Lish84

Lish84

Česko

3 body

Moje komentáře

    • 2.5.2007  20:17
    Cesta do Vídně a zpátky (TV film) (2007)
    ***

    Příběh nezní špatně, leč průměrně a přesně tak také samotný film dopadl. Ten sice často pobaví a ponaučení, které nabízí, nevyznívá zase tak klišovitě a mravokárně, jak se mohlo snadno stát. Leč i na nudu se dostane. Scénárista si mohl lépe vyhrát - udělat postavy životnější a zahladit hluchá místa filmu. A režisér to pak mohl zase celé více opepřit. Herecké obsazení sází v hlavních rolích na osvědčené herce a je to právě Ivana Chýlková, kdo film táhne. Méně známí herci v menších rolích ale také rozhodně nezklamou (zejména Věra Kubánková).

    • 2.4.2007  16:12
    Jánošík (1935)
    ***

    Postavy se sice občas hýbají a chovají jako v němém filmu a to mi i na rok 1935 přijde trochu archaické. Na druhou stranu má film spád - uběhne jen pár minut a Jánošík už s kumpány přepadává bohaté pány. Prostor dostává hlavně akce a žádné dlouhé povídačky. Dočkáme se i humoru - místy chtěného, místy nechtěného. Rozhodně se na tento film kouká docela příjemně a i když je někdy potřeba trocha shovívavosti, nuda nehrozí.

    • 2.4.2007  16:08
    Wasabi (2001)
    ***

    Jeanu Renovi role drsného poldy a nejistého otce ulítlé holky padla jako ulitá. Pobaví i jeho parťák, přestože jeho humor spočívá pouze v tom, že kouká s otevřenou pusou a tváří se jako blbec. Film začíná svižně, bohužel pak tempo ztratí a nabere ho zpět zhruba v půlce. Když Reano v obchoďáku nenápadně likviduje padouchy v rytmu techna a když tancuje za doprovodu jakési japonské disco vypalovačky, nemá to chybu. S ohledem na tyto dvě skvělé scény zamrzí, že zbytek je - sice slušný, ale přesto - průměr, který by si zasloužil také vyšperkovat a přitlačit tu a tam na pilu.

    • 17.2.2007  09:54
    Sniper 2 (TV film) (2002)
    ***

    Povedené a příjemné béčko. Nestaví na obrazových efektech či rádoby cool scénách, ale hlavní je tu zápletka. Jako obvykle jednoduchá, leč napínavá a oproštěná od dějové vaty a zbytečných dialogů. Hlavnímu hrdinovi přidělí parťáka a společně dostanou za úkol zabít jakéhosi válečného zločince kdesi v jihovýchodní Evropě. Což se podaří, ale pak se akce probíhající dosud podle plánu začne hroutit. Filmu to slouží jako záminka k efektním a napínavým scénám (zejména ostřelování tramvaje). Zamrzí zbytečně dlouhé a už poněkud mdlé finále. Herec hlavního hrdiny sice moc charismatu nepobral, ostatní to ale celkem vyvažují. Nejvíc film okořeňují maďarské exteriéry, což má podobnou příchuť jako ty české třeba v xXx a také se díky tomu do filmu dostalo i pár vozů Škoda 105 či 120 (i v policejních barvách :).

    • 7.2.2007  18:58
    Vše, co povznáší (TV film) (1998)
    ***

    Standartní televizní rodinný film. Ve slabých chvilkách sice připomíná epizodu Doktora z hor, ale jinak je příjemné koukat, jak se malý chlapec statečně vyrovnává s nepřízní osudu a ke konci je to i přes jistý patos dojemné.

    • 27.1.2007  18:37
    Konference ve Wannsee (TV film) (2001)
    ***

    Ačkoliv se většina filmu odehraje v jedné místnosti, o nezáživnosti se nedá mluvit. Nelze si při sledování nevybavit jiné filmy (případně dokumenty), které to, o čem se tu jen mluví, opravdu znázorňují. Právě z toho film čerpá a v tom je jeho síla. Jinak je však zpracován velmi tradičně, až neinvenčně, takže navzdory některým výborným hereckým výkonům (zejména Kenneth Branagh jako Heydrich) a velmi závažnému tématu mě nemrazilo tolik, jak by snad mělo.

    • 3.12.2006  09:56
    Komando (1985)
    ***

    Znatelná inspirace prvním Rambem a také jistá nadsázka. Ta se ale tvůrcům místy vymkla až moc z rukou, zejména hlavní záporák působí dnes už opravdu úsměvně. A když třeba Matrixova nová kamarádka střílí raketometem na policejní vůz a to proto, aby Matrixe zachránila (nechápal jsem to, ale podařilo se jí to :), chce to také hodně shovívavosti. Avšak je tu Arnie a je zatraceně cool, když cedí hlášky a pálí do padouchů (rozhodně však ne v úvodních scénách ve stylu německých rodinných seriálů :). S ničím a hlavně s nikým se nemaže, což je jedině dobře. Někdy ve 14-ti letech se mi Komando líbilo víc, nyní mě trochu zklamalo, ale Arnie to zachránil :).

    • 9.11.2006  20:13

    Tvůrci avizovali snahu, aby film působil reálně až dokumentárně. To se jim zcela podaří snad jen v úvodním pokecu kluků o Angeline Jolie, jinak se o to spíš jen snaží a místy na to i kašlou. Škoda, kdyby se o tu dokumentárnost snažili opravdu důsledně, filmu by to jen prospělo. S onou reálností je také dost na štíru závěrečné jednání Šárky Vaňkové. Snad měl takový konec starší diváky šokovat a mladé tím přitáhnout. Každý si ale nakonec stejně položí otázku, proč to ta holka udělala. Další trapná věc ve filmu je cameo Libora Boučka - nutno ovšem dodat, že ta scéna je trapná a nesmyslná už před jeho příchodem... Na druhou stranu někdy kritizované politické vtípky hostinského mně přišly celkem fajn, také mě pobavila scéna s bezdomovcem na nádraží. Podařených scén je ve filmu víc, ale obstojí spíš samy o sobě než jako součást celku. Až na zmíněné výhrady se mi film líbil. Nabízí se srovnání s Rafťáky - ti jsou sice celkově o něco lepší, ale Panic mi byl zase sympatičtější svou snahou o dokumentárnost (pomiňme závěr se Šárkou Vaňkovou :) a také vystihuje o něco lépe letní prázdninovou atmosféru. Zasloužil by si propracovanější scénář, ale svému žánru ostudu nedělá.

    • 22.10.2006  08:18
    Kočky (TV film) (2006)
    ***

    Námět „dvě ženy, které na první pohled nemají nic společného, k sobě pomalu nacházejí cestu“ není v českém televizním filmu posledních let neobvyklý (např. Povodeň nebo Společnice). Tento film na toto téma pohlíží zase trochu jinak a ačkoliv se jedná o téma hlavní, vyklube se až někdy po 2/3 – což ale nevadí. Přestože je příběh jednoduchý a nikam nespěchá, tak film nenudí. Až zhruba poslední 1/4 filmu doplácí na nenápaditost scénáře. Herecký výkon Báry Hrzánové film pozvedá, Klára Issová ho naopak sráží. Zejména její vstup na scénu vyznívá až trapně. Báře Hrzánové jsem její postavu zcela uvěřil, ale postava Issové místy působila téměř jako karikatura (kostým, mluva, gesta apod.). Režisér film ozvláštnil akční kamerou, což jsem zpočátku přijímal s rozpaky, ale rychle jsem si na to zvykl a líbilo se mi to. Nicméně ve filmu s tímto námětem a žánrovým zařazením jde spíše jen o předvedení kameramanských schopností, nějaké kriminálce by takový způsob kamery slušel mnohem více a byl by v ní i logičtější.

    • 7.10.2006  19:48
    Sexy Pistols (2006)
    ***

    Tvůrci přirozeně sázejí na půvaby Penélope a Salmy. Obě hrají dobře a film zdobí, jejich vzájemné hašteření celkem pobaví, stejně jako většina dalších humorných scén ve filmu. Pár vtípků si však filmaři mohli odpustit - např. škytání Salmy Hayek. Ačkoli na dvojici hereček film stojí, jeho hlavní klad vidím ve svižnosti. Námět a žánrové zařazení hrozí výskytem scén, které mají být romantické a dojemné, často jsou však spíše trapné. I tady se romantiky a dojetí dočkáme, ale tvůrci se v tom rozhodně nevyžívají a přesně je dávkují. Vůbec celý film většinou pěkně šlape a nikde se zbytečně nezdržuje - těch pár hlušších nebo trošičku trapných míst je vždy brzy přebito dalšími scénami. Akorát, že Penélope pochází z prostého lidu, ale obléká se nelogicky stejně dobře jako Salma z bohaté rodiny...

    • 30.9.2006  10:29

    Jde o televizní věc, takže diváka čekají komorní studiové interiéry (což ale nevadí) a je tu i pár exteriérových scén, které film osvěžují. Film uvádí i zakončuje vyprávění postavy v podání Petra Kostky - tento úvod i závěr mi přišel nadbytečný. V průběhu děje tvůrci přichystali několik zvratů plus závěrečný. Jako ve správné detektivce, tak se mi to líbí. Ovšem přiznám, že zejména v závěru jsem se místy v ději ztrácel a ani teď si vlastně nejsem jistý, zda jsem všechno opravdu správně pochopil... Při odhalení vraha film trpí dodatečným vysvětlováním, které je překotné a přímo z něho čiší to, že to ona postava (Petr Kostka) říká vlastně pro diváka. Nicméně když dáte filmu šanci, zaujme i dnes - navzdory tomu, že je téměř čtyřicet let starý, černobílý a ne s již zcela kvalitním obrazem a zvukem.

    • 22.9.2006  18:58
    Hostel (2005)
    ***

    Někteří recenzenti filmu vytýkali pomalý rozjezd a dlouhou dobu, než dojde k mučícím scénám - hlavního motivu filmu. Já si myslím, že režisér buduje napětí dobře a důmyslně - hezky postupně, ani pomalu, ani rychle, každá scéna má v tomhle nějaké opodstatnění. Je to ten typ režiséra - fanouška, který točí takové filmy, jaké by v kině sám chtěl vidět. Mučících scén tu je akorát, přesně tolik, kolik příběh vyžaduje. Jsou úplně to nejlepší na celém filmu. To, že je Krumlov vydáván za Bratislavu mě celkem netrápí, stejně jako mně v xXx nevadilo, že Alpy začínají kousek za Prahou. Je to právo filmařů a když něco v rámci filmu funguje, vůbec nevadí, že je to ve skutečnosti blbost.

    • 21.9.2006  18:04
    Rajónové blues (TV film) (2005)
    ***

    Za klady filmu považuji kvalitní technické zpracování, vtipné scény (hlavně ples a vše kolem něj), některé postavy (zejména ostravský mazák) a také chytlavý hudební doprovod (ruská lidovka na plese neměla chybu :). Občas mi to při sledování sice trochu připomnělo Černé barony a Tankový prapor, ale je vidět, že se tvůrci snažili, aby to právě tyto dva filmy evokovalo co nejméně (vyhnout se tomu úplně se přirozeně nedá). Přes tyto klady mě ale film zejména díky příběhu (žádný velký) až tak nechytl a v podstatě mi bylo jedno, jak to skončí. Dobrý průměr přesně na jedno podívání.

    • 21.9.2006  17:53
    Hranice (studentský film) (2006)
    ***

    Film se snaží o překvapivou pointu, ta ale překvapí jen neznalého člověka, který o tzv. akci Kameny ještě neslyšel. Já už o ní kdysi viděl dokument, takže takový konec jsem očekával. Nicméně tvůrci se snaží: např. když roli amerického vojáka hraje Pavel Kříž, ale schválně mu zprvu není vidět do tváře, aby snad divák z faktu, že Američana hraje Čech, něco nevytušil. A moment prozrazení pointy je doprovázen hned několika rychlými flashbacky, aby byl divák překvapen s ještě větší razancí. Zpracování je pěkné a moderní, označit ho za vynikající by bylo přehnané, kvalitní však určitě je (zejména na české poměry).

    • 22.8.2006  16:04
    Sokolovo (1974)
    ***

    Příjemným zjištěním bylo, že film není taková nuda jako Vávrova husitská trilogie. V čí prospěch film dějiny vypráví je jasné hned od začátku: Klement Gottwald má plamenný projev, exilová vláda je tu vykreslena jako někdo, kdo si v závětří kuje své plány na ovládnutí republiky po válce atd. Jak moc velká propaganda film je ale hodnotit nechci, ani to koneckonců přesně a objektivně nedovedu. Nicméně z tohoto hlediska je film zajímavým svědectvím toho, jak historii vykládal komunistický režim. Bitva o Sokolovo vyplňuje podstatnou část druhé poloviny filmu a je poměrně velkolepá a realistická. I poslední scéna by zapůsobila - nástup těch co přežili - nebýt frází o československo-sovětském přátelství... Výborná je hudba Zdeňka Lišky - pozvedá kvalitu filmu o třídu výš a je to hlavně to, co dělá film koukatelným a působivým i dnes.

    • 22.8.2006  15:54

    Docela jsem se bál nudy plné trapných klišé, ale nakonec film celkem příjemně utekl. Když už se zdálo, že zápletka s natáčením adrenalinové reklamy začne nudit, nastoupil motiv s ukrývajícím se válečným zločincem. Narozdíl např. od filmu Torque: Ohnivá kola se Hladina adrenalinu bere smrtelně vážně. Jsou tu sice vtípky pro pobavení, ne však pro zlehčení děje. Do kolen vás rozhodně nedostanou, lehký úsměv na tváři ale občas vyloudí. Lze možná filmu vytknout, že jde jen o sérii videoklipů pospojovaných jednoduchým dějem. Ovšem právě tyhle adrenalinové sekvence film oživují a jednoduchý děj zachraňují. Rozumná délka o necelé hodině a půl je přesně tak akorát (kdyby ale tvůrci dostali za úkol to celé stáhnout na hodinu, byl by film ještě nabušenější :). Možná jsem nenáročný divák, ale mám tenhle žánr rád, proto jsem byl s filmem spokojen. Ovšem podruhé se na něj zase koukat nebudu, Hladina adrenalinu je přesně ten typ filmu, na který se radši podruhé nepodívám, abych si dojem z něj nezkazil.

    • 22.8.2006  15:49

    Na filmu mě nejvíc překvapilo (či svým způsobem i zklamalo), že je to vlastně romantická komedie. V některých scénách sice s poněkud zvláštním stylem humoru (ovšem výborným), to ale na věci v podstatě nic nemění. Ve filmu je hned několik skvělých scén, okamžiků a vypointovaných situací - například když Trojanův otec telefonuje v kavárně. Přesně tyhle scény mají tu "zelenkovskou" atmosféru, jakou známe zejména z filmů Knoflíkáři a Samotáři. V kontrastu vůči tomu je právě velmi obyčejný příběh. V tom je podle mě hlavní problém filmu: že si hraje na něco víc, než je. To je třeba znatelné na poslední scéně filmu - je v podstatě zbytečná, ne moc zajímavá, film by mohl skončit i bez ní. Jenže režisér takový klasický konec zřejmě nechtěl, proto ještě přilepil tuhle scénu, které mě spíše naštvala, než aby mi dala podnět k nějakému přemýšlení, jak měl asi režisér v úmyslu.

    • 24.1.2009  11:21
    Jackass 2.5 (2007)
    **

    Sestaveno z kousků, které nakonec nebyly do Jackass: Number Two zařazeny a jak je vidno, tak zcela právem. Buď je to nuda (hra na King Konga) nebo už je to až příliš nechutné (záběr na Wee Manův zadek z kterého leze... ne, opravdu ne!). Aspoň že film osvěžují komentáře jednotlivých členů party, kteří své kousky zpětně popisují a hodnotí.

    • 22.12.2008  09:49
    Devatenáct klavírů (TV film) (2008)
    **

    Z trilogie o detektivu Klubíčkovi se mi Devatenáct klavírů líbilo asi nejvíc, ale pořád to není to pravé ořechové. Potěšilo mě situování děje do Karlových Varů (sice toho ze samotného města zase tolik vidět není, ale i to málo je fajn), líbilo se mi pár herců v menších rolích (Marián Labuda, Michal Pavlata, Jiří Langmajer) a fakt, že samotný detektiv Klubíčko tentokrát tolik nedominuje, mi také nebyl proti srsti, protože - nemůžu si pomoci - mi Miroslav Donutil v té roli pořád nesedí... Ovšem stále jsem toho názoru, že detektivka by měla mít hlavně pořádný a napínavý děj. Ten je tentokrát sice o něco lepší a přehlednější, ale i tak je nutné během sledování neustále pořádně přemýšlet a vše analyzovat, pokud chceme chápat zápletku do všech podrobností a ne jen rámcově. Něco podobného u Hříšných lidí města pražského či Četnických humoresek nehrozilo ani náhodou. A atraktivita podání příběhu stále není v Devatenácti klavírech taková, jako ve zmíněných tématicky podobných titulech - i přes pár působivých scén jako např. závěrečný pochod heinleinovců.

    • 16.7.2008  16:38
    Hodina tance a lásky (TV film) (2003)
    **

    Od režiséra Viktora Polesného se filmu, který by se mi líbil, asi nedočkám. Přitom příběh o dceři nacisty, která postupně zjišťuje, čemu vlastně její otec slouží, je tak vzrušující téma! Jenže to by se režisér nesměl vyžívat v dlouhých záběrech na tancující dívku a myslet si, že když detailně zabere vodu v řece, kdovíjaká to není přírodní symbolika a hlavně kdovíjaké tím netvoří umění. Kdyby se radši soustředil na tempo příběhu a na dramatické situace, síla příběhu by se projevila sama. Co se týče herců: výborný Boris Rösner, ale ostatní nic moc - zejména dost nepřirozený Roman Zach.

    • 10.7.2008  16:46

    Atraktivní téma a snímání ve stylu Paula Greengrasse. Obojí film má a přesto je překvapivě většinu času docela nudný. Jako akční drama se jen tváří, jeho hlavní náplní je vyvolávat diskuzi na téma "drogová problematika v Jižní Americe". A dá se říct, že nejen hlavní náplní, ale i hlavním problémem. Scén poukazujících na zkorumpovanost tamní policie je snad až moc a hlavně chybí silnější zápletka, která by je více provazovala. Vůbec příběh sám o sobě není tak strhující, jak by se dalo od tématu čekat. Teprve v polovině filmu jsem měl pocit, že opravdu začal - to když odstartoval výcvik nováčků. Vše, co se do té doby odehrálo, byl jen zbytečně dlouhý prolog. Scény ze zásahů jsou sice napínavé a mrazivé, nicméně je jich málo a navíc jsou vždy podivně useknuté, že ani nestačí doznít. Aby nedošlo k omylu: ne, že bych si přál více střílení, násilí, krve a nelidského mučení. Jasně, že tvůrcům nešlo o veskrze akční film. Ale bohužel zapomněli na heslo "nejdřív bav, potom sděluj" a udělali to přesně naopak. Chtělo to lepší scénář s opravdu napínavou zápletku, která by jen jakoby mimoděk poukazovala na problémy související s drogami. A režiséra, který by to takhle cítil.

    • 9.7.2008  16:44

    Moc jsem nepochopil, co tvůrcům na životních osudech jednoho rozhlasového moderátora přišlo tak úžasného, že se je rozhodli převést do filmu. Mohlo být zajímavé poznat zákulisí a chod rádia nebo se více dozvědět o sportovních sázkařích. Film se věnuje obojímu, ale ničemu pořádně a hlavně nijak zajímavě. Aspoň že je ve filmu pár docela vtipných okamžiků.

    • 12.5.2008  17:51
    Nedosněné sny (TV film) (1989)
    **

    Pohled do rozervaného nitra Viléma Mrštíka vyžadující vnímavého diváka. Divákem vnímavým a trpělivým jsem se být snažil, leč diváckého zážitku se mi nedostalo. Řečeno naplno: až na pár zajímavých míst jsem se skoro celou dobu nudil. Zajímavé je téma, pár nahozených myšlenek o tvůrčích mukách spisovatele a forma vyprávění – střídání dvou časových rovin film obohacuje a prohlubuje. Protože však tvůrcům přišlo něco jako zápletka nebo příběh nanejvýš nevhodné, tak Nedosněné sny tvoří v podstatě jen sled velmi patetických scén. Cítil jsem až příliš velké soustředění na nekonvenční a umělecké podání tématu, než touhu diváka opravdu zaujmout tak, aby posléze zašel do knihovny a vypůjčil si Pohádku máje.

    • 28.4.2008  17:40
    Prokop Diviš (TV film) (1977)
    **

    Dlouhé a roztahané, povětšinou uspávající. Scéna, kdy naštvaní vesničané boří Divišův bleskosvod, sice hlavně díky hudebnímu doprovodu zapůsobí, ale je to jediná scéna vzbuzující nějaké hlubší emoce. Navzdory zajímavému tématu nemá tato inscenace šťávu…

    • 16.3.2008  09:59
    V hlavní roli (TV film) (2007)
    **

    Aby vás příběh, kdy hlavnímu hrdinovi zmizí beze stopy manželka, aspoň trochu nevtáhl, to by museli být tvůrci už naprostí diletanti. Takže začátek filmu celkem zaujme a ještě slibnější to začne být v momentě, kdy se na scéně poprvé objeví Petr Nárožný jako detektiv. Pro něj netypická role, nicméně je příjemné překvapení, jak mu skvěle sedne. Jenže bohužel kolem něj se příběh moc netočí a motiv muže hledajícího manželku se začne podivně rozmělňovat, až nakonec vyústí v podivné, rádoby akční finále. A ačkoliv občas na chvilku opět vstoupí do filmu Petr Nárožný, scénář mu předepisuje spíš takové obyčejné detektivní klišovité dialogy a rozhodně plně nevyužívá možností, jaké obsazení Nárožného jako vyšetřovatele nabízelo.

    • 26.2.2008  14:45
    Svědectví (TV film) (1997)
    **

    Bakalářské povídky mají mít základ ve skutečných příhodách, ale zdá se mi, že v případě Svědectví si autoři realitu až příliš zidealizovali. Zápletka o tom, jak si pro svou paní učitelku přijdou žáci až na policejní stanici, mě zrovna nedojala. Nicméně potěší Marta Vančurová v hlavní úloze – role učitelky ji padla jako ulitá.

    • 21.2.2008  19:21
    Jan (TV film) (1991)
    **

    Tvůrci se bohužel až příliš soustředili na netradiční formu vyprávění, než na příběh samotný. Hodně se tu stříhá a místy je nasazena rychlá střihová sekvence záběrů, které pocházejí ze scén, jež se ve filmu objeví až později. Působí to sice zajímavě a diváka to v orientaci v ději nezmate, smysl toho ale moc nechápu. Snad to nemělo působit jako jasnovidecká vidění hlavního hrdiny… Scéna samotného upálení Jana Zajíce nám ukázána není. Ne, že bych ji vyžadoval, ale zpracovat ji formou symboliky v podobě hořícího stromu mi přišlo příliš "umělecké". Snad by bylo lepší v rozhodující chvíli pouze otočit kameru stranou… Jako příklad filmu, kdy se podařilo netradiční formu vyprávění využít k prohloubení divákových emocí, bych rozhodně označil PF 77 od Jaroslava Brabce, které se též snažilo co nejautentičtěji vystihnout chování lidí v době komunistické nadvlády. Právě z PF 77 jsem tu dobu pochopil mnohem lépe, u Jana jsem se v podstatě jen nudil – navzdory vážnosti tématu.

    • 28.1.2008  23:41

    V paměti jsem měl ještě zdrcující recenze (zejména ty internetové) a tak jsem čekal jen "všechno nejhorší". Režisér Martin Kotík v nich byl označován vesměs za diletanta a jeho film za trapný. Proto jsem byl zprvu mile překvapen, že Kotík dokáže pěkně vystihnout atmosféru rušného města, dobře vybrat a zrežírovat herce a natočit moderně působící film. Na scénáři je také znát pečlivá příprava a je vidět, že každá scéna i věta byla předem dobře promyšlená a u každé by dovedli scénáristé přesně vysvětlit, proč ji do příběhu zařadili. Kotík tedy určitě točit umí a film Všechno nejlepší jistě trapný není. Ovšem je bohužel velmi nudný. Nuda se pomalu ale jistě vkrádá od prvních minut až v závěru přeroste v nudu obrovskou...

    • 2.1.2008  17:41
    Křišťálek meč (TV film) (2007)
    **

    Pěkná výprava a kostýmy - loupežníci se opravdu povedli. Za takové zjevy by se nemusel stydět snad ani Peter Jackson v Pánovi prstenů. Scéna loupežnického přepadení nabídne pár zajímavých záběrů a při troše snahy by z ní dal snad i dokonce sestříhat dobrý trailer na jakoby fantasy film. Jenže právě v této scéně jsem nad Křišťálkem mečem zlomil hůl. Navzdory těm pár povedeným záběrům a výpravě je zoufale neakční a nenapínavá a doprovozena sic pěknou, nicméně k dané scéně vůbec se nehodící hudbou. Chtělo by to rychlejší střih a nápaditější režii! A spád a švih! Protože když pomineme scénu s loupežníky, zbude nám spousta natahovaných scén, kterých je pohádka plná k prasknutí. Ještě malá poznámka k ději: opravdu asi šestiletý kluk může zapomenout na svoji maminku a po letech ji nepoznat? A nejen ji, ale i místa kde vyrůstal? A když ne on, tak ani kamarádka jeho maminky, která ho znala od kolébky? To mi vážně nešlo do hlavy. Jinak základní námět sám o sobě špatný není, ale provedení, jak jsem již psal, děs běs...

    • 2.1.2008  17:35
    Tři srdce (TV film) (2007)
    **

    Pohádka zjevně velice ambiciózní, ale tvůrci si ukousli příliš velké sousto. Je fajn, že se snaží vybudovat iluzi světa, který nebude tolik připomínat českou krajinu - ke slovu se velmi často dostanou digitální triky. Bohužel z nich jejich digitálnost čiší až moc a sopka dokreslená na obzoru si nezadá se sopkou v americkém příšerném hororu Pterodaktyl. Děj má šanci zaujmout dobrodružností a nabídne i několik akčních momentů, které ale svou "akčností" nemají dnes už šanci obstát. Přitom by stačila trochu nápaditější kamera, lepší střih a hned by to bylo o fous lepší. Asi se při natáčení spěchalo… Mladí herci v hlavních rolích jsou nevýrazní - až na dobromyslného tlouštíka. O Vánocích 2006 nabídl režisér Václav Křístek pohádku Tajemství Lesní země a místo aby se zlepšil, šel s kvalitou o stupeň níž.