Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Horor

Recenze (4 184)

plakát

Moonfall (2022) 

Hodně odvážné scifi, které má za cíl nejspíše varovat před přtechnizováním společnosti. Což je za mne ok. Jen si myslím, že kdyby ta super umělá inteligence v čele s nano roji měla mozek, tak by nemusela nechat hapat měsíc, ale v klidu by si sedla někde na jeho okraj, nachystala popcorn a colu a koukala se, jak se vyhladíme sami mezi sebou. Zpestřit by si to mohla třeba sázením na jednotlivé země, která půjde vstříci prdeli jako první. Vizuálně docela vymakané, hudba se hodila, klišé a patosu přiměřené množství. Za mne tři slabší měsíce, pardon hvězďule.

plakát

Dobrou noc, mami (2022) 

Předvídatelné, lehce nudné. původní film jsem neviděla, ale zjevně jsem o nic nepřišla. Takový průmět průměru.

plakát

Pozadí událostí - Pozadí událostí (2022) (epizoda) 

Druhý díl úspěšně navazuje, tam kde skončil první. Tedy pádem o propasti klišé, které prezentují jednotlivé postavy, jako např. netalentovaná feministická umělkyně (mimochodem, kde tu ženskou vyhrabali, hrát fakt neumí a ani ta hudba se mi nelíbí), vztahově nevyrovnaný umělec, detektivní dvojice, jenž diváka svým nudným a přitom dosti chaotickým způsobem vyšetřování uspí spolehlivěji, než rohypnol. Herci jenž hrají role, jenž hrají role, což má vést k napětí, co se skrývá za onou pomyslnou maskou hlavních ahtérů, ale zpracováno je to tak podivně, že diváka to vlastně ani moc nezajímá.  Vzhledem k tomu, že se detektivní zápletka není to hlavní, měl by si divák z zavražděné vytvořit nějaký vztah, to ale neměl šanci stihnout a ani následující sled událostí, mu to neumožnil. Tudíž je úplně jedno, kdo je vrah, protože to diváka vlastně ani moc nezajímá. Zatím co první díl se moh opřít o velmi dobré řemeslné zpracování stránku a kvalitní herecké výkony, v díle druhém, jako by herci neměli moc co hrát a nebo nevěděli, co mají hrát. Je to docela škoda.  uvidíme, zda se to alespoň nějak rozjede, nebo se to utopí v nudném žvanění a prázných pózách.

plakát

Zahradnictví: Nápadník (2017) 

Poslední snímek této rozporuplné trilogie nepřinesl nic zajímavého. Čekala jsem nějakou pountu, která by tak nějak plynule navázala na Pelíšky, to se nestalo. Vlasně se nestalo vůbec nic. Drama nulové a sledovat 102 minut protivného, stárnoucího invalidního despotu, jehož až zvrácený smysl pro to co je správné, sice zachránilo před smrtí v lágru, ale teď terorizuje celou rodinu. Anna Fialová v pohodě, ale na utáhnutí celého filmu nestačila. Nejlepší herecký výkon za mne podala sestra hlavní hrdinky. Jako celek spíše zklamání.

plakát

Zahradnictví: Dezertér (2017) 

O proti prvnímu dílu výrazný posun k lepšímu. Jednotlivé charaktery jsou psychologicky prokreslenější i atmosféra doby je více ponuře realistická. Dialogy jsou zajímavější a jednotlivé události podkreslené marasmen nastalé situace dávají smysl. Macháček hraje svou roli zlomeného a psychicky zříceného egocentrika velmi dobře. I závěr zobrazující plynutí času je skvělý, řekla bych až poeticky vyřešený. Za mne 4 hvězďule.

plakát

Zahradnictví: Rodinný přítel (2017) 

Námět zajímavý, Ondřej Sokol výborný, ale jinak dost bídné. Rodiny zatčených a odsouzených spolupracovníků odboje si žily v klidu a v pohodě ve vilce v relativním dostatku. SSmani se k nim chovali při vyšetřováí vlídně a ohleduplně, A když se vrátil jeden z uvězněných z koncentráku, tak měl špeky na břiše. Jinak byl celkem redy.  Jako fakt? Rusák projíždějící domem na koni a brající si jídlo, to mělo nejspíše naznačit stinější stranu osvobozování ruskou armádou. Na osobu bez znalosti  historie by to mohlo působit tak, že Ti Němci nebyli až tak hrozní, ve srovnání s necivilizovanými Rusi, což je silně zavádějící. Chápu, že vlastní  příběh nebyl o válce, ale spíše o mezilidských vztazích na pozadí válečných událostí, ale přece jen, detaily jsou někdy velmi důležité.  Za mne slabší průměr a to ještě jen právě díky Sokolovi.

plakát

Pozadí událostí - Paridův soud (2022) (epizoda) 

Po řemeslné stránce není co vytknout. Kamera, výprava, střich, režije, vše velmi dobré. Horší je to, alespoň za mne, se samotným příběhem, který působí chladně a odtažitě. Postavy jsou dosti klišovité, svůdná, až étrická studentka s dlouhými zrzavými vlasy jenž balí  profesora, nespokojená matka malířka, jenž se cítí, že její umělecká duše je znásilňována  nucenou péčí o syna a domácnost, neuspokojená čtyřicítka, jejíž manžel má krizi středního věku, na kariéru zaměřená děkanka a její věrný psík atd. Heterosexuálni vztahy zde působí jako zastaralé a nefunkčí. Sexuální vztahy mezi profesory a studentkami jako běžná praxe. Scénář zde představují dialogy intelektuálně prázdných řečí, sofistikovaných postojů, zdařile skloubených do příběhu několika postav, jejichž prolínání skrze střípky pracovního a soukromého života smícháné v jakousi příběhovou směs, která Vás ponouká sledovat, co se z toho vyklube i když Vás to zas tak moc nebaví. Uvidíme, co nabídne další díl, zda se z toho vyloune alespoň slušná detektivní zápletka a dostane to trochu šťávy.

plakát

Resident Evil: Lék (2022) (seriál) odpad!

Naprostá nic neříkající hnačka. Tohle se opravdu nepovedlo ve všech ohledech. Zombie se musí točit v hrobě, jak vrtule, pokud tedy nějaký hrob mají.

plakát

Příběh služebnice - Ballet (2022) (epizoda) 

Tak teď to začíná být docela zajímavé - souboj dvou velmi všeho schopných blondýn, z nichž jedna je mrcha od přírody a z druhé mrchu vycvičili. Jsem zvědavá, kolik mrvol po sobě zanechají.