Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Horor

Recenze (14)

plakát

Black Panther (2018) 

Velmi milé překvapení. Film má určitě své chyby, zejména CGI chvilkami trošku pokulhává a "rasová" stránka věci na mě osobně tak úplně nefunguje - to je ale dáno vzdáleností od tématu, bezpochyby to bude fungovat úplně jinak na diváky ve státech... Proč tedy plný počet hvězd? Skvělí herci, výborná režie a scénář, které každému dopřejí dostatek prostoru i motivace, super hudba a veskrze funkční zasazení do světa nastoleného před 10 lety. Což mě vede k myšlence, že největší adoraci si nakonec stejně zaslouží Kevin Feige. Zamyslete se nad tím. Máme tu film, ve kterém hrají v podstatě jen černí herci s čestnou výjimkou dvou Hobitů. Film, který se skoro celý odehrává kdesi v Africe a hlavní postava rozhodně není nijak slavná. Film, který NErežíruje hvězdný režisér, který by natáhl diváky do kina (neříkám, že je to špatný režisér, ale všichni víme, že korelace mezi kvalitou režiséra a návštěvností v kinech moc neexistuje - zdravím 50 shades of anything). Film, ve kterém nehrají žádní hvězní herci, kteří by natáhli diváky do kina. A stejně si pro tu miliardu v kinech plným právem bez potíží dojde (zdravím JL se Supermanem, Batfleckem a poloSnyderem. Za to si Feige a potažmo celý Marvel zaslouží potlesk ve stoje. Tím spíš, že je i tenhle film nekřečovitě kompatibilní se supervojáky, high-tech miliardáři, severskými bohy, mluvícími mývaly a chirurgy-kouzelníky.

plakát

Liga spravedlnosti (2017) 

No, je třeba to brát pozitivně: 1) je to krátké. 2) je tam vcelku fajn Flash. 3) je to krátké. Osobně bych vystříhal všechny dialogy, nechal tam jenom "bum" "bác" "bang" a podobně a pak by si to zasloužilo minimálně hvězdičku navíc. V tomhle stavu je to ale za mě naprosto generické, neoriginální a ještě ne zrovna dobře provedené. "Osudové" rozhovory na úrovni základní školy, nezajímavá a průměrně natočená akce s animovanými (čti gumovými) loutkami a prostě to celkově působí jako takový checklist: Náznak originů nových postav a la Spidey? Check. Záporák, který chce zničit planetu? Check. Amazonky, protože WW měla úspěch? Check. Vy víte co s vy víte kým? Check. A takhle by se dalo pokračovat. Stupeň očekávání jakýchkoli dalších filmů z DCEU se tak dostává definitivně na bod mrazu. Kromě toho Flashe, ten byl vcelku fajn :-)

plakát

Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti (2016) 

S velkými jmény přichází velká zodpovědnost, když budu parafrázovat Spideyho od sousedů z Marvelu. Tady se to ale fakt nepovedlo. Scénář, který vlastně nemá nějakou nosnou linku a je plný divných lapsů (motivace postav, "Martha", chování Perryho). Nesnesitelný Eisenberg v další parafrázi jediné herecké polohy kterou umí (a která navíc vůbec nepřipomíná geniálního Lexe Luthora), rozervaný Superman, ubručený Batman, z lidstva zklamaná Wonder Woman (not a good thing). Do toho snad čtvrtina filmu se odehrává ve snových sekvencích, jejichž části byly mohutně používány v trailerové kampani, aby se ukázalo, že vlastně nejsou vůbec o ničem, dokonce ani součástí samotného příběhu, když na to přijde. A v neposlední řadě tak neumětelně namontovaná "camea" budoucí JL, že to bylo k hlasitému smíchopláči. Jak říkám, tohle se fakt nepovedlo. Jestli chtějí DC dohnat během jednoho roku to, co Marvel buduje pomalu dekádu, tudy cesta nevede. Teda doufám, protože další takový průšvih nechci se svými oblíbenými postavami zažít. Očekávání Suicide Squad klesla z 80% na 40%, u Wonder Woman ze 40% na 0%. Auč.

plakát

Bohové Egypta (2016) 

Asi kdyby to mělo použitelný scénář... Nebo alespoň dobré triky... Nebo dobré obsazení... Vlastně cokoli... A nebo to mělo být ještě o třídu horší, aby to bylo správné guilty pleasure. Takhle je to někde v půli cesty mezi Clash of Titans a čímkoli od produkční společnosti The Asylum.

plakát

Star Trek: Do neznáma (2016) 

Za mě spíš zklamání - Abrams do světa Star Treku přinesl spoustu čerstvé energie, moderního vizuálu, stříhů, efektů (a lens flare), ale nikdy nezapomněl, že film potřebuje hlavně duši. Lin sice zdánlivě zachovává stejný styl (i když míň lens flare), dravost, ale najednou je to tak nějak "jen" popcornová podívaná bez emocionálního nebo jakéhokoli jiného přesahu. A k tomu můj oblíbenec Idris Elba, který není pořádně vidět a nemá co hrát - jeho postava je spíš kombinace záporáků prvního a druhého restartovaného Star Treku, než nějaký svěží vítr z okraje vesmíru. Na druhou stranu je fajn prohlubování vztahů mezi členy posádky - hlavně chemie mezi Spockem a Bonesem funguje bezchybně a je poznat, že herci jsou sehraní a nacastovaní pro své role skvěle. Jako závěr pomyslné trilogie (bylo to tak svého času prezentováno) je to ale zoufale málo. Tři hvězdy jsou tak spíš výsledkem skvěle rozjetého vlaku, který ani rutinér za kamerou nedokáže zastavit. Vlastní přínos značce je ale podle mě mizivý až žádný.

plakát

Krycí jméno U.N.C.L.E. (2015) 

Pro mě osobně další film Guye Ritchieho, kde forma jasně vítězí nad obsahem. Vizuál je zkrátka úchvatný, kostýmy, kamera, hudba, všechno přesně, jak má být. Ale scénář je tak nějak o ničem, zcela zaměnitelný a sotva pár hodin po projekci polozapomenutý. Navíc film na můj vkus nadužívá některé prvky víc, než je zdrávo - zejména prolínání dvou "minipříběhů" dějících se najednou (bezdůvodně) nebo vysvětlující záběry ukazující znovu tytéž scény z jiného úhlu. Herci jsou výborně obsazeni a hrají seč mohou, ale ani jim scénář nedopřává skutečně vypjaté situace či pořádné hlášky. Proto se slušné části prolínají s vatou a vtípky leckdy vyjdou zcela naprázdno. Ty 3* si snímek zaslouží. Ale spíš, než nový naboostovaný Podfu(c)k čekejte dalšího poněkud bezzubého Sherlocka Holmese.

plakát

Rychle a zběsile 7 (2015) 

Pořád stejná písnička, ve které naprosto nerozpoznáte (nebo aspoň já jsem nerozpoznal) slibovaný nový přínos obměněného režiséra Jamese Wana. Ale pravda je taková, že je to stejně spíš série Vina Diesela, kterému se jen moc nechce stát oficálně i za kamerou. Nicméně ve FF7 je vidět, že režie v libovolných rukou je spíš takové nutné zlo bez vlastního rukopisu... Co se týče příběhu, na jednu stranu nelze sérii FF férově vyčítat chabé scénáře, asi tak jako nemůžete vyčítat filmům Sofie Coppoly málo akce. Na stranu druhou v sedmém díle série je tato akce ne jen rychlá a zběsilá, ale i naprosto over the top, a to několikanásobně. Jestliže "pětka" byla tak oblíbená i pro svůj přístup zahrnující jistou dávku realističnosti, nejnovější přírůstek jde vyloženě opačným směrem - tahání trezoru za dvěma Mustangy by tady patřilo k těm nejvíce uvěřitelným scénám. Na závěr je třeba zmínit samozřejmě závěr - rozlučka s Paulem Walkerem je provedena bez přehnaného patosu, vyloženě láskyplně a pravověrným fanouškům umožní přidat ke svému hodnocení v podstatě libovolný počet hvězd. Za mě se jedná jen o řemeslně dobře zvládnutý akčňák, ze kterého si za pár dní budu pamatovat jen Dwaynea Johnsona a Kurta Russella. A létání mezi mrakodrapy.

plakát

John Wick (2014) 

Keanu se vrací ve formě, v jaké už hodně dlouho nebyl. Filmu by se dalo vytknout leccos, hlavně scénář tak na jednu a půl stránky... Ale to provedení je natolik precizní, že mu to vlastně s chutí odpustíte. Hlášky i "komické" scény prokládají celou stopáž, a daří se jim to lépe, než většině filmů posledních let - nikdy totiž nesklouzne do komedie (A-Team?), ale drží si tempo i žánr. Kdy že je na plánu další díl?!

plakát

Gamer (2009) 

Aneb jak pejsek (Neveldine) a kočička (Taylor) smíchali Surrogates a Death Race, přihodili příšerně roztřesenou kameru plnou filtrů a makra, a to celé zabalili do "slušivého" pseudohlubokomyslného kabátku. Dvě hvězdy za Michaela "Dextera" C. Halla.

plakát

Fontána (2006) 

Tento "lyrický" film mě nalákal k shlédnutí svým obrazově neuvěřitelně povedeným trailerem. Na druhou stranu ve mně také vyvolal jistou skepsi, obával jsem se totiž klasického triku filmových tvůrců použít v ukázkách to "nej" a vyplnit vše ostatní pouhou vatou. Nemohu říct že bych se do Afronského novinky ihned zamiloval a vyrazil do ulic ji propagovat, hlavně z důvodu že její děj je v podstatě mimořádně prostý. Skutečné kouzlo filmu jsem pochopil až po druhém shlédnutí, veškerá jeho dokonalost se neskrývá v zamotaném a složitém příběhu, ale v perfektním audiovizuálním provedení, které jinde jen tak nepotkáte.