MickeyStuma

MickeyStuma

Martin Štusák

okres Ústí nad Orlicí

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 27 52 78 103
    • 22.10.2017  17:03
    Láska jako z románu (TV film) (2015)
    ****

    Televizní romantický snímek z produkce Hallmark mající veškeré atributy svého žánru. Pomalý sladký příběh určený převážně pro dámské publikum. Je nesmírně jednoduchý a nejen vlivem použití tradiční romantické šablony hodně předvídatelný. Avšak ani pro romantický nevšední večer ve dvou vůbec není na škodu. S reálného pohledu je to sice sladké a kýčovité až moc, ale pro zasvěcené velice vhodné.

    • 21.10.2017  21:49

    Snímek své doby a jako každý takový již zapomenutý. Lorenzo Lamas plus jeden z nejslavnějších záporáků béčkových videofilmů Matthias Hues. Po dějové stránce se nic významného neděje. Otřepané téma a vizuální stránka jako obvykle. Co se týče Lamase, jedná se o jeden z jeho lepších snímků 90. let. Ten sice vyniká nízkým rozpočtem, avšak dá se říci, že na takový typický videofilm to bohatě stačí. Takže tu máme skupinku profesionálních zabijáků, kteří hned na začátku ukáží masakrem svoji sílu a lovce lidí, který jim ukáže zač je toho loket. Bojové umění, jeden kýč vedle druhého, dokonce i pohledná žena v zabijácké partě ostrá jako břitva. Akční klasika, která z nostalgického pohledu stále stojí za to.

    • 21.10.2017  18:47

    Námět tohoto snímku je údajně zpracovaný z ´Bakalářské´ povídky a tak je tím vysvětleno, proč je ten příběh v celovečerní stopáži tak neuvěřitelně chudý. Hlavní role pro Stellu Zázvorkovou neměla v podstatě co přinést. Děj když se rozdělí na dvě poloviny, tak každá ta polovina přináší to samé. Nabídka honosné vily o kterou projeví zájem dvě rodiny, aby nakonec byla na poslední chvíli zrušena. Takováto realizace komunální satiry o vypočítavé ženě, zlodějském zelináři a početné rodině bohužel trpí přemírou nudy a naprosté nezáživnosti. Ční sice z toho určitá moralita, kdy vdova zneužívá zájemce k údržbě domu i k uspokojování vlastních nadstandardních potřeb, aby ji nakonec zůstaly oči jen pro pláč, ale v takovémto podání se celý koncept naprosto ztrácí. Oddechový film? Vtom to případě bohužel až moc.

    • 21.10.2017  18:04

    Věra Chytilová a její adaptace povídky Jiřího Brdečky o chlípníkovi středního věku a jeho erotické touze. Rukopis této jedinečné režisérky je i zde zřejmý a tak jako obvykle někoho učaruje, někoho pohorší. Příběh má zajímavou myšlenku, které se tu málokdo všimne. Zoufalý boj se stářím. “Vždyť já vypadám ještě jako chlapec!”, zde zazní z úst Fauna v plné naději a zároveň zoufalství. Život protéká mezi prsty tak rychle, že se člověk pomalu nestačí ani pořádně rozhlédnout. “Ještě jsem nic neudělal!” Výtvarná stránka filmu koresponduje s příběhem a smyslně ho doplňuje. Podzim života takový jaký je. Lidská vrásčitá kůže jako kůra stromu a k tomu šelestění žlutooranžových listů. "A já pořád co mi to tlení připomíná: Vůně mýho dětství!" Stáří zkrátka přijde rychle a život tak dostane zcela jinou barvu. Touha je však stále silnější. "Panebože, dej, ať se dneska zamiluju a ať je to ta pravá!" Jak říká jedna kritika: ´Věra Chytilová je režisérka, jež si nikdy neodpustí mísit psychologické podhoubí s filmovou hrou kamery, střídat komiku i tragiku s absurdnem tak, že vytváří nadpozemsky přízemní realitu v jejímž světle jsou fauni odhaleni jako šašci paběrkující s tím málem, co životu dali.´ A tak se jedná o film vyjadřující vše jak mluveným slovem, tak i obrazem. Jiří Suchařípa v hlavní roli předvedl vynikající herecký výkon. Takových příležitostí měl dostat víc.

    • 20.10.2017  18:03

    Vnímání světa očima třicátníků na konci 80. let. Ale pozor, jedná se o postoj společenský přiklánějící se k přírodě a jejím obyvatelům. Kdo je více vězněm svého osudu? Zvířata v ZOO a nebo lidé vinou své neukotvenosti a nespolehlivosti? Ekologická moralizace o životě jako takovém. Každý ji má nějak nalinkovanou a je otázka je-li tomu tak dobře či nikoliv. Filozofie námětu se tak stává pro mnohé diváky spíše těžkopádným, neboť je přirozeně očekáváno se při filmu bavit. Svěží atmosféru má, avšak k lepšímu uchopení je potřeba u toho i krapet zapřemýšlet. Výborná Ivana Chýlková a Václav Koubek v hlavních rolích snímku neztrácející ani dnes na své působivosti. Jenomže si na něj už bohužel nikdo nějak nevzpomene, což je ponurý úděl většiny českých filmů.

    • 20.10.2017  17:20

    Rok 1981 a máme tu další výrobní film a jak jinak, z odvětví těžkého průmyslu, tolik populární slévárny. A byť to tak na první pohled nevypadá, i tentokrát se jedná o budování. Ve své době byl politicky kladen ohromný důraz na zdokonalování výroby v rámci úspor a co nejmenšího odpadu. A protože se k propagandě daleko více hodí film než divadelní prkna, byla divadelní hra na toto téma přepsána pro zfilmování. Dějově se využila mladá generace, které se nepředhazovalo studování na školách, ale naopak pracovní proces v plné parádě. A toto je příběh jednoho z nich. Hlavní roli si střihl jako svůj debut Marek Brodský a vcelku přesvědčivě naivně jdoucího za svým cílem. Nevzali ho na školu a tak nastoupil do slévárny, kde si z něj zpočátku dělali přisluhovače. A když jednoho dne předvedl svůj inovativní návrh na určitý zlepšovák, který by podniku ušetřil miliony, začnou se okamžitě dít věci. Protože politické cíle byli jasné, z příběhu musela vyznívat kritika společnosti podkopávající takovým lidem nohy a neochota jim pomoct. A nedej bože, aby si na něm někdo přihřál polívčičku, když se to jako zázrakem prosadit povede. Ranný socialismus ze snímku doslova září, ale ruku na srdce, takové věci se dějí i dnes. Nebo snad někde někdo mladým pracovníkům v dílně vychází vstříc? Scénář je napsán svědomitě a zásadově k dané problematice. Jednání ve vedení podniku snad takhle napínavě ještě natočeno nebylo. Tvůrci si dali velice záležet a tak se film ve svém smyslu povedl. Cíle splňoval. O komedii ani o drama se v žádném případě nejedná. Film je sympaticky svěží a dobře odsýpá. Dnes již zapomenutý a je to škoda. Když se odmyslí ten socialismus, má co říct i v dnešní době.

    • 19.10.2017  19:35

    Po roce 89´ se naskytli i pro filmový průmysl nové možnosti a tak se toho tvůrci chopili s vervou sobě vlastní a vrhli se na snímky v československých krajích nevídané. Detektivní žánr sice nevymizel, avšak tentokrát do toho byla vůle vsadit akční scény. Jenomže porevoluční doba přinesla jiné omezení a to byl finanční. Rozpočty zkrátka nedovolovaly upustit filmařskou uzdu jak by si mnozí přáli a tak to povětšinou podle toho také vypadalo. Příkladem je tento snímek natočený na základě skutečné události, která se měla stát někdy v roce 1986. Objevil se sériový vrah zaměřený na mladé ženy a policie po něm pátrala tak, jak jsme byli zvyklí vidět pouze v zahraničních filmech. Příběh se odehrává v prostředí učňovského internátu a tak je tu ještě stále vyznačena jistá moralita. Námět není nijak špatný a při řádném scenáristickém zpracování a dostatečného rozpočtu z toho mohl být i vcelku přijatelný snímek. To se však bohužel nestalo. Snaha sice je vidět, ale když je dějová linka napsána velice zmatečně, nemůže vzniknout nic jiného než brak. Na začátku během titulků máme ihned ukázanou vraždu mladé ženy z pohledu vraha a pak se už jen vše motá kolem učňů občas přerušené scénkami vyšetřujících policistů. Dohromady to vůbec nepasuje a spousta věcí je s námětem naprosto nesouvisející. Snaha přinést do porevolučních kin český thriller dle zahraničních vzorů prostě nevyšel. A to následně do kin přišel daleko větší kalibr a tím byl snímek ´Nahota na prodej´.

    • 19.10.2017  18:32
    Mezek (1985)
    ****

    Strasti a slasti vychovatele na internátě hornického učiliště. Že právě hornického snad už nepřekvapí. V hlavní roli se blýsknul Jiří Hálek a velice dobře. Civilněji takového vychovatele snad už ani podat nešlo. Na snímku je také příznačné, že pro větší věrohodnost byli ve značné míře použiti neherci, což autenticitě hodně dopomohlo. Výchova mládeže musela být v souladu se socialistickou morálkou, ale když jsou výchovné metody mizerné, zákonitě je morálka také. A právě to se objeví v anonymním dopise, který byl doručen na ředitelství s úmyslem vychovatele očernit. Takový vychovatel byť se snaží sebevíc, vždy se někde najde něco, co je špatně. A to se týká i jeho kolegů, kterým se jeho metody také nelíbí. V příběhu je postavení z obou stran. Postoj jak vedení internátu, tak i mládeže. Tvůrci se nevyhnuli ani šikaně a řešení značně problematických jedinců. Námět je moralizující spojený s kritikou společnosti. Vyniká tu i jistá psychologie a hlavně filozofie problému. Snímek kupodivu působí až dokumentárním stylem, a tak je realičnost z každičké scény velice silná. O komedii či drama se v žádném případě nejedná. Jsou tu věci postaveny tak jak jsou a divák nechť si vezme to své a názor na danou problematiku udělá sám.

    • 19.10.2017  17:40

    Josefa Beyvla v roli vrchního inspektora si asi málokdo umí představit, ale přeci jen se tak stalo a právě v tomto detektivního snímku. A vypadá v tom vskutku dobře. V době natáčení se psal rok 1949 a tak jasné, na co musel být zaměřen. Třídní nepřátelé byli ve své době ti největší záškodníci socialismu. A protože také byly populární tzv. výrobní filmy, nevyhnulo se to ani tomuto. Tentokrát se příběh odehrává v prostředí stavební firmy a jako v pořádné detektivce se jedná o vraždu. V rámci žánru nelze snímku nic vytknout. Byl nalezen mrtvý muž a tak probíhá vyšetřování. Poklidné až takřka literární vyprávění přináší ucelený a prostý. Snímek v ničem neuškodí ani dnes. A že je pachatel diletantsky označen jako třídní nepřítel? Inu, taková byla doba.

    • 19.10.2017  16:58
    Případ Z-8 (1948)
    ****

    “Víte, že znárodněný průmysl patří lidu. Naše továrny plní výrobní plán a jsou nejmocnější oporou státu. Vybízíme vás proto znovu! Bojujme proti reakci! Zvyšte výkony! Braňte své závody před záškodníky!” Ano, právě toto se ozve na konci snímku z podnikového ampliónu. Po vítězném Únoru roku 1948 se vše patřičně stranicky rozjelo na plné obrátky. Plnil se plán, bojovalo proti záškodníkům, budoval mír. K úspěšnosti cílů bylo zapotřebí i nějaké té propagandy a k tomu se výborně hodil film. Tzv. výrobních vzniklo neskutečné množství a kupodivu všechny měly hodně společné. Chuť pracovat, plnit plán, přicházet se zlepšováky a hlavně bojovat proti imperialistickým záškodníkům. A tento snímek je jeden z těch prvních. Tématicky se jedná o průmyslovou špionáž, což však na druhou stranu není nic divného ani v dnešní době. V roce 2013 vznikl např. přímo v Hollyvoodu snímek ´Špionáž´. Konkurenční boj brojil, brojí a brojit bude. V tomto klasickém českém snímku je dějově pojednána poválečná doba v železárnách. Těžký průmysl přišel vůbec straně na chuť, jakoby jiný neexistoval a tak si lze všimnout, že i v dalších snímcích byl hojně používán. Příběh jednoznačný. Točí se kolem nalezených zápisků belgického vědce pojednávající o nové technologii lisování kovového prachu. A protože jeho zavedení znamená pro podnik snížení odpadového materiálů a úsporu, je o něj okamžitě nenadálý zájem. Průmysloví agenti s úmyslem tyto zápisky získat jdou do akce. A tak o sabotáže není nouze. Ano, jedná se o místy až přehnanou agitku, ale z filmařského hlediska není natočen nijak špatně. Má pevný scénář, udržuje si tempo a má svoji živost. Dnes sice vyvolává kyselý úsměv, ale co si budeme povídat. Agitky se točí i dnes, jen z druhé strany barikády.

    • 16.10.2017  17:29

    Teenagerovská romance na pomezí fantastiky. Komu se líbila ´Twilight sága´, má tu něco podobného. Tentokrát jde o chlapce, který se zakouká do čarodějnice. Nezní to zrovna lákavě, ale skutečně se jedná o mladé postavy. Slibný nenáročný příběh má své tempo, fantazii a romantickou přirozenost, podpořenými povedenými speciálními efekty. Děj je také bez mohutných akčních scén, takže snímek spíše vypadá jako moderní pohádka. A tak stejně jako u Twilight ságy je snímek spíše pro dámskou část diváků. Pánové lačnící po dobrodružství tu silně narazí.

    • 16.10.2017  16:33
    V/H/S/2 (2013)
    ****

    Hororový projekt ve stylu found footage ve druhém kole bláznivé antologie ve své nejtvrdší hnusotě. Tohle skutečně není nic pro slabé povahy. Máme tu soukromého detektiva, který je v jistém smyslu pojítkem všech povídek, kde uvidíme chlapíka s implantátem oka fungující jako kamera, cyklistu s kamerou na helmě, zpravodajce a další. Roztřesená kamera je využita do největší maximálnosti. Ona hrůza a děs se tímto značně zvyšuje o další level a kdo se při takových záběrech nepozvrací hned, tak alespoň sáhne po nějakých antidepresivech. Toto volné pokračování je i vzácným úkazem v tom, že je dvojka lepší než jednička. Má to nápad, styl a onen hnus v té nejlepší dokonalosti. Nejedná se o nic jiného než ryzí žánrovou bláznivinu která hororově pobaví, ale na kterou se nedoporučuje dívat pozdě v noci a o samotě. Pak cestou na toaletu vystraší i obyčejný pavouk či zakňourání kočky někde venku.

    • 14.10.2017  23:52

    Příběhy ze zasněžených hor ve spojení s lyžováním vždy přinášelo sportovní nadšení a zábavu. Nejinak to bylo v české kinematografii a nelze si nevzpomenout na snímek ´Sněženky a machři´. Na tomto americkém snímku jsou však takovéto představy přeci jen krapet mylné. Tady se více jedná o emocionální příběh o dvou přátelích, kteří se jeli stát instruktory lyžování. A o tom, že jim představy vyšly přeci jen poněkud jinak snad divák předem ani nemůže pochybovat. Příběh není nijak dramatický, humorný, ani kupodivu nudný. Film hodící se více pro televizní obrazovky k nenáročnému odpočinutí po náročném dni. Fanoušky lyžování potěší, ostatním z hlavy velmi rychle vyprchá.

    • 14.10.2017  22:57

    Čínských epických historických snímků stále není ještě dost. Tentokrát se jedná o 16. století za dynastie Ming, kdy japonští piráti napadali čínské pobřeží. Dvouhodinová stopáž a jedna bitva za druhou, které vždy propojuje krátká dialogová scénka. Inu, takřka nonstop válečný film. Výprava a kostýmy dle očekávání velkolepé, bitevní scény brutální a krvavé, tempo vyprávění krapet pomalejší. Dle tradiční šablony nechybí ani závěrečný souboj. Vlivem netypického soundtracku atmosféra nepřekypuje filmovou zábavnou svěžestí. A to je asi jediný neduh na celém snímku, poněvadž vlivem toho ve spojení s pomalejším tempem se děj stává krapet nudným až doslova únavným. Ale jinak se vše drží přirozeného standardu čínské tvorby.

    • 11.10.2017  18:57
    Prokletá vesnice (TV film) (2010)
    *

    Německý mysteriozní hororový thriller natáčený v Česku mísící dohromady nejrůznější hororové motivy z posledních dob, které pozná každý hororový fanda. Jako příklad mohu uvést: Vesnice, Záhada Blair Witch, Motel, a mnoho dalších. Nápad nijak špatný, ale v televizní výpravě neakceptovatelný. S takovým rozpočtem by to ve své době dokázal natočit lépe snad jen Juraj Herz. Jeho snímky ´Panna a netvor´ či ´Deváté srdce´ jsou daleko děsivější a to se o horory nejedná. Z tohoto snímku jen vyniká ponurost a amatérčina tvůrců v hororových vodách. Záběr na hlavní nádraží v Praze či vlakovou soupravu ČD sice našince snad potěší, ale jinak naprostá katastrofa.

    • 11.10.2017  18:20
    Smrt ve tmě (2016)
    ****

    Okrást slepého postaršího muže, který přišel tragicky o dceru není zrovna nejšťastnější nápad. Jedna taková parta mladých lidí takový nápad má a pokusí se o to. A jak už to tak bývá, to neměli dělat. Hororový příběh, kde se temná atmosféra dá doslova krájet. Jedná se o slasher, což z námětu musí být jasné, ale pozor, potoky krve tu rozhodně netečou. Přesto o brutalitu není nouze. V charakterech postav má co do činění i psychologie, která je využita na správných místech. Příběh je plný nečekaných zvratů a tak do poslední minuty není o napětí nouze. Námětem se děj netváří jako zcela originální, ale po delší době byl zpracován tak, jak se na takový děsivý hororový thriller sluší a patří. Scénář pevný už od samotných základů. Izolovaný svět tajemného domu se šokujícím obsahem přinášející děs, hrůzu a zoufalství.

    • 11.10.2017  17:54
    Prime (2005)
    ***

    Bohužel, jako romantický příběh to postrádá živost, humor a vůbec patřičný styl. Máme tu 37 letou Rafi Gardet chodící za terapeutkou Lisou Metzger svěřující se naprosto ve všem a která se zamiluje do hodně mladšího muže, který je, aniž by to tušila, shodou okolností synem oné terapeutky. Námět snad na živou komedii, ale takto se to naprosto rozpadá. Romantická šablona sice je použita, ale že by to nějak nadchlo se říci zrovna nedá. Atmosféra poněkud prázdná a nijak zajímavá. Vyzdvihovány jsou náboženské motivy v konfrontaci s mezilidskými vztahy a o to tu zřejmě šlo především. Jak to celé dopadne musí být všem příznivcům romantismu jasné. Slabý scénář tedy dosti haní tento film, kde se sešli Uma Thurman, Meryl Streep a mezi nimi Bryan Greenberg. Jejich skvělé herectví snímek bohužel nezachránil. P.S. Je normální, aby dívka terapeutce podrobně vykládala jaký má její chlapec penis?

    • 11.10.2017  17:24
    RoboCop 2 (1990)
    ***

    Druhý filmový příběh o společnosti OCP a kybernetickém organismu v řadách policie nazvaném jako Robocop už nedosahuje věhlasu prvního snímku, který vyniká převážně ve svém pojetí brutálního násilí a temného humoru. Paul Verhoeven nasadil laťku hodně vysoko a tak následovníci mají hodně co dělat, aby alespoň této výše dosáhli. No, a tímto snímkem se to nepodařilo. Příběh zasazen více do budoucnosti s více high-tech hračičkami, ale v podstatě se tu opakuje totéž. O akci tu samozřejmě nouze není, ale už tomu chybí ten správný vizuál. I tempo je krapet pomalejší a děj rozvláčnější. Zůstal z toho tak obyčejný devadesátkový akční film, jakých vzniklo spousta. A to je na Robocopa hodně velká škoda.

    • 10.10.2017  21:38

    Ekohoror plný známých hereckých tváří. A kdo je ten zabiják tentokrát? Obrovský medvěd. A pěkně naštvaný. Proč je naštvaný ani nevíme, ale jako důvod honu na něj aby se to nakonec všechno změnilo v úprk bohatě stačí. Některé scény až připomínají slavného Predátora. A tak tu máme něco, co nepřináší nic, co by tu ještě nebylo. Výprava se však povedla. I když v tom lese to vypadá, jako by měl zaútočit místo medvěda bažináč. Na to, jak mohutný ten medvěd je, se umí chovat jako indián. Zkrátka se přiblíží nehlučně a zaútočí nečekaně. Žádný šum, ani větvička nekřupne. No, je to pěkný kabrňák. Medvěd jako takový je však kupodivu vyobrazený překvapivě velice dobře. Jak to celé skončí je od samého začátku jasné a tak je děj jen o tom, jak si dotyční aktéři příběhu počínají. Další zábavný ekohoror, kde se občas nějaká ta utržená končetina ukáže, ale jinak není vcelku o co stát. Prostě je tu parta lidí jdoucí lesem na medvěda a to je vše. Ale na béčkový film to zase až tak špatné není. Naopak. Jen z toho předem neočekávat něco světoborného.

    • 10.10.2017  18:39
    Barva peněz (1986)
    ****

    Paul Newman se po pětadvaceti letech vrátil k postavě kulečníkového hráče Eddieho Felsona, kterého ztvárnil ve snímku ´Hazardní hráč´ a nebo někde uváděný také pod názvem ´Biliárový král´. Kdysi biliárový šampion nyní už v pokročilém věku věnující se hlavně obchodu s alkoholem. Jenomže když potká talentovaného mladíka v této hře, v očích se mu rozsvítí a touha po výdělcích na této hře ho přesvědčí onoho mládence něco naučit v zájmu obou. Newman svoje herecké nadání již zohlednil nesčetněkrát a ani zde se nejedná o vyjímku. Spoluhráčem mu je mladý Tom Cruise, který je tak nějak stejný, jako ve všech svých prvotních filmech. Příběh opět přivádí diváka do zákulisí biliárových turnajů, kde je mnohdy všechno jinak, než jak to ve skutečnosti vypadá. Dá se říci, že ani dnes to v realitě není jinak. Jestli je tento snímek lepší je na diskuzi. Pětadvacetiletý odstup je přeci jen dost zásadní co se týče hlavně filmových technických postupů. Každopádně stojí za pozornost. Daleko lepší je však zhlédnou nejdříve ten předchozí. Divák bude lépe znát charakter Eddieho Felsona, čímž bude daleko více uchopitelný.

    • 10.10.2017  18:12

    Tak hrdého hráče biliáru aby člověk pohledal. Mladý, zatvrzelý až přidrzlý a odvážný zároveň. Paul Newman v roli takového hráče pod jménem Eddie Felson a očekávaně ve skvělé formě. Těžko říci jestli se jedná o jeden z jeho nejlepších snímků, ale je fakt, že tu svým herectvím dokázal velmi dobře zapůsobit. V příběhu je zvýrazněno jisté přesvědčení a hlavně chamtivost. Tím Eddie rapidně vyniká a to ho přivede do nemalých problémů, ale i kupodivu dopomůže i na výsluní. Těžko hodnotit takový charakter. Černobílý obraz je pro navýšení atmosféry dobře využit a tak i po obrazové stránce je na co se dívat. Svoje doba je tím taktéž skvěle charakterizována. Film má velmi pomalé tempo, což má za následek stopáž přes dvě hodiny. Avšak ty z filmového hlediska promarněné nejsou. Paul Newman ještě v době, kdy ještě nebyl věhlasnou hvězdou, ale už byl na samém prahu.

    • 10.10.2017  16:40

    Harrison Ford coby Jack Ryan podruhé, jinak v sérii třetí příběh o jednom skvělém agentovi CIA. A tak tu máme opět zjednodušeně ukázanou práci této zpravodajské služby USA v dramatické etudě, ve které se neustále a plynule buduje napětí a úspěšně udržuje. Vlastenci musí být spokojeni. Ale na druhou stranu se tvůrci přeci jen nevyhnuli kritiky a v podstatě kopance do vlastních řad. Ano, jedná se o politický thriller, který vyniká hlavně určitými skutečně reálnými detaily, což je spíše práce Toma Clance, autora knihy, podle které byl snímek natočen. Snímek je ve svém žánru přesvědčivý, i když zamrzí málo akce. Avšak na druhou stranu, přeci jen se tímto nekopíruje James Bond, že?

    • 10.10.2017  16:13
    Kurýr 3 (2008)
    ****

    Do třetice všeho dobrého. Bohužel, mele se už pouze z vody. Opět je centrem dění žena a opět náš hrdina dělá všechno proto, aby ji ochránil. Delší stopáž, pomalejší tempo, ale jinak stále dobré akční scény jako u předešlých snímků. Jason Statham představil Franka Martina v plné parádě jak bylo očekáváno, jen ta celková atmosféra už není taková hutná. Ale i tak se stále jedná o skvělý popkornový akční snímek splňující svůj účel. Pobavit.

    • 8.10.2017  21:27

    Předchozí snímek byl co se týče budování temné atmosféry a strachu dobrý. V tomto dalším příběhu se vše naprosto rozpadlo. Opět tu máme cestu odněkud někam tentokrát autobusu s mládeží, které jen tak z ničeho nic něco napadne. My to něco už známe a tak se tvůrci snažili jít, co se týče této postavy, do většího extrému, leč marně. Tady to už prostě nefunguje. Boj mládeže o přežití nemá nic nabídnout. Tohle už tu bylo tolikrát, že hororový fanoušek přesně odhadne, co se bude po deseti minutách děje dál odehrávat. Tak ohromná je předvídavost. Temná stránka věci? Napětí? Strach? Ne. Vůbec nic. A tak z toho zůstala jen bohapustá hororová etuda bez jakékoli ambice.

    • 8.10.2017  17:01
    Kurýr 2 (2005)
    ****

    Tak tomuhle se říká akční nářez. Vliv Luca Bessona ve své skromné, avšak ohromné komiksové vizualitě je daleko patrnější než u předchozího prvního snímku. Stopáž nemající ani devadesát minut dodává ději patřičný švih a naprosto průrazné akční scény. Nic pro diváky zohledňující ve filmech realitu. Tady jde čistě o akci v rámci žánru a ne o realistické drama na pomezí zoufalosti dané osoby a zákonů. A akční scény tu jsou prostě špičkové. Popkornová a právě ona akční zábava dodává hlavní postavě dějství Frankovi Martinovi další a jednoznačný level. Dějově jde opět o dívku a o partu zabijáků v patách. A takového zabijáka, jakou je zde Lola, by snad nechtěl potkat ani Rambo. Frank Martin je akční hrdina současnosti. Drsný, nekompromisní, zásadový. Má vlastní pravidla, které je nucen vlivem nebezpečných okolností ve svém vlastním zájmu porušit. A pokud tak udělá, běda všem, kdo se mu postaví do cesty. Snímek ve svém žánru rozhodně patřící mezi špičku.

    • 8.10.2017  16:16

    Silně citový příběh zabývající se mužem s Aspergerovým syndromem, který je přikloněný k muslimské víře a který se zamiluje do indické emigrantky. Příběh není jen příznačný ve vyobrazení co to ten Aspergerový syndrom vlastně je, ale převážně v tom, jaké potíže vlivem této nemoci takový člověk v životě má. Přidejme k tomu onu muslimskou víru, přestěhování do Ameriky a konfrontaci s děním kolem 11. září roku 2011. Bollywoodská kinematografie tímto snímkem Hollywoodu jasně ukázala, jak se mají takovéto snímky točit. Shahrukh Khan předvedl v roli onoho muže úctyhodný výkon jaký se jen tak nevidí ve velice silném příběhu, který chytne za duši a vede k pochopení a lítosti. Jsou tu syrově ukázány hodnoty života, schopnosti jít s proudem a hlavně definice dobrého a špatného dle toho, kdo je zrovna u moci a kdo je ochoten pomoci. Snímek má ve svém jádru jednoznačné poselství, které tu vzbuzují emoce na svět ve kterém žijeme a který bereme takový jaký je. Máme sílu to však změnit?

    • 8.10.2017  15:42
    Útěk (1972)
    ****

    Příběh ve svém smyslu hodně připomínající známé dějství, jehož aktéry jsou Bonnie a Clyde. Příběh, který je nekompromisní a brutální v celé své podstatě. Steve McQueen v další skvělé roli, kterou si vychutnal a kterou převedl do té nejskvělejší podoby. Scénář je pevný a vyvážený. Neutuchající dramatická atmosféra má štávu a akční scény svůj drive. Walter Hill stojící za scénářem moc dobře věděl jak vše vyobrazit a Sam Peckinpah natočit. Plynulost děje je tedy příznačná a tak v podstatě není hluchého místa. Počátek 70. let a na svou dobu jeden z nejpovedenějších snímků z několika málo žánrově podobných, který kupodivu umí oslovit i dnešní diváky.

    • 8.10.2017  15:11
    Piráti ze Silicon Valley (TV film) (1999)
    ****

    Bill Gates, Steve Jobs a jejich vizionářský příběh, který změnil svět. Příběh o zavádění a vzestupu osobních počítačů v letech 1971 až 1983. Ryze televizní snímek nemající žádné ambice na výpravu a hutnou atmosféru typického životopisného filmu. Natočen je nenáročně, s veselou atmosférou, zkrátka zábavně. A tak tu přirozeně není ukázáno zcela vše, čím vším si oba pánové museli projít, než to dotáhli tam, kde v dnešní době jsou. Úsilí, rivalita a hnací motor jít stále kupředu a neohlížet se zpět. Pro TV takovéto zpracování zajímavého námětu zcela postačí. Je v tom určitá roztomilost, která jako historická perspektiva umí zaujmout a užít si jeho sledování. A že tu jsou určité věci přehnané, To už holt u takových filmů bývá.

    • 7.10.2017  14:09

    Jak uvádí titulek na samém počátku snímku, jedná se o pravdivý příběh odehrávající se v Anglii roku 1782, tedy z doby, kdy žena byla majetkem svého muže, zrovna jako jeho dům, půda či dobytek. Televizní stanice BBC pojala snímek impozantně a tak každičký záběr doslova září nádherou. Kostýmy, výprava, pevný scénář a herecké výkony. Melodrama, cizoložství, skandál, soudní pře, zadostiučinění. Kdo je nakonec vítěz? Anglie 18. století a práva žen v manželství. Příběh přináší pokrytectví a zvrácenost vládnoucí elity. Historická kauza v jistém smyslu šokující i dnes. Film je natočen s veškerým respektem k době, případu a daným postavám. Příběh lady Seymour Worsley, který svou upřímností a postavením hluboce zasáhne.

    • 6.10.2017  18:24

    Správný hororový příběh má postupně budovat atmosféru strachu a zoufalství s následným bojem o záchranu všeho možného. A tento snímek takový koncept splňuje. Jednoduchý děj s klasickou šablonou o cestovaní autem odněkud někam v tomto případě dvou sourozenců, kteří se dostanou vlivem zvědavosti jednoho z nich do setsakramentského problému. Temná atmosféra se drží a tak hororová zábava pří troše té představivosti nemůže nijak zklamat. Nejde o žádný slasher, tudíž příznivci různých masakrů nechť si nechají zajít chuť. Potoky krve tu prostě nejsou. Děj se nijak složitě nerozvíjí a po představení hlavních představitelů se jde ihned k věci. Mrazivá nálada nastoupí okamžitě, kdy se na scéně objeví zrezivělý náklaďák s odporným zvukem klaksonu. A tak tu máme další podivné stvoření žijící svým osudem a ohrožující vše živé. Nic víc, nic míň. Zkrátka i tento hororový filmový počin poukazuje hlavně na fakt, že v jednoduchosti je síla a že není třeba monstrózní rozpočet a rozsekaná lidská těla na maděru aby zaujal.

<< předchozí 1 2 3 4 27 52 78 103
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace