Lish84

Lish84

Česko

3 body

Moje komentáře

    • 10.10.2011  20:07
    Policie Modrava (TV film) (2011)
    ***

    Nebylo to špatné a je škoda, že další díly s největší pravděpodobností nevzniknou, protože bych se na ně klidně podíval - nicméně žádný zázrak to taky nebyl...

    • 9.11.2006  19:56
    Poseidon (2006)
    ****

    Úvodní let kamery kolem lodi byl sice velmi efektní (i když bylo až moc znát, že jde místy jen o počítačovou animaci), avšak moje obavy o smysluplnosti remaku byly zaplašeny v okamžiku, kdy se Poseidon začal převracet. Tato scéna je velmi intenzivní a strhující - prostě zážitek. Přesně to, co čekáte od velkého bijáku. A ani dál napětí neustává, čímž mě režisér Wolfgang Petersen definitivně přesvědčil, že natočit remake smysl mělo. Nabízí totiž tak intenzivní zážitek, který vám původní zpracování už dnes při vší úctě nepřinese. Děj Poseidonu se nikde nezdržuje a ubíhá rychle kupředu. Pořád tu něco hoří, padá a stále někde teče voda. Že se postavy se na žádném místě lodi dlouho nezdrží je plus - já osobně na dlouhé dialogy či monology nejsem v tomto typu filmu zvědavý. Když o jedné scéně řeknu, že se v ní jen pár lidí snaží odsunout traverzu padlou na nohy jednoho pasažéra, zní to banálně a klišovitě. Wolfgang Petersen tuto scénu přesto dovede ztvárnit tak dramaticky, že mi to v tu chvíli ani nepřišlo. A tak to bylo v podstatě s celým filmem. Moje výtky k filmu se týkají toho, že se postavy občas chovají až jako velcí supermani (což se možná dá brát jako daň za rychlé tempo filmu). Také jsem nepochopil jaký smysl mělo, že Kurt Russel je bývalým starostou New Yorku... Kdyby se snažil režisér to celé ztvárnit stejně intenzivně, ale o něco reálněji (řečeno Cimrmanem: "aby to bylo jako ze života"), mohlo to být klidně pět hvězdiček.

    • 16.6.2007  19:57
    Povodeň (TV film) (2005)
    ****

    Promyšleně napsaný příběh - postupné odhalování informací o jedné či druhé ženě vždy postaví dosavadní události do jiného světla. Toto napětí je udržováno celý film - o pravých pohnutkách nové spolubydlící nás tvůrci nechají tápat až do konce, kdy poznáme, že nic není jednoznačné... Patřičnou hloubku dvěma hlavním postavám dodávají jejich představitelky Jiřina Jirásková a Jiřina Bohdalová, ale Jirásková tentokrát svou kolegyni rozhodně válcuje. Bohdalová sice není špatná, ovšem ne zrovna přesvědčivě střídá dramatickou a komediální polohu. Nicméně když se obě dámy začnou vzájemně hašteřit, nemá to chybu - přičemž to nezavání estrádností podobně jako v Pojišťovně štěstí. Vadou na kráse jsou vedlejší postavy syna a snachy Jiřiny Jiráskové v podání Jiřího Dvořáka a Zuzany Slavíkové. Jsou to postavy velmi schématické, což zejména Dvořák svým hereckým podáním ještě podtrhuje. Byl to sice jasný tvůrčí záměr, ale jeho smysl jsem vůbec nepochopil, protože do filmu se to vůbec nehodí. Naštěstí je to jeho jediný výrazný kaz.

    • 10.10.2007  21:25
    Povodeň (1958)
    ****

    Hrozí přetečení přehrady a tím následné zatopení převozníkova domku. Jenže ten ho nemůže opustit, protože má nemocné dítě a to by přemístění nepřežilo... Český katastrofický film - dalo by se skoro říci. Navíc už z roku 1958. Opravdové katastrofě je sice na poslední chvíli zabráněno, záběrů valící se a vše sebou beroucí vody se ale dočkáme. S ohledem na dobu vzniku překvapí takové scény svou poctivostí a přesvědčivostí. Ačkoliv v pozadí příběhu je cítit trochu agitka, nemusel by se za takovou zápletku stydět ani dnešní americký televizní film. Drama se sice rozvíjí velmi pozvolna - začátek filmu by se dal označit i jako nudný - ale jak se ocitneme mezi dělníky na přehradě, začne děj napínavě gradovat a zastaví se až na konci.

    • 18.8.2008  16:53
    Pozdní léto (TV film) (1974)
    ****

    Není to sice vždy veselé, protože lidé se tu dost hádají, ale celkově to je pravda takové uhlazené - takoví Indiáni z Větrova jsou víc opravdovější. Nicméně i tak jde o hodně pěkný a dojemný (nikoliv kýčovitý) film. A takové prarodiče jako Danu Medřickou a Ladislava Peška by si přál snad každý.

    • 9.4.2008  16:40
    Počítání oveček (TV film) (1981)
    *****

    Smutné, místy i tísnivé (hlavně díky ruční kameře) a přitom krásné a dojemné. Není to film, kterému lze propadnout od první minuty. Přiznávám, že zpočátku mě i lehce nudil. Do svého světa vtáhne lehce a nenásilně. Nehraje prvoplánově na city: jakkoli by měl divák nejvíc soucítit s postavou malého děvčátka v podání vynikající Žanety Fuchsové, tak zrovna ona lítost vůbec nevyvolává. To spíš postava Věry Galatíkové nebo Naďi Konvalinkové (malá Hanka ji odbývá, protože žárlí, že se vdává). Sympatie vzbudí postava primáře ve výborném podání Vlastimila Brodského, kterého Hanka něžně oslovuje "dědku"…

    • 26.2.2008  14:46
    Požírač medvědů (TV film) (1996)
    ***

    Nemalé ambice být milým retrem, které pohladí, jsou zjevné. V tomto ohledu však Požírač medvědů kvalit takových Bylo nás pět zdaleka nedosahuje. Nicméně v tom, aby film pěkně vypadal, uspěli tvůrci na jedničku. Vyhráli si jak s úvodními titulky, tak zejména s těmi závěrečnými, překvapí rozmáchlá výprava a místy i kamera – za jízdu vlaku krajinou by se nemusel stydět i biják určený do kin. Jenže - jde o scénu sice pěknou, ale v příběhu vlastně zbytečnou a děj nikam neposunující. Když to vezmu obecně, tak na to, jak si tvůrci vyhráli s vizuální podobou a formou, tak podcenili scénář. Sice potěší, že motivy z Brna se střídají s motivy z krajin za polárním kruhem zpracovanými v podobě grotesky, ale jinak se tvůrci nesnažili o nic, co by děj hnalo víc dopředu a víc podnítilo divákův zájem, co nejvíce Welzlovu osobnost pochopit a poznat. Hodně zachraňuje výborný Július Satinský v hlavní roli – kouzelné například je, když začne vyprávět, jak to dělají Eskymáci s hygienou…

    • 14.1.2007  10:07

    Po předchozím díle, který byl ve stylu "budeme ukazovat jen prsa a Stiflerův zadek", se mi líbilo, že se ukazuje všechno :) Když se tři holky před během Nahé míle svlečou a ukážou nám svá pozadí, nemá to chybu (a to jsem se bál, že svlékat se budou jen komparsisté a herci do toho zase nepůjdou :). Vůbec celá scéna Nahé míle je správně ujetá a hodně vtipná. Stejně jako celý film. Někdy to zavádí trošku trapností, místy trošku patosem, ale ne moc a do prcičkovské série to vneslo svěží závan. Takhle by mělo vypadat správné video pokračování a ne jako předchozí nedomrlý díl Na táboře. Jinak Jimově tátovi přidaly šediny na serióznosti a jeho postava narozdíl od předchozího dílu nepůsobí jako destilování někdejší popularity.

    • 23.6.2008  16:48

    "Neber úplatky, nebo se z toho zblázníš!" Prodavač humoru nabízí o poznání hořčí pohled na toto téma než Jáchyme, hoď ho do stroje!, odkud citovaná hláška pochází - nicméně stále zůstáváme v komediálním žánru. Hlavní hrdina v podání Júlia Satinského se sice snaží držet jakýchsi morálních zásad, přesto i on nakonec v duchu hesla "Kdo nekrade, okrádá rodinu" něco tu a tam vezme - resp. je spíše donucen vzít. Satira na poměry v tehdejší společnosti se může zdát už trochu vyvanutá, ovšem poměry se možná změnily, ale lidé ne. Takže podle mě stále osloví. Prodavač humoru sice není film, který by kdovíjak strhl - některé dějové epizody jsou možná zbytečné či některé komediální scény rozpačité - ale rozhodně zaujme. Ukázky estrádních výstupů působí přesně tak, jak mají a jaké opravdu jsou - jako směs opravdové vtipnosti (které je ale opravdu jen špetka) a rozpačitosti až trapnosti. Nakonec nelze nezmínit nejlepší scénu filmu, jež je zároveň scénou poslední: Július Satinský v ní nádherně a zcela přesně vystihl upocenost a sporadičnost svého morálního vítězství.

    • 28.4.2008  17:40
    Prokop Diviš (TV film) (1977)
    **

    Dlouhé a roztahané, povětšinou uspávající. Scéna, kdy naštvaní vesničané boří Divišův bleskosvod, sice hlavně díky hudebnímu doprovodu zapůsobí, ale je to jediná scéna vzbuzující nějaké hlubší emoce. Navzdory zajímavému tématu nemá tato inscenace šťávu…

    • 7.8.2007  13:15

    Nepočítám se mezi ty diváky, kterým se musí vše přehledně a jasně naservírovat a nejsou ochotni si nic domyslet. Ale tento film podle mě jednoduše nemá konec. Ano, je tu scéna na mostě, která měla být jakýmsi finále, ale spíš ji tvůrci využili jako záminku, jak aspoň nějak příběh ukončit. Rozehrát tajemný děj a nadhodit zajímavou záhadu dokáže, když to s prominutím přeženu, "každý blbec", ale dohrát to a alespoň naznačit (ne nutně zcela odhalit), vyrobit ze všeho nějakou zajímavou pointu a uspokojivě vše ukončit (klidně i částečně otevřeně) - to už dovedou jen mistři. Což o tvůrcích Proroctví z temnot bohužel říci nemůžu.

    • 27.8.2007  15:21

    Když Nataša Gollová vstoupí na scénu, jeví se její postava jako karikatura z nějaké bláznivé komedie - něco na způsob americké tetičky z "Co je doma, to se počítá, pánové…". Naštěstí tento dojem netrvá dlouho, protože Gollová si postavu dámy, co ráda ovlivňuje dění a lidi kolem sebe, nádherně vychutnává. Třeba ve scéně, kdy se snaží na svou stranu získat dceru Jiřího Adamíry, je vyloženě kouzelná. Ostatně Adamíra jako "synovec" marně se snažící vymanit z vlivu "tety" také předvádí kvalitní herecký výkon, přestože jeho postava přirozeně není tak diváky vděčná. Škoda, že jinak příběh vyznívá celkem průměrně a končí až moc dobře a že identita vraha byla snadno předvídatelná.

    • 9.1.2008  16:30
    Psí kus (TV film) (2005)
    ****

    Díky hlavnímu motivu "Rudolf Hrušínský se změní v psa" jsem k filmu přistupoval s určitou skepsí. Jenže vynikající herci, tedy zejména kvarteto Stašová, Hrušínský, Šafránková a Kříž mě nadchli a šlo nakonec o příjemně strávenou hodinku a čtvrt.

    • 13.6.2008  16:34
    Pustina (2006)
    ***

    Z blízkého svahu se k vám řítí smečka zuřivých vlčáků. Dáte se na útěk, ale copak se dá psům utéct? Podobně působivých scén obsahuje film několik. Kam se na "největší přátele člověka" hrabou kdejaká zmutovaná monstra... Pustina je skrz naskrz béčko - jak příběhem, tak zpracováním - ale díky psům "v hlavní roli" neurazí a nevyvolá reakce typu "to je zase kravina".

    • 8.7.2008  16:58

    Jeden vtip praví, že smíšené pocity jsou, když se vaše tchýně zabije ve vašem novém autě. Jenže to se vám sotva někdy stane - mnohem snadněji si je přivodíte zhlédnutím tohoto novozélandského filmu :) Režisér si s námi diváky s trochu škodolibou radostí hraje: na jednu stranu nás nenásilně nabádá, abychom Garymu - hlavní postavě - fandili, na druhou stranu film začíná určitou tragikomickou událostí, v jejímž světle pak toto fandění vypadá dost nepatřičně. Po závěru už pak vůbec nevíme, co si o téhle směsi komedie a dramatu myslet, ale rozhodně nemáme pocit zbytečně ztráveného času. A co ještě stojí za pochvalnou zmínku: tísnivého pocitu je v některých scénách dosaženo hučící zvukovou kulisou, která ale v dané scéně nezní, pouze ji doprovází - stejně jako filmová hudba. Funguje to výborně.

    • 22.8.2006  15:49

    Na filmu mě nejvíc překvapilo (či svým způsobem i zklamalo), že je to vlastně romantická komedie. V některých scénách sice s poněkud zvláštním stylem humoru (ovšem výborným), to ale na věci v podstatě nic nemění. Ve filmu je hned několik skvělých scén, okamžiků a vypointovaných situací - například když Trojanův otec telefonuje v kavárně. Přesně tyhle scény mají tu "zelenkovskou" atmosféru, jakou známe zejména z filmů Knoflíkáři a Samotáři. V kontrastu vůči tomu je právě velmi obyčejný příběh. V tom je podle mě hlavní problém filmu: že si hraje na něco víc, než je. To je třeba znatelné na poslední scéně filmu - je v podstatě zbytečná, ne moc zajímavá, film by mohl skončit i bez ní. Jenže režisér takový klasický konec zřejmě nechtěl, proto ještě přilepil tuhle scénu, které mě spíše naštvala, než aby mi dala podnět k nějakému přemýšlení, jak měl asi režisér v úmyslu.

    • 14.8.2007  13:57
    Případ s černým vzadu (TV film) (1992)
    ***

    Televizní detektivka podle mého gusta. Sice žádné přelomové dílo, ale fanoušky žánru určitě neurazí. Vývojem případu nás přehledně provází hlavní kriminalista (Pavel Nový). Pomáhá mu mladší parťák (Ondřej Vetchý) a jejich občasné blbnutí pobaví - tahle dvojka by si zasloužila i seriál. Výtky mám dvě. Jednu drobnou: napětí s postupem času moc nevzrůstá. A druhou zásadní: pointa případu porušuje jedno z pravidel pátera Knoxe. Úplně lacině kvůli tomu závěr naštěstí nevyzní, ale moc daleko k tomu nebylo.

    • 21.9.2006  18:04
    Rajónové blues (TV film) (2005)
    ***

    Za klady filmu považuji kvalitní technické zpracování, vtipné scény (hlavně ples a vše kolem něj), některé postavy (zejména ostravský mazák) a také chytlavý hudební doprovod (ruská lidovka na plese neměla chybu :). Občas mi to při sledování sice trochu připomnělo Černé barony a Tankový prapor, ale je vidět, že se tvůrci snažili, aby to právě tyto dva filmy evokovalo co nejméně (vyhnout se tomu úplně se přirozeně nedá). Přes tyto klady mě ale film zejména díky příběhu (žádný velký) až tak nechytl a v podstatě mi bylo jedno, jak to skončí. Dobrý průměr přesně na jedno podívání.

    • 9.7.2008  16:44

    Moc jsem nepochopil, co tvůrcům na životních osudech jednoho rozhlasového moderátora přišlo tak úžasného, že se je rozhodli převést do filmu. Mohlo být zajímavé poznat zákulisí a chod rádia nebo se více dozvědět o sportovních sázkařích. Film se věnuje obojímu, ale ničemu pořádně a hlavně nijak zajímavě. Aspoň že je ve filmu pár docela vtipných okamžiků.

    • 12.11.2007  20:08

    Romeo a Julie na konci listopadu je přesně ten typ filmu, který vybízí k povzdechnutí, že takové se už dnes netočí. A že takoví herci už dnes nejsou. Samozřejmě nadsazuji, nicméně film podává důkaz, že Karel Höger a Dana Medřická jsou za herecké legendy označováni plným právem. Zde mají navíc velkou oporu ve scénáři a vnímavý divák si užije každé jejich slovo. Herecké výkony ale nejsou jedinou kvalitou filmu - Romeo a Julie na konci listopadu je smutný, leč krásný a dojemný příběh a stejné přívlastky se dají vztáhnout na hudbu. Škoda poněkud schématičtějších vedlejších postav.

    • 13.11.2006  18:28

    Stejnojmenný román Michala Viewegha jsem nečetl, přesto to na mě působilo jako jeho filmová ilustrace. Často promlouvající hlas hlavní hrdinky či literárně znějící dialogy - takový filmový román. Ale nakonec proč ne, byl to zjevně záměr a proto vyčítat to tvůrcům by byla rána pod pás. Film je natočen docela moderně a působí "světově" :) Plus pěkné písničky Ivy Frühlingové. Přesto všechno mě film nudil, zejména díky dost řídkému ději a "vtipným" scénám, které mě moc nepobavily. Ani dobré herecké výkony Simony Stašové, Marka Vašuta a Stelly Zázvorkové to nezachránily. Vidět tento film jednou mi bohatě stačilo.

    • 30.7.2007  16:52
    Rubikova kostka (TV film) (1984)
    **

    Proč většina detektivek Jiřího Svobody musí mít tak nepřehlednou strukturu, kdy místo abych napjatě sledoval, co detektivové odhalí, tak napínám mozkové závity, abych se v ději neztratil? Rubikova kostka v tomto ohledu vyniká. Navíc: opravdu muselo být členů vyšetřovacího týmu tolik? Snad to byla snaha o reálnost, ale pro film samotný to žádné plus nepřináší - jen to vnáší další zmatky a zabraňuje vžít se do děje. Česká televize v červenci 2007 zkrátka do nedělních odpolední zařadila ty méně povedené televizní detektivky a kriminálky a toto byla jedna z nich.

    • 5.6.2007  15:26
    Rána z milosti (TV film) (2005)
    ****

    U jiných kriminálních filmů Jiřího Svobody (Sametoví vrazi, starší Řetěz) mi často vadil děj zahuštěný tolika postavami, že jsem se v něm ztrácel a nemohl se do něj vžít. Rána z milosti tímto neduhem netrpí. I zde jsou sice asi tak dvě postavy a nějaké motivy nadbytečné, ale mnohem více se sází na jednoduchý dramatický děj, který vrcholí napínavou závěrečnou scénou. Sice se v ději sešlo až mnoho náhod najednou: Policejní ředitel kryje nehodu svého známého (mafiána), při které byla těžce zraněna dívka, což je NÁHODOU přítelkyně ředitelova syna. Jediný svědek nehody je NÁHODOU ředitelův známý a také bývalý učitel jeho syna. Přesto lze obě náhody docela s klidem tolerovat, protože díky profesionální režii Jiřího Svobody tolik nebijí do očí a hlavně jejich účelem je větší dramatičnost děje. V závěru by se napětí opravdu dalo krájet, za podobnou scénu by se nemusela stydět kdejaká americká kriminálka. Režisér klidně v této scéně mohl přitlačit na pilu a napínat nás ještě více. Scénář Josefa Klímy sice občas zaskřípe v dialozích, ale jeho publicistická zkušenost je znát - děj nepůsobí vycucaně z prstu jako třeba v seriálu Eden. A malá poznámka na závěr: Vzhledem k tomu, jak byl děj rozehrán, by se dal konec označit i za happy-end. Takže místo rozhořčení "nikomu se nedá věřit", jsem měl na konci spíše dobrý pocit, že bylo spravedlnosti učiněno za dost...

    • 1.8.2007  17:50
    Sama uprostřed noci (TV film) (1989)
    **

    Pokus o malý televizní thriller. Zpočátku si scénáristka připravuje půdu pro následné rozehrání dramatu, což mohla udělat o něco méně těžkopádněji. Nicméně budiž, protože když vstoupí David Matásek jako zloděj do bytu, křivka napětí stoupá strmě vzhůru. Bohužel záhy zase klesá - děj začne být dost natahovaný a z dialogu zloděje a malé holky nakonec tvůrci nevykřesali tolik napětí, jak si asi představovali. Vedlejší zápletka dívčiny matky na večírku, kde vzpomíná na staré časy s Karlem Rodenem, má zřejmě jediný účel natáhnout stopáž - zdržet matku na večírku by ovšem šlo rozhodně scénáristicky úsporněji. Natahovaností trpí i hlavní zápletka, díky čemuž s přibývajícími minutami působí čím dál méně věrohodně. Opravdu asi desetiletá holka nezná zpaměti 158? A když už, proč jí to číslo neřekla ta stará paní? Zkrátka: slibné, ale slabé.

    • 2.5.2007  20:10
    Samota (TV film) (2001)
    **

    Místo děje má nepopiratelné kouzlo - starý statek v krásné, leč drsné krajině. Kamera to využije k mnoha působivým obrazům a právě díky ní a výpravě je prostředí uvěřitelné a nečouhá z něho fakt, že všechny ty rekvizity sem teprve před chvílí filmaři navezli. Režisér Jaroslav Brabec, původní profesí kameraman, potvrzuje svou zručnost a profesionalitu. Tím však výčet kladů filmu končí. Herci se snaží, bohužel jsou často nuceni pronášet velmi knižně znějící fráze a ačkoli to byl zřejmě účel (snad tím tvůrci chtěli zdůraznit, jak velké a vážné lidské drama sledujeme), výsledek je poněkud nezáživný. Často jsem se nudil a jen díky výše zmíněným kladům se dá film dokoukat.

    • 7.10.2006  19:48
    Sexy Pistols (2006)
    ***

    Tvůrci přirozeně sázejí na půvaby Penélope a Salmy. Obě hrají dobře a film zdobí, jejich vzájemné hašteření celkem pobaví, stejně jako většina dalších humorných scén ve filmu. Pár vtípků si však filmaři mohli odpustit - např. škytání Salmy Hayek. Ačkoli na dvojici hereček film stojí, jeho hlavní klad vidím ve svižnosti. Námět a žánrové zařazení hrozí výskytem scén, které mají být romantické a dojemné, často jsou však spíše trapné. I tady se romantiky a dojetí dočkáme, ale tvůrci se v tom rozhodně nevyžívají a přesně je dávkují. Vůbec celý film většinou pěkně šlape a nikde se zbytečně nezdržuje - těch pár hlušších nebo trošičku trapných míst je vždy brzy přebito dalšími scénami. Akorát, že Penélope pochází z prostého lidu, ale obléká se nelogicky stejně dobře jako Salma z bohaté rodiny...

    • 9.1.2008  16:24
    Silvestr svobodného pána (TV film) (1979)
    ***

    Spíše estrádně pojatá televizní komedie, která je ke konci až moc bláznivá a ve které každou chvíli křepčí nějaké slečny. Nic, kvůli čemu bych se smíchy plácal do kolen, ale i tak mě rozesmálo hned několik vtipných momentů, hereckých výstupů a "hlášek". Hlavně Petr Nárožný jako soused neměl chybu.

    • 1.8.2007  18:18

    Když tvůrci podle nějakého seriálu, ať už animovaného či hraného, dělají celovečerní film, většinou se ohánějí slovy "V žádném případě to nebude obyčejná seriálová epizoda roztáhnutá na celovečerní stopáž". Měl jsem za to, že právě tyto obavy byly tím důvodem, proč tvůrci Simpsonových tak dlouho otáleli s celovečerní verzí. Jenže film, jaký nakonec do kin přišel, není ničím jiným, než právě jedním dlouhým dílem, jakých můžeme v televizi vidět bezpočet. Co víc, zjevně právě to bylo účelem. Pravda, Homer nás v úvodu filmu varuje, ale to mi zavání alibismem tvůrců. Můžete namítnout co jsem čekal. Je jasné, že po tolika dílech seriálu nelze přijít s kdovíjakým originálním příběhem. Nešlo však přeci o to, být příběhově za každou cenu originální, ale spíše o to, jak ten příběh zabalit. Filmu nakonec ubližuje paradoxně to, kvůli čemu má seriál takový náboj - tedy různé vtípky a legrácky. Místo soustředění se na zápletku je věnována pozornost právě jim, což ale nakonec zabraňuje vžít se emocí postav a soucítit s nimi. Když v rodince došlo k roztržce, necítil jsem, že tentokrát je to opravdu vážné a ani na minutu jsem se nebál, že tentokrát by to nemuselo dobře dopadnout. Jakkoli to může znít v případě Simpsonových nepatřičně či směšně, propracovanější psychologie postav a snaha příběh prezentovat více reálně by vůbec nebyli na škodu. Nicméně přistupme tedy na fakt, že takto to mělo být a mělo jít o vymazlenou a k dokonalosti přivedenou celovečerní epizodu. A ty stojí právě na těch různých vtípcích, kterými je film nacpán po okraj. Někdy jde o legrácky povedené (Spider-vepř opravdu nemá chybu), většinou ale spíš jen lehce úsměvné (tentokrát mi gagy typu "Homer škrtící Barta" přišly tak nějak málo). Aspoň, že pár vtípků není použito samoúčelně a později jsou znovu využity k malé pointě (tekutý písek, motorka).

    • 28.11.2006  17:38
    Skřítek (2005)
    **

    Obavy, které divák může mít z neobvyklé formy filmu - tedy grotesky beze slov - zaplaší režisér hned v úvodu. Je to svižné, vtipné, má to smysl a funguje to. Bohužel dál už je to pořád to samé a s nabývající délkou film čím dál tím víc nudí, ani skvělá Eva Holubová už pak nepobaví. I hodina a půl je na Skřítka moc.

    • 17.2.2007  09:54
    Sniper 2 (TV film) (2002)
    ***

    Povedené a příjemné béčko. Nestaví na obrazových efektech či rádoby cool scénách, ale hlavní je tu zápletka. Jako obvykle jednoduchá, leč napínavá a oproštěná od dějové vaty a zbytečných dialogů. Hlavnímu hrdinovi přidělí parťáka a společně dostanou za úkol zabít jakéhosi válečného zločince kdesi v jihovýchodní Evropě. Což se podaří, ale pak se akce probíhající dosud podle plánu začne hroutit. Filmu to slouží jako záminka k efektním a napínavým scénám (zejména ostřelování tramvaje). Zamrzí zbytečně dlouhé a už poněkud mdlé finále. Herec hlavního hrdiny sice moc charismatu nepobral, ostatní to ale celkem vyvažují. Nejvíc film okořeňují maďarské exteriéry, což má podobnou příchuť jako ty české třeba v xXx a také se díky tomu do filmu dostalo i pár vozů Škoda 105 či 120 (i v policejních barvách :).