Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi
  • Akční

Recenze (1 320)

plakát

Neposkvrněná (2024) 

In vino veritas, in vagina satanas.“ Mlaďounká křehounká panna musela přijet až z Ameriky, neb v Itálii světice už dávno došly. Cecílie pohříchu umí jen anglicky, italsky neumí ani meknout a latinsky ani Zdrávas Maria, ale to prý v italském klášteře vůbec nevadí. Teď jí po nagelovaném bříšku šmejdí sonda, Cecílie úkosem kouká na OKÉNKO UTRAZVUKU [][] a nestačí se divit. Ψ Kde udělali soudruzi z Vatikánu chybu? Ψ K čemu mají v klášteře (!) gynekologickou kozu a porodní kleště? Ψ A odkud se vzal plod v lůně střeženém panenskou blánou, pevnou jak víra v neposkvrněné početí? Déjà vu, stejná záhada jak před 2000 lety! [][] Klášterní hospic byl zajímavý, tzv. dead friendly. Rozverné jeptišky věšely prostěradla na šňůry i na sebe navzájem, dávaly si high five a přestávky na cígo a při paliativní péči se tak chichotaly, až se umírající řádové sestry za břicha popadaly. Otec Tedeschi a kardinál Merola naopak pečovali o hororové diváky, mučili hubatou novicku a vyřezávali jí zlolajný jazyk. Jedna útlocitná jeptiška z té podívané omdlela a vypadla z okna. Zbylé sestry uzavíraly sázky. Porodí jejich chovná světice spasitele? Bude to loztomiloušký andílek? Nebo se, nedejbože, do jesliček narodí zadkem napřed? Názory se různily a tak došlo i na topení těhulky, škrcení kardinála růžencem a umlácení porodní báby tupým krucifixem. Při havarijní situaci ve sklepě, kde praskla voda a začaly stahy, se otec Tedeschi zaradoval a vzrušením mu začaly hořet tváře. Doslova. Ocenil jsem dobrou práci Cecílie s rezavým hřebem z Kristovy dlaně a krátký proces s pupeční šňůrou. Překousla ji jak hada! A hned se shýbla pro placatý kámen. Amen. Čtyři betlémské hvězdy rozsvěcuji.

plakát

Monstrum z bažin (2009) 

Z okénka auta zadek trčí, bahňák je v šoku, zlobně vrčí.“ Aby taky ne, před chvílí se probudil z tisícileté hibernace v rašelině. A místo přivítání a slušného pozdravu na něj  zvlčilá irská mládež z OKÉNKA AUTA: [][] vystrkuje prdel... [][] A asi na diváky, kteří se nechali nalákat na Vinnie Jonese. Zádumčivý pán z půlnočního metra svírající koženou brašnu vs. věčně dehydrovaný bahňák jsou taky jediné dva důvody proč si nechat zasvinit obrazovku černým filmem. Zbytek postav ať si Foley strčí do... Může i do močálu. Hodně hluboko. Zakrslá ředitelka zeměkoule, nedopečená irská buchta, odbarvená a vypatlaná, submisivní (!) taxikář, se kterým se dá orat, a sličný archeolog honibrk, který prý umí rozdělat oheň třením klacku o klacek, ale nakonec je rád za sirky. Naši zbloudilí pak soutěží, kdo z nich nese větší trauma (zív...) a kdo umí rychleji pajdat po lese a tudíž rychleji vběhne bahňákovi do rány. Do kroku jim vesele mečí dudy a hraje rozverná country, to aby se v noci na blatech moc nebáli. Viděno dvakrát, bohužel, protože před 10 lety jsem komentář nenapsal. Velká chyba.

plakát

Lovely, Dark, and Deep (2023) 

Zálesačka v lese, těžké trauma nese.“ Filozof nevstoupí dvakrát do stejné řeky, zkušený zálesák dvakrát do stejného medvědího lejna. Zasmušilá Lennon není ani jedno. Hned za druhým pařezem na mýtině zabloudí tak kvalitně, že už se do konce filmu nezorientuje ani ve vlastním stanu, natož v terénu či v divočině své traumatizované mysli. Rangerka ztracená v lese je ovšem pěkné faux pas. Ta bobříka odvahy za ocas nečapne, ani nevystopuje bájného drevokocůra, který kdysi odvlekl její sestřičku do špajzu v bažině. RANGERSKÉ OKÉNKO: [][] Kdo se bojí, nesmí do lesa. Ϫ̊  Kdo se sám ztrácí, nemá hledat ztracené. Ϫ̊  Kdo je kráva zapomnětlivá, má si všechno psát! Ϫ̊  Vzít náhradní tužkovky. Přibalit do báglu trauma. Ϫ̊  Roli toaleťáku a dva klacky (o jeden se dřepící ranger opírá, druhým odhání vlky). Zobnout prášky na hlavu. A nezapomenout... se bát. [][] Bohužel, o Lennon se bát nešlo, byla mi sympatická asi jako před týdnem přejetá ondatra a její bloudění bez buzoly mimo realitu mě sralo. Dtto kamera imrvére otáčená vzhůru nohama a samoúčelné „artové“ vifikundace, viz mršina laně v rakvi. Škoda, přitom prérijnímu hororovému větru jsem hvízdnul silné tři.

plakát

Battle Royale (2000) 

Mládež vlčí zuby cení, vlídné slovo neocení. Kudy tudy na ně? Rozdáme jim zbraně!“ Aneb škola hrou. Vidět Kitanovu výuku Jan Amos Komenský, zešikmily by se mu z toho oči. Ostatně i pohled do dnešních škamen je tristní. Napravo zmetek, nalevo neřád, akorát támhle vzadu vidím výjimku, tam sedí dva zmetci vedle sebe. Učitelka Součková se nepřítomně usmívá, stírá inkoust z tváře a odchází směr ústav. Igor Hnízdo půjčuje Kitanovi svou rákosku a vrhací nůž. OKÉNKO KABINETU: [][] Co znamená BR, vyryté do školních lavic? ≈ Metodu inkluzivní výuky ombudsmanky Šabatové. ≈ Budižkničemy respektovat. Bigendery rozmazlovat. Bosorky rozčesávat. Blázny rozhoupávat. Balíky rozesadit. ≈ A co na to učitel Kitano? Blbce rozstřílet. Burany rozdupat. Blbouny rozkuchat! [][] Ze zachyceného taháku: Ideální zbraň pro pacifistu? Megafon. Co rozhodně nedělat s pistolí v ruce? Nevykecávat se! Co nedělat v křoví? Nelomozit a nešustit. Ani větvemi ani s pannou. A na co nezapomínat? Na Obojek na krku a na to, že snaha o spolupráci nedává smysl, protože vyhrát může jen jeden. Fukasaku.

plakát

Viejos (2022) 

Řež  žiletkou do hrudi, ať tě stáří nenudí.“ Španělští hijo de puta viejos jsou ještě svraštělejší a olezlejší než němečtí Starci nebo já, a to už je co říct. Navíc jsou i zpocení jak dveře od chlíva, neb umírající nemocná příroda vypnula klimatizaci a v tropických vedrech se geronti pečou jak kuřata v troubě a už pouští šťávu. V parcích opadává na troud uschlé listí a po chodnících poskakují zubní protézy, jak z balkonů opadávají sebevrazi 80+, kteří za sebou ani nezavřou okno, takže výheň z ulice proudí do bytů na už tak přehřáté pozůstalé. Hodně dusný film. Je čas otevřít RODINNÉ OKÉNKO: [][] V pokojíčku si vnučka užívá sluchové halucinace, výhružný šepot starců a stařen. [] V kuchyni její táta dle návodu dlabe svému Otci koryto a netuší, že vedle v cimře dědek taky něco dlabe... díru do své hrudi. [] V koupelně macecha štítivě vyklepává stařečkovy slipy, tzv trusničky a jako Hamlet si mumlá: „Bít či nebít? Dědka po hřbetu.[] Všeobecnou pohodu ruší jen divné zvuky z předsíně, jak sousedi kopou do dveří a buší na ně kostnatými pěstmi, jak hluchý do vrat. [] Rodinka nedbá, sesednou se k večeři, dědeček dřevěnou lžící bryndá šlichtu z korýtka a všem radostně oznamuje: „Zítra vás všechny zabiju!“ A dodává: „Nemyslete si, vy pazdráti, že kvůli Alzheimerovi na to zapomenu, udělal jsem si na kapesníku uzel, hele![][] Scéna se žiletkou zaujala. Už nikdy nebudu sousedovi říkat: „Ty jsi důchodce na baterky.“ Vizionářský film a chmurné vyhlídky, jak se i nad naší přestárlou společností budou stahovat mračna apokalyptické bouře. Čím zaplašit depresi? Vyrazím s Raúlem Cerezo na výlet, naložíme tři ženský... Hm, nějak mi ujelo pero. Faustka mi kouká přes rameno a povídá „Dneska to máš dlouhý, jak čekání na důchod.“ A já na to: „Kuš, babo, nebo ti zase schovám zuby!

plakát

Seveřané (1992) 

Pod peřinu dívka vklouzla, v lese temném, plném kouzla.“ Prý surrealistické, absurdní, bizarní? Ale kdeže. Normálka, to vše se stává i u nás, stačí se rozhlédnout. OKÉNKO POEZIE: [][] Můj koloušku v rozpuku, hledáš citu záruku? Láska tvá divoká pod ledem zamrzne, střelená, pohřbená, víckrát si nevrzne. [] Listonoš s tajemstvím u ohně sedí, na lůžku světice, na supa hledí. [] Myslivečku zelený, nebudeš můj milený, spermie máš lenivé a myšlenky plesnivé. Čí parohy otloukáš, když se lesem potloukáš? [] Myslivečku zelený, zastřelíš mi... černého? [][] A nyní se položme se na otázky, jak řezník na hajnou. Který holandský úchyl sázel ten vojensky seřazený les? Který dobytek v něm vykopal znásilňovací jámu? Kam dal mysliveček oči [sic!], že si spletl divoženku s kňourem? Nebylo černému líp v kleci, než na svobodě a kolik svěcené vody spotřebuje vodní dělo omnibusu při rozhánění pánbíčkářek? A kdo to vábí za smrkem, že by tajnosnubná Agnes? Či snad na diváky vystrkuje prdel sám Warmerdam?

plakát

Dokonalé dny (2023) 

Cizí zadky jsou můj chleba, vypucuju co je třeba.“ Pochvala vydumnici: „vychutnávať každučký okamih každodenného života“ je samozřejmě skvělé a plaší to existenciální úzkost. Jen bych to radši dělal v zahradnictví, hnojením kopretin a fialek. Bohužel, soukromý život Hirajamy i veřejný toaletní život v Tokiu byl zklamáním, prost jakýchkoli problémů i hloubky. Jen taková běžná tělesná sanita, bez očisty zahnojených duší. KONFORMISTICKÉ OKÉNKO: [][] Aby se objektivní vlk nažral, subjektivní koza zůstala celá a má dobrá pověst neposkvrněná, uděluji tři hvězdy, místo zamýšlených dvou. Snad kvůli tomu nebudu za sráče [sic!] a nějaká na csfd registrovaná hajzlbabča o mě nepřerazí koště. [][] Ovšem kouká se na to dobře a tolik záběrů Tokia neuvidíte ani v Tokiu! Perfect document pro (ne)náročné vyzenované single-diváky, kteří nevyžadují zápletku a vlastně ani žádný děj. Dále viz koment kiddo.

plakát

Arctic Void (2022) 

Pustina ledová, zábava jalová.“ V Bermudském trojúhelníku se beze stopy ztrácí lodě, v záhadném Pomohelníku mizí hodnocení i komentáře a ve Špicberském kosočtverci zmizela zábava a napětí. LODNÍ OKÉNKO: [][] Co zaujalo? Ϡ Že přerostlý viking ví, jak chutná lidské maso. Ϡ Jak na lodi všichni zmizeli než bys řekl mrož a zbylí tři mamlasové pak na liduprázdnou palubu čuměli jak eskymák do prázdné ledničky. Ϡ Olezlý lední medvěd, pokrytý stařeckými skvrnami. Vztyčí se kodiak na zadní a bude mít tři metry? A zabručí mi? Hm, nezabručel. Jen se odpotácel za nejbližší hromadu ker, zřejmě chcípnout. [][] Nic dalšího dramatického se už ve filmu nedělo. Tři pučmidráti trestuhodně plýtvali zajímavou přírodní lokací i doslova pyramidálním ruským městem duchů, mrcasili se odnikud nikam, chlastali a místo snahy o záchranu pindali o jakýchsi osobních traumatech, zatímco znuděným divákům zbůhdarma mrzly zadky. Finále podivně uťato. „Rejžo, v kameře došel film, balíme.

plakát

Náhlé bohatství chudáků z Kombachu (1971) (TV film) 

Chudý jsem a chudý budu, nepomůže ani... hrát si v lese na pobudu, svírat klacek v dlani.“ Vážený soude, jsem vinen. Ovšem s plánem loupeže přišel Willy „VRK“ Kufalt! ZAMŘÍŽOVANÉ OKÉNKO: [##] Několik sedláků s mentalitou nevolníků, zadlužených až po své nemyté uši, s ksichty jak karfiol a inteligencí Pepka Vyskoče. ## Chudí tak, že i kostelní myš je proti nim ve vatě. Neměli ani chleba, natož špek, jen zvadlou zeleninu. K snídani tuřín, k obědu nic a k večeři zbytky od oběda. ## Ve spíži vymeteno a v hlavách taky, nikde ani špetka IQ. ## Jediné co měli byly štěkny, s nimiž žili na psí knížku, neb neměli ani peníze na svatbu. [##] Ti chytřejší z nich snili o Americe, kde prší blahobyt, půda je zdarma a už předhnojená, s indiány se dá orat a pečení bizoni létají imigrantům sami do huby. Americké krávy jsou blankytně modré, mají šest nohou, čtyři vemena a umí se dojit samy. Ti méně chytří jen šoupali zadkem za pecí a snili o naditých měšcích vrchnosti, které jim už brzo budou říkat pane, jen co seberou odvahu. Tu pohříchu sbírali po troškách, při sedmi marných pokusech, vždy po 30 km pochodu. Jo jo, když je blbá hlava, trpí celé tělo. Poselství z Kombachu jest pesimistické. Chudý blbec má zůstat chudý, s hřbetem ohnutým a jen ho vděčně nastavovat karabáči vrchnosti a šlechty. Co spraví náladu? Babinský & spol., to byli jinačí kabrňáci!

plakát

Slet čarodějnic (2020) 

Plápolá hranice, plamínky v očích, když tančí samice, hlava se točí.“ A pro věc zapálenému inkvizitorovi se začnou zapalovat i lýtka. Poetická, leč hořká balada se zpěvy, tanci, kanci a šesti pekelnými divoženkami. HŘÍŠNÉ OKÉNKO: [][] Aneb Faustčin manuál pro očarovaného Dona Rostegui, kudy tudy na sabat. Ϣ Flanďáku hříšný, sutanu vykasej a houbičky zobni, ať orosí se mysl tvá  sychravá, askezí vysušená. Ϣ Rypákem prasečím a chřípím svým nestoudným vůni žen pekelných lačně nasávej. Ϣ Stránky bible rozečtené jen kozím chlupem zakládej, divoce ryč a skřeky vydávej. Pak okem svým černým, chtíčem zakaleným, nestoudná mámení pekelná uzříš. [][] Demagogie, tmářství a zvůle mocných mužů, slintajících nad živočišným ženstvím při VIP derniéře sabatu. Parádní byl i hororový aerobik malé Katalin, s tak gumovým tělem a krkem, že by jí záviděla i Regan z Exorcisty. Hvězda dolů za závěr bez karmy. Být to na mně, tak na útesu Padre Cristobala čapnu za flígr a: „Ty zmrde bonzácká, tak víra prý dává křídla? Ukaž!