MickeyStuma

MickeyStuma

Martin Štusák

okres Ústí nad Orlicí

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 28 55 82 109
    • 20.2.2018  18:46
    Souboj cti (1980)
    ****

    Dnes takový obyčejný filmík, avšak na počátek 80. let co se týče atmosféry zcela standardní. Jackie Chan si poprvé zkusil americkou produkci, ale bohužel nijak zvlášť oslnivě. Ono ani v podstatě nebylo o co stát. Dějová šablona se sice později použila ještě nesčíslně krát, jak byla tvůrčně přitažlivá, ale když chybí Jackieho očekávané akční eskapády, film prostě oslnit nemohl. Jackie v Americe už zkrátka zažil to, co o mnoho let později John Woo. Americká produkce jeho umění prostě odmítla a tak film vypadá jak vypadá. Své bojové scény tu sice Jackie samozřejmě má, ale své slavné kaskadérské kousky už prostě ne. Film tedy vyznívá jako obyčejný thriller s námětem pouličních soubojů a nic víc. Škoda. Z nostalgie však snímek stojí za povšimnutí. Sice nenadchne, ale ani neurazí. Jen nelze nic očekávat jenom proto, že tu hraje slavný Jackie Chan.

    • 20.2.2018  18:11

    Stejná postava avšak s jinou tváří. No, je potřeba si zase zvyknout. U TV seriálu je taková změna přirozená, ale u filmového pokračování? Statham je prostě Statham. Úvodní akční scéna však divákům ukazuje, že jinak další zásadní změna se již nekoná. No, jak se to vezme. Frank Martin tu má nově i svého otce, který ho neustále komanduje a neoslovuje ho jinak než ´Juniore´. Tvůrci si snad vzpomněli na snímek ´Indiana Jones a poslední křížová výprava´? Tam zase vystupuje otec Indiana Jonese a při porovnání mají oba otcové naprosto stejný charakter, takže náhoda to zřejmě nebude. Tam to jako humorná vložka funguje, ale tady to už vyznívá spíše rozpačitě. Jinak snímek nevypadá nejhůř. Akční scény mají svůj drive a tempo je také impozantní. Zkrátka popkornová akční zábava každým coulem, jen to přirozeně bez Stathama prostě není nějak ono.

    • 20.2.2018  17:36
    Spider-Man (2002)
    ****

    Filmové zpracování Spider-Mana předcházelo nemalé očekávání všech komiksových fanoušků a bohužel, po uvedení přišla spíše rozpačitost. Scénář není napsán nijak zle a co se týče výpravy, tvůrci si dali setsakramentsky záležel, jenomže atmosféra vyznívá spíše pohádkově. Děj je srozumitelný, tempo nikam nespěchající, avšak chybí tomu větší drsnost. Film je spíše rodinného typu, tedy nijak neškodící nejen mládeži, ale ani dětem. Těžko říci je-li to dobře či špatně, každopádně zklamaní jsou hlavně právě fanoušci drsnějších komiksů. A jak už to bývá, i zde se tvůrci dopustili úprav, které jsou spíše na škodu. Například Peter Parker si na pavučinové vlákno původně sestrojil strojek mající na každé ruce a ne, jako v tomto filmu, že mu vyskakovalo přímo z ruk. Charakter Mary Jane Watson tu vyznívá také poněkud jinak než v komiksu. Takže vznikla jen další superhrdinská romance, která je v jistých odvětvích značně podobná Supermanovi. Ale zase to neznamená, že by byl snímek nějak špatný. Naopak, za pozornost stojí, jen nelze od toho moc očekávat.

    • 20.2.2018  17:10

    Snímek je údajně jediným dílem, který je nemálo věrný své knižní předloze. Inu, to nechť posoudí čtenáři. I nadále platí, že přenést obsáhlý román do filmového scénáře i s dlouhou stopáží není nic jednoduchého. Každopádně je toto zpracování v jistém smyslu přelomové. Dramatizace je na výši a mile obsahuje i humorné pasáže na odlehčení. Temná atmosféra by se dala krájet a na konci diváka snad i citově zasáhne. Při srovnání s prvními díly je znát hodně velký posun jak dějově, tak i v oblasti fantasy. Místy to má dokonce co do činění až s hororem. Směr je tedy dán a tak je jistý předpoklad, jak se následující poslední díl bude dál vyvíjet.

    • 19.2.2018  17:39

    Píše rok 2070. V zapečetěném bunkru v post-apokalyptických ruinách Moskvy mladí lidé bojují proti sobě ve smrtícím tanečním turnaji. Žít budou pouze vítězové. A tak tu máme další kinematografický zářez tentokrát z Ruska do světa soubojů, tentokrát však nikoliv v bojovém umění. Za použití známé šablony se tak rozvíjí příběh ohrazující se určitou originalitou, ale jinak ničím převratným. Rychlý začátek nám osvětlí danou situaci světa, avšak v drobnostech nijak vysvětlující. CGI grafika impozantní, takže tady není zač se stydět. Horší je to když se divák snaží dát všechno dohromady. Svět zničený, ale v paláci ´mocných´, jakoby se nic nestalo. Futuristické vybavení a dostatek energie dává vzniknout otázce, odkud ta energie vlastně je a proč tu nikde není znát vliv apokalypsy. Nebo mě při té zkratkovitosti něco uniklo? A tak tu máme opět arénu, kde se nezápasí, ale soupeří v tanci po výzvě DJe vypadajícího jako by byl vystřižen ze série ´Mad Max´: “Tancuj nebo zemři!”. Jako pos-apokalyptické sci-fi by to nemuselo být se až tak špatné, ale příběhem jako celkem bloumají značné nelogičnosti. Inu, asi to bylo spíchnuto moc horkou jehlou. Vizuálně tedy dobré, ale dějově plné děr.

    • 18.2.2018  17:42
    The Beyond (2017)
    *****

    Jak ukazuje tento neobvykle zpracovaný snímek, žánr sci-fi může mít různé podoby. Celovečerní film na bázi dokumentu však akčně zmlsaný divák asi velice těžko stráví. Ono to však dává ohromnou sílu realičnosti, byť se přirozeně jedná o fiktivní příběh. Tvůrci si krapet pohráli s nápadem vytvořit robotického astronauta technologií připomínajícího starého známého Robocopa, který poletí na průzkum nově objevené červí díry. Při neočekávaném návratu se vesmírná agentura snaží zjistit na co narazil. Byť je zpočátku jasné, kam poznání směřuje, ve skutečnosti je vše poněkud jinak. Příběh má myšlenku a je potřeba u toho nejen krapet přemýšlet, ale z oblasti astrologie i něco znát, aby bylo jasné, o čem všem tu je vlastně řeč. Ono při poslechu daných výpovědí je složitosti učiněno za dost a tak kdo se v astrologii nevyzná, bude nemilosrdně ztracen. Film je tak vlastně určen spíše pro menší odborníky astrologie než pro diváky znající zábavu ve stylu Hvězdných válek či Star Trek. Snímek je natočen skvostně a je vidět, že jeho kvality musí teprve uzrát.

    • 18.2.2018  17:09

    Snímek začíná stejně jako předchozí. Temně a strašidelně. Následně se však atmosféra opět vrátí do svých zajetých kolejí. V kouzelnické škole je tentokrát problém v podobě učitelky. Zavládlo zde diktátorství a nerozum a tak Harry, Hermiona a Ron mají zase co dělat. Nic naplat, tentokrát ale po dějové stránce příběh vypadá o něco chudší, o čemž svědčí i stopáž mající neobvykle něco málo přes dvě hodiny. Plynulost vyprávění je sice zachováno a CGI efekty taktéž neztrácejí na kvalitě, ale prostě tu chybí něco, co by po divácké stránce nově upoutalo. Krapet to tu vypadá, jakoby se tvůrčně už jen vařilo z vody. Scénář se tentokrát zkrátka nepovedl. Není od věci, že se z knihy prostě něco vypustit muselo, ale tady se toho vypustilo zase až zbytečně moc. Inu, jak se říká, není každý den posvícení.

    • 18.2.2018  16:24

    Vědecko-fantastické téma zasáhlo i osudy francouzských četníků a tak si nelze představit nic jiného, než příchod mimozemských bytostí. Komediální téma však už bohužel tentokrát není tak vygradováno jak by si s ohledem na předchozí četnické díly zasloužilo. Vliv na tom měl hlavně Louis de Funès, na kterém jako obvykle film stavěl. Další infarkt už byl tak závažný, že viditelně sešel a lékaři mu striktně doporučili zvolnit. A Louis skutečně zvolnil, i když zase ne tak, jak by si právě lékaři představovali. Každopádně je to na snímku znát a jeho další filmy už prostě nebyly dle jeho gusta. A tak v pořadí páté pokračování přineslo poněkud zklamání. Scénář sice opětovně oplývá nápady a obsahuje nemalé množství četnických gagů, ale když už tu charakteristicky strážmistr Cruchot není co býval, byť se Louis snažil přes varování lékařů sebevíc, těžko se to prostě po divácké stránce stravuje. Vyloženě špatný film to není. Je však potřeba snímek brát právě s ohledem na zdravotní stav Louise shovívavě.

    • 18.2.2018  15:50

    Ještě se stále najde spousta diváků považující tento snímek za třetí volné pokračování a těžko říci proč tomu tak je. Je to však bohapustý omyl, neboť se jedná o americkou verzi prvního francouzského snímku, jinak nazvaný jako remake. Svých rolí se opět zhostili Jean Reno a Christian Clavier, na které opět režisérsky dohlížel Jean-Marie Poiré, kterého však lze v titulcích najít pod jménem Jean-Marie Glaubert. Onu středověkou princeznu a pra pra předka si střihla Christina Applegate a z amerického pohledu nijak zvlášť špatně. Jenomže na čem snímek razantně trpí je scénář. Je jasné, že se na americké verzi nedá očekávat typická francouzská situační ztřeštěnost, ale tady je znát, že vše podstatné již prostě bylo jednou řečeno a tvůrci jakoby se k tomu už vůbec nechtěli vracet. Něco pobaví, ale radost snad z toho budou mít jen ti, co neviděli francouzský originál. Zkrátka a dobře, jedná se o další nepovedený americký remake skvělého francouzského filmu, kterému nepomohlo ani v hlavních rolích obsazení stejných herců. Tohle vzniknout už skutečně nemuselo.

    • 18.2.2018  15:18

    Stejnojmenná divadelní hra byla svého času ve Francii zřejmě hodně populární, neboť tento snímek je v pořadí již pátým filmovým zpracováním. Sešli se tu hned tři významní herci, kteří se společně objevili i v četnické sérii a tím jsou Claude Gensac, Jean Lefebvre a Michel Galabru. Claude Gensac, známá jako filmová manželka Louise de Funèse je nyní po boku Michela Galabru. Snímek se sice označuje jako situační komedie, ale spíše se jedná o komedii odlehčenou, tedy výrazně odpočinkovou a nijak zvlášť impozantní. Několik humorných situací k zasmání se tu sice najde, ale Michel Galabru prostě není takový komik, aby snímek vytáhl mezi typické a dnes stále vyhledávané klasické francouzské komedie. Jedná se o slabý odvar, který po zhlédnutí bohužel velmi rychle upadne v zapomnění.

    • 18.2.2018  14:45

    Admirál Ušakov coby ruský námořní hrdina konce 18. století a ruští filmaři si k jeho poctě dali na své práci skutečně setsakramentsky záležet. Technické filmové postupy jsou typické na 50. léta, ale i tak přes všechny možnosti své doby vzniklo velice impozantní dílo. Převážná část příběhu je konverzační a první bitva v 79. minutě stopáže, která je svou výpravnou velkolepostí i na dnešní dobu ukázková, fanoušky a obdivovatele historických námořních bitev nenechá chladnými. I těch davových scén je tu více než dost. Ona celková výprava snímku stojí za pozornost a to včetně kostýmů, na kterých se nešetřilo. Scénář je pevný a kupodivu nenudí. Dějově jde o touhu porazit tureckou flotilu v Černém moři se záměrem rozšířit ruský vliv v této oblasti a samozřejmě ani o intriky ve vlastních řadách není nouze. Snímek je velice povedený a v rámci zlaté kinematografie stojí za pozornost.

    • 17.2.2018  17:52

    Ano, je to především studiový film, ale právě tou svou vizuální stránkou oživuje stará dobrá 70. léta v rámci sci-fi snímků. Dějově nejde o nic jiného než o velice jednoduchý a známý příběh ze světa dálkových řidičů, jen převedený do dálného vesmíru. Tvůrčí fantazii se meze nekladly a tak jsou tvarově i barevnou kompozicí velice obstojné kulisy a stejně tak výrazné jsou i kostýmy. Dennis Hooper, Stephen Dorff a ženský protipól Dubi Mazar tu jsou doslova ve svém živlu a viditelně je to bavilo. Na svou dobu vzniku jsou vizuální efekty samozřejmě hodny své doby, ale i dnes nijak zvlášť ve své jednoduchosti neurazí. Příběh je živý, zábavný, nenáročný a námětově velice známý. Tady zkrátka platí, že v jednoduchosti je síla, ale pro současného diváka zmlsaného současnými CGI efekty film vůbec není. Diváka si tedy snímek najde jen v určitých řadách a je to škoda. Když to má podtón určité parodie, škoda něco takového vynechat.

    • 17.2.2018  17:20

    Předchozí snímek vycházející již mimo hlavní trilogii byl pro mnohé fanoušky značně rozporuplný. Ubralo se výrazně na plynu a příběh jako takový také nijak zvlášť neoslnil. A tak došlo k nápravě. Pátý filmový příběh o eskapádách Jacka Sparrowa se již svým vyzněním vrací do svých starých kolejí a dokonce nám tvůrci, byť nijak zvlášť výrazně, vrátili i Willa Turnera v podání Orlanda Blooma. Ale ano, v jistém smyslu to vypadá spíše jako dráždidlo pro fanynky na to kolikrát se tu celkově objevuje, ale lepší něco než-li nic. S Jackem Sparrowem je prostě tak nějak spjatý. Ten má má tentokrát proti sobě smrtící pirátské duchy pod velením hrozivého kapitána Salazara a pomoci mu může pouze bájný Poseidonův trojzubec. Zápletka je tedy jasná, příběh daný, jde se do toho. Zpracováním se film opět přiblížil k původní trilogii. Plynulý příběh s nechybějícím humorem, estrádní zábavnost a spousta vizuálních efektů. Co chtít víc. Vyloženě jako třetí díl to není, ale i tak je na co se dívat. Laťka byla opět o něco posunuta nahoru.  

    • 16.2.2018  17:24

    Životní příběh, který se může stát naprosto každému a zpracovaný tak, že má divák po zhlédnutí k případu naprosto neutrální stanovisko a nemůže se přiklonit k žádné straně. Na jedné tu máme mladou ženu Kathy, která ne vlastní vinou přišla v exekuci o dům, který byl následně prodán íránskému imigrantovi Behranimu s rodinou. Obě strany mají jedno společné. Hledají nový smysl života. Kathy má k domu určitý vztah, Behrani v něm zase vidí svůj americký sen. Nejsmutnější na celé věci je fakt, že na obou stranách barikády jsou dobří lidé, se kterými si osud krutě pohrál a jejich střed nemůže vest nikam jinam než k zoufalé tragédii. Film nic nijak nezlehčuje a naopak poukazuje na fakta, která se v reálném životě skutečně dějí. Máme tu rasismus, bigotství, nevědomost i nedorozumění. To vše vede k poučení, které jakoby však nikdo nechtěl vyslyšet. Co je správné a co špatné? Komu se tu křivdí a komu ne? Jedno je však jisté, spravedlnost je slepá a ať se děje co se děje, nevinný člověk se ji v žádném případě nedočká. Avšak přeci jen, existuje vůbec nějaké řešení? Velice dojemný snímek zanechávající mnoho otázek, na které se těžko hledá odpověď.

    • 16.2.2018  16:22

    Takovéto role šli Louisi de Funèsovi vždy nejlépe. Postava tvrdohlavá, schizofrenická, jdoucí tvrdošíjně za svým cílem, to v jeho podání vždy bylo zárukou dobré zábavy a světe div se, stále je. Pozici manželky si tentokrát vyzkoušela Annie Girardot, která svoji postavu zahrála přesně tak, jak jí známe. Žena s pochopením, ale jak se říká: ´Odsať až pocať!´ A tak tu máme pana továrníka, který získá od Japonců ohromnou zakázku, která se však nedá při stávající kapacitě firmy stihnout. A tak se začnou dít věci. Nestárnoucí a neutuchající zábava každou minutou po celé stopáži filmu a komičnost Louise de Funèse a ostatních, kteří mu jako obvykle výborně přihrávají. Dnes už víme, že se jedná o Funèsův poslední vyloženě zábavný snímek. Další infarkt si vyžádal své, takže musel zvolnit, což se na kvalitě následujících snímků značně podepsalo. A tak i když tento snímek filmoví matadoři znají doslova nazpaměť, stále se k němu rádi vracejí. alespoň se na hodinku a půl zapomene na každodenní strasti.

    • 16.2.2018  15:40
    Upíři (1998)
    ****

    John Carpenter se tímto snímkem od ostatních značně odlišil. Vsadil na akčnost, dravost a neutuchající švih. Film plný hlášek neubírá na typické popkornové zábavě 90. let. James Wood se tu dobře vyřádil a škoda, že krapet zastiňuje Daniela Baldwina, který mohl mýt také více prostoru. Hlavní postavou je však Jack Crow a tak tedy dobrá. Pro našince je zajímavostí, že hlavní upírský padouch má české kořeny. Kdo to vlastně je a jak a proč se stal upírem tu máme plně vysvětleno. Dějství je tak jednoduché, že jednodušší snad už být ani nemohlo. Ale má to spád a hlavně srozumitelnou zábavnost. Takže jedno je tu jasné. Fanoušci gotických hororů a temné atmosféry budou jistojistě zklamáni. Tohle je prostě poněkud jiný šálek čaje. Svůj účel však splňuje a je dobře, že se od ostatních, které ve své době vznikali, se tak odlišuje. nebudí to alespoň pocit, že jeden tvůrce kopíruje od druhého.

    • 16.2.2018  15:06

    Další eskapády Jacka Sparrowa ve čtvrtém volném pokračování, u kterého se viditelně ubral plyn. A je to dobře, neboť překonávat nabubřelost efektivnosti předchozích dílů nejde donekonečna. Vizuální stránka je sice očekávaně stejná, jen se ubralo na velkoleposti. Námět děje trochu připomíná starý známý příběh ´Ostrov pokladů´, jen tu nejde o poklad plného zlata a kamenů, ale o pramen mládí. A všichni putují, hledají, intrikují, zkrátka dělají vše, aby dosáhli svého. Trochu zamrzí absence s trilogií spjaté postavy Willa Turnera v podání Orlanda Blooma. Je tu však spousta postav nových, na které je z počátku potřeba si zvyknout. A byť snímek na trilogii navazuje, na druhou stránku jakoby se k ní vůbec nehlásil. Celkově je tedy značně rozporuplný, ale to může být i vlivem namlsanosti všeho předchozího.

    • 16.2.2018  14:31

    Harrymu Potterovi a ostatním již je třináct let. Inu, léta pokročila a tak je potřeba pokročit i v jejich dalších dobrodružství. Třetí snímek je zase o něco více fantasy, avšak přeci jen se tvůrci ještě dosti drželi na uzdě. Ono i tak si dali na snímku dost práce a je to znát. Obsáhlou knihu převést do filmového scénáře není nic jednoduchého, ale viditelně se s tím poprali dobře. Knižní nadšence samozřejmě neuspokojí, ale film jako doplněk ke knize prostě funguje. Scénář je pevný, srozumitelný a kupodivu i přes rozumné tempo není hluchého místa. Na konci se možná v ději, kde se posouvá čas, sice někdo může ztratit, ale to chce jen více pozornosti. Takže co tu máme. Z vězení uprchl nebezpečný čaroděj, což přirozeně vyvolá obavy a strach. Ale je všechno tak, jak se jeví? Inu, to by nebyl Harry, Hermiona a Ron, aby se tomu zase nepodívali na kloub. Třetí dobrodružství v plné parádě a opět ve dlouhé stopáži. Ano, snímek má tradičně přes dvě hodiny a to se do dějství ještě ani všechno z knihy přenést nepovedlo.

    • 15.2.2018  17:27

    Postarší nájemný vrah držící rodinnou tradici vs. mladá zlodějka, která má, jak se říká, vždy eso v rukávu. Žádný energický akční film, ale příjemná komedie s francouzským a anglickým humorem. Charakteristické rysy obou postav jsou vykresleny brilantně a rozvinuty tak, že každá komediální scéna jakoby byla předurčená. Tempo není nijak rychlé, takže komediální smršť se nekoná, čímž příběh předkládá srozumitelnou vyprávěnku vhodnou k příjemnému úsměvnému odpočinku při sledování. Bill Nighy pojal svou postavu fantasticky a Emily Blunt sexepealem oné zlodějky potěší nejednoho mužského diváka.

    • 15.2.2018  16:53

    Zase si někdo zahrává s lidskou duší. Příběh s hororovým nádechem o studenském experimentu pod záštitou samotného profesora, který se pochopitelně vymkne kontrole a dopadne jinak, než by si kdo přál. Strašidelný příběh na téma už mnohokrát zpracovaný a mnohdy i daleko lépe. Nadpřirozeno je tedy hlavní dějovou devizou, prý dokonce na základě skutečného příběhu. Jestli se toto skutečně stalo a tvůrci byli událostem neobvykle věrní, není divu, že tu děsivého naprosto nic není. Máme tu posedlou dívku a její excentrický profesor ji chce, jak se jednoduše říká, pořádně pročistit. Takže další rádoby snímek s paranormálními jevy či poltergeistem? Přijde na to, jak se k tomu daný divák postaví. Někomu se to může zdát krapet zábavné či vyjímečné, ale spíše bude s divákem cloumat nuda a nezájem sledovat jak se to celé nakonec vyvine. Snímek sice mající v námětu určitý potenciál, ale prostě se to nějak nepovedlo.

    • 15.2.2018  16:23

    Velice jednoduchý sci-fi thriller s hororovou akcí odehrávající se v jediném uzavřeném prostoru s neznámou hrozbou s Wesleym Snipesem v jedné z rolí. Tento filmový počin vlastně odkazuje na dobu přelomu 80. a 90. let, kdy takovýchto videosnímků vzniklo přehršel, což dokazuje už samotný začátek, který tvůrci v rychlosti odvyprávěli během 13 minut. Máme tu chlapíka mající trauma z tragické smrti své malé dcerky a za ním někdo přijde od armády se žádostí o pomoc. A samozřejmě jde. Dějově tu tedy máme jakousi poskládanou jednotku, která vstoupí do nějaké vojenské základny, ve které se něco stalo. Nikdo však neví co a kým. A tak se tu chodí sem a tam, tam a sem, občas se někde něco strhne a nikdo pořád neví co se vlastně děje a proč. Hororový nadšenci budou zklamáni, neboť tu z poza rohu nevyskočí ani bubák a akční nadšenci budou zase zklamáni z absence pořádné akce. Děj je sice jednoduchý, ale nutí přemýšlet. a kdo to nepochopí, je ztracen úplně stejně, jako veškeré postavy tohoto příběhu. Film spíše pro pamětníky dávných dob takovýchto filmů.

    • 15.2.2018  15:56
    Renegades (2017)
    ****

    Námět příběhu je nemálo podobný staršího snímku z roku 1999 ´Tři králové´. Ano, i zde několik maníků z armády, samozřejmě tajně, se rozhodne vyzvednout zlato, tentokrát však nacistické. Luc Besson si na ten snímek asi vzpomněl, příběh poupravil, vsadil do jiných reálií a nechal natočit ryze akčně zábavný snímek, kterému ku spokojenosti nic nechybí. A jako obvykle celý koncept pojal v asijském stylu. Nejdříve tu tedy máme válečnou scénu z doby 2. světové války, následuje válečná scéna ze Sarajeva, oslava vojáků a pak už jen ona dějová linka zlatem. Kamera s výpravou jsou na úrovni a i přes rychlé akční scény je vše přehledné. Příběh je nesmírně jednoduchý a v podstatě nic nového nepřináší. Kdo se bavil už u snímku ´Tři králové´, nebo v současnosti třeba u seriálu ´Strike Back´, bude se bavit i u tohoto snímku. Ostatní, kteří to budou brát vážně, budou mít zase smůlu.

    • 15.2.2018  15:13

    Pokračování osudů rytíře Godefroye a jeho sluhy Jacquouillee začíná tam, kde předchozí příběh skončil. Opět se tedy dějství nese v trhlých taškařicích, komedianství, sitkomu a grotesky, byť už poněkud umírněnějším. A není divu. Navázat na takovou zběsilou jízdu není žádná prča. Zvláště když divák ví, co očekávat. Na kolena snímek ale sráží hlavně jeden závažný fakt a tím je výměna herečky pro postavu Frénégondy de Pouille alias Béatrice de Montmirail. Valérii Lemercier vystřídala Muriel Robin a marná sláva, není to už prostě ono. Muriel se sice snaží seč může, ale když je někdo spojen s určitou tváří, divák už takovou změnu většinou prostě nevezme. Věci se tedy opakují a byť se říká, že opakovaný vtip není vtipem, i zde mnohé situace pobaví.

    • 14.2.2018  18:14
    Cesta (2014)
    ****

    Příběh z postapokalyptického, nehostinného sluncem rozpáleného prašného světa, kde jsou lidské vztahy na bodu mrazu. A tady dojde ke krádeži auta. A to se přeci nedělá. Zvlášť, když je to jediná věc, který jeho majitel ještě má. A chce ho zpátky a tak se vydá za zloději. Není od věci, že námět leckomu připomene filmovou sérii ´Mad Max´. Ve stejném duchu však vyprávění neprobíhá. Emoční film, při kterém mezi zuby skřípou zrnka prachu a je až neuvěřitelně horko. Reálné postavení charakterů postav zvýrazňuje drsnou realitu stavu věci na všech možných úrovních. Nikdo tu nemůže být lecjaký hrdina mající vliv na všechny a na všechno. Tady je prostě každý sám za sebe, kde vládne bezpráví a kde síla osobnosti a zoufalství dokáže přebít skryté hodnoty. Je to film na přemýšlení a o představivosti diváka a tak patří mezi snímky, který není pro každého. Artový nádech doplňuje atmosféru vyjímečnosti nad podobnými počiny. Pomalé tempo si drží svůj rytmus a atmosféře dodává svoji přímočarost. A kde nejsou slova, tam je kamera, která ukazuje víc, než si kdo myslí. A tak tu máme příběh o někom, koho vede kupředu frustrace a chtíč. Jeho činy je však potřeba pochopit a režisér David Michôd to divákovi nijak zvlášť neulehčuje. Asi věděl co dělá.

    • 14.2.2018  17:26

    Hodně zajímavý snímek mající v sobě neobvykle dvě hlavní dějové linky. Každá má své pevné místo a nejen že se vzájemně neruší, ale naopak se výborně doplňují. Takže tu máme vznikající kšeft jedné farmaceutické společnosti, což vlastně ukazuje jak to dneska v zájmu zisku chodí, a psychologický problém na základě pozření nějaké halucinogenní houby. To vše propojuje postava právníka Urse Blanka, se kterým to hodně zamává. Zpočátku thriller ze světa firemních mocností, který nakonec sjede do pomezí zoufalství a beznaděje jednotlivce. Na povrchu se umíme přetvařovat všichni, ale uvnitř jsme přeci jen každý jiný. A když se ta pravá tvář odkryje, překvapen bývá i daný jedinec, kterého se to týká. Herecký koncert Moritze Bleibtreua v poutavém ději, který si na nic nehraje a přináší vzrušující příběh mající v sobě i myšlenku, kterou jako obvykle nejeden divák přehlédne. Úspěšný ve své kariéře může byt každý, ale co když se v nitru probudí skutečná duše, skutečná tvář osobnosti, skutečná povaha a upřímnost? Ten náhodně probuzený stav, který svou ryzostí dokáže až zničit život. To je tak, když se faleš a zášť již stane součástí života a nikdo už není tím, kým přirozeně je. A takový je současný svět. Snímek je natočen excelentně a poutavě. Jako thriller dokáže oslovit, ale jen ty, co dnou myšlenku pochopí. Ale to už tak prostě bývá.

    • 14.2.2018  16:46

    Jihokorejci natočili příběh z dávné historie na klasické téma, ale přeci jen poněkud jinak. No, konečně. Konečně tu nemáme další velkolepý válečný epos, se kterými se posledních několik málo let roztrhl pytel, ale naopak máme příjemnou a svěží komedii, která to v humoru nepřehání, ale k pobavení je toho více než dost. Příběhem provází mladý Yoon Yi-seo nastupující do paláce jako knihovník, kde se, taky jak jinak, setká s králem. Ale ten král je charakterem takový neobvyklý. A to by nebylo, aby tu také nebyli spiklenci se snahou krále sesadit. No, a je to. Děj je jasný, můžeme jít do toho. Asiati mají pro své komedie takové své pro evropského diváka podivné opičárny, ale to se tohoto snímku vůbec netýká. Herectví je srozumitelné, humor lehký a stále úsměvný, plynulý jednoduchý děj, zkrátka nenáročný film na odpočinek jako dělaný. Tak takových moc není.

    • 14.2.2018  16:21
    Milada (2017)
    **

    Snímek o Miladě Horákové tu bezpochyby rozhodně chyběl a tak sláva za odvážný tým, který se do toho s vervou sobě vlastní pustil. Vzal si na bedra velmi těžké břímě a vydal se cestou vskutku nelehkou. Snímek je tady a tak co s ním. Námět je postaven dobře. Začíná se činnostmi za války a tak se neznalý divák dozví, že Milada udělala pro republiku v podstatě to samé, co letci RAF, kteří za komunismu skončili úplně stejně jako ona. Dozví se, že se po válce angažovala ve vládě, kde zašedlá atmosféra připomíná mimo jiné např. snímek ´Ucho´. Stačí setsakramentsky málo aby vznikl problém. A že se problém skutečně objevil již víme. Pak už se film zajímá hlavně vězněním, výslechy a soudem. Ano, námětově je příběh vystavěn dobře, ale bohužel scenáristicky je sepsaný ledabyle. Chybí tomu prostě ta správná filmová nit. Celkově to totiž vypadá jako sestřih seriálu. Snaha o plynulost sice je, ale k zaujetí diváka nějakou pevnou dějovou linkou a dramatem je tu bohapustě pramálo. Na takový film je i ostudou značně malý rozpočet. Ona doba se ve snímku prostě uvěřit nedá. ÚPP ve světových blockbusterových snímcích dělá divy a v českém filmu nic? Na film určený do kin je i ostudou použití dobových filmových záběrů, stejně jako to udělali tvůrci u TV snímku ´Monstrum´. Sice se dá pochopit snaha ušetřit, ale film měl být odkazem doby a současného mladého diváka šokovat a ne vytvořit nic neříkající polodokumentární cosi. Alespoň tu komunisté nejsou zvýrazněni jako schizofrenní jedinci, jak je poslední dobou zvykem, opět viz. ´Monstrum´. Scény s výslechy jsou chabé a soud jako takový opět naprosto nic neříkající. Nic neděsí, nic nešokuje, nic nevyvolává odpor k danému režimu a soudnímu systému 50. let. Ne, tohle se opět nepovedlo. Měl vzniknout film vzdávající Miladě Horákové poctu a ne jen jednoduchá ledabylá převyprávěnka o jejím osudu.

    • 14.2.2018  15:33

    Harry, Ron a Hermiona se vracejí do kouzelnické školy a opět se tam začnou dít věci. Druhý příběh se však od předchozího značně liší. Dětskou tvář si sice snaží z počátku ponechat, ale později se přeci jen divácká hranice posunuje o hodně výš. Akční dramatické sekvence by děti určitě mohly děsit a způsobit trauma. Jako např. scéna s obrovským hadem. Snímek zkrátka, byť to zpočátku nevypadá, je děsivější, temnější, daleko víc fantasy. Jako celek však působí nějak lépe. Dramatizace se stupňuje nenásilně a ve zcela reálném souběhu všech okolností. Ve vizuálních efektech to místy stále ještě poněkud viditelně skřípe, ale i tak je patrné mírné zlepšení. Snímek je opět dlouhý, avšak z dobře postaveným plynulým příběhem mající dobré postavy, magickou vizuální stránku, dětský humor, avšak oproti tomu dospělejší dramatizaci. Druhé volné pokračování není rozhodně nepovedené, jen je potřeba si zvyknout na mírný odklon diváckého zaměření.

    • 14.2.2018  14:54

    Třetí filmový díl o dalších eskapádách Jacka Sparrowa a mnohých dalších prostě musel být velkolepý. Těžko říct proč, ale je to takové nepsané filmové pravidlo. A velkolepý skutečně je. Otázkou však je, jestli není zase až moc. Scénář je ušit na míru a tak se nese v té nejlepší plynulosti. Ano, nikam se dějově nespěchá a všemu se dává svůj čas. Ale i tak je potřeba vše vyřčené pořádně sledovat, neboť přemíra postav a shluk všemožných individuí může způsobit zmatečnost a nepochopení dané věci. I když ani zde nechybí typická estrádní zábava plná speciálních efektů, skotačivé momenty, ohromná výprava a ryzost, příběh je přeci jen o něco vážnější, což kromě zábavy nutí i neobvykle právě u toho přemýšlet. To však nemění nic na tom, že se stále jedná o příznačnou popkornovou zábavu, která je svoji vizualitou a myšlenkou složitější než se zdá.

    • 12.2.2018  17:30

    No jo, no, Francie je nebezpečné místo od nepaměti. To, že se tam unáší americké ženy, platí do dnešních dnů. Své by o tom mohl povyprávět třeba Bryan Mills ze série ´96 hodin´. Tento příběh z konce osmdesátých let od režiséra Romana Polanskiho se nese ve stejném duchu, jen ne v tak razantním akčním. Roman vsadil na větší realismus v souběhu všech možností, jak by se takový člověk v dané situaci mohl zachovat. Máme tu amerického kardiochirurga Richarda Walkera, kterému zmizí z hotelového pokoje žena. A tak vlivem této okolnosti máme možnost sledovat jeho počínání ve snaze ji najít. Osamocení a zoufalost ho však zavede i ke skutkům poněkud nečekaným. A diváci spolu s ním poznávají činnosti úřadů, policistů, velvyslanectví a dalších odvětví, když jsou konfrontováni s tímto skutkem. Má takový turista vůbec nějakou šanci? Scénář je napsán precizně se zájmem na dramatičnost v souladu s realitou, avšak se zachováním jednoduchosti. Kamera výborně zaznamenala pařížské kulisy doplňující děj ve všech aspektech. Na dnešní rychlou dobu asi už snímek značně pomalý, ale šanci si jistojistě stále zaslouží.

<< předchozí 1 2 3 4 28 55 82 109
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace