Lish84

Lish84

Česko

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 3.8.2007  17:00

    Akční poloze lze její prostoduchost snadno prominout, protože nadupanost akčních scén to bohatě vynahrazuje. Lehká přitaženost za vlasy zprvu nevadí ani u dramatických motivů, nicméně když se začnou mísit s akční linií, začne to skřípat a nedotaženost scénáře vystoupí na povrch. Napsal ho Luc Besson a nelze si při sledování nevzpomenout na tématicky podobného Leona - jeho starší režijní a scénáristický počin, po všech stránkách povedenější. Tentokrát se Besson tolik nepředřel a spolehl se, že akce a herecké výkony to zachrání. Svým způsobem se tak stalo, ale samozřejmě pouze do určité míry. Zamrzí to, protože Utržený ze řetězu měl na víc. Jinak: Hlavní záporák vypadá jak mafián z Chicaga dvacátých let a jeho dvojnásobné zmrtvýchvstání zřejmě mělo být malým humorným příspěvkem. Vyznívá ale pouze jako hodně špatný a trapný vtip.

    • 1.8.2007  18:18

    Když tvůrci podle nějakého seriálu, ať už animovaného či hraného, dělají celovečerní film, většinou se ohánějí slovy "V žádném případě to nebude obyčejná seriálová epizoda roztáhnutá na celovečerní stopáž". Měl jsem za to, že právě tyto obavy byly tím důvodem, proč tvůrci Simpsonových tak dlouho otáleli s celovečerní verzí. Jenže film, jaký nakonec do kin přišel, není ničím jiným, než právě jedním dlouhým dílem, jakých můžeme v televizi vidět bezpočet. Co víc, zjevně právě to bylo účelem. Pravda, Homer nás v úvodu filmu varuje, ale to mi zavání alibismem tvůrců. Můžete namítnout co jsem čekal. Je jasné, že po tolika dílech seriálu nelze přijít s kdovíjakým originálním příběhem. Nešlo však přeci o to, být příběhově za každou cenu originální, ale spíše o to, jak ten příběh zabalit. Filmu nakonec ubližuje paradoxně to, kvůli čemu má seriál takový náboj - tedy různé vtípky a legrácky. Místo soustředění se na zápletku je věnována pozornost právě jim, což ale nakonec zabraňuje vžít se emocí postav a soucítit s nimi. Když v rodince došlo k roztržce, necítil jsem, že tentokrát je to opravdu vážné a ani na minutu jsem se nebál, že tentokrát by to nemuselo dobře dopadnout. Jakkoli to může znít v případě Simpsonových nepatřičně či směšně, propracovanější psychologie postav a snaha příběh prezentovat více reálně by vůbec nebyli na škodu. Nicméně přistupme tedy na fakt, že takto to mělo být a mělo jít o vymazlenou a k dokonalosti přivedenou celovečerní epizodu. A ty stojí právě na těch různých vtípcích, kterými je film nacpán po okraj. Někdy jde o legrácky povedené (Spider-vepř opravdu nemá chybu), většinou ale spíš jen lehce úsměvné (tentokrát mi gagy typu "Homer škrtící Barta" přišly tak nějak málo). Aspoň, že pár vtípků není použito samoúčelně a později jsou znovu využity k malé pointě (tekutý písek, motorka).

    • 1.8.2007  17:50
    Sama uprostřed noci (TV film) (1989)
    **

    Pokus o malý televizní thriller. Zpočátku si scénáristka připravuje půdu pro následné rozehrání dramatu, což mohla udělat o něco méně těžkopádněji. Nicméně budiž, protože když vstoupí David Matásek jako zloděj do bytu, křivka napětí stoupá strmě vzhůru. Bohužel záhy zase klesá - děj začne být dost natahovaný a z dialogu zloděje a malé holky nakonec tvůrci nevykřesali tolik napětí, jak si asi představovali. Vedlejší zápletka dívčiny matky na večírku, kde vzpomíná na staré časy s Karlem Rodenem, má zřejmě jediný účel natáhnout stopáž - zdržet matku na večírku by ovšem šlo rozhodně scénáristicky úsporněji. Natahovaností trpí i hlavní zápletka, díky čemuž s přibývajícími minutami působí čím dál méně věrohodně. Opravdu asi desetiletá holka nezná zpaměti 158? A když už, proč jí to číslo neřekla ta stará paní? Zkrátka: slibné, ale slabé.

    • 1.8.2007  17:40
    Větrná setba (TV film) (1983)
    **

    Po přečtení popisky v televizním programu jsem rozhodně čekal dramatičtější příběh, ale dočkal jsem se nepříliš záživného zpracování klasika (Václav Řežáč). Že jde o příběh maturantů skládajících zkoušku dospělosti před nástupem na frontu vlastně ani z filmu nevyplývá - žádné scény jak se třeba někdo učí, natož se samotné maturity. Jen časté nezáživné lyrické pasáže, které spíš uspí, než aby přiblížily emoce postav. Nějaká zápletka táhnoucí se celým filmem není. Dění začne být dramatičtější až ke konci, ale dojem unylosti už to moc nenapraví.

    • 1.8.2007  17:34
    Kateřina zlé pověsti (TV film) (1976)
    ***

    Což o to, Alena Vránová si v hlavní roli hostinské nevede špatně a role ji přesně sedne - snad jen místy hraje až příliš divadelně, k čemuž přirozeně formát inscenace svádí (ale tato výtka se rozhodně netýká jenom jí). Kořením této komediální inscenace z doby 16. století jsou však hlavně výstupy Vladimíra Menšíka a úsměvu se nelze ubránit ani u Marie Motlové či Luďka Kopřivy. Celkově ale musím konstatovat, že o žádný zázrak nejde - chvilkami to bylo i kapku nezáživné.

    • 1.8.2007  17:27

    Roztomilá černobílá televizní pohádka z první půli sedmdesátých let minulého století. Dějově prostá, ale přiměřeně krátká (čtvrthodina) s nezbytným poučením nakonec. Pobaví hamižný Stanislav Fišer i Bohuš Záhorský jako starý skřítek. Snad jen kulisy nemusely být tak divadelní.

    • 30.7.2007  16:52
    Rubikova kostka (TV film) (1984)
    **

    Proč většina detektivek Jiřího Svobody musí mít tak nepřehlednou strukturu, kdy místo abych napjatě sledoval, co detektivové odhalí, tak napínám mozkové závity, abych se v ději neztratil? Rubikova kostka v tomto ohledu vyniká. Navíc: opravdu muselo být členů vyšetřovacího týmu tolik? Snad to byla snaha o reálnost, ale pro film samotný to žádné plus nepřináší - jen to vnáší další zmatky a zabraňuje vžít se do děje. Česká televize v červenci 2007 zkrátka do nedělních odpolední zařadila ty méně povedené televizní detektivky a kriminálky a toto byla jedna z nich.

    • 16.7.2007  14:44
    V kleštích (TV film) (1987)
    **

    Tvůrci si vybrali rozhodně kvalitní předlohu. Oficiální materiály sice inscenaci popisují jako detektivní, ale za podobnou zápletku by se nemusel stydět žádný dnešní thriller. Ve druhé polovině zde dochází k zajímavým dějovým zvratům. Ale jde samozřejmě o českou televizní inscenaci takže jakýpak thriller - abyste se do příběhu vžili, je chvílemi potřeba velká dávka shovívavosti... Hrozná je především výprava - africká nemocnice simulovaná ve studiích Kavčích hor vyznívá velmi kašírovaně a uměle, stejně jako křiklavá letištní "hala". Pařížské interiéry jsou zase přeplácané, to samé platí o kostýmech. Plus místy nezáživné pasáže, kde se dlouho mluví - věřím, že podle onoho francouzského románu se dal napsat scénář s větším spádem. Tohle všechno ubírá příběhu na působivosti. Ten sám o sobě je sice povedený, což ale není zásluha tvůrců, takže na vyšší hodnocení to není.

    • 10.7.2007  11:33
    Herec (TV film) (1988)
    ***

    Film přináší zajímavou zápletku z období okupace, která na téma odboje nahlíží zase trochu jinak, ale bohužel doplácí na průměrné scénáristické, režijní i technické zpracování. Zejména v závěru je cítit, že vše mohlo být dramatičtější, napínavější a snad i akčnější. Režisér až příliš spoléhá na dramatický potenciál hereckého výkonu Luďka Munzara v hlavní roli (který ale rozhodně nezklame). Jinak důraznou poznámku, že parašutistu neposlal Londýn ale Moskva, si tvůrci mohli odpustit...

    • 9.7.2007  13:54
    Magnetické vlny léčí (TV film) (1965)
    ***

    Příběh je prostinký, pointa snadno předvídatelná už od začátku, scénář bez jiskry a i přes krátkou délku je to kapku rozvláčné. Až příliš se spoléhalo na to, že vtip dodají herecké legendy Jan Werich a Jiří Sovák. Oba uznávám a nad mnoha jejich rolemi se bavím, ale nepatřím k těm, kteří by každý jejich výrok (zejména ty Werichovy) tesali do kamene a u každé grimasy byli u vytržení. Takže jsem se sice trochu pobavil a určitě neurazil, protože oba si natáčení zjevně užili, ale na nějaké velké libování nad kvalitním humorem to nebylo.

    • 9.7.2007  13:16
    Mutant (2006)
    **

    Spojení japonských příšeráckých filmů, rodinného dramatu, bláznivé komedie s příměsí parodie a kdo ví čeho ještě. Zkrátka film, který se snaží být co nejvíce divný. Bohužel mix žánrů příliš nefunguje a to, co mělo být předností, je nakonec největším záporem. Při scéně prvního útoku mutanta, který je podivnou směsí raptora, ryby a vetřelce, mi bylo spíše líto, že nesleduji podobnou, ale vážně podanou scénu ve Spielbergově Válce světů - nadsázka byla na škodu. Na druhou stranu: když rodina začala neskutečně afektovaně truchlit nad ztrátou dcery, nemělo to chybu. Jenže o moc víc už toho ve filmu zajímavého není - nemluvě o tom, že kratší stopáž by mu neškodila. Přesto: film je tak divný, že jeho shlédnutí je zážitek a nelze mluvit o úplné ztrátě času...

    • 6.7.2007  16:46

    Mrazivé, dynamické a drsné. Zpracované moderně, realisticky a divácky přístupně, přitom vůbec ne podbízivě. Neobaleno žádnými dalšími zbytečnými motivy, které by se snažili už tak silné téma ještě nějak umělecky povýšit (na což bohužel doplácí spousta filmů). Zkrátka natočeno tak, aby téma oslovilo především mladé lidi. Je to příběh, který by se mohl odehrát kdekoli na světě. Tedy: v různých obdobách už se dávno odehrává, akorát pomsta obětí nebývá tak tvrdá. Z filmu jsem měl docela nepříjemné pocity, protože důvěru v lidi a společnost rozhodně neposílí. Když se šikanovaný Joosep pomstí svým agresorům, není vám jich v podstatě líto, i když zadostiučinění přirozeně necítíte. Jeden film samozřejmě šikanu na školách nezmírní, ale pokud se někdo kvůli němu v hloubi duše alespoň trochu zastydí, tak nevznikl marně...

    • 6.7.2007  16:29
    Penelope (2006)
    ****

    Kouzelná pohádková romantická komedie. Pro poněkud zvláštní příběh si tvůrci diváka získávají pomalu, ale jistě od první minuty. Penelope mě nakonec pohltila zcela a to především díky tomu, že má švih, vtip a kvalitní propracovanou zápletku. Konec je možná kapku natáhlý, ale dojem z filmu to naštěstí nezkazí.

    • 6.7.2007  16:19

    Z asijské kinematografie toho moc na kontě nemám a když o tom tak přemýšlím, bylo Bez slitování vlastně můj první korejský film. Připomnělo mi Killera od Johna Woo, což je mix akčního filmu a romance. Korejští filmaři jsou ale násilnější a také přidali pořádnou dávku ulítlého humoru. Tento mix dohromady skvěle funguje a tvoří zábavný "divný" film. Bohužel co se týče stylovosti, tam Bez slitování pokulhává a to zejména ve scénách soubojů (kde to logicky vadí nejvíc). Což o to: aktéři sice možná předvádějí pěkné stylové kousky, ale tvůrci už je nedovedli stylově natočit a sestříhat. Souboje nevtáhnou, nepřikovají do sedaček a působí zmateně. Žádný "balet" se nekoná. Nicméně: i když koření je slabé, pořád se jedná o dobře chutnající pokrm :)

    • 3.7.2007  16:25
    Zmoklí psi (2006)
    odpad!

    Zmoklí psi byli na mé první návštěvě karlovarského filmového festivalu (ročník 2007) mým prvním zhlédnutým filmem. Jestliže jsem měl před tím o snímcích uváděných na festivalu nějaké předsudky, tak Zmoklí psi je splnili do puntíku. Nudný, nedynamický, nepochopitelný film "o ničem". Rádoby silné lidské drama ze života, které vůbec nezasáhne a nechá diváka netečným. Tvůrci se ho snad ani do děje vtáhnout nesnaží - vůbec na něj neberou ohled. Vrcholem je poslední scéna: záběr na strom a k tomu dlouhá tklivá píseň. Když se zpěv už zdánlivé chýlí ke konci, začíná další sloka... O čem vlastně snímek byl jsem si musel poté přečíst v programu..

    • 27.6.2007  12:33
    Tetinka (TV film) (1977)
    ****

    V žánru TV filmů a her patří Tetinka k těm, které mám nejradši - rodinné příběhy. Tuto TV hru jsem sledoval již podruhé s odstupem několika let a ačkoliv jsem ji už tolik neprožíval, ani tentokrát mě nezklamala. Pravda, dialogy znějí místy až příliš knižně, ale zase ne odtažitě. Příběh se neodvíjí předvídatelně - místy překvapí - a závěr je jednoduše dojemný (přesto, nebo spíše právě proto, že malý chlapec mluví tak spisovně...).

    • 25.6.2007  14:28
    Takový slušný člověk (TV film) (2001)
    *

    Luděk Munzar a Nina Divíšková si jako manželé v důchodu sice skvěle sednou, ale díky nenápaditému scénáři a špatné režii přichází jejich snaha vniveč. Celou dobu film zavání trapností, což je nakonec korunováno poslední scénou. Divák měl být zřejmě zhnusen a říci si "Fuj, to je hrozné, jak někteří lidé dovedou být tak lhostejní!", ale scéna přes svou tragičnost vypadá jak ze špatné komedie. Není ani k smíchu, ale k výsměchu. Nemluvě o tom, že jde o opravdu neoriginální způsob, jak příběhu dodat nějakou hloubku. Až do konce jsem předpokládal film ohodnotit dvěma body, ale nad touto trapnou závěrečnou scénou zkrátka nelze přihmouřit oči.

    • 19.6.2007  14:53
    Generál Eliáš (TV film) (1995)
    ***

    Díky námětu rozhodně zajímavá televizní hra. Pravda: fakt, že se jedná o "pouhou" inscenaci, je až příliš zřejmý. Střídmé dekorace, scénář staví na dialozích a dramatické pasáže se odehrají vždy mimo obraz (např. když Eliášova žena předává peníze). Ale moc to nevadí, díky chytře napsanému scénáři, který v ději zanechává jen vše podstatné, inscenace zaujme. Leč nestrhne (stejně jako herecké výkony), což bych od takového příběhu určitě čekal. Není nic (kromě námětu), za co bych tuto inscenaci mohl opravdu pochválit. Toto téma by si zasloužilo podobu výpravnějšího televizního filmu - to mi při sledování přišlo na mnoha místech líto.

    • 16.6.2007  20:21

    Nesporně zajímavý námět i povedená atmosféra. Děj je však zhruba od druhé poloviny poměrně zmatený a přiznám se, že jsem zdaleka ne vše chápal. Působivá je scéna, kdy Hitlera chystají k popravě - když ale následuje inscenované přepadení, dramatickou scénu to nechtěně změní v grotesku. Problém je, že tvůrcům šlo především o "umění" a ne o napínavou a řekněme i trochu dobrodružnou historickou fikci. Mám mnohem radši, když se tvůrci drží hesla "Nejdřív bav, potom sděluj." V případě filmu Já, spravedlnost tomu bylo naopak.

    • 16.6.2007  19:57
    Povodeň (TV film) (2005)
    ****

    Promyšleně napsaný příběh - postupné odhalování informací o jedné či druhé ženě vždy postaví dosavadní události do jiného světla. Toto napětí je udržováno celý film - o pravých pohnutkách nové spolubydlící nás tvůrci nechají tápat až do konce, kdy poznáme, že nic není jednoznačné... Patřičnou hloubku dvěma hlavním postavám dodávají jejich představitelky Jiřina Jirásková a Jiřina Bohdalová, ale Jirásková tentokrát svou kolegyni rozhodně válcuje. Bohdalová sice není špatná, ovšem ne zrovna přesvědčivě střídá dramatickou a komediální polohu. Nicméně když se obě dámy začnou vzájemně hašteřit, nemá to chybu - přičemž to nezavání estrádností podobně jako v Pojišťovně štěstí. Vadou na kráse jsou vedlejší postavy syna a snachy Jiřiny Jiráskové v podání Jiřího Dvořáka a Zuzany Slavíkové. Jsou to postavy velmi schématické, což zejména Dvořák svým hereckým podáním ještě podtrhuje. Byl to sice jasný tvůrčí záměr, ale jeho smysl jsem vůbec nepochopil, protože do filmu se to vůbec nehodí. Naštěstí je to jeho jediný výrazný kaz.

    • 16.6.2007  19:36
    Svobodárna (TV film) (1987)
    ***

    Vcelku jednoduchá historka postavená na omylu, jejíž konec tušíte už předem. Díky Ivě Janžurové, která si svou roli viditelně vychutnala, ale rozhodně pobaví. Že se zvolená hudba k filmu zrovna nehodí pak ani moc nevadí.

    • 8.6.2007  10:03
    Toxymoron (2005)
    *****

    Ještě sice ne tak emocionálně silné a s tak podmanivou atmosférou jako novější film Jakuba Hussara Dalur, ale i zde je působivě a přitom jednoduše nastíněna neradostná budoucnost. Skvěle je rozehrána jednoduchá dramatická zápletka a díky tomu, že se ve filmu nemluví, tak herecké výkony netrhají za uši amatérismem - naopak! Především z filmu sálá velký potenciál tvůrce, který netápe - ví co chce a jak toho dosáhnout. A kterému byste okamžitě svěřili peníze na nějaký pořádný profesionální sci-fi celovečerák...

    • 5.6.2007  15:26
    Rána z milosti (TV film) (2005)
    ****

    U jiných kriminálních filmů Jiřího Svobody (Sametoví vrazi, starší Řetěz) mi často vadil děj zahuštěný tolika postavami, že jsem se v něm ztrácel a nemohl se do něj vžít. Rána z milosti tímto neduhem netrpí. I zde jsou sice asi tak dvě postavy a nějaké motivy nadbytečné, ale mnohem více se sází na jednoduchý dramatický děj, který vrcholí napínavou závěrečnou scénou. Sice se v ději sešlo až mnoho náhod najednou: Policejní ředitel kryje nehodu svého známého (mafiána), při které byla těžce zraněna dívka, což je NÁHODOU přítelkyně ředitelova syna. Jediný svědek nehody je NÁHODOU ředitelův známý a také bývalý učitel jeho syna. Přesto lze obě náhody docela s klidem tolerovat, protože díky profesionální režii Jiřího Svobody tolik nebijí do očí a hlavně jejich účelem je větší dramatičnost děje. V závěru by se napětí opravdu dalo krájet, za podobnou scénu by se nemusela stydět kdejaká americká kriminálka. Režisér klidně v této scéně mohl přitlačit na pilu a napínat nás ještě více. Scénář Josefa Klímy sice občas zaskřípe v dialozích, ale jeho publicistická zkušenost je znát - děj nepůsobí vycucaně z prstu jako třeba v seriálu Eden. A malá poznámka na závěr: Vzhledem k tomu, jak byl děj rozehrán, by se dal konec označit i za happy-end. Takže místo rozhořčení "nikomu se nedá věřit", jsem měl na konci spíše dobrý pocit, že bylo spravedlnosti učiněno za dost...

    • 28.5.2007  21:05
    Osmý div světa (TV film) (1989)
    ****

    Herecké výkony? Standartní. Vyčnívají Jiřina Jirásková a Marta Vančurová, ani ony však nijak zvlášť nestrhnou. Provedení? Průměrné, příliš zestárlé a občasné pokusy o umělecké záběry zbytečné. Proč tedy tak vysoké hodnocení? Protože tu je velmi silný příběh do kterého když se vžijete, velmi na vás jeho závěr zapůsobí. Podaří se mu ve vás zanechat hluboký smutný pocit ze sobeckého jednání mnoha lidí.

    • 28.5.2007  20:54
    Maryška (TV film) (2003)
    **

    Vezměme to popořadě: scénář není špatný, Sabina Remundová (scénáristka a režisérka zároveň) viditelně ví, co chce vyprávět. Problém je, že to vypráví a režíruje dost neobratně. Hluché scény se tu sice nenacházejí, každé scéna a dialog má svůj smysl - odkryje vždy o kousek víc o lidech kolem staré Maryšky. Ale co na tom, když dialogy velmi často neuvěřitelně skřípou a režie je také znatelně nezvládnutá - hlavně při scénách s více herci. Postavy, jejich charaktery a vlastnosti jsou nepochopitelně vyhnané do extrému. Už jejich samotná vizáž! V případě záporných postav přímo karikatura. Zlá dcera je namyšlená nafintěná panička, její uťáplý manžel nosí staromódní svetr a kalhoty a rozmazlený synek je obtloustlý. Maryščina dcera svou matku nemá ráda a když v jedné scéně vysvětluje proč, člověk by ji i chápal. Jenže chová se tak protivně a hystericky, že to nejde. Proč nebyl příběh vystavěn tak, aby divák trochu přemýšlel, zda nemá na své chování trochu právo? Protože to takhle bylo jednodušší napsat a natočit? Za ty hodné tu vystupuje mladý pár a jedná se o opačný extrém. Poctivost, dobrota a mravní čistota z nich jen čiší, následkem čehož se skoro pořád tváří trapně a směšně. Nemluvě o tom, že jejich představitelé dvakrát dobře nehrají. A samotná Maryška? Jedině díky ní v podání Ivy Janžurové stojí tento film za vidění a má alespoň nějakou kvalitu!

    • 21.5.2007  19:57
    Karlínská balada (TV film) (2001)
    ****

    Televizní filmy Zdeňka Zelenky jsou pro mě většinou jen kvalitním průměrem, Karlínská balada je ovšem povedenou výjimkou. Zelenka opět obsadil Jiřinu Bohdalovou, kterou tentokrát doplnil Stanislavem Zindulkou. Oba hrají role svého typu a předvádějí nádherný herecký koncert - pobaví, dojmou i zarmoutí. Scénář vychází z předlohy Olgy Scheinpflugové, role jim ale byly zjevně upraveny na tělo. Z ostatních herců je stejně kvalitně doplňuje Věra Galatíková. Jednoduchou zápletku roztaženou na celovečerní stopáž většinou kritizuji, tady by však spěch jen filmu ublížil. Je záměrně natočen tak, jakoby vznikl snad někdy už před dvaceti lety, ale právě to ho činí kouzelným. Předlohu využili tvůrci dokonale a zároveň nejde o obyčejnou ilustraci, jak se bohužel často v podobných případech stává.

    • 21.5.2007  19:40
    Malé velké gatě (TV film) (2006)
    **

    Mohla to být vynikající komedie, to by ovšem režisér Igor Chaun nesměl do každého svého filmu cpát mystické a duchovní motivy. Dle závěrečných titulků se podílel i na scénáři, čímž průměrný text ještě více zkazil. Motiv s kalhotami jako důkaz nevěry je zajímavý nápad, nicméně jinak je to spíše bakalářská historka roztažená na téměř celovečerní stopáž. Ale je tu Vladimír Dlouhý! Snad ještě v žádném jiném filmu tolik neprojevil svůj komediální talent. A když se dá dohromady s Jaromírem Dulavou, je člověku líto, že na příhodách této dvojice nebyl postaven celý film. Zejména záchodová scéna nemá chybu! Škoda, že tentokrát zase chtěl režisér natočit něco víc než dobrou komedii a tím to pokazil. Promluva policisty v závěru je trapnost sama a rádoby šokující pointa je snad i zbytečná (nemluvě o tom, že je jasná už aspoň pět minut předem).

    • 15.5.2007  18:35

    Ridley Scott chce, abychom si film vychutnali podobně jako dobré víno. Takže žádný spěch, jen příjemná nálada a vychutnávání každého momentu. A zpočátku to funguje - děj je jednoduchý a nikam nespěchá, přesto má film spád a je vyšperkován mnoha vtipnými i melancholickými momenty, díky kterým jsem si ho výborně užíval. Jenže čím více se Russell Crowe ve starém sídle zabydloval, tím víc vystupovala jednoduchost příběhu stále více na povrch, zápletka se nijak zajímavě nevyvíjela a začalo to být až trochu nezáživné. Zkrátka: Dobrý ročník je ten typ filmu, u kterého počáteční nadšení postupně klesá - začátek na 5/5, poté 4/5, pak už jen otrávené 3/5. Škoda.

    • 14.5.2007  18:25
    Kat nepočká (TV film) (1971)
    **

    Nejsem sice znalec, ale muzikálová čísla, které zde filmaři natáčí, mi do éry českého filmu počátku 40. let rozhodně nesednou. Jakoby sem zabloudila z filmu Dáma na kolejích. Jistě jde o tvůrčí záměr, ale jeho smysl vůbec nechápu. Navíc tyto taneční výstupy vždy spolehlivě pohřbívají napětí, které se v přestávkách mezi nimi daří jakž takž vybudovat. A ani jinak se filmařům dobu děje moc evokovat nedaří. S ohledem na námět je také film zbytečně dlouhý. Jediný výrazný klad je Jiřina Bohdalová, která s úspěchem ztvárnila jednu ze svých dramatických rolí.

    • 14.5.2007  17:52
    Čtyři na sněhu (TV film) (1979)
    ***

    Film se začíná odvíjet poměrně nezáživně, ale s přibývajícími minutami napětí pomalu, ale jistě houstne. Vrcholí pak scénou obklíčení v horské chalupě, která je bohužel příliš brzo utnuta a tím do značné míry pokažena. Samotný závěr pak vyznívá spíše do ztracena. Nicméně vše, co by měl správný dobrodružný film z války mít, tu v uspokojivé míře je.