MickeyStuma

MickeyStuma

Martin Štusák

okres Ústí nad Orlicí

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 29 58 86 114
    • 20.5.2018  20:22

    Polovina 80. let přinesla mnoho do dnes fanoušky vyhledávaných akčních snímků a tak není divu, že si tvůrci vzpomněli i na architekta Paula Kerseyho beroucího v zájmu spravedlnosti právo do svých rukou. Jako akční hrdina byl tématicky velice vhodný. A tak vzniklo třetí volné pokračování, které je od předchozích hodně odlišný. Pryč je psychologická stránka věci a citového porozumění. Tvůrci Paula poslali zpět do New Yorku navštívit svého přítele, který je mezitím, jak jinak, zavražděn. A tak se z tajnou podporou policie dostává do války gangů, kde nezůstane nit suchá. Nejakčnější díl série vezoucí se pouze na popularitě žánru své doby. Jako akční osmdesátce tomu není co vytknout. Patřičná dávka patosu, nemalého množství akce, sem tam nějaké té hlášky a hlavně hrdiny, který si s bandou grázlů umí poradit. Z nostalgického hlediska nestárnoucí akční béčkový film se svými klady i zápory, jak se na takový filmový počin sluší a patří.

    • 20.5.2018  19:55
    Zlatonosná řeka (TV seriál) (2015)
    ***

    Klondike a tzv. zlatá horečka. Krapet opomíjená minisérie na toto téma přináší poklidné vyprávění příběhu o třech irských imigrantech taktéž se pokoušející štěstí. O napínavé dramatické dobrodružství se tedy bohužel nejedná. Různé nepravosti a úskalí sice vynechány nejsou, ale právě onou poklidnou atmosférou spíše po dobrodružství lačnící diváky uspává. Televizní čtyřdílný počin spíše pro dámské diváky nemající rády násilí a krev.

    • 19.5.2018  21:05

    Televizní pokleslý filmový žánr, jaký produkuje Asylum, je zase bohatší o dobrodružství známého Sindibáda. Tentokrát je zasazen do současnosti, avšak s typickou známou klasickou zápletkou. Zpočátku to vypadá na zábavu, neboť hláškující Sindibád docela baví, ale neuběhne ani půl hodiny a vše zapadne do příšerné ponurosti až trapnosti všeho, co je tu k vidění. Studio Asylum se svým mockbusterem v plné palbě.

    • 19.5.2018  19:26

    Volné pokračování už vypadá jako nastavování kaše a ve své podstatě nepřinášející nic nového. Jen se přitlačilo na pilu, takže na ´to jedno´ myslí snad už naprosto všichni. Smůlou každého pokračovaní je fakt, že divák již ví co očekávat a tak v mnohém nepřekvapí a už jednou řečený vtip prostě tolik nepobaví jako předtím. Bohužel se to týká i tohoto snímku. Pro zmírnění této apatie tvůrci do děje nakombinovali povzbudivou romantickou linku, která kupodivu mezi fekálním humorem funguje. Diváky si to našlo a to je pro producenty nejdůležitější. A tak hurá do dalšího filmového dílu.

    • 18.5.2018  18:53

    Předchozí kinosnímek se odehrával v Bosně, druhý a už dějově skromnější videosnímek se podíval na dění v Severní Korei. Změna je hodně výrazná. Dějově slabší, avšak akčnější a v rychlejším tempu. Námět se drží prvního snímku, takže tu je opět převážně kritika vlastní politické síly a způsobu velení. Žádné oslnivé herecké výkony, dramatizace či nějaké napětí nelze očekávat. Jen prostoduchá střílečka, jak se na obyčejný akční videofilm sluší a patří.

    • 18.5.2018  18:31
    Dračí bouře (TV film) (2004)
    **

    Draci byli svého času hodně populární a vznikaly tak snímky vcelku dobré i nevalné kvality. A tento je jeden z nich. Natáčení bylo viditelně mrazivé a to byl zřejmě důvod, proč pouze na dvou místech. Na jakési zřícenině hradu a lesíku poblíž. Že jim tam neskutečně mrzlo je vidět na páře linoucí se z úst herců. Jedná se o televizní film a tím je v podstatě řečeno vše. Velice pochydérný příběh plný nelogičností a vůbec všelijakých podivností. CGI draků nevypadá nejhůř, ale ten scénář, tak jak je zpracovaný, je víc děsuplnější jak ty draci v něm dějově obsažené. Feministky však z tohoto počinu mohou mít radost, neboť se tu žena staví do stejné pozice jako muž. Chrabrá a statečná bojovnice bez příkras a hany. "Raději byste mě oblékl korzet a večerní šaty?" Na temnou dobu módní novinka, avšak genderová vyváženost musí snést vše, tak co. Na jedno zhlédnutí a pozapomnění stačí.

    • 18.5.2018  17:32

    Další z řady temných detektivních snímků z postapokalyptickou biblickou tématikou o odhalování zvráceného vraha. Pravda, s tou temností to není zase až tak převratné, avšak vlivem jednoduchosti, srozumitelnosti a brilantních dialogů se jedná o vcelku povedený tématický filmový počin obsahující dokonce i určitou morálnost. Jako obvykle jsou přítomny události vynucující otázky typu jak a proč zrovna takhle, ale to už k tomu prostě tak nějak patří. Příběh nekomplikovaný, atmosfericky neklidný a v jistém smyslu zásadní.

    • 17.5.2018  18:16
    Neon Demon (2016)
    *****

    Výrazné audiovizuální dílo ve své podstatě, skromnosti, extravagantního umění, ctižádosti a kultivovanosti krásy. Každý obraz mající barvy v určité fázi, který je v souladu s doprovodnou elektronickou až psychotropní hudbou, navozuje určitou plachost, nevinnost a hlavně efektivnost. Vášeň a emoce tu hrají hlavní role a byť se to zdá podivné, jedná se o jedinečnost ve své fantasii. Vizuální vyprávění má stále příběh, ale co si budeme nalhávat, tohle není nic pro obyčejné diváky. Film je pro tzv. ´náročné´ diváky, kteří dokáží ocenit vizuální stránku, soundtrack a herecké výkony, což v tomto případě vypadá skutečně velice impozantně. Tohle není nic pro diváky hledající pouze filmovou zábavu a už vůbec ne pro ty, co mají výhrady vůči extravagantnímu umění. Tohle je po filmové stránce úplně jiná liga. Tohle je skutečné filmové umění.

    • 16.5.2018  23:29

    Koncepce snímku je podobná americkému počinu z roku 2000 'Podezření’ a francouzskému z roku 1981 'Svědek’. Jen noc má prokurátor na to, aby vyřešil případ plný nesrovnalostí. ‘Slow Burn’ je originální název, který by se dal přeložit jako ‘Pomalé Hoření’, což značí, že pomalý je i tento film. Komorní vyprávění se nese v tajemnu nad všemi výpověďmi zde pronesené a jako správný detektivní děj má své propletence a tajemství. V jistém smyslu jsou pro někoho až moc okaté nápovědy k odhalení, pro někoho je vše až moc naroubované do složitosti. Atmosféra pro popkornové diváky nudná, pro ty ostatní vcelku zajímavá. Jen při pozorném sledování a přemýšlením nad všemi souvislostmi se dá snímek užít. Jinak bohužel.

    • 16.5.2018  17:40

    Teroristická skupina přepadne internátní školu a skupina chlapců se rozhodne se jim postavit. V originále je snímek nazván 'Toy Soldiers’ tedy 'Vojáčci’ což naznačuje pouhopouhou odlehčenou filmovou zábavu. Děj je napsán cíleně pro mladé diváky a tak atmosfericky podle toho vypadá. V hrdinství a akčnosti se netlačí na pilu a vše se vyvíjí pokojně, plynule a hlavně srozumitelně. A tak je namístě nemalé množství klišé a podivností, nad kterými nechává rozum stát, ale jako odpočinkový nenáročný snímek funguje dobře. V rámci tématu se dá snímek zařadit vedle obdobných dle šablony filmového hitu 'Smrtonosná past’.

    • 16.5.2018  16:50

    Autoimunita. Z lékařského hlediska má mnoho podob a kdo se s něčím takovým potýká, ví, že se nejedná o nic jednoduchého. Při autoimunitních onemocněních není organismus schopen správně identifikovat škodlivé vetřelce a imunitní systém ničí i buňky vlastního těla. Příběh o profesionální mladé novinářce příkladně poukazuje na nebezpečnou skutečnost autoimunity, kterou postihne mozek. Takový jedinec se začne chovat podivně, byť jen chvilkově, a ano, každý by řekl, že se chová jako blázen. Jenomže takovéto stavy se pomaličku zhoršují a problémy na sebe nenechají dlouhou čekat. Hrdinkou příběhu je Susannah, kterou taková nemoc postihne a my máme možnost vidět jak se takto postižený člověk mění, co na to společnost a rodina a hlavně lékařská věda. Zahrála si ji Chloë Grace Moretz, která tímto udělala ve své herecké kariéře další krok kupředu. K dokonalosti samozřejmě ještě toho hodně chybí, ale její snaha dát do role všechno je vidět. Nedokonalosti má i film jako takový. Schází tomu ta správná atmosféra zoufalosti a citů. Scény, kde lékaři nad Susannah lámají hůl, protože nemohou žádnou vyšetřovací metodou najít příčinu a rozhodnou se k řešení, které je po lidské stránce šokující, prostě s divákem zase tolik nehne, jak by správně mělo. Na druhou stranu je dobře ukázáno jak takový člověk autoimunitou mozku vypadá a co všechno se může stát. Už z tohoto hlediska snímek za povšimnutí stojí.

    • 15.5.2018  23:55
    Údolí boje (2016)
    **

    Nelegálním soutěžím v bojovém umění, jak je tímto počinem vidět, zřejmě stále není konec. Takovýchto filmů převážně z přelomu 80. a 90. let je natočených tolik, že se snad ani všechny nedají spočítat. V roce 1996 se k tématu ještě vrátil i samotný Jean-Claude Van Damme se snímkem ´The Quest´ a sám poznal, že to už byla chyba. Ale jak to tak vypadá, někdo si všiml, že se vždy jednalo pouze o ryze mužskou záležitost a rozhodl se to striktně změnit. A tak tu máme opět v nelegálním zápase zabitou holku a její starší sestru rozhodnutou ji pomstít. Klasický námět, klasická šablona, ale naprosto neotřelé zpracování. Dívky z ulice, drsné hlášky a rvačky. Nic proti ničemu, ale když je špatná kamera, špatný střih a děravý scénář, spíše takovýto snímek budí úsměv. Každopádně nechť divák zapomene na křehké a něžné pohlaví, které ani květinou neuhodí. Tady jde o něco jiného. Pro zajímavost, ve stejném roce vznikl ještě jeden takový obdobný snímek a to pod názvem:' ‘Lady Bloodfight’. Že by si konkurovali?

    • 15.5.2018  19:51

    Tři mladí američtí mládenci zabrání teroristickému útoku ve vlaku na francouzském území. Příběh dle skutečné události a snad není nikoho, kdo by si to ještě nepamatoval. Netrvalo dlouho a chytl se toho Hollywood s Clintem Eastwoodem v čele. Scénář se však nezaměřuje na čin jako takový, ale na ony tři mládence. A tak vlastně vznikl životopisný film o tom, jak se seznámili tři chlapci, ze kterých se stali kámoši až do dospělosti. Vyprávění je občas přerušeno flashforwardem prozrazující kam to celé směřuje. Clintnův režisérský rukopis je znát, ale bohužel děj velice trpí zkratkovitým scénářem. Film je pouze oslavou zachránců ukazující jejich dětství, počátky vojenské služby, dovolenou trávící projížděním Evropy, onou událostí a oceněním, což doplňuje přímá účast všech tří hrdinů. Ano, skutečně hrají sami sebe. Clint je vedl dobře a tak na neherce podali vcelku dobrý výkon. Je to však krátké, málo rozvinuté, zkrátka, jak už je uvedeno výše, zkratkovité. Atmosféra, dramatičnost a napětí? Ne, nic takového. Bohužel. Uspěchanost něco takového natočit je znát a zcela zbytečně.

    • 15.5.2018  18:58
    Až na doraz (2014)
    ****

    Kriminálního detektiva začne vydírat někdo, kdo viděl jak zakrývá mrtvého muže, kterého ve stresové situaci a v podnapilém stavu porazil autem. Hra kočky s myší, kdy dlouho není poznat kdo má před kým navrch. Příběh plný překvapení ve vývoji děje, který si drží plynulost, dramatičnost a mírnou temnou atmosféru. Nechybí nadhled a černý humor, což polevuje na vážnosti. Snímek je stylový a ve svém žánru zásadový v hloubce příběhu, soucitu a přesvědčení. Celé se to veze na pomezí gangsterské komedie a kriminálního dramatu. A funguje to.

    • 9.5.2018  21:27

    Děj milostného a tak trochu i tajemného příběhu je jednoduchý, avšak velmi pevný v základech. Pronesené dialogy vyznívají takřka jako verše a romantickou atmosféru společně s nádherným soundtrackem velice vynáší. Jeanne Moreau a Jean-Paul Belmondo vytvořili dvojici, na kterou je radost se dívat. Příběh je skutečně jako báseň mající jedno pojítko a tím je kavárna, kde se stane tragédie z lásky. Anne a Chauvin se tam seznámí. Kupodivu je to i místo, kde Anne Chauvina vždy najde. Plamínek lásky zažehne a je otázkou, jestli to tam, kde to všechno začalo, zase také skončí. A hlavně jak. Vše co je ukázáno má nějaký smysl a symboliku, k čemuž je nutný potřebný kontext k jejich uchopení. Motorový člun procházející otevřeným oknem v úvodní scéně je interpretován jako symbol svobody. Magnólie v některých scénách představují sexualitu Anny a když v jedné zavře okna, signalizuje to její neschopnost sexualitu zvládnout. A nebo víno, které Anna pije. To jí pomáhá zapomenout na sociální zátěž, kterou drží a symbolicky tak popisuje její odloučení od takového břemene. A jsou tu mnohé další. Snímek podle knižní předlohy Marguerite Duras je krásným přepisem a velice láká si onu knihu přečíst. Snímek se už stal poněkud zapomenutým a je to škoda. Jako ukázka, jak se takovéto filmy mají dělat, je velice příkladná.

    • 8.5.2018  19:45

    Působivý povídkový snímek tématicky z  tzv. předvečera svátku všech svatých nazvaného prostě jako ‘Halloween’ natočený, jak prozrazují úvodní titulky, podle stejnojmenného komiksu. Povídky jsou vkusné, žánrově nápadité a vzájemně propojené. Tomu napomáhá i tajemná postavička Sama, která všechny povídky provází. https://static.comicvine.com/uploads/original/13/137718/2929458-tumblr_mjjiehpl9n1rfnp17o1_500.png Tato antologie povídek slouží jen jako zábavný nadhled daného večera. Takže žádná hrůza, napětí či zběsilý krvák. Na daný svátek jako neškodný film pro celou rodinu zcela vhodný.

    • 8.5.2018  16:23
    Ničitel (1997)
    ***

    Teroristé přepadnou školu, vyberou děti mající bohaté rodiče a jde se do vydírání. Ale pozor, je tu někdo, s kým rozhodně nepočítali. Všehoschopný šestnáctiletý hacker se pro ně stává tak ohromnou hrozbou, že i John McClaine bledne nad jeho schopnostmi závistí. Ano, je to tak, tento snímek se drží šablony snímku ‘Smrtonosná past’, jen z rozdílem, že se neodehrává ve vánočním čase. V roli zachránce se ukázal Vincent Kartheiser, který si tak okusil akční slávu Bruce Willise. Hlavní padouch má tvář Patricka Stewarta, který ho ztvárnil až s neskutečnou nadsázkou a nadhledem. Dějství příběhu skutečně používá určité momenty ze Smrtonosné pasti, což bylo určitě taktéž cílené. Příběh je vlivem věkového zaměření diváků značně jednoduchý a takřka s naprostou absencí dramatu. Jedná se jednoznačně jen o ryze nenáročnou filmovou akční legrácku pro dospívající mládež v celé své naivitě a nadsázce.

    • 8.5.2018  15:44

    Nízký televizní rozpočet a tím i značně levná vizualizace. Snímek v produkci studia Asylum, který však na druhou stranu vypadá lépe, než to, co toto studio plodí nyní. Scénář na takový snímek je dostačující a režisér Stuart Gordon to zpracoval zcela odlišným stylem, než jak bylo u něj dříve zvykem. Jeho rukopis je však přeci jen místy znát. Příběh o mladíkovi, který se náhodně dostal do kšeftu, který je v rozporu se zákonem, aby se to nakonec od chlebodárců otočilo proti němu a on se vydal na cestu pomsty, je námět skvostný a rozhodně by si zasloužil lepší scenáristické zpracování a větší rozpočet. Ale ani takto televizně nevypadá špatně, i když určitých podivností a nesrovnalostí je tu více než dost. Pokud nebudou od toho vyžadovány až moc velké nároky, na shlédnutí jen tak z nudy postačí.

    • 7.5.2018  02:27

    Klasický příběh o King Kongovi odvyprávěný trochu jinak? Ale ano a je to stejně přitažlivé jako originál. Námětová šablona byla zachována, jen tvůrci v ději provedli určité změny a byl přidán humor. Jako parodie to však v žádném případě nevyznívá. O dobrodružství a napětí samozřejmě není nouze a i zde je přítomna rouška emocí. S ohledem na dobu vzniku je stále velice příznačná vizuální stránka. Kombinace klasické animace s živými herci je v rámci možností své doby i dnes naprosto úžasná. Příběh má pevný děj a i přes úsměvné momenty dokáže vlivem dramatizace zaujmout. Vrcholem všeho dění není mrakodrap, jako u originálu, ale velký dětský domov v plamenech a snaha o záchranu malých dětí. Tady byl dokonce u jinak černobílého filmu použit červený filtr a byl to dobrý nápad. Tato scéna tak ještě více tají dech. Příběh je opět jednoduchý, dobře uchopitelný a úsměvný. Snímek dnes patří mezi výjimečnou klasiku a zaslouženě, neb stále přináší nezapomenutelný zábavný filmový zážitek.

    • 6.5.2018  17:42

    Námět příběhu je v podstatě stavěný na stejném principu, jako je u českého snímku z roku 1983 ‘Babičky dobíjejte přesně!’ Tam se roboti mající vzhled babiček starají o celou rodinu. V tomto americkém snímku už roboti vypadají skutečně jako roboti a starají se o staré lidi. Jeden takový ho dostane od svého syna, byť to zásadně odmítá a jak už to tak bývá, celý děj je o tom, jak si k takovému přístroji hledá cestu jak duševně, tak i citově. A tak tu máme sci-fi příběh takřka rodinného typu pojednávající souznění jednotlivce k moderní technologii jako součásti života. Ano, je to o nevraživosti, pochopení a citech, což tu v souznění s roboty bylo už několikrát, ale takto prezentované se přeci jen nese krapet v originalitě. Důchodci a moderní technika? Ti si k sobě hledají cestu v jakékoliv době a nemusí to být hned robot. Snímek tedy upřímný, působivý, inteligentní a atmosférou příjemně odpočinkový.

    • 6.5.2018  17:04
    Valentino (1995)
    ***

    Příběh o neustále truchlící mladé vdově nad smrtí svého manžela, která je utěšována svými kamarádkami. Co postava, to osobní charakter a vztahy mezi sebou. Ryze dámská záležitost působící značně obyčejně a snad jen pro dámské diváky bohulibě. Jen oni mohou souznít s chováním a myšlenkami hrdinek příběhu. Pro ostatní spíše nuda a nezájem.

    • 5.5.2018  17:50

    Volné pokračování zajímavého snímku, který ve své době vzbudil pozornost až na politické úrovni, se veze zcela na stejné koleji jako ten předchozí. Změnilo se jen místo. Architekt Paul Karsey tentokrát žije v Los Angeles a plně se věnuje své práci. Příběh však věrně kopíruje předchozí šablonu. Opět banda divokých výrostků vtrhne do Karseyho domu, kde znásilní a zabijí nejdříve hospodyni a posléze i jeho dceru, která se ještě nezbavila traumatu z předchozího zážitku. A tak se Karsey opět vydá na cestu pomsty, na které smete i jiné zločince, když je svědkem jejich ohavných činů. Do děje se vrací i detektiv Frank Ochoa, který v něm má pochopení, zákon nezákon. Představitelé zločinců opět přehrávají, i když ne tolik, jako ty posledně. I tak se jedná o vadu na kráse na celém snímku, který je tentokrát krapet akčnější a méně zaměřený na charakter onoho architekta. Tvůrci si zřejmě řekli, že je už u diváků známý dost. Také scéna znásilnění opět vyznívá hodně brutálně, čímž z toho vyvěrá plné pochopení Kerseyho rozhodnutí k činu. Snímek tedy nic nového, zásadního a překvapivého nepřináší. Jak už bylo zmíněno, snímek je krapet akčnější a naopak se ubralo na dramatičnosti myšlenkových pochodů hlavní postavy. Film se tedy zdá být zcela zbytečný, ale dejme tomu. Natočen je dobře a tentokrát s volnější atmosférou.

    • 5.5.2018  17:06

    V maturitních písemkách je ukryt tajný test. Tento test neprověřuje jak umí studentky číst, psát nebo počítat. Ale zjišťuje jejich vrozenou schopnost lhát, podvádět, bojovat a zabíjet. Ten, kdo uspěje je přijat na tajnou polovojenskou akademii. Někdo jim říká svůdkyně, někdo jim říká špiónky, jen blázni jim říkají neviňátka. Ony sami si říkají agentky D.E.B.S Po představení kratičkého promo filmečku nazvaného jednoduše D.E.B.S. dostala režisérka a scénáristka v jedné osobě zelenou a natočila dívčí akčně špionážní film, za který by se nemusel stydět ani televizní kanál Disney Channel. Styl původních Charlieho andílků je stylový v celé své prvotřídní naivitě. Šablonovitý děj, krásné dívky, akce, láska, romantika. Co chtít víc. Snad už jen tu logiku. Je to blbé každým coulem a kdo se na to mimo cílených dívek vydrží dívat déle jak deset minut, vydrží už opravdu všechno.

    • 5.5.2018  16:33
    NON-STOP (2014)
    ****

    Liam Neeson měl zase štěstí na scénář a režiséra, který to dokázal dokonale přenést na plátno. V průběhu transatlantického letu dostane letecký maršál řadu podivných esemesek, ze kterých se nakonec vyklube hrozba. Buď dostane 150 milionů dolarů a nebo někdo zemře každých 20 minut. A hrozby se skutečně začnou naplňovat. Ještě nikdy se snad letecký maršál nedostal do takové svízelné situace, kdy má proti sobě neznámého vyděrače, cestující i podporu na zemi. A mrtví pomalu přibývají. Vyděrač to má promyšlené dokonale. Napínavá atmosféra začne ihned po startu letadla a vše se rozvine tak, že si ani divák není jistý, na čí stranu se má připojit. Sebeovládání maršála je zcela na místě. Vydrží to? Liamovi bylo v době natáčení 62 let a ani to není poznat. Jeho kondice je fantastická. Škoda, že více prostoru nedostala Julianne Moore. Její role je dosti nevýrazná a tak tu podivně působí jako páté kolo u vozu. Každopádně je příběh velmi dobře promyšlený, čímž si napětí dokáže udržet do poslední minuty. Tématicky se jedná o hodně dobrý filmový zářez na poli dramatických snímků odehrávajících se na palubě dopravního letadla.

    • 4.5.2018  19:23
    Leon (1994)
    *****

    (Director's cut) Impozantní dílo, které je v director's cut ještě impozantnější. Atmosféra souběžná s autenticitou lidského přístupu v konfrontaci cesty zločinu je v takovémto uchopení hodně odvážná, ale ve své podstatě zásadní. Příběh je jednoduchý, avšak velmi dobře ve svém záměru zpracovaný. Postavu Leona Luc Besson převzal ze svého snímku ‘Brutální Nikita´, kde se jmenoval Victor, honosně ji rozvinul a charismatický Jean Reno si roli stejně honosně zopakoval. Leon se živí jako tzv. čistič, ale stále v sobě ukrývá lidskost, což se ukáže ve chvíli, kdy do jeho života vstoupí dívenka Mathilda. Mladinká začínající Natalie Portman prokázala herecký talent a je dobře, že jí dal Besson šanci. Její debut je prostě skvělý. Reno a Portman tak ztvárnili dvojici, která se hodně těžko bude překonávat. Chemie mezi nimi prostě funguje každou vteřinou ať se děje co se děje. A když se proti nim postaví Gary Oldmen, vznikne z toho hotový filmový koncert. Není divu, že Besson Oldmena do záporné role angažoval později ještě jednou do svého snímku ‘Pátý element’. A tak se dá říci, že se jedná zatím o nejlepší výtvor Luca Bessona, který jakoby nestárnul.

    • 4.5.2018  00:00
    D.E.B.S. (2003)
    *

    Tak tato filmová povídka může velmi dobře posloužit jako ukázka ženských představ o akčním filmu. Styl původních Charlieho andílků je stylový v celé své prvotřídní naivitě. Šablonovitý děj, krásné dívky, akce, láska, romantika. Co chtít víc. Snad už jen tu logiku.

    • 3.5.2018  22:57

    Je velice těžké tento snímek pojmout. O co se jedná? O remake snímku ‘Povodeň’ z roku 1998 a nebo o jeho mockbuster? To druhé spíš. Snímek je akčnější, efektnější, prostě jízda. Jenomže po vizuální stránce vlivem CGI a trpce napsaného scénáře plného kýčů se  velice věrně přibližuje tvorbě studia Asylum. Divák tady nemůže být náročný co se týče logiky, fyzikálních zákonů a plynulého vývoje děje. Je to vize a po akční stránce dobrá vize a jako ryze popkornový snímek se dá užít zcela stejně jako akční komiks. A v tomto směru to Rob Cohen natočil dobře. Jen má poněkud jiný rukopis než třeba Michael Bay.

    • 3.5.2018  19:00

    Zajímavě skromný snímek ze zákulisí historického přistání prvního člověka na Měsíci. Přesněji řečeno, co všechno se dělo, aby lidstvo mohlo celou událost v přímém televizním přenosu vidět a hlavně slyšet slavná slova Neila Amstronga: “Je to malý krok člověka, obrovský skok pro lidstvo.” Snímek natočený na základě skutečných událostí přináší pohled na jednu z největších událostí v historii lidstva svěžím dojmem a zase krapet z jiného úhlu. Nechybí humor, přirozenost a zásadovost. Kdo by kdy řekl, že taková anténa měla kvůli signálu nejlepší místo uprostřed ovčí farmy. Snímek vypadá sice televizně, avšak zpracováním věrohodně. K tomu dopomohly hlavně autentické záběry vesmírné agentury NASA. Takže rok 1969, Apollo 11, přistání na Měsíci a snaha o televizní přenos. Snímek přináší zcela přirozený příběh s dramatickými i humornými okamžiky.

    • 3.5.2018  18:15
    Cela (1996)
    ***

    Vnuk své ho rasistického dědečka odsouzeného k trestu smrti za bombový útok, který zapříčinil smrt dvou malých chlapců, se po absolvování právnické školy snaží o nemožné. Pomoct mu. Jeden by očekával atmosferické soudní drama s citovým přesahem nad vážností situace, ale neděje se tak. Jediné co upoutá pozornost je Gene Hackman v roli odsouzence. Jeho skromný výkon ani tentokrát nezklame. Starý zlomený muž smířený se svým osudem, avšak stále se nevzdávajícího svých ideálů. Příběh pojednává o posledních minutách člověka odsouzeného k trestu smrti a politikaření kolem toho a to je tak v podstatě vše. Onen vnuk coby obhájce se místy v ději zdá být zcela zbytečný. Příběhu prostě nic zásadního nepřináší. Děj má sice plynulý a poklidný vývoj, ale jeho plytkost má problém zaujmout. Škoda, takový námět měl na víc.

    • 2.5.2018  18:20

    Velmi dobře odvedený psychologický thriller vkusně kombinující low-key, realismus, expresionismus a ekohoror. Hustá atmosféra pohrávající si s obyčejnou lidskou představivostí a strachem se tu dá doslova krájet. Tvůrci se nebáli použít Hitchcockův styl práce s obrazem a reáliemi a tak se sice zdá být tempo pomalejší, ale v rámci budování strachu z neznáma to byla trefa do černého. Příběh páru procházející manželskou krizí toho času na výletu do divočiny ve snaze si vzájemný vztah otužit je ve svém smyslu velice jednoduchý, ale postačil. Rozdílnost charakterů vyprodukuje své opodstatnění v sobě samém i v rámci okolí, které nezůstane bez následků. Méně dialogů dává více prostoru obrazu, který je hlavním tahounem ve vyobrazení izolovaného místa. Film bez vizuálních efektů, dramatické hudby a dnes tolik populárních lekaček a přesto plný napětí. A to se dokonce jedná o jeden z mála snímků, který dokáže v divákovi během sledování i dnes vyvolat skutečný pocit strachu. Myšlenka příběhu je tedy jasně daná. Když někde tábořit, tak u toho nemít bezvýznamný postoj k přírodě. Mohlo by se to vymstít.

<< předchozí 1 2 3 4 29 58 86 114
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace