bobrux

bobrux

Martin Bořucký

okres Ostrava

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 18.12.2015  22:36

    Očekávání byla obrovská a poslední minuty před půlnoční premiérou ve mně snad i rostla nervozita z toho, že přijde na řadu zklamání. Že to bude hovadina jak vrata, J.J. Abrams bude muset do vyhnanství jako mistr Yoda a svět nebude nikdy jako dřív. Naštěstí od první scény je jasné, že chyba se nepřipouští. Vizuálně je to na jedničku s hvězdičkou. Tam kde se v nové trilogii honil Lucas za pixely a zelené plátno smrdí z každého záběru, je díky fyzickým kulisám vše hmatatelné, přirozené a kombinace s digitálními triky tolik nebije do očí. Abrams si jistou rukou hraje s každým záběrem a mě jako diváka měl absolutně ve své moci. Bitva na planetě Takodana i závěrečný duel v lese, aneb vrcholy filmu ve mně rezonují ještě dva dny po opuštění kina. Na druhou stranu je to ale doslova a do písmene novodobá kopie epizody IV. Je třeba zničit obdobu Hvězdy smrti, noví hrdinové objevují Sílu a kostrbatě jí používají a vše kolem záporných postav je načrtnuto jen lehkou linkou, aby v dalších filmech bylo na čem stavět. Takže ve výsledku nám JJ. na Vánoce nadělil nové Star Wars, krásné, naleštěné, víceméně bez vad na kráse ovšem obsahově slabší. Měli bychom se na něj snad kvůli otevřenému konci a povrchnímu ději bez patřičné hloubky zlobit? Při srovnání s předchozími úvodními filmy každé trilogie ani omylem, dostali jsme Epizodu IV ušitou přesně podle dnešních hollywoodských střihů. Ohromnou, spektakulární, dojemnou i tragickou. Nechal jsem si po projekci dva dny na rozmyšlenou a dal bych objektivně čtyři hvězdy, ale za to jaké měl Abrams koule vůbec kývnout na téměř nesplnitelnou misi a s jakou jistotou nám svůj předkrm servíruje, přidám jednu Hvězdu smrti navíc. George Lucas zajisté odpustí, ale takhle by to neukočíroval ani omylem.

    • 30.12.2014  11:10
    Interview (2014)
    ****

    Narovinu musím říct, že občas jsem se nudil. Dialogové smeče nefungují vždy, ale jednou za čas přijde tak neskutečná hláška, až jsem byl nucen se slzami smíchu to hluché místo Rogenovi odpustit. Navíc mi film rozšířil obzory. Pořád jsem si říkal k čemu jsou dobré ty popové sračky, které ze sebe tlačí Kačenka Perry, a od teď si už explodující vrtulník nedokážu představit jinak, než s podkresem "Cause, baby, you`re a fiiiiiiirework"…

    • 2.10.2014  10:34
    Sound City (2013)
    ***

    Druhá polovina dokumentu je jen hezky natočenou reklamou na album Real To Reel, kde se všichni tři čtvrtě hodiny ohánějí bezkonkurenčním pultem Neve produkujícím ten nejúžasnější zvuk na celé planetě. Skutečnost, že ten nebeský analogový rozsah zvuku stejně nakonec ořežou digitalizací, je zde taktně zamlčena. Kdo se podívá jen na první hodinu, která je divácky naopak velice zajímavá a přitažlivě sestříhaná, tak přijde jen o pokrytecké žvásty o zlé digitalizaci.

    • 29.9.2014  13:45

    Vidět film na jedno posezní je poměrně ultimativní zážitek, na který jen tak nezapomenu. Kupodivu s udržením mé pozornosti film problém neměl a to i přes mnohdy zbytečně natahované scény a pekelně dlouhé mezititulky. Oproti dnešní produkci film v ničem nezostává, zápletka je tuctová, vozy i tehdy po nárazu okamžitě explodovaly a za každým problémem aby člověk hledal ženu. Snad jen dnes ve filmu mrtvoly nedýchají. Závěrečné finále nepostrádá ani tempo a ani napětí. Délka však pro mnohé odvážlivce může být neodbouratelnou překážkou, což je škoda. Film by si určitě i dnes po 90 letech nějaké publikum zasloužil.

    • 23.9.2014  16:46

    Závěrečná scéna nepostrádá výborné načasování a gradaci, nicméně mnoha částem by prospěla přísnější ruka střihačova. Neříkám, že se to vleče jak smrad, ale mnohdy je divák téměř až násilně nucen sledovat rozvleklé scény, které na zápletku mají pramalý vliv. Z tohoto důvodu bych doporučil spíš verzi kratší a ne režisérskou, kterou jsem si užíval dvě a půl hodiny.

    • 28.5.2014  14:48
    The Battery (2012)
    ****

    Za to filmařské nadšení, které z tohoto nízkorozpočťáku číší do všech směrů, přidám jednu hvězdu. Když si uvědomíte, že je vše točené na digitální zrcadlovku a s minimálním rozpočtem, tak to tuctové téma s mnohdy prkennými hereckými výkony prostě přehlédnete. A už jen kvůli perfektnímu soundtracku není od věci se na film podívat.

    • 24.5.2014  13:50
    Konzultant (2013)
    ****

    Jasně, mohlo to být další tuctové drama o tom, jak naivka k neštěstí s drogovým kartelem přišel, ale naštěstí Ridley Scott řekl rázně ne. Postavil tak před nás film, kde se k zápletce musí divák nejprve propracovat z několika indicií v nespočtu dlouhých dialogů. Pramení z toho jisté riziko, že ne každý bude ochoten hned ze začátku tento hádakový styl akceptovat. Mě si tím však od počátku získal a jsem proto ochoten přivřít bulvu nad několika logickými dějovými přešlapy. A pokud nechcete se Scottem hrát jeho hru, tak si užijete alespoň přehlídku zajímavé architektury a designu. Bar v kufru Ferrari se jen tak nevidí.

    • 24.5.2014  13:19

    Úžasné dobové záběry, mnoho silných momentů a na dokumentární film neskutečná gradace. Lze si vůbec přát něco víc? Typický fanoušek vše, co je ve filmu obsaženo, dávno ví, někde viděl, slyšel, četl. Toto je ale čistě jen můj osobní problém a těžko to filmu vyčítat. Snaha o zacílení na co nejširší publikum je logická a proto ač jsem původně nastřelil čtyřhvězdí, tak po vcítění se do role diváka motorsportem moc nepoznamenaného, nelze jinak, než to na rovinu říct. Toto je majstrštyk dámy a pánové. Nacpat všechny podstatné události padesátileté historie bezpečnosti F1 do rychle ubíhajících dvou hodin jinak nazvat nelze.

    • 24.5.2014  13:16
    Les vampires (1915)
    ****

    Jako desetidílný němý seriál funguje překvapivě dobře. I přesto se stanete svědky mnohých nešvarů, které se tehdy moc neřešily, ale z dnešního pohledu trhají divákovy žíly na kusy. Několikaminutové řešení šifry, či zcela zbytečně dlouhé scény padoucha unikajícího po střešních hřebenech, než opět v nekonečném záběru sleze z třetího patra až na pevnou zem. Stopáž by pak zajisté nenabírala tak absurdních hodnot. Naštěstí němé drama oživují vstupy Mazametteho (Marcel Lévesque), které dodávají příběhu komediální nadhled. Poslední tři díly už pak jen recyklují ty předchozí a stávají se tak mírně natahovanou nudou. Není to film pro každého, ale stojí za to jej vidět. Už jen pro tu auru tehdejšího nadšení z filmového průkopnictví.

    • 24.5.2014  12:55
    Bídníci (2012)
    ***

    První hodina a půl byla neskutečná jízda a vyloženě jsem si užíval každou scénu s Russellem Crowem a Hughem Jackmanem. Pak se mi však začalo všechno to ječení až zajídat a děj i skladby se začaly stávat čím dál více nudnými. Při střízlivějším užití nástrojů ve střižně by ze snímku skutečně vznikl perfektní muzikál. Takto dostanete skvělý rozjezd a neskutečnou nudu ke konci. Minimálně kvůli výkonům Russella Crowea a Anne Hathawayové však stojí za to se na film podívat.

    • 21.5.2014  15:39

    Pořád nevěřím tomu, že tento snímek vznikl v roce 1930. Na danou dobu je technicky ne na špici, ale snad ještě výš. Pohyby kamery, velkolepá výprava a na to, že zvuk byl u filmu horká novinka, disponuje také skvělým ozvučením. Silně přehrávající herce lze naštěstí díky výše zmíněnému odpustit. Škoda, že hlavní myšlenka snímku se v meziválečném období zjevně moc neujala.

    • 21.5.2014  15:22

    Scénář nepatří mezi nejnápaditější, ale herecký koncert všech zúčastněných to v mých očích dokázal srovnat. Zkuste přimhouřit oko a moc nepřemýšlet. Pak vás dokáže snímek díky propracovanosti postav odměnit dokonale hrajícím ansámblem, který potěší i nejedno oko (Amy Adams dostává bludišťáka ze nejvíc sexy scénu filmu) a vynikající soundtrack vše rámuje do stylové retro jednohubky, kterou by byla škoda minout. Už jen kvůli Bradleyho Coopera s natáčkami...

    • 20.5.2014  07:38

    Obsahově samozřejmě žádná sláva, ale potenciál z toho stříká do stran. Bez tohoto snímku by nevznikl žádný jiný a proto ty nostalgické čtyři hvězdičky.

    • 17.5.2014  15:17
    Lovec trolů (2010)
    **

    Podobnou šílenost aby člověk pohledal. Vskutku originální námět sráží zvolený způsob natáčení, kdy má být vše na oko jako z ruční kamery. Chaotické záběry se dají čekat, ale úhly pohledu a klidná ruka kameramana v mnohých scénách už tak reálně nepůsobí. Škoda, potenciál film má, ale takto se z toho stává dialogová nuda proložená několika akčními scénami.

    • 4.5.2014  10:51
    Byzantium (2012)
    ***

    Že by ze scénáře zrovna stříkala originalita se říci nedá, nicméně retrospektivní vstupy a děj odehrávající se ve více časových rovinách dokáže alespoň na oko tento nedostatek zakrýt. Opět se však nevyhnete pohledu na několik kamenných tváří jedinců znuděných vlastní existencí a ani o klasické upíří dilema (žrát/milovat) ochuzeni nebudete. Jde vlastně o takový trošku propracovanější Twilight pro dospělé. Ale co film nezvládá ve vyprávěcí rovině, s přehledem kompenzuje vizuální stránkou. Hrudník Gemmy Arterton jen tak z hlavy nevyženu.

    • 10.4.2014  18:10

    Dějové prázdno vyplněné poutavými krajinnými záběry. Příběh možná až děsivý, ve výsledku však díky uspěchanosti začátku nedokáže plně těžit ze své reálné předlohy a zlomení svobodného člověka v otroka proběhnuvší během několika málo scén kladné body filmu také nezíská. Film celou dobu stopáže hledá způsob, jak divákovi sdělit, že otroctví bylo fakt fuj, ale všechny pokusy jsou polovičaté a nedotažené do konce. Scény každodenního koloritu práce na plantážích a přilehlých pozemcích nedokáží vystihnout pravou krutost otroctví a těch pár mučících scén už film z bezradnosti nevytáhne díky naprosté absenci jakéhokoli vztahu k postavám, které se v ději jen mihnou a kdyby se v něm vůbec neobjevily, nestalo by se snad zhola nic. Tedy pardon, stalo. Chiwetel Ejiofor by se nemohl několikrát za dvě hodiny upřeně dívat do krajiny s výrazem signalizujícím zaražené větry. Ale abych jen nehanil, herecké výkony jsou jinak vysoko nad průměrem a kameraman odvedl bez diskuze obrovský kus práce. Pokud ale máte choutky na strhující film, který vás na dvě hodiny vtáhne a dlouho o něm ještě budete přemýšlet, tak vám ušetřím dvě hodiny času. Oscar pro nejlepší film roku je zde skutečně ona pověstná střelba to tmy.

    • 10.4.2014  18:07

    Velice chytlavý dokument o dopingu ve sportovním odvětví, kde by podpůrné prostředky nečekal jen naprostý ignorant. Každý, kdo občas rád šlápne do pedálů, si užije neskutečně vyhrocenou jízdu plnou intrik, zapírání, infuzí, ztrát iluzí a nespočtu diskuzí. V rámci možností lze označit film za nestranný a jen výjimečně je divák k výslednému názoru tlačen trošičku jednostrannými výpověďmi.

    • 10.4.2014  18:05
    Free to Play (2014)
    ***

    Dota 2 jsem nehrál a v bláhové iluzi, že se o ní něco dozvím, jsem okusil tento pokus o dokument. O principech hry samotné padne jen pár vět, většina času je věnována několika jednotlivcům a jejich pohledu na samotný turnaj. Nutno podotknout, že dva roky starý a tudíž z pohledu herního průmyslu již zasypaný prachem historie. Postup zúčastněných skrz turnaj i s pokusem zachytit jejich vnitřní rozpoložení je zde divákovi dramaticky servírován, nicméně poslední půl hodinu již šíleně nudí a konec se zdá být v nedohlednu. Naštěstí nakonec přijde, ale až po srdceryvném osudu, který jednoho z hráčů přivedl k hraní. Tento prvoplánový tah na branku však v mých očích srazil na kolena i poslední zbytky objektivity. Ti, kteří Dota 2 neokusili, si mohou s klidným srdcem odpustit i tento dokument, nic nového jim nepřinese. Film se tak stává pouhým naleštěným pozlátkem a zjevně i modlou pro všechny aktivní hráče zmíněné hry.

    • 10.4.2014  18:02

    Záběry jsou úžasné, umění zúčastněných borců taky, ale celé té nádheře by více slušelo pět krátkých dílů na YouTube, než hodinu a půl dlouhý jakože dokument. Celý film se motá dokola kolem jediného tématu - kde na světě je dokonalé místo pro traily? Hoši s posunutým pudem sebezáchovy pak na místo dojedou, sjedou si pár skal a šlus. Jede se dál. Kdyby se divák alespoň dozvěděl něco o historii sjezdu, nebo použité technice. Nic. Jen jeden dlouhý videoklip. Pro potěšení oka všech bikerů nutnost, ovšem nic jiného nečekejte.

    • 10.4.2014  17:46

    Tolik bezradnosti v jednom filmu aby člověk pohledal. Základní téma je sice pro komedii zajímavé, ovšem chování všech postav je přinejmenším divné. Ze zápletky si hlavní postava odnáší jen dilema poznat či nepoznat své "děti", což někomu zřejmě přišlo málo a tak se doslova a do písmene upletl z hovna bič v podobě nekonečných dialogů na téma "ty jsi otec pěti set dětí/chlípník/děsíš mě/celá společnost je zděšená/jsi stvůra horší než Hitler...", které při byť zlomkové inteligenci diváka nemůžou obstát. Takže byť je Vince Vaughn opět skvělý a padne jedna z nejlegendárnějších hlášek posledních let, tak film nejenže nemám důvod zkouknout znovu, ale ani doporučit.

    • 15.3.2014  16:57

    Tom Hanks a film podle skutečné události? Hned člověka napadne několik věcí, které s téměř 100% jistotou budou film provázet od počátku do konce. Tom Hanks je dle předpokladu opět bezkonkurenční a víceméně táhne celý film. Druhý předpoklad se stává také jediným vážným problémem. To, že je film natočen podle skutečné události, předem prozrazuje, jak celý příběh skončí (v hollywoodu se neumirá), což mu neuvěřitelně ubírá na dramatičnosti a pečlivě dávkované napětí sráží na nulu. Ve výsledku si tak můžete užít hezkou férovku mezi několika naivními křováky, kteří neumějí do pěti napočítat, a výkvětem amerického námořnictva. O poměru časového prostoru, který je v příběhu věnován pohnutkám naivních Somálců a oslavě amerických speciálních jednotek raději taktně pomlčím. Rozhodně však doporučuji shlédnout, i přes zmíněné nedostatky dokáže film na dvě hodiny vtáhnout diváka do centra dění a udržet jeho pozornost.

    • 15.3.2014  16:56

    O půl čtvrté sedím v kině plném dětí, které sice potěší pestrobarevný film plný kostek stavebnice, se kterou si denně hrají, ale více než polovina vtipů je ušitá na tělo dospělého diváka. A hned od prvních vteřin film pálí do diváka jednu perlu za druhou. Tvůrci si postupně kopnou snad do každého blockbusteru posledních let, od Supermana přes Batmana až po Star Wars. Když si pár dní po shlédnutí filmu vzpomenu na některé hlášky, tak mi stále cukají koutky, ty fóry se prostě neomrzí. Proto neváhejte ani minutu, jde o jeden z nejlepších animáků poslední doby.

    • 15.3.2014  16:53
    Don Jon (2013)
    ***

    Roztomilá pohádka o narušeném hošíkovi, kterého místo odborníka vyléčí z věčného čučení na péčko starší paní před důchodem. No a teď vážně. Nic proti filmům pro dospělé nemám, ba ani proti námětu, ale vývoj hlavní postavy je tak uspěchaný, neuvěřitelný a je ke konečné změně vedený tak pochybnými událostmi, že celková plytkost příběhu hraje velice nefér partii s divákovými nervy. Na druhou stranu, občas jsem se zasmál a Scarlett Johansson celkem dobře zahrála solidní mršku.

    • 15.3.2014  16:51

    Až se mě někdo příště zeptá, jak vypadá průměrný film, tak ho s čistým svědomím odkážu ke Hře na hraně. Jede se přesně dle šablony a postupně se odškrtávají splněné cíle. Divák tak dostane vše, oč by mohl stát. Hezké barvičky, fešné tvářičky, trošku dramatické kašičky, dva až tři dějové zvratičky a zří i nějaké ty kozičky. Co na tom, že z ksichtu Bena Afflecka je celý film cítit, jak šíleně ho to v té taškařici nebaví, že Gemma Arterton je v ději jen a pouze proto, aby byl na plátně nějaký ten rozkošný obličejík doplněný patřičným hrudníkem a agenti FBI zde připomínají spíš výběr toho nejlepšího z Pata a Mata, než obávané tvrdé hochy z druhé strany barikády. Dostanete tak vše, co od průměrného filmu čekáte. Zajímavou zápletku kazí zkratkovitý způsob vyprávění, herecké výkony jsou v rozsahu hlavních rolí poněkud kolísavé a hromada trapných hlášek spolehlivě zakryje byť jen náznak nějakého dobře míněného dějového vývoje. Moc velká sázka na jistotu se zde nevyplatila.

    • 29.12.2013  12:26

    Naprosto běžný blockbuster, který neurazí, ale ani nenadchne. Připravit si šablonu Pirátů z Karibiku a napasovat ji na zcela jiné prostředí a zcela jiný příběh zřejmě nebyl ten nejlepší nápad. Johnny Depp patrně již nic jiného než pochybné magory zahrát neumí a ona celková nevyváženost, kdy se hlavní dvojice pohybuje téměř v grotesce, ale zbytek postav hraje na život a na smrt to největší drama, jaké umí Verbinski stvořit, je až zarážející. Na druhou stranu pobavil jsem se, nebránil bych se druhému zhlédnutí a být film o půl hodiny kratší, tak by se leckterý problém vyřešil. Vzhledem k té nepochopitelné negativní vlně, která lepila na tento zcela průměrný film štítek snad nejhoršího filmu všech dob, jsem ochoten přimhouřit oko a přitlačit jednu hvězdu z lítosti navíc.

    • 29.12.2013  12:23
    Muž z oceli (2013)
    ***

    Dvou a půl hodinové demo dnešních možností CGI, nic víc nic míň. Příběh je ve filmu pouze jako jakýsi doplněk destrukčních orgií. Důkladnější prokreslení Supremanova charakteru je vždy okrajově naťuknuto, ale vždy se rychle odvede divákova pozornost k tomu pozlátku v podobě padajících budov, létajících aut, autobusů, vlaků a jiných dopravních prostředků. Hvězdy ve vedlejších rolích slibovaly mnohé, ale scénář jim dá sotva pár minut, z čehož se těžko dá vytřískat něco víc, než pár výplňových scén. Lze vůbec Snyderovi vyčítat, že z hovna neuplácal žulový supermanův pomník? Mistr by měl zvládnout i takové zázraky a ne jen řemeslně převést pár stran papíru do podoby audio-vizuálního dema, které bude z Blu-ray plnit obývací pokoje celým viditelným spektrem barev a hladit divákovo ouško proudy perfektního zvuku.

    • 10.11.2013  17:25
    Kick-Ass 2 (2013)
    ****

    Více superhrdinů, více záporáků, více akce, více fekálního humoru… Všeho je víc a ve výsledku je film slabší, než jeho starší bratr. Komiksových komedií je ale oproti těm seriózně se tvářícím jako šafránu a srovnávat lze právě jen s prvním Kick-Ass. A jelikož jsem se mnohokrát od srdce zasmál, tak nad poměrně tupou zápletkou a několika naprosto zbytečnými scénami přimhouřím oko.

    • 10.11.2013  17:25

    Vtipný, dojemný, nápaditý i řemeslně dokonale zvládnutý fim, který ovšem do kolen sráží jediná věc - první snímek. Pokud se oprostíte od očekávání neopakovatelného zážitku prvních Příšerek, tak vám Pixar naservíruje poměrně dobrý animák s hromadou vtipů a narážek.

    • 10.11.2013  17:24

    Co říct k filmu, ve kterém si nedokážete vytvořit s hlavními hrdiny jakýkoli vztah, protože jediným jejich životním cílem a posláním je camrat se po cizích domech, hrát si na děsně cool stylisty, non-stop vše mrskat na facebook a prokládat tyto dýchánky troškou toho nakradeného kokainu. Od začátku až do konce bylo mé jediné přání vidět celou tu sebranku za katrem a nevycházel jsem z údivu jak dlouhá cesta do takové americké basy vede. Zřejmě jde skutečně o zemi neomezených možností a neomezené blbosti. Emmě Watson se vcelku daří vymanit se ze škatulky "Hermiona dětský idol", zbytek osazenstva pak hází do placu celkem průměrné výkony. Navíc přemíra zpomalovaček je až otravná a v mnoha případech se dá říct i neopodstatněná, protože pointu či umělecký záměr toho, jak se nějaká fetka čučí zpomaleně do zdi, jsem skutečně nepochopil. Jinak ale film funguje a vše se sune logickými kroky k hezky vypointovaném závěru. Povinnost zhlédnutí je zde pro ty, kteří touží vidět v jakém humusáckém domě bydlí Paris Hilton.

    • 10.11.2013  17:22

    Za největší nedostatek nepovažuju ani tak nudný z palce vycucaný děj, průměrné vtipy nebo strojově odehrané scény. Největší omyl se stal hned s názvem - ač se film jmenuje Hangover, tak se nikdo za celý film nezchlastá z podoby. Za scénu s žirafou si však jednu bonusovou hvězdičku oddělující průměr od nudy zaslouží.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace