Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krátkometrážní
  • Animovaný

Recenze (142)

plakát

Tenet (2020) 

“Kamo, to je uplne genialni, musim na to jit znova,” rekne kazdej slepej fanousek Nolana, co si honi ego u terminu jako “entropie” “algorytmus” a “casovy obchvat” a pripada si chytre, ze vydrzel 150min v kine, vsimnul si par detailu, co naznacovaly vyvoj filmu od zacatku, dokonce mozna uhodl, ze se hlavni postava setka sama se sebou apod. Jasne, ze setka, protoze je plot twist nuda, protoze je Tenet nuda. Od zacatku cloveka nezajima zadna z postav (korektne obsazenych cernochem, Patisonem a zenskyma), nezajimaji me jejich starosti, ktery bohuzel neumi film ukazat, tak se jen v dialozich tupe opakuje “zachranujeme svet a lidi to nevi” (abychom pochopili, ze je hlavni postava frajer) nebo “jako matka miluju svoje dite” (abychom pochopili, ze ta chladna vychrtlina miluje to dite na ulici). Nezajima me tim padem osud celyho sveta, ktery bude koncit (je od zacatku pretty clear, ze nebude koncit, zeano). No je to tak. Jediny, co me zajima, je, kdy skonci film. Prvnich 90 minut se nedeje vubec nic, suchy dialogy stridaji akcni sceny s rewind efektem jak kdyz si dite hraje s videem, konec je natahovanej o pseudofilosoficky kecicky. O genialite casovyho obchvatu nepochybuju, Nolana mam rada a je mi jasny, ze to dobre promyslel. Ale nemusel k tomu napsat tak spatnej film.

plakát

Nejsledovanější (2017) 

Cenim zamer, ze vubec neco vzniklo, no, akorat film nema zadne tema - “youtuberi” preci nejsou zadne tema, youtuberi jsou samotne medium. Je pochopitelně velmi tezke vydolovat neco pikantniho z lidi, kteri se v podstate dokumentaci svych zivotu zivi, ale prave proto nemuze dokument o youtuberech fugovat jako klasicky dokument a je nesmyslne film postavit na tech postavach. Jde v podstate jen o lehkou biografii a zakulisi nekolika vybranych ceskych youtuberu, ale pritom proto, ze nic podobneho zatim nevzniklo, mel dokument moznost vzit situaci vice zesiroka, vice do hloubky. Byvalo by mozna lepsi se nad timhle zamyslet a povenovat se youtuberstvi treba prave v korelaci s tim, jaky vliv z hlediska sociologie/psychologie/filozofie maji soc site na nejmladsi generaci, nebo treba natocit dokument vylozene o vlivu vloggeru na marketingove strategie spolecnosti a jejich promenu za uplynule desetileti.... Velka skoda, ze se nekterych temat (generacni stret, soukromi, idealizace a vzory...) dotkne film jen tak zdalky, povrchne; lide, co se v problematice neorientuji, se nezorientuji, zatimco lide, co se orientuji, se u filmu nudi. Btw velmi spatna je hudba, tak spatna, az to vypada jako koncept - ze tvurci vybrali ty nejvice cheesy pianka v hudebni bance, zrovna tak, jak to delavaji youtuberi.

plakát

MINDHUNTER: Lovci myšlenek - Série 1 (2017) (série) 

V podstatě slouží první řada spíše jako expozice k dalším sériím. V pořádku jako celek, ale takhle špatně napsaný pilot Fincherovi nezapomenu. Velmi, velmi pomalý a nudný rozjezd.

plakát

7 životů (2017) 

7 hlavnich postav - zen, co se bavi i o necem jinym nez o chlapech a vsechny je hraje noomi rapace (proslavena zrejme filmem Muzi, kteri nenavidi zeny), hlavni zaporacka taky zenska, vtipny odkazy na matrix, hunger games, a divergence. Takova tekuta postmodernita.

plakát

Infiltrátor (2016) 

Bryan Cranston hraje stejne jako v Breaking Bad, Diane Kruger ma v podstate stejnou roli jako v Hanebnych Panchartech. Zabavna kamera, hezky shoty.

plakát

matka! (2017) 

NEJDĚSIVĚJŠÍ je, že existují lidi, kteří film ocení a ještě si u toho budou připadat bůhvíjak intelektuálně. Matka! je další Noe, jen se tváří záludně jak báby na finančním úřadě a slovem "alegorie" omlouvá veškeré přešlapy, ať už bizarní herectví či scénář pro divadlo. Co je dobrý: 1) marketing! skvělá kampaň a tiskovky, které člověku vnutí, že jde na masterpiece. 2) celkem brutální házení těhotnou ženskou na zem 3) Aronofskyho prohlášení, že ho k filmu inspirovalo neustálé a všudypřítomné pípání chytrých telefonů - to je ta nejlepší alegorie ze všech.

plakát

Bezmocná (1995) 

Fakt, že svoje late 00's kolekce založili Alexander Wang, Miu Miu nebo Prada na outfitech a trendech Clueless v podstatě říká, v čem je ten film nadčasový, a není to kinematografie. Je to módní bible. Je to nejdebilnější a zároveň nejlepší role Alicii Silverstone. Je to stoprocentní naplnění žánru teen komedie s překvapivě pokročilou sebereflexí, která se objevuje v teen filmech až po roku 2000 ("Would you call me selfish?" "No, not to your face."). A krom totálních kultovek je Clueless plný bambilionu dalších vtipných a naprosto zbytečných věciček.

plakát

Zabití posvátného jelena (2017) 

Myslím, že Lanthimosovy filmy lidé mají za intelektuálnější, než jsou, což způsobují hlavně jeho režijní postupy. Jasně, najdeme tu antickou tragedii - odkaz na Ifigeneiu a její posvátnou laň nebo oidipovský trest za dávno spáchaný čin (a už trochu starou Aliciu Silverstone, která pokřivěně naplňuje oidipovský komplex). A při ohledávání materialistických návyků, rozdílů v sociálních postaveních a brutálně upřímném egocentrismu můžeme mluvit o nějaké kritice společnosti, kterou ale, co si budem, s trochou štěstí najdeme u jakéhokoliv filmu, který natočil člověk. Podle mě se Lanthimos a jeho kámoš Fillippou u psaní scénáře prostě mega baví, zavdávají si ouzo a tlemí se hláškám, který jsou nahodilý a absurdní, a scénám, co jsou natahovaný a černohumorný, až to nemusí být každýmu příjemný, ve svý podstatě nicméně hlavně hrozně vtipný. Do toho nechat hrát Farrella a Nicole Kidman jako evropské herce, zabít to klasickou hudbou a vymazlit klouzavé pohyby kamery, že se o ní hned mluví jako o kubrikovské a najednou se nám to mezi tou záplavou debilních filmů považuje za vysoké umění. Za postmodernu - klidně, ale především je to zábava. Houby hororová temnost, skličující plíživost nebo sociopatická hlubokost. Pro mě lehkost a (maličko zvrácený) vtip. Už od Špičáku.

plakát

Čtverec (2017) 

Dobrý, dlouhý. Top scéna s kondomem.

plakát

Proč? 13x proto (2017) (TV seriál) 

Člověk musí překonat prvotní dávivý reflex vyvolaný extrémně patetickými teen dialogy. Brrr, až se mi chce zalézt pod gauč. S přibývajícími díly ale začíná být jasnější koncept a zprvu banalizovaná témata, a dokonce sympatizace s vedlejšími postavami (z Hannah a Clay je mi na blití stále).

Reklama

Reklama