MickeyStuma

MickeyStuma

Martin Štusák

okres Ústí nad Orlicí

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 30 59 88 117
    • 22.7.2018  02:16

    ‘Podle křesťanských evangelií byla Marie Magdaléna přítomna při smrti Ježíše i jeho pohřbu; a je uznávána jako první svědek jeho zmrtvýchvstání. V roce 591 papež Řehoř První prohlásil, že Marie Magdaléna byla prostitutka. Tento mylný názor přetrvává až dodnes. Roce 2016 byla Marie Magdaléna oficiálně prohlášena papežským dekretem za apoštolku apoštolů a první zvěstovatelku vzkříšeného Ježíše.’ Film byl inspirován příběhem Marie Magdalénské, který se nachází v evangeliích. A je potřeba si to přečíst, aby se tento snímek správně uchopil. Jedná se o portrét Marie Magdalény žijící v době, kdy muži rozhodovali o osudech žen pod taktovkou zákona Boha. Máří Magdaléna je v podstatě velice kontroverzní osoba a protože se o ní říká ledasco, je velice těžké biblicky tuto osobu přijmout a nebo se od ní odvrátit. Něco jsme se o ní dozvěděli už ve snímku ‘Šifra mistra Leonarda’. V tomto portrétu je však vidět, že tvůrci byli velice opatrní, aby snad nebyl někdo pohoršen. A tak se nic nového o Máří Magdaléně nedozvíme. Jen putovala po boku Ježíše a byla přítomna při jeho zatčení, odsouzení i popravě, zatímco všichni ostatní utekli nebo se schovávali. Natočeno je to však  impozantně, citlivě a biblicky velice citově. A co víc, ať se to někomu líbí nebo ne, Ježíšův postoj k lidem je, jak se dnes říká, genderově vyvážený. Nevytváří rozdíly mezi muži a ženami. Všechny respektuje a učí naprosto stejně. Jestli v tom je úmyslně skrytá současná politika o rovnoprávnosti je těžké říct, ale podle toho, jak příběh začíná, to tak na sto procent vypadá. Každopádně je snímek v jistých směrech inteligentní. Atmosférou si vykračuje téměř artově, ale k dosažení takového cíle přeci jen ještě něco chybí. Po dramatické stránce tak pochopitelně není o co stát. I dvouhodinová stopáž je dost málo na to, aby bylo odvyprávěno vše zásadní a tak tu máme z Bible jen určité útržky. Ano celkově to je hodně málo, ale je to prostě jen celovečerní film. Takovéto téma je na své rozšíření spíše hodno k TV seriálu. Co se týče Máří Magdalény, zmínka o ní je i v seriálu ‘The Bible’ z roku 2013 a snímku ‘Kipling Jesus’ (Proč zabili Ježíše) z roku 2015, kde si Máří Magdalénu dle kritiky velice úspěšně zahrála Martha Issová.

    • 21.7.2018  17:20
    Identita (2003)
    ****

    Příběh je to svým způsobem jednoduchý, ale scénáristicky rozehraný velkolepě. Zpočátku to vypadá zase jako nějaká hra a motivy k tomu jsou, ale každou další scénou se neustále motivy mění. I co se týče určitých postav. Jsou všichni ti, za koho se vydávají? Děj si velkolepě pohrává i s divákem a vyzývá ho k odhalení strůjce všeho dění. Opravdu divák dokáže odhadnout, kdo za tím vším stojí? Konec určitě překvapí každého. Ale ano, v jistém smyslu se jedná o nelogičnost po té, čeho byl divák svědkem, ale dějově to funguje a snímek je natočen vskutku dobře. Má své napětí, atmosféru, patřičné nezpomalující tempo a zbytečně nezdržuje zbytečnostmi. Tohle se zkrátka povedlo.

    • 21.7.2018  16:10
    RoboCop 3 (1993)
    **

    Robocop po třetí a šlápnutí vedle. Námět by sice nebyl k zahozaní, ale tolik děr a patosu pohromadě v jednom filmu se vskutku jen tak nevidí. Máme tu určitou novinku a tím je z Japonska vyslaný něco jako Roboninja k likvidaci Robocopa. Prostor nemá takřka žádný, ale ke střetu dojde. Robocop vs. Ninja je však nejzoufalejší scéna, jaká je kdy v takovémto žánru k vidění. A dalo by se pokračovat dál. Spousta událostí nemá smysl, ani dějově nějaký potenciál. Celkově snímek vypadá, jakoby byl natočen na přelomu 70. a 80. let. Ano, taková je výprava, což je s ohledem na předchozí filmy vskutku pořádný sešup. Snaha se sice cení, ale tohle opravdu ne. A druhá novinka. Robocop už umí i létat. Samozřejmě za pomoci nového zařízení. Není to nic nového pod sluncem, neboť v komiksu to dělá také, ale v tomto filmu to vypadá neuvěřitelně, bohapustě a směšně. Na snímku je vidět daleko menší rozpočet a je to setsakramentsky znát. Vizuální efekty, na svou dobu technické, jsou nepovedené. Nebýt předchozích prvních dvou dílů, dal by se snímek hodnotit krapet lépe, ale nastavená laťka je zkrátka nastavená laťka a tak takovýhle pád se zkrátka neodpouští. Záměr natočit Robocopa k získání ratingu PG-13 je spíše urážka.

    • 19.7.2018  01:47
    Volání (2014)
    ***

    Detektivní příběh o sériových vraždách opírající se o určitý druh manipulace spojené s biblí. Scénář by se hodil i na obyčejný televizní film, ale tady tomu byla dána řádná výprava a tak celý příběh přeci jen vyznívá krapet jinak. Ten je jako takový vcelku zajímavý. Očekávané akce či napínavé drama se tentokrát nekoná. Určitá atmosféra sice vyznívá, ale divák nesmí být nijak moc náročný. Vyprávění je pomalejší, ale po literární stránce uspokojivé. Susan Sarandon v roli vyšetřující detektivky pojala svou postavu zcela přirozeně a tak se nejedná o postavu drsnou, jak to povětšinou bývá. Nejedná se tedy ani thriller, ani o výsostné drama, ani se neobjevuje vlivem tématu alespoň lehce hororová atmosféra. Film je tím více civilnější a tak moc diváků neosloví.

    • 19.7.2018  01:14
    Vrať se mi (2000)
    ****

    Krásný, jednoduchý a velice půvabný romantický snímek, kde není nouze ani o city a slzy. Takřka dvouhodinová stopáž sice budí rozpaky, ale ukázalo se, že je v takovémto plynulém a nespěchajícím tempu přínosná. Vývoj děje tedy všemu dává přirozený čas a vlivem humorných částí pospolu se správnou jiskrou nenudí. Romanticky založené diváky dokáže oslovit a přinést jim skutečný romantický filmový zážitek. Pravda, už ze začátku je vše naprosto předvídatelné, ale proč si to tím kazit. Romantická šablona je zachována, takže jako obvykle se končí svatbou. Tady však trochu šalamounsky a tak se jedná o jedinou scénu, která předvídatelná rozhodně není. Tak či onak, je to dobře napsané, dobře natočené, dobře zahrané, zkrátka dobře odvedená práce. Jedná se o režisérský debut herečky Bonnie Hunt a povedl se.

    • 18.7.2018  01:50

    Francouzští tvůrci se k tomu nějak neměli a tak na to sáhl Hollywood. Máme tu tedy volné pokračování neméně úspěšného amerického remaku úspěšného stejnojmenného francouzského filmu, kde Mary povyrostla a její maminka se chce vdávat. A co na to tři kamarádští pánové? Peripetie kolem toho mohou začít. Na první pohled je na snímku vidět žánrová změna. Ztřeštěností ubylo, zato tu nastoupila romantická šablona. Humoru je tu však samozřejmě stále více než dost, i když příběh krapátko zvážněl. Je však stále zábavný. Tvůrci šli dějově dál a kupodivu se v ničem od minula neopakují. Bývaly to krásné doby, kdy se točily vkusné komediální filmy bez používání fekálních vtípků, které nestárnou a i po tolika letech dokáží svým přístupem pobavit.

    • 18.7.2018  01:36

    Tvorba Disney studia se ani tentokrát nezapře. Jednoduchý příběh, pohádková romantická atmosféra, lehký humor a na správný královský dvůr i patřičné intriky. Nemalý úspěch předchozího snímku byl důvodem k povelu natočit druhý díl. Tentokrát se vše odehrává na královském dvoře, kde se má Mia stát královnou. Jenomže je tady třista let starý zákon, kterého se musí držet. A to je hlavní námět celého dějství, kde nechybí úsměvné situace, city, i na slzy se místo našlo. Snímek má tedy své disneyovské kouzlo, což cílená skupina divaček jistojistě ocení. Ani tentokrát nic pro mladíky.

    • 17.7.2018  02:39
    Beirut (2018)
    *****

    Příběh se neobvykle pohybuje na syrové diplomatické úrovni, což znamená, že je převážně konverzační a svým smyslem pro laiky dosti složitý. Tohle by stačilo i na komorní studiové zpracování, ale je vidět, že tvůrci na ničem nešetřili a ohromnou plně realistickou výpravou dokáže divákovi vnutit onu temnou atmosféru, strach spojenou s odhodláním a hlavně nejistotu. Takový film tu skutečně chyběl a vedle těch válečných, poukazující především na vojenské akce, působí takřka jako zázrak. Diplomaté a tajné služby. Ti všichni rozehrávají politické hrátky a intriky, do kterých ani média nevidí a tak přirozeně ani my, kteří je sledují. Ohromná autentičnost dává všemu skutečně až realistický pohled na veškeré dění a byť se klasicky poukazuje hlavně na americkou činnost, čímž vůbec nepřekvapí poslední záběr scenérie s americkou vlajkou po boku, je jednoznačně vidět, že podíl na všem mají i všechny ostatní strany konfliktu. Takže tu máme prostý příběh o únosu důstojníka CIA a snahy ho získat zpět. A ještě jednou, to vše na diplomatické úrovni, která vyvrcholí typickým thrillerovým napětím. Buď jak buď, tohle se bez osobního politického pohledu prostě povedlo.

    • 16.7.2018  04:03

    Pohodový a lidský příběh, který nás zavede do oblasti kuchařského umění v prostředí jedné lepší restaurace, ukáže jak to tam chodí a seznámí s hlavní aktérkou šéfkuchařkou Marthou. Když už to všechno víme, do děje vstoupí další kuchař Maria a začne rivalita. A aby toho nebylo málo, Marthe zemře sestra a tak se snaží postarat o její dcerku Linu, jejichž psychický stav musí být každému jasný. A je to. Jedná se o další takřka životní příběh mající sice nastavenou lehčí romantickou atmosféru, ale jinak se snaží brát téma vážně a to hlavně po citové stránce. Režisérka a scenáristka v jedné osobě Sandra Nettelbeck moc dobře věděla co píše a co točí. Inu, její ženský pohled je na celé koncepci příběhu velice znát. Lze ji zahlédnout i před kamerou. Nejedná se o nijak složitý a zbytečné nabubřelý film. Má odlehčený tón a je hodně znát, že je to film evropský. Jestli utkví v paměťi je těžké předpokládat. Každopádně určitou výpověď má, i když ne zase k zamyšlení.

    • 15.7.2018  02:55

    Další čínský snímek pro evropského diváka značně těžko uchopitelný. Akčně založené fanoušky pochopitelně budou přitahovat akční scény s bojovým uměním a hned první minuty je v plné síle navnadí, ale pak ouha, atmosféra celé koncepce snímku se náhle odebírá do jiných končin. Žánrově se jedná o směs akce s komedií, do kterého byla přidána poetika, mystika, fantasy a hlavně čínská legenda. Příběh je hlavně o filozofii života a v tom to právě je. Kolik evropských diváků něco takového dokáže pojmout? Minimum. ´Velikost je podřízena Cestě a životu. Pochopení života a toho, jak funguje, je prvním krokem ke studiu Cesty. Jen když zažiješ dobro i zlo, dokážeš doopravdy ocenit Cestu. Jen čisté srdce pojme všechny věci… hory, pláně, řeky i věčný vesmír.´ ´Světlo je nádherný. Je světlo a tma, Slunce a Měsíc. Všechny rostliny zbožňuji Slunce. Letokruhy mají jeho tvar. Květiny se otáčí za sluncem. Zvířata se zase honí za Měsícem. Jsou aktivní v noci. Úplněk je zcela uchvátí. I my jsme zvířata, s nádechem Slunce v našich očích. Bohužel září nenávistně.´ Kdo tohle nepochopil, nechť se na tento snímek ani nedívá. Vadu však přeci jen má a to jsou viditelně používaná lana při natáčení akčních scén. Nepřirozené skoky a lety prostě bijí do očí. V tomto směru se nedá nic jiného říct, než: ´Zlatá stará akční škola Jackieho Chana.´

    • 15.7.2018  02:13
    Tomb Raider (2018)
    ****

    Další filmové zpracování veleúspěšné videohry ´Tomb Raider´, kde roli Lary Croft tentokrát dostala Alicia Vikander, které se se staršími snímky ze sklonku milénia s Angelinou Jolie naprosto nedá srovnávat, neb to jsou zcela odlišné filmy, byť pojednávají stejné téma. První dva filmy byly natočeny dle starých her. O něco později byla hra restartována a tento nový snímek se restartu přizpůsobil. A tak je Lara mladší, zkušenější, oplývá daleko více zkušenostmi a je vyobrazena jako obyčejná prostá holka, jakých po ulici chodí spousty. Snímek je daleko efektivnější, bojovnější, popkornovější, svižnější a hlavně jako adaptace videohry daleko dokonalejší. Použitá dějová šablona je sice již známá z jiných podobně zaměřených dobrodružných snímků, ale proč by to mělo vadit. Videohra nevyznívá jinak. Snímek není natočen jen pro hráče oné videohry, ale pro všechny diváky bez rozdílu. Kdo hru nikdy nehrál nebo ji ani nezná, tento snímek vše podstatné představí v plné parádě.

    • 14.7.2018  20:28

    A jede se dál. Změna představitelů, kde hlavním tahounem je mladší bratr Stiflera pod jménem Matt a samozřejmě se zcela stejnou povahou, je jedinou originalitou. Takže jakmile snímek začne, navalí se na diváka tolik fekálií, že je div, že to televize vydrží. Jeden malér za druhým a tak je Matt poslán na hudební tábor k nápravě. A tam se celý příběh odehrává a divákovi předhazuje, jak si Matt počíná. Nic naplat, fekální humor neustal ani ve volném pokračování série tentokrát určené již přímo na video. Děj v podstatě nic nového nepřináší, ale když v době vzniku zájem o takovéto filmy neustával, proč nekout železo, dokud je žhavé. Puberťácká komedie pro diváky v pubertě a nic víc.

    • 14.7.2018  01:16
    Flubber (1997)
    ****

    Roztržitý profesor Brainard provádí experimenty tak dlouho, až náhodně objeví skákací hmotu. Vzpomene si ještě někdo na tzv. hopíka? Tak tohle je něco podobného. Jenomže místo slávy mu to přinese jen samé trable. Jedná se o remake komediálního snímku studia Disney z roku 1961 ´Roztržitý profesor´. Freda MacMurraye vystřídal neméně komediálně zdatný Robin Williams. Příběh je tedy naprosto totožný, jen s jednou určitou změnou. Tentokrát byl vynechán Pentagon a vojenský zájem o vynález profesora Phillipa Brainada. A udělali dobře. Příběh jinak stále ztřeštěný, místy snad až moc, a tak pobaví stejně dobře jako originální film.

    • 13.7.2018  01:45

    Mayové. Do dnešních dob velmi záhadní lidé. Naposledy se na ně v roce 2006 podíval Mel Gibson ve svém snímku ´Apocalypto´ a to víc než surrealisticky. Tady máme snímek z roku 1963 a na svou dobu neméně skvostný. Lidská úskalí a snaha o dosažení svého v zájmu svých a bohů. Mayského krále si střihl Yul Brunner a jako vždy úchvatně. Osobité charisma ve snaze pojmout svoji postavu co nejušlechtivěji z něj doslova září. Epický snímek po technické stránce typický na svou dobu, kde není nouze o plynulost děje s patřičným vývojem, dramatizace, akce a hlavně ve finále množstevní válečné scény. Studiovost je místy hodně patrná, ale oproti tomu je u exteriérových scén dobrá výprava. V 50. a 60. letech vzniklo mnoho historických snímků a tento se klade mezi ty lepší. Snad je to i vlivem účasti právě Yula Brunnera.

    • 13.7.2018  01:27

    I když to tak z počátku nevypadá, rozjede se zábavný seniorský příběh o lupu diamantu, jaký tu snad ještě nebyl. Je vytunelovaný penzijní fond a kdo by nebyl naštvaný, když jako lusknutím prstem najednou přijde o všechny své úspory. A máme tu zajímavou dvojici. Richard a Kate, Jerry a Sophie. A právě ti se postarají o to, aby peníze přišli zpět. V podstatě se jedná o další lupičskou komedii, ve které však nejsou žádné akční scény v podobě přestřelek, rvaček a dalších vymožeností. V komediálnosti se taktéž netlačí na pilu, ale to neznamená, že tu humoru není více než dost. Příběh je jednoduchý a velmi dobře zpracovaný. Některé scény přímo citují ze známých podobných filmů, mezi kterými nechybí ani slavný ´Růžový panter´, když už se tu jedná o diamant, a je to do celku zakomponované tak dobře, že snímek nejen pobaví, ale přinese i výborný odlehčený filmový zážitek. Příběh je hlavně o dvou bývalých manželích společně se domáhajících svého, který po zábavné stránce funguje a je vidět, že to jde i bez těch jinak všudypřítomných akčních scén. Takže nic pro mladé a starším jen doporučit.

    • 12.7.2018  21:29

    Romantický snímek a Ashley Judd v ní. Jedná se o obyčejný vztahový příběh, kde je snaha o kombinaci emocionální zranitelnosti a komediální přítomnosti. Zní to složitě a stejně tak to zřejmě znělo i tvůrcům, neboť fakt, jak si s tím poradili, nevyznívá ve výsledku nijak zvlášť příznivě. Ashley Judd sice dělá co může a její rozvaha se nedá upřít, ale romantická atmosféra jakoby postrádala úsměvnost a nějaký nadhled. Dějově se pracuje s hrdinkou příběhu pod jménem Jane Goodale, která má svoji určitou teorii o mužích a právě ti, jakoby se snažili jí dokázat, že je ta teorie špatná. Snímek tak nějak plyne a přes počáteční nadšení stejně i uplyne. V jistém smyslu to kouzlo v rámci romantičnosti má, ale moc velké nadšení z toho zkrátka moc nejde. Ale své divačky si to najde, o tom zase nemůže být sporu.

    • 12.7.2018  18:44

    Úspěšný spisovatel píšící o svých zkušenostech s blízkou smrtí a duchovní poradce Tommy Carter přistupuje k jistému člověku mající duševní problém s úmyslem mu pomoci, ale jeho fixace ke smrti své matky začne Cartera ohrožovat na životě. Psychologické drama svým stylem neochvějně připomíná úspěšný snímek z roku 1990 ´Misery nechce zemřít´, jen se zcela odlišným příběhem. Těžko říci, jestli se tvůrci takhle náhodou nesnažili natočit něco podobného. Jenomže už to tak dobře nefunguje. Byť se snažil Forest Whitaker zahrát psychicky narušeného jedince jak nejlépe mohl, výsledek nijak zvlášť přesvědčivý není. Atmosféra se snaží být dramatická, avšak vyznění je poněkud na svůj žánr málo děsivý. Jen mírné napětí občas problískne, ale to je asi tak všechno. Snad je to i nízkým rozpočtem, který je také hodně znát. Za zhlédnutí to stojí, ale nic zvláštního na celé koncepci snímku očekávat nelze.

    • 12.7.2018  18:09
    Odplata (1999)
    ***

    Nic naplat, s takovým námětem by si hongkongská kinematografie pohrála daleko lépe. Víc než akční film se jedná o krapet temnější dramatický thriller, kde je průběh děje velice rozvláčný a suchý a tak velmi často ztrácí na zajímavosti. Pozornost vyvolá akorát nějaká ta akční scéna, ale těch tu zase tolik není. Což je ohromnou chybou. Od příběhu o pomstě ze zrady vlastních parťáků se nic jiného očekávat přeci nedá. Mel Gibson opět ve své roli nezklamal, ale výjimečnosti snímku to stejně nepomohlo. Takové pojetí nebylo zrovna šťastným nápadem. A tak tu máme novou filmovou verzi románu od Richarda Starka, který už byl zpracován v roce 1967 pod názvem ´Bez okolků´. Který je povedenější s ohledem na dobu svého vzniku nechť posoudí divák. Oba filmy mají své pro i proti.

    • 12.7.2018  00:33

    Disney studio přineslo svoji verzi příběhu o tom, jak se z ošklivého kačátka stane půvabná princezna. Ne, tohle s o rok starší kolumbijskou telenovelou ´Ošklivka Betty´ skutečně nemá nic společného, i když společné motivy by tu byly. Vyprávění o zakřiknuté Mii, do které si každý ´kopne´, přináší především lehký humor, jednoduchý děj, k tomu romantickou atmosféru a typické dívčí trable. A tak je divácky zaměřen především pro mladé dívky, které námět nejvíce osloví.

    • 11.7.2018  21:16
    Dobrodruzi (1967)
    ****

    Honba za pokladem ležící na dně moře. Dobrodružný příběh plného přátelství a touhy po zbohatnutí, do kterého vstoupí žena. Lino Ventura a Alain Delon spolu ve filmu rozehrávající zcela standardní příběh dnes již ničím nepřekvapující, ale na dobu svého vzniku velmi impozantní v celé své dokonalosti. Natáčelo se na atraktivních místech, které dali snímku po výpravné stránce jistou dokonalost. Zcela přirozený film bez CGI efektů, bez kterých to dnes už ani nejde. Film, který po právu patří do každé filmotéky.

    • 11.7.2018  21:08
    Na mušce (TV film) (2007)
    ***

    Televizní verze námětu používajícího převážně v 90. letech hlavně ve videofilmech sice neoplývá žádnou originalitou, ale na druhou stranu nevyznívá na televizi nijak špatně. Výprava odpovídá rozpočtu, s akcí se to nepřehání a typická thrillerová atmosféra je uspokojující. James Remar jako hrdina, Mario Van Peebles coby padouch. Extra výkon sice nepředvede ani jeden, ale s ohledem na film jako takový však ani nešlo o co stát. Nic extra akčního to tedy není, ale na odpočinkové TV vysílání film postačí.

    • 11.7.2018  20:58
    Šampióni (1992)
    ****

    Takový obyčejný rodinný sportovní snímek o partě výrostků, ze kterých udělá v soudních procesech nikdy neprohrávající právník úspěšný tým, ke kterým se dostal vlivem trestu veřejných prací za řízení vozidla v opilosti. Inu, americký sen asi opravdu existuje. Použita je známá šablona, která už bohužel vynáší do popředí ohromnou dějovou předvídavost. Děti prostě hrají hokej, nejde jim to a doslova ztratili víru sami v sobě. Ale to by nebylo, aby nakonec bylo. Překonají veškeré překážky a nástrahy a světe div se. Jako úsměvný odpočinkový film pro celou rodinu snímek však nijak nestárne a i po tolika letech má stále co nabídnout.

    • 11.7.2018  00:20
    Ghostland (2018)
    ****

    Příběh zpočátku sleduje matku a její dvě dcery stěhující se do domu, který zdědila. Netrvá dlouho a jsou v něm přepadení podivnými existencemi vezoucí se v cukrářském autě, který už viděli při cestě sem. Drsná scéna boje matky o život svých dcer až vyráží dech. O šestnáct let později se obě dcery setkávají v onom domě, kde se začnou dít věci vskutku podivné. Šílenostem není stále ještě dost a tak se v kinech objevila další ponurá, temná a velice depresivní podívaná na poli dramatu, thrilleru a hororu nemající zábrany naprosto v ničem. Záhadné postavy přinášející doslova teror vyvolávají strach, nedůvěru a zoufalství. Nic není takové jak vypadá a vše je jen klam i souvislost s očekáváním. Režisér a autor scénáře v jedné osobě si vizuálně s divákem pohrává tak, aby i u něj probudil přesvědčení absurdity šílenství a hrůzy. A to se mu povedlo výtečně, neboť kdo se v tom ztratí a neví která zrovna bije, je na tom úplně stejně jako ta děvčata, která to na rozdíl od diváka pociťuje i silně psychicky, duševně a hlavně fyzicky. Ono psychologické pojetí spojené s určitým mystériem může být skutečně pro někoho velmi těžkým artiklem, ale tak už to u takových filmů prostě bývá. Snímek se tak vlivem svého uchopení příběhu stává pochopitelným jen pro někoho. Když se však do toho divák svojí vůlí zaboří a nic mu neujde, vyplyne mu poměrně zajímavý příběh, který však v žádném případě není pro citlivé osoby.

    • 10.7.2018  20:04

    To by nebylo, aby po úspěšném francouzském komediálním snímku okamžitě nevznikl jeho americký remake. A stačily na to pouhé dva roky. Kromě toho, že byl příběh tentokrát zaměřen na amerického diváka, byl celý děj naprosto okopírován, což zase nebývalo tak časté (Bezva finta vs. Rychlá změna), a tak v podstatě vyslovuje vše již jednou vyřčené. Pravda, některé scény jsou pozměněné, jako třeba ta s policistou na ulici po předání dítěte dvěma pánům přicházejících si pro balíček, ale komu to vadí, že? A že se tím naprosto vytratil původní situační humor, je už pasé pro mnohé úplně. Zrovna tady tu k pobavení prostě není naprosto nic. Na konci ani projevené mužské city k dítěti nefungují jak by měly. Změna je i u otce. Ve francouzském originále pilot, tady herec. Nic naplat, i když je atmosféra remakeu stejná, originál je stále prostě originál, i když i tento snímek má své přednosti. Každopádně pro diváka neznalého originálu zcela výborný film a to hlavně pro ženy, protože nikoho jiného tak nepobaví muži starající se o batole.

    • 10.7.2018  19:24

    Roztržitý profesor Brainard provádí experimenty tak dlouho, až náhodně objeví skákací hmotu. Vzpomene si ještě někdo na tzv. hopíka? Tak tohle je něco podobného. Jenomže místo slávy mu to přinese jen samé trable. Komediální snímek studia Disney byl natočen na počátku 60. let a tak obsahuje vše podstatné ze své doby. Hlavně armádní velitelství vlivem studené války a tak není překvapující, že ve snímku určeném hlavně pro děti se vyskytuje i Bílý dům a hlavně Pentagon. Nechybí ani přetahování generálů o tento vynález, i když to vyznívá samozřejmě směšně. Snímek jinak kromě tohoto neduhu neztrácí na zábavnosti ani dnes. Příběh má svého hrdinu, svého padoucha lačnícího hlavně po zpeněžení oné hmoty, vtip, ztřeštěnost a kouzlo filmu 60. let.

    • 10.7.2018  18:55

    Je oživen nalezený zamrzlý neandrtálský muž v ledu a následně použit k vědeckému pozorování. Ze začátku snímek naznačuje že se bude jednat o něco dobrodružného, ale je to nakonec jinak. Příběh má spíše charakter hraného dokumentu odehrávající se v nějaké laboratoři a sledující počínání vědců společně s chováním a hlavně vývojem nalezence. Celý děj je tak skutečně lehce uchopitelný a po vědecké stránce hlavně zábavný. Při tom se nedá nevzpomenout na výtečnou francouzskou komedii ´Hybernatus´ s Louisem de Funèsem, kde byl taktéž nalezen a rozmrazen jistý muž, který se nakonec ukázal jako dědeček paní domu. Nakonec, na to, jak si jsou dějové linky obou filmů podobné, jenom jestli se takhle náhodou tvůrci snímku ´Iceman´ tímto francouzským neinspirovali.

    • 9.7.2018  17:57

    Mysteriózní detektivka o hledání sériového vraha, jakých je již také bezpočet. Temnější psychologická atmosféra příběhu v pomalejším tempu však tentokrát dává šanci hádat i diváka, což také nebývá zase až tak často. Opět vynikající Anthony Hopkins v roli psychologa s výjimečnými schopnostmi stále se snažící se vyrovnat se smrtí své dcery, který se přes počáteční nechuť rozhodne kriminalistům pomoct najít vraha nezanechávající žádné stopy. Lehká zábava s určitým napětím a psychologických výjevů přináší zajímavý příběh filmově uchopený tak, že dokáže fanoušky detektivního žánru oslovit.

    • 9.7.2018  17:15
    Šílená hra (TV film) (2011)
    *

    Život forenzní sochařky je ohrožen poté, co náhle a podivně získá stopy přímo od údajného vraha své dcery. Bohužel velice naivně zpracovaný příběh nemající logiku naprosto v ničem. Do příběhu je vsazena romance, což by nebylo nic proti ničemu, jenže to celé celkově vypadá spíše jako bohapustá telenovela, takže o nějaké žánrové zajímavosti, napětí a atmosféry vůbec nemůže být ani řeč.

    • 9.7.2018  16:37

    80. léta byla pro francouzský filmový komediální žánr velice úspěšná a jejich popularitu potvrzuje i nemalé množství amerických remakeů. A tento francouzský snímek je jeden z nich. Nic tak nepobaví, jako muži starající se o malé dítě. A samozřejmě to nejvíce pobaví především ženy. Trochu je děj poučný, místy i citový (hlavně na konci), takže scénář myslel na všechno. Finále je tedy takové, že především poukazuje na fakt, že i chlapi mají cit pro mateřství, i když si většina žen myslí opak. Příběh šmrncnutý thrillerovou zápletkou je na tom stavěný a ať je to jak chce, snímek nestárne a pobaví i dnes. Jedná se o typickou francouzskou situační ztřeštěnost, jaká se dnes již bohužel netočí.

    • 8.7.2018  18:24

    Další zpracování americké historické události roku 1836 obrany Texasu před mexickým diktátorem, který nám Evropanům je stejně blízké jako americký den nezávislosti. Nám snímek sice pramálo řekne o stavu amerických dějin, ale jako poukázání na něco, co se tam někde kdysi dělo, proč ne. Jako o hodně starší snímek ´Alamo´ z roku 1960, který režíroval, produkoval i střihl si jednu z rolí John Wayne, to v žádném případě není. Začátek příběhu je hodně rozvláčný a místy až roztržitý, takže může po divácké stránce dojít k nepochopení dané problematiky. Celé to samozřejmě vede k bitvě, která sice nevypadá nejhůř, ale i tak tomu chybí určitá preciznost, velkolepost, dramatizace spojená se šokujícími situacemi a nějaká ta citová stránka. Ohromné vlastenecké hrdinství, jaké bylo vidět u zmiňovaného staršího snímku na stejné téma, se tady bohužel nějak vytratilo. Výprava je naopak přijatelná a herecký výkon Billa Boba Thorntona až překvapuje. U ostatních představitelů je to takový obyčejný standard. Než jako filmová výpověď dané historie se snímek daleko více přibližuje k popkornové zábavě a tak, jak je známo, se vážně vůbec nebere.

<< předchozí 1 2 3 4 30 59 88 117
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace