MickeyStuma

MickeyStuma

Martin Štusák

okres Ústí nad Orlicí

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 31 61 90 120
    • 17.9.2018  01:04
    Karate Kid 2 (1986)
    **

    Volné pokračování začíná tam, kde předchozí snímek skončil. Tedy v atmosféře po vítězném zápase. A je přehnaně ukázáno, jak se Kreese až fanaticky nedokázal smířit s prohrou svého družstva. A pak už vše dál pokračuje v zavedené rovině. Daniel dál trénuje netypickým způsobem dle svého učitele Mijagiho. Ten dostává zprávu o vážném zdravotním stavu svého otce a tak se děj přesouvá do Okinawy, kde se ukáže pro změnu dávný soupeř Mijagiho, který ho chce přinutit k zápasu. Tady už nejde o sport. Tady jde o čest, záchranu vesnice a dokonce i o život. Ale místo se našlo i pro nějakou tu romantiku. Snímek se snažil od podobných, se kterými se ve své době takřka roztrhl pytel, odlišit, ale bohužel, naivita a zoufalost scénáře převyšuje veškerá očekávání. Snímek vyznívá jako neškodný rodinný film, kde jsou zápasy, násilí a vůbec brutalita drženy hodně přísně na uzdě. A tak je to celé nepřesvědčivé, zoufalé a žánrově spíše ponižující. Vidět například značně vyhublého kluka, jak na jeden úder rukou rozsekne několik vrstev ledu, skutečně spíše vyvolá úsměv než obdiv. Snímek tedy určen pro mladší diváky, nebo-li pro starší děti, které by to snad oslovit mohlo. Jinak, bohužel.

    • 16.9.2018  19:03

    Bývalý soukromý detektiv si otevře čerpací stanici na malém městě, aby se vymanil z minulosti, ale jak už to tak v životě bývá, ta ho stejně dostihne. Film noir v plné své kráse patřící mezi ty povedené. Dramatický příběh o tajemném záhadném zločinu vyvolávající mnoho otázek v sobě nese ryze noirové napětí, typické obrazové hry se světly a stíny a příznačné dialogy. V jistém smyslu se jedná i o mírně depresivní film, ale to je s ohledem na výtvarnou stránku věci běžné. Dějový vývoj divákovi ledasco naznačuje, ale stále ho nechává na pochybách. Je to tak, či onak, nebo úplně jinak? Jisté napětí se tak poměrně věrně drží svého a to až do samotného konce. Scénář je tedy zpracován precizně a režie už dodělala to ostatní. Snímek pro fanoušky filmů noir takřka povinnost.

    • 16.9.2018  18:32
    Démoni (1985)
    ****

    Lamberto Lama byl pro italský hororový gore film fenomén. Fantazii se, stejně jako v Americe, meze nekladli a tak vznikly náměty dnes naprosto nevídané. Tentokrát je skupinka náhodně vybraných mladých lidí pozvána na projekci utajeného filmu, při kterém se však začnou dít věci. 80. léta jak vyšitá, při kterém nechybí atmosférické šílenství, na svou dobu typické, avšak výborné masky a make-up, trefný soundtrack, akce a samozřejmě gore. Zub času i tentokrát lstivě zapracoval, ale to na věci nic nemění. Dnes hororová klasika vzbuzující nostalgické vzpomínky spojené se strachem co se stane při návštěvě v kině. Takže nic jiného, než čistě hororová děsivě vzrušující zábava s nádherným nostalgickým efektem klasické hrůzy.

    • 16.9.2018  16:19
    Dubček (2018)
    ***

    Myšlenka snímku je dobrá, ale celé je to bohužel nějak nedotažené. I když se jedná o ryze televizní projekt, celý film působí spíše jako hraný dokument. Docela vadilo už na začátku Dubčekovo vnitřní filozofování, neboť to jakoby předpovídalo značnou televizní nudu. Co se týče událostí a osudů politiků včetně Dubčeka, kteří byli uneseni do Sovětského svazu se zodpovídat a být přinuceni podepsat tzv. ´Moskevský protokol´, je z historického hlediska velice přínosné, neboť o tomto se nijak zvlášť nemluví ani nepíše a tak současná veřejnost neví co si prožili a myslí si o nich ve své naivitě své. Jenomže nejenže není zohledněno vše, ale mnohé scény nic neosvětlují a tak neznalý divák neví, jednoduše řečeno, co, kde, jak a proč. Jako příklad lze uvést scénu z letiště, kde byl odmítnut start k návratu do Československa, dokud nebude přiveden František Kriegel. Kde byl a proč byl zadržován se ze snímku prostě nedozvíme. Osud Františka Kriegela je sice kapitolou samo o sobě a taktéž by si zasloužil svůj film, neboť jako jediný odmítl ´Moskevský protokol´ podepsat, což byla na tu dobu neskutečná odvaha a následky samozřejmě nenechaly na sebe dlouho čekat, ale když už je o něm, zmínka, tak tedy se vším všudy. Nic naplat, za komunismu se také točily takovéto politické snímky o politických jednáních a je neoddiskutovatelné, že byly daleko napínavější. Jejich ideologii protentokrát ponechme stranou. Jde jen o to, jak byly natočené. Ale zpět k Dubčekovi. Scénář se věrně drží historie a jak je psáno výše, mnohým osvětlí, co se s těmito představiteli vlády po únosu do Moskvy vlastně dělo a čím si museli projít. Ale je to hodně málo. Místo toho vnitřního filozofování, které spíše zdržovalo a nudilo, se měl dát větší důraz na okolnosti všeho dění a hlavně patřičnému vysvětlení pro lepší orientaci.

    • 11.9.2018  23:04
    Annibale (1959)
    ****

    Rok 218 př. n. l. I když římský senát nevěří že je to možné, generál Hannibal překračuje Alpy a s vervou sobě vlastní proniká do severní Itálie. Začíná druhá punská válka. Snímek tímto historickým skutkem začíná, ale pak už to směle padá do komorní romance spočívající na milostném vztahu mezi Hannibalem a neteř římského senátora Silvií. Italská kinematografie koncem padesátých a počátkem šedesátých let vyprodukovala nemalé množství tzv. sandálových filmů a tento je jeden z nich. A jak je vidět, hlavně na kostýmech si tvůrci dali záležet. Alpy jsou viditelně studiovka a jinak co se týče krajin, prostě se použilo, co bylo k mání. K tomu nádherné pastelové barvy a tak i přes své stáří je snímek stále pastvou pro oko. První bitva se objeví až v polovině stopáže, ale o nic významného nejde. Jen spousta komparzistů a kamerová scenérie. Romantická stránka vcelku funguje, jen je škoda uvalení typických intrik do pozadí. Na klasiku stále dobrý filmový počin. Pro jistou známou dvojici se také jedná o jistý kariérní milník. Později známí jako Terence Hill a Bud Spencer si tu oba zahráli, jen se neobjeví ve stejné scéně a dle historických zdrojů se nesetkali ani během natáčení. Ale jedná se o jejich první film, kde hrají oba a to stačí. Terence je nepřehlédnutelný, má i daleko větší roli, ale Buda přehlédnout lze. Zahrál si vůdce Galů Rutaria a lze ho poznat pouze podle jeho typické postavy a hlavně podle očí. Viz. video. https://youtu.be/0Ol9grBpGu8 Snímek bohužel v Česku zapomenutý a je to škoda. Máme tu ohromné množství filmových televizních kanálů a přitom žádný zaměřený čistě na klasiku. Změní se to někdy? Zatím to nevypadá.

    • 11.9.2018  05:52

    Napínavý příběh poukazující na dvě roviny problému. Jde o život chlapce. Ale za jakou cenu? Trocha toho moralizování neuškodí, byť se jedná o pouhopouhý popcornový thriller, jehož konec musí být předem jasný. A v tom je tak trochu problém. Předvídavost děje je už vlivem klasické dějové šablony značná. Andy Garcia v roli otce nemocného chlapce a policejního důstojníka zároveň hraje svou postavu tak, jak mu předepisuje scénář. Pouze jako policistu. Jako otec je nepřesvědčivý, neboť v jeho očích značně chybí zoufalství a strach o syna. V roli nebezpečného zločince se ukázal Michael Keaton, což bylo po všech těch předchozích kladných a komediálních rolích překvapením. Už první scéna, kde v cele celý propocený posiluje krapet budí rozpaky. U něj to byla prostě nezvyklá role. Každopádně tu máme vcelku zajímavý příběh o zločinci, který zneužívá zoufalost otce k útěku a hraje s ním hru na život a na smrt. Příběh jednoduchý, v přiměřeném tempu a žánrově zábavný i na dnešní dobu.

    • 11.9.2018  05:04
    Taxi (1998)
    ****

    Aby taxikář Daniel nepřišel o řidičák, je nucen spolupracovat s mladým policejním vyšetřovatelem Émilienem na dopadení německých lupičů. Stará francouzská komediální škola se ani tentokrát nezapřela, byť se tady ještě hodně drží na uzdě. Humor, akce, pevný scénář, rychlá kola a letní městská atmosféra. Snímek nemá ani hodinu a půl, a je to dobře, neboť není jediný náznak zbytečného prodlužování a naopak to pěkně odsýpá. Neobvyklá dvojice se drží zavedené charakterní šablony. Policejní vyšetřovatel, na kterého se neustále lepí smůla a taxikář, který se se svým instinktem a zkušenostmi nezadá s leckterým detektivem. Takže jeden smolař, druhý takřka profesionál. To vždy fungovalo a funguje to i nadále.

    • 11.9.2018  01:54

    Tak dlouho dva mladíci vykrádají byty, až narazí na psychopata věznící a mučící dívku. Děj je veden v poklidu i když typický styl lekaček si i zde své místo našlo. O nic krvavého ani nervydrásajícího se však v žádném případě nejedná, takže kdo vlivem tématu něco takového bude očekávat, má prostě smůlu. Jedná se o vcelku atmosférický thriller s mírným napětím, ve kterém je bohužel v rámci vývoje děje předem vše odhadnutelné. Způsobeno je to hlavně použitím neustále omílanými dějovými motivy. Příběh jako takový je však solidní a herecký výkon Davida Tennanta v roli věznitele je skutečně excelentní. Ke snímku může být mnoho výhrad, ale i chvály. Za pozornost stojí, ale určitě od toho nic významného neočekávat.

    • 10.9.2018  02:17

    Bylo by divné, kdyby něco takového nevzniklo, ale že si tvůrci dali na čas. Nebylo vhodného kandidáta na hlavní roli? Je fakt, že v současné době je Scott Adkins snad jediný. Námět známý, takže jde v podstatě jen o to jak to začne a jak skončí. S tvorbou Johna Woo se něco takového srovnávat nedá. Pevný scénář, pevná režie, zásadní dynamika ve vývoji událostí, jen jiný styl. I tak je tento snímek rozhodně o hodně lepší, než např. ´Hra o přežití´ z roku 1994, kde si loveného pro změnu zahrál Ice-T. Někde se dokonce píše, že to má být snad něco jako pocta Johnovi Woo, čímž by se vysvětlovaly dvě scény s holubicemi, ale těžko říct. Spíše by to bylo pokrytectví, když mu jeho snímek tak nehorázně pokazili. Co ty holubice znamenají každý správný fanoušek režijní filmografie Johna Woo moc dobře zná. Celkově nic nového tedy představeno není. Jen je vyřčeno již mnohokrát vyřčené. Tak či onak, v rámci akčního žánru svůj určitý potenciál snímek přesto má.

    • 10.9.2018  01:41

    Filmové začátky Sylvestra Stalloneho byly prostě krušné, ale dělal co mohl, aby se uchytil. A tak bral vše, co bylo k mání, čímž vznikly filmy dnes spíše pro ostudu. Ale ať se to někomu líbí nebo ne, snímek je v celé své špatnosti právě vlivem účasti Sylvestera Stalloneho příznačným sběratelským kouskem, který se stal součástí jeho legendy. Scénář byl snad údajně sepsán na základě skutečné události, ale vlivem značně nízkého rozpočtu nelze nic výjimečného očekávat. Dramatizace, napětí, či nějaká akce? Ani náznakem. Nuda se pere z bezmocností s námětem nějak pohnout do zajímavosti. Tempo je tak pomalé, že koho tohle neuspí, tak už nic.

    • 10.9.2018  01:09

    Druhý snímek z roku 2000 o cestě na Mars (první se jmenuje ´Mise na Mars´), který nenadchne tak, jak by měl. Dokonce údajně vyvolal rozruch i přímo v NASA. Nelíbilo se naprosto nereálné ztvárnění podmínek na Marsu a dějové zápletky, kterým chybí vědecké opodstatnění. Co se toho týče, tak u sci-fi žánru se s tím po divácké stránce už tak nějak počítá, takže názoru NASA bych si nevšímal. Na diskuzi je však děj. Příběh jakoby vycházel z krátké povídky, do filmu však až neuvěřitelně roztažený. Tohle by stačilo i na slabou hodinku. Vizuální obraz byl dokonalý a děj není rušen zbytečnými efekty, ale když tomu chybí dramatizace, napětí či nějaké pořádné sci-fi dobrodružství, konec všeho je uvítán snad až s nadšením. Ze zákulisí natáčení je znám problém a když je problém, problém má i výsledný film. Z tohodle se však stal přímo průser. Mělo se více zapracovat na scénáři a hlavně se vyvarovat osobních problémů přímo na place. Pak to skutečně nemá žádný smysl. Takhle film vypadá jako žánrově chudý příbuzný určený spíše pro televizi.

    • 9.9.2018  18:19
    John Q. (2002)
    ****

    Že peníze nejsou všechno? Jak kdy a jak pro koho. Známé rčení vyslovují pouze bohatí jedinci, kteří jsou na tom po finanční stránce dobře a mohou si koupit bez rozmyslu takřka cokoliv a kdykoliv. Příběh snímku v thrillerovém ražení poukazuje na rodinu mající přesně opačný problém. Problém, který známe i v Česku, i když v Americe byl zdravotní systém přeci jen daleko problematičtější. To, že nejsou mnohdy peníze na důležitou operaci k záchraně umírajícího dítěte a úřady jakkoli odmítají pomoc, však máme společné. Děj tedy poukazuje v širokém spektru na daný problém a tak je zároveň i značně kritický. Neopomenuta není ani známá lékařská Hippokratova přísaha, která je však v rámci ekonomiky značně pokrytecká. Příběh příkladně vypráví osud zoufalých rodičů bezmocně přihlížejících na umírající dítě a na neochotu vedení nemocnice a úřadů cokoliv dělat. A tak otec ze zoufalství pozvedne zbraň. V tomto bodě se již však vyprávění odebírá ryze do thrillerové popkornové zábavy, neboť skutečná realita by přeci jen vypadala poněkud jinak. Bezmoc, vztek, zoufalství. Koho zajímá na smrt nemocné dítě a čin zoufalého otce, když to poškozuje politický zájem. Ano, peníze nejsou všechno, ale mají větší cenu, než lidský život. A tak lidé umírají i když nemusí. Na tento snímek je potřeba se dívat jako na kritiku systému a ne jen jako na obyčejný thriller.

    • 9.9.2018  05:47

    Postarší člověk si ve sněhu všimne bílé kašovité hmoty vyvěrající ze země a světe div se, ochutná ji. A chutnala mu a tak ho okamžitě napadla myšlenka uvést hmotu na trh jako dezert. To se povede, trh a zisky rostou, konkurence šílí. Dokonce dojde i ke snaze konkurence zjistit tajemné složení. A co čert nechtěl, hmota po pozření začala každého ovládat. A začali se dít věci. Takový nápad o pokusu ovládnout lidstvo byl použit v 70. a 80. letech mnohokrát a vždy se jednalo o nějaký parazit či mimozemský organismus. Nyní tu máme bílou hmotu ze země pojmenovanou jednoduše jako pěna. Ano, je to hloupé, ale v tomto případě se jedná pouze o pouhopouhou hororovou zábavu, která si z námětu v podstatě dělá legraci a tváří se přitom vážně. Parodie to však v žádném případě není. Vlastně by se dal snímek označit jako hororová satira. Hrůza a děs se tedy nekoná, ale k hororovému pobavení vyznívá vkusně.

    • 9.9.2018  01:58
    Oltář zla (1988)
    **

    Upsat se ďáblu není žádná legrace, to poznal už Faust. Tady máme poněkud jiné vykoupení. Kněz Reed Waller udělal to samé, ale k získání vysněné nesmrtelnosti musí ďáblovi přinášet oběti v podobě dětí. A má jich být 103. No, dejme tomu, na slušný hororový snímek námět potenciál má, ale to by se nesměla psát 80. léta a produkce nesměla být nízkorozpočtová. O atmosféru se režisér James Winburn pokoušel a je to znát, ale celkově to prostě není nějak ono. Chybí napětí, strach a typická hororová razantnost. Nakonec ani ten scénář zrovna nepatří mezi ty povedenější. Místy dokonce je poznat použití scén z několika známých žánrově podobných snímků. Tohle se moc zkrátka nepovedlo, ale jako vždy, pro noční televizní vysílání dostačující.

    • 9.9.2018  01:27
    Vlkodlak (1981)
    **

    Středoškolák Tony se stává vlkodlakem po rodinné dovolené v Transylvánii. Byť námět vypadá na vlkodlačí teenagerovský horor, jedná se jen o pouhopouhou komedii smíšenou místy až s parodií, která se však bohužel zvrhne až v přehnanou ztřeštěnost. Sem tam něco pobaví, ale jako celek to spíše někde v polovině přestane bavit. Hororový guru Larry Cohen to myslel v rámci žánrového odlehčení dobře, ale v tý ztřeštěnosti neměl tolik tlačit na pilu.

    • 8.9.2018  22:05

    Kód 252 je v podstatě to samé co SOS, jen je pro zavalené lidi potřebující pomoc v rámci tlouknutí do čehokoliv daleko jednodušší. Snímek je tedy o záchranné práci a to po ničivém hurikánu, kdy příběh převážně sleduje skupinku zavalených lidí po prudkém vniknutí vody do prostorů metra. A tak tu máme něco podobného, jako je třeba snímek z roku 1996 ´Denní světlo´. Japonští tvůrci ale na to šli poněkud jinak. Vše podstatné tu je. Krátké počáteční seznámení s hlavními postavami, hurikán a následky a pak už jen záchranné práce. Na nějakou efektní nabubřelost či rozsáhlou dramatizaci tu však divák bude čekat marně. Stopáž je něco málo přes dvě hodiny, ale je to především způsobeno předlouhými citovými scénami, kdy se na samém konci vyprávění vůbec značně tlačí na pilu, aby nejedno oko nezůstalo suché. Je to však spíše na škodu. Víc jak katastrofální film se tak více jedná o melodrama, kde bohužel vše podstatné ztrácí na významu. Odvaha záchranářů a jejich vůle něco dělat sice k jejich poctě vynechána nebyla, ale po divácké stránce to těžko s někým hne. Speciální efekty také nevypadají zrovna velkolepě. Snímek zkrátka více vyznívá jako obyčejný televizní film, jen se zbytečně přemrštěnou stopáží. Chtělo by to ještě jednou použít střihačské nůžky, aby dějství dostalo více energie.

    • 7.9.2018  02:13
    Živý terč (1993)
    ****

    Rok po natočení stále nepřekonaného nejtvrdšího akčního filmu všech dob zajel král hongkongského akčního filmu zkusit štěstí do Hollywoodu, kde natočil snímek s příběhem o lovu lidí jen tak pro zábavu. Pevný scénář, dobrá myšlenka, Jean-Claude Van Damme a k tomu John Woo se svou osobní vizualizací akčních scén, které jsou po právu označeny jako krvavý balet. Tak to by mohl být vskutku hollywoodský akční masakr. Jenomže nebyl. V Hollywoodu zřejmě měli po zhlédnutí jeho do té doby posledního snímku ´Hard Boiled´ rozpaky a snímek v plné palbě do kin nepustili. Americký divák podle nich na něco takového prostě nebyl připraven a snímek se značně okleštil. Ten tak v hollywoodské realizaci vypadá, jakoby to John snad ani nenatáčel, i když jeho pro něj typické motivy k vidění jsou. Jako ryze hollywoodský film však přeci jen v jistém smyslu své žánrové přednosti má. Obsahuje dokonalou příběhovou linii v souběhu s akcí, ze kterých ta finální jakoby nechtěla skončit. John ve vizualizaci použil i westernové motivy, což do této doby bylo neobvyklé a i zde to spíše budilo úsměv. Viz např. scéna, kdy si Jean-Claude odhrne kabát a odhalí svou nohu připravenou ke kopu. Že tu nohu má proklatě nízko by skutečně znělo blbě, ale když se jedná o Ameriku, jako pocta westernům to bylo dobré. Lance Henriksen a Arnold Vosloo v záporných rolích úžasně vynikli a dá se říci, že měli v sobě určité kouzlo. A co teprve akční finální tanec Jeana-Clauda s obratností sobě vlastní a akrobatickými hrátky s pistolí v ruce. John Woo zkrátka věděl jak na to. Jeho fanoušci se s výsledným filmem nesmířili a dlouhodobě bojovali za režisérskou verzi. A povedlo se. Je snad až o 22 minut delší a akce je tu doslova nonstop. ´Hard Boiled´ tedy mohl mít oficiálně silnou konkurenci. Režisérská verze je však bohužel v Evropě nedostupná, což je pro fanoušky akčních snímků v hongkongském stylu ohromná škoda. I tak se však jedná o velkolepé filmové dílo. John Woo tedy poprvé v Hollywoodu a Jean-Claude Van Damme se poprvé značně vyřádil se střelnými zbraněmi. Zní to divně, ale je to tak. Tedy ještě jednou. Jako ryze hollywoodský akční film je to pecka, ve filmografii Johna Woo vlivem zásahu studia však bohužel nic moc. Až na tu režisérskou verzi, kterou nemáme šanci vidět.

    • 5.9.2018  23:54
    Superman 2 (1980)
    *****

    Už to vypadalo, že na tři zločince odsouzené na začátku předchozího prvního snímku snad tvůrci zapomněli. Ale ouha, máme tu snímek druhý a v něm generál Zod a jeho věrní vojáci Ursa a Non v plné parádě. Natáčelo se samozřejmě souběžně s tím prvním, jen se na uvedení dal krapet delší čas. Snímek je tedy fantastičtější a akčnější, ale na romantickou stránku věci s ohledem na Supermana alias Clarka Kenta a Lois Lane se samozřejmě nezapomnělo také. V tom se poukazuje hlavně na to, co je zamilovaný muž schopen kvůli ženě udělat. Superman se zbaví svých schopností. Hrozba je však závratná a svět (co si budeme povídat, jde hlavně o Ameriku) je v nebezpečí, v jakém ještě nebyl. Do toho ještě starý známý Lex Luthor se svým komickým Otisem a o filmovou dobrodružnou a hlavně komiksovou zábavu je postaráno. Pokračování nemohlo být s ohledem na svou dobu lepší. Dějově navazuje na předchozí děj a dokončuje hlavně osud odsouzených zločinců, kteří se vlivem náhody dostali ze svého zajetí. Nejslavnější superhrdina tedy pokračuje ve svých dobrodružných etudách opět s tváří Christophera Reevese, který byl už nadobro s touto postavou tak nějak spjat. Dnes by se samozřejmě na snímku našlo spousta výhrad, ale to na věci nic nemění. Zub času prostě nemilosrdně pracuje. Navzdory svých nedostatků i tak má v sobě ten správný mix humoru a akce. Superman II je důstojným pokračováním, i když je tu jedno ale. V roce 2006 vznikla nová verze pojmenovaná jednoduše ´Superman II: Verze Richarda Donnera´ kterou nelze jinak než doporučit. I tento snímek má svá specifika a snad po divácké stránce přinese na daný příběh krapet jiný pohled.

    • 5.9.2018  23:09
    King Kong (1933)
    *****

    Skupinka filmařů pluje na tropický ostrov natočit exotický film. A setkají se s něčím, co by ani ve snu nečekali. Nejznámější klasický příběh v klasickém zpracování, který po technické stránce předčil očekávání. Jedná se o první filmové zpracování na základě námětu autora Edgara Wallaceho, který i po tolika letech doslova tají dech. Tvůrci se nebáli ničeho a šli dějově skutečně do všeho. Kombinace animace, miniaturních modelů a živého obrazu je dodnes naprosto dokonalá. Metoda stop-motion sice vypadá značně trhaně, ale na svou dobu to bylo něco, jako dnes CGI. Při sledování scény souboje King Konga s Tyranosaurem Rexem  snad mnohé české diváky připomene podobný souboj v českém snímku z roku 1955 ´Cesta do pravěku´. Karel Zeman se tu musel jistojistě inspirovat. Vedle japonské Godzilly je King Kong další ohromnou monster ikonou v dějinách filmu. A tak není od věci, že se k němu filmovými tvůrci stále vracejí. Příběh je nezapomenutelný a ve svém smyslu vlastně i poměrně jednoduchý. Obsahuje však vše. Dobrodružství, romantiku a v podstatě i tzv. ekohoror. King Kong naprosto ovládá celý film a svou zvířecí zuřivostí a kupodivu i lidskými city si dokonale získává divácké sympatie. Závěr moc dobře známý tedy budí přirozený smutek a opovržení nad lidskou hloupostí a honem za zisky. Úžasný nelehký herecký výkon předvedla hlavně Fay Wray v roli Anne Dorrow. Skutečná kráska a zvíře v nesmrtelném podání, která byla dokonce již i kolorována. Tohle je film, který musí mít ve své videotéce každý filmový fanoušek.

    • 5.9.2018  02:24
    Hellboy (2004)
    ****

    Hellboy patří ke komiksu, který se hodně těžko převádí do filmové podoby. Kupodivu, první snímek, mimo jiné natáčený v Praze pod režijní a scénáristkou taktovkou Guillerma del Tora, nedopadl zase až tak hrozně, aby vypadal nejhůř. Naopak. Dopadl velice dobře. Vše zásadní je obsaženo a Ron Perlman v roli samotného Hellboye vynikl tak honosně, že vypadá, jakoby ze samotného komiksu skutečně přímo vyskočil. A Karel Roden v záporné roli opět ukázal, že na to prostě má. V akci a ve vizuálních efektech se netlačilo zase až tak moc na pilu, jak dnes bývá zvykem, a tak bylo dáno přirozené místo příběhu, který vyznívá tak, jak vyznívá. Celkově to však stále ještě pořád nějak nebylo ono a tak byl vytvořen Director's cut, což dává snímku zcela nový rozměr. Snímek je zábavný stejně tak dobře jako komiks. Příběh je jednoduchý a sepsaný přesně tak, jak si to autor předlohy Mike Mignola představoval. Jeho um Guillermo del Toro prostě trefil. Jedná se tedy o povedenou zábavnou adaptaci komiksového díla, které stojí za shlédnutí. Pro komiksové fanoušky doslova povinnost.

    • 4.9.2018  22:55

    Kitty a Stud. Mladý pár neodolávající sexu. Vlastně to vypadá, jakoby to byl jejich smysl života. Všední dny jsou prostě jedna párty plná sexu a pokušení. Henrietta Holm a Sylvester Stallone ve svých prvních rolích, z nichž v herecké kariéře dále pokračoval je Sylvester. Snímek je právě u něj z dnešního pohledu nepochopitelný, ale každý prostě někdy a někde začínal. Zkrátka se bere vše, co je k mání. Snímek se tak stal součástí jeho legendy a není na tom nic špatného. Jako spousta erotických snímků je značně nudný, takřka bez příběhu a nějaké zajímavosti. Vlastně je spíše na uspání, ale to neznamená, že nemá žádnou hodnotu. Na 70. léta a danému přístupu k takovýmto filmům je snímek ještě dobrý. Ať se to někomu líbí nebo ne, snímek je v celé své špatnosti vlivem účasti Sylvestera Stalloneho vlastně příznačným sběratelským kouskem.

    • 4.9.2018  22:22

    ´Naši přátelé policajti´ Tak zní překlad francouzského komediálního snímku, který toho zase až tak moc žánrově neslibuje. Máme tu partu provádějící loupež, která se však zvrtne. Avšak stále ještě není nic ztraceno. Aby byl lup dokončen, musí se improvizovat. Dva z nich se převléknou za policisty a aby nevzniklo podezření, jako policisté se chovají. Zkrátka vyjíždějí k případům. Námět hodný na skvělou až situační komedii, ale nestalo se. Doba Louise de Funèse či Pierra Richarda je prostě nenávratně pryč. Scénář by nebyl špatný, ale v rámci humoru tomu nějak chybí nápady. Tempo má ten správný švih, sem tam zazní nějaká hláška i něco úsměvného se najde, ale nic to bohužel nezachraňuje. Jako prostý odpočinkový film ale může posloužit. Tohle spadlo do průměru a je to škoda. Potenciál to mělo.

    • 4.9.2018  03:58
    Lukas (1998)
    **

    Až neuvěřitelný námětový myšmaš. Archeologie, legenda o templářích v Americe, příchod Antikrista na zem, konec tisíciletí a konec světa. A Dolph Lundgren coby templářský zachránce. Jedno je však jisté. Příběh se velice podobá snímku s Arnoldem Schwarzeneggerem ´Konec světa´, který ale vznikl až rok po té. Že by námět pro kinofilm unikl, byl krapet upraven a rychle použit pro tento nízkorozpočtový videofilm? Nakonec i ústřední dvojice charakterově nemálo připomíná dvojici jinou. Stačí si jen vybavit snímek ´Univerzální voják´ . ´The Minion´ znamená v překladu ´Oblíbenec´. To Lukas dle děje skutečně je a těžko říci proč, neboť jako nejlepší bojovník toho na druhou stranu zase moc nepředvedl. Snímek selhává snad ve všem. Akce jen aby se neřeklo, dějový propletenec všeličeho, takže čert aby se v tom vůbec vyznal, napětí a atmosféra jako taková se musí domyslet. Bylo už někde vidět templáře se samopalem? Snímek tedy snad jen na jedno shlédnutí a to ještě v případě, že nebude k mání nic lepšího. Třeba ten výše zmíněný ´Konec světa´.

    • 4.9.2018  00:02

    Známý námět tentokrát ve spaghetti westernovém provedení a vůbec ne špatném. Ano, opět se jedná o skupinku odsouzenců k trestu smrti, kteří dostanou poslední životní šanci. Za cenu prominutí trestu půjdou na sebevražednou misi. Poprvé zpracováno asi v roce 1964 ve snímku ´Tajná invaze´, ale nejznámější je samozřejmě pozdější z roku 1967 ´Tucet špinavců´. James Coburn vs. Telly Savalas. Chamtivost, smrt a pomsta. Přímočarý příběh odehrávající se v době občanské války, kdy prach skřípe mezi zuby, nepřetržitě hučí vítr a nikdo nikým a ničím si není jist, vypráví systematický děj na téma pomsty a vykoupení. “Poprvé jsem zabil člověka.” “ Já naposled.” Poslední věty posledního dialogu hodné k zamyšlení.  Dějová linka si všímá svého a jedinkrát nevybočuje jinam. Všemu se dává patřičný čas a důraz, takže po scenáristické stránce se tu klasicky vypráví i obrazem. Chybí tomu však jediné a to výrazná až chytlavá melodie, která by snímek vždy připomněla. Mezi výraznými spaghetti westerny se však i přesto v žádném případě neztrácí. A ještě jedna věc. Bud Spencer tu opět dokazuje, že na dramatické role ještě stále nezanevřel.

    • 3.9.2018  04:20
    Halloween 5 (1989)
    ***

    Pátý Halloween plně navazuje na předchozí čtvrtý, odehrávající se, jak jinak, přesně po roce a tak se vracejí všechny zásadní postavy. A nic naplat, po minulém úspěšném Michaelova návratu opět dochází k sestupu. Jediné, co stojí za zvážení, je poslední půlhodina, kde si Michael dokonce na chviličku sundá masku a dojde k vcelku příznačné emocionální scéně pohledu s očí do očí mezi ním a Jamie. Jinak je to spíše psychologického rázu, což se sice přirozeně dotýká malé Jamie, po té, co prožila, ale v rámci snímku je to spíše na škodu. Použitá psychedelická živá kamera při snímání vyděšené Jamie se na takovýto film prostě nehodí. Její psychická vazba s Michaelem je taktéž krapet nepochopitelná, tudíž v rámci děje naprosto zbytečná. A tak se stalo, že se nějak vytratila honosná atmosféra, napětí a strach. Děj jako takový se v podstatě nikam neposouvá. Všichni si stále jedou to své a to je asi tak všechno. A tak je zase všude plno křiku a sem tam nějaký ten Michaelův vražedný útok, snaha Dr. Sama Loomise ho dopadnout, a nic víc. Režisér Dominique Othenin-Girard zkrátka tímto jen vařil z vody.

    • 3.9.2018  00:44
    Úlovek (TV seriál) (2009)
    *****

    Televizní čtyřdílná minisérie je svou brilantností, brutalitou a šokujícím dějovým vývojem jedné gangsterské rodiny, odehrávající se na přelomu 80. a 90. let, ohromným překvapením. V hlavní roli Tom Hardy, který se do role doslova vžil a viditelně si to užíval. Rodinná rivalita se tu veze na všech frontách a vypadá to, že nic a nikomu není ani pramálo svaté. Každá část pojednává určité období a ukazuje, co se za tu dobu změnilo a co ne. Děj dokáže šokovat a dovést do naprosté beznaděje. Násilí a konflikty se nevyhýbají ničemu a nikomu a dá se říct, že něco takové v televizní formě hodně dlouho nebylo. Děj poukazuje hlavně na fakt, že skutečně všechno souvisí se vším, a tak jakákoliv událost nemůže být v žádném případě náhoda či omyl. Nic tedy také nezůstane bez následků. Samotný závěr je nejen smutný a vyvrcholením všeho, ale hlavně je především pro ženy srdcervoucí. Tento televizní počin dokáže diváka připoutat do křesla a do poslední minuty ho nepustit.

    • 3.9.2018  00:36
    Úlovek - Epizoda 4 (E04) (epizoda) (2009)
    *****

    Zakončení je přesně takové, jaké mělo být. Nastupuje velké zadostiučinění, spousty slz a msty. A tak se příběh během těchto předpokládaných událostí zase postupně vyvíjí do ztracena. Ale má to styl.

    • 3.9.2018  00:34
    Úlovek - Epizoda 3 (E03) (epizoda) (2009)
    *****

    Události se přehouply do devadesátých let a dějství si všímá hlavně malého Freddieho, který se zřejmě dokonale potatil. Šokující zakončení třetí části hovoří za vše. Ale jak se říká, vše souvisí se vším. Atmosféra stále neutuchající a byť se už po divácké stránce hlavně sleduje, co se zase kde, co a komu stane, o šokující vývoj i nadále není nouze.

    • 3.9.2018  00:32
    Úlovek - Epizoda 2 (E02) (epizoda) (2009)
    *****

    Rok 1988. Dějství poskočilo o několik málo let dopředu a prozrazuje, co se za tu dobu změnilo a co ne. Šílenosti, agresivita a spousta konfliktů stouplo o nějaký ten level výše. Nikde nezůstane nit suchá a vše má jedno společné. Freddie. Druhá část jakoby se držela hesla: Nic nezůstane bez následků. Atmosféra se drží, jen se v šokujících momentech krapet přitlačilo na pilu.

    • 3.9.2018  00:22
    Úlovek - Epizoda 1 (E01) (epizoda) (2009)
    *****

    Rok 1984. Úvodní část začíná klasickou scénou. Hlavní postava všeho dění Freddie Jackson s tváří Toma Hardyho je propuštěn z věznice a doma na jeho počest probíhá oslava. Ne všichni jsou však nadšení. A netrvá dlouho a začnou se dít věci. Design 80. let je přesný. Prostředí, móda, soundtrack, prostě všechno. Gangsterský rodinný příběh začíná se vším všudy a rázně. Tom Hardy ve své roli násilnického šílence plně předčil očekávání.

<< předchozí 1 2 3 4 31 61 90 120
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace