golfoxovox1

golfoxovox1

Jiří Růžička

okres Cheb
student FD ČVUT, fanoušek filmové hudby, amatérský filmař a skladatel

33 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 22.2.2014  22:00

    Vskutku smutná ukázka pro mě neskutečného! A paradoxně podle skutečnosti. Tento film vystihuje ZLO v jeho vlastní podstatě. Neuvěřitelné, jaká zvrácenost a humus v lidech existuje. Tento film ačkoliv drama byl pro mě spíše horor, protože jsem se bál, co přijde v další scéně a říkal jsem si, ať už to skončí, ať někdo projeví kus dobra a zasáhne. A jako divák jsem si připadal bezmocný... Kromě pohledu na zlo, pak pohled i na davovou psychózu, lhostejnost a ignoraci (a můžeme debatovat o tom, co je horší), nesmírně poučné... A dovolím si oponovat všem uživatelům čsfd, kteří vyžadují víc násilí a větší moment překvapení, protože si myslím, že nepochopili poslání tohoto snímku... Vkusně zobrazit problém, který v lidské společnosti existuje a je třeba ho řešit a i kam až může problém zajít, když se řešit nebude. Jasných pět, doporučuji pouze pro silnější povahy a 15+.

    • 16.1.2014  22:41

    No kde začít?... Tak asi především v podstatě věci, že je dobře, že se podobné filmy točí, neboť nám velmi nenásilným způsobem připomínají základní principy, na které občas (až často) zapomínáme. Film má velmi dobrý scénář vyprávěný netradičním zainteresovaným vypravěčem, vykreslení jednotlivých charakterů - od hlavní hrdinky, rodiče počínaje, po uprchlíka a blond kamaráda konče, super soundtrack, John Williams moc věděl, proč zrovna k tomuto snímku osobně chtěl skládat hudbu a nepochybil... (pro fajnšmekry jel podobnou orchestraci jako v Angelas Ashes) Dominantní je ale především myšlenka a zobrazení (ne)rozumu, (ne)důvěry a (ne)lidskosti. Konec je velmi silný a povedený, oddělal mě. Doporučuji jít do kina, nevím, jestli se najde letos ještě podobný snímek, který by tento v myšlenkovosti a dopadu předčil... :-)

    • 23.12.2013  23:33

    Tento film dle mého názoru opravdu velmi pozitivně vyčnívá v žánru romantických komedií (na druhé zhlédnutí kupodivu ještě lepší), a proto si k němu dovolím napsat komentář. Film celkově působí velmi pozitivním dojmem a i toho si je třeba v dnešní době vážit. Už samotná úvodní myšlenka je moc pěkná, láska je všude kolem nás, jde o to se na okolí dívat správným pohledem. Film stojí na podařeném scénáři, který si napsal sám režisér a je vcelku geniální, kolik zajímavých postav dokázal v tomto snímku napsat a hlavně i dobře obsadit... Líbí se mi ta vzájemná propojenost všech, o které se divák dozvídá postupně, líbí se mi, že film je i decentně multižánrový, resp. nekouká se na situace pouze z "romantické" a komediální stránky, ale nabízí občas i reálně dramatické scény, což mu jen prospívá a dodává na realitě celku. (Realitu zde beru s velkým nadhledem, ale minimálně charaktery postav jsou vykresleny reálně, člověk dovede jednání všech pochopit). Největším plusem je pak inteligentní humor, ať už se jedná o scény s Billy Mackem a tvorbě hitu Vánoc, či anglicko-portugalské slovní hříčky, zpívající premiér, pouštění videa ze svatby, třešničkou pak asi balení náhrdelníku a i druhá scéna s R. Atkinsonem na letišti, vždy je zde humor, který přichází spojen ještě s jinými emocemi. A opět se samostatně vyjádřím k hudbě, protože opět není radno podceňovat její důležitost. Ve filmu zazní velmi dobrý písničkový i instrumentální soundtrack, oba typy přispívají k celkovému prožitku podobným způsobem a jsou velmi dobře voleni. Craig Amstrong napsal dle mého názoru čtyři stěžejní (opakující se) výborná témata, jež nazval glasgowské love theme, portugalské love theme PM theme a téma "problému." Je celkem zajímavé si všimnout, že první zmíněné téma zaznívá tam, kde láska existuje, ale jiná láska ji zabraňuje rozvíjet se... Mark-Juliet, Karl-Sarah. Téma, které jsem nazval problémové pak zní pouze v počátku "problémového" vztahu Harry-Mia... Zbývající dvě témata jsou mnohem optimističtější, a proto je slyšíme i v gradaci na závěr, zejména pak umocňují divákovo fandění malému Samovi při letištní honbě za Joannou a zejména pak jeho zářivý úsměv na konci této akce... ;-) Komplexní, promyšlené a dobře zamýšlené, vtipné dílko, jasných 5 hvězd :-)

    • 1.10.2013  23:06
    21 gramů (2003)
    *****

    Velmi silný snímek, velmi podařeně zvolená forma vyprávění, nechronologičnost jednotlivých scén vytváří jednak pocit napětí a touhu diváka koukat dál (a najít logické spojení), zároveň přispívá k větším emocím. Samotný příběh je pak velmi lidský a realistický, byť velmi smutný. A hlavně - řeší skutečný problém. Občas jsou v životě situace, které jsou považovány za problém, přestože jde o banality, které si člověk zbytečně komplikuje svojí neustálou nespokojeností. Ve snímku hlavní hrdinka přijde v jednom nečekaném okamžiku o všechno, skutečný a nejzásadnější problém, který by z nás asi nikdo nikdy nechtěl mít, o odvaze pak dále ještě existovat se zde opravdu dá hodně polemizovat, protože se jedná opravdu obtížnou životní situaci. Kromě pohledu N. Watts, tu ale máme dva další, a to pohled viníka se svědomím, který rovněž asi nikdo nezávidí, a pohled člověka, jemuž cizí neštěstí zachrání život. Jednoduché, prosté, ale brilantně zahrané a komplexní. Čas je opravdu relativní a občas rozhodují okamžiky. Někteří tady píší, že film je dost silný a depresivní a že ho nedoporučují všem, já si dovolím oponovat, právě takové filmy by pro myslící mohly vést k větší úctě k okolí, kterého si vážíme a zároveň varováním a podnětem k větší opatrnosti všech motoristů... Doporučuji tedy všem :-)

    • 22.9.2013  00:47

    Přiznám se, že módě a značkovému oblečení opravdu vůbec nerozumím, nicméně tento film je evidentní ukázkou, že pro mnoho lidí je právě oblečení prvkem začlenění se do společnosti nebo při nejmenším prostředkem k hledání svého já. Film vlastně nepřekvapí vůbec ničím, jen nabídne zajímavý pohled do života celebrit a rádoby celebrit a známého faktu, že projde-li mi jedna menší levárna, budu chtít příště udělat větší a čím více mi to bude vycházet, tím odvážnější budu příště. Hranice přestanou existovat. Až do tvrdého pádu zpět na zem. Rychlého návratu k morální realitě :-)

    • 22.9.2013  00:37
    Muž z oceli (2013)
    *****

    Pro mě rozhodně lepší první půle zaměřující se na příběh, emoce a lidskou tvář superhrdiny. Ve druhé části se sice rozflákalo hodně mrakodrapů, digitálních efektů bylo taky nespočet, ale to u mě jednoznačně spíše ubírá na kvalitě, i když chápu že hodně diváků právě takovýto způsob "epického" děje očekává. Dávám pět, přesvědčila mě ona zmíněná první půle filmu :-)

    • 22.9.2013  00:32

    Opravdu vtipné a pěkně natočené pokračování :-)

    • 22.9.2013  00:30

    Velmi chytrý film založený na dialogu, pohledu na charakteristickém myšlení muže a charakteristickém myšlení ženy, myslím že hodně lidí by se mohlo v rolích hlavních protagonistů celkem slušně poznat. Dále se objevuje zajímavý pohled na stereotyp, na ubíjející a nutné činnosti každodenního života a otázku kdy přijde nějaká změna, přijde-li vůbec? Velmi inteligentní konverzační snímek :-) K zamyšlení všech.

    • 22.9.2013  00:21

    Výborné, atmosférické a na úrovni v rámci žánru :-)

    • 22.9.2013  00:19
    Kick-Ass 2 (2013)
    *****

    Kvalitní pokračování jedničky, ještě brutálnější, do extrémů vyhnanější, násilí je podáno opravdu surově, a tak by si rozhodně komerční televize smlsly na negativním vlivu filmů tohoto tipu na psychiku labilních jedinců :-) Nápaditost scénáře a hudební dramaturgie prvního dílu je kompenzovaná zájmem diváka dozvědět se více ze života Kick-Asse a Hit-Girl a velké množství nových postav. V druhém díle méně zvládnutá nadsázka, více zvládnuté emoce, co se týče humoru srovnatelné. Opět žádná pohádka, úmrtnost důležitých postav poměrně velká. Ani chvilku se ovšem člověk nenudí a celkově vše má svůj smysl a těším se na další díl, bude-li :-)

    • 22.9.2013  00:08

    Tornatore umí své filmy dobře zrežírovat a podat (minimálně pro mě)... Ano, myšlenka a námět v podstatě nevěstí nic nového či překvapivého, ale převládají klady - postupné dávkování informací, které diváka nutí pokládat si otázky a přemýšlet o ději, opět se ukazuje, že žádný záběr ani postava nejsou ve filmech tohoto Itala navíc. Morricone opět zdravě a vkusně slyšitelný celkovému vyznění pomáhá. Dále emoce, kdy především s hlavním představitelem divák prostě musí soucítit a výkon Geoffreyho Rushe je opravdu výborný. Krom hlavní dějové linie, která je bezesporu sama o sobě zajímavá se filmu podařilo poměrně pěkně zobrazit pohled na samotu, a to hlavně v otázce zda je horší hořkost samoty nebo zklamání ze zrady "nejbližších" osob v životě... Inteligentní, nikam nespěchájící a ve své podstatě vlastně smutný pohled do nitra (ne)lidskosti. :-)

    • 21.9.2013  23:39
    Sherlock (TV seriál) (2010)
    *****

    Sérií se Sherlockem Holmesem je opravdu mnoho, nicméně tato série ukazuje cestu, jak nabídnout vytříbené příběhy podle A. C. Doyla divákům, kteří zastávají modernější pojetí detektivky, a to celkem vkusně. Chválím především střih a logicky vystavěný děj s notnou dávkou nadsázky a humoru :-) Příjemné seriálové překvapení, a proto z hodnocením neváhám :-)

    • 21.9.2013  23:35

    Perfektní kriminálka, scénář důmyslný a promyšlený. Režie dokonalá, udržuje zvídavé diváky v napětí. Jerry Goldsmith pomáhá jako vždy. Výkony herců bez debat super. Jasných pět :-)

    • 21.9.2013  23:30

    U tohoto snímku se mé hodnocení shoduje s již několikrát uvedeným, a to že ho sráží neuvěřitelný béčkový konec. Škoda, protože jinak se jedná o atmosférický snímek se zajímavou hlavní myšlenkou, jak by se asi člověk choval, kdyby měl "dar" neviditelnosti a nikdo jiný o tom nevěděl a z tohoto pohledu se mi Sebastianovo jednání nezdálo daleko od reality. Kombinace Verhoeven-Goldsmith opět funguje na výbornou už od úvodních titulků. Na jedno zhlédnutí určitě doporučuji :-)

    • 17.7.2013  01:56

    Nejsem vysloveně fanoušek komedií, ale téhle dávám bez výhrad pět, protože je velmi chytrá a vytvořená z originálního nápadu, který je velmi originálně zpracován. Tatínek Ch. Walken je ve své urputné snaze chránit rodinu dokonalý, maminc e se člověk vůbec nediví. Adam je správně natěšený a naivní, zároveň na něm pozorujeme schopnost poměrně rychle se adaptovat do nového prostředí a hláškuje (citace dle paměti): "Sledoval jsem televizi. Barevnou!" "Tady to fakt graduje (písnička v autě)" "Evo, moc rád bych Tě vzal s sebou do našeho krytu, rodiče říkali, že když najdu pěknou a zdravou dívku, mám jí přinést s sebou a Ty se mi zdáš úžasně zdravá" Eva Adamovi zdatně sekunduje a je v podstatě taky čistá duše, neboť kdo by dneska Ty baseballový karty vracel a její představitelka A. Silverstone umí hrát uvěřitelně (především celá scéna, kdy má tepláky.) I vedlejší herci a motivy super Hudba je hollywodsky standardní, ale zapamatovatelné love theme, kdy se do klavírku s elektrickou kytarou v pravý okamžik přidá saxofon. Film není náročný, konec je snadno odhadnutelný happyend, pokud k filmu přistoupíte s tímto očekáváním, můžete se celkem příjemně bavit ;-)

    • 17.7.2013  01:30

    Šok, překvapení, nechápavost, dokonalost. Málo slov, hodně pocitů - zvláštních. Doporučuji všem :-)

    • 17.7.2013  01:25

    Klasický akčňák s výtahem, létajícím autobusem (na ten skok jsem se vždycky těšil) a psychopatem, který zaujímá filozofii, že podstatou bomby je, aby vybouchla a zajímavými typy lidí v autobuse. Výborný Marc Mancina :-)

    • 17.7.2013  01:19

    Neamerický obraz katastrofy a funguje velmi dobře! Tsunami do filmu vlétne hned po 15 minutách, divák je v šoku, ještě se ani neseznámil s hlavními postavami a už je tu pohroma. Vlna je navíc natočena velmi autenticky, prakticky bez hudby, naopak s perfektními zvuky, to dodává na realitě, stejně tak jako první obraz na Naomi Watts po zkáze, kdy není schopná dělat nic jiného, než držet se stromu a křičet, v druhém obrazu, kdy zjišťuje, že není sama, se intuitivně vrhá za svým synem Lucasem do nebezpečí a ošklivě se několikrát poraní. Přichází na scénu hluboké smyčce F. Velazquéze a další vlna, Matka i Lucas přežijí, ale jejich boj o život bude pokračovat. Líbí se mi, že s filmu čiší realita - ano můžou se objevit připomínky, že pátrání otce ve tmě v troskách je naprosto nelogické, neboť to těžko může úspěšně dopadnout, ale člověk v takových situacích jedná nelogicky, ale s nejlepšími možnými úmysly. Dále se mi líbí, že žádná scéna ve filmu nebyla zbytečná... Motiv plechovky Coca coly - kdy rodiče nejprve výchovně omezují a v nouzi je právě plechovka Coly tím pitím... Průjezd autem do nemocnice. Lucasovo hledání ztracených příbuzných, kdy i jeden úspěch ze sta pohladí na duši. Mobilní telefon k (ne)půjčení a ukázka povahy člověka, realistické zavolání Bryanovi. Emocionálně podané shledání sourozenců, závěrečná scéna v letadle, kdy je uzavřeno nejprve téma Daniela, poté sledujeme rozlet, postupně střih na každého člena rodiny a pak onen smutný výhled z letadla. Casting se ohromně povedl. Naomi a Ewan hrát umí, ale nejlepší výkon zde předvádí podle mě Tom Holland v roli Lucase. Fernando Velázquez vytvořil pro film nádherné téma, které několikrát zopakuje a tím přispěje k celkovému emocionálnímu prožitku. U filmu jsem brečel, to je velké plus, protože se mi to často nestává. Film je podán velmi syrově, a proto nás nutí zamyslet se, že pokud podobnou katastrofu sami nezažijeme, pořád se máme dobře a nemáme si moc na co stěžovat. Jasných 5 hvězd a doporučuji všem :-)

    • 17.7.2013  00:51

    Keyser Soze! ... Napínavý, inteligentní film s vynikajícím scénářem, plný logických flashbacků, výborných hereckých výkonů a vynikajícího střihu a hudby. Je celkem známé, že u filmů B. Singera dělá střih i hudbu John Ottman a to považuji za hodně důležité, neboť pak může vytvořit přesné a dokonalé sekvence, viz poslední dvacetiminutovka. Hlavní téma z mého pohledu zní orchestrací hodně goldsmithovsky a jsem za to rád :-) Musíte vidět, jasných pět hvězd :-)

    • 17.7.2013  00:45
    Kick-Ass (2010)
    *****

    Kvalitní, na nic si nehrající, komedie, která zaručeně pobaví, pokud ji berete s patřičnou nadsázkou, která některým jedincům chybí (dané jedince ale taky chápu, explicitně podané násilí není pro každého.) Pokud k filmu přistoupíte s touto nadsázkou, kvalitní scénář a skvělé režisérské pojetí Vám připraví kvalitní filmový zážitek. Na FF v Chotěboři se při sledování tohoto filmu v kině několikrát tleskalo. Film odrazuje realistický pohled na superhrdinství humorným způsobem, je v něm plno odkazů na moderní technologie, ale třeba i lhostejnost lidí kolem nás. Kvalitní výkony Aarona Johnsona a Chloë G. Moretz není asi třeba moc připomínat. Zajímavý je i soundtrack, který filmu dost pomáhá a je velmi vkusný (a to jak originální skladby výše uvedených skladatelů, tak i skladby použité z jiných filmů - např. Morricone) Proto se trochu bojím, aby u dvojky byla hudba podobně kvalitní.

    • 17.7.2013  00:34
    Atlas mraků (2012)
    *****

    Jedno z příjemných překvapení roku 2012. Film drží z kvalitního scénaře, který se skládá z 6 různých příběhů, které jsou navzájem (někdy více, někdy méně) propojeny. Po úvodu jsem měl v kině pocit, že nebudu přepínání mezi jednotlivými příběhy stíhat a ve filmu se ztratím. To se nakonec nestalo, film jsem si užíval a přes delší stopáž jsem se ani na okamžik nenudil. Po druhém a třetím zhlédnutí si člověk začíná všímat více propracovaných detailů. Příběhy jsou každý z odlišného žánru, nicméně jsou propojovány promyšlenými střihy, hudbou a geniálními maskami. Po prvním zhlédnutí jsem absolutně nestačil zaregistrovat, v kolika rolích ten daný herec hrál. Na hudební spolupráci těchto tří skladatelů jsme už zvyklí z Parfému a bylo předem jasné, že nezklamou a ukazují, že gradace umí být i decentní a hudba krásně doplňuje důležitý text. Film, který překvapí a pokud rádi přemýšlíte, neměli byste si ho nechat ujít. Jasných 5 hvězd :-)

    • 4.3.2013  00:41
    Bídníci (2012)
    *****

    Ve svém žánru dokonalé, vysoce emocionální dílo, autentický zpěv, perfektní novotvar co se natáčení hudby týče. Jedná se o muzikál, takže se téměř po celou dobu díla zpívá... (Je zajímavé, kolik diskutérů to tady překvapuje)... Z hlediska děje se film posouvá celkem pozvolným tempem, důraz je kladen na zpěv, herectví a z nich plynoucí emoce. Zasloužený oscar pro A. Hathaway, rozhodně nejlepší výkon ve filmu, ale ostatní herci nezaostávají. Je moc dobře, že občas zvyknou takto netradiční projekty se známými tvářemi, o to víc mě mrzí, že někteří uživatelé netradiční schéma okamžitě odsuzují. Nejlepší momenty: I dreamed my dream, One day more, scéna s orchestrální hudbou, kdy Javert předává tomu malému klukovi odznak (opravdu málokdy jsem měl tak blízko k slzám) a závěr, se kterým jsem naprosto spokojen a působí majestátně a epicky a zároveň emocionálně dojede celý snímek :)

    • 4.3.2013  00:29
    Bio Ráj (1988)
    *****

    Tento příběh je povinností pro každého filmového fanouška, který není pouze filmovým kritikem, ale zajímá ho něco jako vztah k filmu. Díky velmi dobře propracovaným postavám a reálnosti příběhu, mi nevadil ani fakt, že se s větší části věnoval love story. Z diváckého přístupu k postavě Alfreda se dá taky rozlišovat druh myšlení. Zatímco členové mé rodiny prostě nemohli pochopit Alfredovo počínání, že to nedává smysl, já ho (stejně jako je to i ve filmu naznačeno) považuji za velmi moudré, rozhodně nejednal tak, že by chtěl ublížit, ale velmi realisticky a pro dobro věci (jakkoliv to bylo kruté.) :) No a zmiňovat Ennia Morrriconeho snad ani není třeba, ale i z hlediska filmové hudby se jedná o velmi podařené dílko. (Není divu, že ho pak použili např. v Prázdninách) :)

    • 4.3.2013  00:19

    Ano i mě fenomén kolem Temného rytíře docela pohltil a k završení trilogie opravdu nemám jedinou výtku. Myslím si, že režisérova vize vyvrcholení série je více než jasná. Příběh je logicky koncipován, scénář je dle mého názoru velmi kvalitní, někdo může namítnout, že konec je opět docela dost "americký," dle mého názoru ale velmi vkusný, neboť scéna kdy všichni začnou tleskat po výbuchu bomby mimo dosah města, působí dost paradoxně a vyvolává pocit k zamyšlení. Zatímco v Gothamu platí, že temný rytíř, mlčenlivý strážce a bdělý ochránce je hrdina, kterého město zasluhuje, ale není hrdinou, kterého město potřebuje, v realitě zůstává temný rytíř hrdinou, kterého bychom setsakramentsky potřebovali, ale kterého si asi fakt svým jednáním nezasluhujeme. A proto není divu, že nás jeho příběh tak upoutal. Mohl bych chválit akci, výpravu, kostýmy a jiné filmové aspekty, ale nebudu. Pochválím detailní a psychologicky propracovaný příběh Bruce Waynea, protože ten pro mě byl na celé trilogii to hlavní. A samozřejmě přidávám pochvalu J. N. Howardovi a Hansi Zimmerovi za nezaměnitelný hudební motiv, Zimmerovi pak ještě speciálně za hudbu k závěrečné scéně - The rise.

    • 2.3.2013  23:44

    Kvalitní film k opakovanému zhlédnutí. Celkem vydařený pokus o realistické nahlédnutí do drsné přírody, doplněné o zajímavou zápletku a velkého medvěda, scény s ním jsou nezapomenutelné, stejně jako Goldsmithův monumentální ústřední motiv. :-)

    • 2.3.2013  23:39

    Pro mě remake ještě lepší než originál (i když ten je taky za 5 hvězd) , ano asi jsem trochu proamerický, a to především kvůli hudbě, tenhle film ale neměl chybu. Postupně budující se atmosféra. Každá schůzka Owena a Abby prostě perfektně filmařsky zvládnutá. Scénář vesměs kopíruje originál, ale zde se mi víc líbí hlavní dvě dětské role (a proto je mám v oblíbených). Konečně po dlouhé době horor, po kterém se člověku nezvedá žaludek, ale je tvořen napětím. Navíc je film podán tak, že v něm neexistuje postava, která by byla vysloveně kladná nebo vysloveně záporná a jste občas nuceni s Abby soucítit, stejně jako Owen. Hudebně minimalisticky dokonalé, především Parting sorrows, Giacchino se vyznamenal a je nezbytnou součástí příběhu :)

    • 2.3.2013  23:25

    Výborný LIDSKÝ film. Scéna, kdy se dr. Sayerovi povede poprvé "probudit" pacienta je opravdu dojemná. o to krutější je ale pozdější realita. Film je založen na hereckém koncertu R. de Nira, který ztvárňuje postavu pacienta pro mě až neuvěřitelně věrně a R. Williamse, jehož postava je snad ještě zajímavější, přestože je srdcem botanik, postupně se z něj stává jedna z nejlidštějších bytostí a doktor, který by možná mohla být vzorem pro doktory vůbec :) Hudba Randyho Newmana perfektně dotváří emoce, tam kde je to třeba. Závěr geniální, myšlenka hluboká. Opravdu občas na ty nejzákladnější věci zapomínáme. :-)

    • 2.3.2013  23:14
    Mise (1986)
    *****

    Jeden z TOP filmů s úžasným příběhem, který má hluboký smysl a pointu, zároveň můžeme sledovat nádherné záběry přírody a ještě k tomu posloucháme jednu z nejlepších orchestrálních kompozic všech dob (Ennio Morricone). Tolik ve stručnosti k tomuto dílku, které byste si rozhodně neměli nechat ujít. Konec velmi realistický a každá myšlenka pravdivá. Takový je svět...Takový jsme si ho udělali my... :)

    • 2.3.2013  23:08

    Těžké hodnocení, nelogičnosti mi tady nevadí, jedná se o bizarní komedii. Opravdu překvapivé, někdy ale až moc nechutně překvapivé. Takže celkem pěkná komedie a nápady, za přílišnou nechutnost některých scén 2 hvězdičky srážím. Po druhé bych asi vidět nechtěl. :)

    • 2.3.2013  23:04
    Princezna Fantaghiró 5 (TV film) (1996)
    odpad!

    Když už dám odpad!, tak taky napíšu proč. Tento díl už mě za dětského věku naštval tím, že vlastně popřel vše za co kdy Fantaghiro bojovala, prostě nastavovaný díl s ujetým scénářem, který neodpustím.