MickeyStuma

MickeyStuma

Martin Štusák

okres Ústí nad Orlicí

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 27 53 78 104
    • 12.12.2017  14:25

    Popkornová verze jednoho z známějších příběhů Alexandra Dumase st. kterou rozhodně nevezmou v potaz fanoušci literární předlohy. Příběh je pro svoji volnost a nadhled značně poupraven, tudíž snímek předkládá dějství snad jen předlohou se inspirující, byť se zachováním všech postav. A tak tedy tvůrci jednoznačně vyprodukovali zcela ojedinělý zábavný dobrodružný film a to bez očekávané špetky romantismu, intrik a lstivosti. Ale nakonec, proč ne? Filmových verzí je už spousta a tak není od věci si s tím krapet pohrát. A tak se tento počin může zařadit ke snímkům ´Tři mušketýři´ z roku 1993 a ´Muž se železnou maskou´z roku 1998.

    • 12.12.2017  13:52
    Orphan (2009)
    ***

    A máme tu další příběh o adoptivním dítěti, kterého snad posedl sám ďábel. Tentokrát se jedná o devítiletou dívku, kolem které se dějí věci vskutku nevídané. Alespoň v tomto příběhu. Nic naplat, takovýchto snímků je již tolik, že tento absolutně nemá čím překvapit. Budování atmosféry je příznačné, avšak pomalé, což vede k nudné táhnoucí dějové lince. Příběh sází na děsivost mající v sobě určité tajemství, ale chytne už snad jen diváka vidějícího něco takového zcela poprvé. Nasazená laťka temné stránky tempo značně zpomaluje, čímž se ztrácí živost děje. Ale je třeba uznat, že Isabelle Fuhrman zahrála svoji postavu naprosto úchvatně.

    • 9.12.2017  14:24

    Kinematografie Jižní Koree překvapila zábavným snímkem o dvou kadetech policejní školy ve snaze zachránit unesená děvčata. Celé dějství je svižné, plné humorných situací a nějaké té akce, kdy ta vrcholná na diváky čeká na samém konci. O ryze akční film se však v žádném případě nejedná. Na začátku se odehrává nástup nových Kadetů spojené s loučením s rodiči, jejich první výuka, test a fyzický výcvik. A tak tohle všechno vřele připomene starou dobrou americkou klasiku ´Policejní akademie´ či český pokus o něco podobného ´Byl jednou jeden polda´. Když dva kadeti, kteří se přes různé patálie spřátelí, společně odejdou na vycházku, jsou později náhodně svědky únosu děvčete. Děj tak dostává zcela jiný směr. Oba chlapci se s vervou sobě vlastní okamžitě pustí do pátrání a tak poprvé zažijí policejní práci, byť nelegálně a bez vědomí policie samotné. Dostávají se do různých situací, které pobaví, anebo alespoň vyvolají lehký úsměv. Humor z děje vždy nějak vyplyne. Film osvěží, pobaví a zanechá za sebou příjemný filmový odpočinkový zážitek.

    • 8.12.2017  16:50

    Velmi očekávaný televizní seriál začal přesně tak, jak měl. Hned na začátku je divákům předhozena ohromná bitva o Akkon, kde je snaha zachránit pověstný Svatý grál. A následují další události mající převážně za úkol představit některé hlavní postavy celého příběhu, který se veze na zcela volné dějové lince, než na věrných historických faktech. První díl tedy ukázal to nejpodstatnější a tím je zábavné televizní zaměření celého projektu. Seriál má diváka bavit a ne poučovat historií. Od toho jsou díla dokumentární. Začínají tu první intriky. A hned to odnesli židé. Toto náboženské etnikum to nemělo lehké snad v žádné době. Takže co je vidět především. Jako velkorozpočtové kinofilmy se rozhodně seriál netváří. Děj je držen v jednoduchosti vypravující příběh na pomezí legend a historických událostí. Na televizní rozpočet rozhodně dobré.

    • 3.12.2017  22:19
    Fakulta (1998)
    ****

    Snímek je pojat na stejném konceptu, jako byl úspěšný ´Vřískot´, který se zaměřil na téma -masový vrah v masce- a který ve své zábavnosti neponechal nic náhodě. Robert Rodriquez šel stejnou cestou jako Wes Craven, avšak se pro změnu zaměřil na téma neznámého organismu parazitujícího v těle člověka. Co už takových filmů bylo. Jedno je však jednoznačné a to použití námětové šablony snímku ´Věc´. Například scéna, kde se studentíci pomocí drogy testují, jestli někdo z nich není napaden, rozhodně není náhodná. Jistě si vzpomeneme na obdobnou scénu právě v onom snímku ´Věc´. Jinak je tu mnoho odkazů i na jiné klasické filmy a pozná je jen skutečný znalec. S stejně jako ´Vřískot´je snímek pojat zábavně, místy až parodicky a žánrově zásadově. Potoky krve a useknuté údy tu rozhodně nejsou a na hrůzu se také nijak zvlášť nehraje. Takže co víc dodat? Jedná se o ucelený teenagerovský popkornový sci-fi horor a stejně tak by se měl brát. Zkrátka se jedná o čistou hororovou zábavu a nic víc.

    • 3.12.2017  19:31

    Jak říká Bill Hicks: ´Svět je šílenej, ale jsem pyšnej, že do něj patřím.´ Velká Británie a filmová prezentace taneční hudby a klubové scény. Je víkend a jde se pařit. Víkend plný chlastu, drog, sexu a hudby. V podstatě jde o to, že přesně takto se mluví o partypeoples a tento snímek si z toho vyloženě dělá legraci. Rozhovor dvou děvčat s televizní reportérkou na téma braní drog budiž jedním příkladem za všechny. Téma tak ponechává se rozhodnout, zda to dobré převažuje nad špatným. Braní drog je prostě nesmysl. Mládež se baví a je jedno o jaký druh hudby se jedná. Snímek je dnes už i takovou filmovou vzpomínkou na 90. léta, kdy byla taneční hudba na vrcholu a kdy si to dnešní čtyřicátníci užívali. Jedná se o nejlepší filmovou výpověď tohoto druhu pohrávající si s realitou a absurdnem. Vyobrazuje britskou klubovou kulturu, tzv. generační mládeže a jejich typický komunikační problém se starší generací. K tomu grandiózní soundtrack, ohromující klubová atmosféra a prostě radost ze života. To vše v osvěžujícím realismu se smyslem pro humor. Více upřímnosti tu snad být už ani nemohlo. Mít nejlepší kamarády a jít s nimi na party je to nejlepší, co může mladého člověka v životě potkat. A o to tu jde především.

    • 3.12.2017  15:44

    Nezávislý snímek o dvou mladých lidech, jejich snech o svobodě, toleranci a lásce. Zoufalství a beznaděj v jejich domovech je donutí k útěku, a snaží se uniknout zlu, které je provází. Nemají oporu, nemají pochopení. Je to i příběh o dospívání a rodičích nechovajících se jak by měli. A když má navíc rodič násilný charakter, hořká pachuť reality staví dějství do temné roviny. Jenomže ani takový charakter není jen tak od věci. Každý má svůj nelichotiví osud který člověka zlomí, čímž se projeví jeho tragická neohleduplnost se zlomenou duší. Dramatický thriller ve svém vyprávění pluje jako vánek a věrně si drží neklidnou náladu v atmosféře ekonomického zoufalství zároveň s nadějí mladých duší v představách o lepším životě. Pozitivní poetická konfrontace na samém konci příběhu je k zamýšlení. Je to příběh o úzkosti mládí a síly první lásky. A je to příběh hodně znepokojující.

    • 2.12.2017  21:57

    Syrový brutální příběh o pomstě žánrově s přesahem do artu podpořen vkusnou výpravou a ohromující kamerou používající cílené filtry. Syn Pierce Brosnana Sean pojal snímek vskutku stylově. Jako režisér  překvapil. Příběh začíná typicky násilnou scénou, která osvětluje důvod pomsty. Už zde je velice drze emocionální. Osoba toužící po pomstě je hluchá. Zajímavý aspekt, se kterým si děj zase až moc nijak nepohrává. Dějství se převážně zaměřuje na osobu roznášející strach, potoky krve a smrt. Dalo by se říci, že se jedná nezvykle o artový slasher, avšak filmové vyjádření se přeci jen pohybuje na jiné úrovni. Myšlenka celého dějství je jednoznačná. Pomsta není ušlechtilá, ale lidská. A když už člověk něco takového dělá, tak to má dělat pořádně. Charaktery postav jsou jednoznačné, dějová linka jasná a souhra brutality s náboženskými motivy vyvážená. Pro svoji krutost není snímek pro slabší povahy. Příběh byť smysluplný je ve své hnusotě a krutosti jen pro určitou skupinku diváků.

    • 2.12.2017  19:34

    Velkorozpočtový snímek je co se týče výpravy velkolepý, dějově se silnými aspekty obrazu a scenériemi v jistém smyslu přijatelný. Na filmové zpracování těžké téma a je vidět, že ne úplně se příběh povedl přenést na stříbrné plátno. Na začátku je dějově nabídnuta bojová scéna, aby se vše nakonec obrátilo v pomalejší vývoj k dalšímu konfliktu. Stopáž snímku se jeví jako zbytečně dlouhý. O dramatizaci sice nouze není, ale jak se říká, čeho je moc, toho je příliš. Pod kotlem to neustále vře, ale k vrcholu ne a ne dojít. Historické souvislosti New Yorku s tímto filmem znají snad jen Američané, takže věrnost událostí je lépe ponechat na nich. Příběh o New Yorku a Americe v letech 1846 - 1862, kdy vládne bezohledné násilí, iracionální chování, korupce a hlavně neúcta k demokracii jako takové. Manipulace voleb a vzájemné napadání hraničící až se šílenstvím. Drsná podívaná o další americké nelichotivé historické éře o svém vývoji a budování Ameriky.

    • 1.12.2017  17:47
    Renesance (2006)
    ****

    Černobílé anime na základě reálného filmu. Francouzští tvůrci vsadili na noir, což atmosféru vzdálené budoucnosti posílilo. Příběh má také nějaké to filozofování. Animace je na tento styl povedená a to i po vizuální stránce. Černobílý komiks tu zkrátka ožil v celé své černobílé kráse. Děj pomalejší, což je na žánr přínosné. Nevyhýbá se ani akčních scén. Pravda, moc jich tu není, ale to už u thrillerů tak bývá. Snímek jako takový byl zajímavým experimentem, který se dál vyvíjel a jak víme, chytli se ho i čeští tvůrci. Komiksové fandy nadchne, fanoušky sci-fi snad, ostatním bude spíše na obtíž. Je tu jen černá a bílá. Z počátku na sledování obtížnější, ale dá se na to zvyknout. Jedná se o stylový a kreativní film, kde černobílá kresba zvýrazňuje futuristickou architekturu, technologii a život v Paříži. A když se do toho ještě zapojí fantazie diváka, veškeré představy dosáhnou svého. S pozdějším ´Sin City´ naprosto nesrovnatelné.

    • 1.12.2017  16:47

    Nějaká temná atmosféra děj provází, ale to je asi tak všechno. Námět příznačný, ale málo rozvinutý. Příběh má mnoho nelogičností, které bortí veškeré představy o temném thrilleru. Jako např. Tracy byl omylem vyoperován zdravý vaječník a byť se to nemocnice snaží utajit, ona ví vše a dokonce, jak sama uvádí, již ráno mluvila s právníkem. Hm… Tady byla rozhodně snaha děj bezmyšlenkovitě urychlit. A takto by se dalo pokračovat dál. A smysl toho všeho? Máme tu jakéhosi sériového vraha a dějově jenom proto, aby Andy zjistil, že nemůže mít děti. Tady se tvůrci tedy setsakramentský sekli. Snímek vhodný leda tak pro televizi pro pozdější dobu na uspání. Přemýšlet u toho k ničemu nevede. No nic. Tak snad příště.

    • 1.12.2017  16:17

    Svižná akční komedie přesně tak, jak to umějí jen Francouzi. Gérard Depardieu opět v roli tvrďáka ve dvojici nikoliv s Pierrem Richardem, ale tentokrát s neméně komediálně zdatným Christianem Clavierem. Ne, roztržitého ňoumu tu opravdu nehraje. Oba už měli za sebou úspěšný snímek ´Návštěvníci´ a jak již dnes víme, v následujících letech společně natočili nejen pokračování, ale i komiksové příběhy o Asterixovi. V tomto snímku je v centru dění malý čínský chlapec, balík cenných papírů, kněz, čínská mafie a andělé. Tohle všechno tvůrci hbitě smíchali dohromady a vznikla taškařice, která je odvyprávěna rychlostí kulometu. Vlivem rychlého střihu a střídání scén se stačí jen na chviličku ohlédnout a divák v ději okamžitě ztratí nit. Dynamiku to má úžasnou. Akční scény v hongkongském stylu komediálnost neruší. Naopak jej dokonce výborně doplňují. Snímek jako celek prostě funguje. Jean-Marie Poirév v podstatě ve své režijní tvorbě dělá to samé co Francis Veber, jen daleko živějším dojmem. Jestli se z toho stane komediální klasika se v budoucnu uvidí. Potenciál na to má.

    • 1.12.2017  15:37

    Solidní detektivní příběh s ohromným sexuálním nábojem. Silný příběh a herecké výkony Michaela Douglase a Sharon Stoune dokáží diváka připoutat svým velmi jednoduchým příběhem, který je však plný zvratů a úskalí. Sexuální náboj spisovatelky Catherine Tramell v podání Sharon, a její chytrost, svůdnost a přesvědčení bortí veškeré vtípky o blondýnkách. Režisér Paul Verhoven opět věděl co dělá a scénář převedl do filmu jak jen nejadekvátněji to šlo. Sexuální napětí tu jiskří takřka neustále a to je právě to, co je na diváka cílené. Umí odvrátit pozornost od faktů a tak nejen divák tápe. Ano, nejen divák. Ani detektiv Nick Curran v podání Michaela neví kde mu hlava stojí a jak to tedy se vším je. Snímek provází mírné napětí, ale zvědavost co se kde vyvrbí nenechá na pochybách. Sem tam je sice nějaký ten vývoj přeci je předvídatelnější, ale některé intenzivní momenty to zase plně vynahradí. Celkově je snímek zajímavý, lákavý, kreativní a hlavně velice odvážný. Jestli se jedná o nejlepší erotický thriller je sice na diskuzi, ale postavení má skutečně hodně vysoko.

    • 23.11.2017  20:03

    Konverzační černobílé drama z oceánských vod probíhající na záchranném člunu mezi lidmi charakterově velmi odlišnými po potopení lodě od útoku německou ponorkou. Ano, příběh se odehrává v době 2. světové války, což není doba zrovna lecjaká. Alfred Hitchcock se tématu chopil velice vkusně a natočil napínavý snímek, jaký by snad takto nikdo jiný natočit nedokázal. Jeho oskarová nominace byla jistojistě zasloužená. Hodina a půl stopáže plná dialogů na loďce a děj se jedinkrát neodkloní jinam. Nuda? Ale vůbec ne. Silný scénář na základě knihy Johna Steinbecka je plný ostrých dialogů, které Hitchcock skutečně výborně dokázal zhmotnit. Je impozantní, jak film zaujme i v klaustrofobním prostředí. Přirozeně v centru dění jsou všechny postavy zda přežijí nebo ne. Nečekaná překvapení a odhalení se vyskytuje v náhodných intervalech. Přicházejí tak nové skutky, které vytvářejí více dramatičnosti a napětí. A do toho vstoupí německý trosečník, u kterého nevíme, jestli mu důvěřovat a nebo ne. A kam ta loďka vlastně pluje? Rouška tajemství ovládá příběh i diváky. Houpající loď ve vlnách a šplouchající voda vytváří jedinečnou atmosféru, takže ani není potřeba nějaká dramatická hudba. Alfred Hitchcock a jedno z jeho mistrovských děl.

    • 23.11.2017  17:06

    Wall Street a pošetilý svět financí. Příběh, který má s realitou hodně společného. Finančníci, rostoucí hypotéční bublina a snaha na tom co nejvíce vydělat. Příběh, jak jednoduché je přivést svět do finanční krize. Snímek používá mnoho finančních termínů, které jsou však plně vysvětleny, takže i lajk ví o čem je řeč. Vyprávění probíhá z různých úhlů pohledu z různých perspektiv, což je další plus. Nepřiklání se tedy k žádné straně, čímž ponechává na divákovi si vytvořit vlastní úsudek. Svět čísel a statistik však přeci jen může být pro někoho složitý, ale protože je jádro věci někde jinde, dají se tyto znalosti ponechat stranou. Důležité je jednání a plánování finančníků a v jakém zájmu. Snímek má převážně informativní charakter z oblasti finančních trhů a to hranou formou, takže je potřeba tomu věnovat náležitou pozornost a ne se na to ledabyle dívat jako na další obyčejný film. Mnohé výroky jsou vskutku děsivé. Zkrátka se jedná o brilantní film! Ekonomická krize byla pro všechny vysvětlena.

    • 22.11.2017  20:29
    Dům snů (2011)
    ***

    Dle názvu to vypadá na další příběh o strašidelných úkazech v nově zakoupeném domě, což začátek dějství vcelku dosvědčuje, ale nakonec se to zvrhne ve zcela něco jiného. Avšak v něco, co tu už taktéž bylo nesčíslněkrát. Předvídavost a patetičnost tedy snímkem vládne a kazí filmový zážitek. Tempo je pomalejší, což může místama nudit, ale pozor na to. Chvíle nepozornosti a už se neví o co vlastně jde a která bije. Snímek moc tedy neoslní, ale zatracovat by se zase také nemusel. Všechno co tu máme je tajemství, které pomaloučku spěje k odhalení. Diváci neznající předešlé podobné snímky by si to mohli užít. Daniel Craig opět v jiné roli a nutno uznat, že působí… no, působivě. Film výrazně neoslní, ale při troše skromnosti a shovívavosti se dá k odpočinkové podívané přijmout.

    • 22.11.2017  17:07
    Monstrum (TV film) (2017)
    **

    Tak jako vždy u českého filmu byla myšlenka dobrá, ale zpracování ledabylé. Stalinův monstrózní pomník a osud jeho tvůrce Otakara Švece. No, dle příběhu i nejen jeho. Děj je rozkouskován na epizody z určitého období a jak je dnešní dobou zvykem, není opomenut razantní důraz na absurditu doby, čímž se stává svoji antikomunistickou propagandou dalším filmovým výkvětem. Bohužel. Stačí snímek porovnat s těmi vzniklými v 50. letech. Tehdy byl špatný kapitalismus, nyní komunismus. Dopomůže k tomu i využití dobových záběrů, které snad ani nikdo nezná. Důraz je také kladen na psychologii Otakara Švece a bohužel poněkud nešťastně. Vytváří to z něho poblázněného podivína zralého na psychiatrický dohled. Scénář je značně toporný postrádajíc smysluplnou dějovou linku. Snímek Tento televizní film je spíše ukázkou toho, jak se to dělat nemá.

    • 22.11.2017  16:18

    Jako odlehčená komedie ukazující dění na druhé straně kamery během natáčení seriálu by se to mohlo přijmout, ale nic naplat, film tradičně trpí současným filmovým vypravěčským neduhem a tím je značně pomalé tempo. Sem tam nějaký ten vtip pobaví a vykouzlí onen odlehčený úsměv, což lze však snad považovat i za zázrak. Krimi zápletka je celkově nepromyšlená, bez logiky, tudíž v tomto směru naprosto zbytečná. Příběhu to nic výrazného nepřineslo. Námět dobrý, ale chtělo by to daleko více crazy. Nic naplat, jako k Vorlíčkovým komediím se k tomuto těžko bude honosně vracet.

    • 22.11.2017  04:35
    Ďábel (2010)
    ****

    Snímek nám tímto velice skvěle připomíná éru 80. let, kdy takovýchto počinů vzniklo přehršel. Strašidelný příběh o uvězněných lidech ve výtahu někde v mrakodrapu, ve kterých se projevuje psychologie a tím i charakter jednotlivců. Každý se přirozeně zachová jinak. Někdo klidně, někdo ustrašeně, někdo ďábelsky. A o tom to vlastně celé je. O zlu mezi lidmi bez ohledu na dobu a prostředí. Trochu to má náboženský charakter a nakonec i samotnou pointu, což může být pro někoho přeci jen krapet těžkopádnější, tudíž nepochopitelné. Ve výtahu se dějí věci podivné, avšak i pro diváka nevysvětlitelné. Souhra světla a tmy si pohrávají s myslí a nutí diváka se do dění myšlenkově zapojit. Jen hrůza a děs. Film bez potoků krve a useknutých údů. Takže se v podstatě jedná o hrůzostrašný thriller, který je natočen, jak už bylo zmíněno, ve stylu 80. let, proto celkově vypadá tak jak vypadá, a který rozhodně není pro diváky trpící klaustrofobií.

    • 22.11.2017  02:15

    Naprosto zbytečný snímek vyprávějící příběh, který tu byl v takto levné produkci prezentován už nesčíslněkrát. Tedy nic nového, nic oslnivého, nic převratného. Jak se říká, je to jen nošení dříví do lesa. CGI efekty spíše pro ostudu, scénář plný nelogičností a chyb, napětí či nějaké dobrodružství aby divák pohledal. Katastrofický film v tradičním televizním katastrofickém zpracování. Chjo.

    • 22.11.2017  01:43
    Fantom (1996)
    ****

    Fantom. U nás poměrně neznámý komiksový maskovaný hrdina, i když v Československu vycházel pod vydavatelstvím Semic-Slovart v letech 1992-93. http://www.komiks.cz/detail.php?k=130 Na růžích ustláno neměl, neboť tak brzy po revoluci vyběhlo na trh tak velké množství komiksových sešitů, že byl velmi brzy přesycen, což vedlo k velmi rychlému zániku. Vyšlo pouhých osm sešitů. Dobrodružné příběhy fiktivní postavy ve fiktivní africké zemi zvané Bangalla, známý jako ´Ghost Who Walks´, který je silný a nepřemožitelný ochránce nevinných a bojovník za spravedlnost všech, se od známějších postav Marvelu či DC odlišuje hlavně tím, že se nejedná o hrdinu oplývající superschopnostmi. A protože se toto pokolení dědí po generace z otce na syna, aniž by o tom kdokoliv věděl, všichni si myslí, že je nesmrtelný. Snímek z roku 1996 se nesnaží být nijak velkolepý a efektový. Celé pojetí ponechává na jednoduchosti a přirozenosti, což vede k divácké přístupnosti i mladších diváků. Na dnešní dobu komiksových filmů přesycených CGI efektů se takřka jedná o šok. Scénář je vystavěn dobře, takže vše pochopí i diváci komiksu neznalí. Celkově to samozřejmě lecjaká pecka není, ale i takto to hlavně pro menší diváky postačí. Plejáda hereckých hvězd vcelku překvapuje. Taková sešlost se zase jen tak nevidí. Takže když se to shrne, jedná se o jednoduchý rodinný dobrodružný film na základě komiksové předlohy, který ukazuje, že se to dá udělat i daleko levněji.

    • 21.11.2017  22:19

    Od natočení tohoto snímku uběhlo již 63. let a stále patří mezi průkopníky žánru. Postupy a dějová šablona se používá dodnes. Klasika žánru, které lze dnes bohužel upřít snad jen značně pomalé tempo, spousta hluchých míst a zcela zbytečné osudové skutečnosti některých cestujících. Na svou dobu sice nic podivného, ale dnes jsou filmy přeci jen poněkud někde jinde. Zub času je zkrátka nemilosrdný. John Wayne tentokrát zase v poněkud jiné roli než v té své westernové a nijak mu to neuškodilo. Ba naopak. Skoro by se v jeho postavě nedal představit někdo jiný. Snímek poukazuje i na skutečnosti v letecké dopravě, jaké si dnes nemůžeme ani představit. Holt jiná doba. Příběh začíná na letišti s postupným představováním hlavních aktérů děje a pak už vše probíhá pouze v útrobách letadla. Každý cestující má svůj problém, svoji životní dráhu a divák je s tím opět postupně podrobně obeznámen. Skoro to v tomto směru téměř vypadá jako povídkový film. Okrajově se do toho přidá problém týkající se všech. Napětí? Bohužel. Těžko říci jak ve své době, ale dnes ani náznakem. Celková atmosféra spíše vyznívá melodramaticky, což krapet bortí představy. Každopádně přes všechny své neduhy se stále jedná o výbornou klasiku, kterou nelze vynechat.

    • 19.11.2017  01:12
    Pod zemí (2014)
    ****

    Další hororový přírůstek ve stylu Found footage a opět v plné parádě. Tentokrát se skupinka mladých lidí vydá do pařížských katakomb hledat legendární filozofický kámen mající sílu přeměnit jakýkoli kov na zlato a dát svému držiteli věčný život. Pochopitelně se ve spleti chodeb ztratí a zažijí něco, co ani ve snu neočekávali. Temná hrůza z prvky náboženské a mysteriózní dramatizace natočená místy za použití vizuálních efektů, avšak bez rozsekaných těl a potoků krve. Děj nemá žádnou plynulost. Jakmile se vstoupí do podzemí, neustálým rychlým vývojem se hbitě žene kupředu z jedné hrůzy do druhé. A protože se jedná právě o Found footage, není to snímek pro odpůrce živé kamery. Outdoorová kamera už prostě taková je. Snímek s vlastním charakterem, atmosférou a pravidly. Slabé povahy nechť se nedívají sami, po tmě a po shlédnutí raději nejdou ani do sklepa.

    • 19.11.2017  00:25

    Po snímcích ´Romeo musí zemřít´ a ´Lovec policajtů´ představil režisér polského původu Andrzej Bartkowiak tento svůj třetí akční počin, který se s těmi předchozími v ničem nezadá. Svižná akce, zběsilé tempo, humor a napětí. Popkornový akční snímek jak z čítanky. A opět staří známí hlavních rolích. Tady jde tedy opět především o zábavnou akci, kterých je více než dost a divák znalý předchozí filmy pozná, že se tu z nich i hodně cituje. Už jen souboj Jet li vs. Mark Dacascos po vizuální stránce nemálo připomíná stejné finále z počinu ´Romeo musí zemřít´. Dalo by se říci, že Andrzej v podstatě vykrádá sám sebe, ale na druhou stránku to šlape jak má, tak proč ne. A protože jde hlavně o tu akci, děj se veze ve své jednoduchosti a přímočarosti. A že jde hlavně o zábavu dosvědčí závěrečný vtipný dialog mezi Anthonym Andersonem a Tomem Arnoldem. Kde že už takový dialog byl?

    • 18.11.2017  23:44

    Druhý hollywoodský snímek hongkongského krále akčního filmu Johna Woo a bohužel stále bez povolení ukázat své režisérské umění v plné síle. A samozřejmě je to ohromná škoda. Očekávání se tedy nedostavuje, ale i tak je na co se dívat. Christian Slater vs. John Travolta a jako doplněk Samantha Mathis. John v záporné roli, která mu padne jako ulitá. Film má nápady jak po scenáristické stránce, tak i ve zpracování. Pomalé záběry, oslňující akce a masivní výbušnost. Rukopis Johna Woo je tedy znát, ale pro své fanoušky se bohužel snímek stává zklamáním. Pro hollywood se však jedná o přínos, neboť se tímto akční žánr přeci jen posunul zase o kousíček dál. Snímek je syrový, zábavný a prostě hollywoodský. Téměř by se dalo říct, že Johna Woo bylo na tohle škoda.

    • 6.11.2017  17:39
    Podfukáři - Série 1 (série) (2004)
    ****

    Britská televize BBC přišla na televizní trh s něčím, co tu ještě nebylo. Příběhy profesionálních podfukářů, kteří svými skutky trestají nečestné lidi z řad zbohatlíků. Celá parta je složena zcela korektně co se týče pohlaví, věku, rasy a jejich zaměření. Společně vytvářejí tým, před kterým by se měl každý boháč třást strachy. Vše mají do sebemenšího detailu promyšlené, a při nečekaném vývoji dokáží velmi dobře improvizovat. Každá epizoda má, jak se jednoduše říká, šťávu a styl. Atmosférou se však nejde do napětí, ale stále se drží zábava. Tady se tvůrci trefili skutečně do černého. Opět byla vyplněna díra v seriálovém světě.

    • 6.11.2017  17:24

    Šestá epizoda očekávaně ve skvělé formě. Téma: Jak obrat namyšleného boháče pohrdající všechny, co jsou chudší než on. Naprosto dokonale zpracovaný scénář držící se jednoduchosti děje a se zábavnou atmosférou. Zároveň se jedná o poslední v sérii. Hlavní protagonisté se s diváky rozloučí důstojně. Dají radu do života. “Díra na trhu.” “Chcete zkusit štěstí?” “Hračka když víte jak.” “A když víte?” “Tak si pamatujte zásadu číslo jedna.” “Čestný lidi nepodvedeš!” “To se nedělá!” “Zcela vyloučeno!” “Najděte si toho, kdo chce něco za nic.” “Což půjde snadno.” “A vy mu za něco nedejte nic.

    • 6.11.2017  17:22

    Ne vždy jde vše hladce. Jak ukazuje pátý příběh, někdy se objeví protivník silnější než si kdo myslí. Mistři švindlu se tentokrát trochu zapotí. Scénář se atmosférou a zábavností nijak nevymaňuje od předchozích a natočeno je to s naprostým respektem.

    • 4.11.2017  22:57
    Attila (TV film) (2001)
    ****

    Televizní zpracování o životě nejmocnějšího krále hunské říše Attila, známého také pod přezdívkou ´Bič Boží´. Attila toužil po ovládnutí území celé Evropy. Vedl řadu velkých nájezdů jak do Západořímské, tak do Východořímské (Byzantské) říše. A právě toto dění se snaží přiblížit dohromady tříhodinové filmové zpracování. Nemalá výprava, přizpůsobený scénář. Dramatizace se dotýká více děje, než válečné vřavy, ale ani ty nezůstávají pozadu. Brutalitu a drsné výjevy postav nechť však nikdo neočekává. Klasické intrikaření je hlavní devizou a především to táhne celé dějství. Ztvárněná doba, kdy si nikdo není ničím a nikým jist sice postrádá určité napětí, ale o dobrodružství rozhodně nouze není. I dialogy mají právě v onom intrikaření neobvyklou sílu. "Svět je vlastněn těmi, kdo jsou silní, aby ho dobili." Kolik bylo v historii vládců, co si to myslelo a i v dnešní době stále myslí? Celé vyprávění je rozsáhlé, v jistém smyslu epické, intimní a v jádru i romantické. Nechme stranou skutečnou historii. Jedná se o příjemný film s velkou produkcí přinášející nevšední televizní zážitek.

    • 4.11.2017  21:56
    Mořský vlk (TV film) (2009)
    ****

    Dvojdílné televizní zpracování známého příběhu dle knižní předlohy Jacka Londona v koprodukci Kanady a Německa a kupodivu dobře. Pevný scénář a impozantní herecké výkony dodávají na atraktivitě dramatizace. Ani za výpravu se nemusí nikterak stydět. Pro televizní vyslání je počin sice tradičně přizpůsoben, ale před tímto tedy klobouk dolů. Děj s ohromným přístupem poukazuje na dění na lodi, v tomto případě pod názvem ´Přízrak´, plující na volném moři. Despotický kapitán Wolf Larsen charakterem jakoby z oka vypadl kapitánu Blinchovi ze snímku ´Bounty´. Přísný, neústupný, s cílem dosáhnout svého za každou cenu. Tyto příběhy mají vůbec několik motivů společné, byť se jedná o dvě různé knižní předlohy. Zde je navíc hlavně bratrská rivalita. Atmosféra velmi rychle zhoustne a přísně se drží celé tři hodiny celkové stopáže. Žádné nudné místo, žádné dějové odluky. Toto zpracování zcela jistě patří mezi ty lepší.

<< předchozí 1 2 3 4 27 53 78 104
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace