L_O_U_S

L_O_U_S

Michal Ledwoń

okres Karviná
učitel, překladatel

homepage
Skype: Subkontrabasklarinet

32 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42
    • 19.6.2018  11:37

    Předně musím vyseknout poklonu. Ne filmařům, ale postavám. Loňské prázdniny jsem strávil vyvážením písku ze základů domu, takže vím, co to sypání cestiček až do města muselo asi obnášet. A teď k  filmu jako takovému. No, nadávám na to u všech hororů a nadávat budu i tady. Tiché místo místo svým námětem přímo vybízí k laciným lekačkám a asi nikoho nepřekvapí, že tvůrci v tomhle ohledu „nezklamali“. Opravdu jsou ty falešné poplachy s vjezdy postav do záběru, mývaly nebo rukou na skle à la Titanic nutné? To vážně nedokáží filmaři prostě budovat napětí jen tichem? Kdyby se zajímavý námět spojil s nezajetými postupy, mohl by tohle opravdu být zatraceně dobrý film, jenže k naplnění došlo jen z půlky. Scéna s porodem je v daném kontextu vrcholem filmu, jenže když se konec začne ubírat směrem survivalové naháněčky, invencí to moc nečpí. (1 243.)

    • 5.5.2018  19:14
    AronChupa - I'm an Albatraoz (hudební videoklip) (2014)
    ****

    Nemůžu si pomoct, ale líbí se mi to. U současné taneční produkce se mi to nestává často. (1 242.)

    • 5.5.2018  10:15

    Vypadá to, že tahle série pro mě pomalu končí. Ukázalo se, že předaleká galaxie bude vždycky a jenom o proměnách dobrých v padouchy a naopak, o impériu a povstalcích a o nevydařených synech. Na to úplně stačí tři filmy, není třeba z toho ždímat filmový vesmír. Fanboyové budou nesouhlasit, ale co čekat od lidí, kteří si z toho udělali náboženství. Jestli se něco dá přiznat Lucasově prequelové trilogii, tak to, že se to aspoň pokusil natočit jinak. Sice blbě, ale jinak. Abrams a Johnson jen recyklují to, co kdysi dávno napsal někdo jiný. Tehdy to ale bylo originální a nepotřebovalo to diverzitu za každou cenu. Vidím to tak, že se podívám na devátou epizodu, a pak tohle celé pustím k ledu. Spin-offy a další trilogii už neuvidím. Možná svým dětem někdy pustím původní trilogii a s hořkým úsměvem si řeknu, jak marvelizace a Disney zabili Star Wars. (1 241.)

    • 3.5.2018  12:33

    „Srdečně vás vítáme, haťapaťa…“ Film, který prostě musí pobavit. Francouzi ještě pořád točí vtipné komedie. Téhle prospívá, že i když zpracovává myšlenku tolerance, nesnaží se jít v kolejích nějaké nucené korektnosti. Zároveň divák s aspoň nějakým kulturně-historickým povědomím ocení i ten kontext francouzského levicového aktivismu a intelektuální sféry. A musí se trpce pousmát tomu, jak si i my dobroserové raději zamkneme šperky, zatímco jsme den přetím dělali lidem kázání o rasových předsudcích. No a taky body nahoru za Rumunsko. Pro to mám slabost. (1 240.)

    • 16.4.2018  09:56

    Film střídá slabé a silné momenty. Ty silnější se vyskytují až ke konci, kdy jsem měl pocit, jako by adaptaci Vermesovy knihy točil David Lynch. (1 239.)

    • 8.4.2018  20:12

    Mám rád satiru, černý humor a komedie, u kterých se člověk zasměje narážkám na něco, o čem má aspoň nějaké povědomí. (1 238.)

    • 27.3.2018  23:17

    Díval jsem se vlastně jen díky upoutávce, ve které jsem zahlédl spolužáka z gymplu (týpek, se kterým si Sabina splete Tadeáše). Nevypadá to úplně zle, je to i vtipné a má to šmrnc, ale asi to byla poslední epizoda, kterou jsem sledoval záměrně. (1 237.)

    • 27.3.2018  23:10

    Před nějakým časem jsem si pustil Padesát odstínů šedi a litoval jsem. Po pár dnech jsem prubnul tuhle parodii. Zlaté časy americké parodie jsou už dávno pryč a nečekal jsem nic extra. Párkrát jsem se ale zasmál, hlavně u těch rasově-stereotypních vtípků. Navíc oceňuju zparodování filmu Whiplash. (1 236.)

    • 24.3.2018  19:41
    Řezník - Otroci Konspirací (hudební videoklip) (2017)
    ****

    Po nějaké době dávám Řezníkovi nadprůměrné hodnocení. Ta čtvrtá hvězda je víceméně za téma, které je mi docela blízké. (1 235.)

    • 21.3.2018  10:11

    Wiseauovo dílo Pokoj znám dobře a četl jsem i Sesterovu/Bissellovu knihu. Na tenhle Francův počin jsem byl celkem zvědavý. Je docela škoda, že se do natáčení montoval sám Wiseau. Chápu, že je mu James Franco zavázaný a určitě si ho i váží, ale tím se obrušuje možnost zachytit jeden z těch méně pěkných rysů jeho povahy. Teď víceméně jen papouškuju Red Letter Media, ale Tommy Wiseau v minulosti několikrát prokázal, že dokáže být i sebestředný, manipulativní hajzl. Franco si samozřejmě tohle nemohl dovolit zachytit, jinak by mu Wiseau značně zkomplikoval natáčení a zveřejnění The Disaster Artist. Místo toho sledujeme spíš příběh podivínského snílka, který občas uletí ve vztahu ke svému okolí, ale který si hlavně jde za svým snem. James Franco dokázal Tommyho manýry a přízvuk vystihnout opravdu skvěle, jenže si nejsem jistý, že to je to, o čem by to celé mělo být. Závěrečná srovnávačka scén z Francova filmu a z Pokoje působí víceméně zbytečně. OK, podařilo se vám to sehrát na chlup věrně originálu, ale co z toho? Možná je ještě příliš brzy na to, aby takový film vznikl, když kult kolem Tommyho Wiseau ještě neodezněl. (1 234.)

    • 19.3.2018  23:03

    Podobně jako Stmívání, i Padesát odstínů šedi jsem si pustil víceméně proto, abych nekritizoval něco, co jsem vlastně nikdy neviděl. Zatímco upírská anabáze Kristen Stewart mě spíš jen nudila, u tohohle jsem cítil až fyzickou bolest. Dvě hodiny strávené sledováním tohohle šloku mi nikdo nevrátí, přitom jsem mohl udělat něco pro zdraví, třeba čichat ředidlo. Nenašel jsem nic, za co bych udělil hvězdičku. Ústřední dvojce je nevěrohodná a nesympatická. Na Dakotě Johnson coby Aně Steelové není nic, co by ji pro mě činilo atraktivní. Mám rád ženy, na kterých je něco zvláštního, ať už po fyzické či mentální stránce, ale v případě téhle šedé a naprosto průměrné myši nic takového neexistuje a nezachrání ji ani láska k viktoriánské próze. Děj působí dojmem, jako by scenáristka otrocky přepsala scény z knihy bez ohledu na to, jak moc blbé jsou. No a co, že třeba scéna s pročítáním smlouvy u stolu působí úplně dementně, prostě to tam musí být a hotovo. Ze všeho nejvíc je mi líto všech pánů, kteří se od svých protějšků nechali ukecat k návštěvě kina pod příslibem vášnivého večera. Snad jim to aspoň stálo (za to). (1 233.)

    • 19.3.2018  16:20
    Grygar (2018)
    ****

    Těší mě, že se k tomuhle někdo odhodlal, protože Jiří Grygar si vlastní dokument určitě zaslouží. TV Prima si tímhle u mě malinko napravila reputaci, kterou jí kazí pavědecké bláboly o pátečních večerech na Zoomu. (1 232.)

    • 14.3.2018  08:36

    Na tenhle film jsem byl zvědavý. Legendu o zabijákovi volajícím přímo z domu, kde se u televize uvelebila nevinná holka na hlídání, znám a viděl jsem i starší verzi z roku 1979. Nečekal jsem nic extra a věděl jsem, že jdu do béčka, ale zajímalo mě, jak se tvůrci popasují s natažením krátké historky na hodinu a půl. No, špatně. Při úvodních titulcích jsem málem vytekl z těch otravných klipovitých zoomů. Když se konečně dostaneme do zbohatlického baráku, jsou děsivé hovory s tajemným volajícím prokládány klišoidními hororovými rekvizitami jako falešné poplachy a nestartující auta. Do toho se ve filmu objevují návštěvy vložených postav, které ději nijak neprospívají. Čím mě ovšem tvůrci vyloženě nasrali, byl závěr (následuje spoiler). Legenda o maniakálním volajícím totiž pracuje se dvěma obavami – z narušení soukromí a z toho, že někdo ublíží dětem. Na tu druhou jsem od té doby, co jsem se sám stal otcem, citlivější. Nicméně to, že děti v téhle adaptaci přežijou a nejsou vrahem rozsekány na maděru, považuju za totální selhání a nepochopení toho, čím je původní historka tak děsivá. Filmaři opět jednou prokázali, že nemají koule. (1 231.)

    • 13.3.2018  10:52
    Co na to Češi (TV pořad) (2016)
    **

    Občas se tam najdou zajímavé věci, celkově je to ale hrozně nevýrazné a nemá to šťávu. Týmové poplácávání se, pokřiky a podávání rukou soupeři mi přijdou jako trapné divadlo. Dost nešťastným nápadem bylo taky angažovat Tomáše Matonohu jako moderátora. Ten člověk se do té role vůbec nehodí, působí na mě dojmem, že mu po podepsání smlouvy provedli lobotomii a navíc ho před každým natáčením ožrali. (1 230.)

    • 5.2.2018  22:45
    To (2017)
    ***

    Jednalo se o můj první horor v kině. Vlastně ne, první byl kdysi dávno Silent Hill, ale ten jsem z poloviny nepochopil a z druhé poloviny prospal, protože jsem měl v palici. Chodit do kina na horory považuju za celkem riziko, ale dnešní publikum v karvinském kině Centrum bylo ukázněné, puboši měli vstup zakázán a přítomné adolescentky neměly po každé lekačce potřebu informovat své okolí, že se lekly. Když už jsme u těch lekaček, považuju je za dost hloupou a lacinou rekvizitu, která se ke Kingovi prostě nehodí. No jasně, že se leknu, když do záběru za hlasitého zvuku vjede Pennywise, jenže stejně tak se leknu, když mi někdo u ucha odpálí dělobuch. Není na tom nic invenčního, raději bych sledoval psychologickou hru s dětskými strachy a traumaty. Problémem Kingova Toho je, že adaptace důstojně vystihující ducha knihy – totiž že některá dětství bývají zatraceně zkurvená – by vyžadovala mnohahodinovou stopáž a fungovala by líp, jak tu někdo zmínil, jako seriál. Přesto musím říct, že Muschiettiho To dopadlo daleko lépe než ta televizní sračka. A taky bych chtěl pochválit flétnistku z obrazu. Pro flétnistky jsem měl vždycky slabost, i když jsem nikdy nebyl na hudebním táboře. (1 229.)

    • 5.2.2018  22:33

    Jsou filmové počiny, které dojely na rezignaci na původní formát. Tak dopadl filmový Mr. Bean a stejný strach jsem měl i u Tondy Blaníka. Pořád to působí klipovitě, ale plátno a dlouhometráž tomu na lesku příliš neubraly. Je sice pravda, že třeba močení z pódia je i na Blaníka přes čáru, myslím si ale, že se výsledný produkt povedl. Smál jsem se. A jsem rád, protože to, co se kolem nás poslední dobou děje, je opravdu k smíchu, pokud se člověk nemá zbláznit. (1 228.)

    • 25.1.2018  22:35
    Prezidentský duel – finále (TV pořad) (2018)
    ****

    Tak takhle má, vážení, vypadat debata prezidentských kandidátů. (1 227.)

    • 24.1.2018  08:36
    Česko hledá prezidenta (TV pořad) (2018)
    **

    Jako debata prezidentských kandidátů to mohlo dopadnout i hůř. Voříšek se pro tenhle pořad nenarodil, ale svou roli celkem zvládal. Debata nebyla dobře připravená, jak napsala řada lidí, otázky mohly být vybrány daleko lépe. Tohle byla spíš šou. Vůbec celá prezidentská kampaň je estráda neúměrná důležitosti toho, kdo bude prezidentský úřad vykonávat, jenže tady jde spíš o symbol a symbol může promlouvat velkou silou. Hodnotit výkony kandidátů tady nemá smysl, ale jestli chce Drahoš být Zemanovi rovnocenným soupeřem, měl by se přestat shovívavě usmívat a občas nějaký ten drtivý úder Zemanovi vrátit. Příležitostí k tomu měl dost, bohužel jich nevyužil. (1 226.)

    • 19.1.2018  00:07

    Ač je výkon Garyho Oldmana famózní, člověk se při sledování neubrání pocitu, že to šlo natočit lépe. Že ten ženský prvek postrádá většího smyslu a jeho podzápletka vyvrcholení, když už ho tedy tvůrci chtěli zdůraznit, že to chvílemi přešlapuje na místě a že tu scénu z metra budou diváci možná vnímat jako špatný vtip. (1 225.)

    • 11.1.2018  19:33
    The Neighbors (TV seriál) (2014)
    odpad!

    Pokud jste si mysleli, že mistr Wiseau své dílo Pokoj / The Room nemůže překonat co do špatnosti, že se poučí, že konečně začne točit něco, co aspoň vzdáleně připomíná filmovou/seriálovou tvorbu, spletli jste se. Pokud mu při natáčení Pokoje asistoval aspoň trochu profesionální štáb, The Neighbors jsou čistá amatéřina. Hloupá, uřvaná, debilní, formálně otřesná amatéřina. Tentokrát už na Tommyho nedohlížel žádný Sandy Schklair, aby z jeho produktů vlhkých a horečnatých snů vykouzlil sice trapný, zato alespoň trochu sevřený a smysl dávající produkt. Tenhle seriál ze všeho nejvíc i formální kvalitou připomíná porno, ze kterého někdo vystříhal ty nejlepší části (byť jen asi dvě herečky jsou relativně použitelné v rámci P-žánru). Úplně všechno je mimo, úplně všechno je tu špatně – opakující se ustavující záběry s šílenou animací, hnusné ozvučení, maximálně trapný product placement, otravné a idiotsky se chovající postavy a hlavní herec / režisér neschopný správně vyslovit vlastní repliky a režírovat tak, aby jeho režisérské pokyny nebyly ve finálním sestřihu slyšet (na druhou stranu, třeba je to tak schválně, aby Tommy ukázal, že to tentokrát režíroval opravdu sám). Pro milovníky bizáru povinnost, pro fandy (a „fandy“) Tommyho Wiseau memento, kam až je schopný brakový filmař dojít v rámci své nesoudnosti a exhibicionismu. (1 224.)

    • 3.1.2018  00:04

    Tenhle film se mi dlouhou dobu vyhýbal, dokonce jsem až dosud žil v domnění, že ho natočil Hřebejk. Občanský průkaz je víceméně karikaturou a koncentrátem doby minulé. Byť by se dalo říct, že je to další z řady „vyrovnávacích“ filmů, kterých se u nás natočilo dvanáct do tuctu, byl jsem příjemně překvapen a zaujalo mě to. Dovolím si ale nahodit otázku, proč musí být každý film odehrávající se za minulého režimu nutně o minulém režimu. Upřímně si nevzpomenu na jediné dílo, které by se odehrávalo za komárů, aniž by vůči dané éře nebylo konfrontační. Je to zvláštní, když to člověk srovná třeba se seriály, které se u nás natočily před Listopadem, ale nebyly pojaté jako kritika poměrů za první republiky (namátkově třeba Hříšní lidé města pražského). (1 223.)

    • 2.1.2018  23:27
    Smrt na Nilu (1978)
    ****

    Kdysi dávno jsem tenhle film nakousl u bývalky, ale kvůli poškozenému DVD jsem pak dlouho neviděl závěr. To jsem napravil až po letech. Je osvěžující vidět v roli Poirota někoho jiného než Davida Sucheta, navíc disponuje tenhle film famózní hudbou Nina Roty, která se už dneska nepíše. (1 222.)

    • 18.12.2017  13:57

    Hrozně nemám rád, když scenárista s režisérem vychrlí v úvodu filmu kvanta jmen postav a vztahů mezi nimi, ať si v nich pt. divák udělá sám pořádek nebo ať si celý úvod pustí znovu za znásilňování tlačítka Pause. Anna Karenina se v tomhle ohledu naštěstí utřepe, byť z úplného konce (kdo je sakra ta mladá blondýna?) jsem měl opět guláš. Když člověk posunuje zpátky, podaří se mu odhalit spoustu náznaků, které Wright a spol. do filmu ukryli. Za ty, stejně jako za zajímavou stylizaci, dík. (1 221.)

    • 29.11.2017  10:02
    To (TV film) (1990)
    *

    Asi tak – cením si snahy zpracovat tohle dílo. Jenže proto, že je to dílo mamutí, je prakticky nemožné natočit uspokojivou adaptaci, která by v dostatečné míře vystihla jeho myšlenky. Adaptace sice nelze posuzovat podle toho, jak moc se drží či nedrží předlohy, ale pokud se filmaři nehodlají vydat úplně jiným směrem a knihu transformovat (jako třeba Kubrick v Osvícení), měly by být klíčové prvky a témata zachovány. Kingovo To je především dílo o dětských traumatech zasypaných někde v nevědomí. Je to kniha o dětství a o tom, jaké to je o ně přijít. O tom, o čem se příliš nemluví, a pokud přece jen, používá se pro tu věc jen ukazovací zájmeno. O tom, před čím zavíráme oči a co se ukrývá někde hluboko a daleko a vytahovat to na světlo světa je asi tak příjemné jako brodit se městskou kanalizací. To Tommyho Lee Wallace je adaptací televizní, takže na vyobrazení asi nejkontroverznější scény, která zvedla ze židle nejednoho čtenáře, může divák rovnou zapomenout (a jak jsem slyšel, nedostala se ani do novější verze). Stejně tak může počítat s tím, že se do filmu nedostane nahota, sex, vugarismy nebo krvavé scény řádění Toho. Výsledný produkt se snaží poměrně věrně adaptovat ústřední dějovou linku, jenže tři hodiny jsou prostě málo, a tak není čas sžít se s postavami, které se jen posouvají od jednoho zjevení Pennywise k dalšímu a nakonec narychlo zorganizují výpravu do kanálu. Dost nepříznivě se na Tom taky podepsal výběr herců. Bylo tady mnohokrát řečeno, že děti hrají slušně, bohužel jim to ale kazí jejich dospělé protějšky, pričemž nejslabším článkem je bezkrevný Bill s culíkem. Kvalitní efekty nelze v televizní adaptaci z roku 1990 čekat vůbec. No a hudba je příšerná. Takže ve výsledku Kingovi nejvíce uškodil formát. Raději se podívám na novější verzi, která vypadá co se týče hodnocení daleko lépe. (1 220.)

    • 6.11.2017  13:24

    Když ČSFD zavedla separátní hodnocení epizod a sérií, zařekl jsem se, že to takhle praktikovat nebudu, páč bych si tím jen zahnojil profil. Co ale se seriálem, jehož jsem viděl jen jeden díl a víc už jich nejspíš neuvidím? Shazovat to celé nechci, protože je naděje, že jsem přece jen viděl slabší epizodu (u hnusů typu Báječní a bohatí to už fakt neřeším). No, ale k věci. Zaujalo mě především, jak bezkrevná a nesladěná je dvojice protagonistů. Tereze Hofové (z nějakého důvodu jsem si celou dobu myslel, že sleduju Laďku Něrgešovou) jsem nevěřil nos mezi očima a Kryštof Hádek působí dojmem naprostého ťululum (lepší slovo mě nenapadá). Miroslav Donutil taky vypadá, že by nejradši dělal něco jiného, a tak tu máme seriál, kde se ani jeden z hlavních herců nehodí pro svou roli. Což asi nebude problém pro zmasírované diváky současné produkce, ale člověk, který očekává aspoň sympatické postavy, je zklamán. Na závěr bych snad jen dodal, že právníci by neměli dělat práci za detektivy. Když už chci rozplétat okolnosti vraždy, tak s normálními kriminalisty. (1 219.)

    • 16.10.2017  18:05

    O málokterém současném filmu se dá bezpochyby říct, že je osobitý. Tenhle to ale naplňuje. Jasně, velkou zásluhu na tom mají ti, kteří tenhle svět vytvořili už dávno. Blade Runner 2049 svému předchůdci rozhodně ostudu nedělá. Záběry na futuristické Los Angeles jsou geniální a vůbec celá výprava a všechny ty technologické vyhrávky nesou dávku originality. O něco slabší je už příběh, zejména v posledních minutách – motiv odboje a postavy vyvoleného jsou už originální pramálo. Přesto jsem si to užil. (1 218.)

    • 12.10.2017  22:35
    Sněhulák (2017)
    ***

    Čistý průměr. Vcelku rutinní detektivka. Kdybych sérii s Hary Hůlem (tak se to jméno čte doopravdy – jo, zase poučuju) nikdy nečetl, tenhle film by mě k četbě rozhodně nepřiměl. Michaela Fassbendera mám docela rád, ale ono je vlastně úplně jedno, kdo tohohle jinak sympatického alkoholika hraje. Tohle je film tak na nedělní odpoledne do televize. (1 217.)

    • 17.9.2017  22:48
    Meghan Trainor - All About That Bass (hudební videoklip) (2014)
    ****

    Tahle písnička převyšuje současnou produkci především tím, že obsahuje něco, co by u soudobého popu člověk hledal víceméně marně – chytlavou melodii. (1 216.)

    • 17.9.2017  13:55
    Otázky Václava Moravce (TV pořad) (2004)
    ****

    Člověk se v nedělní poledne nechce nad ničím vztekat, zvlášť nad politikou, ale když přepne na Otázky Václava Moravce, zaujme ho to a vydrží se aspoň chvíli dívat. Sympatický moderátor, který se neveze na protisystémových náladách ve společnosti – což je možná příčina těch několika nízkých hodnocení tady na profilu. (1 215.)

    • 16.9.2017  21:21

    Zpracování působí méně profesionálním dojmem, ale to není důležité. Zhlédnutí filmu by mělo být povinné, zejména pro voliče Andreje Babiše. (1 214.)

<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace