Sevcik

Sevcik

Radek Ševčík

okres Zlín
who am i?

homepage

15 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 31.5.2017  23:57

    Naprosto nádherné melancholické psychologicko-romantické drama. V hlavní roli pocity - těm je zde přizpůsobeno vše. Vypráví se zde o důležitých momentech dospívání, vše je podáno velmi naturálně, avšak jaksi čistě, jemně a s citem. Přesto zde skvěle hrají i detaily a emoce. Nejvíce unešený jsem byl ale z vizuální stránky. Kamera byla jednoduše mistrným dílem a já jen žasl. Ani artová, ani běžná, ani klasická ruční, ani nijak výrazněji extra nápaditá. Jen mnoho detailů, rakurzy a já měl pocit, že kamera prožívá situace stejně jako herci uvnitř sebe sama.

    • 29.5.2017  00:33

    Z Paříže do Paříže je filmem, který jste už viděli. Síla rodinného pouta, těžká období druhé světové války a židovští kluci popírající své vyznání kvůli Němcům. Je pravda, že nic extra nového zde nevidíme, ale na druhou stranu - jestliže film maximálně funguje, nespadne vyloženě do klišé, líbí se mi příběh i herci, technické zpracování a nikde není žádné slabé místo...co potom na filmu kritizovat. Naopak, je to film o dětech a dost možná teoreticky i pro děti, popř. mládež. A myslím, že je to tu podáno naprosto nádherně, divák každého věku vše pochopí. Mě občas i mrazilo či dojímalo. Z filmu sálala jakási krásná nepošpiněná čistota. Jinak si ale dovolím ještě malé srovnání s filmem Běž, chlapče, běž, který byl dle mě ještě o fous lepší, napínavější, drásavější, přesto krásný. Mohu však klidně doporučit obojí.

    • 27.5.2017  22:12

    Hlavní malér tohoto filmu je, že jsem se od druhé poloviny strašlivě nudil, jelikož se scény stále dokola opakovaly, až to bylo únavné (matka odchází, kluk má smutný či znuděný výraz). Když konečně dojde k nějakým větším emocím, neubráním se smíchu - pro drama žádná dobrá zpráva. A pak – kompletně všechny ženské či dívčí postavy se v tomto filmu chovaly naprosto "WTF?!" a nešlo se do nich dostat, pochopit je. Abych ale pouze nekritizoval, na závěr poznamenám, že kamera byla naprosto perfektní, hlavní dětský herec velmi přirozený a občas to mělo i světlé chvilky (tajemný chlapec, první a poslední scéna). Bohužel ale jen občas, celkově žádná sláva, pouze průměrný evropský film, možná lehce pod průměrem. Lehké zklamání.

    • 27.5.2017  01:34
    Takoví jsme (2016)
    *****

    As You Are bych popsal jako hutné indie drama s nádechem mysteriózního thrilleru a okořeněné smyslem pro humor a nadhled. Nejvíce jsem si cenil velmi zručně sepsaného scénáře a jeho převedení na plátno. Vyprávění značně originální, všichni herci naprosto přirození a režijní dotek s citem. Rád bych také pochválil kameru, která byla artová a velmi nápaditá, zvláštní střih, ale především pochvala celému dílu – protože se mi dlouho nestalo, že by mi tolik záleželo na každé z postav. Všechny jsem je chápal, prožíval s nimi a snažil se pochopit jejich hlubší podstatu. A to je pak zážitek sledovat.

    • 20.5.2017  00:04

    Jednoduše velice nepovedený kousek. Hlavní průser je, že ten film o ničem není. Byl to guláš (ve kterém se asi topil i již lehce senilní Ridley Scott), nelíbivá zkomolenina několika filmů v jeden a navíc nepřinesl jediný originální nápad, což je u sci-fi taky celkem malér. Snaha o jakýsi standardní blockbuster prostě ani pořádně nevyšla, Covenanta bych celkově označil za podprůměrný. P.S.: Počítal jsem si na prstech, kolik záběrů mě v tom filmu nějakým způsobem zaujme. Výsledek činí šest...Na 122 minut snímku, kde záběr střídá záběr rychlostí blesku, trochu zoufalá kameramanská práce.

    • 7.4.2017  21:25
    Kyberdžihád (TV film) (2016)
    ***

    Téma je zde vybrané skvěle, originální a zajímavé. Jenže jsem viděl zásadní problém v tom, že si tenhle dokument kladl otázky, ale téměř na ně neodpovídal, a tak by to u dokumentu být nemělo, jelikož jste pak zmateni a nevíte, co si myslet. Dokument se musí snažit odpovědi nalézat, zde jsem to tak úplně neviděl. Celkově se trochu rozpadal koncept a dramaturgie, ale zase mi bylo dáno mnoha zajímavých informací, čehož si cením. Dokument, který zůstal někde uprostřed. Načal a nedokončil.

    • 20.2.2017  16:51
    Dark White (amatérský film) (2016)
    *

    „Nyní se snažím co nejméně používat jakoukoliv dopravu. Jen v krizových situacích používám hromadnou dopravu.“ Téma o umělé inteligenci jednoduše nemůže zpracovávat člověk, co napsal či pronesl takovouto repliku.

    • 19.2.2017  14:06
    Naran Ja (2012)
    ***

    Velmi originálně natočený non-sense experiment, který ale pochopím tak maximálně po pořádným zhulení.

    • 18.2.2017  12:46

    Odpočinková komedie, která dokázala, že i nenáročný mainstreamový film se dá udělat kvalitně. Nechybí skvělý humor (místy ujetý či dost perverzní), který až na pár kratičkých sekvencí nesklouzl k trapnosti. Což si u komedie s tímto humorem velmi cením, jelikož to byl snímek, který neustále balancoval na tenkém ledě. Nelze nezmínit dobré herecké obsazení, především fantastického Bryana Cranstona, který toho "tatíka, jenž nechce provdat svou dceru" zahrál asi úplně nejlépe, co jsem zatím viděl. Konec filmu byl na mě až příliš klišé a to nemám rád tak moc, že jsem uvažoval nad tříhvězdičkovém hodnocení. Jelikož ale komedie plní svůj účel a není při tom trapná a prvoplánová, tenhle čin jsem si odpustil. A navíc - scéna s japonskými toaletami a Bryanem Cranstonem byla na to až moc dobrá.

    • 12.2.2017  18:04

    Pro mě tedy rozhodně velmi slabý film. Kdyby nebylo Cate Blanchett, vypnu to a je mi to jedno. Celou dobu mi Woody Allen nedokázal, že si tenhle film zaslouží plátno. Líbilo se mi sice, jak byly napsány postavy, ale bylo to celé tak užvatlané (ano vím, že tak to Woody dělá, ale tady se vyloženě žvatlalo), až mi to lezlo na nervy. Ani zápletka nebyla nic moc a celkově musím říct, že to postrádalo cokoliv, co by mě nějak víc vtáhlo. Ovšem vyjma Cate Blanchett, která vytáhla Jasmíniny slzy z nekompromisních dvou hvězd.

    • 11.2.2017  23:01
    21 gramů (2003)
    *****

    21 gramů je film, který vás jednoduše semele. Vypráví velice složitým způsobem a zezačátku máte pocit, že nic nechápete. Je to ale pravá ukázka práce originálního filmaře. Jsou zde neuvěřitelně silné herecké výkony, propojení jednotlivých postav dechberoucí, dávkování informací taktéž. Režie mistra Iñarritua je zde vidět a naprosto mu to všechno žeru. Nápadité, emočně silné, napínavé, hutné, a náročné psychodrama s filosofickým podtextem. Po zhlédnutí filmu jsem měl neuvěřitelně tíživý a nepříjemný pocit. Takovéto přesahy miluji. 21 gramů je zkrátka kreativní masakr.

    • 3.2.2017  23:58
    Humr (2015)
    *****

    Humr je absolutně neuchopitelný absurdní film. Je to taková černohumrná tragédie zkombinovaná se společenskou satirou odvyprávěná ve zvláštní atmosféře, pomalém tempu a ve výsledku nepodává žádné řešení. Vsadím se, že těmihle dvěma větami bych od zhlédnutí odradil nejednoho fanouška Michaele Baye. Ale v tom všem se právě skýtá ono neopakovatelné kouzlo tohoto filmu. Jednoduše neobsahuje to, co drtivé většině dnešních snímků přebývá - doslovnost, srozumitelnost, "get sense". Vlastně by se dalo říci, že je tahle prazvláštní filmová alegorie takovým vyšinutým hipsterem v současné kinematografii. Za sebe můžu rozhodně doporučit, je to opravdu vytříbený artový snímek s jedinečným humorem.

    • 3.2.2017  16:27

    Úžasně vtipná hříčka, kde Martin Scorsese vzdává tu nejvyšší možnou poctu Alfredu Hitchcockovi. A navíc se ukazuje, že je krom dokonalého režiséra také skvělý herec. Pobavilo mě to, zavzpomínal jsem si na to nejlepší z Hitchcockových filmů a smál se celé té krásné fikci plné originálních nápadů. Takhle to zkrátka dopadá, když mistr uctívá mistra. P.S.: Nějak mi tam uniklo klasické Alfredovo cameo, neviděli jste ho tam někde?

    • 2.2.2017  15:41

    Rudý kapitán je pro mě obrovským zklamáním. Od temného námětu natáčeného v koprodukci tří evropských zemí bych prostě čekal víc. Hlavní mínus vidím v tom, že je tohle sice nově a trochu jinak zpracovaná detektivka, avšak když je mi úplně putna, kdo je vinný, podezřelý či puntíkovaný a nechápu téměř ani jednu z postav, je to na detektivku dost špatný výsledek. Má tam být napětí, hlavou mi má lítat plno otazníků. Já před sebou ale viděl tak maximálně vykřičníky. Často jsem se naprosto ztrácel v ději, našel jsem se pouze občas a na krátké chvíle, scénář místy dost zbytečně odbočoval a začátek filmu byl naprosto zmatený. Myslím, že na vině je asi dramaturgie nebo neujasnění si, co chci filmem sdělit. Připadalo mi, jako bych nebyl jediný, kdo se ztrácí. Stejný dojem jsem měl z tvůrců. Rýpnul bych si ale ještě do hudby, která je zde strašně laciná, alespoň podle mě. Co se týče technického zpracování, tam si nejde příliš stěžovat. Atmosféru vytvářeli dobrou, kamera nacházela velmi zajímavé úhly. Plus herecké výkony rozhodně dobré, casting lze taky pochválit. Rudý kapitán mě ale jinak moc nepotěšil. No, a to jsem se ještě nezmínil o dabingu. A nebo víte co? Raději ne.

    • 1.2.2017  18:04

    Podle mě je Amélie asi jeden z nejdůležitějších evropských filmů vůbec. A taky nejkvalitnějších. V první řadě výtvarná stránka - nikdy jsem neviděl takovou vypiplanost všech scén, co do grafické estetiky a barevného sladění. Každý záběr zde by mohl být malířským dílem. Srovnání se nabízí s Mechanickým pomerančem, ten v tomto smyslu fungoval stejně, jen s tím rozdílem, že Kubrick byl ve scénografii schválně neestetický, Jeunet naopak oku lahodící. Dále se mi velice líbila forma vyprávění - skoro epizodické, zabývající se sebemenšími detaily. Což je netradiční v rámci celého filmu. Co se týče herců, neměl jsem jediný problém. Audrey Tatou byla úžasná, optimisticky naivní v projevech a gestech stejně jako celý film. A pak se nelze nezmínit o hudbě Yanna Tirsena, z které jsem byl nadšený. Celkově je to film, na kterém je hodně znát velká hravost režiséra, obsahuje plno zajímavých nápadů a dívá se na něj moc pěkně. Má neotřelý humor, zvláštní postavy a neopakovatelnou atmosféru. Trochu mi to celé přišlo jako ten impresionistický obraz od J. Renoiara. Prchlivý, krásný, neobyčejný. - prchlivost denních okamžiků - příběh Amélie téměř stejný jako ostatních lidí z Montmartru

    • 1.2.2017  17:39
    Drive (2011)
    *****

    Velmi komorně podaný kriminální thriller, který vlastně byl dle mého spíše psychologickým dramatem. Drive má skvěle tíživou atmosféru, kterou si buduje pomalými záběry a hereckým minimalismem, zvláště v případě Ryana Goslinga, který mě zde naprosto stoprocentně přesvědčil o jeho umu. Téměř nemluví a jeho pocity nejsou v dialozích, nýbrž "pouhých" pohledech atd., zkrátka jaksi uvnitř něj. A tak to má být. Proto pochvala scénáristovi a i Ryanovi za to, jak skvěle to zahrál. Další silnou stránkou je hudba. Píseň Nightcall mi bude znít v hlavě ještě hodně dlouho. A zároveň jsem ještě mockrát neviděl, že by jedna píseň tolik vystihovala celý film, celou podstatu toho snímku. Mimořádné. Drive je velmi nenápadný film, který vás ale srazí do kolen. A taky je mimochodem také trochu ukázkou toho, jak skvěle dopadají americké filmy natočené evropským režisérem. To propojení evropského a zámořského přístupu má sakramentsky něco do sebe.

    • 25.1.2017  14:42

    Jestliže The Wall postavíme vedle filmů jako Vykoupení z věznice Shawshank nebo Přelet nad kukaččím hnízdem, a řekneme: "Tohle byly lepší filmy!", pak nesoudíme správně. Tohle je audiovizuální dílo postavené na díle hudebním. Spíše než ke klasickým filmům bych to klidně srovnával s Křikem Evdarda Munche či Nosorožci Salvadora Dalího. Na základě tohoto hodnotím já. Dle mého je to skvělá věc, plná implicitních významů a symbolik. Zdánlivě nesouvisející obrazy postupně začnou dávat smysl, ale zároveň se nic neřekne doslova, režisér Parker hodně věcí nechává na naší vlastní fantazii, například co znamená Zeď, atd. Snímek je téměř bez dialogů, které ale nejsou potřeba, protože obraz stačí dostatečně. Jen mi trochu chyběla nějaká možná lehce hutnější či temnější atmosféra, některé scény navíc působily celkem "nicneříkajícně", a také jsem měl občas problém s kulhajícím tempem, zvláště v polovině. Začátek a konec je ale prostě něco úžasného. Hudba a texty Pink Floydů jsou samozřejmě naprosto geniální a parádně sednou k obrazu. Jen si dovolím takovou menší poznámku, že bych věděl o lepších albech, dokonalá představa je například zfilmovaná deska The Dark Side of the Moon (jen si představte obraz k peckám On The Run, Time, či Money). Každopádně zde to byla rocková opera The Wall, což má asi hlavně díky textům filmovější podobu. Celé dílo bych označil za čirý surrealismus, šílené audiovizuální dílo, které za sebou zanechává mnoho otázek. Musím to všechno ale ještě vstřebat, od cesty asi není druhé zhlédnutí. Každopádně pokud budete chtít vidět opravdové umění, podívejte se na tohle. Dílo stejně zvláštní jako celá diskografie Pink Floydů. Což je moc dobře.

    • 14.1.2017  08:20
    Happy End (studentský film) (2015)
    *****

    "An Oscar goes to..." :)

    • 14.1.2017  08:17

    Nedokázal jsem odtrhnout oči od obrazovky. Je to velmi napínavé, znechující (v dobrém slova smyslu), tíživé, hutné a syrové drama. Téma je tedy už velmi ohrané, na druhou stránku je to jako s válečnými filmy. I když jich bylo natočeno velké množství, stále jsou potřeba. Děj vygradoval až do maximálního expresivna, ale kvůli odstrašujícímu příkladu... vlastně proč ne.

    • 14.1.2017  08:10
    Učitelka (2016)
    ****

    Petr Jarchovský zde odvedl výbornou práci. Netradiční forma vyprávění připomínající Dvanáct rozhněvaných mužů, dobré dialogy a stupňování napětí. Z jeho stránky bylo dle mě vše odvedeno na jedničku. Pár výhrad bych měl k Hřebejkovi, který všechny herce podle mě nedovedl k jejich maximu a stejně tak atmosféru mohl vytvořit o něco hutnější. Celkově jde ale o zajímavý film zaobírající se socialistickým tématem z trochu jiné stránky.

    • 4.1.2017  20:05
    Moulin Rouge (2001)
    ****

    Film to byl překvapivě dobrý. Proč překvapivě? Jednak je to muzikál, a ty mi z většiny přijdou neskutečně otravné, a druhak protože jsem ze začátku měl kvůli odpornému střihu tiky sebevraha. Celkem jsem myslel na podobný začátek ve Velkém Gatsbym, kterého jsem ale nezvládl a dodnes neviděl celý. Tady to bylo stejné. S odstupem pár hodin si ale uvědomuji, že i ten šíleně rychlý a zběsilý úvod, který se mi vyloženě nelíbil, měl ve filmu své opodstatnění. Možná je to nějaký Luhrmannův zvláštní autorský rukopis. Mohu ale říct, že mi jednoduše nesedl. Pak se ale tempo nějak uklidnilo a já si dokonce některé pasáže se zpíváním i užíval! Zápletka a vlastně vůbec celý děj byl skvělý, ne moc originální, ale skvěle zahraný a uvědomil jsem si i to, jak moc by ten film nefungoval, kdyby byl natočen v jiném žánru. Budiž ti odpuštěno, muzikále. I když se může zdát, že tento snímek hodnotím spíše kriticky, není tomu tak. Mně se to vážně líbilo, ale mělo to své mouchy. Například to celé zpracování, hlavně kamera a střih, bylo dle mého jaksi falešně originální. Ale to už moc polemizuji. Byl to sice jeden velký kýč, ale zato byl humorný, zajímavě pojatý a svým způsobem krásný.

    • 30.12.2016  12:35

    Tato filmová pohádka se určitě povedla. Zpočátku si ale zadala s lehce trapným humorem, podle mého velmi tlačeným na pilu. Jakmile se děj dostává z nebe na zemi, šlape vše, jak u pohádky má. Hlavně pak neskutečná chemie mezi Trojanem a Dvořákem. Pohádka překvapivě nekýčovitá, zábavná, i milá. Nezkazila dojem z jedničky, kterou mám ze všech pohádek nejradši.

    • 27.12.2016  13:54

    Scott Pilgrim vůbec není špatný film. Jeho problémem ale je, že se o něm také nedá říci, že by byl dobrý - není, mohl být lepší. První minuty filmu jsou skvělé, poznáváme charaktery, prostředí, i první zápletku; to všechno velice kreativní a hravou formou. Celý film je totiž stylizován jako nějaký hybrid komiksu a počítačové hry. Nápady jsou tam opravdu úžasné (např. skvělý "pee bar", atd.), efekty taky na úrovni. To vše funguje v podstatě výborně do půlky filmu. Tam se najednou vtípky a vlastně úplně všechno opakuje a celkově začíná film ztrácet dech. Noví ex´s přestávají být vtipní, vše je předvídatelné a co hůř - např. souboje začínají být hroznými klišé. Jednoduše z toho pak byla táhlá nuda. Což je špatné, když se na té scéně pořád něco děje. Ono se toho totiž dělo až moc. A ke konci jsem měl pocit, že se z toho originálního a zábavného snímku najednou stává, promiňte mi ten výraz, strašná sračka. Pořád ale zůstává ten fakt, že ty postavy byly fakt božsky napsané a zahrané. A musím taky ocenit to, že tvůrci ukázali, že se pořád dá udělat film o láskách ze střední (či z výšky) "nějak jinak". Jak jsem uvedl na začátku, nebylo to špatné, ale ani dobré. A klasická fráze "neurazilo, nenadchlo" tentokrát vůbec nefunguje. Urazilo, i nadchlo.

    • 13.12.2016  20:27
    Maria Stock (studentský film) (2013)
    ***

    Téma i atmosféra dobrá - taková zvláštní, netradiční, poetická. Jenže to má mnoho háčků - za prvé stopáž. Pointa, pokud se dá hovořit o pointě, mi nepřišla zas tak nosná, aby film musel mít 50 minut. To je prostě moc, strašně moc. Budu radikál a řeknu to - podle mého se to dalo vše stihnout za 20 minut a neměl bych problém. Za druhé - snaha o umění. U sledování jsem měl dojem, že se v tomhle filmu vše až moc řídilo tím, aby jejich společný absolvák byl co nejumělečtější a nejfestivalovější. Jenže tahle snaha o umění je možná ještě horší než klasický mainstreamový film. Ten si aspoň na nic nehraje. Ale chápu to, hold se to ne vždy povede. Každopádně není moc za co chválit, herecké výkony byly průměrné, maximálně kamera, ta byla dost dobrá, a pak se mi líbila už zmiňovaná atmosféra. Každopádně můj závěr je takový, že tenhle snímek se spíše nepovedl než povedl.

    • 10.12.2016  08:32

    Podmanivé. Nádherné. Napínavé. Dobrodružné... Hitchcock zde předvádí po vyprávěcí stránce výtečnou práci. Prakticky hned dojde k velkému, nečekanému zvratu a od té doby se film nezastaví. A tím nemyslím, že by tam byla pořád akce, nýbrž stále nové a nové objevy, obraty, pochybnosti. Přílišná "studiovost" přímo nádherná, scény se zadní projekcí se mi fakt líbily a podle mě i možná nahrávaly atmosféře filmu. Herci výborní, dokonalý byl se svým šarmem a sarkasmem hlavně Cary Grant. Snímek je to skvělý - nejvíce hollywoodský a americký film (co do stylu), co jsem asi viděl - v tom nejlepším slova smyslu.

    • 4.12.2016  00:32

    Tento film je dle mého klenot. Bez pořádného děje, zvláštní střih, divné dialogy a roztřepaná kamera. To vše by byla pravda. Ale ani jedno nevadí, nýbrž ještě vylepšuje celkové vyznění. Velice se mi líbilo, že je film hnaný až do jakéhosi absurdna, a zdůrazňuje tak dle mého možná až zbytečnost nebo komičnost lidské existence. Proto tu máme ty lehce zvláštní dialogy, které jsou ale dle mého naprosto geniální. A střih, ten je myslím legendární. Ještě jsem neviděl film s tak velkým důrazem na střih. V tomhle a vlastně i ve všech ostatních ohledech naprostá pecka. Tenhle snímek asi nepřijme úplně každý. Jde ve všech směrech zkrátka o co nejčistší minimalismus. Myslím, že film měl celkově nastavit jakési zrcadlo, podle mého U konce s dechem hlavně reflektuje tehdejší vývoj naší moderní společnosti. No prostě vymývárna popcornového mozku... Největší přání v životě? Stát se nesmrtelným a zemřít..."

    • 4.12.2016  00:10

    Na tomto filmu se mi nejvíce líbil způsob, jakým tvůrci pracují s divákem a s jeho očekáváními. Velmi se vymezuje proti otřepaným klišé, jakými jsou zpravidla válečné snímky plné. Samosebou to občas nese ovoce, ale když to někdo udělá úplně jinak, je to tah hodný obdivu. Hlavně proto, že se možná ani tolik nejedná o válečný film. Jde spíše o postavy a jejich vnímání války, strachu, (ne)hrdinství, lásky. Psychologie jednotlivých charakterů jde až na dřeň, do hloubky a každá z nich má nějakou svou filosofii. Tyhle jednotlivé filosofie pak utváří obraz války ve Vietnamu, alespoň v mezích příběhu. Takovýto přístup k látce jsem mnohokrát neviděl. A skvělé bylo, že se film nezabýval klasickým "zbytečná válka", "válka je humus", ale podle mě šlo více o "kde vlastně leží pravda?", "za jakou cenu?", a tak dále. Po herecké stránce je film také velice povedený. Možno namítnout, že se zde vyskytovalo příliš hvězd, ale myslím, že je to rozhodně správná volba a chápu ji. Když se Terrence Malick rozhodl, že si s dvěma hodinami prostě nevystačí, někdo ten film musel táhnout. A s méně známými herci či neherci si pozornost na tak dlouhou dobu nezískáte. Alespoň v tomto případě, pakliže se jedná o filosofický snímek. Tempo filmu mi sedělo - prvak pomalý film z válečného prostředí se jen tak nevidí, druhak jsem měl možnost přemýšlet více o tom, co se vlastně říká a co je podstatou. Upřímně řečeno mě Tenká červená linie dostala. Scénář vyvážený, bez zbytečných slov, krásně nekrásné záběry kamery, režie maximalisticky instinktivní, herci minimalističtí ve výrazivu (a občasné exprese pak působí o to víc). Jednoduše velmi dobrá práce.

    • 20.11.2016  18:42

    Předlohu jsem četl a možná právě proto, že jsem ji četl, dávám průměrné hodnocení. Film to není špatný, ani ne nevtipný, to říct nechci, spíše mi přišlo, že tam nebylo něco navíc. Styl filmů "neurazí, nenadchne" mě moc nebere a tohle je přesný příklad. Film de facto jen odvyprávěl knížku a skončil. Skončil stejně jako začal. K vyššímu hodnocení bych potřeboval trochu osobitější přístup k materiálu, něčím to zkrátka "okořenit". Vytknout by se dala i určitá "televiznost", ale to už je rozhodnutí tvůrců, které respektuji. Pochválit se ale určitě dají herecké výkony, zvláště pak Libuše Šafránkové, které role perfektně sedla a celková vtipnost, kterou se jim až na pár scén podařilo úspěšně převést z knížky na plátno. Dalo by se říci, že mi zkrátka chybělo něco, co by mi dokázalo, že si tenhle snímek zaslouží být na stříbrném plátně. Pokud jsou zde ale nějací nečtenáři, když si Báječná léta pod psa pustíte, dozvíte se vše, co bylo v knize.

    • 13.11.2016  08:31
    Příchozí (2016)
    *****

    Film Příchozí má vše, co sci-fi (a možná obecně filmy) poslední doby ne. Fantastickou atmosféru, pomalé budování napětí, účinnou gradaci, ale hlavně pointu. Nečekanou pointu, která zničehonic posune film o třídu výš (a to jsem si myslel, že už to nejde). A pak taky výjimečnost vyprávění. Kdybych to rozebral více do podrobna, asi bych už spoiloval. Jednoduše řečeno - vymyká se to normálu. Je taky téměř neuvěřitelné, jak velký smysl pro detaily má Dennis Villeneuve. Když jsem viděl jeho film Zmizení, četl jsem komentář kohosi, že předčil v práci s detaily Davida Finchera. Ale ani Zmizení, ani Sicario, mě o tom ještě nepřesvědčili, zato Příchozí zcela rozhodně. Dle mého zkrátka masterpiece. Ve filmovém vyprávění možná ještě důslednější a originálnější než lehce podobný Interstellar (ten u mě však vede díky atmosféře), celkově kreativnější než mnoho sci-fi snímků dohromady. A mě osobně nejvíce potěšilo to, že ze všeho nejvíc je důležitá linka psychologického dramatu. Jednoduše - zaplaťte si za ten lístek a jděte do toho kina. Zaručuji se, že toho nemůžete litovat. Více zde: http://partoftheart.wixsite.com/artblog/single-post/2016/11/18/Recenze-P%C5%99%C3%ADchoz%C3%AD

    • 15.10.2016  22:25
    Fargo (1996)
    ****

    Žádný jiný film nepracuje takhle ojediněle a zajímavě s herci a jejich charaktery, jako to dělají bratři Coenovi ve Fargu. Všechny postavy jako by vypadly ze špatného vtipu, všichni jsou tak zoufalí a pokrytečtí, že nevíte, či se smát nebo brečet. Každopádně je to opravdu úžasně (ne)vtipný film, který je plný absurdních postav, v absurdním prostředí a v ještě více absurdních situacích. Celkově to na mě přesto působilo lehce stroze. On to byl i možná účel, ale zkrátka mi tam jen chybělo něco, co nedokážu pojmenovat, určitý větší zápal nebo údernost. Je ale fakt, že bratři Coenové si mě svým nezaměnitelným stylem získali.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace