Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Krimi

Recenze (3 060)

plakát

Mladá dáma (2024) 

Přímočará fantasy jednohubka se sexy Millie Brown v hlavní roli, která si hrát moc neumí, ale moc hezky se na ni kouká. Už v Godzilla vs. Kong jsem viděl, že z ní vyroste ultimátní mrdna. Příběh je samozřejmě ptákovina, ale drak je fantastickej, má to skvělou hororovou atmosféru a vynikající soundtrack. Škoda, že finální zúčtování nemělo větší koule. Další pásová výroba Netflixu, tentokrát nad lepším průměrem.69%.

plakát

Medvídek Pú: Krev a med (2023) 

Už jen za ten námět si to zaslouží určitou dávku shovívavosti i vzhledem k rozpočtu a filmařským možnostem. Mě se ten nápad líbil hned, Medvídek Pú mě vždycky děsně sral a patřil k těm pohádkám, které mi lezly krkem. Kdyby někdo natočil hororovou verzi Pata a Mata, chcal bych blahem. Waterfield, když nic jiného dokázal s omezenými prostředky vykouzlit ujetý Exploitation který má místy docela solidní atmosféru, nepůsobí jako sračky od Syfy, Asylum nebo doslova amatérské pokusy o slasher a dá se považovat za opravdovou filmařinu a plnohodnotný film a vzhledem k jeho zázemí je to vlastně obdivuhodné. Má to příběh, má to v rámci možnosti snesitelné herce a vlastně je to na hony kvalitou dopředu mnohem víc, ne jsem čekal. Vraždy jsou brutální, ale jakože neskutečně i na dnešní poměry, je to ponuré, depresivní a naprosto nekompromisní. Jako prasátko Bú s bouracím kladivem je prostě neuvěřitelný zážitek. Špatně je strašně moc věcí, kamera je prachbídná, zbytečně se to vleče a střih nestojí za nic, jako film je to mizerné, ok. Ale mě baví ten nápad, baví mě to nadšení a je v režisérovi vidět neskutečná snaha z mála vytřískat co jen mu síly stačí a já sem moc rád, že viděli i producenti a dali tvůrcům víc peněz a šanci dokázat co v nich je v druhém díle, který z traileru vypadá o level výš. Je to debilní, ale svým dobrým způsobem. Uvnitř režiséra není jen zbrklý pokus o přednesení zvrhlé zábavy bez myšlenky, má to nápad, má to emoce a má to skvělý momenty. Běžící Pú lesem který užene oběť a narve ji do drtičky, Bůovo sólo v bazénu a příchod k vířivce a následná poprava autem mají punc hororového umu a já byl vlastně docela v šoku, jak mě ta poloamatérská práce baví. V mnoha ohledech si to nezadá s všeobecně lepé přijatým a téže úrovni poloamatérským klaunem Terrifierem a jeho tvůrcem Damienem Leonem, který sice možná z kdysi úspěšného kraťasu natočil už dva celovečerní filmy, které na svoje poměry vypadají dobře, hlavně druhý díl, který je opravdu vizuálně povedený, ale Leoneho klaun je jen ukázka nechutné, zvrhlé a glorifikační prasárny bez myšlenky, bez příčiny a bez příběhu. Jen filmy, které chtějí šokovat a jakože šokují, protože rozříznutí buchty od kundy k hlavě za živa mě občas straší do dnes, zato Waterfield přišel s nějakou myšlenkou, obrátil dětský svět pohádek vzhůru nohama a snaží se seč mu síly stačí ukázat svět fantazie, nevinně dětské představivosti do zranitelnosti mysli nevinných lesních fantaskních tvorů až na pokraj absolutní absence dobra v naprosté zlo. Mě se tenhle nápad líbí a jakkoliv je to celé v mnoha ohledech špatné, má to svoje kouzlo a pokud dnes amatér dokáže nahnat husí kůži v několika skvělých scénách, zaslouží si vést, zaslouží si filmařsky růst a zaslouží si od producentů víc peněz na druhý díl, na který já se teda dost těším. Je to za dvě, ale za moc hezký dvě. Tomuhle já říkám mít nadšení pro věc. 45%. Těch 25% naprosto nevypovídá o tom, co v tom ten režisér nechal.

plakát

Den díkůvzdání (2023) 

Roth měl určitě navíc, než kdy dokázal. Je to podobný režisér jako Ti West, který se vykoupil ovšem skvělou trilogií X, teda pokud nepokazí poslední díl, který nás teprve čeká. Za to Roth uspěl akorát průměrně s povedeným Green Inferno a jeho Thanksgiving je tak někde napůl mezi povedeným slasherem a mírným zklamáním. My starší kousci co jsme kdysi viděli fake trailer jsme možná čekali přeci jen víc. Roth neví, respektive divák neví, jestli netlačí na pilu záměrně a nechává postavy zbytečně mluvit na úkor masakru. I když černý humor jede a několikrát sem vyprsknul smíchy, vraždy jsou slušný a vrah má potenciál. Jenže atmosféra je právě díky humoru dost potlačená stranou a když ve scéně, kdy se zažíva upeče člověk v troubě se smějete díky teploměru v těle a necítíte žádné děsivé emoce, je to prostě spíš ke škodě. Vrah se dá docela dobře uhodnout po výslechu na policejní stanici, takže se nedá ani úplně mluvit o nějakém větším napětí a zábavnost akce zase brzdí přehršel průměrných postav a moc zbytečných dialogů, ale postavy jsou vesměs sympatické. Počáteční masakr v obchoďáku, solidní vraždy a charismatický vrah udrží Thanksgiving na hraně kvalitního slasheru, ale jak už je u Rotha zvykem, mohlo to být mnohem lepší. Je to zbytečně zkartkovité a paradoxně tomu ubližuje fakt, že se to nebere moc vážně. Jako by si Roth na vážnější notu nevěřil, přitom v Green Inferno dokázal, že pokus chce točit vážně, tak se mu atmosféra a emoce daří. Hodně se tu píše o srovnání s Vřískotem, který jsem vždycky k smrti nesnášel a všechny díly považuju za naprosto debilní, hlavně už stupidní jedničku, která mě srala už na základní škole. Slasher je takový druhořadý podžánr hororu a těch opravdu dobrých, jakože áčkových je naprosté minimum. Roth natočil zábavné béčko na jedno podívání, které mělo ale možnosti stát se něčím větším, bohužel. Stejně nedopečené jako Machete. Teď už jen zbývá čekat, jestli někdo odvážný natočí SS vlkodlaky s ďábelsky přehrávajícím Cagem a zkusí z kdysi fakeových trailerů natočit aspoň jeden epický celovečerní horor, který by byl něčím víc, než promarněnou šancí. 60%.

plakát

Lovci z konce světa (2024) 

Stejná braková zábava jako Snyderovo Armáda mrtvých. Podobný vizuál, hloupý děj, ujeté postavy, nablblé dialogy. Ovšem brutální akce a vynikající osobní souboje. Navíc Ma je skvělý řezník a krutě hláškuje. Blbina na jedno podívání. Typický Netflix. 60%.

plakát

Walker, Texas Ranger: Thunderovi synové (1999) (seriál) 

Jako dítě sem Walkera sledoval, kdo taky ne. Měl sem rád dvojici Trent Malloy/Carlos Sandoval a jejich zapojení v seriálu bylo příjemným osvěžením. Spin-off s touhle dvojicí jsem měl dost v oblibě, bohužel nadšení malého kluka v České Republice nezachránilo seriál od krachu. Škoda, v mnoha ohledech lepší, než originál.

plakát

Vymítač ďábla: Znamení víry (2023) 

Green se prostě rozhodl, že znásilní všechny legendární hororové klasiky a stane se nejvíc nenáviděným tvůrcem. Je to stejné jako u Halloweenu, řemeslně je to vše v pořádku. Práce a vizuální vzhled v pořádku, ale je to pouhé pozlátko, které je uvnitř prázdné a zkažené. Halloween miluju a už v roce 2018 sem v kině věděl, že ta průměrná a nudná sračka další dvě pokračování prostě neunese. V případě Vymítače nejsem naštěstí zatížen jakýmkoliv vztahem k originálu, který sem viděl jednou, před šesti lety, dal mu 4* z úcty a Zapoměl na cokoliv specifického. Nová verze je prázdná, plná náboženských žvatlů, místy působící až sektářsky a fanaticky. Typické USA buranského středozápadu. V hlavní roli negr mi nevadil, naopak jediný uměl hrát, stejně tak je čokoládová dcera daleko lepší herečka, než její tvarohový protějšek. Největší problém je asi v roli hlavní setry, kterou hraje no name nepříjemná a nesympatická bába. Kdyby tam švihly nějakou známou a charismatickou babku, udělaly by tvůrci lépe. Démon v dětech umí hezky vystrašit, masky jsou skvělý a párkrát sem sebou pořádně cuknul, to jsou věci, které se pořád počítají. Jinak jsem viděl už mnohem horší filmy a jelikož nejsem zatížen vztahem k originálu, můžu místo dvou hvězd vypotit tři. Prostě řemeslná rutina bez mozku a srdce. 45%.

plakát

Anihilace (2018) 

Šest let mi to leželo v compu a kdyby to tam dalších 6 leželo, vůbec nic by se nestalo. Začátek byl ještě dost fajn, neříkám, že bych musel mít akční výplach, kde by komando kosilo mimozemský potvory, na to si můžete na podobný Brno pustit béčka jako Doom, 65 nebo metafilozofický prasárny jako Horizont události nebo Virus, ale tohle bylo rychlý jako štafeta Eastboorskejch důchodců po mrtvici. Vizuálně to ještě aspoň do určitý chvíle vypadá zajímavě, ale konec je jako bych se v roce 1998 zfetoval jak děvka a čuměl na spořič Winampu. 2* jedině za minimalistickou hudbu a konec, jakkoliv byl na tak strašně "chytrý " dílo prostý jako bulharská striptérka. Normálně se děsím Garlandovi Civil War. Tihle tvůrci co musí být za každou cenu Mega mrtě inteligentně cool mě mrdaj. 40%.

plakát

Blue Beetle (2023) 

Nařachaná, svižná, vtipná a akcí nabitá neonová jízda, se spoustou vtipných postav a skvělých hlášek. Sympatický hrdina, super akce a svěží vítr v nahnilé žumpě dnešních komixových hoven. Připomnělo mi to svoji lehkostí prvního Ant-Mana. Podle těch 48% jsem čekal podobnou sračku jako Love and Thunder nebo Ragnarock a on je to přitom řemeslně excelentní akční film. Mexická rodina v centru dění je navíc naprosto boží. Skvělý popcorn srovnatelný se Shazamem. Takhle uživatelsky mimo hodnocení tu pěkně dlouho nebylo, 48%. Jste se posrali ne? Raoul Trujillo jako záporák excelentní. Akorát nepopírám, ze hlavní ženská hrdinka se asi vážně narodila s penisem a hrozně zbytečná smrt otce. Ale jinak super. Ale co já vím, mě se líbí i Green Lanter a Neuvěřitelný Hulk.

plakát

Batman (2022) 

Výborná atmosferická noir detektivka, ve které je největší slabinou Robert Pattinson, ovšem ne jako Batman, ale jako Bruce Wayne. Robert Pattinson již několikrát dokázal, že není jenom lesklým bezpohlavním upírem ze ságy pro náctiletý panny, ale charakterním hercem, jehož Batman má svůj smysl, temnotu a opodstatnění, ale jako Wayne stále dojíždí na svůj mladistvý vzhled a nedosahuje Affleckovým, Baleových a už vůbec ne Keatonových rozervaných pohledů do duše rozdvojeného miliardáře. Paul Dano je sice ďábel, ale v tomhle ohledu pro mě paradoxně vede Carreyho excentrický magor. Všeho všudy to není zbytečný kus do Batmanovské ságy a dvojku si dám určitě raději, než zpívánkového druhého Jokera, kterého už dopředu zabila Lady Giga a rozhodnutí i tak lehce nadprůměrnou krimi převést do Joker Christ Superstar. 75%.

plakát

Jurská vzpoura: Dinokalypsa (2021) 

Hele, ale docela v rámci možností dobrý efekty, to byl asi v týmu nějaký študent grafiky. Pobavilo víc, než stupidní Jurský svět 2.