Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Akční
  • Krimi

Recenze (13)

plakát

Dunkerk (2017) 

Je to netradiční válečný film - konečně někdo nemá potřebu co pár vteřin ukazovat vyrvaná střeva, tříštící se lebky a praskající oči. Konečně tu nejsou nesnesitelní a zlí Němci, kteří všichni vypadají jako podle příručky SS. Film daleko víc hraje na psychiku - snaží se vzbudit pocit, že je to naprosté šílenství a zároveň zázrak, že se něco takového vůbec povedlo. Kdybych připustil "extenzivní výklad", tak bych skoro řekl, že je to film protiválečný. Moc pěkné je přitom seznámení nepoučených diváků s tím, o jakou techniku se přesně jedná (motor Rolls-Royce Merlin ve Spitfiru). Příběh nenudí, jediným záporem je možná až zbytečná délka některých "čekacích" scén, jinak i přesto, že se spojují tři příběhy/časové linie v jednu, je to fakt dobře koukatelné - já jsem se nenudil. Rozhodně must-see film.

plakát

Ostravak Ostravski (2016) 

Naprosto průměrný film pro průměrné Ostravaky, kteří se chtějí utvrdit v obecných stereotypech o Ostravě a stačí jim k tomu laciné fórky. - Film prakticky postrádá děj (a nevymlouvejme se, že jde o ztvárnění jinak naprosto geniální knížky, která je psána jako zápisník), šel by v mnoha bodech dotáhnout do daleko lepších konců. - Product Placement je do očí bijící a dá se považovat za výsměch "blbým" divákům. - Hlášky a rádobyvtipná přirovnání jsou do dialogů doslova násilně vecpány (jasně, v knížce jsou přece taky, tak to tam musí být, no ni?) a v kontrastu s celkem solidní ostravštinou (na poměry běžné tvorby) tahají za uši. - Zatímco se většina lidí snaží zbavit nálepky černé Ostravy a málem už se skoro zbytku republiky podařilo vysvětlit, že se v Ostravě uhlí už asi 20 let netěží a je to jedno z nejzelenějších měst v ČR, celý film je založený na tom, jak se v Ostravě těží černé uhlí a jak je to super. - Naprosto zbytečná politická agitka, trefující se (i když naprosto oprávněně) do Bakaly (to, že v privatizaci OKD měl velkou roli současný premiér Sobotka raději ani ťuk) a stokrát omílané rýpání do Václava Havla je unavující. - Není to film pro adiktology a lidi ze záchytek, v celém filmu se prakticky jenom chlastá; nadšené nebudou asi ani genderové soudružky a feministické spolky. (což mi nevadí, plochý politicky korektní film by byl snad ještě horší) Třetí hvězdička je jenom solidárně-patriotická.

plakát

Ve stínu (2012) 

Normálně by to byly krásné 4 hvězdičky. Čisté tramvaje a uniformy, za uši tahající "ideologické" věty a možná i nějaké historické nesrovnalosti. Film ale zaslouží o hvězdu víc proto, že ani na vteřinu nenudí, je na české poměry dobře natočený, obsazený i zahraný.

plakát

Dejte mi pokoj! (2014) 

Není to zas tak špatný film, jak by se při pohledu na procentuální hodnocení mohlo zdát. Pokud počítáte s tím, že nejdete na film, který by vám měl smíchy roztrhat bránici, ale na obyčejnou a místy i vtipnou francouzskou komedii, dá se to v pohodě zvládnout. Christian Clavier se do hlavní role skvěle hodí, děj je jednoduchý a film trvá něco málo přes hodinku, takže téměř nezažijete nudné proluky a dialogy.

plakát

Příběh kmotra (2013) 

Film je naprosto nevhodný pro lidi, kteří Kmotra Mrázka nečetli, 90. léta prospali v hlubokém kómatu nebo se prostě vyhýbají jakémukoliv politickému dění. Vyžaduje totiž, aby si divák až moc věcí domyslel a zařadil. Ačkoliv se režisér úkolu vměstnat celé Kmentovo dílo do 99 minut zhostil poměrně dobře, vyloženě mu to kazí kamerové efekty, které jsou občas přehnané, zřejmě ve snaze posouvat a oddělovat jednotlivé epizodky. Dialogy, když mafián říká, že "tahle republika je i morálně vytunelovaná" nebo zákonitost, že karavan vždycky vybuchne, jsou na můj vkus až příliš okaté a působí jako velké klišé. Ale jinak se na to dívalo docela dobře. Se znalostí knihy a historických souvislostí a s vědomím, že "je to fikce".

plakát

České hlavičky 2014 (2014) (pořad) odpad!

Česká televize se 17.11. opět vrátila do normalizačních časů a z pořadu vystřihla příspěvek laureáta mimořádné ceny společnosti SAP, Lukáše Herudka. Důvod? Neznámý.

plakát

Kravaťáci (2011) (seriál) 

Začátek seriálu mi tehdy připadal svým způsobem banální a ujetě americký. Jak by ne, nejúžasnější nagelovaný právník v USA znuděně hledá nového koncipienta, když v tom, ejhle, náhodou narazí na koho jiného, než na dealera marihuany, který se tam omylem připletl. A shodou náhod se ten dealer jmenuje Mike Ross, má úžasnou fotografickou paměť a jako každý správný Američan nepostrádá chuť lézt po kariérním žebříčku jak jen vysoko to jde. Hádal jsem, že mě to americké klišé po třech dílech přestane bavit, ale opak se stal pravdou. První série je úchvatná, představuje všechny důležité postavy, kterých naštěstí není moc, ale jenom tak, aby to zbytečně moc nezavázelo ději, který se nezadržitelně žene do prvních průšvihů. A ty se v dalších sériích jenom nabalují, jeden lepí druhý a ten zase další, postavy mizí, muchlují se a objevují se nové, vždy však o level horší, prolhanější a zákeřnější než ty minulé. Naše dvojka však stále vítězí. No a pak je tu ta strašná třetí řada. Teda její první polovina, během které si budete víc než cokoliv jiného přát, abyste spojení "Hessington Oil" do konce svého života už víckrát neslyšeli. Druhá polovina vám od toho značně uleví, ale nedejte se zmást - jakkoliv se druhá polovina třetí série vyrovná, ba herecky/dějově překoná tu první, skončí tak rychle jak začala a závěrečný cliffhanger se zdá být tak trochu déja-vu. Tak uvidíme, s čím v létě přijde čtvrtá. Za mě celkem 4*. Dal bych i 5, ale na můj vkus ten americký "up or out" přístup a dokonalý svět úspěšných, motivovaných lidí, s tím spojená klišé, a opravdu strašná polovina třetí série, mě nutí nechat tam ty 4. (Jo, a hraje tam Cathelyn Stark a Lord Vaerys.) ;-)

plakát

Mystérium sexu (2013) (seriál) 

Vlastně nechápu, jak se mohlo tvůrcům podařit skloubit prudérní a rasistický svět Spojených států v 50. letech s tak provokativním tématem, jakým je výzkum lidské sexuality, aniž by z toho nevznikl nezáživný, moderní, masivní propagandistický snímek, odsuzující tehdejší dobu z pohledu doby dnešní. Scény jsou díky dobovým rekvizitám, jakými jsou např. parádní americká auta, naprosto uvěřitelné a herecké výkony nejen Lizzy Caplan a Michaela Sheena úžasné. Na těch je vlastně celý seriál založen, protože v něm jde hlavně o dialogy - obejde se skoro bez divokých scén, přesto jsem neměl nikdy pocit, že by děj stál nebo řešil vymyšlené banality fiktivního života, i když té "vaty" postupně přibývalo a zachraňoval to až poslední díl. Jsem proto zvědav na druhou sérii, kterou očekávám s mírnými obavami o to, zda bude mít seriál ještě dost námětů a nebude recyklovat a ani do nekonečna kombinovat vztahy hlavních postav.

plakát

Snílci (2003) 

Na tenhle film budu dlouho vzpomínat, ale spíš ve zlém než v dobrém. Nemůžu si pomoct, ale atmosféru Paříže a nespoutané rebelské generace šedesátých let příliš přebíjí erotika hraničící s pornografií a na můj vkus až moc anarchistické zaměření. Nejsem expert na Bertolucciho a podobné génie filmové tvorby, takže nebudu zpochybňovat, zda-li patří nebo nepatří k těm lepším či horším uměleckým filmům. Zřejmě jsem ten film prostě jenom nepochopil, proto jej hodnotím slabě. Všechna čest těm, kteří si jej dokáží vychutnat.

plakát

Den Šakala (1973) 

Forsythovu knižní předlohu jsem četl, a tak můžu porovnávat. U tohoto filmu rozhodně platí, že je lepší číst knihu než vidět film. Zatímco kniha má stovky stran, které jsou ale pro popis děje velmi důležité, ve filmu je nutné chtě nechtě všechny ty popisy, na kterých Forsyth staví, vynechat nebo výrazně zkrátit - přesto jsou některé pasáže (příchod k vlaku) zbytečně zdlouhavé a ocenit na nich lze jen dneska již olschool kameru. Není to vůbec špatný film, i samotný Šakal se charakterově docela povedl, ale k dokonalosti mi na něm přece jenom něco chybí.

Ovládací panel
1 bod

Fanklub

(2)