Kiisaki

Kiisaki

okres Karlovy Vary

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 22.4.2018  18:31

    Jde to, jde to, Imhotep.

    • 10.3.2018  20:38

    Moje očekávání byla takřka nulová, takže při sledování filmu jsem už mohla být pouze mile překvapena. Přestože nejde o žádný filmový skvost, je to docela milý "road movie" o matce a dceři, které spolu po smrti manžela a otce vyrážejí na cestu do minulosti, přičemž si s sebou každá z nich nese svého kostlivce - dcera Tereza je zmítána nejistotou ohledně směřování svého manželství a matka Eva zase skrývá velké tajemství. Chvílemi dojemné, chvílemi vtipné, tragické i odlehčené. I když může mít někdo s takovouto žánrovou nevyhraněností problémy, mě naopak je takováto náladová vyváženost sympatická, protože dodává příběhu autenticitu.

    • 28.1.2018  19:35

    Jsou filmy a FILMY. Možná jsem lehce zaujatá, protože mám pro Vincenta van Gogha slabost, ale tohle byl naprosto jedinečný zážitek. Když jde do každého rámečku tolik lásky a péče, musí z toho vzniknout něco nezapomenutelného.

    • 8.1.2018  15:21

    Jako horor film vcelku selhává, protože zkrátka není strašidelný. Veškerá snaha o vyvolání strachu přichází vniveč kvůli špatným efektům a spoléhání se na ty nejnudnější a nejméně nápadité hororové stereotypy. Po této stránce tedy není film ničím nápaditý a bylo by lepší, kdyby se více zaměřil na psychologickou stránku příběhu, která byla alespoň zajímavá.

    • 8.1.2018  14:37

    Příběh o dost dysfunkční rodině a jednom ukradeném a rozprodaném dětství. Přinejmenším v první půlhodině jsem nebyla tak úplně spokojená s hereckými výkony, které mi přišly poměrně prkenné a sterilní. Ono se ale nejspíš není čemu divit, když šlo o postavy, které byly v reálném životě dost chladné a nesympatické. Otec a autor dětského bestselleru, který neměl příliš rád děti, a matka, která v sobě měla z mateřského citu možná tak špetku. Je ovšem zajímavé sledovat takové zákulisí vzniku slavných děl. Člověk odkryje oponu a za rodinnou idylou a nevinným dětstvím se skrývá drama o pošramocených rodinných vztazích, které je plné strádání a výčitek. Pro rodinu Milneových byl medvídek Pú prokletím a čím více jeho popularita a láska u čtenářů rostla, tím víc dílem pohrdali všichni, kteří se na jeho vzniku přímo i nepřímo podíleli. Je to až fascinující, jak může jeden plyšový medvídek reprezentovat štěstí a nevinnost pro jedny a úplný opak pro druhé.

    • 8.1.2018  13:56

    Pro diváky velice rozporuplný film, jehož největší chybou bylo to, že nemohl vyhovět představám tak početné a barvité fanouškovské základy. A je to právě ono přemrštěné očekávání, které pak tolik diváků zklamalo. Musím se přiznat, že i já jsem měla po prvním zhlédnutí celkem smíšené pocity. Člověk předem nečeká, že se bude film odehrávat tak krátce po první (sedmé) epizodě, ani že se celý děj odehrává v rámci pouhých dvou až tří dnů. Celkově tak může nejnovější film působit pouze jako jakýsi filler mezi prvním a třetím dílem trilogie, protože k výraznému dějovému posunu zde zkrátka nedochází. Dochází zde však k zajímavému posunu v charakteru postav, což jsem více ocenila právě až při druhé návštěvě kina. Musím se přiznat, že postavy této sequelové trilogie mě baví víc než postavy z předchozích filmů (i když i mezi nimi mám samozřejmě oblíbence). Je to zajímavá směs rozporuplných a hlubokých postav, které nejsou tak černobílé a ploché, a které spolu mají úžasnou chemii. To jde nejlépe vidět na postavě Ben Sola / Kylo Rena, kterého sice mnozí zatracují, ale mě baví sledování tohoto vnitřně rozervaného, krutého, ale ne tak úplně zlého padoucha mnohem víc, než sledování maskota zloduchů Darth Vadera. Nevadily mi ani nově přidané postavy či dějové odbočky, které ve filmu měly své místo a dodaly ději nějaký spád. I když má film jistě své chyby a v některých ohledech není zcela dořešený, je to více než uspokojivý blockbuster plný skvělých postav, nostalgických odkazů, zajímavého prostředí, vydařených vizuálních efektů a epických soubojů a scén. Osobně si myslím, že nemá cenu předstírat, že by Star Wars série byla jakýmsi perfektním uměleckým dílem - a pokud může fanoušek přimhouřit oko nad nedokonalostmi tří originálních filmů, nevidím jediný důvod, proč si plně nevychutnat filmy nové.

    • 8.1.2018  13:36
    Coco (2017)
    *****

    Na žebříček svých nejoblíbenějších animovaných filmů bych Coco nejspíš nezařadila, rozhodně však šlo o velice vydařený, propracovaný a dojemný film. Rodina, interakce a prostředí světa živých působily tak neuvěřitelně autenticky a přitom uctivě a přirozeně, až se není čemu divit, že se stal film v Mexiku takovým hitem. Krásné folklórní motivy pokračují i v barvitém a nápaditém světě mrtvých, kde je nám představena i zesnulá část rodiny a spousta bonusů, které pro mě osobně vrcholí v podobě záhrobní Fridy Kahlo. Základní dějová linka až tak originální není - klasická zápletka o mladém potomkovi, který se vzpírá představám rodičů a usiluje o naplnění svého snu. Sice to bylo trochu okořeněné jakousi detektivní odbočkou, její rozuzlení však bylo docela jasné nejpozději v polovině filmu. Coco ale nestaví ani tak na příběhu, jako právě na vztazích, citech, poutech a odpuštění. V tomto ohledu šlo o naprostý doják a já nebudu předstírat, že jsem na konci filmu nebojovala se slzami.

    • 19.11.2017  01:40

    Očekávala jsem hororové béčko s chlápkem v gumovém obleku, ale k mému překvapení jsem se dočkala docela zdařilého a napínavého filmu se zajímavými postavami a exotickým prostředím zátoky uprostřed pralesa. I když je film plný jistých stereotypů, rozhodně nejde o nějaký tuctový padesátkový paskvil, který nemá dnešnímu divákovi co nabídnout. A jakožto člověk s iracionální hrůzou z hluboké vody jsem ocenila myšlenku vodního humanoida skrytého a pozorujícího ze dna. Co bych ale opravdu chtěla vytknout byly ty neustálé fanfáry kdykoli se příšera objevila na scéně (těch tedy bylo!) a opakující se záběry na oslizlé drápy, které dramaticky oškrábou břeh a vrací se znovu do vody.

    • 19.11.2017  01:17
    Frankenstein (1931)
    **

    Přestože jde o legendární klasiku představující filmovým divákům jednu z nejslavnějších hororových postav, nemůžu se ubránit pocitu silného zklamání. Když opomenu zjevnou neúctu ke knižní předloze (protože s tou má film společný pouze koncept uměle stvořeného monstra a jméno Frankenstein), zůstávám s filmem, který je nezajímavý a nudný. Osnova děje byla nepromyšlená a film zbytečně ztrácí čas nad nezajímavými scénami, zatímco důležitými okamžiky jenom tak proskakuje. I díky tomu se nedá mluvit o nějakém vývoji postav. Z chorobně posedlého Henryho (nikoli Viktora, tak se totiž jmenuje zcela irelevantní vedlejší postava) se během okamžiku stane znovu naprosto příčetný synáček na ženění, monstrum si jen tak chodí a hloupě heká bez zjevné motivace. I když tu vlastně nejspíš ani nepotřeboval, protože nám tvůrci přece ukázali, že má "zlý" mozek. Přitom Frankenstein je příběh, kde hraje psychika a vývoj postav neskutečně důležitou roli - ať už jde o vědce, který si zahrál na boha a musel přijmout za svou posedlost a pýchu hrůznou zodpovědnost, nebo o monstrum, které mělo navzdory hrůznému zevnějšku citlivou duši toužící po lásce a ze kterého se mstící zrůda stala až po sérii příkoří. Herecký výkon představitele Henryho mě nanejvýš iritoval a stejně tak i nesmyslné dějové nesrovnalosti. Hvězdičku dávám za překrásné svatební šaty a za finální scénu ve mlýně, která byla na svou dobu provedena opravdu mistrně.

    • 8.10.2017  23:28

    Dobře natočené, skvěle zahrané, ale dějově už to pro mě až tak fantastické nebylo. Pokud mi mělo velké odhalení na konci filmu vyrazit dech, nestalo se tak. Vždyť ono to zase takové překvapení nebylo, pokud už člověk pár filmů viděl. Hlavního strůjce tahajícího za nitky jsem si tipla dobrou chvíli před tím "fenomenálním" koncem. Marně se tedy snažím přijít na to, proč jsou z Obvyklých podezřelých všichni tak nadšení.

    • 28.9.2017  17:22

    Určitě nebudu předstírat, že by šlo o bůhvíjaký skvost. Pokud má však člověk rád příběhy o odhodlání, píli, snech, přátelství a dobrém jídle, je tento nenápadný a milý film to pravé.

    • 8.9.2017  12:24

    Velice pokrytecká a nevtipná komedie s plejádou postav, které se pohybují v rozmezí "neutrální" až "silně nesympatické". Kromě několika vzácných momentů, kdy jsem se opravdu pousmála, jsem většinu promítání strávila neustálou myšlenkou na to, že jsem za zhlédnutí filmu zaplatila. Předchozí režisérův film Co jsme komu udělali? považuji za velice zdařilou a hřejivou komedii plnou stereotypů a jejich překonávání, což jsem na základě traileru očekávala i od snímku nového. Zásadní rozdíl bude patrně v hlavním poselství filmu. Zatímco u prvního by se dalo formulovat větou "všichni jsme jiní a jeden druhému připadáme trochu divní, ale nakonec jsme stejně jedna velká rodina", u filmu druhého jde spíše o "pokud si k sobě nenastěhuješ cizince a nehostíš ho jako člena rodiny, jsi rasistická krysa". Neustálá snaha hlavních bílých protagonistů o to, aby působili jako světci, přehlíželi a omlouvali velice znepokojivé chování svých hostů a poskytovali jim veškerý komfort na úkor vlastního života, soukromí a majetku působila nuceně, nelogicky i otravně. Hrdinové (zbohatlíci, kteří si vydržují vlastního indického sluhu) zachází ve snaze o co největší otevřenost dokonce tak daleko, že se ani nebrání tomu, když jeden z jejich hostů velice neskrývaně 'svádí' až obtěžuje paní domu. Celý film byl zkrátka jedním velkým kázáním, které však naprosto ignoruje skutečnost, že všechno má své hranice. Snad by se to s trochou nadsázky dalo brát jako parodie na pokrytce (protože to hrdinové, kteří se snaží veškerou odpovědnost za své rozhodnutí a hostitelství svrhnout na někoho jiného - muž na manželku, manželka na sluhu - jsou), kteří se do své otevřenosti zamotají až dokud není návratu - ale na to se tam všichni berou až příliš vážně. Pokud bylo toho hlavním poselstvím filmu, pak vyznělo tak trochu do ztracena.

    • 28.8.2017  11:39

    Který kretén tomu může dát odpad? Naprosto skvělé!

    • 6.7.2017  01:48
    Willow (1988)
    ****

    Kdybych měla možnost vidět film v době jeho vzniku (tedy nezkažená moderními efekty a výpravou velkofilmů), určitě bych z něj byla nadšená. I tak ale musím uznat, že jde o docela povedené fantasy dílko, které v sobě má všechno, co by měl takový dobrodružný a magický příběh obsahovat - malého leč chrabrého hrdinu na vážné misi, ležérního rytíře, krásnou rusovlásku, comic relief duo, zlou čarodějnici, magii, kouzelné tvory, středověké ruiny... Vlastně typická struktura monomýtu - taková osvědčená formule, se kterou se zkrátka nedá šlápnout vedle. Po dlouhé úvaze se nakonec přikláním ke čtyřem slabším hvězdičkám.

    • 6.7.2017  01:34
    Zakladatel (2016)
    ***

    Příběh o založení největší a nejznámější společnosti, která změnila tvář stravování, je bezesporu velice zajímavý. Jeho filmové zpracování je však na rozdíl od podávaných hranolek nemastné a neslané.

    • 6.7.2017  01:31
    Okja (2017)
    ***

    Film měl velice jasný cíl, kterým bylo vyvolat prostřednictvím přátelství s kouzelným zvířátkem pocit viny ve všech, kteří si s takovou chutí dopřejí trochu toho masíčka. Někdy však ve své horlivé snaze zašel trošku přes čáru vkusu - ať již jde o ONO pořízené video či scénku, ve které prasemáma a prasetáta posílají své prasedítko za lepším životem (a nikdo si toho nevšimne). Velice hezké a poutavé scény se tak příliš často střídaly se scénami naprosto béčkovými, o které se postarali svými komickými výstupy především Jake Gyllenhaal a Tilda Swinton. Většina postav mi vlastně byla poměrně nesympatická. Buď šlo o klauny, fanatiky nebo pokrytce, chvílemi mi to lezlo na nervy a byly pasáže, kdy jsem zkrátka nefandila nikomu a bylo mi to celé jedno. Nechci ale film úplně hanit. Některé části a některé výkony se mi líbily a jsem si jistá, že ostatní mohou film ocenit více než já.

    • 6.7.2017  01:15

    Velmi příjemný film o čtyřech sympatických sestrách a jejich společném životě, který je prodchnut vzájemnou úctou, láskou a hlubokým sourozeneckým citem. Navíc z toho dýchá to pravé a idylické Japonsko - ať už jde o malebné prostředí, architekturu nebo ty čisté a slušné interakce mezi postavami. Jediným nedostatkem - který by byl u většiny ostatních filmů takřka fatální - je nedostatek děje. Chybí zde nějaký hlubší příběh, pointa, spor, rozuzlení - cokoli. Přitom se dalo s čím pracovat, stačilo jít trošku hlouběji pod načrtnutý povrch a více rozvinout daná témata. Například vztah nejstarší sestry a její matky, která před svými rodičovskými povinnostmi utekla, mohl být více rozpracován. Stejně tak se mohla víc rozvinout dějová linie druhé nejstarší sestry, její nové kariéry a slibného vztahu s kolegou. Třetí sestra se bohužel přílišného charakteru či prostoru nedočkala. Jedině u nejmladší a nevlastní Suzu lze mluvit o nějakém pořádném vývoji. Je to zkrátka takové okénko do života jedné rodiny. Jak už jsem ale napsala, film stojí především na pohodové atmosféře a pokud si s tím člověk vystačí, ostatní nedostatky už přehlédne.

    • 5.6.2017  19:08

    Zase ten starý, přiopilý a motající se Jack, zase ty stejné vyčpělé a dětinské vtípky stojící na přemrštěnosti. Zábava i pro ty nejmenší. Zatímco v prvních dílech série to funguje skvěle díky zajímavému příběhu, v tom posledním už piráti ztrácejí dech. Ve filmu mi chybělo něco, co by si získalo můj zájem. Ústřední dvojice -nová generace hrdinů- byla absolutně nezáživná (což nemůžu říct o misionáři a mořské panně z minulého filmu) a vždy skvělý Geoffrey Rush si příliš prostoru neužil. Je ovšem pravda, že se na to docela dobře koukalo a efekty byly působivé. Jinak je to ale vcelku zapomenutelné

    • 30.5.2017  15:04

    Jedinečné. Amélie je taková moderní pohádka pro dospělé odehrávající se v překrásných kulisách romantické Paříže. Atmosféra je hravá, kouzelná, nostalgická a v divákovi vyvolává velice milý a hřejivý pocit. Audrey Tatou se v ikonické hlavní roli proměňuje v podivínského snílka rozhodnutého ovlivnit životy lidí kolem sebe k lepšímu - a uprostřed tohoto snažení se i její vlastní život proměňuje, když potkává spřízněnou duši v podobě stejně ujetého Nina. Po vizuální stránce jde o velice nápaditý a originální film, jistě by se dal označit za kultovní. A ta hudba? Ta to celé korunovala.

    • 30.5.2017  14:36
    Podfu(c)k (2000)
    *****

    "Máš rád pesy?" ... Já jsem na Podfu(c)ku vlastně vyrůstala, takže hodnotit méně než pěti hvězdičkami pro mě opravdu nepřipadá v úvahu. Skvěle zamotaná gangsterská komedie plná bizarních momentů, která se točí kolem cikánského tábořiště, boxerského ringu a jednoho hodně velkého diamantu. Ritchie předvádí paletu zajímavých a různorodých postav londýnského podsvětí - drsných zločinců, sadistických zrůd, nemotorných ťulpasů i celkem sympatických padouchů. Jejich osudy se chtě nechtě proplétají, zamotávají a nakonec vyústí tím nejlepším možným způsobem. To vše se skvělým hudebním doprovodem.

    • 30.5.2017  00:55

    Mám velkou slabost pro filmy o lidskosti a o nepravděpodobném přátelství mezi povahově protikladnými lidmi. Takže jasná výhra. Frankie je starý zahořklý protiva, který se bez valného nadšení stává trenérem odhodlané Maggie .V té postupně nalézá talent, který ve svých svěřencích tolik hledal. Kromě toho v ní také spatřuje dceru, se kterou zpřetrhal kontakt, a Maggie v něm vidí otcovskou figuru, která jí v životě tolik chyběla. Vše je na dobré cestě a hvězda boxerského dříče stoupá, jenže je to jako s tím Ikarem, který ochutnal nebeské výšiny jenom proto, aby ho stihl krutý pád. Sportovní film o velkém snu se tak náhle proměňuje ve smutné drama a Frankie je postavený před nelehký a krutý úkol, kterého se nakonec ujímá racionálně a s bezbřehou láskou. Ono u toho opravdu nejde nebrečet. Že je Clint Eastwood skvělý, to pro mě nebyla taková novinka. Výkon Hilary Swank mě ale opravdu ohromil, protože jsem ji poněkud křivdila a netušila jsem, jak skvělá je to herečka. Film si pouštím ráda, když se chci emocionálně odrovnat, a nikdy se mi neomrzí.

    • 30.5.2017  00:37
    Vojna a mír (TV seriál) (2016)
    *****

    Působivá adaptace jednoho z největších děl světové literatury, které si teď možná troufnu i přečíst. Seriál vypráví příběh ruské smetánky v období Napoleonova tažení a spletitá změť postav, jejich vztahů a intrik umožňuje nahlédnout do blyštivého světa, který je pro dnešního diváka tolik vzdálený. Vše bylo natočené na vysoké úrovni a BBC rozhodně nešetřilo. Ocenila jsem krásné kostýmy, velkolepé interiéry a skvělou atmosféru. Z hereckého obsazení vyniká především skvělý Paul Dano v roli hraběte Bezuchova.

    • 29.5.2017  23:58
    Na doraz (2017)
    ***

    Hodina a půl vřeštění, zběsilých honiček a neúnavného pronásledování neporazitelným mamaterminátorem. Film nám ukazuje neporazitelnost mateřské lásky, ale byl by mnohem působivější, kdyby při tom nepůsobil takovým nereálným až béčkovým dojmem.

    • 25.5.2017  21:09

    První díl na mě udělal velice negativní dojem. Vše, co si mohl divák zamilovat na první řadě seriálu, v té třetí naprosto chybí. Atmosféra je příšerná. TP, to bylo maloměstské drama, tajemství krásné Laury, záhada z cizího světa, vůně kávy a jehličí, jedinečné charisma agenta Coopera a svůdnost svéhlavé Audrey. Co bylo tohle, to opravdu nevím. Ještě to ovšem nevzdávám a doufám, že dost vysoké hodnocení značí zlepšující se kvalitu série a ne nekritický a patolízalský charakter většiny fanoušků Davida Lynche.

    • 22.5.2017  12:05

    Nikdy v životě by mě nenapadlo, že může být film o dvanácti lidech, kteří se spolu několik hodin dohadují v jedné jediné místnosti, tak fantastický. Dvanáct rozhněvaných mužů je po všech stránkách dokonalý snímek bez jediného hluchého místa, slabiny a nedostatku, který považuji za naprostý vrchol filmového řemesla. Tucet porotců s unikátními vlastnostmi, zkušenostmi a motivy rozhoduje o životě či smrti mladíka podezřelého z otcovraždy. Jedenáct z nich má ve svém rozhodnutí jasno - ale dvanáctý, který si je vědom toho, jak zodpovědné je mít v rukou cizí život, vyjadřuje pochybnost. A tak začíná série úvah, přesvědčování, kritického myšlení a přemítání o tom, že nic není v životě černobílé a že ne vše je tak jasné, jak se snad může zprvu zdát. Během této série diskusí a zpochybňování vyplouvají na povrch stinné i světlé stránky lidských povah a vžité předsudky, neúcta a nezájem se mísí s hrdinstvím, charakterem a laskavostí.

    • 22.5.2017  11:43

    Tato klasika mě tedy opravdu zklamala. Nejspíš za to může zub času, protože věřím, že v době svého vzniku to mohla být pecka. Na mě to ale působilo poněkud nudně, nezajímavě a bez jiskry. Pozdější zpracování Tima Burtona považuji za docela kýčové a přehnané, ale na rozdíl od filmu Mela Stuarta má onen požadovaný wow efekt a Deppův Wonka působí jako excentrický podivín více než Gene Wilder, který navzdory veškeré snaze tak nějak splýval s okolím a jeho výkon byl pro mě vcelku snadno zapomenutelný, i když sympatický. A to už se vůbec nezmiňuji o těch příšerných písničkách oompa loompů.

    • 22.5.2017  10:34

    Kéž bych na tom filmu byla bývala vyrůstala. Krásná, kouzelná a nevinná pohádka o laskavosti, přátelství a dětské fantazii. Mezi rodinnými filmy opravdový klenot - ať už jde o příjemnou atmosféru, herecké výkony nebo technickou stránku filmu. Čas pořídit si knižní předlohu.

    • 17.5.2017  01:13

    Nechápu dvě věci: 1) na co jsem se to proboha 147 minut dívala a 2) proč všichni předstírají, že jde o dobrý film? Aha, režíroval to Lynch, proto to hodnocení. Mulholland Drive začíná slibně - žena bez paměti, jejíž identita je opředená tajemstvím, se dává dohromady s mladou a naivní herečkou a společně obě ženy odkrývají záhadu s přezdívkou Rita. Jenže celé se to nějak rozplyne do ztracena, zamotá a rozvětví do různých směrů, přičemž každá linie končí ve slepé uličce. Diváci tleskají - sice vůbec nechápou, co se zrovna děje, ale pán režisér to snad musí mít promyšlené (je to přeci génius!), ono to musí dávat nějaký smysl, ne? Ne, byla to křížovka bez tajenky, film plný scén a zápletek o ničem, otázek bez odpovědí a děje bez smyslu. Lynch splácal dohromady naprostou blbost a není potřeba snažit se přijít s vysvětlením - žádné není. Na rozdíl od seriálu Twin Peaks, který mi sedl, byla tohle naprostá ztráta času.

    • 15.5.2017  18:36

    Je to zvláštní. Zajímavé postavy, sympatičtí herci, skvělé kostýmy, úžasná retro stylizace, dobré téma, vtip a fantastický režisér - přesto filmu něco zásadního chybělo a já na to nedokážu ukázat prstem. Bylo to zkrátka takové nemastné neslané, přestože mě film celkově bavil. Příjemná oddychovka, kterou ale stačí vidět pouze jednou či dvakrát.

    • 15.5.2017  14:53

    Žádnou jinou komedii nepovažuji za tak vtipnou a nadčasovou jako tento nesmrtelný hit s oslňující Marilyn Monroe a skvělým duem Curtis-Lemmon. Někdo to rád horké bych mohla vidět třicetkrát (což už se nejspíš stalo) a stejně se budu pokaždé báječně bavit. Děj je sice dost jednoduchý (i když v té době šlo o něco dost originálního), ale právě díky tomu je komedie tak nestárnoucí. Na dobrém dojmu z filmu se podílí i báječný dabing Bohdanová x Cupák x Brabec - právě v této podobě se mi do paměti vryly ty nejvtipnější hlášky a pasáže.

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace