Vikinec

Vikinec


Hejkal

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 25.4.2010  08:30
    Pozemšťan (2007)
    *****

    Levicově střižená minulost Země, průměrné herecké a režijní výkony. Nicméně z minima prostředků (a akčních scén) limitně se blížící nule vydupal scénárista naprosté maximum. Setkání vysokoškolských profesorů a jejich intelektuální vřava eskaluje napětí takovým způsobem, že divák ani nepostřehne, že nesleduje horor, bonda nebo vetřelce, ale konverzační tlachárnu. Úžasně životachopná myšlenka prostě stačila a nahradila vše ostatní včetně nadupaných rozpočtů. Na konci si sice tvůrci neodpustili trochu lacinou rodinnou vsuvku, ale i tak stojí film za shlédnutí. Tentokrát mu odpustím výhrady z první věty a dám plný počet.

    • 12.4.2010  21:31

    Hodnotit toto dílo jedním dechem nejde. Potřebuju aspoň tři... za prvé: Akční film. Úchvatné scény - starý Londýn diváka dokonale pohlcuje jako kulisa velmi svižného děje, bojových scén, bleskových analýz. Za druhé: Děj. Slabej. S nízkým charisma hlavního protihráče a za vlasy přitaženými mystérii byl velmi povrchní a nedokladoval příliš nápaditou práci scénáristů. Rozhodně scénář není zdatným spoluhráčem práce režiséra... Za třetí: Sherlock Holmes a Dr. (John) Watson. Především o deset (a víc) let mladší, rozhodně zajímavá pop alternativa našich gentlemanů. Možná by si i padli při svém setkání do oka. Tento tah (pro mně překvapivě a na rozdíl třeba od 007) vyšel. Dohromady lehce pod 4*, ale pokud by scénář kvalitativně dohnal režiséra, trikaře, hlavní představitele, bylo by to jasných 5.

    • 10.4.2010  07:31
    Proroctví (2009)
    **

    Nebýt laciného útěku k mimozemskému intermezzu, mělo by Proroctví šanci na 3-4 *. Takto se plahočí pod hranicí tří a to píšu komentář po řádném vychladnutí. Jinak měl film téměř všechny atributy napínavého a zajímavého příběhu s nekompromisním koncem (samozřejmě nemyslím obilí), který mohl z tohoto snímku udělat váženého člena mé filmotéky. Nijak originální scénář střídal velmi silné momenty, kdy hlava mé ženy byla neustále neprodyšně zabořená strachy v polštáři a potom velmi slabé, kdy člověk cítil, že se dějově a "mysticky" neví kudy kam. Přimíchané "aby se to líbilo i dětem a blbcům" scény hodily pak Knowing do zapomenutelného smetí.

    • 5.4.2010  20:31
    Hendrix (TV film) (2000)
    ***

    Tak to je paradox. Tento film dojel na hudbě. Nosná traverza celého snímku, která by za normálních okolností musela utáhnout filmovou biografii takové osobnosti, svým výběrem film skoro pohřbila. Copak Hendrix hrál jenom tři a ke všemu převzaté písně? Také výběr hlavního představitele mohl být lepší. Moc jsem mu Jimiho nevěřil a navíc se moc netrefoval do zpívaného textu. No a filmové "triky", jak ztvárnit masové publikum, akorát ztvárnily, jak málo peněz bylo utraceno. Film tak zachránil sám mrtvý mistr a jeho nadpozemská osobnost. 50%

    • 21.3.2010  02:01

    No nevím, nevím. Chronologické nesmysly, slabá animace, bláboly ekologa. Dokument se nám v první části snažil vnutit myšlenku, jak bude svět vypadat bez lidí a pak to celé spláchl do hajzlu, když ukázal Černobyl (cituji : bývalé překrásné sovětské město) , který je vylidněn 4x dýl a ten teda ty předpovědi moc nepotvrdil. Vzhledem ke slabému odbornému a grafickému potenciálu si mohli tvůrci tak třičtvrtěhodinu odpustit. Dost jsem se těšil a pak několikrát sprostě usnul.

    • 20.3.2010  13:30
    Taking Off (1971)
    *****

    Forman v nejlepší formě. "Nová vlna" v Americe funguje a tento film s jednoduchým dějem, s náznakem těžkých ovšem s obrovským nadhledem lehce rozdrolených témat si to šlape lehounce do konce, jak se na tohoto režiséra sluší. Vrcholem díla je asi lekce kouření marihuany a následná ztráta důstojnosti před vlastním dítětem. Snímek mě příjemně překvapil a je jedním z důkazů o vyjímečnosti jednoho českého rodáka. 4,5*

    • 17.3.2010  22:01

    Zajímavý oskarový šampión. Ne snad svou uměleckou jedinečností, jako spíš svým zaměřením. Musím se přiznat, že jsem se po celou dobu projekce ptal, proč ty Oskary tento film dostal. Nenašel jsem na něm nic tak převratného a zásadního, aby měl u akademie takové žně. Nicméně, že porazil třeba Avatar, je pro mne velmi dobrou zprávou i když tomu jsem já dal vyšší hodnocení. Je to po dlouhé době film, kde americký voják není symbolem zhůvěřilosti a Arab není svatý jeliman. Vědět, že takové dílo někdo ještě točí, je velmi osvěžující a že je dokonce oceněn, mi skoro vyráží dech. Jeho umělecká vyjímečnost je však diskutabilní. Série bondovských epizod s přestřižením drátů je dosti lacinou velkovýrobnou napětí, ale její až strhující dokumentárnost a sterilita husté atmosféry dělají z tohoto snímku přece jen unikát. Jednotlivé záběry až strojově přesné s vynikajícími detaily dopadajících nábojnic dávaly prostor pro domýšlení okolností celé války, nejenom akčních scén. Sporadické sondy do života a povah vojáků film převapivě nikam neposunovaly, na druhou stranu jej nepoškozovaly, tedy až na minipříběh s Beckhamem, který film trochu oživil a "přihřál". Plný počet nedávám, na to mne toto dílo zase tak nezasáhlo (ke všemu hlavní hrdina by asi ve skutečnosti se svým přístupem těch bomb tolik nezlikvidoval), ale minimálně 4* si plně zaslouží za svůj styl, (ne)politický názor a hlavně za spád a zajímavost.

    • 13.3.2010  17:30
    Barack Obama: Koncert 2009 (koncert) (2009)

    Koncert pro amerického mesiáše. Doufám, že jej dějiny smetou dřív, než bude pozdě. Bohužel mu svou přítomností uklízejí cestu hvězdy typu (věčně přiblblý a pomatený) Bono a Tom Hanks. Pro pána Jána...

    • 1.3.2010  23:01

    Jeden z nejroztomilejších filmů roku. Název vystihující naprosto vše, který s představivostí diváka neustále pracuje a zkouší, kam se až dá zajít v lacinosti triků. Na každý pád, koho by napadlo, že žralok spolkne ve vzduchu dopravní letoun a chobotnice si udělá ze stíhačky tenisový míček? Naprostý vrchol filmu je však v laboratoři, kde skupina vědců vedená blonďatou Marie Curie míchá nějaký mega driják z limonád všech možných barev. Sice tvůrci zapomněli sdělit, co vlastně míchají a k čemu to má sloužit, ale jsme zase svědky hereckých eskapád hlavních hrdinů při jejich vědeckých nezdarech . A o to je ta scéna kouzelnější. No nakonec si zašukají a uvědomí si, že musí namíchat feromony, čímž celý film dostane jasný smysl. Zařazuji mezi své top shit a dávám 5*.

    • 28.2.2010  18:00
    Bílá smrt (2009)
    **

    Velmi průměrný thriller, který trochu ozvláštňuje prostředí, kde -50st.C.je běžná teplota. Vševědoucí, vždynamalovaná, smrtiprostá policistka, vždy ve vteřině, s minimem indicií uhádne, jak se vše stalo, pachatelé jí ke všemu nadbíhají jak můžou a vše vyvrcholí v "šokujícím" závěru. No, kdyby nazačátku ukázala hlavní představitelka více než jen spodní prádlo, uvažoval bych i o 3 *. Takhle nevyužila celý svůj talent a přes 2 se nemůže dostat.

    • 15.2.2010  19:01

    Je to Wood, je to bizarní, je to strašlivé. Jeho extrémně poetické neumětelství graduje až v posledních metrech filmu, zato však v dnes již legendárních scénách. Neustále strašidelně se ksichtící Lugosi (v případě potřeby na hodně vysokých podrážkách), hrůzostrašný Johnson a především tajemný vražedný netvor - gumová nepohyblivá chobotnice s dalšími obvyklými ingrediencemi Woodových filmů dávají vítr do plachet této vlajkové lodi světového braku. Scénář je odzbrojující, vědec šílený a hrůza explicitní. Dnes už asi nikdo nezjistí, jestli by Woodovy snímky byly (třeba pro mě) tak zajímavé bez Burtona, ale asi tušil, že objevil velmi impozantní individuum. Tento film je toho dalším jasným důkazem.

    • 13.2.2010  12:01
    Zombieland (2009)
    *

    Nejpřeceňovanější film loňského roku. Teenage komedie o "Spojených státech zombijských" a posledních 4 lidech na planetě (celkem štěstí, že se setkali), která vyplýtvala svou vtipnost v několika málo scénách v prvních 10 minutách. Vtip potom nahradila čím dál častěji trapnost, která dosáhla svého vrcholu ve scénách s Billem Murrayem, který hraje nejlepšího herce všech dob, tedy sebe. Poslední scéna s poselstvím o nerozlučnosti "rodiny" dala snímku už jen korunu. Hlavní hvězda Woody Harrelson ve značně nevyrovnané roli moc nevěděl, co hrát v nebo spíš hrál to, co mu tato kvazikomedie dovolila. Film se tvářil novátorsky, ale byl pohřben typickou povrchností a sterilitou, kterou vynikají téměř všechny puberťácké "komedie" . Nechápu, že Twilight tady má o tolik méně procent než tohle. Byl jsem upřímně rozčarován.

    • 8.2.2010  23:01

    Jedno z nejdražších Béček, co jsem viděl. Skvělé efekty, ale chatrný děj. Naštěstí to první převýšilo to ostatní a tak třeba úchvatný a kupodivu prohraný souboj T-Rexe s nějakým ...saurem mne na nějakou dobu omráčil tak, že jsem odpouštěl a odpouštěl. Naštěstí pro toto pokračování byla natočena i "dvojka", která by do vyššího hodnocení poslala i Carnosaura. Alespoň tedy u mne. Supergeniální velociraptory si scénárista mohl odpustit, stejně jako další hromady Spielbergovských klišé. Ale to už by byl asi jiný film. Poctivé 3

    • 7.2.2010  22:30
    Jurský park (1993)
    ****

    Kdyby byl tento film natočen dnes, dal bych slabých 3 a věřím tomu, že by podlehl obecné kritice jako Avatar za slabý děj a tak. Ve své době bych však dával mezi 4 až 5, protože jeho zásluhy na poli trikovém i zálibě v dinosaurech překročily běžný význam filmu. Já tomu můžu vytknout jediné. A pokud se pamatuji i tehdy se mi nelíbila jedna věc a tou je práce režiséra. Spielberg vytváří jednu učebnicovou scénu za druhou a zkušený divák už dopředu ví, jak moc "překvapivě" každá taková neobvyklá situace dopadne. V Indianovi to bylo na místě. Přece jen taková nadsázka jej povýšila nad běžný průměr, ale v thrileru (přestože spíše pohádkovém) mě to velmi rušilo. A také ta jeho všeobjímavost. Kvůli tomu jsem dal dvojce jen 15 minut. Prostě do chvíle, než se na obrazovce objevily všechny dostupné lidské rasy. Na tuto americkou multikulti korektnost jsem alergický. To jsem se zas rozčílil!! Za 4, ale na dvojce si zchladím žáhu, cha.

    • 1.2.2010  20:30
    Futurama: Benderovo parádní terno (video kompilace) (2007)
    ****

    Osvědčené postavy, černočerný humor a BENDER. Pro znalce Futuramy žádný zázrak, ale na komkurenci tento poctivý standard stačí.

    • 30.1.2010  23:00
    Earth 2100 (TV film) (2009)
    odpad!

    Jednoznačný odpad. Filmoví propadandisté z padesátých let by se tady mohli učit. Kdo tohle platí? Je možné, aby vznikl snímek v dnešní době, který je založen na jasných lžích? Asi ano. Globální oteplovači mají neuvěřitelně dlouhé prsty a vyrobili si propagační leták k ekologickému summitu v Kodani. Nejlepší na tom ovšem je, že dokument, přestože natočen v létě nebo na jaře 2009, stihl být do dnešního dne spolehlivě vyvrácen. Strašení jakousi chřipkou, zvedání mořské hladiny o metry, tání himalájských ledovců atd. Tím vším film straší a to všechno jej pohřbilo. Ano strach, to je motto celé této sračky. Vystrašeným lidem se vládne nejlépe. Samozřejmě to místním popletům nebránilo dát tomu 4 nebo i 5 hvězd. Z krize nás vyvedou tito ekologičtí proroci, kteří budou řídit celosvětovou, zřejmě znárodněnou, ekonomiku z vševedoucího centra někde asi v Pekingu nebo v Moskvě. Mohli by zasednout v proslulé knize RVHP. FUJ!! Prasárna nejhoršího zrna. Od Gora a Obamy přes Stalina, Hitlera až ke Comtemu. Celá historie se furt nemůže těchto mesiášů zbavit. Počítám, že na Home ani Nepříjemnou pravdu nebudu mít nervy...

    • 30.1.2010  18:00

    Podařilo se perfektně naladit diváka na notu 30.let. Nicholson odehrál svoje, autor hudby perlil (nevím jestli Geshvin nebo Friml). Měl jsem trochu problém uvěřit Jackovi bohulibé a nezištné počínání jeho postavy, ale jeho téměř nepřetržitá přítomnost na obrazovce filmu celkem prospěla. Film zůstal trochu za mým očekáváním, které vzniklo z místních superlativů a tak dávám lehce nadprůměrné 3,5.

    • 27.1.2010  17:00

    Proč v této tuctové detektivce hraje James Bond, je mi záhadou. Craig, svalnatý věšák na oblek, zabil agenta 007 svou všedností. Tvůrci mazochisticky orvali z prověřené značky všechno, čím se odlišovala od ostatních a odsoudili ji k živoření v tunách podobných thrilerů. Nemůžu upřít filmu solidní akční scény, ale ty se dneska objevují i v jiných B snímcích. Honičky na střechách domů a další scény jsou dobré ač plné klišé jako v každém předchozím Bondovi (když auta jedou neustále metr za sebou). Jenže starý Bond klišé vytvářel, tento je jenom zneužívá. Jakási přemrštěná krutost Bonda, absence smyslu pro humor a technických supervymožeností Q je další výsměch scénáristů do obličejů příznivců starých hodnot. Některé znaky starého Bonda si však sprostě vypůjčili a nestyděli se sázet na znalost diváka tohoto agenta, když mu poslali do postele kočku, kterou se ani nepokusil svést... Nejsem nějaký zapřísáhlý příznivec 007, ale šarmantní elegán, u kterého víme, proč po něm ženy šílí, byl jedna z mála filmových jistot, která tímto asi na nějaký čas končí...

    • 25.1.2010  23:00

    Umakartový pokus o film.

    • 25.1.2010  18:30

    Skvělá sonda do nitra člověka, který je otráven životem okolo a je si vědom, že sám je ostatním jedem. Snaží se o restart, cítí, že na to má, ale okolí jej dál nechápe. Tragický konec je snad jediným možným řešením. Hořká zábava, tak podobná hořkostem běžného bytí. Snad jen východiska bývají přece jen běžnější a konce méně bizarní. Takže (ne)Americká "krása" zaslouženě na piedestalu mého top ten.

    • 25.1.2010  16:04

    Další z řady Steigerwaldových normalizačních dramat s lokálně satirickými prvky. Za pozornost snad stojí jen špatná čeština toho šampóna v hlavní roli a především nahá Wetlinská a škoda že oblečená Švandová.

    • 22.1.2010  22:17
    (1998)
    ***

    Trochu povrchní matematika. Tvůrci zašli trochu daleko v démonizaci matematiky. Moná se jí měli chvíli zabývat, než o ní začnou poučovat. Taky moudré "objevování" Archimeda filmu moc neprospělo. Na druhou stranu když se člověk trochu snažil uvěřit tomu matematickému mišmaši, pointu to celkem mělo. Kdyby někdo trochu doladil scénář a nesázel na to, že divák má jen první stupeň základky, dal bych 4*. Takhle 3,14.

    • 22.1.2010  22:12

    Almodovar si na sebe upletl bič. Nevím, čím by mohl ještě uspokojit jeho fanouška, když má tolik skvělých filmů. Je jasné, že s přibývajícími zářezy na pažbě ovladače DVD bude nadšení menší a menší. Ani do nejkrásnější ženy světa nebudete zamilovaní 10 let stejně. No možná je tohle Pedrova chyba. Měl by natočit film vskutku jiný, nový a "originální". Já vím, originalita je jeho druhé jméno. No tak třeba sci-fi, horor, porno, ne porno ne, říkal jsem jiný. Musím ale uznat, že je novodobým králem evropského filmu a jeho jediná skutečná hvězda. Takže dost o PA. Teď film. Šlo to. Za tři.

    • 21.1.2010  22:39

    Onu nesnesitelnou délku jsem vyřešil tím, že jsem si z toho udělal seriál. Název filmu je naprosto přesný, když jednotlivé scény (díly) s minimem herců(většinou dvěma) jsou poměrně staticky snímanými "scénami" z manželkého života. Režisér, pravděpodobně záměrně s minimem filmařských prostředků, zachytil nevšední vyústění běžného manželského života. Celkem přesně popsal vývoj postav, které se přizpůsobovaly novým podmínkám a film ukončil (bezmála) happyendem. U některých scén, kterými se dovídáme prakticky všechny informace, mi šel vyloženě šel mráz po zádech (jejich hádka a hádka jejich přátel), jiné jsem trochu přetrpěl se skřípějícími zuby (když on oznámil svůj odchod). Celkově však moje první setkání s Bergmanem dopadlo velice dobře a tak na sebe jeho další dílka asi nenechají dlouho čekat. 4,5*. P.S. Asi by bylo pro každého zajímavé podívat se na film před a potom po vlastní svatbě.

    • 20.1.2010  23:38
    Satyricon (1969)
    **

    Ne ne ne. Těch barev a vjemů je tady na mne příliš. Marně jsem hledal nějaký smysl, kontinuitu nebo aspoň směr, kterého bych se chytil. Jednotlivé samolibé scény v příliš živém stylu mě prostě neoslovily, nezalezly mi pod kůži (což je asi dobře) a Fellini tak pro mne zůstává i nadále dinosaurem, kterého smetl čas.

    • 16.1.2010  08:31
    Zákon touhy (1987)
    *****

    Kde Cameron potřebuje třetí rozměr a zaměstná půl Nového Zélandu na filmový trik, Almodovarovi stačí napsat skvělý a chytrý scénář s mnoha obrazy, barevnějšími než ty Cameronovy, kde si Cameron pomáhá trapnou a lacinou agitací a moralizováním všech, kdo nestačili zabořit provinilý zrak hluboko do linolea, tam se Almodovar jenom směje a zvedá obočí. To ani nemluvím o hudbě. Je fascinující, jak sofistikovaně a přitom civilně umí Pedro bavit. Jak překonává překážky, které si sám staví a vykouzlí z předem ztraceného příběhu, kde nenajdete ženu (ale zato plno buzíků v čele s Banderasem), nervydrásající, přestože dosti oplzlé kriminální drama. Jeho filmy netvoří žádná poselství ani si nekladou ambice někoho měnit nebo napravovat nebo nedejbože kritizovat. Almodovar je zkrátka plný nápadů a režijního umu, kterého skvěle využívá pro rozvinutí a potvrzení skvěle napsaných příběhů, které, ač to tak nevypadá, jsou ze všední reality. Člověku pak už nezbývá nic jiného než přemýšlet, co je ten Pedro zač a jaké Běsy(nechápu na konci "i") skrývá jeho tak kreativní osobnost. Přemýšlel jsem nad tím, jestli by tato story šla odvyprávět v jiném než homosexuálním prostředí a odpovídám si, že nevím (jak oslnivé...). Nikdy jsem nic ohyzdnějšího neviděl a některé scény s Antoniem heterosexuála vyloženě šokují. Z filmu však vyzařuje tolik života, tolik existencionálních odkazů, že člověk i tomuto podlehne a ke konci filmu, opět s kyslíkovým dluhem, nezbyde než Španělovi složit další poklonu. Přestože heterosexuál, 5*.

    • 14.1.2010  15:44

    Jak se liší Pedrovy starší filmy od novějších. Syrové příběhy neuvěřitelných lidských typů jeho předchozích děl časem (zřejmě i věkem režiséra) uzrály a v tomto filmu tak vidíme učesané drama ale s mnoha vtipnými momenty. To graduje zhruba v polovině, kdy Španěl exceluje a ukazuje v čem je jeho síla. Jako drahokamy na náhrdelník věší jednu úžasnou scénu za druhou, tu rozbitý rám fotografie, tu úžasné pěvecké číslo náhodně v televizi, kdy je divák přikován k obrazovce a přesně ví, co se odehrává s hlavní hrdinkou. Almodovar její emoce nijak nevysvětluje a chytře tak nechává, nutno dodat, že i lacinějšími prostředky (jako krásná hudba) divákovi prostor do vtělení se do jejího nitra. Potom však nastává mírný zlom a ukazuje se, že snímek tak trochu vyčerpal téma, jiné neposkytl a dobelhal se do konce, který už jen setřel všechny slzy ze začátku tak skvěle rozehraného příběhu. Za první polovinu filmu jasných 5 ale celkově 4.

    • 13.1.2010  00:07

    Pro mne jednoznačné zklamání. Bylo jasné, že další Netopýři nemůžou jít ve stopách Tima Burtona, ale tady už Batman vyloženě zavání realitou a ztrácí kontakt s komiksem. Nehledě k tomu, že jsem se u tohoto filmu regulérně nudil. Hlavní důvod mého slabého hodnocení je právě nestylovost a přeměna v prachobyčejný thriller s podivně oblečeným svalovcem. Tomu odpovídal i scénář, který měl spoustu mezer právě pro svou působnost mimo původní Gotham. 2. projekce 12.1.2010. Tak zase nic. Přestože se událo několik věcí mezi 1. a 2. zkouknutím - jako například, že mi přestal vadit Bale a získal jsem trochu úcty k Nolanovi, pořád tento díl prohrává s mým oblíbeným 20 let starým originálem o několik délek. Ledger na Nicholsona prostě nemá. Je tedy pravda, že jeho postava je jinak koncipovaná. Už však nemá tu grácii a švih(a kupodivu ani vtip), už je to jenom zabiják beze stylu (nepočítám pálení peněz). "BatGirl", co si budeme nalhávat, Basingerová ani Pfeiferová (ani Kidmanová) to není (je to spíš Holmesová). Zkrátka a dobře, tento film je zbůhvíjakých důvodů přeceňovaná tuctovka, ke všemu natažená do nepříčetna. Naopak trochu jsem přišel na chuť Batmonově vybavení, i když i jeho úroveň vypovídá něco o dokonalosti předchůdce. Hodnocení neměním a další promítání nechystám. Nolan jede zřejmě po jiné koleji než já, což jistě nevadí nikomu z nás dvou :-).

    • 11.1.2010  23:44

    Komunistická prasárna z padesátých let. Tato je však vtipná, milá a slunná. Rodina oficiála Tříšky je mi (předtím, než všichni vstoupili do KSČ) velmi sympatická, když například despotický (avšak ve skutečnosti velmi roztomilý) otec nutí ke zpěvu všechny své potomky u společných večeří jednou týdně, kde pravidelně všechny mentoruje. Werichovi jsem dal za pekaře 1*, tady mi to příjde o hvězdu míň útočné. Takže 2.

    • 11.1.2010  17:13
    Podezření (1972)
    ***

    Na to, jaké osobnosti se tady sešly, kolik charisma bylo vyčerpáno, tento snímek neprokázal přesvědčivé kvality. Toto "psychologické kriminální drama", jak sám sebe tituluje, nedosahuje ani jednoho jmenovaného přízviska, když každé z nich je potlačováno ve prospěch druhého. Tak nejsme svědky ani psychologických rozborů obětí ani dedukčních her k odhalení vraha. Tento film, to je povinný komunistický odkaz s moudrými a jasnovidnými detektivy, zbytečná role "národního umělce" Šmerala, šokující rozuzlení s morálním otazníkem a promarněná šance jak využít české herecké nebe. Celkově, především díky hercům, 3*.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace