Lish84

Lish84

Česko

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 7.5.2012  22:16
    Bastardi 2 (2011)
    ***

    Lehce akční béčko nebo možná céčko, kvalita žádná sláva a občas jsem se smál tam, kde jsem asi neměl... Jo, byla to blbost :) Ale mělo to spád, bavilo mě to a fakt mě zajímalo, jak to dopadne :)

    • 10.10.2011  20:07
    Policie Modrava (TV film) (2011)
    ***

    Nebylo to špatné a je škoda, že další díly s největší pravděpodobností nevzniknou, protože bych se na ně klidně podíval - nicméně žádný zázrak to taky nebyl...

    • 16.8.2010  20:07
    2Bobule (2009)
    ***

    Chtěl jsem něco nenáročného, pohodově letního a přesně to jsem dostal :)

    • 28.4.2010  20:51
    Klub osamělých srdcí (TV film) (2009)
    ***

    Velmi stručně: "...a bude hůř" ve verzi "light".

    • 22.12.2008  09:49
    Devatenáct klavírů (TV film) (2008)
    **

    Z trilogie o detektivu Klubíčkovi se mi Devatenáct klavírů líbilo asi nejvíc, ale pořád to není to pravé ořechové. Potěšilo mě situování děje do Karlových Varů (sice toho ze samotného města zase tolik vidět není, ale i to málo je fajn), líbilo se mi pár herců v menších rolích (Marián Labuda, Michal Pavlata, Jiří Langmajer) a fakt, že samotný detektiv Klubíčko tentokrát tolik nedominuje, mi také nebyl proti srsti, protože - nemůžu si pomoci - mi Miroslav Donutil v té roli pořád nesedí... Ovšem stále jsem toho názoru, že detektivka by měla mít hlavně pořádný a napínavý děj. Ten je tentokrát sice o něco lepší a přehlednější, ale i tak je nutné během sledování neustále pořádně přemýšlet a vše analyzovat, pokud chceme chápat zápletku do všech podrobností a ne jen rámcově. Něco podobného u Hříšných lidí města pražského či Četnických humoresek nehrozilo ani náhodou. A atraktivita podání příběhu stále není v Devatenácti klavírech taková, jako ve zmíněných tématicky podobných titulech - i přes pár působivých scén jako např. závěrečný pochod heinleinovců.

    • 20.12.2008  11:34
    Kanadská noc (TV film) (2008)
    ***

    Tvůrci měli v rukou hned několik trumfů: Dagmar Havlovou (naposledy hrála někdy v roce 1997 v Životě na zámku) i další dobře vybrané herce (Viktora Preisse a představitele obou kluků) a zajímavý a originální námět. Však také ambice být velkým dramatickým dílem, na které se bude ještě po dlouhých letech vzpomínat (jako třeba na Nezralé maliny od Jiřího Hubače) z filmu čiší. Kanadská noc se však odvíjela vcelku nezáživně a předvídatelně, snad až v závěru to lehce zachránila malá pointa. Přišlo mi, že filmařskou invenci tvůrci soustředili spíš tam, kde to bylo zbytečné - umístit děj do krásné staré vily, krásné chaty u lomu či moderního gymnázia a obojí až kýčovitě nasnímat je sice třeba fajn, ale tím divákovi postavy nijak nepřiblížíme a nepřimějeme ho soucítit s nimi. Bohužel ani při záchvatu Dagmar Havlové jsem žádné mrazení v zádech nepocítil. Asi i díky tomu, že už v úvodu mě zarazil motiv s krkavcem, který vyznívá téměř jako parodie na Arabelu...

    • 4.2.2008  14:36
    Kukačky (TV film) (2008)
    ****

    O tom, jak se snaží rodiče snoubenců zabránit sňatku svých dětí, protože jinak by u případných vnoučat mohlo dojít k vážné újmě na duševním zdraví… Způsob, jak to provedou je vskutku pikantní. Když se na scéně objeví "předmět doličný" (nebudu prozrazovat o co jde, ale stejně to najdete v komentářích jiných uživatelů), je to přesně ten okamžik, kdy člověk nevěřícně zírá a zároveň se smíchy skoro za břicho popadá. Protože mu konečně dojde, o čem se to vlastně předtím Jaroslav Dušek a Eva Holubová bavili a když si představí, co tedy musela Eva Holubová absolvovat... No, nebudu to dál rozmazávat, ostatně tvůrci se v žádných "záchodových" scénách ala Prci, prci, prcičky také nevyžívají - jen naznačují a o to je to celé hned vtipnější. Motiv divokého řidiče autobusu je sice tak trochu navíc a hrozil trapností, ale nakonec jde o další povedené vtipné scénky. Kukačky mají originální námět přepsaný do povedeného scénáře a skvělé herecké obsazení. Jako rodiče excelují Simona Stašová a již zmínění Jaroslav Dušek a Eva Holubová - Bohumil Klepl se tolik nepředvedl. Jakuba Prachaře obvykle nemusím, ale zde mi vůbec nevadil a výborně se s Martou Issovou doplňovali. Při psaní tohoto komentáře a tedy oživování celého filmu jsem znovu dostával téměř záchvaty smíchu :)

    • 13.12.2008  22:08
    Lovec vodního ticha (TV film) (2008)
    *

    Námět zní napínavě a dobrodružně, televize film dokonce propagovala jako thriller. Ovšem o nějaký kriminální příběh tvůrcům zjevně nešlo ani náhodou. Ale o co jim šlo opravdu mi není zrovna jasné. Chtěli upozornit na nešvary v současné společnosti, aby se divák chytl za hlavu a vyděšeně si říkal, v jak hrozné době to žijeme? Těžko, když se příběh odehrává v jakési alternativní současnosti. Nebo snad u nás vážně za bílého dne přepadávají bandy feťáků auta na ulici a když je z okna někdo napomene, ihned se za ním začnou dobývat do domu? To byla scéna až neuvěřitelně trapná - skoro jako souboj skinheadů a Romů v Nahotě na prodej... Trapnost, rozpaky a udivené pohledy - to Lovec vodního ticha vyvolává. Když tvůrci na konec zařadí záběry přírodních katastrof z televizního zpravodajství – očividně aby svému dílku ještě víc dodali na hloubce a přesahu - je to už jen takový poslední hřebíček do rakve. Ačkoliv se v komentářích snažím být vždy uctivý, tentokrát se neudržím a text zakončím slovy: tohle byla ale pořádná blbost...

    • 28.1.2008  23:41
    Monstrum (2008)
    ***

    Díky své koncepci měl film působit co nejautentičtěji, ale podle mě se to ne zcela povedlo. Ano, v rámci těch nejdramatičtějších scén je velmi působivý (zejména už z teaseru známý pád hlavy Sochy Svobody), horší je to se zápletkou. Ani by tak nevadila její určitá banálnost, jako spíš příliš "filmové" chování postav. Jejich jednání sice lze snadno pochopit a akceptovat, ale zároveň je cítit, že skuteční lidé by se ve stejné situaci zachovali přeci jen jinak. Díky tomu film nepůsobí jako reálný a autentický záznam, nýbrž jako klasický "příšerácký" film, při jehož natáčení šoupli kameru kvůli onemocnění kameramana do ruky jednomu z herců... A to k dosažení autenticity zkrátka nestačí.

    • 25.6.2008  16:45
    Náš vůdce (2008)
    ***

    Velmi zajímavé téma se silným dramatickým potenciálem, který ale podle mě tvůrci rozhodně nevyužili naplno. Hlavní problém vidím ve scénáři: byť je docela propracovaný - každá věta a scéna v něm má svůj smysl a důmyslně si zadělává na pozdější dramatické zvraty - přesto tlačí události k závěrečné tragédii spíše násilně a nepřirozeně. V létě 2007 jsem na karlovarském festivalu viděl estonský film Třída, tématicky i zpracováním velmi podobný - např. oba filmy jsou rozděleny na jakési kapitoly, co kapitola, to jeden den. Takže Třídu použiji také jako hlavní argument - Náš vůdce totiž zdaleka nedosahuje naléhavosti její výpovědi. Ta působila velmi reálně, tíživě a naplnila despektem. Po jejím skončení jste nepřemýšleli o kvalitách filmu, ale o dnešní situaci na školách. Přemýšlení nad Naším vůdcem ale většina diváků (včetně mě) zakončí slovy "byl to jen film" - navzdory tomu, že byl inspirován skutečnými událostmi. A to je velká škoda!

    • 8.7.2008  16:58

    Jeden vtip praví, že smíšené pocity jsou, když se vaše tchýně zabije ve vašem novém autě. Jenže to se vám sotva někdy stane - mnohem snadněji si je přivodíte zhlédnutím tohoto novozélandského filmu :) Režisér si s námi diváky s trochu škodolibou radostí hraje: na jednu stranu nás nenásilně nabádá, abychom Garymu - hlavní postavě - fandili, na druhou stranu film začíná určitou tragikomickou událostí, v jejímž světle pak toto fandění vypadá dost nepatřičně. Po závěru už pak vůbec nevíme, co si o téhle směsi komedie a dramatu myslet, ale rozhodně nemáme pocit zbytečně ztráveného času. A co ještě stojí za pochvalnou zmínku: tísnivého pocitu je v některých scénách dosaženo hučící zvukovou kulisou, která ale v dané scéně nezní, pouze ji doprovází - stejně jako filmová hudba. Funguje to výborně.

    • 9.7.2008  16:44

    Moc jsem nepochopil, co tvůrcům na životních osudech jednoho rozhlasového moderátora přišlo tak úžasného, že se je rozhodli převést do filmu. Mohlo být zajímavé poznat zákulisí a chod rádia nebo se více dozvědět o sportovních sázkařích. Film se věnuje obojímu, ale ničemu pořádně a hlavně nijak zajímavě. Aspoň že je ve filmu pár docela vtipných okamžiků.

    • 2.1.2009  19:39
    U mě dobrý (2008)
    ***

    Pelíšky zkřížené s Kamarádem do deště. Jenže to, co je v Kamarádovi do deště shrnuté do úvodních titulků v podobě sledu fotek, je v U mě dobrý roztaženo na prakticky první půli filmu. Sice chápu, proč tam ty všechny scénky jsou zařazeny - každá z nich postavu nějak představí (snad jen scénky ukazující různé jevy 90.let jsou pouze zfilmované historky připomínající zfilmované vtipy v Kameňáku) - a jsou i vcelku zábavné. Jenže když se potom film překlopí do "akční" polohy, působí zpětně celá první půle zbytečně a těžkopádně. Když Jan Hřebejk v rozhovorech hovoří o vzniku svých filmů, často popisuje, jak film zprvu nefungoval a teprve po dodání či naopak vyjmutí některé scény, resp. scén najednou zafungoval. A k tomu se tentokrát tvůrci už asi nedostali.

    • 26.2.2008  14:45
    Vlna (TV film) (2008)
    ****

    Na poměry české televizní tvorby měla Vlna nemalé ambice - rozmáchlý příběh s mnoha postavami a se snahou o překvapivé dějové zvraty plus netradiční způsob vyprávění a snímání skoro až ve stylu Tonyho Scotta. Svoboda sice napodobuje zahraniční vzory dobře, umírněně a citlivě, ale trochu mu podráží nohy, že Vlna je film televizní a kvalita obrazu tedy méně kvalitní - takže ty obrazové hrátky občas působí lehce lacině. Nicméně i tak docela efektně a až na pár výjimek (házení talíře psovi ve třetím díle) ne zbytečně. Co se týče zápletky: první díl v podstatě vysvětlí, jak se Krausův pas dostal ke Kleinovi i proč Klein přijal jeho identitu. V druhém díle pak divák logicky čeká, jak se bude příběh dál překvapivě a dramaticky vyvíjet, jenže nic takového se bohužel nekoná. Příběh samotný se totiž posune jen o kousek - navíc nijak zajímavě - a zbytek druhého dílu v podstatě spočívá v opakování a objasňování toho, co už první díl dávno objasnil. Navíc má i podobnou strukturu - znovu a znovu tvůrci vkládají záběry s kapelou hrající Satisfaction, znovu nás čekají záběry z Kleinovy minulosti - buď ty samé nebo jiné týkající se téhož… Naštěstí se ve třetím díle vrací tempo vyprávění, které tvůrci nasadili v části první. Sice i zde je na začátku zopakování děje delší než by stačilo, ale po zhruba deseti minutách už se příběh žene rychle dopředu. Kapela hrající Satisfaction se sice občas zase mihne, ale tentokrát už tyto prostřihy mají aspoň nějakou logiku než v díle druhém. Vše směřuje k závěrečnému, napínavému a docela i překvapivému rozuzlení - takže nakonec nad tím druhým dílem přimhuřuji oči…

    • 9.7.2008  16:47

    Téma filmu by se dalo stručně popsat slovy "o těžkém životě íránské rodiny" a přiznejme si, že to nezní pro většinu diváků dvakrát lákavě. Jenže tohle není žádné tíživé sociální drama, ale fajn film, u kterého se často zasmějete a občas i dojmete. Zároveň se nenásilnou formou i něco dozvíte o poměrech v Íránu. Pochvalu si zaslouží herec v hlavní roli otce rodiny. Škoda, že v druhé půli už film ztrácí tempo a v závěru pak celý příběh tak nějak vyšumí do ztracena.

    • 2.5.2007  20:17
    Cesta do Vídně a zpátky (TV film) (2007)
    ***

    Příběh nezní špatně, leč průměrně a přesně tak také samotný film dopadl. Ten sice často pobaví a ponaučení, které nabízí, nevyznívá zase tak klišovitě a mravokárně, jak se mohlo snadno stát. Leč i na nudu se dostane. Scénárista si mohl lépe vyhrát - udělat postavy životnější a zahladit hluchá místa filmu. A režisér to pak mohl zase celé více opepřit. Herecké obsazení sází v hlavních rolích na osvědčené herce a je to právě Ivana Chýlková, kdo film táhne. Méně známí herci v menších rolích ale také rozhodně nezklamou (zejména Věra Kubánková).

    • 10.7.2008  16:46

    Atraktivní téma a snímání ve stylu Paula Greengrasse. Obojí film má a přesto je překvapivě většinu času docela nudný. Jako akční drama se jen tváří, jeho hlavní náplní je vyvolávat diskuzi na téma "drogová problematika v Jižní Americe". A dá se říct, že nejen hlavní náplní, ale i hlavním problémem. Scén poukazujících na zkorumpovanost tamní policie je snad až moc a hlavně chybí silnější zápletka, která by je více provazovala. Vůbec příběh sám o sobě není tak strhující, jak by se dalo od tématu čekat. Teprve v polovině filmu jsem měl pocit, že opravdu začal - to když odstartoval výcvik nováčků. Vše, co se do té doby odehrálo, byl jen zbytečně dlouhý prolog. Scény ze zásahů jsou sice napínavé a mrazivé, nicméně je jich málo a navíc jsou vždy podivně useknuté, že ani nestačí doznít. Aby nedošlo k omylu: ne, že bych si přál více střílení, násilí, krve a nelidského mučení. Jasně, že tvůrcům nešlo o veskrze akční film. Ale bohužel zapomněli na heslo "nejdřív bav, potom sděluj" a udělali to přesně naopak. Chtělo to lepší scénář s opravdu napínavou zápletku, která by jen jakoby mimoděk poukazovala na problémy související s drogami. A režiséra, který by to takhle cítil.

    • 1.10.2007  19:44
    Hodina klavíru (TV film) (2007)
    ***

    Jiří Hubač se v Hodině klavíru tématu "problémy umělce s alkoholem" nevěnuje poprvé. Ačkoliv jde o samostatný film, v podstatě volně navazuje na Hubačovy inscenace Ikarův pád a Tažní ptáci s Vladimírem Menšíkem v režii Františka Filipa. Ikarův pád vyprávěl o odhodlávání se k léčbě a Tažní ptáci se soustředili právě na pobyt v léčebně - tyto fáze Hodina klavíru shrnuje ještě před úvodními titulky. Na malém prostoru tu jsou stručně, leč výstižně vystihnuty charaktery všech hlavních postav příběhu - tedy Františka Stáry, jeho ženy, syna a spolupacienta Edy Mandíka. Postavy Bolka Polívky (Stára) a Pavla Lišky (Mandík) jsou krásně napsané a herci opravdu mají co hrát (což v případě českých - nejen televizních - filmů bohužel zdaleka vždy neplatí). Nedá se to ovšem moc říci o vedlejších postavách, ty jsou většinou jen lehce načrtnuty - ale třeba Jan Budař dokázal i přesto zazářit. Co se týče příběhu: pan Hubač si místy až příliš zjednodušoval práci (uklízečka na ZUŠ a následné Stárovo vyhození, půjčení peněz Mandíkovi) a i díky tomu nepůsobí film moc věrohodně a autenticky, vyznívá až příliš tradičně. Snad je to tím, že jeho základ byl napsán už někdy před dvaceti lety. Ačkoliv jsou kulisy a kostýmy současné, jen těžko si lze představit, že by se v současném světě události seběhly a lidé ve filmu mluvili vždy přesně takhle. Přitom u jiných Hubačových příběhů jsem pocit nepřirozeného chování lidí neměl - naopak! Nekřivděme však scénáristovi, na vině je z velké části režisér - je znát, že Zdeněk Zelenka nemá s příběhy ze současnosti zkušenosti. Místo, aby jistou neautenticitu scénáře zahladil, naopak ji ještě zvýrazňuje – např. řidiči kamiónů hrající karty o peníze vypadají spíše jak piráti v krčmě, které pouze někdo oblékl do současných kostýmů. Snahu o přiblížení kino filmům poznáme hlavně díky častému použití kamerových nájezdů. Sice nejsou zcela dokonalé a obraz se při nich místy až příliš zatřese, ale film rozhodně vylepšují. Horší jsou pokusy o větší zdramatizování některých scén - nejkřiklavější je vyhození mobilu. Jednak působí zastarale jak z inscenace z 80. let (tehdy se ale samozřejmě rozbíjely jiné věci než mobily :) a navíc je to natočeno, jako kdyby se dělo něco mnohem drastičtějšího a pod koly kamionu neskončil mobil, ale člověk. Jediné opravdové kvality filmu tedy tvoří herecké výkony Boleslava Polívky a Pavla Lišky. Není to málo, ale čekal jsem rozhodně více.

    • 26.12.2007  15:03
    Hypermarket (TV film) (2007)
    **

    "To je zase dílko!“ skoro se mi chtělo zvolat při sledování Hypermarketu. Zpočátku se film jeví jako umělecké nastavování zrcadla konzumní společnosti, z čehož se ovšem záhy vyloupne zápletka o nevěrném manželovi. Hned to začne být o chlup zajímavější, i když se v tu chvíli zase vynoří otázka, proč se to celé vlastně jmenuje Hypermarket. Když se nevěrník probudí jednoho dne v bytě člena ostrahy hypermarketu, zároveň bývalého agenta StB, a je nám vyjevena dá se říci hlavní pointa filmu, byl jsem ochoten leccos snímku odpustit. Pointa to totiž není vůbec špatná a díky ní lze i zpětně snadno odpustit banálnost zápletky o nevěře. Jenže Hypermarket bohužel ještě dál pokračuje a to dost podivně, stačí jen jmenovat vloženou upoutávku na německý film. Nevím, buď se tak tvůrci snaží přidávat filmu další významy a to zrcadlo nám nastavit co nejvíc nebo jen prostě chtějí být zajímaví. Nedaří se jim ani jedno.

    • 24.1.2009  11:21
    Jackass 2.5 (2007)
    **

    Sestaveno z kousků, které nakonec nebyly do Jackass: Number Two zařazeny a jak je vidno, tak zcela právem. Buď je to nuda (hra na King Konga) nebo už je to až příliš nechutné (záběr na Wee Manův zadek z kterého leze... ne, opravdu ne!). Aspoň že film osvěžují komentáře jednotlivých členů party, kteří své kousky zpětně popisují a hodnotí.

    • 6.11.2007  18:22
    Kolotoč (TV film) (2007)
    **

    Banální, místy až zoufale. Sled nesnází mladého páru při péči o miminko není skoro ničím výjimečný a zajímavý a nad úroveň průměru ho zřejmě chtěli tvůrci povýšit netradičním hereckým obsazením. To se moc nepovedlo, takže z filmu jsem si akorát odnesl poznatky, že Aleš Háma si vypěstoval slušné panděro, že Ivo Šmoldas by měl další herecké nabídky raději odmítat, protože tomu, co předvedl v Kolotoči se říká recitace a ne herectví a při výstupech Petra Čtvrtníčka mi bylo líto, že nesleduji Kinobox, v němž se ve svém humoru zdaleka tolik nekrotí. Scénáři musím ještě kromě již zmíněné banálnosti vytknout klišé o práci v reklamní agentuře, která je ve filmu prakticky zredukována na vymýšlení sloganů, které se musí rýmovat. Ale že se třeba rýmovat nemusí pracovníky nějak nenapadne... Na druhou stranu, říkanka "Plenek Pipi nadílka, sametová prdýlka" je tak blbá, až je vlastně fajn a ve filmu vložená animovaná reklama na tyto plenky patří k tomu nejlepšímu, co Kolotoč nabídl.

    • 2.1.2008  17:41
    Křišťálek meč (TV film) (2007)
    **

    Pěkná výprava a kostýmy - loupežníci se opravdu povedli. Za takové zjevy by se nemusel stydět snad ani Peter Jackson v Pánovi prstenů. Scéna loupežnického přepadení nabídne pár zajímavých záběrů a při troše snahy by z ní dal snad i dokonce sestříhat dobrý trailer na jakoby fantasy film. Jenže právě v této scéně jsem nad Křišťálkem mečem zlomil hůl. Navzdory těm pár povedeným záběrům a výpravě je zoufale neakční a nenapínavá a doprovozena sic pěknou, nicméně k dané scéně vůbec se nehodící hudbou. Chtělo by to rychlejší střih a nápaditější režii! A spád a švih! Protože když pomineme scénu s loupežníky, zbude nám spousta natahovaných scén, kterých je pohádka plná k prasknutí. Ještě malá poznámka k ději: opravdu asi šestiletý kluk může zapomenout na svoji maminku a po letech ji nepoznat? A nejen ji, ale i místa kde vyrůstal? A když ne on, tak ani kamarádka jeho maminky, která ho znala od kolébky? To mi vážně nešlo do hlavy. Jinak základní námět sám o sobě špatný není, ale provedení, jak jsem již psal, děs běs...

    • 16.10.2007  19:05
    Muž a stín (TV film) (2007)
    *

    Pokud tvůrcům šlo o navázání na tradici Hříšných lidí města pražského nebo alespoň Četnických humoresek, tak to prohráli na celé čáře. Neuvědomili si především jednu základní věc: Hříšní lidé i Humoresky jsou sice retro, ale v jádru se snaží být velmi moderní. Dočkáme se v nich často i téměř akčních scén a např. zhruba poslední třetina Pěničky a paraplíčka je napínavé drama. To v Muži a stínu se jen mluví a mluví, střídavě v kavárně, kanceláři, případně na ulici. Ano, salónní detektivka, proč ne, ale nudná, bez jiskry a bez emocí. Jakoby retro automaticky znamenalo pomalé tempo a unylost. Děj je sice rámcově jasný, ale v detailech moc spletitý a nepřehledný - to bych si musel film nahrát a poté s podmínkou opakovaného přehrání některých scén znova pustit, abych zápletku zcela pochopil. Jenže z filmu chci mít zážitek na první zhlédnutí. Pointa je příliš předvídatelná a zoufale banální (a také porušuje pravidlo pátera Knoxe, ale vyčítejte to zrovna Dušanu Kleinovi :). Jinak: že se Miroslav Donutil alespoň nevyrovnal Jaroslavu Marvanovi by vůbec nevadilo, o to mu ani nešlo a nikdo to nečekal, ale charismatem zůstává daleko a i za celou pátračkou z Humoresek. Nicméně alespoň se snaží a neexhibuje ve stylu "já jsem Mirek Donutil a kdo je víc" jako ve svém 3+1. To někteří herci ve vedlejších rolích přehrávají (Hádek, Maurerová) a neúspěšně se snaží napodobit kolegy právě z Hříšných lidí a Humoresek. Co se týče výpravy, také žádná sláva – sice pár slušných a v nočních scénách i hezky nasvícených exteriérů, ale interiéry působí dost uměle, přestože některé z nich vznikly v reálných prostorách. Ohledně autenticity lokací snad nastavily Humoresky určitou laťku, což ovšem tvůrci Muže a stínu s klidem ignorují.

    • 18.9.2007  20:23

    Úplně první scéna filmu měla být asi "cool", je ale v lepším případě rozpačitá, v horším trapná. Pořádně jsem si oddechl, když se vzápětí ukázalo, že to byl jen jakýsi prolog a film dál bude "normální". Což samozřejmě automaticky neznamená kvalitní a povedený - tyto přívlastky si Manželé roku 2006 nezaslouží ani náhodou. Na vině je především zoufale banální příběh, který nemá moc šancí zaujmout. Stejně banální je i závěrečná pointa, která je navíc ještě zbytečně doslovná. Některé vtípky sice lehce pobaví, z podprůměru však film zdaleka nevytáhnou. A co se týče hudebního doprovodu písničky Shut Up od Black Eyed Peas, tak čeho je moc, toho je příliš.

    • 18.9.2007  18:50

    Jana Štěpánková zůstává dost ve stínu Aleny Vránové. Zatímco Štěpánková znovu opakuje hereckou polohu ironicky glosující starší dámy, Vránová to pořádně “roztáčí“. Prakticky celou dobu se nezastaví a z vět, které jí scénář předepisuje, se v jejím podání stávají “hlášky“. Zejména ta “Nikdo si nemůže být jistý svou kariérou, dokud je naživu jeho třídní učitelka“ nemá chybu. Škoda, že ona i Jana Štěpánková neměly ve scénáři větší oporu. Ten by se dal stručně charakterizovat jako “dobrý, ale nedotažený“. Ústřední motiv je rozhodně originální a zajímavý a když už se zdá, že víc než pár scének film nenabídne, začne se rozvíjet taktéž zajímavá zápletka. Jenže ačkoliv se zdá, že přichází dějový vrchol, v další scéně zjišťujeme, že se celá věc už vyřešila a příběh se uzavírá. Přes své klady tedy film zůstal v “pouhém“ slušném průměru.

    • 1.10.2007  20:43
    Next (2007)
    ***

    Zajímavost a kvalita příběhu osciluje kolem průměru (předlohou sice byla povídka uznávaného klasika sci-fi žánru Phil K. Dicka, ale tvůrci prý převzali stejně jen základní motiv člověka vidícího dvě minuty do budoucnosti). Nabízí se srovnání s filmy Minority Report a Výplata - též vycházejícími z Dickových děl. Minority Report je díky režii Stevena Spielberga jiná liga, Next zůstává lehce pod úrovní průměrné Výplaty. Kromě příběhu bych za průměrné bych označil i herecké výkony a režii. Lee Tamahori má sice pár dobrých nápadů (třeba balení holky na několik pokusů), dovede ale také nudit a spadnout do patosu (návštěva Indiánů). Dobrou akční scénu útěku před padajícími kameny, povozy, auty a kdoví čím ještě zase kazí očividné digitální triky. Nakonec snad pár slov k závěrečné pointě: zpětně uznávám, že má něco do sebe, ale určitě nešokuje tak, jak asi tvůrci zamýšleli.

    • 5.5.2008  17:21
    Občan Havel (2007)
    ***

    Zjišťujeme, že hlavní protagonista je milý až roztomilý a zábavný a stejné přívlastky platí pro celý film. Přiznám se ale, že ke konci mi už sled scén ze zákulisí prezidentského života Václava Havla přišel lehce "na jedno brdo". Být film o půlhodinu kratší, dozvěděl bych se o Havlově osobnosti to samé. Navíc závěrečné titulky (že po Havlovi nastoupil Klaus atd.) mi navíc přišly jako umělá snaha dodat filmu nějakou pointu – vzhledem k faktu, že žádné jiné doplňující textové informace film nedoprovázely. Ne, nenudil jsem se, ale chuť na přídavek v podobě režisérského sestřihu nebo rozšířené televizní verze jsem nedostal.

    • 2.5.2007  20:31
    Operace Silver A (TV film) (2007)
    ****

    První díl se moc nepovedl. Ano, hned od počátku jsem byl ohromen výpravou, za kterou by se nemusel stydět ani celovečerní film pro kina. Pečlivá, až velkolepá a hlavně se jí výborně daří navodit atmosféru počátku čtyřicátých let minulého století. Jenže co se týče děje, buduje režisér napětí tak pomalu a opatrně, že nakonec nevybuduje skoro žádné a mrazivá tečka v závěru nevyzní tak mrazivě.Chce nám představit všechny postavy a uvést nás do děje, ale za cenu mírného nudění diváka. Celkově bych označil první díl za zklamání. Teprve druhý díl, kdy se s postavami již sžijeme a dramatické motivy rychlou měrou nabírají na síle a intenzivnosti, nabídne opravdový divácký prožitek a spoustu působivých a mrazivých obrazů, které konečně vyzní. Např. když jednu z žen nacisté provázejí sklepením, kde mučí lidi. Zároveň film diváka nenásilně nutí k úvahám o relativnosti pojmů čest a hrdinství. Nicméně i zde mi přišlo, že vše mohlo či dokonce mělo být ještě více dramatičtější. Operace Silver A je povedený televizní film, kterému ale k dokonalosti ještě pár kroků chybí.

    • 1.8.2007  18:18

    Když tvůrci podle nějakého seriálu, ať už animovaného či hraného, dělají celovečerní film, většinou se ohánějí slovy "V žádném případě to nebude obyčejná seriálová epizoda roztáhnutá na celovečerní stopáž". Měl jsem za to, že právě tyto obavy byly tím důvodem, proč tvůrci Simpsonových tak dlouho otáleli s celovečerní verzí. Jenže film, jaký nakonec do kin přišel, není ničím jiným, než právě jedním dlouhým dílem, jakých můžeme v televizi vidět bezpočet. Co víc, zjevně právě to bylo účelem. Pravda, Homer nás v úvodu filmu varuje, ale to mi zavání alibismem tvůrců. Můžete namítnout co jsem čekal. Je jasné, že po tolika dílech seriálu nelze přijít s kdovíjakým originálním příběhem. Nešlo však přeci o to, být příběhově za každou cenu originální, ale spíše o to, jak ten příběh zabalit. Filmu nakonec ubližuje paradoxně to, kvůli čemu má seriál takový náboj - tedy různé vtípky a legrácky. Místo soustředění se na zápletku je věnována pozornost právě jim, což ale nakonec zabraňuje vžít se emocí postav a soucítit s nimi. Když v rodince došlo k roztržce, necítil jsem, že tentokrát je to opravdu vážné a ani na minutu jsem se nebál, že tentokrát by to nemuselo dobře dopadnout. Jakkoli to může znít v případě Simpsonových nepatřičně či směšně, propracovanější psychologie postav a snaha příběh prezentovat více reálně by vůbec nebyli na škodu. Nicméně přistupme tedy na fakt, že takto to mělo být a mělo jít o vymazlenou a k dokonalosti přivedenou celovečerní epizodu. A ty stojí právě na těch různých vtípcích, kterými je film nacpán po okraj. Někdy jde o legrácky povedené (Spider-vepř opravdu nemá chybu), většinou ale spíš jen lehce úsměvné (tentokrát mi gagy typu "Homer škrtící Barta" přišly tak nějak málo). Aspoň, že pár vtípků není použito samoúčelně a později jsou znovu využity k malé pointě (tekutý písek, motorka).

    • 4.2.2008  14:01
    Stop (TV film) (2007)
    ****

    Svěží vánek v rámci současné české televizní tvorby. A přitom stačilo tak málo - být nápaditý. Vůbec slovo nápaditost se v souvislosti se Stopem musí skloňovat často. Ukazuje se už při umístění úvodních titulků ve vhodných částech obrazu. Pokračuje nápaditě se rozvíjející zápletkou, od které rozhodně nečekejte prázdné tlachání o životě mezi řidičem a stopařkou, ale zajímavě vymyšlený malý příběh, v jehož rámci má každý motiv svůj smysl. Někdo si holt příjemně vyhrál. To vše podpořeno příjemnými a zábavnými herci v hlavních i vedlejších rolích. Stop má nápad a vtip a to se cení.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8