodí a dovoluje tvůrcům, aby byli líní, používali spoustu zkratek a vše zobecňovali.

    • 26.4.2019  22:05
    Bounty (1984)
    ***

    Režijně průměrné, scenáristicky průměrné, kamerově průměrné, ale: perfektní Hopkins, velmi dobrý výběr zapamatovatelných herců do vedlejších rolí a dostatek situací na jejich vykreslení, a snad díky hudbě od Vangelis je to příběh, který nakonec dojme. Filmu trvá velmi dlouho než skutečně začne a s retrospektivním výprávěcím rámcem u soudu se skoro nijak nepracuje, což je škoda.

    • 23.4.2019  17:10

    Zábavnější i lépe zrežírované než první díl. Tento díl má mnohem lepší tempo, akční scénky jsou napínavé, dobře zrežírované a „oddychové sekvence á la sbližovačky jednotlivých postav" přicházejí vždy ve vhodnou chvíli a trvají přiměřeně dlouho. Jelikož egyptská mytologie je sexy látka a první díl Mumie měl velký úspěch, je celkem logické, že režisér Sommers natočil i díl druhý. Je fajn, že film rozvíjí postavy z prvního dílu, ale třeba postava černošského pilota v podání Shauna Parkese je do filmu přidána zcela prvoplánově a neoriginálně, jen proto, že jí hlavní postavy potřebují - podobných lacinějších scenáristických omylů je zde více. Asi největší bolístkou jsou zde vizuální efekty, ty jsou opravdu špatné. Zejména legendární CGI Dwaynea Johnsona v závěrečném boss-fightu. Mám tak trochu pocit, že tento film byl zastíněn (právem) prvním dílem Pána Prstenů, rovněž uvedeného v roce 2001, a tak se příliš neuchytil. Já ho však rozhodně můžu doporučit, zde pro mě série Mumie končí.

    • 4.4.2019  11:34

    Krásné spojení dokumentu s informační hodnotou s filmařským uměním. Další z důkazů, že 60. léta byla zlatým věkem českého filmu, dokonce i v dokumentární oblasti.

    • 2.3.2019  12:16

    Úvodní bitva je výborná a napínavá akce, dále pak stojí za vyzdvihnutí scéna z vojenského cvičiště. Vše kolem je bohužel předimenzovaný scenáristický blábol. Jako by se Rusové snažili svou tradici strohého, avšak efektního vyprávění válečných snímků přizpůsobovat americkým móresům... Film má bohužel sestupnou tendenci a občas působí nechtěně (doufám) komicky.

    • 13.1.2019  08:08
    Jan Palach (2018)
    ****

    Na tomhle filmu je vidět, že jej režíroval někdo zkušený. Film skvěle zprostředkovává atmosféru, má několik zapamatovatelných scén a že to nebyla úplně levná záležitost, to je také vidět. Není to tak kosmopolitní jako Masaryk, ale i tak je to další dobrý reprezentační historický kousek.

    • 2.1.2019  15:33
    Létající Čestmír (TV seriál) (1983)
    ****

    Obsahově je to, prvoplánově vymyšlená, naprostá blbost, ale bereme-li v potaz, že je to určeno dětem, tak je to naprosto v pořádku. Kdyby se dnes někdo rozhodl točit tento typicky macourkovský scénář, vznikla by z toho neskutečná a nekoukatelná blbost. Za prvé se změnila doba, děti chtějí něco akčnějšího a hlavně asi i zahraničního, a za druhé celý tento seriál stojí na výkonech hereckých es normalizačního období. Zejména herectví Petra Nárožného, hrajícího skoro jako vždy přitroublého rapla, je nezapomenutelné. Stále nadprůměrná dobová zábava pro děti i dospělé, baví i dnes.

    • 26.12.2018  22:42
    Postel (1998)
    ****

    Jeden z nejlepších debutů, co jsem kdy viděl. Nevím, jak moc byl Oskar Reif teoreticky vybaven, než se pustil do psaní scénáře a samotného natáčení, ale řemeslně a stylisticky předvedl něco, k čemu se v průběhu života kolikrát nepropracuje ani ostřílený filmař. Práce s málo známými herci a přednes dialogů připomíná snímky československé nové vlny, práce s kamerou, hudbou atd. je naopak velmi osobitá a moderní. Málokterý porevoluční český film je natočen tak „mezinárodně" jako tento. Opravdu si umím představit, že tento film může oslovit široké mezinárodní publikum, protože z něj naprosto nejde poznat, v jaké zemi ani době se odehrává a protože hlavní zápletka je přenosná pro všechny. Krásná karikatura genderového šílenství.

    • 10.12.2018  09:43

    Je to natočeno celkem divácky, pravděpodobně to nikoho neurazí a v rámci žánru dětského filmu tomu asi nejde nic moc vytknout, ale když se zamyslíte nad celou tou zápletkou, tak je to neskutečná normalizační sra*ka s naprosto banálním dějem. Námět k tomuto filmu koloval po Barrandově docela dlouho a není divu, že to nikdo nechtěl točit. Troška z toho nakonec dokázal vytřískat i jakousi poetiku a roztomilost, takže věřím, že tehdejší dětské či dospívající publikum na tento film dnes vzpomíná v dobrém, avšak jeho přínos československé kinematografii je nulový.

    • 4.11.2018  22:29
    Cartouche (1962)
    ***

    Z tempa úvodní expozice a kolize to sjelo docela rychle v pouhý průměr a samotný film bych tedy zpětně po zhlédnutí mohl zařadit do kategorie „neurazí, ale ani ničím nevyniká". Belmondo je uspokojící, režie de Brocy standardní. Oba dva svůj talent rozvinou a naplno prokážou až Mužem z Ria.

    • 2.10.2018  19:12
    Ikarie XB 1 (1963)
    *****

    Obsahem je to sice trochu poddajné netradičnímu žánru, ale herecky je to skvělé a technická stránka a výtvarné detaily jsou na rok 1963 nevídané.

    • 22.9.2018  20:36

    Odvážný italský mindfuck, jemuž dominuje perfektní Gian Maria Volonté a jako vždy luxusní soundtrack od Morriconeho, který jsem měl tu čest slyšet naživo. Nebýt silného zážitku z koncertu, nejspíše bych se o tomto filmu nikdy nedozvěděl.

    • 14.9.2018  07:11
    Řád (1994)
    ***

    K mému překvapení je to kvalitně zpracované kostýmní komorní drama, které, ač se odehrává v jedné lokaci s omezeným počtem aktérů, netrpí tím, že by se bezradně motalo kolem ústřední zápletky a nic dál nevymýšlelo. Scénář je celkem dobrý, i když mi připadá, že jsem něco podobného už jistě viděl, a Petr Hvižď si to jen vypůjčil a zasadil do prostředí kláštera v období 18. století. Jediná výtka: Nevím, kdy scénář k filmu vznikal, ale obsahem na mě působí dost antikomunisticky a kdybych nevěděl, že je tento film z roku 1994, myslel bych si, že sleduji československý film z konce 80. let. Herecky mě překvapivě nejvíce potěšil Saša Rašilov. Filmu nemůžu dát čtyři hvězdy, na to je málo strhující, ale rozhodně je to film dobrý a můžu jej doporučit každému, kdo má rád historická dramata, anebo rád brouzdá ve vodách zapomenuté české kinematografie 90. let.

    • 25.8.2018  20:51
    Tomb Raider (2018)
    *

    Scénář buďto ležel 30 let v šuplíku a teď jej někdo odvážnější než samotná Lara vytáhl ven a rozhodl se jej zrealizovat, anebo jsou jeho autoři žáky základní školy. Je to patetické od začátku až do konce, každý zvrat už jsme viděli v milioně jiných akčních filmech a předvídatelnost scén je všudypřítomná. Hudba v pozadí, černobílý záporák (vlastně i celá zápletka) a samozřejmě tupí nohsledi do počtu se samopaly, kteří sice střílí po hlavní hrdince, ale nikdy ji netrefí... Jak takovýto film mohl vzniknout v roce 2018 a jak sakra ukecali Alicii Vikander?

    • 25.8.2018  11:27
    Leviatan (2014)
    ****

    Současná ruská kinematografie je, co se týče kvantity, ale především i kvality, na vzestupu a Andrej Zvjagincev je nejspíše tím hlavním hybatelem této kulturní vzpruhy. Je škoda, že se podobná obroda neděje i v Česku. Letošní rok přináší o něco větší počet kvalitních snímků než ty minulé, ale přesto se k úrovni špičkové evropské kinematografie současnosti blížíme jen velmi pomalu. A když už se blížíme, tak nastává náhlé zvedání laťky a my jsme zas o pár let pozadu...

    • 1.8.2018  18:02
    Konvoj (1978)
    **

    Pořád je z toho cítit Peckinpah, ale v kontextu mistrových mainstreamově úspěšných filmů je tenhle snímek nejspíše nejslabší. Nebavilo.

    • 31.7.2018  13:29
    Swingtime (TV film) (2006)
    ****

    Téma, dialogy a celá ta swingovská paralela - to jsou tři výborné třešničky na dortu, kterými tento lehce pozapomenutý televizní film disponuje.

    • 15.7.2018  10:44

    Hrušínský by za svůj výkon zasloužil Oscara, samotný film bohužel není nikterak extrovní. Mnohem více mě zaujal film Poslední propadne peklu, budeme-li mluvit o filmech s podobným časoprostorem.

    • 27.5.2018  18:38

    Čtyři měsíce už se zas těším na to, až narazím na výjimečný film, kterému budu moci s čistým svědomím udělit pět hvězdiček, a ten film přišel! Respektive jsem si k němu musel najít cestičku sám, neboť čeští distributoři film Only the Brave v tuzemských kinech neuvedli, což je obrovská škoda! Tento film si přímo říká o velké plátno, jde totiž o velkou podívanou. Film má perfektní téma, scénář, režii i herecké výkony. Obsadit do hlavní role outsidera právě Milese Tellera, který je narozdíl od mnohých žádaných mladíků Hollywoodu zcela nezaměnitelný, byla skvělá volba (výborné výkony ve filmech Whiplash a Týpci a zbraně!). V druhé hlavní roli sledujeme Joshe Brolina, univerzálního ztvárnitele tvrďáků a správných chlapů. Zatímco Brolin je ostřílený borec, Teller má pochybný sociální profil, a tak se musí snažit, aby Brolina a zbytek týmu nezklamal. Je to trošku klišé, typově podobnou postavu a její vývoj jsme mohli sledovat i v nedávném Hacksaw Ridge, ale rozhodně je to pořád fungující klišé. Samotný film je poměrně dlouhý, to ano, ani není zrovna strhující, ale ten závěr je fantastický. Technicky i obsahově je to zvládnuté velmi dobře a trošku mě mrzí, že letošní oscary tento film obešly obloukem.

    • 30.4.2018  20:43
    Metanol (TV film) (2018)
    ****

    Zpracovávat nedávné události (pouze několik let dozadu...), které ovlivnily naši zemi či způsobily rozsáhlé mediální kauzy, to skutečně pro českou filmovou tvorbu není zcela běžné. Lenka Szántó a Matěj Podzimek celkem pohotově vytvořili velmi dobrý scénář a Tereza Kopáčová jej zdatně zrežírovala v dvoudílný televizní film. Tato koncepce byla velmi dobrá volba. První část filmu řeší prapůvod a pozadí toho, jak se životu nebezpečný alkohol dostal do oběhu, a kdo se na jeho výrobě a distribuci podílel. Druhá část se soustředí na vyšetřování a následné dopadení všech pachatelů. To vše je propojeno osudy postižených, z nichž na nás nejvýrazněji, nejen díky závěru filmu, působí postava, kterou ztvárnila Kristýna Podzimková. Další herecky dobrou volbou byl Lukáš Vaculík, do své role se hodil výborně. Zbylé herecké výkony občas pokulhávaly. David Máj, který na mě velmi zapůsobil v nedávných Kobrách a užovkách na mě tentokrát působil lehce nevyrovnaně (neznal hranici, kdy má jeho postava působit komediálně, kdy dramaticky), herec Tomáš Bambušek, který byl skvělý ve filmu Ztraceni v Mnichově, také nepodal kdovíjak přesvědčivý výkon. Celkově jsem ale za toto obsazení rád, konečně se na scénu dostávají nové tváře! Televizní film Metanol je počin kvalitní, atmosférou mi připomíná tempo seriálu Případy 1. oddělení a jsem rád, že celkem přehledně a věrně zobrazuje metanolovou aféru tak, jak se stala. Dobrá práce.

    • 27.4.2018  13:56

    Jeden z největších velkofilmů, co znám. Pro světovou kinematografii naprosto zásadní snímek, pro žánr western pravděpodobně nejikoničtější.

    • 23.4.2018  15:06
    Bajkeři (2017)
    odpad!

    Oproti tomuto filmu jsou Prázdniny v Provence klenotem současné české kinematografie.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6