Oblíbení režiséři (10)
Nemusím asi jmenovat: Dokonalý trik, Batmanovská série, Počátek, Interstellar... Všechno jsou to pecky, které dokážou zaujmout i mainstreamové publikum a zároveň si drží kvalitu a myšlenkovost.
Mistr extrémních nadsázek a překvapivého humoru :-) Kick-Ass a Kingsman mluví za vše ;-)
Co film, to atmosféra, dovede natočit atmosférický psychohoror (Rosemary má děťátko), kvalitní drama o třech hercích (Smrt a dívka), poměrně známý válečný (Pianista), ale i moc neznámé, těžko uchopitelné, ale nezapomenutelné filmy (Hořký měsíc, Nájemník) :-) A nechybí ani spolupráce s Jerrym (Čínská čtvrť).
Jeho filmy mi sednou, přestože jsou to v principu love story (ale spíše dramata)... Už takový Bio ráj je tak trochu kultem... Pouhá formalita zase opravdu ponurým dramatem. Legenda o 1900 vrcholem hry na piáno. A i nová Nejvyšší nabídka zaujala :-)
Steven Spielberg
Nejlepší filmy:
Schindlerův seznam (1993)
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
Indiana Jones a Poslední křížová výprava (1989)
Joe Wright
Nejlepší filmy:
Pokání (2007)
Pýcha a předsudek (2005)
Nejtemnější hodina (2017)
Tom Hooper
Nejlepší filmy:
Králova řeč (2010)
Hlavní podezřelý: Poslední svědek (2003) (TV film)
John Adams (2008) (seriál)
Ridley Scott
Nejlepší filmy:
Vetřelec (1979)
Gladiátor (2000)
Americký gangster (2007)
Tim Burton
Nejlepší filmy:
Velká ryba (2003)
Střihoruký Edward (1990)
Mrtvá nevěsta Tima Burtona (2005)
Robert Zemeckis
Nejlepší filmy:
Forrest Gump (1994)
Návrat do budoucnosti (1985)
Návrat do budoucnosti II (1989)