troufalka

troufalka

okres Brno
československá a evropská kinematografie, animované filmy

117 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 24 46 69 91
    • 16.1.2019  12:18

    Tento film je dokladem, jak se dá dobré téma totálně pohřbít zracování. Nechci tu byt za cynika, ale bylo to k uzoufání nudné, bez jediné kloudné myšlenky. Věřím tomu, že to bylo podle skutečného příběhu, i že ten skutečný příběh byl smutný a dojemný. Ale film podle něj nedokázal citlivě pracovat s emocemi diváka a hlavně nepřinesl nic nového.

    • 15.1.2019  23:56

    Z takové matky bych se osypala ...

    • 15.1.2019  16:10

    Když se z vedlejší postavy stane hlavní, nemusí to dopadnout vždy dobře. Ne tak u Strážmistra Topinky!! Zatímco Robert Mikluš u Doktora Martina skoro nepatřična vybočoval, tady má roli ušitou na míru a je ve svém živlu. Detektivní zaměřené seriálu svědčí. Zdá se, jakoby tvůrci ožili, nejsou svázani britskou předlohou a mohou kreativně rozvinout vlastní děj, který je mnohem živější a uvěřitelnější. Dřív jsem milovala Irenku (je stále dobrá), ale teď jasně vévodí výborná máti Topinková v podaní Veroniky Freimanové. Milá je i postava sličné pošťačky. Základní rozložení postav sice dává tušit, kterým směrem se asi budou ubírat, ale zatím to nijak nevadí.(Osobně si myslím, že mezi Topinkovou a Hrubým dojde k nějaké lovestory, u Topinky a pošťačky je to zcela zjevné, uvidíme, co ještě uvede v chod malá Rozárka).

    • 15.1.2019  12:37

    Smíšené pocity. Pavel Žalman Lohonka mě provází od mých dívčích let, na střední jsem nevynechala žádný jeho dostupný koncert, znám obsazení všech jeho Žalman&spol. Při tomto dokumentu jsem měla hodně smíšené pocity. Jako první se dere na povrch, že ten, který pro mě představoval typ romantického chlapa, je už vlastně děda a zápasí s dechem a ztrácí hlas. Tak nastoupily Pavlovi zpěvačky, které si všechny pamatuji jako mladé holky, Míšu Krmíčkovou jsem nepoznala, mám mnohem víc zafixovaný její hlas a pozdní nástupy. Místo mladých holek nastoupily ve většině případech ctihodné babičky ... To není moc potěšující, vzbuzuje to ve mě spíš smutek. Když to vezmu po stránce filmařské, tak dokumentu chybí přirozenost. Pokud bych měla hodnotit pouze postavu Pavla Lohonky, pak mu přidělím deset hvězd. Pokud mám hodnotit dokument, je to spíš slabší průměr. Ale když to vezmu kolem a kolem, přínos to pro mě rozhodně byl.

    • 15.1.2019  12:11
    Jdem na to (1925)
    ****

    Nevím, jestli se mi líbilo víc nošení kufrů nebo koupaní. Každopádně dost vydařených míst, která spolehlivě fungují i po letech.

    • 15.1.2019  11:53

    Ne tak nabité gagy jako jiné Chaplinovy kraťasy.

    • 14.1.2019  20:10
    Jan Palach (2018)
    ****

    Četla jsem články, viděla jeem několik dokumentů i Hořící keř, říkala jsem si, co mi film přinese nového. Jako pozitivní vidím, že tento film končí tam, kde Hořící keř začíná. Nějaké výhrady bych měla, třeba se rozepíšu časem.

    • 14.1.2019  18:05

    Tentokrát bez větších akrobatických akcí. Ale milé.

    • 14.1.2019  16:34

    Hvězdné obsazení, ale jako celek mě to nezaujalo.

    • 14.1.2019  16:32

    Miluju kočky i výrazné originální osobnosti. V dokumentu jsem našla oboje.

    • 14.1.2019  13:03

    Viděna německá verze na ORF2.

    • 11.1.2019  21:51

    Kdysi jsem si myslela, že loutkové filmy jsou jen pro děti ... Už dávno vím, že to neplatí. Skvostný kus, který by měli dávat častěji.

    • 11.1.2019  21:41

    Ne ne ne!

    • 11.1.2019  21:21

    Já si nemůžu pomoct, mě se to na rozdíl od mnohých zde líbilo. Přiznám se, že jsem trochu čekala průser, ale ten se naštěstí nekonal. Topinka vždycky trochu vyčníval, nápad udělat z vedlejší postavy hlavní byl odvážný, ale vyšel. Aspoň tady v první díle. Sice mi pořád leze na nervy ta spisovná mluva, která k postavám moc nepasuje, ale jako celek to fungovalo. Jsem zvědavá na další díly.

    • 11.1.2019  20:21

    Příběh, který citově nevydírá, protože dojemný opravdu je. A měl by zůstat jako otevřená rána v nás všech.

    • 11.1.2019  14:52

    POZOR, VĚDOMÝ SPOILER!! Komentář je podrobnější rozbor, který částečně vyzrazuje děj. Další čtení na vlastní nebezpečí!!                                                                                                                                                                                            Příběh je postavený na jednoduché a otřepané zápletce, která je u prvorepublikových filmů běžná - totiž záměně osob a ztrátě paměti, aby toho nebylo málo, je to dokonce u dvou ústředních postav. Jistá naivita a přímočarost (včetně očekávaného rozuzlení) se nese celou komedií. Příběh má několik nelogických míst, které nejsou (záměrně?) objasněny. Nedovídáme se, proč měl u sebe pilot osobní medailonek Mirka kvůli kterému došlo k záměně. Scéna ve vlaku s předáním pasů, kdy dochází k záměně, působí víc komicky než věrohodně. Není jasné, proč Anči nakonec na záměnu přistoupí, když jí jednoznačně odmítá. Ale ponechám stranou věrohodnost a budu ve více věnovat filmu samotnému.                                           Filmová hudba je použita jen sporadicky jako podkres jednotlivých scén. Kamera zabírá výhradně polocelek a či polodetail, detail se objevuje vzácně - vlastně jen v případech kreslených obrázků či titulků. Textové detaily jsou vždy dvojjazyčné česko-německé, včetně telegramu. Záběry jsou většinou dlouhé, prostřihy jsou logické bez flasbacků. Úsměvná je studiová iluze Indie i nabývání paměti před kamerou v jediném záběru.                                                                                          Duo Pištěk Nedošínská si zahráli hašteřící manžele už několikrát, tentokrát nebyly dialogy tak nápadité jako v jiných kusech. Postava Věry Ferbasové Anči Bártová není z počátku vyloženě komediální, to se změní až příchodem jejího fiktvního chotě. Film není vyložený zabřichopopadák, ale působí ve své naivitě úsměvně a pohodově. Myslím si, že plně odpovídá vkusu prvorebublikového publika, což podpovídá tehdejší návštěvnosti kin, výzraznější přesah pro současnost nevnímám. Osobně jsem vděčná za reálie v zadní projekci přijízdě autem, můžeme pozorovat roubenky, dřevěné sloupy elektrického vedení, starou benzínovou pumpu CAROIL TORPEDO, bílé patníky podél cest. Kdo je na pochybách, jak se tehdy přenášely rychlé zprávy, když neexistoval internet, může být klidný - tisk spolehlivě plnil funkci veřejné drbny. Myslí si, že hlavní zápletka mohla být vyuýžita mnohem efektněji, kdy u obou maželů skutečně došlo u ztráty paměti a oba si mysleli, že jsou skutečnými manželi. Vladimír Slavínský natočil v roce 1937 celkem čtyři celovečerní filmy, tři komedie a jedno drama, ve všech hrála hlavní roli Věra Ferbasová. Když uvážíme, že jedna premiéra proběhla začátkem srpna, druhá koncem září, další skoro o měsíc později v říjnu a poslední v druhé polovině prosince 1937, zhruba začínáme tušit, kolik prostoru na filmování bylo. Ve srovnání s dneškem obdivuhodné.                                                                                              Drobné postřehy na okraj:                                                                                                                                                                 Zadní projekce za jednoucím autem má střih, zatímco přední scéna pokračuje pynule.                                                               Anči vystupuje z téhož vagonu, ze kterého později vystupuje i Mirko.                                                                              

    • 10.1.2019  22:31

    Proti gustu žádný dišputát. Moje krevní skupina to není.

    • 10.1.2019  21:25
    Vojnarka (1936)
    *****

    Nechce se mi rozebírat děj (třeba někdy časem). Venkovské drama s nadčasovým přesahem.

    • 10.1.2019  12:27

    Václav Kubásek má na svém kontěslušnou řádku filmů, některé z nich jsou nadprůměrné, pár je jich podpůměrných ale většina se pohybuje v pásnu "neurazí, nenadchne". Nemyslím si, že by byl vyloženě špatným režisérem, má zvládnutý výběr i vedení herců, mezi jeho filmy se najdou i zajímavá témata. I když se na pár výjimek (Železný dědek) neřadí ke známým a často hraným kusům, mají v sobě jakousi dobráckou rozvernost. Mořská panna je postavená na výkonu hlavních postav, ty jsou provedený opravdu profesionálně. Vedleší role jsou obsazený také dobře obsazeny, ale žádná z nich divákům neutkví v paměti. Film je příjemnou komedií bez větších filozofických nebo morálních témat, byť je v sobě obsahuje.

    • 9.1.2019  21:40
    Dívka (TV film) (2012)
    ****

    O vilném staříkovi a chladné krásce.Film mi potvrdil moje mínění, že Ptáci nemají konec a jsou v nich nelogičnosti. Těžko odhadnout, co všechno odpovídá skutečnosti, ale některým scénám věřím.

    • 9.1.2019  21:32
    38 svědků (2012)
    *****

    Tohle je kus kinematografie, která tne do živého.

    • 9.1.2019  18:58
    Narozena 1918 (TV film) (2018)
    *****

    Tak to byla pecka!! Moc milá bábinka, doufám, že jí někdo z vnoučet přečte ohlasy z čsfd. Fandím celé rodince! Ty její paměti by se měly sepsat.

    • 9.1.2019  13:30

    Kolo štěstí mě nezklamalo. Nízké hodnocení moc nechápu, pro mě to byl pěkný kousek se vším všudy. Do Woodyho poťouchlé intelektuálštiny jsem už pronikla, možná proto jsem se tak dobře bavila.

    • 9.1.2019  11:50
    Čím lidé žijí (TV film) (2018)
    *****

    Byla jsem překvapená nápaditým povedením! Hodně dobré!

    • 8.1.2019  20:24

    Když hudba přebije děj, něco je špatně. Když v detektivce neodsýpá děj, je to zdouhavé.

    • 8.1.2019  19:54
    Berani (2015)
    *****

    Přímočarný neukecaný film. Takový, jaké se mi líbí.

    • 8.1.2019  15:25

    Tohel mohlo být velké téma, film měl všechny předpoklady, aby vyústil ve velké drama. Ale nedošlo k tomu. V tomhle vidím zásadní slabinu americké kinematografie - že se podbízí divákům, drží se zaběhaných schémat, která spolehlivě vydělávají peníze, ale bojí se jít do konfliktu. Shodou okolností jsem viděla nedávno Vzpoura na lodi Caine, který pojednával také o převzetí velení i když tam nebylo tak velké ohrožení. Zato byly důsledky dotaženy do konce. Téma ohrožení planety zpracoval jako komedii i Stanley Kubrick, který je v roce 1964 projevil jako velký vizionář. Tony Scott platí za velkého režiséra, ale zatím jsem od něj neviděla žádný film, který by mě dostal do kolen.

    • 8.1.2019  14:11
    Spáči (1996)
    ****

    O čtyřech hajzlících, kteří dostali větší trest než si zasloužili. Ponechám stranou jednání hlavních postav, tam bych měla výhrady. Film byl natočený dobře.

    • 7.1.2019  22:54
    Most! - Epizoda 1 (E01) (epizoda) (2019)
    ****

    Už mám trénik z Trpaslíka, který se mi poprvé moc nelíbil, ale na podruhé mě chytnul.

    • 7.1.2019  22:52
    Rapl - Exekuce (S02E01) (epizoda) (2019)
    ***

    Na druhou sérii jsem se těšila. Ten první díl mi připadal takový roztahaný, doufám, že se to pořádně rozjede.

<< předchozí 1 2 3 4 24 46 69 91
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace