Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Akční
  • Telenovela

Recenze (227)

plakát

Její tělo (2023) 

Tak dlouho jsem neviděla dobrý námět s tak špatným provedením. Jde asi o to, že ohledně A.Absolonové je dostupný jen materiál, kde se o ní samé jako o osobě moc nedozvíme. Co chybí je hlubší náhled do nitra, co nechybí je hlubší náhled do rodidel, na tohle ten film asi sází. Hlavní postava většinu času jen mlčí, odsekává, tváří se otráveně, nemá absolutně žádný charaktér. Mě se nechce moc soudit, ale herečka v hlavní roli je špatná a do toho je to třicátnice, viditelně třicátnice, co hraje dvacátnici a je to hrozně poznat. Není nic zlého na tom mít nějaký věk, ale když vybírám herečku do role 20 leté plavkyně a pozdější pornohvězdy, měla bych najít někoho, kdo tím dojmem působí. Její herecký výkon můžu pochválit jedině ze stran odvážných scén, které museli být hodně trapné. Každopádně zbytek nic, může na to nejspíše i scénář. Když točité film o někom, tak by ten někdo měl být zajímavý a jeho herec by měl člověka udržet u sledování, ale herečka je prostě hrozně špatná. Kamenná, bez emocí a když se o ně snaží, působí moc hraně. Postava naprosto nepochopitelná, nerozvinutá, sterilní. Taky, když si vyberete pornohvězdu, o které se zas tolik neví, ale byla plavkyně, pak neštěstí, pak pornohvězda a pak skončila tragicky. Mohlo se ukázat mnohem víc, zahrát mnohem víc. Nevyužilo se to. Takhle od filmu odchází člověk znuděný a vypadá podobně jako Natalia Germani ve většině scén. Je to dějově nudné, herecky nezvládnuté. Ani ostatní herci nepůsobili dojmem, že by ten film nějak prožívali.

plakát

Já, Olga Hepnarová (2016) 

Dokážu pochopit, proč se tenhle film tolik líbí. Celkově film působí hrozně reálně. Vizuál ve stejném filtru jako fotky, na kterých jsme skutečnou Olgu viděli, žádná hudba, herectví zde bylo asi jedno z nejobyčejnějších a nejlidštější, opravdu působili dojmem sousedů od vedle. Co film nabízí je opravdu silný pocit, že je ten film autentický, div si v jeden moment nepříjdete, že někdo běhal za skutečnou Olgou s kamerou a natáčel jí v jejích životních krizích i peritepetiích. Nicméně, i přesto vše mě film zkrátka nebavil. Působil dojmem filmů z 60. a 70. let, což opět, mnoho lidí to ocení, ale mě to nechytlo. Film byl na mě moc dlouhý, Olga je od samého počátku šílená a kdyby po první scéně přišla hned ta poslední, nepřekvapilo by mě to, Olga zůstává stejná od samého začátku. Můj problém je jen v tom, že to není můj šálek čaje, ale je to jiné a své diváky si to najde.

plakát

Já, Frankenstein (2014) 

Jak to říct, v podstatě idea totožná s Underworldem a je to až nechutně poznat. Místo války mezi vlkodlaky a upíry, tu máme válku mezi anděly a démony. Big bad tu není nikdo jiný než Bill Nighy, který si zahrál i Victora v Underworldu. Místo výjímečné ženy, která se připletla do války, je tu v hlavní roli vyjimečný muž, či-li Frankensteinovo monstrum neboli Adam, který zachrání den. Opět tu máme romantický zájem v podobě doktora/vědkyně, stejně jako byl Michael k Selene. Že Yvonne Strahowski je nápadně podobný typ jako Sophia Myles, to ani nestojí za zmínku. Film to nicméně nebyl zas tak špatný. Byl to prostě takový fanservice ve všech ohledech. Adam byl až moc sexy na to, že byl monstrum a objevil se nám tu bez trička (nestěžuju si), Yvonne a Aaron hráli, že mají chemii, k čemuž jim pomáhali účelově napsané scény. Samotný příběh byl docela předvídatelný, rozhodování postav jsem kolikrát nechápala a ptala jsem se, proč. Nicméně tvůrce asi nenapadl jiný způsob, jak ten příběh pohnout tam, kam potřebovali, aby se dostal. Stojí oživení jednoho mrtvého za totální apokalypsu celého světa? Taková situace tam totiž padne. Myslím, že film by fungoval lépe jako videohra. Není ale špatný, nemůžu říct. Je líbivý, dává tak nějak všechno, co se od něj čeká a nic navíc a mě to vcelku stačí.

plakát

Havel (2020) 

Pokud jde o tento film jako takový, bez žádného zaujetí, které tu předvádí většina českých soudruhů, co používají tak pěkná slova, které v rámci nestrannosti nebudu vypisovat a řekněme, že na druhou, protikladnou skupinu zfanatizovaných hlav jsem tu nenatrefila, byt nepochybuji o jejich existenci, tak za sebe říkám, že ten film není špatný, ale že by to bylo něco ohromného, to asi ne. Film si dává pozor, aby nejmenoval určité lidi, ale kdo se v tom trochu orientuje, ten je pozná. Vzhledem k tomu, že nejsem ani přiznivec, ani odpůrce, tak tento film mě jaksi přiklonil spíše na stranů odpůrců. A to je právě to, který film o českém národním hrdinovi by o tohle stál? No, protože Havel byl vskutku problémový člověk, co podváděl svojí manželku, pil, vysedával po hospodách a byl to někdo utáplý, až film kolikrát naznačuje, zbabělý. Navzdory tomu jeho ideály nebyly špatné, ale on de facto neudělal nic, většinou to udělalo jeho okolí a on byl z nějakého důvodu ve středu dění. Co se ale povedlo byla scéna, kdy Havel rozdává cigarety a samotné poslední minuty filmu na Letné.Takže, tenhle film má u mě plus za to, že Havla vykresluje takového, jaký podle všeho byl a to prostě člověk, co prostě dělal chyby, nechoval se vždy fér, ale taky byl obět nespravedlnosti, naházela se na něj zodpovědnost za něco, na čem se sice podílel, ale nebyla to pouze jeho práce a vzal na sebe roli toho spasitele, byt to celé bylo vykročení do neznáma, o které původně ani nestál. Film je v tomhle zlomený a dva stejně velké kusy leží na obou stranách dohad a názorů ohledně samotného Havla. Ten film není špatně natočený, herci jsou naopak velmi dobří. Mé největší obavy patřily Anně Geislerový, na kterou už jsem vyloženě alergická. jakoby se neobešlo jediné historické téma bez ní, navzdory tomu se mi jako Olga dost líbila a když jsem si více Olgu prohlédla a pročetla si všechno o ní...ano, v té Geislerce bych jí i našla. Navíc se zdála jako jedinou postavou ve filmu, která uvažovala logicky, emoce nijak neovlivnovaly její racionální úsudky, to se mi velmi líbilo. Film není ani nějak přehnaně dlouhý a s hluchými místy (jako třeba Já, Olga Hepnarová, kterou jsem nezvládla ani dokoukat). Já bych řekla, že nějakých 60 -70 % je adekvátních, takový lepší průměr.

plakát

Premiér (2019) (seriál) 

Národní klenot, který ve velkém předběhl svou dobu a představil nám nový žánr, který většina lidstva pochopí nejdřív za 100 let. Neandrtálci taky nevysvětlíte kvantovou fyziku. Dokonalá politická satira, která trefně a správně ironicky definuje naší současnou politickou situaci, dává na odiv korupci, náš hlavní hrdina dokonale, samozřejmě i s pomocí skvělého hereckého výkonu Jaromíra Soukupa, vyobrazuje dvě tváře většiny našich politiků, hlavně jejich nulové sociální cítění. Tohle po mdlé Ulici opravdu chybělo na našich televizních obrazovkách a jsem ráda, že tu čest měla televize Barrandov, která od doby, co jí pan Soukup koupil, sklízí jeden úspěch za druhým a prestiž neustále roste. Nebudu předstírat falešnou skromnost, Barrandov má šanci se do budoucna vyrovnat i jiným velikánům světové úrovně. Myslím, že v zámoří se mají ještě hodně co učit a mě nezbývá nic jiného, než dychtivě čekat zde, v psychiatrické nemocnici Bohnice na další epizodu. Ta sebevražda mi po první epizodě nevyšla, po té druhé to snad výjde. S veškerou úctou a přání úspěchu vaše věrná divačka, Alžběta Tudorovna.

plakát

Zlo s lidskou tváří (2019) 

Je to špatné. Efron se snaží, to mu neupřu, ale dokonalé vyobrazení psychopata to nebylo, nicméně nebylo to zlé, to nemůžu říct. Je to moc na sebe nahnácané, neučesané, nepřehledné. Kdyby to byl ten styl, že začínáme na konci, střih, ted vám ukážeme, co nás to toho konce přivedlo fajn, ale ne, dokument měl do sebe narvaných několik časových os hned v první polovině. V druhé už se řešil více samotný Ted, ale za celý film byla vidět jedna vražda, období, kdy zabíjel byly vždycky přeskočené, vždycky jsme ho viděli už až po oné vraždě. Co mělo potenciál byl samotný soud, kde to zachranoval John Malkovic a Jim Parsons. Efron zde dobře vyobrazil Tedovo chování během soudu a máte tu několik záchytných bodů s realitou, což tento film neposílá do úplného odpadu. Liz je hrozně nesympatická, její posedlost Tedem ovšem ukazuje, že to nebyla nějaká jeho velká láska, ale spíše jeho oblíbená, co mu vydržovala jeho status quo a dělala mu dobré krytí, druhá strana jeho dvojtého života. Já ovšem pochybuji, že to bylo tak horké, narcistická svině jako on určitě nebyl takový romantický hrdina, jak se tvářil. Ke konci jsem byla ráda, že to viděla a už se nenechala dál manipulovat. Cokoliv, co Ted Bundy řekne se musí brát s rezervou, protože to byl dokonalý lhář a manipulátor. Nevím, zda je to tím, že nemám Efrona moc ráda, proto jsem fandila jeho protivníkům každým porem svého těla, ale zadostiučinění bylo velmi malé na samotném konci, pokud to mělo být o Liz, tak proč měla ve filmů méně prostoru jak on? Proč místo blbého čumění na psa jsme neviděli Teda provádět ony zrůdnosti, aby se ukázalo, jaké monstrum to je? Ten chlap ukousával bradavky, strčil větev do jedné své oběti, lezl okny do studenských pokojů, zabil 12 letou holku, všechno je ale jen zmíněno a ještě né všechno, ty nejzajímavější a nejvalidnější části celý film přeskočil a perspektiva Liz? K čemu to, když tam pomalu ani nebyla. Ten film nefunguje, pokud vás tohle zajímá, spíše si puste film Ted Bundy z roku 2002, kde je lepší herec i lepší příběh, který sledujeme od začátku do konce a mnohem věrohodnější ztvárnění oné zrůdy.

plakát

Emoji ve filmu (2017) 

Když jsem o filmu slyšela, nechápala jsem, jak to může fungovat. Film ukázal, že nijak. Klišé zápletka, docela promyšlená, ale nudná a nezáživná. Sausage párty není animák pro děti, ale i tady jde vidět, že filmy s absurdní zápletkou můžou fungovat vtipně a originálně. Emoji filmu se to nepovedlo.

plakát

Holka z livechatu (2018) 

Madeline Brewer tenhle film neuvěřitelně nakopla a herecky si na ní nemůžu stěžovat, do své role se ponořila jak nejhlouběji mohla a bavilo mě jí sledovat. Dále se mi líbí ta barevnost, Netflix to prostě umí udělat vizuálně atraktivní a estetický, že to bere dech a pozornost. Samotný příběh není takový, že by jste tajili dech, jde spíše o tom, že si stejně jako hlavní hrdinka říkate, co se kurva děje a nedostáváte víc odpovědí než dostává ona, jste závislý jen na ní a na tom, co ona vypátrá. Film skončil docela chladně, prostě nás to odseklo od koryta a nedostali jsme nic, než jen povrchní závěr, ve výsledku jsme vůbec nezjistili, proč se to dělo a co to způsobuje.

plakát

Nedívej se (2018) 

India Eisley působí v pětadvaceti dojmem šestnáctky, což je dobré, at jsem se sebevíc snažila, nikde jsem nenašla ani náznak toho, že by byla starší než postava, co hraje. Její herecký výkon byl už pro mě slabší, prostě jaková utáplá holčička a potom rozvášněná lolitka, asi jí na to prostě chybí charisma a sex-appeal, za což jí neviním, každý nemůžeme mít všechno, ale má odvahu a to se cení. Většinou jsem se nudila, čekala jsem, že si to děvče a její řádění trochu víc užiju, ale nějaká satisfakce byla prostě v mžiku pryč a ani nevíme, co se stalo. Taky to, že dívka, co je bohatá, hezká, s otcem, co je plastický chirurg je šikanovaná lidmi ze stejný vrstvy, víme, že v reálu by to bylo naopak. Vzhledem k tomu, že to horor moc nebyl by se hodilo, aby všechny nějak společensky potopila stejně, jako to dělali oni jí, to mělo potenciál, ale bohužel. Samotný docela nevyřešený závěr, který jsem nepochopila tomu taky moc nepomohl, ale dá se to. Film se mi líbil, ale štve mě, že naplno nerozvinul svůj potenciál.

plakát

Kouzelník Žito (2018) (TV film) 

Líbí se mi, jak režisér označuje všechny, kterým se to nelíbilo za nuly a těžké kulturní barbary, co nedokážou pozvednout a masturbovat na režisérkým masterpiecem jako je Kouzelník Žito, který je vesměs barevná nuda. Uznat se dají kvalitní mladí herci, ale ty příšernosti okolo, já vám nevím pane Zelenka, ale i ten Zdeněk Troška umí přijmat kritiku za jeho Zemlejna, která vždycky tak ladně polehtá můj dávicí reflex a to je prosím někdo, kdo to má vystudované. Jen proto, že jste režisérovi dělal podržtašku z vás kvalitního tvůrce neudělá. Ta pohádka by nebyl takový propadák, kdyby se tolik netlačilo na pilu a vůbec, co tu může být špatné tu špatné je až na zminované herce, co vám to trošku zachránili od úplného propadu. Chybí tomu ladnost, přirozenost, jistá magičnost, tohle je si jen nějaké nudné, barevné cosi, ze kterého už si pomalu nic ani nepamatuji a díky bohu, že se tak stalo.

Ovládací panel
5 bodů