L_O_U_S

L_O_U_S

Michal Ledwoń

okres Karviná
učitel, překladatel

homepage
Skype: Subkontrabasklarinet

33 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 21 31 41
    • 29.11.2017  10:02
    To (TV film) (1990)
    *

    Asi tak – cením si snahy zpracovat tohle dílo. Jenže proto, že je to dílo mamutí, je prakticky nemožné natočit uspokojivou adaptaci, která by v dostatečné míře vystihla jeho myšlenky. Adaptace sice nelze posuzovat podle toho, jak moc se drží či nedrží předlohy, ale pokud se filmaři nehodlají vydat úplně jiným směrem a knihu transformovat (jako třeba Kubrick v Osvícení), měly by být klíčové prvky a témata zachovány. Kingovo To je především dílo o dětských traumatech zasypaných někde v nevědomí. Je to kniha o dětství a o tom, jaké to je o ně přijít. O tom, o čem se příliš nemluví, a pokud přece jen, používá se pro tu věc jen ukazovací zájmeno. O tom, před čím zavíráme oči a co se ukrývá někde hluboko a daleko a vytahovat to na světlo světa je asi tak příjemné jako brodit se městskou kanalizací. To Tommyho Lee Wallace je adaptací televizní, takže na vyobrazení asi nejkontroverznější scény, která zvedla ze židle nejednoho čtenáře, může divák rovnou zapomenout (a jak jsem slyšel, nedostala se ani do novější verze). Stejně tak může počítat s tím, že se do filmu nedostane nahota, sex, vugarismy nebo krvavé scény řádění Toho. Výsledný produkt se snaží poměrně věrně adaptovat ústřední dějovou linku, jenže tři hodiny jsou prostě málo, a tak není čas sžít se s postavami, které se jen posouvají od jednoho zjevení Pennywise k dalšímu a nakonec narychlo zorganizují výpravu do kanálu. Dost nepříznivě se na Tom taky podepsal výběr herců. Bylo tady mnohokrát řečeno, že děti hrají slušně, bohužel jim to ale kazí jejich dospělé protějšky, pričemž nejslabším článkem je bezkrevný Bill s culíkem. Kvalitní efekty nelze v televizní adaptaci z roku 1990 čekat vůbec. No a hudba je příšerná. Takže ve výsledku Kingovi nejvíce uškodil formát. Raději se podívám na novější verzi, která vypadá co se týče hodnocení daleko lépe. (1 220.)

    • 6.11.2017  13:24

    Když ČSFD zavedla separátní hodnocení epizod a sérií, zařekl jsem se, že to takhle praktikovat nebudu, páč bych si tím jen zahnojil profil. Co ale se seriálem, jehož jsem viděl jen jeden díl a víc už jich nejspíš neuvidím? Shazovat to celé nechci, protože je naděje, že jsem přece jen viděl slabší epizodu (u hnusů typu Báječní a bohatí to už fakt neřeším). No, ale k věci. Zaujalo mě především, jak bezkrevná a nesladěná je dvojice protagonistů. Tereze Hofové (z nějakého důvodu jsem si celou dobu myslel, že sleduju Laďku Něrgešovou) jsem nevěřil nos mezi očima a Kryštof Hádek působí dojmem naprostého ťululum (lepší slovo mě nenapadá). Miroslav Donutil taky vypadá, že by nejradši dělal něco jiného, a tak tu máme seriál, kde se ani jeden z hlavních herců nehodí pro svou roli. Což asi nebude problém pro zmasírované diváky současné produkce, ale člověk, který očekává aspoň sympatické postavy, je zklamán. Na závěr bych snad jen dodal, že právníci by neměli dělat práci za detektivy. Když už chci rozplétat okolnosti vraždy, tak s normálními kriminalisty. (1 219.)

    • 16.10.2017  18:05

    O málokterém současném filmu se dá bezpochyby říct, že je osobitý. Tenhle to ale naplňuje. Jasně, velkou zásluhu na tom mají ti, kteří tenhle svět vytvořili už dávno. Blade Runner 2049 svému předchůdci rozhodně ostudu nedělá. Záběry na futuristické Los Angeles jsou geniální a vůbec celá výprava a všechny ty technologické vyhrávky nesou dávku originality. O něco slabší je už příběh, zejména v posledních minutách – motiv odboje a postavy vyvoleného jsou už originální pramálo. Přesto jsem si to užil. (1 218.)

    • 12.10.2017  22:35
    Sněhulák (2017)
    ***

    Čistý průměr. Vcelku rutinní detektivka. Kdybych sérii s Hary Hůlem (tak se to jméno čte doopravdy – jo, zase poučuju) nikdy nečetl, tenhle film by mě k četbě rozhodně nepřiměl. Michaela Fassbendera mám docela rád, ale ono je vlastně úplně jedno, kdo tohohle jinak sympatického alkoholika hraje. Tohle je film tak na nedělní odpoledne do televize. (1 217.)

    • 17.9.2017  22:48
    Meghan Trainor - All About That Bass (hudební videoklip) (2014)
    ****

    Tahle písnička převyšuje současnou produkci především tím, že obsahuje něco, co by u soudobého popu člověk hledal víceméně marně – chytlavou melodii. (1 216.)

    • 17.9.2017  13:55
    Otázky Václava Moravce (TV pořad) (2004)
    ****

    Člověk se v nedělní poledne nechce nad ničím vztekat, zvlášť nad politikou, ale když přepne na Otázky Václava Moravce, zaujme ho to a vydrží se aspoň chvíli dívat. Sympatický moderátor, který se neveze na protisystémových náladách ve společnosti – což je možná příčina těch několika nízkých hodnocení tady na profilu. (1 215.)

    • 16.9.2017  21:21

    Zpracování působí méně profesionálním dojmem, ale to není důležité. Zhlédnutí filmu by mělo být povinné, zejména pro voliče Andreje Babiše. (1 214.)

    • 10.9.2017  19:17

    Snad ještě nikdy nebyla hranice mezi významovou provázaností a samoúčelnou pseudoartovostí tak tenká. Lynch opět boří konvence a kromě kritiky a mainstreamového diváka si tentokrát vytírá zadek i s vlastními fandy. Dalo se čekat, že nové Twin Peaks bude prostě jiné, ale tohle netušil asi nikdo. Když Frost s Lynchem vypustili do světa původní seriál, mohl se divák ponořit do atmosférické detektivky zasazené do bizarního maloměsta, kterou občas narušovaly nějaké ty psychedelické výlevy. Ty byly ovšem v původních dvou sériích použity víceméně jako koření, přičemž v nich fungoval normální, lineární děj. U třetí řady člověk vážně neví, jestli si Lynch tropí žerty, nebo jestli ty natahované exkurzy do života původních postav, které nemají na děj příliš velký vliv, mají nějaký hlubší smysl. Jestli ty hrátky s časem a dimenzemi jsou promyšlenou skládačkou, nebo jen masturbací stárnoucího génia. Nejsem z těch, kteří potřebují dostat všechny odpovědi na podnose, zároveň ale nemám náladu sledovat současně dvě synchronizované epizody, jak navrhují autoři některých jinak zajímavých teorií o tom, co znamenal ten závěrečný mindfuck. Nabízí se otázka, jak by to celé vypadalo, kdyby měla třetí série jen původně zamýšlených devět, ne osmnáct epizod. Takhle se člověk prostě neubrání myšlence, že dvouminutové zametání baru je jen výplň. Jsem ale přesto rád, že si Lynch mohl splnit sen a natočit osmnáctihodinovou jízdu do světa snů, do které mu nikdo nekecal. (1 213. – To je jen číslo komentáře, fakt to není čas, kdy se na zem vrátí agent Cooper.)

    • 8.9.2017  22:37

    Prostě česká vztahová komedie s obligátní Slovenkou, kterou řidiči dálkových autobusů pouštějí osazenstvům zájezdů. Nic víc. Na rozdíl od těch Vejdělkových hnojů mi to aspoň nelezlo na nervy. (1 212.)

    • 8.9.2017  22:32

    V Česku takovýhle film už delši dobu chyběl. Cestování časem bylo ústředním motivem několika českých sci-fi a bláznivých komedií a Probudím se včera jim ostudu určitě nedělá. (1 211.)

    • 8.9.2017  22:27

    Sorry, ale ne. Příběh přesycený zbytečnými odkazy a pomrkáváním. Chápu, že Rowlingová do svých knih umístila spoustu z toho, co sama zažila, ale opravdu působí hloupě, když se kamarád z dětství Potter objeví jen proto, aby zaznělo jeho příjmení, zrzavý kamarád ze střední se jen mihne (Chápete? Zrzavý kámoš, z něj bude Ron Weasley, ty vole, Ron Weasley!!!) a totéž platí o lennonkách a dámě s vozíkem. Portugalský manžel je plochá figurka. Kdyby nám to nepustili cestou na zájezd, nikdy bych to asi neviděl. (1 210.)

    • 1.9.2017  08:59
    Barbora Poláková - Nafrněná (hudební videoklip) (2015)
    ****

    Ale jo, je to sranda. Navíc Martha Issová… (1 209.)

    • 22.8.2017  22:46
    Mucha - Ježíš (hudební videoklip) (2013)
    ****

    Mucha baví, ale daleko větší absurditou je video „Boží království vaří“, ze kterého si tady zpěvačka dělá prdel. Jestli MM_Ramone myslí vážně svůj komentář, je to kokot. Ale proč si nezadávat na sluníčkáře, kteří můžou za všechno, že jo? (1 208.)

    • 21.8.2017  23:30

    Podobně jako kdysi klipy Michaela Jacksona, i hudební videa LMFAO se soustředí na příběhovou stránku. Samotná skladba vlastně začíná až po více než dvou minutách. Navíc příběh nekončí jedním videem, ale pokračuje v klipech jiných. (1 207.)

    • 21.8.2017  23:28

    Chytlavý a nevážný. Takový by taneční hudební klip měl být. (1 206.)

    • 21.8.2017  08:21

    Celkem sympatický western se za vlasy přitaženou zápletkou, která neklade příliš mnoho důrazu na absurditu celé mise (dobývat v sedmi vojenskou pevnost, to jako fakt?). Bud Spencer potěšil. (1 205.)

    • 21.8.2017  08:03

    Filmy výmarské éry mají v sobě zvláštní druh tajemna a hrůzy. Je to především zásluhou expresionistické stylizace, líčení, stmívaček, herectví a více či méně nadpřirozené tematiky. Proto se na ně vždycky rád podívám. Původní Doktor Mabuse představuje kvůli své délce tak trochu výzvu, ale já mám dlouhé filmy rád a navíc jsem to sledoval po kouscích. Démonický Rudolf Klein-Rogge si užívá roli doktora Mabuse, gamblera, podvodníka, manipulátora, mistra převleků, zloděje a vraha, který se stal předchůdcem všech hollywoodských mafiánů a zločinců. Proti němu stojí sympatický státní zástupce von Wenk, jemuž bych vytknul snad jen nedovtipnost. Za zmínku stojí vykreslení samotných hlavních postav. Zatímco dnešní divák je zvyklý na komplikované postavy, starým filmům prospívá jasně rozlišené dobro a zlo, což oba protihráči naplňují do posledního písmene. Díky za tenhle zážitek. (1 204.)

    • 19.8.2017  09:07

    Nechápu, proč mají brakoví filmaři neustále potřebu znásilňovat Rumunsko. Pro mě je Rumunsko srdeční záležitost, takže u scén z blázince, připomínajícího středověké kobky, jsem docela trpěl. O kvalitách filmu svědčí už velmi nápaditý český název, který jsem si nedokázal zapamatovat, ani když jsem si ho čtyřikrát ověřil. Děj nějak nemá moc smysl komentovat, už dlouho jsem neviděl tak bizarní blbost. (1 203.)

    • 17.8.2017  18:37
    Labyrinty vášně (TV seriál) (1999)
    *

    „Laberintos del pasión…“ Kdysi dávno se to doma u nás sledovalo a já to nesnášel. Dávám nicméně hvězdu, protože pokud si dobře pamatuju, byly i horší telenovely. A abych si teď připomněl znělku, přerušil jsem poslech Philipa Glasse. Takže proč ne. (1 202.)

    • 11.8.2017  14:22
    Minimum-Maximum (koncert) (2005)
    ****

    To nejlepší od Kraftwerku se zajímavým vizuálním doprovodem. Nezapomenutelné Radioactivity. (1 201.)

    • 7.8.2017  08:17
    Mockingbird (2010)
    ***

    Opět šikovně zpracovaný podvědomý strach, tentokrát z toho, že někdo ublíží dítěti. I tady mám ale pocit, že Daywalt ukazuje víc, než nutně musí. Samotné odhalení, jak to s tou chůvičkou je, je daleko děsivější než to, co čeká v pokoji. (1 200.)

    • 7.8.2017  08:07
    Bedfellows (2008)
    ***

    Myšlenka toho, že vaše soukromí a osobní zóna jsou bez vašeho vědomí narušeny, je podvědomě děsivá a spolehlivě funguje jako námět všemožných creepypast a hororů. Drew Daywalt bohužel ukazuje příliš mnoho, mohlo to celé skončit, když si žena uvědomí, jak se věci mají. (1 199.)

    • 6.8.2017  11:09
    Waterloo (1970)
    ****

    Velkolepé, výpravou rovnající se historickým velkofilmům Hollywoodu, kdy se ještě točilo s komparzisty, ne digitálními modely. Sympatický Christopher Plummer jako Wellington. Nebavilo mě to tolik, jak bych si představoval, ale už jen pro tu formální stránku nemůžu jít pod čtyři. (1 198.)

    • 5.8.2017  20:08
    Lights Out (2013)
    ****

    To takhle sedíte večer na chatě s partou kamarádů a čas mezi popíjením piva si krátíte čtením creepypast a sledováním krátkometrážních hororů. A hned u prvního se téměř poserete, zvlášť, když jeden z kamarádů u závěrečné lekačky zařve jako prase u porážky. Švédská předloha pro nedávný horor Zhasni a zemřeš až do mrtě využívá prostoru, který krátkometráž nabízí, a soustředí vše do budování děsu z toho, co není vidět, ale jde si to pro vás. Lekačky považuju sice za lacinou hororovou rekvizitu, ale tahle je budována tak dokonale, že nemůžu hodnotit hůř. (1 197.)

    • 5.8.2017  20:01
    Mroží muž (2014)
    *

    Kamarádi o tomhle filmu básnili jako o milníku brakového bizáru. Výsledek mě ale zklamal. Nuda. Na to, že se to nejspíš nemá brát moc vážně, je to až příliš vážné a málo vtipné. (1 196.)

    • 5.8.2017  19:58
    Titus (1999)
    ****

    Byť do divadla nechodím a nemám přehled o všemožných inscenacích, jsem skeptický k (post)modernímu pojetí klasik. Tady mi to ale vůbec nevadilo, má to styl. Titus Andronicus je pro mě víceméně neznámá tragédie, proto překvapí, jak kvrelačná je Shakespeare bestie. Co se honilo v hlavě tchyni, když se s manželkou vrátila z hospody a usedla vedle mě k posledním pár scénám, to snad raději ani nechci vědět. (1 195.)

    • 25.7.2017  14:21
    Dunkerk (2017)
    ****

    Opět čtyři hvězdy pro Nolana, tentokrát už ale s odřenýma ušima. Formální stránka přebíjí obsahovou, zvukově je to paráda a Zimmera možná jednou vezmu na milost, protože pro Nolana aspoň skládá invenčně. Prolínání všech tří časových linek působí místy zmatečně, asi je třeba vidět to víckrát. Hrátky s utíkajícím časem (o pojetí času v Nolanových filmech by se daly psát diplomky) potěší. Nicméně nechápu, proč filmaři vybírají do důležitých úloh herce s téměř podobným vzhledem, jen to zvětšuje zmatek a divák tápe, kdo je vlastně kdo (ale oproti Černý jestřáb sestřelen je Dunkerk brnkačka). A sakra, jak vůbec ztroskotal Cillian Murphy? (1 194.)

    • 14.7.2017  09:40

    Když jsem šel do kina na druhý díl, čekal jsem výjimečný zážitek, protože tvůrci naslibovali hory doly. Žádný takový zážitek se ale nekonal. Na třetí díl jsem nešel s očekáváním ničeho, víceméně jsem do kina vyrazil proto, aby se kruh uzavřel a já si to mohl odškrtnout ze seznamu. Začátek filmu považuju za nejslabší část (už zase útok na lesní sídlo opic), postupem času se ale všechno zlepšuje a divák si všímá příjemností jako třeba Giacchinova hudba, ze které si ovšem opět nepamatuju ani notu. Závěr s motivy biblického Exodu potěší, nahrává ale kritice pro samoúčelnost (Spoiler – to se fakt Cézar trmácel se šípem v hrudníku přes půl Kalifornie, aby pak nevkročil do země zaslíbené?) Celkově jsem rád, že jsem tuhle sérii mohl vidět, kdyby ale nikdy nebyla natočena, nemrzelo by mě to. Pravou Planetou opic pro mě navždy bude originál z roku 1968, byť v něm herci v maskách vypadají jako šimpanzi, gorily a orangutani jen vzdáleně. (1 193.)

    • 13.7.2017  15:59
    Klenot.TV (TV pořad) (2016)
    odpad!

    Hnůj, jenž se rozlezl po všech možných televizích, které musejí za tohle dostat od prodejců předraženého šmuku řádně zaplaceno. Milovníka videí z CaryMaryFuckova kanálu na YouTube příjemně polechtá návrat některých kvízčubin do ještě retardovanějších sfér televizní produkce, zábavné je to ale asi jako čumění na produkt půlhodinové návštěvy hajzlu. (1 192.)

    • 8.7.2017  10:58

    Klusákovi fandím a dokument mě nezklamal, i když jsem ho viděl až sedm let po uvedení. Reklama na nošovické zelí, která paroduje propagační video Hyundai, je nejlepší pasáží filmu. Taky díky za glassovskou hudbu od Dvou. (1 191.)

<< předchozí 1 2 3 4 11 21 31 41
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace